Singelglädjen.....

Singlar som hela tiden gnäller om att de inte blir bjuda på fester… det är bara par och ingen vill ha en singel med.. . jag får sitta ensam.. blir aldrig medbjuden…. stackars mej… annat var det när jag var gift…  men nu…. nu  kan jag typ ligga och vara död i tre veckor innan jag blir upptäckt på grund av stanken och inte för att någon saknat min närvaro…..   typ så...  har jag hört så många singlar gnälla.

 

Och nu råkar jag känna en hel del av dessa singlar ganska väl.

Och till saken hör att de själva aldrig bjuder .

De förväntas bli bjudna men tar inte första steget själva.

Och somliga blir faktiskt bjudna  ändå men bjuder inte tillbaka för hur skulle det ser ut med parmiddag hos  en singel, tycker dom ! 😱

Herregud människor, ta er samman !!

Jag har aldrig haft så mycket roligt umgänge  som när jag var singel – på fullt allvar !

 

De tradiga parmiddagarna varken gick jag på eller bjöd in till… utan jag bjöd till en helt annan typ av fester.

Min ryska syster till exempel.. hon hade nyss flyttat till Sverige och  läste  SFI… så hon och jag bjöd hem hela hennes SFI klass.. och jävlar vad roligt vi hade… det var party till solen gick upp....  

Detta genererade ju att man själv blev bjuden på fester tillbaka.. med menyer och umgänge från världens alla hörn

Man får aktivera sin fantasi helt enkelt.

 

 

Och så var det tjejfesterna… massa tjejfester och alla de som var sambo/gifta kom så gärna för det är ju roligare med tjejfest om det inte sitter en äkta hälft framför TV:n några meter bort.

Kanske är det mest folk i min ålder,de frånskilda,  som klagar och gnäller… och som har svårt att anpassa sig till det nya  livet som singel… men jag kan lova er… det finns massor av möjligheter, massor av fest och glädje

 

 

 

 

En gång till exempel bjöd jag alla tjejer jag kände.. inom rimligt avstånd. Jag tenderar ju att ha en del vänner som också bort långt iväg. Och så bad jag var och en ta en egen väninna med sig.. och så vips blev det nytt blod i gänget !

Nu som sambo kan jag sakna det där  festlivet jag hade som singel…. Nu har vi både traditionella och otraditionella  middagar  … och andra fester och ibland får jag till en tjejfest men som förr blir det inte och det kan kännas lite tomt…

 

Kram & kärlek

P.s. Tack alla ni som trycker på  "gilla knappen" och ger tummen upp !!

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är L den som vill ta kommandot och höra av sig idag om kvällen eller ska jag göra det ?
Kram

Svar: Avvakta och se.. kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad betyder det som jag ser fåtal personer har gråter i min drömmar... det skulle har händer 3 gånger eller mer i året... är det något bra eller dålig?

Ha det bra

3 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Håller med om att singellivet ger helt andra möjligheter, och det är upp till en själv hur aktiv man är... men nu då jag varit singel i typ 19 år så börjar det kännas jobbigt. Men om singellivet är självvalt så kan det vara helt underbart.

Nu har jag fått slutligen bekräftat att det inte finns en plats för min dotter i svenska skolan i Etiopien. Känner mig lite nedslagen då jag verkligen försökt allt och nu mer jag tänker på saken, känns det som det rätta beslutet att åka iväg.

Ser du Esmaralda något kring detta? Finns det ännu en chans att jag hittar en bra skola som jag har råd att betala för? Kan det ännu ordna sig?

Eller borde jag bara ge upp och tänka att det är universums sätt att säga att det inte är meningen att vi ska åka?

Hur ska jag tänka? Är så trött på att ständigt måsta kämpa, kan ingenting någonsin komma sådär lätt, smidigt och naturligt. Lösa sig liksom bara av sig självt. Kämpar alltid i motvind. Kram

Svar: Se det inte som en kamp.. utan se det som ett val och väljer du bort.. då vet du ju att chansen finns.. du fick jobbet och du kan få fler... längre fram i tiden när det kanske passar bättre... gör ditt val.. kram
Esmaralda

4 Kulla:

skriven

Älskar fester, tjejfester, 🍷🍻🥃💃💯.. bjuder gärna in till fest, och blir ofta bjuden själv.. även om jag är singel😄👍
ikväll ska jag ha fest, bjuder då på olika pajer, kräftor tilltugg, ska bli så roligt, sen ut💃På stan, blir det span🤪💕.. eller?!? Kram

Svar: Härligt... och något positivt kan mycket väl ske under kvällen.. kram
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Så sant så, man borde orka bjuda till mer än man gör.. Är bara för trött för det, o nu talar jag inte om rådande situation. Det är bara ”måsten” med fester som jag ordnat de senaste åren.

Undrar ju hur jag ska få till det då jag fyller jämna år o nog ska ha fest? För trots är det för lite av fester i ens (mitt) liv ;), Vill nån ens komma? Hör definitivt inte till gruppen som klagar över att inte bli bjuden på fest. Vem vet kanske mannen älskar att bjuda in folk o det får mig att vakna upp ur denna mångåriga dvala?! Trist att vara så orkeslös.. Vem attraherar man då, näe just det..

Idag blir det att ordna med begravning och sköta andra ärenden. Mamma är förvånansvärt lugn, lugnet före stormen? För det kommer säkert att storma, känslomässigt. Hoppas hon blir av med sitt ryggonda som hon fick då hon för sista gången försökte lyfta upp pappa.. Tänk vad mycket som hänt ” för sista gången”...
Kram Skorpan

Svar: Du får till det jättebra på din fest när du fyller ! Mamma ser ut att ha en speciell styrka som ger sig tillkänna nu.. och med ryggen blir det bättre.. styrkekramar
Esmaralda

6 Rebecca:

skriven

Jag har inte så många vänner tyvärr, så gick varken på fester som singel, eller middagar nu när jag är i förhållande, hoppas på lite mer umgänge nån dag.

Ez, verkar det som att jag också kommer få möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan?

kram!

Svar: Ja det ser ut som om en möjligheten kommer så småningom.... kram
Esmaralda

7 Tingeling:

skriven

Jag festade mycket när jag var yngre, inte för jag är så gammal nu (35) 😉 men jag saknar inte festandet alls. Kanske för att jag fortfarande är inne i småbarnsbubblan och har mitt liv där liksom och jag är nöjd med det. Är
Barnkalas man har nu för tiden istället. Tänker att vill jag festa och så senare i livet så kan jag göra det. Däremot håller jag mig inte instängd men jag går hellre ut och till exempel äter god mat med vänner (Och AW med jobbet) och "tittar på folk" och går konserter och gör roliga saker med min dotter. Känner mig inte ett dugg bortglömd på parmiddagar osv.

Antar att allt har sin tid.

Här vaknade man till muller och regn. Mysigt! Jag skulle ju gått på marknad i dag, men får se hur det blir. Kanske blir frissan och färga ögonfransar istället!

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Ja, olika perioder i livet har sitt :) Kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Inget är ju som förrr..
Kram Skorpan

Svar: Exakt ! På gott och ont :) kram
Esmaralda

9 Lilla m:

skriven

Tack att du svarade på min fråga Esmaralda. Ser du vad det är som gör att vi inte kan släppa taget om varandra? Han kan inte heller släppa taget om mig.

10 Ellabella:

skriven

Hej! Kan du se om det är smartast för mig att köpa en lägenhet nu eller vänta kanske en ganska lång tid på studentboende?

Ha en fin dag! :)

11 Mt:

skriven

Hej!
Bra inlägg, stämmer bra!

Du har sagt att förändring sker för mig på min arbetsplats,att jag ska få en ny tjänst.
Vill dem inte ha kvar mig på min nuvarande tjänst??
Börjar bli orolig..
Kram!

Svar: Jodå och detta tror jag är en förändring som du själv söker så småningom.. kram
Esmaralda

12 Gunilla i Oxd:

skriven

Tack underbara Esmaralda för min seans ❤️Du ’lyfter’ upp mig från diket när jag ramlar ner❤️

Du ger mig hopp energi styrka och glädje, allt det jag tappar ibland ❤️

Jag har inte ord för hur mycket du och dina rader betyder för mig ❤️

Du är utvald att hjälpa - och det gör du så fantastiskt ❤️

Nu ska jag packa väskan och åka till Grekland med familjen och njuta!!!! ☀️☀️☀️

Tack ännu en gång ❤️

Största kramen från Gunilla i Oxd

Svar: Så många fina ord Gunilla att jag nästan rodnar ju ! Ha det riktigt bra i Grekland.. kram :)
Esmaralda

13 sus:

skriven

hej
ja så kan de va...
var sak har sin tid.....
det ena utesluter inte de andra....
om man vill festa finns alltid tillfälle....
håller med man måste ta eget intiativ....
love sus

Svar: Ja, först då kan man ju styra in sitt liv lite som man vill ha det.. kram :)
Esmaralda

14 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att åka dit i helgen?
Kram

15 Agnes:

skriven

Att vara singel är ju klart bäst! Gå på bio, museum, ut o fika...gymma o fixa i matväg vad jag själv vill ha!

Planera min egen tid utan en massa tjafs...nu ska sonen o jag planera en liten road-trip med barnbarnen...och jag känner mig superstressad över detta...gillar ju att göra själv.

Tjejträffar har jag nog aldrig varit på...har ytterst svårt för kvinnor i grupp...och parmiddagar har jag lyckats undvika...känner inte som jag missat något med att inte göra sånt där.

Inte ens när jag gifte mig så var det där med fest viktigt...jag gifte mig därför att jag vägrade att vara sambo...är varken sambo eller särbo...jag är singel, helt enkelt!

Kan sträcka mig till att vara singel med hjärtevän...på mina villkor!

Alltså en rysk oligark, haha!

Kram!


Svar: Jag har samlat ALLA tjejer jag gillar en gång.. och aldrig mer.. trodde i min enfald att de jag gillade skulle gilla varann men icke... det blev krystat och konstigt och fel.. numera väljer jag mer noga om det ska vara damer i grupp :) Väntar med spänning på din oligark :) Kram
Esmaralda

16 Michaela:

skriven

Tycker man skall njuta av singellivet så länge det varar.

Nu får det fanimej räcka!! Hann knappt innanför dörren igår kväll efter jobb förrän mamma ringde och sa att brosan är på väg in till akuten med hjärtat. Andra gången denna vecka. Puls på 180/min. Han är rädd att något allvarligt skall hända och att det inte kommer bli bra. Väntar på operation men långa väntetider. Ser du några varningar? Kram

Svar: Jag förstår att det är obehagligt och skrämmande för er alla.. men några allvarliga varningar får jag inte till mig.. kram
Esmaralda

17 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för att du ger hopp till oss singlar. Glädje och puch.
Jag känner mig väldigt tacksam över de vänner jag har, många är i förhållande, de flesta men vi ses då och då ändå och jag känner ofta att jag är tacksam över de vänner jag har.

Bor vi kvar i dem här lägenheten när förhållande och kärleken kommer in i mitt liv?
Kram

18 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Har blivit lovad 75% på mitt arbete och det är jag nöjd med, får olika schema varje månad och nu var tiden ganska mycket under 75%. Jag skrev ett sms till min chef att jag behöver 75 för att känna att jag klarar mig och jag frågade hur det kommer se ut framöver om jag kommet att få ihop timmarna till det.

Har inte fått svar än, ser hon ut att vara sur eller något? Hon verkar inte gilla om man är för på?
Kommer jag att få ihop tiden där framöver så jag klarar mig? Blir jag kvar där?
Kram

19 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han har några kärlekskänslor för mig?
Verkar det kunna bli något riktigt seriöst mellan oss?
Kram

20 Helena Ir:

skriven

Singelfester,det ordnade jag som yngre..med flera av mina väninnor..några gånger fester med arbetskamrater..Vi hade så roligt! Det var tider det..sen gick vi ut och slog klackarna i taket..dansade natten lång..och flirtade. Ja,så minns jag det.. :)
Jag var nog lite mer busig på den tiden..hahahaa

Idag känns det inte lika lätt att få ihop något,väninnekretsen är en annan..Men fest vore kul..

Min dotter sitter på ett tåg med bästa väninnan..de ska umgås och ha trevligt hela helgen..men vart åker de? Jo,till Bohuskusten..där det ska storma!! Resan är ju bokad sedan veckor tillbaka..Vilken osis..

Ha det så bra!
Kram :)

21 smulan:

skriven

Hoppas allt är bra med dig och Mannabonne.
Vaknade till regn och åska äntligen.
Får vi barnvakt så vi kommer iväg till Göteborg om några veckor, blir det bra i så fall?

22 Muminma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att bo kvar i den här lägenheten då mötet med kärleken sker?

Sker det i under i år eller nästa år?
Kram

23 Tilie:

skriven

Hej! jag läser med intresse din blogg varje vecka och har tidigare fått fina spådomar av dig, tack för dem! Jag har chattat med en utländsk man i c:a 3 mån.- vi har för det mesta haft ett trevligt ut-byte. Han vill komma hit och dela sitt liv med mig säger han. Är han ärlig och kan jag lita på honom?Jag är lite osäker... Stor Kram!

Svar: Det här tåget bör du inte hoppa på utan vidare.. åk först till honom och umgås och träffa hans släkt och vänner... är han inte positiv till detta så dra dig undan illa kvickt.. kram
Esmaralda

24 EPM :

skriven

God morgon Es!

Han ljög tom om skilsmässopapperna... Ska jag vara orolig för att han ska göra något mot mig? Han är trängd och avslöjad nu.
Hoppas hans fru får reda på vem han är och vad han pysslat med.

Flydde fältet igår, allt är kvar på jobbet...
Ont i magen nu

Kramar

25 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

26 Linnean 🌸:

skriven

Hej!
Har märkt att sen man blev singel så förändrades attityden av dom som var i par. De män man kunde skämta med när man hade en sambo blev det typ svarta ögon från damerna om man pratde som innan med männen när man blivit singel. Öh! En singelkvinna var inte alls så populär bland alla par. Det är lite svårt med en hög kvinnor ihop, tycker jag. Det blir alltid en massa tjafs. Dels har jag ju ”jobbat” med en större grupp kvinnor under ganska lång tid och det är verkligen inte någon dans på rosor. Kanske beror det på att jag jobbat ihop med mest män och haft många killkompisar förr. Så mycket enklare! Rakt och rått många gånger men mycket enklare. Tycker jag! Inte för att karlar heller är så himla enkla alla gånger, nej då! Just nu verkar jag ha drabbats av ett ”ont öga” från ett manligt håll och inte för jag begriper vad jag har gjort eller sagt! Inte orkar jag krusa och fråga heller just nu. Försökte ju bara fixa något bra och det borde man inte drabbas av någon ilska för. Svar måste man ju få!! Kommer jag att få något svar om jobbet? Eller har han bara försvunnit nu? Ska jag bara låta honom vara?
Får lust att läsa lusen av karlskrället!
Ja ja...är glad att vi fick regn i natt iaf! Mera! Mera! Ha en härlig fredag! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Jag har också jobbat på typiskt kvinnoarbetsplatser mellan varven.. men det har funkar bra.. kul och bra tjejer även om en och annan kunde vara lite dryg men det var ingenting som jag fäste mig vid. Du bör få svar om jobbet.. närsomhelst och kommer det inte nu...då lönar det sig inte att jaga det.... ja så jäkla härligt med regn.. kram :)
Esmaralda

27 Pia1:

skriven

Jag känner väl tyvärr att massor av möjligheter försvinner eller blir försvårade så fort man stadgat sig... Jag menar förstås inte flirtar utan det här med att hålla någon uppdaterad hela tiden om vad man gör eller planerar... Be om lov, aldrig få vara ensam. Lite som att få ett till barn fast man får inte ens egentid på kvällen 😂 Enda jag saknar är flirt och uppmärksamhet av någon jag VILL ha det av. Men det är ju inte prio ett nu 😐

28 HuldaMaräng:

skriven

Hej!
Numera, efter en utmattning, orkar jag inte med så stora kalas, men jag umgås gärna. Förr bjöd jag gärna in till gin och tonic på verandan. Det var mysigt.
Nu närmar sig hösten. För mig känns det som att året börjar om då på något vis. Säkert känslominne från skolan... :)
Ser du om hösten innebär något speciellt tursamt för mig och min familj?
Stor kram!

Svar: Ja något bra ser ut att ligga på lut.. kanske i det lilla.. men bra i alla fall.. kram
Esmaralda

29 Hmm:

skriven

Godmorgon Esmeralda igår fick vi reda på att någon hade klottrat på våra fina toaletter, kan du se vem som ligger bakom detta och varför?

30 Zita:

skriven

Hej esmaralda jag kan känna så i bland att jag inte vågar bjuda in när man är singel! Helt tokigt tänkt igentligen. vill så gärna göra det! I andra sammanhang är jag social och gillar mycket att umgås med släkt o vänner! Den dära ofrivilliga ensamheten ör jobbig att bemästra i blad tror du jag kommer att bli bättre på det området kram😃☀️

Svar: Bara bjud ! Det kommer uppskattas ! kram :)
Esmaralda

31 Jen:

skriven

Jag har problem med rygg och nacke. Kommer det alls bli bättre? Har sökt hjälp men det känns ändå som en lång väg att vandra. Små framsteg går liksom lätt tillbaka.


Svar: Ja det är en väg att gå men det kommer bli bättre, mycket bättre.. kram
Esmaralda

32 Lisa:

skriven

Hej Ez.
Fest är alltid roligt. Det blir ju liksom vad man gör det till. 😁
I helgen ska vi ha fest då en av sönerna fyller jämt. Härligt att träffa alla och prata, umgås och äta gott.

Jag undrar om du möjligtvis kan vägleda mig lite gällande jobb. Står lite vilsen just nu. Skulle behövas hjälp då jag inte vet varken ut eller in.
Första gången som jag inte är orolig över framtiden (gällande jobb alltså) och jag njuter över det. Men en puff i rätt riktning skulle jag bli överlycklig av.
Tack på förhand.
Lisa

Svar: Jag ser ett nytt jobb... något som intresserar dig... välj med hjärtat mest och det blir bra.. ha det så trevligt på helgens fest.. kram
Esmaralda

33 Anki:

skriven

Go´förmidda Es
Man har inte roligare än man gör sig...När kroppen var frisk ( och ung...) Festades det ofta och rejält med både par och ensamma Hade jag ingen anledning fann man på en tex hundens namnsdag ...hönans födelsedag Nog fanns där anledningar ändå att träffas och ha trevligt ,men det gav extra krydda ..

Nu ekar sonens rum tomt och Moses ligger utanför hans dörr ..

Igår fick jag veta att en hundägare sprungit på ett vildsvin med kultingar på ängen en 700 m från mig...suck nu har dom "hittat hit" ...trivs annars på landet men helst utan arga älgar och vildsvin...

34 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda, det är jag igen som ventilerar mina tankar... är sjuk idag så har mycket tid att fundera, på gott och ont. Tänker på det du skrev att det kommer nya möjligheter och att jag kanske ska vänta på ett annat tillfälle som är mera passande... men vet du, jag tror inte någonsin att det rätta, perfekta ögonblicket inträffar, när det känns som att nu passar det helt perfekt att flytta utomlands!

Snart nog kommer min dotter att börja i riktiga skolan och då blir det inte precis lättare att åka iväg heller. Sen är det så att jag ännu önskar träffa en man och få en större egen familj med biologiska barn, om det någonsin förverkligas vet jag inte, men i vilket fall så skulle det göra en flytt utomlands svår/omöjlig. Så den rätta stunden i livet, när allt skulle klaffa perfekt, finns inte. Kan inte sitta och vänta på det.

Och ja det kanske kommer nya möjligheter, men när då...? Denna chans har jag fått vänta 6-7 år på. Ska jag isåfall vänta lika länge på nästa chans?

Nej, det känns som så att om jag vill flytta utomlands så är det nu eller aldrig det gäller. Önskar bara att saker och ting vore enklare och inte så förbannat komplicerade.

Diskuterat saken med min läkare också, och hon trodde att så länge som jag stannar kvar på min nuvarande arbetsplats så kommer jag att ha svårt att helt tillfriskna från min utmattningsdepression. Kram

Svar: Jaha, men bestämd dig för att åka.. gör ett försök.. och skulle det inte funka alls , då får du avbryta.. som sagt, beslutet är ditt...kram :)
Esmaralda

35 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Var på en till intervju som jag kände gick jättedåligt. Usch. Inga bra vibbar alls den intervjuarna. Stämmer det?

Svar: Det var inte jättebra och du brukar göra bättre ifrån dig. .kram
Esmaralda

36 J:

skriven

Hej
Kan jag vara lugn när det gäller min son E? Är orolig ibland! Kram

37 Mirre :

skriven

Hade jag haft egen lägenhet hade jag nog bjudit över på mycket fest tror jag.. Det jag stör mig mest på är när man ser alla par sitta och "gulligulla" med varandra på fester etc, blir knäpp.

Es, ser du något speciellt omkring mig nu? Kanske ett meddelande från någon på andra sidan eller från min skyddsängel?
Jag tänker också fortfarande på om jag ska slå slag i min resa, känner mig rädd och nervös.
Kram ha en fin dag☀

Svar: Planera du en resa och dina andliga vägledare kommer ge dig precis den styrka du behöver.. kram
Esmaralda

38 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det troligt ut ser det ut att finnas chans att jag är tvåbarnsmamma när jag är 32?
Kram

39 Skorpan:

skriven

Ja nu är begravningen ordnad om tre veckor. Nästa tunga steg i processen... Nog är det dyrt stt dö. O jag hittade en kista åt mig, så nu vet barnen hurudan jag vill ha ;). Jag måste ju lätta upp stämningen.. Har svårt med för mycket tungt i mitt liv, tyvärr..
Kram Skorpan

40 Helena Ir:

skriven

Jag fick ett samtal från en ung kvinna,som var mycket orolig för sin mamma..hennes mamma är gift med samma man som jag var. Jag kunde inte låta bli att inte bekräfta hennes misstankar..Jag är inte sådan. Lite orolig ändå för hur det blir för min egen del..men om någon annan kan räddas så..och det hoppas jag att de kan!! Jag tog mig ju loss rätt fort..men det här har varit längre..

Lite i chock..

Kram

Svar: Du gjorde vad du kunde och bekräftade,, mer kan du inte.. så känn dig trygg i detta. kram:)
Esmaralda

41 Lotta S:

skriven

Es, blir det problem med alla getingar för mamma??

42 Grethe Hagen :

skriven

Kjäre Ezmaralda 😊😍

Ja der må jeg si meg enig med deg! 😊😊😊
Det blir ikke noe bedre enn du gjör det til sjöl 👍😊
Har noen single venninner, og det virker som at det er "farlig" å väre singel... helt hysteriske om dem ikke får tak i noen!?
Nei, jeg nyyyter godt av å väre singel nå jeg, er så GODT 👍😊😍
Men du, jeg lurer på om det er noe fart i han Harri jeg?
Han har fått 2 saltbad siden jeg fikk han, er det for mye tro??

Önsker deg og alle her inne en finfin dag i stormen, vär forsiktig!!!😊😍💐💜
Kjempekleeeemz fra Grethe 💙❤💗💓🌼💐🌸🌹

Svar: Tråkigt nog verkar Harri inte så pigg längre.. han är inte död.. men inte superalert heller.. det KAN vända... jag hoppas på att det ska ske.. kram
Esmaralda

43 Alicc:

skriven

Hej Es!

Ser du något kul som kommer min väg?
kram

44 Hedwig:

skriven

Ja, det kan gå bra om man tar initiativet själv och så ska man ha lite tur också..Jag har blivit erbjuden behandling av en psykolog, en smärtexpert, som jag har tackat nej till. Han verkar inte riktigt ta mig på allvar, vissa saker som han sa om min värk verkar inte stämma och så känns behandlingen lite luddig också, det blir nog bara samtal igen. Nu har jag dock ingenting.Har jag varit alltför envis och ska jag boka en ny tid hos honom eller ska jag avvakta lite nu och leta efter en mer medisk/fysisk behandling, kanske i kombination med en behandling mot stress/psykisk trauma?

Svar: Avvakta gärna lite och samla information och satsa sedan på det som du känner tilltalar dig mest.. du har ett gott omdöme.. kram
Esmaralda

45 Jessica:

skriven

Es,

har han verkligen känslor för mig?
Tycker han verkligen att jag är vacker?


Kram

46 Dalkulla :

skriven

Det har man hört många gånger särskillt på en sajt jag var på för många år sedan, det var ofta det samtalsämnet kom upp, så alla korkade män. Alla är inte korkade men, många av dom. Det går jag i god för.

Däremot kan jag vidhålla när vi separerade försvann alla gemensamma vänner. Å andra sidan hade han pratat och spritt så mycket smörja om mig så det var kanske därför de försvann. Det är ofta människor inte kan bilda sig en egen uppfattning hur det hela egentligen hänger samman. Lögner är väl det lättaste sättet att tro på, något annat existerar inte i vissa hjärnkontor, tyvärr.

Men ditt inlägg idag handlade om att inte blir bjuden som singel, det är väl bara att visa framfötterna själv och göra något åt det. Det går inte att sitta hemma och gnälla och tycka synd om sig själv.

Kram och har en alldeles förträffligt helg!

47 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Hoppas allt är bra med dig och MG? Hur har ni det med vädret? Här blåser det halvstorm.
Jag vet inte om jag kanske har försökt för mycket men jag har bjudit över de fåtal kompisar jag har haft och bjudit på mat men det har inte känt så positivt utan mer att dom har hellre viljat festa loss och dricka tills dom spyr vilket inte jag har tyckt varit lika roligt. Förstå mig rätt nu, ta ett glas vin och sitta och tjöta är mysigt men att hälla i sig alkohol som om det vore vatten är inte riktigt min grej, men mina vänners. Jag har försökt bjuda mycket på mig och självklart ger jag inte upp men inte alltid så lätt kanske. Det är ju inte bara en som ska bjuda på sig och bara för jag bjuder någon är det inte alltid säkert att man blir bjuden tillbaks, det har iaf inte jag blivit. Själv är jag en glad person och inte sitter tyst i ett hörn men om andra inte bjuder mig trots att jag bjuder dom då är inte det ju mitt fel. Andra får ju bjuda lite på sig oxå. Jag tar oftast och bjuder på mig men får sällan något tillbaks och då är det klart att man tröttnar. Är jag en surfitta? Nej, men har bara haft otur med vänner och försökt bjuda på mig själv. Mer kan man inte göra än att göra sitt bästa. 😊

En liten fråga, igår pratade jag och min mamma om att när pappa fyller jämt om två år att vi kanske skulle fira hans födelsedag utomlands och överraska honom med det. Det bli då mamma, jag och mina två systrar samt min lillasysters man och två barn. Då han inte gillar att flyga tänkte vi ta antingen en bussresa eller att mamma kör eftersom han inte får veta vart vi ska samt att han inte gillar att köra utomlands så mycket. Min lillasyster med familj tar då ev flyget då det blir jobbigt att åka så långt med barnen men att vi möts där. Eftersom pappa älskar blommor och dessutom fyller runt den 20:e april tänkte vi att då är det ju vår och förslaget vi hade och som passar pappa är Amsterdam och bland annat åka till Keukenhof. Vad ser du, kommer den resan bli av? Blir resan bra isf? Kommer han bli glad över resan? Tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Du och dina vänner verkar vara väldigt olika... de vill mer råsupa och du findricka och det kan kollidera.. fast om var och en får göra som de vill.. brukar det lösa sig... planera ni resan och jag tror din pappa kommer bli glad och positivt överraskad... kram :)
Esmaralda

48 Soffan:

skriven

Förbannat bra att bli påmind!

Längtar nog på tok för mkt mellan varven... Men tvingar oxå mig själv på andra tankar och lever livet så fullt ut jag bara kan och förmår! Att bara sitta på ändan och vänta... No thanks!

Ikväll blir det exempelvis bio och ett glas vitt med en go vännina. Lika mkt fredagsmys som med en karl det!

Nu var det dock ett tag sen det kittlade till en aning i magen. Något sådant på ingång? Behöver ej vara av den seriösa sorten.

Fredagskramen /Soffan

49 Flytt?:

skriven

Hej Es

Ser du när det kommer en flytt till en ny lägenhet för mig & kommer jag då bo på egen hand?
kram

50 Lydia💕:

skriven

Tjejfester hade jag mycket förr när jag inte va singel och alla kom men sen när jag blev singel och bjuder hit samma tjejer kommer ingen varför vet jag inte
Kommer det att bli något kul i helgen för mig nu när jag är själv hemma ?
Lydia💕

51 Louise:

skriven

Just nu önskar jag att jag var singel för jag är så fruktansvärt trött på män för tillfället.
Bara för att man inte vill ha en speciell stund så blir mannen sur och då pratas det inte med mig på flera dagar. Man får bara korta svar och så Han fattar inte att livet är kort och skört så det går bra att sura hela tiden. Det är så här varje gång och det är sjukt tröttsamt.

Fick telefonsamtal från en förskola jag sökt en barnskötartjänst på och ska på intervju på tisdag eftermiddag.
Barnen börjar i skolan på torsdag och vi har fått scheman och de stora börjar halv nio varje dag och den lilla börjar 8.1 varje dag och har 50-60 minuters lektioner vissa dagar. Det tycker jag är alldeles för lång tid för en 8 åring och plus att de har några barn som har myror i brallan.
Har satt upp mig att jobba resten av månaden och hoppas jag får mycket jobb så man kan få in lite pengar.
Men jag hoppas ju så klart på jobbet i Lund men vi får se vad som händer där.
mannen min har inte ens fått svar från tidningsbärarna om fler timmar och på måndag ska han till en målerifirma och se om han kan får lärlingsjobb där. Två av hans klasskompisar jobbar där som lärlingar.
Hellre att han är där än springer ute på nätterna.

Hur ser det ut för honom. Blir det fler timmar(vardagar) på tidningsbärarna eller målerifirman tar äntligen in honom som lärling?

Tacksam för svar och ha en fin fredag. dags att hämta dottern på fritids. Det är långhelg för de har stängt på måndag.
Kramar

Svar: Ett omoget beteende vid uteblivet sex.. ska jag blogga om.. tack för tipset !! Vad det gäller jobb håller jag alla tummar.. nu ska det helt enkelt snart vara din tur... kram :)
Esmaralda

52 Kvinnan :

skriven

Esmeralda skulle behöva tips på lugnande medicin, gärna recept fritt. Kan du hjälpa mig med det? Från en orolig.

Svar: Adapt Lugn som du kan köpa på apoteket kan vara bra.. kanske kan någon annan också ger tips ?
Esmaralda

53 Virrhönan:

skriven

Måste säga att det ljuva singellivet låter helt underbart! Kan känna lite avundssjuka...levde loppan innan jag stadgade mej, ja loppan och loppan förresten så hårt var det inte men nu saknar jag det. Har inte så mycket vänner som jag umgås med och äldre blir jag också. Trött på mitt soffsällskap blir jag också så kanske kanske vilket jag tror så blir nog även jag singel en dag...blir nog en konstig känsla...
Nu lite vila. MG verkar njuta, det är han värd. Kram💕

54 Undris:

skriven

Så sant bra inlägg som alltid:)

Vad får du för bild av min blivande och hur vi kommer mötas?
kram

55 Jennifer:

skriven

Tack kära Es, skönt att få ventilera sina tankar här på bloggen, annars har jag bara väggen att diskutera med och det hjälper inte särskilt.

Om jag bara kan hitta en bra förskola åt dottern så tror jag att jag måste göra ett försök och åka iväg. Det ligger i min natur att göra det, har svårt att välja bort sådana här chanser som kanske bara kommer någon gång under ens livstid.

Och ärligt talat känns det som att det knappast kan bli värre än vad det är här, min situation på jobbet alltså. Vantrivs så ohyggligt och jobbet är extremt påfrestande psykiskt och dåligt för mitt mående.... kanske detta nu vore chansen att svänga allt till det bättre. Får se om det lyckas.

To be continued... ha en trevlig kväll! Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

56 Agnes:

skriven

Precis Es...så upplever även jag kvinnor i grupp...fattar inte vad det är som gör att fruntimmer inte kan umgås i flock utan att tuppa sig o bete sig som höns...=)
Även jag väntar med spänning på en rysk oligark...en diskret jeppe med öppet sinne! Hehe...!

Kram!


Svar: :) Kram :)
Esmaralda

57 Helena Ir:

skriven

Kvinnan(52) jag vet folk som använt Sedix,mot lindrig oro och insomningsbesvär..Hoppas du hittar något..hälsokostbutikerna brukar kunna råda också..

Kram :)

58 Helena Ir:

skriven

Tack för svar Esmaralda!
Kram :)

59 Tilie:

skriven

tack kära Ezmeralda! Är misstänksam mot mannen- han har försökt lura av mig pengar tidigare, lyckades delvis men jag stoppade när det fortsatte. Han spelar oförstående och oskyldig... Åker inte till honom, han säger han är ensam, inga släktingar osv. han bor långt borta i väster. Tack för din hjälp fina Ezmeralda! Stor Kram

Svar: Han är inte alls så oskyldig som han verkar... bra att du genomskådar.. kram :)
Esmaralda

60 Mirre :

skriven

Tack för svar Es❤behövde den extra pushen..😊

Svar: Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: