Tolkningen....

 
Lite creepy blir det när man tolkar exakt..... 
 
Här vårdar jag min förkylning och  tar mig an alla möjliga kurer fast whiskykuren spar jag till ikväll.. man får ju inte riskera bli tokrolig så här  en vanlig tisdagseftermiddag !
 
 
Så här kan det gå till hos mej... vi satsar på att slita ut den yngre generationen först !
Växrhuset är ju sonens  sommarprojekt från FÖRRA sommaren och han lär inte hinna bli färdig  i sommar heller.. på fredag far han iväg hem till Stockholm och har en opponering i början av veckan.  Suck !
 
 
 
 
På Facebook dök det upp ett foto från exakt ett år sedan, så gör ju Facebook ibland... och här  vi varit på konsert och åt nattamat hos mig... min fine bäste bror och hans särbo.   Jag har fått besök av honom och vet att han har det bra hos de sina på andra sidan..   men ändå , saknaden är så himla stor !!
 
Kram & kärlek
 
 
1 Milla:

skriven

Hej, den var riktigt kul.
Undrar när livet ska vända. Om det var utmattningen som kom, har kämpat emot länge.

Svar: Det vänder.. du blir starkare och gladare och bättre tider kommer.. jag lovar.. kram
Esmaralda

2 trollet:

skriven

Kram och kärlek! Tänker att tokig en vanlig tisdagseftermiddag kan vara ganska härligt;)

Svar: Ja, det är så sant.. så kanske man skulle.. ändå !! Kram
Esmaralda

3 Analiss:

skriven

Duktig son du har:) Förstår att saknaden är stor efter din bror<3saknar min far med,hann inte ta farväl:(

Ser du om hösten kommer med förändringar?
kram och krya på dig


Svar: Det är så svårt med dessas farväl... jag borde tagit farväl av min bror sista gången jag såg honom.. två dagar innan han gick vidare men jag ville inte erkänna varken för honom eller för mig att det skulle gå såpass fort.. hösten kommer med något bra.. kram
Esmaralda

4 Elisa:

skriven

Hej!
Det verkar som att vi inte riktigt klickar.. ser det ut att bli bättre med tiden eller är det nåt jag kunde göra nåt åt?
Kram

Svar: Nej det är nog bara att acceptera.. och vänta på den som det VERKLIGEN klickar med.. kram :)
Esmaralda

5 F:

skriven

Har haft en långdragen förkylning, snart i en och halv månad,är helt slut. Var på andra mötet idag känns helt otroligt, trodde aldrig jag skulle klara det. Finns så underbara människor i gruppen.
Hur ser nästa steg ut för mig. Kram

Svar: Det är en seg och långdragen sommarförkylning... nu får du krya på dej ! Nästa steg ser positivt och rätt ut.. kram :)
Esmaralda

6 Kvinnan :

skriven

Vad kommer härnäst hända i mitt liv.

7 Skorpan:

skriven

Ta en whiskey, efter det känns allt mycket bättre ;).
O din bror sa ju åt dig att inte komma hem mitt i semestern så.. Tur att du kan känna av honom o säkert snart också se honom :). Jag önskar att jag också kunde känna av pappa, riktigt ordentligt, kanske han vill säga mig nåt?
Mera whiskey åt folket, skål ;D.
Kram Skorpan

Svar: Han har varit på besök och kommer på fler.. han är så glad och nöjd och framförallt frisk och det är glädjande mitt i alltsammans.. kram :)
Esmaralda

8 Louise:

skriven

Och så plötsligt hände det. Jag har i många år haft stora problem med att lägga min åttaåring. Vilket har lett till att hon somnat jättesent och ibland har jag fått lägga mig i samband som henne för att hon skulle somna.
Igår när vi var på väg hem berättade hon att hennes lärare hade sagt att hon skulle lägga sig halv nio. Läsa en bok innan hon gick och la sig efter jag hade läst en bok och att jag skulle gå ut där ifrån. Sagt och gjort vi läste boken och sen la hon sig i sin säng och läste sin bok och klockan nio sov hon. Det kändes så ovant. Hoppas det håller i sig nu bara

På tal om opponering. Alla jäkla opponeringar måste vara klara innan jag får göra mina två sista VFUer vilket är i början av nästa år då sista opponeringen är i december och den hoppas jag att vi blir godkända i.
Vi har tre månader på oss att rätta till allt vi måste göra och skriva en längre analys. Är så trätt på det examensarbetet nu så jag snart spyr. men vi fick bra feedback och vi kommer få hjälp från min kompis arbetskamrat.
Jag som hade hoppats att jag skulle jobba som förskollärare i januari men icke som tidigast i mars nästa år.
Nåja jag får väl helt enkelt bita ihop och jobba inom rekryteringen som inte gett något än.
Ska förmodligen på en intervju imorgon, det är en dagmammeorginisation som ar öppnat två förskolor och nu behöver de en barnskötare där. Ute i ett av Malmös värsta ghetton. Frågan är om jag vågar mig ut där.
Förväntar mig inte svar från förskolan jag var på intervju på för tre veckor sedan och inte heller från förskolan jag var på intervju hos förra veckan.
Att de ska ha så svårt att anställa mig.
Inte ens vikariebanken ville anställa mig vilket är ganska tråkigt men men eftersom man måste arbeta i hela Malmö där så är det väl ganska bra.

Kommer jag få något jobb snart eller blir det vikarie fram tills jag ska göra mina två sista vdfuer och opponeringen?

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar

Svar: Var beredd på att det kan bli vikariat en tid till.. men ändå, bättre än ingenting och du får en chans att göra bra ifrån dig när du vikarierar.. så att du blir en av dem som de verkligen vill anställa.. kram :)
Esmaralda

9 EPM :

skriven

Kärlek till dig, det gör ju ont.❤️
Krya på dig
Kram

10 Michaela:

skriven

Förstår att saknaden efter din bror är enorm men måste ändå kanske vara en tröst att du har din gåva och kan på så sätt veta att han har det bra.

Jobbigt med förkylning! Krya på dig och ta en rejäl Wirre till kvällen :)

Väntar på blodprovsvar här under dagen. Hoppas att du inte ser några varningar😱

Kram!

Svar: Nej jag ser ingenting alarmerande allvarligt runt dej. .kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej! Nu har min sjuka arm börjat krångla igen, är helt inflammerad. Ser du om det är snabbt övergående eller blir det någonting som ställer till det för mig under en längre period? Kram

12 Virrhönan:

skriven

Den var rolig, man kan ju tolka texter nästan hur som helst. Trist med förkylning, tur det finns youtube då haha. Börjar tro det är utmattningen som satt ner mitt immunförsvar för såhär dan brukar jag inte vara, vad är det för skit? Jag vill vara pigg, frisk och glad. Får väl också börja titta lite på youtube...

13 Mirre :

skriven

Hej Es,
Jag undrar om mitt nuvarande jobb kommer att erbjuda mig att fortsätta?
Jag hoppas nästan inte det.. Ångrar mig lite att jag sa att jag inte kom in på min utbildning till hösten och att jag nu kan jobba kvar, jag vet ju innerst inne att jag kommer att tacka nej ändå för jag hatar verkligen att jobba där. Men nu så är jag ändå med i denna nya "rekryteringsprocessen" om vem som får stanna och inte.
Ser du vad dom tycker om mig? Dom hade något slags möte igår.
Kram ☀

14 barbie :

skriven

hej e! jag mår inte bra!!jag har tagit det så hårt så känsligt om allt i mitt liv och är så depprimerad att jag önska att jag inte levde! varför?för jag har en psykopat hemsk aggresiv till pappa,..som har gjort den jag är idag så hemskt!!!d
et kommer aldrig att bli bra !för mitt li v har aldrig blivit bättre!nu tänker ni.säkert gå prata me någon?det går över!men ingen förstår vilket uppväxt jag haft!jag ansvarar inte för den jag är 25jag hatar mig själv,får fortsätta drömma mig bort ett bra liv.kram e

Svar: Låt inte din pappa ha något med ditt liv att göra.. du är vuxen och du ska dra dina gränser... lev ditt eget liv... terapi kommer hjälpa dig men man måste vara motiverad.. kram
Esmaralda

15 Analiss:

skriven

Precis så kände jag med Es med min far<3 Tack snälla för svaret kram:)

16 Ii:

skriven

Hej Esmaralda.
Det måste vara det bästa när det blir tydligt!

Hur ser hans intresse ut för mig?
Kram

17 Västkustbruttan:

skriven

Skickar lite krya på dig-krafter 💙

Sommarförkylningar är förbannat tradiga. Jag vandrande runt i morgonrock med en toarulle snytpapper för några veckor sedan jag också.

Varm blåbärssoppa med kall vanilj glass och biskvier är häxbrygden du letar efter! Trust me.

Såhär i förbifarten, funderar på om något mysigt kan dyka upp på mansfronten? Kram :)

Svar: Dessutom låter det himla gott också !! Och ja, något kan snart dyka upp så ha ögonen med dig.. kram
Esmaralda

18 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser hans intresse ut för mig?
Inge stordådit eller?
Har inte hört något sedan sist jag hörde av mig?
Kram

Svar: Intresset är inte på topp.. kram :)
Esmaralda

19 Solen:

skriven

Sorgligt men ändå så härligt att ni kan ha viss kontakt! Jag märker inte helt av min familj men jag skulle kanske ramla baklänges om någon av dom plötsligt stod i köket. Känner ändå någon slags omtanke från dem, att det håller koll på oss.
Jag vet att det är lite höstkänsla och motigt nu när semestern är slut...men, motivationen på jobbet är ingen höjdare. Skulle behöva få lite ny energi på ett nytt jobb med nya utmaningar. Men det kanske först kommer efter flytten som jag tänker mig kan bli nästa höst? Så det är kanske bara att fortsätta att stå ut och försöka göra det bästa av situationen...
Hmm tålamod och tålamod.
Krya på dig! Kram ☀️

Svar: Ja, visst är de med dig och kommer följa dig genom livet ! Det blir flytt och det blir nytt jobb.. jag ser inte vad som kommer först men bar blir det.. oavsett.. kram
Esmaralda

20 vv:

skriven

tänker george på mig e?jag gillade han mkt ?om han inte varrit gift hade han tagit då ett steg längre men han kan inte för han e gift?annars hade han gillat mig!men vad tänkte han om detta?kramar

21 Madde :

skriven

Hej! I min seans så fick jag en varning som va 90% chans att de kommer att slå in. Men jag kunde förhindra den om jag höll ordning på bostadens nycklar. Den 22 oktober var datumet.

Nu ringer dottern och är förstörd, hon har blivit av med sina nycklar i skolan. Och i natt slår de över till 22. Är de så att de redan nu kommer att ske?!
Jag vore sååå tacksam för svar.
Ha en fortsatt trevlig dag :)

Svar: Det KAN vara så.,. jag brukar inte ta fel på dag när det gäller varningar men hade jag varit du så hade jag varit försiktig nu... troligtvis är det bara en olycklig slump att dottern blev av med nycklarna den 21:e.. men som sagt, var beredd.. kram
Esmaralda

22 barbie:

skriven

men pappa säger alltid du behöver mig...herregud!!på vilket sätt terapi?jag vågar inte berätta allt?psykolog?eller?kramar

Svar: Jo du ska våga berätta allt och du ska söka hjälp... snarast möjligt och på så sätt kommer du att hela dig själv och må bra.. styrkekram
Esmaralda

23 Jennie:

skriven

He-eej! Nu har min sjuka arm börjat krångla igen, är helt inflammerad. Ser du om det är snabbt övergående eller blir det någonting som ställer till det för mig under en längre period? Kram

Svar: Jag tror inte det blir så envist som det varit - men så trist i alla fall.. kram
Esmaralda

24 Ali:

skriven

Hej Es,
Så klart att du känner saknad av din bror, fint att få besök ibland...💫
Imorgon är det operations dags, jag hoppas nu allt går bra och att dena långa plåga är för evigt borta efter ingreppet..
ni som haft njursten vet vad jag pratar om.
Kram

25 F.u:

skriven

Hur ser det ut för mina syskon.

26 GSH:

skriven

Hej Es, vad tråkigt att höra att du är förkyld. Du får krya på dig och så får vi hoppas vi på att du blir frisk snabbt igen!

Idag har jag prrecis haft mitt seminarium och precis som du sa så kändes det helt ok. Men nu är det betyget jag inväntar, är otroligt nervös och vet inte riktigt vad jag skall göra om jag blir underkänd igen.

Kram

Svar: Det känns som om du ska klara detta.. kram :)
Esmaralda

27 Catarina:

skriven

Krya på dig med förkylningen💕 Förstår att du saknar din bror ❤️ Gott att han har det bra
Jag undrar om det kommer vända för mig, komma bättre tider..? Det känns så oändligt tungt. Kram 💖

Svar: Även om det känns tungt just nu så vänder det.. helt klart.. kram :)
Esmaralda

28 Browallia:

skriven

Jag hittde kameraknappen på messenger 😄

Ser du någon förändring på kärleksfronten?

Svar: Jaha, då har du också börjat plåga familj och vänner med gräsliga foton och filmer kan jag tänka mig :) Ja en förändring vad det gäller kärlek kommer.. kram
Esmaralda

29 Anki:

skriven

krya på dig Esmaralda <3
Inte lätt med förkylningar ,men du vet vad som hjälper.ta du en rejäl whisky ikväll ..
Rom byggdes inte på en dag och den som väntar på ngt gott...blir fint till nästa sommar ditt växthus ;-)
Blev av med lite "skräp" idag .killen som tömde tanken ville ha den gamla traktorkärran och när hans far kom för att hämta den köpte han jordfräsen av mig :-)
Idag är det en bra dag även om saknaden efter dem på andra sidan gör sig gällande...

Stor healande kryapå dig kram från hela flocken

Svar: Ja det är en bra dag för sig och fler sådana kommer... och de på andra sidan tar så väl hand om dig.. kram :)
Esmaralda

30 Jennifer:

skriven

Fina Es, känns det som om min borttappade hemnyckel kommer tillrätta? Kram

Svar: Ja, den finns i hemmet... kruxet kan vara att hitta den.. kram :)
Esmaralda

31 Ia:

skriven

Hej
Läste inlägget om otrohet och jag tycker fortfarande att har man barn ska man kämpa för sitt förhållande och hålla sig till familjen!

Har varit med om otrohet och skulle vilja strypa gubben som bara tänker på sig själv och inte på konsekvenserna för att inte tala om kompisen som drog i honom. Ibland önskar jag allt ont ska hända honom (och henne) att han en vacker dag vaknar och inser vad han gjort. Nu har han ingen kontakt med sina barn som följd av hans sned steg.
Ångrar han sig? Och ser du om han blir ensam , få leva som singel? Att även han får må dåligt 😂 Eller är han lycklig, gifter sig och ev skaffar sig nya barn

Kram

Svar: Man blir bitter när man blir utsatt och önskar att allt helvete ska drabba den som orsakat eländet men ibland kan man önska för mycket.. och själv glömma leva... och faktum är att om man tar tag i sitt liv.har positivt fokus framåt och bara på sig själv.. då startar livet i ny tappning och i förlängningen kan detta bli en knäpp på näsan åt den som man blev sårad av.. kram
Esmaralda

32 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att du har fått besök av din bror,och trevligt och få se han på kort igen.. Har du lyckats hitta något att plantera i trädgården till hans minne..eller det kanske inte var någon vits denna varma och torra sommar..

Skönt det ser ut för din vän där..

Krya på dig..hoppas du snart får din roliga stund med whiskyn..nej..jag menar att du mår bättre snart :)

Kram :)

Svar: Som väl var försökte jag inte plantera något i sommar... med värmen som varit... det ska bli nu i höst istället.. tänker jag mig ! Är i gång med whiskystunden just nu :) Kram
Esmaralda

33 v:

skriven

han bad mig inte sluta riktigt när jag kysste han på kinden halsen...men har jag förstått honom rätt...han ville inte för han har någon annan?annars gillar han mig?kramar

Svar: Ja jag tror att du uppfattade det helt rätt.. kram
Esmaralda

34 ww:

skriven

he igen e!!!när träffar jag min man?jag kommer bli gråhårig ju?

35 Helena Ir:

skriven

Kram Skorpis..vi tror på att det blir tjo och tjim och riktigt roligt efter tristess.. Heter något i stil med att : Eter regn kommer sol
Min pappa gick bort för nästan 1 år sedan..och jag saknar honom så mycket..men han var så sjuk..så han har det bättre nu..

36 <3:

skriven

Godkväll kära Es, ser det ut att bli en fin helg i Stockholm ? Och att vi kommer iväg ?
Känns som man behöver lite miljöombyte och shopping till kryssningen jag är så glad och tacksam för. Vet inte vad det är med mig men är inne på en orangea klänning inte alls min färg och stil...
Kram

Svar: Du behöver lite nytänk... det blir bra.. kram :)
Esmaralda

37 Tildis:

skriven

Hej Es!

Jag förstår att det måste kännas jobbigt även om ni fortfarande har en viss typ av kontakt <3

Ser det ut att lösa sig med bilen? Kram

Svar: Ja på något sätt så reder det sig.. kram :)
Esmaralda

38 Karolina:

skriven

Kommer jag klara mig ekonomist om jag säger upp mig och försöker byta jobb. Drömmer om att säga upp mig, börja på nytt och ta de jobb som kommer.

Svar: Ser bättre o ek tryggare ut om du hittar nytt jobb innan du säger upp dig.. gå in för det.. kram :)
Esmaralda

39 Anna i Skåne:

skriven

Hur sjutton ska jag behålla min energi på nya jobbet? Sitter det i väggarna eller behöver jag skydda mig mot någon person? i så fall hur? Kanske är det en övergångsfas?

Kram Anna

Svar: En övergångsfas.. inse att ingen kan ta av din energi om du inte tillåter... gör dina val och var tydligt.. det kommer gå bra.. ge det lite tid.. kram
Esmaralda

40 Anna i Skåne:

skriven

Tack för svar!

Du har rätt, jag vet det i teorin men har svårt att omvandla det i praktiken. Är rädd för vad folk ska tycka om jag är för bestämd, står på mig i saker eller nonchalant om jag går ifrån när vissa pratar för mycket. Skönt att höra att det blir bättre i alla fall!

Kram


Svar: Du hittar den väg som är din och som passar dig.. det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

41 Kall:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag förstår att saknade är stor efter din bror. Han verkade vara en himla fin människa.

Är det hos henne hans riktiga känslor är?
Kram

42 Lillen:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han något kärleksintresse för mig? Några kärlekskänslor?

Har han kommit på själv att han inte behandlat mig så snällt eller kommer han inte komma på det förrän jag visar att det inte är okej?

Ser du att jag kommer att släppa honom helt?

Kan du se några riktiga kärlekskänslor för mig?
Kram

Svar: Bara släpp honom.. ju förr desto bättre... och visa tydligt vad som är ok och vad som inte är det.. kram
Esmaralda

43 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att kunna få vänner här?
Kram

Svar: Ja. var aktiv och ta initiativ och vänner kommer.. kram
Esmaralda

44 w:

skriven

kommer g att höra avsig?men kommer hjag få se honom igen???

45 Hittade förra livet - Ghostwriter :

skriven

Hej!


När du nämnde några Liv jag haft, började jag söka. Det kändes rätt när jag hittade somliga liv och jag tror jag prickat rätt.

Men det är ett liv som inte känns så omtalat och det gäller att jag tror jag var en, ytterligare kunglighet, strax efter ett kungligt liv. Personen var en kvinna som tog självmord vid den ålder jag är idag, och hon föddes på slottet i min stad. Jag har alltid älskar ”mitt slott”, det har känts så bekant och jag har känt mig hemma i närheten. Jag vet inte, men det kändes inte alls konstigt om jag var hon i ett dåtida liv. Det skulle även stämma överens med mina svårigheter, såsom att leva med sån pass stark ångest och depression som jag haft. Att istället ta livet av mig vid den exakta åldern - så lyckades jag istället leva.


Vad tror du? Kan de ha varit jag? Eller känns det långt ifrån?



Kram!

46 Anna i Skåne:

skriven

Tack Esmaralda! Låter hoppfullt. : )

47 Trött tant:

skriven

Hej mitt liv är kaos nu blir det bättre,min man har cancer och får behandling nu det hoppas jag att det blir bra.min dotter är arbetslös har gått i ett o halvt år ,får hon.något jobb och när.min son lever i ett samboförhållande som jag inte tro är så lyckligt.vårt äldsta barnbarn skall skiljas ojat vet inte om han får delad vårdnad om barnen.vårt andra barnbarn har planer att flytta til USA allt är bara negativt


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: