Min inredning....

 
Nu är min boudoir färdiginredd.....
i  alla fall för den här gången.....
 
Det hela går i vitt, rosa och guld..... och rummet har blivit så ljust....
 
 
 
Istället för sänggavel......
 
 
 
Här sover jag som värsta prinsessan.. och den fluffiga filten  som alla beundrar är från Ullared... lakanan från Lexington...  sängkjolen i linne och ska skrynkla sig lite.....och att göra en mix mellan billigt och dyrt... är himla kul och brukar bli  bra !
 
 
Ett förvaringshörn behöver man ju..... en gammal Ikeahylla.. och det syns kanske inte på bilden men jag har klistrat spets på kanten till varje hyllplan....byrån och skåpet är från dotterns förråd....
 
 
Spetsen på hyllplanen... fastsatt med superlim....så nu sitter det där for ever and ever and...
 
 
En snäcka från Vietnam....från  en gammal kärlek....
 
 
Ballerinan som dansar i glasskåpet...
 
 
Spegeln för  200 kronor från den lokala  köp & sälj sajten på nätet..... ballerinaskorna från Tradera och fjädern en present från ena dottern....
 
 
På väggen... blir så fint när manb tänder  ljusen..
 
 
Vitt & guld ... och sen vitt och guld igen....
 
 
Mitt fönster mot innergården... jag har ju två....
 
 
Och så det allra heligaste... min skrivhörna
Somliga seanser skriver jag härifrån men jag flyttar mig runt i huset och sitter lite här och lite där.. lampan är från Ullared... en fårfäll på den vita  skrivbordsstolen  från Ikea och själva skrivbordet köpte jag online... den röda muggen är en present från en av er i bloggfamiljen... ur Muminserien.. lilla My och det är min favomugg  som används dagligen...
 
 
Det här är en av de ytterst få ting som  jag släpat med mig genom livet... min pappas gamla Halda.. och på den  har jag skrivit mina första alster som 6-7 åring....
 
 
Spegelbricka o  burkar... billigt och praktiskt från Rusta.. och riktigt snyggt dessutom...
 
 
En sådan här hylla finns som designprodukt och kostar en hel del... plagiatet hittade jag på Ullared för under  200 kronor !!
 
 
Min myshörna... fåtöljen är  dotterns gamla... den blev över när hon skulle köpa nytt.. fluffiga filten från Ullared...
 
 
Piedestalerna som  andra dottren skulle kasta...
 
 
Statyetten pryder sin plats i fönstret... från Tradera...
 
 
Gardinerna som jag beställt från en nätbutik....
 
 
Sängbordet som jag hittade online på en engelsk sajt.. det var inte billigt men å andra sidan
 har  så mycket annat varit billigt eller gratis.... lampan är från Ullared...spegeln från en inredningsbutik på nätet...duken från Tradera och slingan med blommor lyser så fint i rosa när mörket faller....
 
Bordet kommer från en inredningsbutik på Väla... och lampan är mitt nytillskott som blev
mycket dyrare än jag tänkt mig ...jag trodde jag beställde den fix & färdig  men  det var bara själva fjunbollen som  kom och jag insåg att man måste beställa benen separat ... så sammantaget blev det flera tusen kronor.. designgrej som det är... men jag tröstar mig med att skenet  från den är väldigt fint....
 
 
Ett foto på mig själv som treåring.... tyckte mamma att jag skulle ha och hade det med sig häromdagen när hon kom  på besök.. och hon är fortfarande kvar.... i dag ska vi åka till en fiskrestaurang och äta lunch..
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Ester:

skriven

God morgon!

Så mysigt, där skulle jag också trivas!

Kram

Svar: Tack Ester :) kram
Esmaralda

2 Camilla:

skriven

Helt underbart, så romantiskt och mysigt inrett, med alla härliga detaljer!Wow säger jag! Kram

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

3 Maria:

skriven

Åh vilket vackert rum!! Det är så fint med vitt, rosa och guld! Nu blev jag inspirerad att sätta fart med inredningen av vårt nya sovrum så barnen kan få sitt efterlängtade lek- och spelrum :-)

Kommer M från avdelningen jag jobbade på tidigare att söka till den avdelningen jag är på nu..?
Hon är anledningen till att jag slutade...

Ha en underbar dag och njut i ditt vackra rofyllda sovrum!

Kram!

Svar: Ja spotta i nävarna och sätt fart :) Det är kul under tiden ett rum växer fram och klart barnen snart ska sitt nya lek och spelrum :) Jag ser inte M arbeta tillsammans med dig... kram :)
Esmaralda

4 Kulla:

skriven

Men vilket härligt romantiskt drömrum💕👍😄.. där har du fått till det så bra, mix av gammalt, nytt, gratis, och design👌.
Har jag något mys att se framemot snart💕?!? Kram

Svar: Tack :) Jadå mys kommer.. var så säker.. kram :)
Esmaralda

5 Solen:

skriven

Men oj vad fint du har gjort! Hur många talanger har du? 😳😊
Kram ☀️

Svar: Tack.. nåja, talang vet jag inte om jag skulle kalla det, mer att anpassa sig den period man befinner sig i och just nu är det vitt, luftigt och lite romantiskt :) Kram
Esmaralda

6 Susan:

skriven

Skitsnyggt👍🏼👍🏼👍🏼 Precis i min stil, som obotlig romantiker gillar jag gamla saker, vitt o ljust, härliga textilier....mitt problem e att jag har för många saker 😱

Varit o kollat på ny bil, lite ångest för att det e sååå mycket pengar 💸 Får inget för den gamla vid byte, så jag får kanske försöka sälja den på Blocket..... men blir det ngn ny bil eller bangar jag ur😉

Kramiz

Svar: I det här rummet har jag mycket prylar men jag har mer minimalistiska rum också ! Det kommer en ny bil... en liten bil, billig, inte helt ny men den har gått lite.. kram o lycka till :)
Esmaralda

7 Tingeling:

skriven

Så himla fint! Förstår du sover bra där 😊 Var tvungen att titta på bilderna igen, drömrum!

Jag har likadana vägghyllor som du i min hall!
Jag vill ha det helt vitt i min hall nämligen, men har rosa mattor, det var dottern som bestämde 🙂 Och der passar ju.

Jag försöker nu komma på hur jag vill ha det i vardagsrummet, men jag tror jag vill ha det lite mörkt, trä och grått och rustikt liksom. Åker ju till Ullared i september och vet att dem har gråa Sammetsgardiner där som jag tror jag ska köpa.

Trevlig onsdag!

Kram!

Svar: Just gardiner kan man ibland fynda på Ullared... när mamma flyttade köpte hon jättefina nya gardiner där både till matrum/kök och vardagsrum... kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vilken söt liten treåring. Är lite nyfiken hur tänker L kommer han höra av sig igen eller blev det off när jag sa ifrån med all rätta i fredags kväll? Försvann hans tidigare intresse. Var som att vända på en hand.
Kram

9 Kicki 🌞:

skriven

Speciellt med bilder på en själv som barn, från förr. Det är ju liksom vi men ändå inte. Som en annan människa fast jag...om du förstår 🤔..
Jag kan bli sorgesam över gamla bilder på mig själv och mina barn. Det påminner mig så mycket om tiden. Att den inte är inte för alltid 😣!

Skulle så gärna vilja komma i kontakt med min ungdomskärlek som nu blivit singel. Tror inte att vi är ämnade för varandra men jag skulle vilja ses för att känna hur det känns 🙂. Finns det möjlighet för det tror du? OM hur tusan ska jag göra?

Kram

Svar: Ja man kan sannerligen bli nostalgisk över gamla foton ! Ta du kontakt med din gamla kärlek... och du kommer snabbt att känna hur han svarar upp till detta.. kram
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka fint rummet...

Kommer jag blir av med oskuld med den rätte man eller någon annan?

Jag vet inte när kommer det var men hoppas det är snart att händer...

Ha det bra 😊

11 Gabriella:

skriven

Snyggt!

Byrån beställde du från England, skrev du och min fråga är om det tillkommer mycket kostnader när man beställer därifrån? Jag har själv hittat flera saker som jag vill ha från engelska sajter men har inte vågat mig på en beställning.

Kram

Svar: Jag fick ett pris på alla kringkostnader... som jag betalade när jag beställde.. och sedan var det inget mer som tillkom.... kan tänka att det funkar lite olika från ställe till ställe... kram :)
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Godmorgon!

Så mysigt du har fått det😊

Jobbig kväll igår. Kände mig ensam och ledsen. Hatar att J målar upp en bild av att jag lurat honom och att jag är den som ljugit. Känner mig maktlös... 😔
Jag vill göra nåt åt det. Jag vill att folk ska se hur han är.

Kram

Svar: Tack :) Spara den energin... det är oviktigt att andra får se honom sådan han är.. han värnar om sin självbild och du bränner bara energi till ingen nytta.... du vet själv hur allting är.. och de som är värda att vara dina vänner, det vet också.. och resten kan du strunta i.. kram :)
Esmaralda

13 Livsturisten:

skriven

Underbart mysigt du gjort det! Jag har ju påbörjat nåt här hemma men allt går så segt. Så svårt att städa ur det gamla livet även om jag inte saknar det livet..mer som en sorg. Men på god väg nu o får nog snart hjälp av rätt person med just det. Hjälp o hjälp lite val där som underlättar mitt rensande.
Igår hade jag en fantastisk start på dagen ser du om det blir många såna framöver? Kram

Svar: Det kommer kännas skönt när du rensat klart.. och visst kommer fler underbara dagar.. kram :)
Esmaralda

14 Sessan:

skriven

Å vad fint!!

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

15 sus:

skriven

hej
så fint allt....
du har öga för det där med inredning....
känner mig tvek på nya jobbet....
får söka vidare....
love sus

Svar: Ja, gör du det, det ska kännas rätt.. kram :)
Esmaralda

16 PiaS:

skriven

Hej Es,

Vilket härligt rum. Så mysigt och fint det blev 😊.

Andra dagen på jobbet efter semestern....och tredje dagen för barnen på nya skolan. Det verkar gå bra 😊.

Och mellan mig och M så verkar allt rinna ut i sanden...😞...inte så mycket att göra åt antar jag.

Idag ska jag testa en ny träning och ny träningsklubb...så det ska bli kul😊



Ha en skön och bra onsdag.

Kram PiaS🤗

Svar: Ja det ser positivt ut kring barnen.. det kommer gå fint... lycka till med nya träningen:) kram
Esmaralda

17 Maria:

skriven

Hej!
Så fint och tjusigt du fått det nu, romantiskt och mysigt. 😍⭐️Man Kan göra mycket med inredning, skapa stämningar och goda känslor. Ser du om det blir något nytt i mitt hem framöver? Vill oxå fixa fint hemma men just nu ebb i kassan o kreativiteten har semester hihi☺️Kram o ha en finfin dag!

Svar: Jadå visst kommer det att ske en hel del hemma hos dig ! Kram :)
Esmaralda

18 M:

skriven

Hej Es,

Vad är det som händer med hans humör.
Så svängigt...
Ena dagen jätteglad och nästa dag ligger han i soffan och svarar knapp på tilltal.

Har frågat massor med gånger men det är är inget säger han.....

19 Fina:

skriven

Hej Es! Ska träffa honom ikväll, finns det en chans att det sker något mellan oss om jag försiktigt tar initiativ? Enda chansen ikväll!! Kram

Svar: Är det enda chansen så ta ett snyggt initiativ och se.. det finns en chans.. kram
Esmaralda

20 Erika:

skriven

Hej! Jag har blivit erbjuden en lägenhet, ska jag tacka ja till den, eller vänta på en annan?

21 Jossan :

skriven

God morgon!

Gröten står på spisen och jag ska fixa mig. Idag ska vi ta skolfoto med personalen och i eftermiddag ska vi grilla hos en kollega. Ska bli mysigt. Men tyvärr svarade aldrig L på att jag kunde sova hos honom så jag får väl köra hem..

Blir så trött på honom när han gör så...

Nä får väl fixa mig klart medans gröten blir klar!

Kram

Svar: ha en bra dag på jobbet :) Kram
Esmaralda

22 C:

skriven

Hej

Är han helt trogen och ärlig mot mig ?
ibland får jag känslan av att det händer saker som jag inte vet om. Typ lite chattande på nätet eller andra saker, att han "rotar" och kollar upp saker om mig tex.

Han har gjort saker förr som gör att jag blir misstänksam. Men det är många år sedan nu men det lever kvar lite..

Kram

Svar: Det känns inte som att han är otrogen.. men ha antennerna ute lite extra och du upptäcker själv om något är i görningen.. kram
Esmaralda

23 TjejenO:

skriven

Hej älskade Es!

Det ser ljuvligt ut!; ljust, romantiskt och ombonat😻❤️👌🏼Bra jobbat!💪🏻🤗

En fråga, min tjänst har uppdelats till 2 nu, dvs en ny person har tillsatt halva tjänsten och set är
Vår första vecka ihop. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli.
Jag oroar mig hur det ska bli? Kommer jag känna mig någorlunda nöjd?

Massa kärlek och önskan till er alla om att få en härlig onsdag!

Kramar!

Svar: Tackar :) Oroa dig inte.. ha positivt fokus full ut och det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Oj så du har orkat fixa. Snyggt. Romantiskt skulle jag också säga att det är. Där trivs du säkert superbra :).

En annan orkar inte ens städa, för att inte prata om att inreda ;). Det är kul att gå i butikerna o fantisera hur man skulle ha det om man hade råd med det man tycker om.. Undrar hur det blir sen, finns det möjligheter till att inreda, tillsammans med mannen o är han händig o kan fixa saker o ting själv? Jag vet nu inte om jag är så händig så ;). Behöver defintivt en karl i huset, välkommen!

Onsdag igen, tar det lugnt för det finns liksom ingen extra energi..
Kram Skorpan

Svar: Du kommer att inreda och det kommer finnas en hel del att ta tag i.. kram :)
Esmaralda

25 Rebecca:

skriven

Vad fint du inreder :) Längtar tills jag kan inreda min egen lägenhet.
Ser du om jag kommer hitta en lägenhet snart som är "bra", alltså ganska nära jobbet och som jag trivs i. Flyttar jag med min pojkvän då? kram

Svar: Tack :) Du hittar en bra lägenhet men jag ser inte om det blir samboskap direkt.. kram
Esmaralda

26 smulan:

skriven

Jättefint och så mysigt och romantiskt :)
Längtar tills vi bor i hus då ska jag också ägna mig åt inredning.
Nu är jobbet sökt känner mig riktigt taggad och förväntansfull, hoppas hoppas. Hur stora är mina chanser?
Ha en trevlig dag med din mamma hoppas maten smakar bra.

Svar: Tack :) Chanserna till jobbet ser goda ut... runt 70-75 %... kram :)
Esmaralda

27 Hm:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad mycket fint du har! Där kan jag tänka mig att du sover som en prinssesa.

Vad är det där frågade barnet mitt och pekade på statyn, en staty svarade jag. En nakenfis sa han då Hahah.

Jag är också mycket för vitt och rosa gärna lite ljusgrått också. Det blir så himla fint.

Es en fråga,

Kommer saker att börja hända i mitt kärleksliv nu framöver eller blir det segt?
Kommer han att komma tillbaka på riktigt och vi bygger på riktigt mellan oss?
Kram

Svar: Ha ha ha, ja jag har en nakenfis i mitt rum :) Du får helt enkelt avvakta och se.. kram
Esmaralda

28 Jennifer:

skriven

Wow så fint och vackert inrett! Jättefint! Och vilken söt bild på dig som liten! Jag gillar också muminmuggar 🙂

Fina Esmaralda, kommer det att ordna sig med boende på plats i Addis Abeba? Kram

Svar: Ja eller hur !! Muminmuggar är bäst !! :) Det kan bli tillfälligt boende först men sedan verkar det reda ut sig.. kram :)
Esmaralda

29 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Så tjousigt du fått Gillar din skrivarhörna skarpt ! Förövrigt blev det lite för mycket vitt för min smak MEN smaken är som baken delad ! Som tur är <3

Själv beställde jag amplar med sonen som var på IKEA och handlade själv !Han ringde och frågade om jag behövde ngt och snabbt kikar man på nätet och bestämde mig för amplar att hänga i fönstret..han ringer upp efter jag skickat "beställningen" ska du verkligen ha dom frågar han Jajamen köp !...bara det att de var mycket större i verkligheten ....inte kan jag ha dom i fönstet inte....
Kanske ngn här har tips på små snygga amplar att ha växter i ?
Eller ngn ide..jag har ingen plats på fönsterkarmen och måste få plats med krukväxter på ngt sätt...

Jag är nämligen helt rudis när det gäller inredning och sånt...

Ha en härlig mitt-i-veckandag <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja herregud om alla haft samma smak så trist det hade sett ut !! :) Man kan ju hänga amplarna i taket.. i ett hörn i samlad trupp.. så hade jag det ett tag men ormbunkarna i amplarna vissnade och det det drösslade och var inte ett dugg vackert längre... kram :)
Esmaralda

30 åsa:

skriven

HejE!

Ååååååååååååååååååååh!!!!
Såååååå Himmelskt .
Man blir varm o glad o mkt romantiskt i mina ögon.
Du har lagt ner jobb o naturligtvis kärlek o värme i din inredningstund för att få detta fina resultat.
Tack att du delar med dig.

Fick en inbjudan om att få vara med i en utställning i Sept på ett Hotell.
Glad o samtidigt vet jag inte om jag ork. Av min sjd. Jag kan ju inte klara detta själv hela dagr o två dgr. Kostat en del men bra tillfälle på ett vis. ja kände jag måste höra med dig vad du får till dig?. Är ju utbränd o känsligheten stor. ska jag tacka ja fast ekonomin till avg är stor för mig 1500 kr el nej o släppat.
kram


Svar: Tack ska du ha :) Tackar du ja så grejar du det men responsen blir nog inte som du räknat med... tackar du nej så kommer du alltid att irritera dig på detta... så tänk ett varv till och fatta ditt beslut :) kram
Esmaralda

31 Khaleesi:

skriven

Kommer det bli heltid hos mig och kommer det vara bättre för min unge? Känner mig totalt misslyckad ibland men ändå att kraften finns där inom mig och om jag hade sluppit handskas med mitt barns pappa och all irritation där så hade kanske livet blivit lite lättare. Usch, har sån livsångest just nu men ändå har jag hopp!

Svar: Det blir bättre och du hittar ditt eget förhållningssätt till barnets pappa... kram :)
Esmaralda

32 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag gillar dr blommiga tapeterna också, dr är så läckra... tror det mönstrade är tillbaka med blommor igen och det är ju himla fint.

Har sökt några nya jobb. Men verkar som att jag kommer få vara kvar på gamla arbetet en liten tid till,

Tänkte på häromdagen,
Jag har liksom ingen fast punkt just nu och det vill jag ha.
Jag har inget fast arbete eller en fast relation. Det vill jag ha lite stabilitet i livet så att man kan fokusera på annat sen.

Ser du om det kommer nytt arbete eller kärleken och relation först?
Kram

Svar: Jag som aldrig gillat blommiga tapeter förr... gör det nu plötsligt !! Det kommer både kärlek och nytt arbete men jag kan inte se i vilken ordning... det är en tid för förändring.. kram :)
Esmaralda

33 M:

skriven

Hej Es,

Vad är det som händer med hans humör.
Så svängigt...
Ena dagen jätteglad och nästa dag ligger han i soffan och svarar knapp på tilltal. Har frågat hur han mår och vad det är men det är inget säger han.
Men om man blir så inbunden så är det ju något som pockar på tycker jag.

Är han bara så som person eller ligger han och funderar på massa saker.

har tänkte ibland att jag ska säga att han kanske borde gå och prata med någon men är osäker på hur han kommer att ta det.

Kram

34 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda fantastiskt snyggt den stilen gillar jag med! Ska åka och hälsa på en släkting som jag alldrig träffat förut Tror du det blir bra! Kram😃☀️

Svar: Jadå, ha bara inte förväntningarna alltför uppskruvade så kommer det gå hur bra som helst.. kram :)
Esmaralda

35 Dunegull:

skriven

Nu är min älskade Valp snart 4 månader. Ser du hur hon trivs? Hon verkar så glad. Blir vi ett bra team? Försöker jobba bort några av hennes säämre sidor just nu.
Kram

36 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har blivit kallad till intervju i en liten florist butik 10 mil ifrån mig, vet inte om det kan bli tufft med deras öppentider som är ganska sena, sen pendlingen och att jag är själv med hämtning och lämning på förskolan.
Eller så är dem medgörliga och kan kompromissa lite med dettta?

Jag skulle ju kunna flytta till annan ort men det är ju himla skillnad att ha någon att flytta till som att jag skulle ha en relation. Det är 10 mil ifrån där jag bor.

Får du någon känsla om detta, skulle det kunna bli bra? Att jag ska chansa att ta detta om jag fick det?
Kram

37 Dunegull:

skriven

Väldigt fint :-)

38 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Det låter spännande o intressant :). Är ju inte arga snickaren den andra precis ;D, men vet nog vad jag vill ha. En karl, hihhii.
Kram Skorpan

39 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag tittade på programmet 'vem bor här' och det här rummet skulle betraktas som 'stilrent' där. Väldigt mysigt! Det är ofta detaljerna som är grejen och att inreda fint behöver verkligen inte bli dyrt. Ironiskt nog är gästrummet finast i min lägenhet även om jag nästan aldrig får gäster. Jag tänker dock flytta till en annan stad ochjag hoppas att jag hittar ett fint boende där och har ork att inreda det fint.

Svar: Det har det där med inredning i dig... kram :)
Esmaralda

40 Uggla:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det ut med det här nu,
Är det hon som finns med i hans liv framöver? Fortsätter det så?

Eller tänker han sig en fortsättning med mig? Att vi satsar seriöst framöver? Ser du umgänge mellan oss framöver? Vi har pratat om det...

Hur väljer det sig nu?
Finns hon kvar i hans liv framöver?
Kram

41 Eveline:

skriven

Hej Es! Så fint och mysigt!!! Ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Eveline

Svar: Tack snälla :) Kram
Esmaralda

42 Fina:

skriven

Tusen tack för svaret! Ser du om han blir glad för presenten och kommer att använda den (ett läderarmband)? Kram

Svar: Det kommer han att göra.. kram
Esmaralda

43 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Det blev verkligen jättefint 😍 vad kul att få se ☺️.

Om jag hade haft sådär fint så hade mina kaniner knipsat sladdarna, kissat på den vita filten och gnagt lite på det dyra sängbordet 😂

Sen hade de hoppat upp på skrivbordet och smakat lite på pennor och böcker och halkat runt lite på datorn och bitit av sladden förstås.

Det är nackdelen med kaniner, att de ska sätta tänderna i allt.
Hemma hos mig måste jag inreda med tanke på kaninerna. Jag har ett högt köksbord, sånt där barbord för att de inte ska kunna hoppa upp. Soffbordet däremot är kombinerat bord och gömställe för kaninerna. Jag har en Hol förvaringslåda ifrån IKEA där jag har kaninernas kisslådor och serverar hö.
Jag har stora mattor som täcker så mycket av golvytan som möjligt så att kaninerna inte ska halka när de springer. Jag måste ha sladdskydd på alla sladdar. Jag har kompostgaller i dörröppningen till mitt sovrum så att inte kaninerna ska gå in där. I mitt sovrum har jag de fina filtarna som bara jag får använda och i soffan i vardagsrummet har jag kaninfiltar som inte gör så mycket om de går sönder eller om någon av misstag råkar kissa på dem.

Soffan är förstås i konstläder så att den är lätt att torka av. Det är opraktiskt med en tygsoffa.
Sen har kaninerna sina tunnlar och krypin utplacerade här och där. Jag har också ställt ett bord vid fönstret så att de kan hoppa upp och titta ut och så har jag förstås gett upp det där med krukväxter. Jag har plastblommor. Hur ocharmigt som helst, jag vet. Men vi trivs kaninerna och jag och jag tycker nog att vi har det rätt mysigt här. Jag har en kamin också som höjer mysfaktorn. Kaninerna gillar att ligga nära den och värma sig på vintern och så gillar de när jag plockar in ved som de självklart måste provsmaka.
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hur jag har det.

Kram ThereseC

Svar: Ditt hem är specialinrett men jag får ändå känslan att det är riktigt mysigt ! Kram :)
Esmaralda

44 Linnean 🌸:

skriven

Åh, så jättefint! Så genomtänkt! Vilket mysigt rum!! Där har du verkligen lyckats!! 👍👍
Det jag föll mest för var ändå...skrivmaskinen!
Så underbar och så många ord som vandrat genom den! När vi röjde ur källarna i våras så kastade jag min gamla. Fick den som 10-åring så den var inte så gammal så den var vacker precis. Det skar i hjärtat men, men!
Du har verkligen lyckats! Så fint!!
Nu ska jag gå och säga upp mig från mitt tantgäng. Det ska bli såå skönt, känner jag!
Bara släppa det! Ha en skön dag och hoppas du får många härliga stunder i ditt vackra rum!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja den skrivmaskinen är min käraste ägodel ! Ibland behöver man släppa och göra plats för att få plats med nytt och det är där du befinner dig.. kram :)
Esmaralda

45 Dalkulla :

skriven

Så fint du har det. Vitt är så snyggt vilket jag själv har i mitt hem, med lite annat som bryter av det vita.
Piedestalerna är bara så fina. Du har verkligen ett sådant trivsamt och fint hem. Det är i slutänden de små sakerna som blir pricken över i:et.

Tack för svaret igår. Det blev jag också så glad över. :)

Kram!

Svar: Ja och det är dom små sakerna som det är så roligt att leta efter.. kram :)
Esmaralda

46 Michaela:

skriven

Så fruktansvärt snyggt!! Du borde bli inredare. Och va söt du var på bilden. Busig liten tjej :)

Dags för psykolog igen. Vi är ett bra team och jag gör framsteg😊 Mamma tror att killen som skall fixa mitt mögel i badrummet är intresserad😄 Trevlig onsdag! Kram

Svar: Ja du gör jättebra framsteg.. och lite intresse hos mögelkillen kan visst finnas.. kram
Esmaralda

47 Mim1:

skriven

Hej!

Jättefint och romantiskt.

Nu känns det riktigt hopplöst är på vippen att ge upp. Låsa in mig och dra något gammalt över mig.
Inget jobb i sikte verkar totalt hopplöst.
Ser du något litet hopp för mig eller är det kört???

Kram

Svar: Tänk om och tänk nytt... det kommer att lösa sig men på ett annat sätt än du kanske tänker just nu... kram
Esmaralda

48 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att finnas chans till något romantiskt här?
Kram

49 Louise:

skriven

Så var sista dagen på sommarlovet kommen. Både för mig och för barnen.
Har satt upp mig på jobb nu i resten av denna månaden och sen kommer ju opponeringen i slutet av månaden. Fick mejl från min lärare igår och hon informerade att vi skulle ha mötet och planera min VFU efter opponering och allt. Det känns bra så jag hoppas nu att jag får den förskolan som jag blev erbjuden att få vara på och göra min praktik.
Så det kommer bli en busy höst för mig. Blir jag klar viket jag hoppas så har jag jobb i december/januari.
Sökte även till vikariebanken igen men där lär jag åter igen inte få något.

Igår var jag på intervju igen. Jag tyckte det var extremt stelt då det var styrelse med för det är de som anställer.
En lärare på barnens skola sitter där.
Men jag tror inte jag får det. Tycker nog inte det är lönt att påbörja ett jobb när jag nu ska börja planera min praktik snart. Det blir ju bättre om jag faktiskt jobbar som vikarie innan jag går ut på praktik. Tänker ju göra båda efter varandra och så hoppas jag blir klar med dem.

Men jag är ändå nyfiken.
Hur stor chans är det att jag faktiskt får jobbet på förskolan som jag varpå intervju igår?

Ha en fortsatt fin dag och tacksam för svar. Kramar

50 Pia1:

skriven

Jösses i min låda vad fint 😍 tapeten och gardinen har jag själv kikat på liknande... Men vi kanske behöver flytta så det blir inte riktigt av, och jag vill ha en mindre säng också... Det runda bordet blev jag tokförälskad i! Och tack för så fina ord, guldgruva minsann 😍 önskar, så innerligt men orealistiskt... Vända på steken en dag och göra skillnad 💖

Svar: Din tid kommer och då slår det gnistor om dig :) På allra bästa sätt ! Kram
Esmaralda

51 Catarina:

skriven

Wow 😍 så fint! Helt i min smak.
Jag undrar om jag kommer möta någon nu i höst, vän eller mer än en vän. Tack för svar ❤️ Kram

52 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda känner mig iakttagen igen från fönstret som att det börjat igen ? Kände obehag igår kväll. Varför tittar han så länge ?
Vill han mig ngt illa ?
Kram

Svar: Jag kan inte känna att någon vill dig illa.. jag ser inget sådant hot runt dig.. kram
Esmaralda

53 Mareli:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara nån idé att försöka lösa detta eller är det kanske bästa att bara att låta det vara? Låter jag henne "vinna" så går jag ju miste om rätt så många pengar och jag anser mig inte riktigt schysst behandlad fastän hon kanske har rätt att göra så..
Kram

54 Anna E:

skriven

Fint! Och du är dig lik :) söt liten...

Svar: ;) Kram
Esmaralda

55 Helena Ir:

skriven

Du har sinne för det där..Din säng kan jag verkligen tänka mig att det är en skön plats att sova i. Ett krypin i det egna rummet.
Så det gillar skarpt!

Jag gillar det enkla..med färgklickar..ljust vill jag ha det..
Jag vet inte om jag har intresse så det räcker..eller så är det pengarna som inte räcker till ..eftersom jag prioriterar annat.
Jag kan knappt hålla i en hammare,utan att det blir snett och tokigt. Att borra upp saker på väggen..jag kan inte..eller så har jag bara inte lärt mig..Tråkigt att alltid behöva be om hjälp..
Så jag tycker verkligen att du är duktig!

Hoppas lunchen smakade bra..

Kram :)

Svar: Nåja, handen på hjärtat så har jag inte borrat ett enda dugg.. jag har pekat och sagt att där ska det borras och där ska det spikas... kram :)
Esmaralda

56 Mimmie:

skriven

Åh så fint du inrett med härliga ljusa färger så vackert du bor. Jag älskar att inreda själv och är så taggad när min nästa flytt kommer:)Så söt bild på dig med<3

Ser du om min blivande gillar att inreda eller är en händig man. Vill helst att man har samma smak med inredning, så det inte blir bråk. Vill igentligen inreda själv i lugn och ro:)

Men ser du hur han bor idag?
kram

Svar: Han är händig men inte så road av inredning så där får du fria händer för det mesta.. kram
Esmaralda

57 Grethe Hagen :

skriven

GUD SÅ VAKKERT DU HAR PÅ SOVEROMMET DITT KJÄRE EZMARALDA 🙏😍😊😊👍👍💛💛💛
Du har "min" smak i inredning du 👍👍👍

Idag skulle jo min exmann komme, men han måtte "jobbe" sa han, så jeg fikk en extra dag på meg 👍😊😊
Han kommer imorgen da, og jeg vet jeg klarer å motstå fölelsene mine!! Igår hadde jeg en dårlig dag, jeg som bruker väre positiv, det var litt mye drit fra fortiden som kom fram.. men det kalles vel LIVET 😊🙏
Ha nå en knallfin lunsj da kjäre Ezmaralda 😊😍😍💜💕
Onsdagsklem fra meg 😊💐🌹🌼💜

Svar: Ja, somliga dagar är tyngre än andra... men du fixar det... jättebra dessutom.. kram :)
Esmaralda

58 C:

skriven

Hej

ser du någonting om vår framtid ?

Boende, giftermål mm mm
Och hur blir det med barnen, reder det ut sig med allt ?

Kram

59 Mee:

skriven

Hej Es

Ser du varför Adnan kommer in i mina drömmar?
kram

60 Gemini:

skriven

Inatt drömde jag att jag bar ett barn i magen. Ett barn jag inte ville ha. Ett barn som jag kände hat för. Jag ville att det skulle ut ur min kropp. I drömmen bestämde jag mig för att adoptera bort det. Jag är bra på att tyda drömmar. Men här behöver jag hjälp?
Kram!

Svar: Du kan inom kort känna dig tvingad till något och det har inte med barn eller graviditet att göra... när det sker så var sann mot dig själv.. kram
Esmaralda

61 x:

skriven

Så snyggt rum! Hur stor är chansen att jag får honom i säng? x

62 Dalkulla :

skriven

Glömde hälften. Tapeten är så snygg. Sängen och det runtomkring är verkligen ett vackert blickfång. Hela rummet är så fint inrett! :)

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

63 Mimis:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det någon ny bekantskap för mig nu till hösten vintern?? Längtar efter något nytt och trevligt i mitt liv.


Kram

Svar: Ja chansen är god.. kram
Esmaralda

64 EPM :

skriven

F-n! Min jobbtelefon har ringt upp J i väskan. Gömde låsa skiten och glömde den telefonen när jag raderade alla nummer förra veckan.

Jag är så klantig!

Tror han att jag vill försöka igen nu?

Kram från klantfia

65 Fanny2:

skriven

Allt ser så harmoniskt ut. Det blir lätt för mycket när det gäller inredning men allt smälter ihop så bra och visst kan jag se varför du sover som en prinsessa där. 😉 Du har bra smak och det syns. Tapeterna minns jag från tidigare inlägg... Så vackra! Och den där fjunbollen till lampa är så söt. 😍

Es, jag träffade en väldigt snäll kille nyligen. Bara sådär, för en spontan drink och trevligt sällskap. Får inget grep riktigt om vad han egentligen tyckte om mig. Vad såg han ens? Han verkar tycka om mig men han är väldigt off emotionellt.

Kram

Svar: Han gillade dig spontant men verkar ha någon annan i tankarna som bromsar.. kram
Esmaralda

66 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Jag behöver bort från nuvarande jobbet, illa kvickt! Ser det ut som om jag har chans att få jobbet som boendestödjare på Allmogevägen, med start i januari 2019? Det skulle vara alldeles ypperligt, då jag flyttar till ny lägenhet ett stenkast därifrån, samma tidpunkt!

Trevlig kväll!


Svar: Chansen finns och är runt 65 %.. kram :)
Esmaralda

67 MJ:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som väntar mig i höst?
kram

68 Gunilla i Oxd:

skriven

Såå himla fint!! 🌸🌸🌸

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

69 JT:

skriven

Jätte fint!! Ha precis flyttat in nytt och vill också inreda och ha det mysigt men vi ska bara eller bara o bara.. bo här 1år eller 2.. så ha fått sagt att jag nog inte borde spika o dona i huset 😭🤣

70 Nornan:

skriven

Vad fint och mysigt du gjort! Du är så duktig på skapa fina miljöer. Jag diggar särskilt att du köper billiga fina saker. Många bra tips, det tackar jag för :-)

Svar: Tack så snällt sagt :) kram
Esmaralda

71 Alina:

skriven

Jättefint inrett! Vilken inredningstalang du har! Rosentapeten är så fin.

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

72 Lillan:

skriven

Så fint du gjort du kan verkligen detta med inredning wow vilken talang du har:)

Drömde inatt att jag hade två tvillingar som jag körde i samma vagn.

Ser du om jag får många barn och om de kommer tätt? Skulle vilja ha tvåäggstvillingar framöver men vet inte om min lilla kropp skulle klara bära de tillsammans:)

Längtar efter barn och en stor familj vad ser du för mig?
kram

73 Månflickan:

skriven

Tack bästa Es, för svar! 65% räcker långt, det kostar ju inget att söka!

Svar: Exakt !!! Kram o lycka till
Esmaralda

74 Mimmie:

skriven

Tack för svaret Es kram:)

75 Gabriella:

skriven

Tack för svar E.

Kram

76 Mikael:

skriven

Stiligt och snyggt värre, möjligen ett Perstorps golv, lagt ett sådant :) golvsocklarna får mer än godkänt :)

Kram
Mikael

Svar: Man tackar :) Kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: