Gästblogg

Gästbloggare idag är:  Tjejgumman
 

Hej 
 
I din spådom jag fick för nån månad sedan skrev du bl.a.:
 
"Du ska gå ut i skogen en lördagseftermiddag i början av december.  Vädret kommer inte vara  det bästa.. men när du går där ska du försöka  släppa tankarna på allt omkring dig – som en slags meditation under promenaden och då kommer någon av de dina att göra sitt yttersta för att kontakta dig.
 
 
 Det finns en god chans att det lyckas och att du kommer kunna ta emot.  Troligtvis blir det subtilt men ändå starkt."
 
Alltså har jag varit ute en sväng på elljusspåret i duggregn, 0° och snålblåst för att ta lite fönsterlav att pynta med. 🏃‍♀️
 
När jag var som längst bort i skogen gick det inte längre, blev tvungen att sätta mig bakom en gran. 💩 Var så tacksam för att jag hann, och slapp gå till bilen med brunrandiga ben. Hade t.o.m. en liten pappersrulle i skogsbyxorna. 👍
 
Med 50 meter kvar till bilen gick det inte längre, gjorde en praktvurpa på osynlig isfläck. ⛸ Slog benet/knäet rejält, blev nästan svimfärdig. Var så tacksam för att jag (nog) inte brutit något och var så nära bilen/vägen. 🚗
 
Tog mig till slut upp och och in i bilen, tacksam att jag backat in i skogen. Så småningom klarade jag av att starta och börja köra hemåt. Men det gick inte så långt förrän det började skrapa och gnissla som tusan någon stans.
 
Efter en del backande och körande så lät det lite mindre och jag var så tacksam för att framvagnen/bromssystemet inte tänkte kollapsa där ute i skogen. 🌲
 
Nåja, nu sitter jag här med ett upp-pallat och uppsvällt ben och bultande värk och är tacksam för att jag är hemma och inte behöver ut förrän på tisdag igen.  👣
 
Jag skulle vara väldigt tacksam om du skickar en rejäl healingdos till mitt ben så att det åtminstone inte blir värre till natten. Eller de närmsta dagarna...
 
Även lördag den 8 december kan väl räknas som "början av december", undrar just om jag alls vågar gå utomhus då...
 
Jag önskar er alla en härlig första advent!  🕯 ❤️💚🎄
Tack-tack
Tjejgumman
 
-----------------------------
 
Till  tjejgumman:   Helt klart var det fel lördag !  Vilket elände det blev !
Jag har sänt en rejäl healingdos och hoppas det ska hjälpa.
Herregud så tossigt det kan bli !
1 Skorpan:

skriven

Tjejgumman, vilken jäkla otur! Healingen du fick hjälpte väl, vad jag förstod av ett tidigare inlägg. Krya på dig!
Kram Skorpan

2 Christine :

skriven

Hej! Tack för att du finns & delar med dig av klokheter här!
Kan du se nåt om mannen som jag träffar precis nu?
Kram

3 Sus:

skriven

Hej
Så kan de va....
Hoppas benet blir bra snabbt....
Känns som han har ändrat fokus...
Love sus

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill J han har så mycket om min lägenhet.. risk att han kommer få min när jag är utflyttad?

Vad är det så bra med min lägenhet...

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill J han har så mycket om min lägenhet.. risk att han kommer få min när jag är utflyttad?

Vad är det så bra med min lägenhet...

Ha det bra

6 Rädd:

skriven

Hej E!

Kan jag vara hemma med min sjuka dotter imorn utan att det blir kaos på jobbet? Vad ser du?

Kram och kärlek.

7 Michaela:

skriven

Men aj aj!😱 Krya på dig!

8 Susanne Amalia :

skriven

God Kväll.. Men vad tokigt.. Jag hoppas at du mår bättre. Ring om du vill ha healing.. Det brukar ju fungera.. Kram.. 💕

9 Signe:

skriven

Hej!

Hade tänkt maila dig om en spådom, och undrar vad aktuellt pris är?

Kram💞

Svar: Maila mig och be om info så mailar jag den över till dig.. kram :)
Esmaralda

10 Nicki:

skriven

Vilken otur, hoppas du vågar dig ut nästa lördag ändå.

Får jag behålla min härliga kära kollega?

Kram

11 Nicki:

skriven

Vilken otur, hoppas du vågar dig ut nästa lördag ändå.

Får jag behålla min härliga kära kollega?

Kram

12 Mikael:

skriven

Kul blogg, ursäkta om jag skrattar! :)

Meningen var nog att du skulle ta ett skogsbad :)

Därför är ett skogsbad bra för din hälsa

https://chef.se/darfor-ar-ett-skogsbad-bra-din-halsa/

Kram
Mikael

13 Pia1:

skriven

Tack... Förstod nästan det men hoppades slippa, det krävs pengar och ork 😥 MEN jag hade tänkt ta upp det om jag nånsin får ett möte. Att jag ordnar den biten, och bönar och ber att få ha en läkare kvar som hjälper mig att tyda resultaten, och guidar mitt nästa steg. Det är inget vanligt sätt, antagligen helt nytt och kanske han inte går med på det -men då har jag iallafall frågat, och ja det tar emot och jag måste vara modig 💟

14 Storaj:

skriven

Hej Ez,

Nu står jag här förvirrad..

Jag har fått två erbjudanden och står inför ett svårt val.

En ny tjänst på mitt nuvarande jobb. Trygg och stabil miljö.

Och ett erbjudande på ett nytt företag som dock är lite mer osäkert..

Båda erbjudandena är bra MEN min magkänsla är obefintlig! Jag ändrar mig stup i kvarten och känner inte in ett dugg..

Säger mina vägledare något som kan komma bra till hands? 🙏🏼


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: