En hektisk dag....

I går var det en hel del att stå i
 
Först  följde jag med sambon och MG till en  av deras arbetsplatser... ett hus som brunnit ner.
MG undersöker noga och det var kul att se honom in action... han är verkligen seriös och fokuserad när han jobbar-
 
Varenda centimeter av brandplatsen genomsöker han.
 
 
 
Därefter till Månssons bil för vinterskor till sambons Volvo. 
 
Sedan till nya revisorn och där blev MG bjuden på  ostskiva
 
Han tackade genom att tigga om mer... och sådär ouppfostrat kan han bete sig ibland !
 
Till Blomsterlandet  for vi sedan och köpte  julprydnader till gravarna
Till pappas grav,  mormors och min brors grav.
 
 
Så hem till mamma i Helsingborg och MG vet precis  genom vilken port man går... var hissen är , var han ska gå ur hissen och sedan vilken som är mormors lägenhetsdörr.
Som vanligt har han ju inget koppel.
 
Nu var han extra ivrig..... så han for in i hissen i full fart... tvärvände och ut igen och sedan till den dörr som är mormors fast bara det att nu var han ju kvar på bottenvåningen.
 
Mormor bor tre våningar upp !!
 
Han är klok men inte SÅ klok att ha begriper   det här med hissar ... för honom var det nog bara en grej man skulle göra.. in i det där lilla rummet och ut igen... och sen till mormors  dörr !!
 
Vi blev bjudna på gofika och MG fick som alltid sitt favogodis
 
 
Mamma hade pyntat så fint på glasbalkongen.
 
Det blev en snabbvisit och sen vidare till Ekeby och Ekeby möbelaffär
 
Bildresultat för älg av återvunnet material
 
En sån här recycled älg önskar sig dottern i Lund i julklapp.. och de kan man köpa  här.
Jag har själv två stycken... hur fina som helst.
 
Bildresultat för Ekeby kyrkogård skåne
 
Så blev det till Ekeby kyrka och mormors grav
 
MG blev alldeles förvirrad för jag  råkade säga  ordet mormor högt ... och för honom är ju mormor min mamma.. och han för runt som besatt och letade efter sin mormor... in och ut ur buskar och genom häcker och bakom gravstenar men ingen mormor
 
Och min mormor skrattade gott
Hon var ( och är) en riktigt  djurvän
 
Sen  åkte vi till  Bjuvs kyrkogård och till min brors grav
 
Han saknas  och fattas mig och hela familjen så oerhört mycket och detta är första julen
utan honom.
 
 
 En vacker natursten på graven som talar om att han tillhör Mandinkafolket.
 
 
 
Jag hade med mig en liten juleblomma....
 
 
... och en sten som säger precis  vad jag känner....
 
Bilden kan innehålla: hund och utomhus
 
... MG står och filosoferar en stund där på kyrkogården... sen vänder han tvärt och rusar mot ett litet hus längst bort... tänk att han mindes... för  nästan 2 år sedan var han  och jobbade i det huset !
Nu ställde han sig vid dörren och talade om att han ville in.
 
På väg hem stannade vi vid Lidl för att handla lite ätbart... det fick bli spagetti & köttfärssås.. lagom enkelt efter en hektiskt dag !
 
Pappas grav far jag till strax innan jul... han är begravd i Ask så det är ju en bit bort åt andra hållet.
 
I dag blir det shopping till  Julbocksfesten på lördag... 3 stora eller 4 lite mindre kalkoner och alla möjliga tillbehör som krävs !
 
Ingen rast och  ingen ro - så blir det ibland !
 
Kram & kärlek
 
1 Fröken:

skriven

Jag fick min spådom igår och måste få tacka. Jag är mer än nöjd och fick rysningar flera gånger när jag läste. Tack snälla. En hälsning till alla läsningar.

Svar: vad roligt att du känner dig nöjd. Kram :)
Esmaralda

2 kvinnan:

skriven

godmorgon tiden närmar sig nu är det bara 4 dagar kvar, hur kommer det gå , kommer jag klara hela resan där? usch det är jobbigt.... kram

Svar: Visst klarar du det.. det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

3 hmm:

skriven

kommer jag lyckas gå igenom dom behandlingarna jag behöver göra nästa vecka....

4 Zita:

skriven

Trot du Julen blir bra! Kram ? 😃✨

Svar: Ja det tror jag...kram
Esmaralda

5 Kulla:

skriven

Vilken dag ni hade igår, precis som det är i julmånaden🤶🎅.. fint och rofyllt är det på kyrkogårdar. MG är en riktig liten 💕🐶. Själv har jag fått världens ryggvärk🥴.. och vem har tid med sånt just nu?!?

Undrar om det blir något 💕mys snart? Dyker det upp något till helgen? Kram

Svar: Du får se till att få lite massage... helt fel tid att få ont i ryggen ! Mys kommer.. kram :)
Esmaralda

6 DD:

skriven

Hur kommer mötet med min pappa vara nu när jag åker och hälsar på?
Kram

Svar: Ha rimliga förväntningar och det går fint.. kram :)
Esmaralda

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så fint att hundar får följa med på kyrkogården...här är det förbud ...men jag var med Molly till Björn ändå en mörk kväll...nu är hon hos honom...

Vad mycket du hinner med ! Så fint din mamma har

Här 1 minusgrad = inte så skitiga hundar och idag ska jag få massage !

Ha en härlig mitt-i-veckandag !

Kram Anki med flock

Svar: Jo, det var nog förbud på dessa kyrkogårdar också... men snålblåst och grått och vi var de enda besökarna och då tänkte jag att MG gör ju ingen skada så han får följa med ! Jag brukar ägna mig åt lite civil olydnad. I dag känns det i kroppen att jag håll igång hela dagen igår... värk åt höfterna till... sånt som drabbar gamla tanter.. men va fasen, nu ska jag iväg och handla kalkoner och tillbehör så det gäller att inte känna efter för mycket ! Kram :)
Esmaralda

8 Hg:

skriven

Hej!

Kommer Jonas skicka något mer mess?
kram!

9 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron!
På väg hem igår kväll så lyssnade jag lite förstrött på ett youtube-klipp med Esther Hicks. Jag har hört henne förut, och ibland känns det som lite hittepå, men hon är rolig och säger mycket bra. Igår hörde jag henne prata om hur allt man önskar finns precis inom räckhåll. Problemet är att folk inte greppar det. Det är som rostat bröd, hör jag henne säga. Du har brödet, du har brödrosten, men du får inte roatat bröd om du inte pluggar in kontakten!!! Du måste plugga in kontakten och sen vänta på att skivan ploppar upp, för det gör den. Om du pluggat in kontakten.
Det låter ju fantastiskt! Verkligen. Det är bara det att jag inte vet var mitt uttag är till min brödrost!!!! (I det avseendet)

Jag tittar på småfåglarna och tänker på att de vilda djurens värld är så hård och kall, men de tänker väl inte så. Det är ju vad de vet om. Och då tänker jag att det kanske så de ser på oss från Alltet.

Jag drar ett mantra varje dag när jag tänder mitt ljus. Det handlar om trygghet och färdigrustat hus, en bön kan man säga. Kan du se den slå in, Esmeralda?

Stor kram, ha en fin dag!

Svar: Ja det är ofta svårt i det enkla... och vi är också de vi är....på gott och ont. Från Alltet ser de på oss med kärlek... Ditt mantra är bra.. fortsätt så... din dröm kommer slå in.. kram
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Nej verkligen inte varken rast eller ro, men mycket hann ni med på en dag! O snart är der julbocksfest, härligt. Fårväl hlra om alla fighter efter de fina julklapoarna sen ;D.

Hos oss borras det loss kakel o ljudet o dammet är mindre trevkigt att umgås med, alltså är jag på kontoret idag ;). Funderar lite på om jag borde satsa lite egna pengar i badrumsprojektet, inget sim är helt moderniseras även om det använts i tjugo år redan, nej nej. Så vad ser du Es, är det värt att satsa lite egna pengar?

Jaha, lite kaffe o jobb kanske?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Japp här ska det fightas på lördag :) ja för din egen trivsels skull kan du satsa det du tycker du behöver för att det ska kännas som ett lyft.. kram :)
Esmaralda

11 AnnaK:

skriven

Oj oj, du hann med minsann! En annan bytte gardiner och tömde akvariet och tyckte det var tillräckligt. Får ingenting gjort direkt nuförtiden!

Gårdagens ledsenhet ligger kvar även idag och det krävs nog inte mkt så rinner bägaren över. Och det handlar inte om spanet men vet inte riktigt vad det är heller. Allt och inget kanske. Ska försöka få iväg ett sms eller få fram det jag vill på nåt vis idag iaf. Så är en sak överstökad om inte annat.

Kram på dig 😊

Svar: Jag tycker också att allting tar så lång tid numera ! Och efter ärendena igår kände jag mig rätt utpumpad... vilket jag inte gjorde förr... oavsett hur mycket jag gjort.... nu tycker jag du ska göra upp en plan bara för dig själv, som ger glädje och återhämtning.. de behöver du nu.. kram :)
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Jämnt plock! Ändå nåt härligt i det...

Vet inte om jag missuppfattade att vi skulle ses igår, men jag hörde inte av mig. Tänker inte jaga nu, upp till honom om han vill ses.
Strunt i det!

Idag blir det jobb och lite egentid; handla julklappar, gå på en föreläsning, städa lite, mysa.

Kram

13 x:

skriven

Hej. Är rädd att förstöra detta på något vis. Sådär som jag brukar. Ser du om det blir så denna gång?

Eller kan allt landa och bli bra?

x

Svar: Du landar.. inte genast och kanske inte enkelt.. men slutet gott allting gott.. kram
Esmaralda

14 Smöla:

skriven

Haha ”hissen” va go han är då MG:)
Åker iväg 55mil inatt, ska på begravning och umgås med min släkt. Blir det en bra resa?

Svar: Ja även om begravning inte är kul.. så blir det bra resa.. kram :)
Esmaralda

15 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Gastroskopin funkade bra. Jag överlevde att få en kamera nedkörd i halsen. Inga sår. En liten polyp som såg ofarlig ut plockade hon med sig från magsäcken för att göra en odling på och så tog hon med lite tarmludd som hon skulle analysera för att utesluta Glutenallergi.
Jag blir lite orolig att man inte ska hitta felet och att det ska fortsätta göra ont jättelänge.
Om de säger att det är stressrelaterat så har jag en plan för hur man kan undersöka det och utesluta den teorin om den inte stämmer, alternativt bli av med smärtan om det visar sig att den faktiskt stämmer. Det finns nämligen något som heter "basal kroppskännedom" som jag tror kan vara till väldigt god hjälp om det skulle vara stressrelaterat.
Så det ska jag testa.

Kram ThereseC

Svar: Jättebra att du har en plan nr 2 !!! Du är bra på att ta ansvar för dig själv... kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar ibland varför jag valt just här livet. Handlar om det väl jag kan ger kunskap eller man har gör med tidigare livet som har gjorde att fick var här?

Jag undrar är det något som jag har gjorde i tidigare livet som fick jag här livet.

Jag vet inte om det handlar om jag har erfarenhet eller något annat?

Ha det bra


Svar: Det handlar om att du behöver olika erfarenheter.. förra livet på sitt sätt och detta livet på sitt.. det handlar aldrig om "straff".. kram :)
Esmaralda

17 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Gud vad mysigt och fint det är hemma hos din mamma. Mycket uppiggande färg.
Låter som en trevlig dag är planerad.

Es, ser det ut som om vi ligger på samma nivå att båda är lika intresserade av varandra? Känner mig så osäker på honom ibland men det kanske jag inte behöver vara?
Kram

18 Mikael:

skriven

App app app MG nu rycker skyddsombudet ut, skyddskor på när du är på sånt arbete!


Har fått gå med hund till veterinären för att dra ut saker ur tassarna, det är inte så kul MG bli liggandes i soffan med ont i tassen.

Var förbi min väns grav nyligt märkte han jag var förbi? såg han vad jag tänkte?

Kram
Mikael




Svar: Du har helt rätt... vi pratade faktiskt om det... att så här får det inte vara... och ja, din vän uppmärksammade ditt besök och visste vad du tänkte och undrade om inte du märker av hans besök ibland... kram
Esmaralda

19 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu när jag troligtvis inte kommer att komma in på utbildningen den här omgången så kan jag om det finns möjlighet tänka mig att skaffa barn innan jag går utbildningen. Hur ser det ut kan det bli så att jag skaffar barn innan jag påbörjar studier? Hur ser chanserna nu ut att jag är i startgroparna med familj och barnunder nästa år?
Kram


20 Dunegull:

skriven

För länge sedan sa du att jag skulle möta någon som kommer få mig att må bra. Vad ser du kring detta? Vad är det för person en kompis, ny kärlek, osv...Och när i tiden? Kram

Svar: Det finns vänskap och det finns kärlek... jag ser inte vilket som kommer först.. och inte riktigt när.. men något bär närma sig rejält.. kram
Esmaralda

21 Barbie:

skriven

Hej es’ ser du om R och jag träffas själva nån gång? Krsmsr

22 Fina:

skriven

Kära Esmaralda! Det verkar som om A inte alls vill vara min kompis längre, stämmer det? Blir arg bara jag tänker på det, han har betett sig så illa. Fattar han det inte själv?! Kram ha en fin dag

Svar: Nej han ser det inte så... kram
Esmaralda

23 B:

skriven

Hej :-) tror du pengarna kommer över snart? 💰💰💰💰 Kram

24 Månskenet:

skriven

Hej på dej! En underlig fråga: jag har en manlig bekant, släkting, som hittat en flickvän, eller tjejen har hittat honom ;) Han verkar va måttligt intresserad, orkar inte, vill inte, vet inte, är bara "med" som han säjer. Är det som jag tror, att han betyder mycket mer för henne än hon för honom? Det bådar inte gott. Men tillika har jag bestämt att jag inte kan styra upp deras grej (för hennes skull) utan jag i min tur "är bara med".... Kram! Ha en bra dag!

Svar: Exakt.. det är du som bara är med... hans känslor kan växa... kram
Esmaralda

25 Jossan :

skriven

Sååå trött jag är! Jag har ont i halsen och är trött. Igår satt jag med omdömena och blev klar med alla 12! Skönt. Nu ska jag bara planera 1,5 vecka till! Sen blir sista veckan bara pyssel och mys.

Kommer det hända mycket positivt under 2019?

Kram

26 Jennie:

skriven

Hejsan! Vilken vacker matta din mamma har, Es! Själv älskar jag just sådana mattor! Så fina!

Mannen jag dejtar har svåra ekonomiska problem och bekymmer med sin affärsverksamhet. Som dels beror på honom själv.

Är det något jag borde ta som ett varningstecken? Kram

Svar: Ja visst är mattan fin :) Så länge du inte går in och hjälper till eller försöker ta ansvar för något så är detta ingenting som du behöver oroa dig för.. kram
Esmaralda

27 Helena Ir:

skriven

Ja där hann ni med mycket,på en och samma dag..trevligt att få se MG i farten också..Blir varm av att se både din vän och din mamma vid fikabordet..De utstrålar positiv energi båda två :)

Kämpat med masken i natt..jag trodde mer om mig själv..det är bara att på det igen nästa natt..
Blev lite chockad när jag fick resultat igår..så det här måste jag få till!

Förstår din saknad av din bror..

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Ja tack, de är goa båda två.. både vännen och mamma :) Japp.. på det igen i natt.. det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

28 Lotta:

skriven

MG är en väldigt duktig hund, tycker jag :)

Ser du om jag får jobbet jag var på nu i måndags. Vill verkligen ha jobbet. Orkar inte söka fler jobb...suck och pust...

Kram Lotta

29 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ligger vi på samma nivå, att vi känner lika mycket för varandra?
Kram

30 Anonym:

skriven

Kommer jag vinna striden mot Sofie på salongen ? Tror hon insåg igår att hon gjort helt fel och att det kommer svida för henne om detta kommer ut offentligt. Vad är det för fel på denna människa. Som att hon söker bråk och vill hitta en anledning till att inte göra klart kosmetisk tatuering. Lämna ett halvfärdigt resultat för att man surar. Har kontaktat juridisk person. Är nog bara den vägen att gå. Kändes bra att ha pratat med B igår han verkar kunna hjälpa mig och såg det som ett solklart fall.Galenpanna kallade han h
Sofie.
Kram

31 Sippan:

skriven

Roligt att läsa om MG, ett charmtroll är han 😄
Min hund vägrar att gå in på kyrkogårdar! Hon illvägrar. Hon känner starkt obehag men vet inte om hon känner dofter eller om hon känner av de avlidna. Vad tror du Ez? Kram och ha en go dag!

32 Månskenet:

skriven

Tack för ditt svar!
Precis så är det, jag "är med" - jag är bara lite orolig för henne om han inte bryr sej tillräckligt....
Så fint ni har det! MG är ju för härlig oxå! Din mamma är så hurtig o härlig, samma årgång som min förresten har jag förstått.
För mej blir det julmiddag ikväll.
Ha det gott!

33 Choklad:

skriven

Vad vill H mig?
Hur kommer det sig att han skall infinna sig i Dubai samma datum som mig och nu i tillägg bokat samma hotell. Jag har inte bjudit in till detta, bara informerat. Är det bara vänskapligt? Eller vad tänker han?
Jag är gift kvinna och Mor nu har bokat denna resa med min bästis!

Svar: Han tänker nog att det bli ett semesteräventyr... du får vara tydlig i det du vill..kram :)
Esmaralda

34 Madde:

skriven

Oj vad aktiva ni är :)

En fråga. Vi har blivit erbjudna en hundvalp på foder. De är en vän som föder upp. Hon brukar inte sätta valpar på foder. Men vill ge oss erbjudandet eftersom pengarna för inköp inte finns. Och för att hon inte har tiden att behålla en valp själv nu.
Jag vill gärna nappa, dels för min del men även för min dotter som är lite inåtvänd, hon blir ett helt annat barn när hon få vara med djur närvaro.

Ser du någon varning med detta? Bör vi avvakta? Kram

Svar: Har ni bara tid och inte låter valpen vara ensam för mycket.. så känns det som en bra idé... kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Mumsigt för MG att få smaka ostkaka.
Boostar på här hemma men förkylningen har tagit ett hårt grepp. Fått boka av morgondagen så tråkigt. Finns inte en chans att jag kommer bli frisk. Får hoppas att jag blir det till helgen och kan ha lite hotellmys.
Skulle JB i Stockholm kunna bli intresserad av mig om han visste om mig ? Bara lite nyfiken. Fanns ju kanske problem under den poletade ytan.
Kram

36 Hönan:

skriven

Vilken dag, fullt ös! Skönt att få så mycket avbetat :) och MG, han är ju för gullig <3 va fin trä älgen var :)

Tänk, nu har jag haft min första föreläsning. Kändes bra tycker jag. Och tror att de var nöjda. Hoppas det :)
Dina ord hjälpte mig behålla tron att det skulle gå vägen :)
Hoppas att jag kan få till lite fler uppdrag nu. Ska kontakta kommun och skolor och ja, alla jag kan komma på egentligen så får jag förhoppningsvis napp någonstans :)

Såg en svart katt och räv nyss, kändes som de kom med ett budskap? Ser du något?

Kram till dig och MG och hoppas det går bra med inköpen idag :)

Svar: Vad roligt att allt gick bra och du ska veta att de som lyssnade var så nöjda.. det här gjorde du superbra ! Jag ser inga speciella budskap.. men du ska lita på din egen känsla.. kram :)
Esmaralda

37 S-G:

skriven

Hej
Jag har en fråga som jag hoppas att du kan svara på.En
god vän dog 12.11.efter att ha varit förlamad i ca tre år.När jag
var på resa efter en eller 2 dagar och jag skulle öppna telefonen
började den ha konstiga ljud som jag aldrig hört tidigare,jag
stängde den och då tystnade den,sedan när jag öppnade den på nytt
var det samma ljud ända tills jag stängde den,jag fick en känsla
att det var min vän,men är inte säker,kan du se något om det ?
Hälsningar S-G


Svar: Ja, det känns som om du har helt rätt i din tanke.. och nu är din vän minsann inte förlamad mer utan är frisk och glad och har det så bra.. kram :)
Esmaralda

38 Michaela:

skriven

MG är så duktig! Och vad fint din mamma har det hemma hos sig. Förstår att saknaden efter din bror är stor.

Jag drömmer mkt om det förflutna. I natt drömde jag om en bästis som jag hade för ca 10 år sen. Och jag drömmer ofta om ett ex som det tog slut med för 3.5 år sen. Vatför jag håller på såhär vet jag inte.

Hektiskt och lång dag för mig idag. Först jobbintervju och sen vidare och jobba kvällsjobb. Känner mig trött och smågrinig ( fel tid i månaden ) men hoppas att det går bra.

Kram och hoppas att shoppingen går bra!

Svar: Jotack... efter att ha släpat hem allting... känns det det i ryggen... blir en lugn kväll här.. lite spabad mjukar nog upp..... du har fullt upp du också... koppla av mellan varven och ladda gärna med lite meditation då och då...korta stunder räcker.. kram
Esmaralda

39 Louise:

skriven

Jaha så kom vi inte med på opponeringen denna gången heller. Jag blir galen. Men varför inte köra en vända till och hoppas på att vi kommer med nästa gång.
Jag mejlade min lärare direkt efter vi fått beslutet och hoppas att vi kan fixa ett möte så jag kommer ut på praktik i början av januari.

Imorgon ska yngste sonen förhoppningsvis ha av sitt gips och få en skena istället.
Vi får se om han ska tillbaka till skolan ens denna terminen. Blir i alla fall skönt för honom att få av det efter två veckor. Hoppas bara det inte blivit eller blir komplikationer.

På måndag är det dags för besök hos soc och idag är det besök hos tandläkaren och jag vet inte ens hur jag ska bekosta detta och avboka kan jag heller inte göra.

Mannen håller på att söka ett jobb som budbilsförare natt och de behöver folk omgående.
Kommer han att få jobbet eller han har inte sådan tur?

Ha en fortsatt fin onsdag. Kramar

Svar: Så skönt för sonen att det går på rätt håll nu !! Din man har över 50 % chans på jobbet.. kram :)
Esmaralda

40 Orolig:

skriven

Hej!

Nu är jag riktig orolig för att vi har radon i lägenheten. Fick nyss veta att många lägenheter i den stad vi har radon. Vi bor på fjärde våningen. Behöver vi oroa oss för att bli sjuka av radon??

Kram

Svar: Nej det känns inte så... men kolla upp det ordentligt för din egen själsfrids skull.. kram
Esmaralda

41 Lisa:

skriven

Hej!
Vad skulle jag kunna göra för att få upp energin? Känner mig så trött och håglös...
Kram

42 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser något ut att vara pågång här nu för mig inom kärlek och förhållande? Familj?
Kan det vara killen jag dejtar nu?
Kram

43 Adventsstjärnan:

skriven

Hej, jag läser din blogg varje dag. Beundrar din ork att finnas där både för oss och för hela din familj. Du gör verkligen skillnad.

Nu har jag en fråga. Om du har tid. Är något på ingång i mitt liv? Ser du någon positiv händelse eller utveckling?

Svar: Tack det var snällt sagt !! Ja jag ser positivt på väg.. först något lite som kanske saknar betydelse.. men bejaka det när det sker och det leder till en större positiv händelse.. kram
Esmaralda

44 Anki:

skriven

Skickar en höftlindrande Healingkram <3
Kram Anki

45 Undris?:

skriven

Så fin dag ni hade igår tillsammans. Den fina kökslampn har jag med från ullared:)
Nu vil jag bara åka dit igen och shoppa.

Undrar om du ser något som händer mig snart?
kram

Svar: Samma lampa som mamma har ? Hon betalade en massa för den.. är nog 20 år sedan och inte på Ullared... de som köper likadana på GeKås tjänar ju massa...... något är på väg.. kan bli något överraskande inom det snaraste.. kram
Esmaralda

46 Anna E:

skriven

Är det någon ide att jag fortsätter tänka på att starta eget inom ehandel? Kan jag lyckas om jag fortsätter?

Svar: Just nu känns det inte som den ultimata idén... kanske du ska avvakta en tid.. kram
Esmaralda

47 Jen.:

skriven

Vad fint du har gjort hos din bror.

Jag känner mig orkelös och utan energi o kroppen tar stryk. Skäms även när mina jobbiga och skamliga stressymtom uppkommer. Kan du se vilka förändringar jag borde göra för att få energin tillbaka?

Svar: Du behöver tanka energi lite bättre.. satsa på dig själv emellanåt och på sådant som får dig att känna livsglädje... kolla så du inte har brist på spårämne i kroppen.. ät gärna tillskott.. kram
Esmaralda

48 Mimiss:

skriven

Hej!

Hur kommer julen att bli?? lite orolig.

Kram

Svar: Känns som om det blir en bra jul.. ta själv kontroll över det du kan.. kram
Esmaralda

49 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Att få familj känns viktigt för mig. Ser det ut att kunna dröja eller komma riktigt snart?
Hur ser chanserna ut att jag är i början att skaffa familj under nästa år?
Kram

50 Mimis:

skriven

Nu har snön kommit!! det är så vitt och fint både på marken, buskar och träd så fint och ljust. Man blir så glad och julkänslan börjar infinna sig. Hoppas bara att snön inte töar bort.


Kan jag förvänta mig att nästa år blir ett positivt och bättre år än de senaste åren??


Kram

Svar: Åh så avis jag blir.. vill ju också ha snö ! Det finns potential att bli ett bra år för dig-- planera och ta initiativ.. då blir det som bäst.. kram :)
Esmaralda

51 Sessan:

skriven

Ser du något speciellt kring mig eller något som jag ska hålla ögonen öppna för?
Det känns som att det "borde" hända något bra.
Eller?

Svar: Ja håll ögonen öppna och du kommer att veta när du ska agera.. kram
Esmaralda

52 Linnean 🌸:

skriven

Vilket tempo du har, Oj!! Ni hann med lite iaf! MG är ju för skön den lille! Lika aktiv som sin matte. Din mor är ju så himla söt! Hon ser så lycklig ut. Din vän verkar vara en lugn, snäll och rolig karl. Ramlade nästa av stolen...SJU kalkoner!! Milde skapare! Det tar ju flera dagar att tillaga! Har du mer än en ugn? Hoppas det går bra och blir himla smarrigt! Så fort jag ska ha en lugn och trevlig dag så rasslar det till. Nu är min wifi paj! Har tydl varit det i flera dagar utan att jag fattat det för jag har kört på surfen. Skulle göra felsökningarna. Herre Guud! Vilken textröra! För att se måste man ligga på golvet! Så skriver de om knappar på...baksidan!! Baksidan sitter mot väggen!!
Blir galen!! Har svurit så katterna gick undan tom! Detta får sonen hjälpa mig med! Jag och teknik verkar inte alls funka. Två veckors väntan nu på den nya iPhonen! Vad sker?
Juletider och tryck på Post Nord. Gurgel!
Ska försöka med den jäkla dosan igen!
Kan du känna av något extra skrammel i kassan nästa vecka? Hoppas få lite extra lön då. Hoppas!! Lycka till med kalkonerna!!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jodå, vännen är snäll, lugn och rolig.. vi har samma typ av humor och mamma är den som är mest amazing.. hon älskar livet och lever så mycket mer aktivt än vad jag gör. Nejnej herregud.. inte sju kalkoner... fyra små ELLER tre stora ska det vara.. skrev jag fel ? Lite extra i plånboken kan det bli.. kram :)
Esmaralda

53 AnnaK:

skriven

Sisådär! Då vet karln att jag tycker han är snygg. Hoppas han tog det bra.

Kram 😊

Svar: Det gjorde han :) Heja dej :) kram
Esmaralda

54 en_mormor:):

skriven

Och minsann for inte du o vännen din genom lilla Strövelstorp oxå ! :D Såg dig allt...Du lös upp hela bilen så jag kunde inte annat än att se dig, trots att jag sällan glor in i mötande bilar..

KRAAAM <3

Svar: Jodå, visst for vi genom Strövelstorp :) Att du såg mej :) Själv varken hör eller ser jag och känner knappt igen folk heller.. ett litet handikapp det där.. kram :)
Esmaralda

55 Alltet:

skriven

Hej Es

Finns det något meddelande till mig från alltet?
kram

56 Tiss:

skriven

Kommer jag att få skjuts på julafton eller kommer jag bli tvungen att åka buss/tåg?

57 We:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara seriös med mig? Har det potensiall att bli seriöst mellan oss ?
Kram

58 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo det är nog som du säger, behöver sätta en personlig prägel på det hela för att känna av ett "lyft". På lördag blir det o åka o kolla material då, hoppas på fynd i bra prisklass ;).
Kram Skorpan

Svar: Håller tummarna :) Kram
Esmaralda

59 Mikael:

skriven

Tack, kul vännen är omkring :)))) , saknar han.... trodde han var långt in i sina världar, är oftast nog lite för okänslig för att märka närvaro, eller för trög!, i fysiska världen får tjejer ge mig deras telefonnummer och säga att jag ska ringa för jag ska fatta deras intresse, eller så tar de mig i armen och säger nu följer du med hem och ligger, för att det ska bli nåt.

Inte lätt vara trög... :)

Kram
Mikael

Svar: Kanske bättre att vara lite trög än att ta allt för givet :) Kram :)
Esmaralda

60 x:

skriven

Ser du vem jag kommer att välja eller står det skrivet i stjärnorna?

61 Fattig:

skriven

Hej Esmaralda! Finns det någon chans att jag kommer att vinna pengar eller få in pengar på annat sätt??

Kram

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Passar på att fråga så jag ihågkomna att du svar på min fråga om kommer jag har något gör med C hon i framtiden men kommer det händer när jag ber om gåva?

Kommer jag få delta på något med C hon?

Ha det bra

63 HS:

skriven

Jisses, så mycket du/ni har hunnit beta av! Förstår om du blev trött av en sån dag.

Ja här läcker kranen till tvättmaskinen igen. Rörmokaren dök inte upp idag som han hade sagt. Och på glasen i diskmaskinen är det grus ser jag nu.

Nya tag imorgon med att jaga rörmokaren och så håller vi tummarna att tvättmaskin och diskmaskin inte hinner paja innan de fått in filtret i rörledningen, enligt bostadsbolaget ska det ske efter jul... (litar inte alls på dem efter allt som hänt) För dokumentationens skull ska jag skicka ett mejl om gruset i diskmaskinen. Jag måste liksom lösa detta problem utan att lägga mer energi än nödvändigt på det. suck

Julbord med jobbet ikväll, får se om jag orkar ta mig dit. Trött idag efter några intensiva dagar bl.a. sökt jobb.

Kram


Svar: Jojo, de där hantverkarna är inte fullt pålitliga.. de lovar ofta runt och håller tunt ! Det där ingen myt. Inte kan du missa julbordet... du får spotta upp dig lite.. kram :)
Esmaralda

64 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det möjligt ut för mig att jag börjar skaffa familj under nästa kommande år?
Kram

65 Helena Ir:

skriven

Bravo Annak :)

Kram :)

66 Zita :

skriven

HejEsmarald tror du det går bra med att hålla utbildningen i morgon? 😃✨ kram

Svar: Ja det tror jag absolut.. kram
Esmaralda

67 Till Louise:

skriven

Jag har läst om dina problem länge och nu hoppas jag att det snart ska lösa sig så du kan berätta att du har jobb och likaså mannen. Du är fantastisk som orkar kämpa på i motvind som du gör . Styrkekram från Lillemor.

68 Fanny2:

skriven

Vad du har hunnit med mycket... Det ser mysigt ut hemma hos din mamma. Den värmen känns. :) Jag tror att MG försöker säga att han är där för sällan och därför inte minns hissen. ;)

Es, tror du nästa år blir bättre? I år har jag väl ändå utvecklats en hel del men jag hoppas på mer bästa år.

Kram

69 GP:

skriven

Vilken sötnos MG är! :)


Es, ser du om jag har en chans på någon av de andra tjänsterna jag har sökt?


Kram

70 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om deras relation fortfarande är pågång?
Kram

71 Undris?:

skriven

Oj förlåt Es jag trodde den var från ullared eftersom ni åker dit så ofta, och min ser precis likadan ut. Jag köpte den för under 1000kr för några år sedan i ullared. Men jag köper ju inga äkta saker för det har jag inte råd med:( Jag får be ursäkt igen och tack snälla för svaret kram<3

72 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Heja AnnaK och Hönan!!
Kram Skorpan

73 Kulla:

skriven

Bravo Anna K👍👌🤩.. nu håller vi alla 🙏för att HAN tar nästa steg...så att du får ett svar..

74 <3:

skriven

Godkväll kära Es, skulle JB blir intresserad tror du om vi fick kontakt ? Eva tycker att han är så perfekt. Man kan ju undra vad som döljer sig bakom fasaden... vad som inte är bra.
Kram

75 AnnaK:

skriven

Tack! Ja, det tycker jag med 😊 Tror nästan han blev liite generad! Lite pinsamt för mig iaf ett tag framöver men det går nog över.

Helena lr....Tack! Och tack för kramen igår 😊 Kram tillbaka 🤗

Kram 😊

76 HS:

skriven

Tack för svar. Jag gjorde ett ryck och piffade till mig snyggt och sexigt. Arbetskamraterna får en chock, vi lufsar annars omkring i våra figurlösa intetsägande arbetskläder... Haha! Tydligen ska det vara vegetarisk prägel på julbordet så det ser jag fram emot. Förresten hittade jag ett recept på veganska julköttbullar. Ska prova att laga det i år istället för de färdiga veg.bollarna till julafton hemma.
Kram

77 x:

skriven

Ser du vem jag kommer att välja eller står det skrivet i stjärnorna?

78 Boudica:

skriven

Hektiskt kanske inte min dag varit men slutkörd är jag, sista kursdagen för den här gången avklarad, nästa blir inte fören efter jul, men mycket att plugga tills dess.
Det är ju intressant, det är vad jag vill göra, men all denna information på en gång gör min hjärna supertrött. För det är inte speciellt enkel nivå det här!
Alla dessa krångliga ord och processer XD
Men jag är driven att klara det, åtminstone för tillfället ;)

Så sött av MG att åka hiss, jag tror bara att han glömde bort att trycka på våningsknappen ;)

Här ska det tränas snart. Jag kom av mig, skulle gjort det för ett tag sen!

Es, jag har tänkt på honom mindre än vad jag tror dessa dagar, men har varit upptagen, kursen är ju viktig tycker jag. ;) Men han har ju funnits i bakhuvudet iaf! Kursen är ett steg framåt för mig, men jag behöver ju lite mys också!
Så tillbaka till jobbet imorrn, ska bli jobbigt att vakna så tidigt. Har typ haft sovmorgon dessa senaste dagarna.
Har smset fått honom att tänka på mig under dagarna som vi inte setts?
Är han fortfarande intresserad av att träffa mig någon dag? Fr ja, även om det inte var tydligt så har jag valt att tolka svaret positivt.
För det var det väl? ;)

Nu hoppas jag på svar på denna fråga, annars tolkar jag det som om jag helt enkelt inte ska ha svar på den här frågan XD Förlåt för tjatet om det också ;D

KRAM!

79 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner mig så osäker på honom.
Nu har kontakten varit dålig några dagar. Vet att jag verkligen vill ha en seriös relation och träffar jag någon jag upplever intessant så vill jag lära känna personen och bli ännu mer intresserad. Hur ska vi lära känna varandra när ingen kontakt finns? Vi har bestämt en till träff fast som är om ca 1,5 vecka.
Hmm vad tycker du esmarald, verkar han intresserad utav att se om det kan bli en seriös relation mellan oss om jag är rätt för honom och detsamma? Är det hans mål? Kan det blir en seriös framtid med denna man eller bör jag börja rikta mitt intresse åt annat håll?
Kram

80 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Åter igen som så många gånger förut så gungar marken under mina fötter. Vill ha en fast relation och ett fast jobb. Har ingen fast relation och nu blir jag av med jobbet.
Får söka jobb. Ännu en gång måste jag ha kraft till detta då det varit såhär störta delen av livet
Vad ser du för mig? Kommer jag att landa?
Ser du fast relation ganska snart för mig? Ser du ordentligt bra stabilt fast arbete ?
Kram

81 IB:

skriven

Hei :) er kjærligheten like om hjørnet, eller er det lenge til?

82 Fina:

skriven

Hej Esmaralda. Nu har jag haft en två timmars diskussion med A och jag blir ärligt talat inte klok på honom. Vi har världens märkligaste relation, på riktigt. Vi kan inte vara med varandra, men vi kan heller inte vara utan varandra.

Vi dras till varandra som två magneter.... han sade samma saker som han sagt förut så många gånger, att han mår otroligt skit då vi är osams... han sa att denna gång då vi inte haft kontakt på 2 månader så har han drömt mardrömmar för att vi tappat kontakten med varandra. Han säger att han mår skit när vi är osams och sen blir lycklig och glad när vi blir sams, nu är vi sams alltså igen, för säkert tusende gången, och han lyser upp, alla kan se hur han lyser upp och är glad och självsäker då vi har det bra.

Han säger att nu mår han bra igen då vi är sams. Han sa också att låten som han postade i gruppchatten inte var till mig, att han inte tänkte på mig då han lade ut den. Jaja. Får väl försöka hålla någonslags sunt avstånd till honom och ta en dag i taget... men måste erkänna att jag också känner mig lätt och glad då vi är sams. Men märkligt är det, måste jag säga.

Vi tycker båda att det är så konstigt hur vi är liksom... beroende av varandra. Om allt är bra mellan oss mår vi bra, om allt är dåligt mellan oss mår vi skit. Kram och godnatt

83 Anna:

skriven

Tack för svar. Tänker lite så jag med. Kram

84 Hmm:

skriven

Hej Es

Har jag någon beundrare jag känner?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: