En alien på ICA !!

Var du på Ica Maxi igår och såg något stort och rosa med antenner som kravlade runt på golvet  på brödavdelningen... så var det ingen alien.  Det var jag !

Asså… jag for iväg och skulle handla till dagens glöggfest

Hade på mig min fula rosa jacka som jag köpt billigt på  mamma avdelningen på Ullared en gång… jag och Nettan köpte varsin… inte för att vi var blivande mammor eller för att de var snygga..  utan enkom för att de kostade  blott 49 kronor.

 Jackan  är alltså  ful som stryk  & väldigt rosa...  men skön och den hängde ytterst så jag drog den på mig och for iväg. 

Det var ju lucia igår så dagen till ära hade jag en sånt där diadem med pepparkakor.

 

Jag var rejält taggad och nu skulle det handlas  russin & mandel & julgodis & pepparkakor & se där.. jag hittade en hel binge  med  de sprödaste  mandelmusslor. 

Försiktigt la jag ner paket efter paket i varuvagnen… jag räknade till 30 kakor.. ungefär så många som vi blir på glöggfesten

 

De är ju  ömtåliga  och tål inte mycket så jag var verkligen lätt på handen… och sen  måste mammon själv ha sparkat mej i röven… för plötsligt tappade jag en paket… och sen halkade jag på den och  for huvudstupa rakt in  i  bingen med mandelmusslor. 

  Och där låg jag.. i smulorna  av 100 tals spröda   mandelmusslor och skrekskrattade så jag  grymtade på varenda inandning och jag kissade på mig lite också.

Så småningom skingrades  folket, uppståndelsen la sig och jag  stagade upp mig  och fortsatte shoppingen !

Så kan det också bli när man  inget ont anande ger sig iväg en luciadag  för handla lite….

Kram & kärlek

1 EPM :

skriven

🤣🤣🤣jag ser det framför mig- vilken syn!!
Hoppas du har 30 hela kvar iallafall.

Sådärja, då var en annan sjuk mitt i stöket. Så typiskt! Jag hinner inte detta.
Det värsta med att jag är hängig är grubblerierna hag hamnar i.
Nu handlar det mycket om misslyckandena med män... det kanske är så att det är jag som inte funkar men inte fattar det.

Kram

Svar: Nej men stackars dej... då får du ta hand om dig och krya på dej ! Du funkar bra men väljer fel.... kram :)
Esmaralda

2 J:

skriven

Hej
Känner mig tung inombords efter samtalet med S igår kväll. Han fick mig bli ledsen. Varför gjorde Han så?
Känns hopplöst när det kommer till kärleken
Kram

3 Susan:

skriven

😅😂🤣

4 Partytant:

skriven

Ha ha!
Får upp scenen i huvudet.
Extra kul att det var mandelmusselshopping.
De små satarna går alltid sönder!
Även om det aldrig berott på att jag satt mig på dem.
😂😅👍
En riktigt krämig å gräddig mögelost blir det här ikväll.
Å pepparkakor såklart.
Bjuden på lite festligheter i starten av nya året.
Kan romantik ske i samband?
Kul start på året oavsett.

Kramis!

Svar: Mögelost blir det här ikväll oxå på glöggfesten ! Ja lite romantik kan sker i det sambandet.. , den möjligheten finns..kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

God morgon!
Mitt mående är tillbaka. Jag känner det inom mig. Smärtan och ångesten i hjärtat. J har svarat på sms på morgonen men sen inte på eftermiddag/ kväll. Han säger agg han vill ses men sen blir det inte. Nu blev han sjuk så han kunde inte...

Jag mår så dåligt. Jag trodde verkligen att det kunde bli bra med honom. Tydligen duger jag inte... vad kommer hända?

Idag blir det pinchos!

Kram...

6 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Es! Ja jösses som det kan gå😄 Försöker minnas när jag sist gjorde bort mig men kan inte minnas nu, kanske det väntar bakom hörnet!

Jag har nu varit tillbaka på jobbet sedan i början av december, nu bara deltid. Armen värker men försöker ta en dag i taget. Redan nu kan jag känna att mitt dåliga mående kommer krypande tillbaka... ångesten, stressen, sömnsvårigheterna. Somnar nog på kvällen men vaknar sen 03-tiden på natten och kan inte somna om, ligger sen vaken tills det är dags att stiga upp.

Jag inser att det är ett starkt tecken på att jag är på fel plats. Och jag måste själv försöka få en förändring till stånd. Men det känns svårt då armen fortfarande är så sjuk, och då kan jag inte heller söka nytt jobb.

Jag var så säker på att jag inom
den närmaste tiden skulle lyckas med att få till den förändring jag önskar allra mest. Ser du om det kan bli så? Inom den närmaste tiden? Det är den enda lösningen jag ser som realistisk.

Kram

Svar: Själv försöker jag minnas när jag INTE gjorde bort mig ! :) Möjligheten att du får som du vill är större än 50 %.. så chansen finns och är god.... men du bör ha en backup plan också.. kram :)
Esmaralda

7 Michaela:

skriven

Haha! Vilken grej😄 Kan se framför mig hur du ligger där. Tack för att du bjuder på dig själv😁

Är nu på hjärtavdelningen och brosan är på väg ner till operation. Trött efter bara två tim sömn och såklart orolig! Tänk om man nån gång kunde få lugn och ro här i livet.

Ha så jättekul på glöggfesten och festa lite från mig också :) Har inte varit på fest på flera år. Kram!

Svar: Jag har er i mina tankar och sänder healing och goda energier.. kram :)
Esmaralda

8 Smöla:

skriven

Är det något mellan barnens pappa och hon som är i huset? Ska jag lita på min intuition eller är det ingenting mellan dom, som han säger...?

9 *:

skriven

Hej

ÅÅå det kändes jättebra på intervjun.
Hur känner dom ? ser du om jag får jobbet, sååå spännande. Men såhär i efterhand så är det ju massor med saker man missar som man borde ha sagt (eller inte sagt)

Sen min sambo... va fan händer ?

Kram

10 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Hahaha oj herregud. Sådant som trots noggrannhet kan hända..
Det blev bara ännu roligare med lite utklädnad med diadem.

Mannen som ger mig lite fjärilar i magen som jag ganska nyss träffat, Kan vi bli sambo under nästa år?
Kram

Svar: Det finns en möjlighet.. kanske inte så stor men den finns.. kram :)
Esmaralda

11 Linnean 🌸:

skriven

😆😂😆 Ha ha ha!
Tack, för att jag fick vakna med ett asgarv!!
Visst är det så kul när det händer sådana dinga saker och man inte kan sluta skratta? Så tror stygga tanter att man är...full eller drogad på annat sätt 😆 Tycker det var en kul och annorlunda luciagrej på Maxi som iaf hade fått mig att åxå tår och kissgarva om jag sett dig! 😆 Vi diskuterade just det på mötet i går hur elaka folk är här, med tanke på att man blir klasdad som full om man skrattar glatt. Ger sig på varandra, dömer, klagar på allt, tänker inte, vår vicevärd får skuld för allt. Att julgranarna var en meter kortare i år, pga torkan, utlöste värsta galenskapen hos de mest korkade. Vad är det med folk? Vi har två värstingkärringar på den här sidan. Kommer vi att bli av med dem snart? De har förpestat livet för folk i årtionden! En äldre kvinna och ett vansinnigt ilsket och hatiskt par. Speciellt paret behöver väck! Oj, oj...hur kom jag in på allt detta? Hoppas du fick mandelmusslor, utan kiss 😉 och att det blir en kul fest i kväll! Nu ska det ätas frukost och åka och bli klippt och handla lite klappar. Ha det riktigt kul i kväll! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja de där skratten som bara kommer... här finns minsann ingen avstängningsknapp ! Hoppas du hittar vad du ska i butikerna :) kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Men åhhh kära Es bara du inte gjorde dig illa. Min mormor bakade alltid mandelmusslor till jul. Så högtidligt att få dem fyllda med grädde, hjortronsylt och en till mig med hallon eftersom jag som barn inte tyckte om hjortron. De låg där så fina på mormors bästa fat i finrummet.
Testar att fråga igen. Hur går tankarna hos L M ? Vill han ses igen ?
Ikväll var vår riktiga dejtkväll. Du hade rätt i att han är lättkränkt och en svår ung man.
Kram

13 AnnaK:

skriven

Haha.....ja jösses 😂

Två snabba frågor... Blir det mer flirteri? Får vi hem katten från veterinären? Ska dit idag 😬

Kram 😊

14 Marita:

skriven

tack för morgonens skratt och för att du bjuder på dig själv. När du spådde mig så varnade du mig för en viss kvinna och en viss datum. Jag glömde och det du sade hände precis som du sade det. Nästa gång ska jag anteckna. Kram

15 Dunegull:

skriven

Hahaha, du e bara för rolig!

Kan inte förstå hur mkt jag gått genom de sista åren alltså. Galet och jag orkar snart inte mer. KÄnner mig så ledsen.
Kommer jag höra ngt från se som peta mig? Tränarna?

KRAM

16 *:

skriven

Godmorgon :)

Ser du mig i det nya jobbet ? kändes bra på intervjun men man vet ju aldrig vilka andra kandidater som finns och vad dom tycker.


Kram

Svar: De gillade dig och det finns god chans.. kram
Esmaralda

17 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Visst kunde man se på ett ungefär.

Ser det ut som om möjligheten kommer till mig inom 1-3 år att jag har utökat min familj?
Kram

18 Smöla:

skriven

Behöver veta om han har någon ny?? Jag kommer ju aldrig därifrån..

19 Kulla:

skriven

😂🤣😂.. fredagen är räddad.. ser synen framför mig😆. Tänk att sånt händer just dig!!
Ikväll julfest.. 🎅🕯🤶.. händer det något 💕 under helgen? Önskar dig en underbar glöggfest🍷🍷🎅. Kram

Svar: Tackar.. och ja, något verkar vara på gång.. ser inte vad.. så var openminded.. kram :)
Esmaralda

20 HuldaMaräng:

skriven

Hej!
Åh ett sånt gott morgonskratt!! Jag älskar humor, skratt och fånerier!
Igår tog jag ett rivtag i gamla surkålar, jag bet i det sura äpplet och fick ett förvånansvärt trevligt bemötande. Nu hoppas jag att ett magiskt mirakel ska hända i min ekonomi inom kort, jättesnart. Typ :)
Ha en fin dag!

Svar: Bra.. jag får en positiv känsla.. kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Ojojoj så det kan gå :D. Du är nog enastående när det gäller att råka illa ut måste jag säga. Hoppas du fick några hela mandelmusslor med dig hem också ;).

Igår show med mat o dryck o gott sällskap, yey det var kul. Konstigt nog, trots lillajulstider, var det lite folk ute o var sjutton fanns alla karlar!? Andra än de som vi råkade på vid garderoben?? Näe Es, jag har nog svårt att tro att jag ska råka på nån karl när det liksom inye finns några i rörelse där jag finns, suck. Är han inte redo ännu heller? Jag är ju såå redo ;).

O nu patrullerar jag o väntar på en försändelse som posten ska leverera o sen måste jag till posten o hämta ett annat paket, för de kunde inte meddela om när ungefär de står bakom dörren. Usch man blir led sånt, extra släpande o bärande... Nåja, det är fredag..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jodå, jag hade ju plockat på mig en hel del kakor redan innan olyckan hände ! Som en av mina kompisar säger... " det är modigt att våga gå ut med dig, allt konstigt händer" Kram :)
Esmaralda

22 Louise:

skriven

Haha det där fick mig att bli på bättre humör efter en jobbig morgon. Dottern skulle varken gå till skolan eller något annat. Hon säger att två tjejer i klassen mobbar henne. Det är möjligt att en gör men annars är hon omtyckt. Men hon trivs inte i klassen och jag har pratat med hennes lärare om detta och han ska ha extra koll på de två tjejerna och se till att hon inte mår dåligt på skolan. Så himla skönt att höra.

Idag händer inte mycket ska bara tvätta lite och plocka undan. Thank god it's friday för jag är så trött och hoppas på sovmorgon imorgon för det är jag värd efter en jobbig vecka. En vecka kvar av skola.

Jag hoppas det blir jobb för mig i början av året.
Ska på intervju på måndag i falsterbo. Kommer bli en del pendling om jag får det och jag vet inte om det är värt det. Hoppas ju på jobb här i Malmö.
Hur stor är chansen att jag får jobbet i Falsterbo?

Ha en trevlig glöggfest och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja, det känns som att du kan ha tillit till dotterns lärare. Känns som om jobb ska närma sig men ser ingenting specifikt kring Falsterbo.. kram
Esmaralda

23 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Har du någon ide hur jag ska nå fram till mitt barns pappa angående att betala underhåll i tid?
Det drabbar oss..

Kan han inte betala kanske han inte har pengar? Talar han sanning för mig eller ser du att han helt enkelt nonchalant skiter i det?
Kram

Svar: Han inte mycket pengar och prioriterar inte dig... känns som om du får vända dig till Försäkringskassan.. pengarna måste du ju ha.. kram
Esmaralda

24 Fina:

skriven

Hej, gillar han mera Bayan än mig? Kram

25 MoonShade:

skriven

Tack för dagens skratt :)

Har en känsla under en längre tid nu, av att han kommer ta ett initiativ till att skicka sms till mig, men logiskt tänkt vill jag inte tro på det.
Vad är nu sannolikheten att min känsla stämmer och han gör det?

26 Kristin:

skriven

Herlighet!! Du må gå til filmen, kjære Esmaralda.
Jeg ler så jeg holder på å revne.
Dette var dagens gode skratt. Nesten "fru Bean" dette.
Du forteller alt så levende, så dette ser jeg for meg.
Det var antagelig at du hadde dine antenner på hodet som pynt, og ikke brukte dine vanlige "innebygde" som gjorde dette.
Håper uansett at du ikke slo deg i fallet, men kakene tok vel i mot.
Det ble mange smuler, men småfuglene skal jo også ha mat.

Ønsker deg en fin kveld og en helg uten uhell.
KRAM!

Svar: Fru Bean... och nu är det jag som skrattar. Det ligger nåt i det :) Ha du också en fin kväll... kram :)
Esmaralda

27 Virrhönan:

skriven

Åhh vilken härlig fredag att vakna till ett asgarv😂😂 det behövde jag idag Tack🤗
Härligt att få skratta så hejdlöst så man knappt får luft. Lycka till med festen ikväll, blir säkert mycket skratt där med.
Finns det stor chans till härliga möten i helgen tror du?
Ha e trevlig kväll och helg💕

Svar: ja chans till möten finns.. ha ögonen öppna.. och ta initiativ när du känner.. kram :)
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Ångest som tusan idag angående katten men ska inte ta ut något i förskott. Får ta det som det kommer. Hoppas veterinären har något bra att säga.

Blir det nåt mer eller ska jag se det som utagerat? Livar ju upp tillvaron nåt kopiöst med lite flirteri. Blev ju väldigt dystert igen.

Kram 😊

29 Sus:

skriven

Hej
Oj...
Va tokigt....
Hur går de för mig?
Love sus

Svar: Det går bra.. bara du tänker till och gör dina val och har mer fokus på ditt eget mående och din egen glädje.. kram :)
Esmaralda

30 Lotta:

skriven

Det där var ju verkligen riktigt roligt, men hade du verkligen på dig pepparkaksdiademet i affären :))) Härligt är det iallafall att bjuda på sig själv som du gör.

Idag är en sorts domedag för mig då jag får ett avgörande besked. Hopplöst jobbigt att gå och vänta. Är rädd att ramla på målsnöret här. Känns som att det är detta besked som mitt mående hänger på. Helt otroligt vad det påverkar. ???

Huvudet upp och fötterna ner :)
Kram L

Svar: Javisst hade jag det på mig.. det var ju lucia för tusan och till jul har ett riktigt coolt diadem med jätterosett och renar... oavsett vad ser jag dig komma in i en andra andning och det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

31 Camilla:

skriven

Vad roligt, undrade när jag läste ditt blogginlägg, att hur trist skulle livet inte vara utan dessa roliga texter av dig, du är så prima Esmaralda!!
Jag har några dagar kvar inför min operation, spänner mig för det, rädd, men mest rädd för hur jag klarar mig här ensam med ett ben som jag kan stiga på och med kryckorna som gå hjälp, är så orolig för hur allt ska gå, och ensamheten att ingenstans kunna gå på veckor.... Har du tips eller råd åt mig hur de ska kunna gå? Har ju inte så många vänner heller som besöker mig, och som kunde hjälpa mig med vardagen....
KRAM

Svar: Känns det för mycket så be om hjälp ... hemtjänsten ska kunna hjälpa dig i början ! Men du reder dig ganska snabbt och anpassar dig... nu får du leta fram alla möjliga bra serier och titta på.. beställ hem mat och unna dig lite gott.... gör det bästa av det hela och det är ju övergående.. kram :)
Esmaralda

32 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Flying Esmaralda..oj oj tänk så farligt och äventyrsrikt det kan vara att handla på Ica Maxi...inte bara för dej utan även för de kunder som rörde sig på några meters radie från dig😊

Men vilken fin omväxling på Ica ,de har väl inte äran att dagligen få besök av en skrik skrattande rosa klädd dam som grymtar aningen.😊
Not bad!
Tack o lov överlevde du men förstår att detta julhandlande blev aningen av det vildaste laget.

Ha en toppen dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

33 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Vilen tur att du är hel ! vad gör ngr mandelmusslor...:-)

Här har det vankats i natt med ont öra...och ingen feber...vårdguiden rådde mig att "rida ut" om det inte blir värre...och feber...Vet inte vad dom räknar med värre men mår inte bra och ser ut som sju svåra år......

Ha en härlig glöggfest !

Kram Anki med flock

Svar: Vad trist.. nu får du krya på dej och ta hand om dej... kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Men åhhh kära Es bara du inte gjorde dig illa. Min mormor bakade alltid mandelmusslor till jul. Så högtidligt att få dem fyllda med grädde, hjortronsylt och en till mig med hallon eftersom jag som barn inte tyckte om hjortron. De låg där så fina på mormors bästa fat i finrummet.
Testar att fråga igen. Hur går tankarna hos L M ? Vill han ses igen ?
Ikväll var vår riktiga dejtkväll. Du hade rätt i att han är lättkränkt och en svår ung man.
Kram

35 Mikael :

skriven

Men så du skoja till det på Lucia, måste varit en av de sötare Alien med diadem :)))

Är man på det humöret så kan man skoja till det och ta in på Krigshotell i Sarajevo och lyssna på krig natten lång...

No Bed, No Breakfast, but 4-Star Gunfire. Welcome to a War Hostel.

https://www.nytimes.com/2018/11/28/world/europe/bosnia-war-hostel-sarajevo.html

Kram
Mikael




36 Smöla:

skriven

Nåt budskap till mig?

37 Helena Ir:

skriven

Men Esmaralda då :)..vad du hittar på..:)
Kanske det passar att säga..-En olycka händer så lätt..

Idag är det första dagen på länge som jag orkat lite mer än vanligt..och det ger hopp om bättre tider!

Ha en trevlig kväll med grannarna..tänker att kanske din pappa tittar in också..han gillade ju fest..

Kram :)

38 x:

skriven

Hej. Jag börjar tvivla om jag valde rätt...? Skulle jag snabbare få det jag önskar av N?

39 Hönan:

skriven

Haha så det kan gå! Skönt att det bara var mandelmusslorna som tog skada!

Nu närmar sig lektionerna. Kommer jag att klara dem bra? Känner mig lite vilsen i detta ämne.. hoppas att jag når fram med något iaf?

Sen har jag en annan fundering. Försöker ju att bli bättre på att lita på min känsla. Och känslan nu säger att situationen har förändrats. En trötthet kring allt. Ser den ut att stämma eller har egot en del i denna känsla?

Kram och trevlig helg :)

40 Mimis:

skriven

Vilken otur och med diadem och allt.

Finns det någon chans till jobb innan våren?? det börjar bli knapert. Måste hända något snart.

Kram

41 Ghostwriter :

skriven

Får jag jobb snart?! alltså innan Jul eller i Januari? För jag står inte ut med min ekonomi längre. Det funkar inte o jag måste ha jobb.kram !

42 Analiss:

skriven

😂🤣 jag dör..🤣🤣 du är för underbar Es, älskar dina storys<3

Ser du något speciellt som händer mig snart? som inte har med mandelmusslor att göra:)
kram<3

43 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Visst kunde man se på ett ungefär.

Ser det ut som om möjligheten kommer till mig inom 1-3 år att jag har utökat min familj?
Kram

44 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu är ju jag sådär löjligt känslig igen.
Var på sonens förskola och hade lite lucia firande. Föräldrar till grabben som min son leker mest med var där vi brukar le till varandra eftersom kanske båda vet att våra barn leker med varandra.
Jag och sonen gick ut i hallen och jag öppnade grinden och vi gick ner för trappan. Jag glömde däremot stänga grinden efter mig och grabbens pappa gick förbi och stängde grinden efter oss. Tänkte han någon dålig tanke där om mig om att jag hade glömt stängt grinden? Blev det någon tanke om att jag är en slarvig förälder nu?
Tänk om dem inte gillar mig nu och så leker våra barn tillsammans?
Kram

45 Zuzeee:

skriven

Hej ems

Din stackare det e sånt som bara händer dig i princip...

Kommer turen till Tyskland bli bra imorgon?

Kram

46 Tiss:

skriven

Det hände en dålig sak igår kväll.
Jag känner mig utan hopp.

Men nu på förmiddagen fick jag träffa en läkare som jag aldrig har träffat tidigare. En läkare som började dra i olika trådar om mitt mående /beteende åt alla håll i kanter. Inget liknande en annan läkare jag träffat. Kanske ger hon mig ett litet hopp ändå. Tror du att jag kan få bra hjälp av henne i min situation? Eller blir det som vanligt, hej och hejdå...

47 Jennie:

skriven

Hejsan Esmaralda. Jag dejtar en gullig och snäll man, men han är väldigt deprimerad. Han har det mycket tufft med sin verksamhet och sin ekonomi, det är väldigt struligt. Ofta kan han säga att han inte ser någon annan möjlighet än att ta livet av sig. Han kan vara ganska dramatisk. Igår skrev han ett meddelande till mig där
det stod att han kommer att resa iväg någonstans i 3 dagar och stänga av telefonen.

Det är tungt när han mår sådär. Jag försöker stödja honom och finnas där för honom, men samtidigt har jag barn att ta hand om och många problem själv som jag försöker tampas med efter bästa förmåga. Det drar väldigt mycket energi allting.

Ibland känns det som om han försöker kasta sina problem över på mig, tex kan han säga att vi ska tillsammans försöka hitta en lösning på hans problem. Jag vill såklart hjälpa men känner samtidigt att jag inte kan lösa hans problem eller göra hans problem till mina.

Vad ska jag göra?

Kram från Jennie

48 Smulan..:

skriven

Fick mig ett gott skratt.

49 Anna i Skåne:

skriven

Mandelmusslor är nostalgi. : )

Kan jobbet som Skolkurator vara något för mig?
eller bör jag byta bana helt?

Kramar

50 DD:

skriven

Då var ena kursen klar wiho, känns skönt :)

Jag har fastnat för serien My brilliant friend, så himla bra! Handlar om två flickors vänskap i Italien på 50-talet, jätte bra! Rekommderas. Av någon konstig anledning känner jag igen mig i ena flickan så mycket.. säkert många som gör det :)

Kram

51 Fina:

skriven

Hej, gillar han Bayan mer än mig? Kram

52 *:

skriven

Tror fan jag kastar in handduken snart, så jävla less på att han inte skärper till sig.


Rätt eller fel ? Gör jag rätt val ?

53 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

En nära anhörig dog för en tid sedan. Jag undrar om du ser eller känner hur hon har det nu? Lever hon vidare nånstans eller är hon död och "borta".

Vi saknar henne och har så svårt att förstå hon inte finns mer...

Kram

Svar: Hon är inte borta.. hon finns i allra högsta grad. Hon finns i Alltet dit vi går mellan våra jordeliv och det är Alltet som är vårt "riktiga" hem . Hon är frisk, glad och hon kommer att titta till de sina.. kram :)
Esmaralda

54 Alie:

skriven

Ja som det kan gå...😂

Känner mig överkörd av kollegorna.. tydligen vänder man kappan efter vinden och vågar inte stå på sig. Jag hoppas uppdraget kommer falla väl ut i alla fall även om det nu inte blir jag som får vara med och hålla i det 😏
Kram 💫

55 Frida:

skriven

😂😂😂😂 Du kunde knäckt extra som standup komiker Dina berättelser är så fantastiskt roliga och jag kan verkligen se hela senariet framför mig 😂😂.
Från början när jag gjorde bort mig ville jag bara sjunka genom jorden men nu är är man ju så van 😂.
Ha en trevlig härlig helg. Det hoppas jag att jag får iaf.
Många
Julkramar 💛💜💛

56 MoonShade:

skriven

Har under en tid haft en känsla av att han kommer ta initiativ om att smsa mig. Men med logiskt tänk så vill jag inte tro på det. Men vad är chansen att känslan är rätt, att han tar initiativ att messa mig?

Ha en trvlig glöggfest!

57 Alie:

skriven

Glömde fråga en sak ;
Jag drömde inatt om en person som jag tänkt på tidigare.. har inte sett honom på flera flera år. Drömmen gjorde mig fundersam och nyfiken.
Hur skulle han ställa sig om jag skickade en vänförfrågan?
✨💫 kram

58 AnnaK:

skriven

Nu har min lilla katt varit hos doktorn! De tror hon skadat ryggen så hon fick medicin att ta i några dagar och blir det inte bättre blir det röntgen. Hon har haft för ont för att kunna äta. Inte konstigt hon sett så ledsen ut. Stackarn! Men hon verkar redan idag vara på bättringsvägen. Har ätit ordentligt och så.

En sak mindre att ha ångest över iaf.....bara resten av tillvaron kvar då.

Tror jag kastar in handduken angående spanet. Blir för uppstressad av allt. Blir det nåt mera flirtande så blir det. Känner att jag blir nojig över allt och huruvida han ev tittar på någon annan kollega eller inte mm. Är för osäker för att hålla på med sånt här och känner mig oattraktiv och tråkig 🙄

Kram 😊

59 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen jag träffar få du någon känsla att han även är öppen för andra tjejer eller känns han mer inscannad på mig?
Kram

60 EE:

skriven

Tror inte det går att rädd nu. Pausen är tydligen ett vi har gjort slut när H pratar med diverse unga snygga tjejer som inte fött barn. Det är tydligen viktiga saker. Yngre och utan barn.

Själv är jag ensam. Känner mig totalt ointressant, osynlig och bara som en liten skugga ingen ser eller vill kännas vid.

Jesper vill inte börja prata igen, AW på jobbet känns kall mot mig (kanske min tolkning men typ så) Wärff är utomlands och R vill inte heller börja prata igen. Inte ens en liten tanke skänker dom mig....

Tappat tron på killar och kärlek och allt. Känns inte som det är nägon ide. Jag ska väl vara ensam och väldigt väldigt ensam. Är bara ledsen, gråter och kämpar med att dölja allt. Visa igen hur man mår. För ingen bryr sig ändå.

61 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag får det ekonomiskt bättre nästa PR?

62 A:

skriven

Hej Es

Ser du mig bli lite gladare snart?
kram

63 Arbetslös:

skriven

Hej!

Kommer jag att vinna lite pengar eller få en inkomst igen så att klarar mig??

Kram

64 Milla:

skriven

Det händer dig massa saker, roliga med. Du är så energisk rolig glad. Ser inte fram emot jul nyår o rätt låg. När kommer jag möta ngn kärlek el är jag el den inte redo?

65 Misstjejen:

skriven

Hej

känns som om F hon våga inte har möte med mig så hon har ångra över något mot mig? jag har väl vinna över henne men hoppas inte väl jag misslyckas mot henne?


Har jag stort chansen än henne? så hon våga inte mötas ögonen mot ögonen?


ha det bra

66 W:

skriven

Tack för att du bjuder på dig själv så att vi andra får roas lite : ) Din man kan inte ha det tråkigt tillsammans med dig : )

Kram

67 Hoppet:

skriven

Hej Es

Jag måste bara fråga en sak jag tänkt på länge nu. För några år sedan tills detta året har du alltid sett att den rätta kärleken kommer dyka upp för mig året efter. Varje år jag frågat har det vart året efter kommer du möta honom till hösten eller våren och du ser honom så tydligt med. Men det har gått några år nu och han har inte dykt upp efter alla dessa år. Jag undrar bara om den rätta verkligen finns och hur många år till han dröjer..?
Jag vill ju som sagt bilda familj med denna rätta mannen, men tiden går ju för mig och han bara fortsätter att dröja med åren:(
Jag är den enda som inte har bildat familj ännu av alla jag känner och jag vill inte bli en gammal mamma eller att det blir försent för mig sedan att bilda familj:(
Behövde skriva av mig och jag vet att det är svårt att se tidsmässigt och skyller inte på dig när det är han som dröjer, men jag har tappat hoppet bara när det gäller denna soulmaten.kram

68 B:

skriven

Hej, Kommer jag att träffa han igen i livet? ❤️ Kram

69 Berg :

skriven

Haha, tur att du inte bröt något!

Ha en fin fredag!

70 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Så gott allt du delar med dig av till oss alla! Tycker att det är väldigt oroligt i tankarna nu med terrorhot i vardagen... Tror du att det kommer en attack snart eller vågar man ut och julhandla?? Kram till kära dig

71 Mamman som varit med från början :

skriven

Hihihi 😂 tack för att du fick mig att skratta lite mitt i allt elände Esmaralda 🙏

Ser du om det finns något roligt för mig att se fram emot den närmsta tiden Esmaralda?

72 Cecilia:

skriven

Hoppas du inte fick allt för ont när du föll. Köpte du några mandelmusslor till slut?

Blir det godkänt tror du och kommer lönen att bli högre än i somras? Kramar

73 G.H:

skriven

😂

Hoppas fasten blev lyckade!... smulade mandelmusslor r är säkert gott det oxå 😝

Kram

74 Anna E:

skriven

Kanske konstig fråga men älskar jag min gamla kille? Älskar han mig?

75 ❤❤❤:

skriven

Om vi håller ihop året ut så är det stor chans att det blir vi framåt också skrev du tidigare. Vilket jag tror att det blir. Men vissa delar inom mej tvekar. Visst vi lever som särbos men känns som han är väldigt nöjd att ha det så här. Finns just nu inget alternativ. Att jag känner en viss tvekan är nog för att han ibland verkar vilja få mej att bli svartsjuk. Det gillar jag inte. Det gör ont ibland. Och jag ifrågasätter att han gör så. Hans planer om framtiden som rör oss, kommer det också gälla mina barn? Jag saknar en VI känsla. Att det ska vara han och jag och ALLA barnen. Vad jag undrar mest är vad han är rädd för?

Många kramar till dej fina Es❤

76 Lollo:

skriven

Tusen tack för ditt svar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: