Jag har ljugit för alla....

 

Dagens gästbloggare är:  Marita

 

Jag har  ljugit för alla och även om jag skulle vilja så kan jag inte ta tillbaka denna lögn.

  Jag arbetar på ett kontor. 

För några veckor sedan pratades det om julen  och alla berättade om sina planer.

Man berättade hur stressigt det var.

Man skulle baka och köpa julklappar och hinna med att besöka många.  Eller bjuda hem

 

Jag insåg att det är bara jag på min arbetsplats  som inte har någon att fira med. 

  Jag är singel, 54 år och har inga barn. Mina föräldrar är döda och  likaså min äldre syster. 

Förut firade jag jul med dem. 

Några andra släktingar  umgås jag inte med och har ingen önskan att göra det iheller.

Jag började ljuga om min jul och den blev allt mer fantastisk för varje lögn jag berättade. 

Jag  berättade om en stor släkt och att vi träffas redan på julaftons förmiddag.  Att jag skulle ha med mig köttbullar och lussekatter.

 

Lögnerna kom så lätt och enkelt och jag insåg att det var min drömjul som jag hittade på.  För varje lögn blev det allt enklare och nya lögner  följde.

Nu kan jag inte ta tillbaka vad jag sagt.

I verkligheten firar jag helt ensam och det har jag gjort i nio år nu.

Jag tänder ljus och äter skinka och  tittar på Kalle och tycker så fruktansvärt synd om mig själv.

Förra julen ställde jag mig i fönstret och tittade mot de andra lägenheterna och kunde se glada människor som var tillsammans. 

Jag inser ju att i verkligheten blir ju inte alla jular bra för alla människor men det hjälper inte.

Ett tag tänkte jag att om jag skulle åka till ett pensionat och delta i julfirandet där men så tänkte jag att det är säkert bara par som åker iväg på sådant och att vara ensam bland många är värre än att vara ensam på egen hand.

 

 

Jag har i alla fall låtit bli att se en serie som jag vill se och den ska jag titta på i jul.  Det lär väl bli höjdpunkten.  Jag vet att jag låter som om jag trycker synd om mig själv. Och det gör jag också.  Inte annars men just nu.

Är det bara jag som firar helt ensam eller har jag några olyckssystrar/bröder ?

Kram från Marita

1 hjärta :

skriven

Godmorgon! Kommer han att bli imponerad efteråt? Hur ser det ut framöver mellan han och mig?

2 Tingeling :

skriven

Ett tips är att gå till kyrkan på julafton, dem brukar ha både gudstjänst och mat, och det spelar ju ingen roll om man inte tror på Gud eller inte. Ett annat tips är att jobba nånstans på julafton där man hjälper andra, exempel ställen som gör och ger julmat till hemlösa, eller ställen som ger julmat till alla oavsett om man är hemlös eller inte utan för alla som inte vill sitta hemma. Vet inte vart du bor med kolla upp med din kommun. Jag själv skulle kunna tänka mig det nämligen trots jag har familj att fira med. Får bli när min dotter blir större. Kommunen kanske arrangerar npglt också exempel julpromenad eller liknande.

Kram!

3 Diana:

skriven

Hej Marita! Så klart är du inte ensam om att fira jul ensam. Jag är också ensam varje jul. Har barn men de firar jul hos sin pappa. Visst kan man tycka lite synd om sig själv men ensamheten behövs med.
Jag gör tvårtom - jag berättar precis som det är, att jag är ensam på jul. Och Gud, vad många inbjudan jag får!

Men jag väljer att vara ensam. Tycker att det är mysigt på något sätt:-)
Nästa gång berätta som det är och du kommer säkert att få en och en annan inbjudan eller besök.
God jul på er alla!

Svar: Ja, självklart kan det också vara mysigt att vara ensam om julen.. förstår jag så väl--- kram :)
Esmaralda

4 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min dag blir bra Hålla i utbildning i dag 😃☀️ Kram

Svar: Det kommer bli bra.. du klarar det fint.. kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

God morgon. Torsdag redan men samtidigt som det känns som det gått snabbt så har det gått sakta!

Det med julen är min stora rädsla att va ensam. Jag mår dålig inombords när jag hör att andra firar själv. Jag vill att alla ska fira med någon. L berätta att han firade jul själv en gång och jag började nästan gråta. Förra året sa jag att han kunde varit med mig eftersom han inte visste hur det blev men han var hos sin mamma. Förr var vi runt 25 stycken på julafton men helt plötsligt kom kusinens flickvän in och tyckte vi var för många så de slutade att fira med oss. Tråkigt för min kusin älskade våra stora jular.

Igår var jag uppe och prata med rektorn ang min resurs. Hon trycker ner mig hela tiden. Jag hoppas med hela mitt hjärta att hon väljer att ge mig en ny resurs. Vill jätte gärna ha U som är helt fantastisk men såklart ska hon va hos någon annan.

Jag väntar på svaren ang min validering.... Det är snart 2 månader sen de fick papperna... hoppas jag kommer in så jag kan få min legitimation och min fasta tjänst... och högre lön...

Kram

6 EE:

skriven

Låter kanske knepigt men jag hade helst sluppit julen. Tycker det är jätte jobbigt men gör det för barnen och familjen som vill fira. Hade mycket hellre åkt någonstans varmt och bara vara. Har erbjudande om att hälsa på kompis i Thailand, men övriga familjen hade nog inte uppskattat om jag åkte, varken över jul eller under någon annan tid på hans resa. Även om jag hade velat.

Har börjat få ett pirr i kroppen och jag ser på min kropp att det börjar bli smalare. Så där som jag blir när jag är kär. Satt hela natten och pratade och bastade med en person. Var jätte mysigt och jag blev glad av det. Känner mig för första gången på länge glad och som om jag vill le.

Snart helg och den verkar bli ensam med barnen.

Svar: Njut av den nya känslan... den gör dig så gott !! Kram :)
Esmaralda

7 W:

skriven

Jag hoppas verkligen att du får uppleva den där julen som du har ljugit om för ingen ska behöva vara ensam över julhelgen.

Blir resan av i år och hur blir den?

Kram

Svar: God chans att resan blir av men du måste ta tag i det... kram
Esmaralda

8 Fina:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur kan han (A) säga saker som han gjorde igår och inte ha några känslor för mig eller bry sig om mig? Jag fattar inte! Lurar han mig, ljuger han då han tex sa att han först nu känner sig helt glad då vi är sams igen?

Kram

Svar: Jag tror inte att han ljuger medvetet... han är bara "svår" och han växlar snabbt.. emotionellt opålitlig... kram :)
Esmaralda

9 Hopplös:

skriven

Hej!
Jag firar inte helt ensam eftersom jag har föräldrar i liv och min älskade son. Men annars är jag singel och själv.

Es, jag vet inte var jag ska börja. Har legat vaken sen 3 inatt. Har ännu en gång kommit till en punkt där allt känns ostadigt, Har ingen partner och ibland undrar jag om jag någonsin kommer att ha en partner igen? Vad ser du?
Jag blir av med jobbet och får gå tillbaka där jag var innan jag började ens studera med en minilön. Man ska vara glad över det jag har och jag är otroligt tacksam för min son. Förstår inte varför jag inte kan få ha det bra? Att hela tiden ligga på linjen till att precis klara sig. Det här känns som att jag får börja om igen, jag vill komma framå. Är det här bara en period igen Esmaralda? Ser du mig få ett bra fast arbete? Om jag kommer ha en fast relation och få bilda familj inom kommande tiden?
Kram

Svar: Du får jobba på ett tag till.. göra val och leva dem och sedan kommer ett lugn och en trygghet. För övrigt kommer också kärleken.. och det kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

10 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ifrågasätter ändå hans intresse för mig? Hans engagemang. Inte vet jag vad man kan förvänta sig i det här stadiumet. Men jag känner inte att jag får bekräftat att han vill ha mig. Vi har bestämt att ses igen men det är om 1,5 vecka. Förut skickade han sms iallafall varje dag nu verkar det ha minskat något. Kanske det bara är en period.
Har hans intresse svalnat?
Kommer det att komma någon annan in i mitt liv eller är det denna man jag kommer att ha vid min sida nu framöver?
Kram

11 Susan:

skriven

Är i ålder med dig Marita, oxå singel men med förmånen att ha föräldrar, syskon o syskonbarn i närheten o som jag firar julen tillsammans med. Hade jag inte haft det hade jag gärna firat med några av mina singelkompisar eller engagerat mig i ngn välgörenhetsorganisation som ordnar julfirande för ensamma
Det där med lögnerna va ju inte så bra o jag vet inte hur du ska ta dig ut det, men hoppas det ordnar sig

Kram

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Es har L släppt mig i sin tanke ? Kommer han höra av sig igen.
Vilken hemsk förkylning det här blev 🤒
Kram

13 Lotta:

skriven

Marita, du är inte ensam att fira jul själv. Här är en till. Jag trivs inte med min släkt för vi har glidit ifrån varann. Mitt ex har barnen så...
Ett taf funderade jag på någon sorts voluntärarbete, men fick inte tummen ur. Jag ska försöka se julafton som vilken dag som helst, tänkte jag...och jag tycker också så fruktansvårt synd om mig själv, stackars oss...snyft och hemskt trist är det.

En fråga...ser du om jag får jobbet jag varit på intervju på?

Kramar L

Svar: Du får en avkopplande och skön jul i alla fall.. chansen till jobbet är runt 75 %... kram :)
Esmaralda

14 HS:

skriven

Hej Marita

Vwt inte var i landet du bor men du är välkommen hem till mig på vegetariskt julbord och/eller julfika. Bor i Stockholm. Es kan förmedla kontakt.

Kram

Svar: Vad snällt av dig ! Marita, meddela mig din mailadress !!! Kram
Esmaralda

15 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Min dotter är nu sex månader och sedan hon har fötts har jag börjat känna av mer och mer att det finns någon i vår lägenhet.. ibland ser jag liksom något som går förbi snabbt, ibland känns det som att ”den” är jätte nära. Ibland när vi sover känns det som att något tittar till oss o försvinner lika snabbt. Det är alltid i närheten av min dotter detta uppstår.. inbillar jag mig, börjar jag bli knäpp? Eller är det något?

Kram

Svar: Knäpp är du inte.. den saken är klar. Det kan ju vara din dotters skyddsängel som tittar till.. eller din eller så kan det vara någon i Alltet som besöker... oavsett vem så känner jag starkt att alla besök sker i kärlek.. i mycket stor omtanke och kärlek och allt är precis som det ska vara.. kram :)
Esmaralda

16 EPM :

skriven

Hej Marita!
Tack för att du delar med dig. Jag tycker inte du ska skämmas över att du ljugit för du gjorde det i överlevnadssyfte, som skydd.
Jag är väldigt ledsen för din skull, vissa vill ju vara ensamma vid jul men detta verkar inte vara ett val för dig och det gör så ont i mig att läsa det du skriver....
Jag är med i en grupp på Facebook, en peppande empowerment feministisk grupp, typ. Förra året så vet jag att en sträckte ut en hand inför julen, hennes situation var som din. Många hade samma sits och några av dem bestämde sig för att fira ihop, de ordnade övernattningsmöjligheter och delade upp vem som skulle göra vad.
Det kanske finns ett forum där du kan göra samma...?

Es hur ska jag tolka den unga mannen G:s meddelanden? Innan tänkte jag att hans mest plojade och lekte lite, men nu vet jag inte riktigt...

Kram

Svar: Han är nog mer seriös än du först trodde... kram :)
Esmaralda

17 TILL BLOGG GÄSTEN :

skriven

Hej Kära Marita,

Det låter som du åtminstone är medveten om att du börjat ljuga om julaftonen för just dig, och det gör dig mer ont än någon annan faktiskt. Sluta ljug, så kommer du kunna göra den där lögn-önskan till verklighet istället.

Så länge man ljuger och förnekar... så drar man sig undan verkligheten allt mer och då blir det aldrig som man tänkt sig.
Om du slutar ljuga, så kommer du ge ditt inre en chans att faktiskt hitta glimtarna till förändring framöver som kanake gör att du får exakt den jul du önskar - i en annan form som du mycket väl kommer trivas med. Jag tror det. Tror, som i - jag är ganska säker på det-.



Du har gått igenom en sorg. Och så påminner du dig själv om det varenda dag (kanske) och framförallt på Julen. Sluta upp - ge dig en bättre julklapp Marita.



Jag utmanar dig lite nu. Våga gå till pensionatet, för du kanske inser att stark aldrig är ensam och du kommer inte vara ensam där. Vänner och gemenskap känner jag bara inför detta. Och hatar du det? Då utmanar jag dig att prova på andra ställen. För om du inte vill fira ensam, då är det precis som Esmeralda alltid säger - upp till var och en.







Kram och Lycka till

PS: Du är absolut inte ensam om att vara själv, eller känna så. Jag har aldrig fått en enda bra julafton hittills, men tänker inte ge mig. Så enkelt är det!





Ghostwriter


18 Rebecca:

skriven

Kram Marita!

Ez, verkar min jul bli bra?

Svar: Ja den ser ut att kunna arta sig bra.. kram :)
Esmaralda

19 GHOSTWRITER :

skriven

Känner du att hon kommer svara och blev hon något glad eller uppskattade mitt initiativ? Jag tycker att hon borde ha gjort det iallafall, det är inte alla som skulle valt det jag gjorde i vår sits.


Kram och ha en fin dag nu


20 Jonkan:

skriven

Kommer L kontakta mig igen?

21 Läroliv:

skriven

Hej Ezmaralda, har en fråga och hoppas att du kan-vill svara på detta. Har drabbats av ett felaktigt påstående från släkt till nya grannen som visat sig som resultat att grannen inte hälsar på mig längre. Nu har dom på rätt länge inte kunnat bo i sitt hus pga. upptäckt större skada (vatten förmodligen). Brukar aldrig önska svårigheter för andra, men någonstans känns det som dom ändå behöver detta som motgång, då det verkar vara så lätt att bara tro felaktigheter om andra. Kan inte tycka att det är fel att tänka så. Vill gärna veta om din tanke om detta.

Kram
Läroliv

Svar: Ingen fara att att tänka som du... inom sig får man tänka så gott som allting , så det är helt okey... kram :)
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

=( Marita! Jag hoppas att du snart får träffa ngn kärlek som du kan få dela julen med.

Detta är första julen jag faktiskt också har ångest över. Mår inte alls bra och hoppas den snart är över. Väldigt jobbig känsla när man vanligtvis älskar julen så mkt.

E, ser min jul okej ut trots allt som är just nu? Kan vi njuta ngt?

Kram

Svar: Ja julen lär bli bättre än du känner just nu... kram :)
Esmaralda

23 smulan:

skriven

Marita kram på dig, du kanske kan leta på internet efter singelresor, det finns nog många som är ensamma som du över julen. Kanske finns något öppet hus i din stad för ensamma. kolla om det finns någon facebooksgrupp för andra ensamma du kanske hittar någon som du kan träffa
förstår att det känns tungt och är tungt att sitta ensam över julen.
Men det är bara du som kan göra något åt det.
Kram igen och hoppas att din jul blir bra.

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Du är nog inte ensam om att försköna julen och dess firande en smula. Nu har du ju möjligheten att försöka göra den riktigt bra, trots att det saknas släkt och familj. I min stad söker stadsmissionen massor volontärer till juldagarna och där brukar man fira en rejält fin jul just för att ingen ska känna sig ensam. Hade en ensamstående arbetskamrat som alltid åkte bort över julen till ett pensionat eller liknade där det fanns allt för en lyckad jul och det var blandat med gäster. Både par och ensamma.

Igår satt jag och skrev mejl till min gamla chef och berättade att jag officiellt sagt upp mig. Har ju inte varit på den arbetsplatsen på länge då jag haft ett annat uppdrag. Jag blev så känslosam när jag skrev och tårarna bara rann. Ganska överraskande men förmodligen för att jag fortfarande känner mig vilsen med min framtid. Kan du se om någon förändring på jobbfronten är på väg att hända?

Kram❤️

25 Smöla:

skriven

Vad har jag och min farbror haft för liv tidigare? Vi har sån jädra bra kemi..

Svar: Ni har hört samman i flera liv men något specifikt ser jag inte.. kram
Esmaralda

26 Kristina :

skriven

Hej! Jag har en fundering, det är så att min dotter så gärna vill skaffa katt, jag är lite skeptiskt då det måste bli en innekatt. Tror du att vi kan hitta en katt som passar vår familj och skulle trivas i lägenhet..?
Kram och ha det fint!

Svar: Ja det tror ja ni kan... googla och sök olika rasegenskaper och ni kommer hitta en stort som ni trivs med.. kram
Esmaralda

27 Anonym:

skriven

Kommer jag vinna striden mot Sofie på salongen ? Tror hon insåg häromdagen att hon gjort helt fel och att det kommer svida för henne om detta kommer ut offentligt. Vad är det för fel på denna människa. Som att hon söker bråk och vill hitta en anledning till att inte göra klart kosmetisk tatuering. Lämna ett halvfärdigt resultat för att man surar. Har kontaktat juridisk person. Är nog bara den vägen att gå. Kändes bra att ha pratat med B han verkar kunna hjälpa mig och såg det som ett solklart fall.Galenpanna kallade han
Sofie för. Misstänker att det är pengar hon är ute efter. Hon vill bli stämd verkar det som. Är min vän E på min sida ? A är jag osäker på...litar inte 100 på henne.
Kram

Svar: Sofie är envis som en bulldog... men det ser ut att kunna ske en förlikning... kram
Esmaralda

28 Jennifer:

skriven

Hej och godmorgon! Marita, jag förstår att det är jobbigt då man är ofrivilligt ensam på julen. Jag vet att det är lätt att säga det, men du får helt enkelt göra det bästa av din situation.

Tycker inte att det är hela världen att du hittade på och berättade din egen version av julen för arbetskollegorna- värre saker har väl hänt. Och förhoppningsvis får du ännu en dag fira en sådan jul som du önskar och drömmer om. Önskar dig allt gott.

Fina Esmaralda, dag tre på arbetet och fastän jag arbetar endast 50% så värker min arm redan, är rejält orolig. Försöker nu hitta någon slags naturlig metod som skulle hjälpa min arm, som du också spått att jag kommer att göra. Men det är en djungel därute med alla olika slags metoder och jag har tyvärr ganska skral ekonomi så kan inte prova allt som jag skulle vilja. Får hoppas att det löser sig.

Ser det ut som om det blir sjukskrivning igen ett tag eller lyckas jag på något vis hanka mig fram på detta vis? Längtar så tills januari och min betydelsefulla resa. Hoppas och ber att den blir av. Kram


Svar: Det är ett elände med din arm... de procent som talar för operation blir större.... det finns mycket som talar för att din resa blir av.. kram :)
Esmaralda

29 Bolla:

skriven

Nå er det jo riktignok en løgn, men den skader jo ingen annen.

Er det ingen som arrangerer jul for enslige i nærheten? Eller en kafe som har åpent? Eller hva med å invitere noen ensomme hjem til deg selv? Behøver jo ikke være så mange? Tror du har muligheten til å skape en magisk jul for deg selv og andre hvis du vil 😊

Lykke til ❤

Klem Bolla 😊

30 Ghostwriter :

skriven

Känner du att hon kommer svara och blev hon något glad eller uppskattade mitt initiativ? Jag tycker att hon borde ha gjort det iallafall, det är inte alla som skulle valt det jag gjorde i vår sits.


Kram och ha en fin dag nu

31 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
I min familj är vi inte många kvar, Vi är ett litet gäng, och vi får till en rar afton. Vi har en släkting som väljer att fira jul själv. Han har bara oss, men har alltid bott i en annan stad. Nu har han flyttat hit för att komma närmre oss, men han är så blyg så han törs inte komma hit på jul. Min förhoppning är ännu att han ska ändra sig.
Innan mina föräldrar gick bort öppnade vi ofta dörren för den som var ensam på jul. Min svärmor är inte lika generös på det viset. Det kan jag tycka är tråkigt och snålt. För mig är inte det vad julen handlar om.
Jag önskar dig en fin jul, Maritha.

Svar: Ja, julen handlar om att ge... det ska man inte glömma... kram
Esmaralda

32 IaElisa:

skriven

Hej Gästbloggare!
Är så ledsen för din skull! Förstår absolut varför det dök upp lögner, ha ingen ångest över det. Det är inte så farligt.
En ide som slog mig var att du kanske kunde ta kontakt med någon välgörenhetsorganisation? Jag vet att många sådana ordnar mat osv till ensamma/mindre bemedlade under julen? Jag menar nu inte att du skulle gå dit och äta med dem, men du kunde ju kanske hjälpa till? Dom tar nog alltid emot frivillig hjälp! Och där träffar du ju automatiskt andra människor som inte har en stor julfest som väntar på dem, då skulle dom ju inte vara där och jobba just den kvällen?
Bara en ide? Hoppas din jul blir fantastiskt mycket bättre än du nu tror! Kram!

33 Helena Ir:

skriven

Jag firar en del jular själv..eller fira och fira..inte är det som det var förr när vi var fler. I år är jag med yngsta dottern,och om vädret tillåter så åker vi till Skansen på förmiddagen..de har öppet 10-14..inte så mycket öppet..men något att fördriva tiden med. Som sagt så blir det en hel del ensamma jular för mig också...och jag tror faktiskt att jag någon gång sagt att jag skulle åka till barn och barnbarn..en lögn alltså..för det har hänt att människor hajar till och vet inte vad de ska säga till mig när jag varit ärlig..och sagt Jag är ensam hemma..Alla har inte någon..och det känns extra trist när det är helger som Jul. Försöker göra det bästa av situationen..pyntar för min egen skull..och äter och tittar på tv..allt gör jag när jag själv vill..eller inte vill.

Följt en serie på svt.play 36 dagar på gatan..en man som frivilligt är ute och hemlös,utan pengar och allt vad det för med sig. Där möter han det hårda sanna livet som många har idag. Så jag är glad för min lägenhet,värmen och att jag kan äta mig mätt varje dag..Dessa människor är hemlösa även på julen..
Många av dom ser inget annat..Jag vill inte byta..

Så en ensam jul är inte rolig..men så mycket mer jag har än någon annan ..

Det jag vill ha..är min energi tillbaka..

Ha det så bra!

Kram :)


Svar: Jag har nyss sett den serien.. väldigt bra... så ni som inte sett...se den !! Kram
Esmaralda

34 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag lämnade in 3 CV:n igår i tre olika butiker. Ser du om någon utav dem kommer att höra av sig om att dem behöver personal?
Om det nu blir hemtjänsten först för mig igen, ser du ett nytt jobb komma ganska snart? Att jag går från hemtjänsten till ett nytt annat jobb?
Eller blir det hemtjänsten ända fram tills det blir studier?
Kram

35 Fina:

skriven

Tack för svar💕

Har han ett behov att få mig på kroken? Han verkar vilja ha mig där. Så kommer det dock inte att bli denna gång, måste bryta mönstret.

Men det är märkligt - och ruskigt - hur en man kan ha sådan... stark effekt på mig. Jag dras mot honom, kan inte styra det.

Han säger att han känner på samma sätt för mig. Stämmer det? Jag verkar ha förmågan att få honom ur balans på samma sätt som han gör det åt mig.

Svar: Bryt innan det blir något mer... visst vill han ha dig på kroken.. kram :)
Esmaralda

36 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Till Marita Försök gör ngt ta en kortare resa en övernattning .Det finns inte bara par på pensionat.
Gudfaden till mina pojkar är ensam och han brukar ta sig en kryssning runt jul eller en kortare resa. Han är så välkommen hit men han trivs så på sina julresor så han brukar komma till trettonhelgen ..

Lite mörbultad men mycket nöjd är jag idag efter Susanne Amalias besök igår ..Rekomenderar henne varmt <3

Då hon är glutenallergiker vart det marängbak med en ny smak ...lakritspulver ! Vilket vart riktigt gott ! Nu ska jag inte äta sådant alls ...men en gång är ingen gång sa alltid min pappa...det anammar jag ...ibland ;-)

Ha en go Torsdag
Kram Anki med flock

Svar: Lakritsmaränger... jag som älskar lakrits :) Ja jag hoppas ni är fler som kontaktar vår duktiga Susanne Amalia för massage.. kram :)
Esmaralda

37 Ghostwroter :

skriven

Uppskattade hon eller blev hon arg för att jag frågade?

Kram

Svar: Mer uppskattning i så fall... jag tror inte hon blev arg.. kram
Esmaralda

38 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar ige om du ser något,
Jag ifrågasätter ändå hans intresse för mig? Hans engagemang. Inte vet jag vad man kan förvänta sig i det här stadiumet. Men jag känner inte att jag får bekräftat att han vill ha mig. Vi har bestämt att ses igen men det är om 1,5 vecka. Förut skickade han sms iallafall varje dag nu verkar det ha minskat något. Kanske det bara är en period.
Har hans intresse svalnat?
Kommer det att komma någon annan in i mitt liv eller är det denna man jag kommer att ha vid min sida nu framöver?
Kram

39 Läroliv:

skriven

Tack/ Kram

40 Klara:

skriven

Hej Es, har Rs känslor svalnat? Och håller han på med S eller gillar han henne på något sätt? Han ville ju byta jobb förut men ändrat sig nu... DET ÄR SÅ SKUMT. KAN JAG LITA PÅ ATT JAG ÄLSKAR MIG OCH INTE ÄR UTE EFTER ANDRA TJEJER SOM S?!?!

kram Klara

41 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag lämnade in 3 CV:n igår i tre olika butiker. Ser du om någon utav dem kommer att höra av sig om att dem behöver personal?
Om det nu blir hemtjänsten först för mig igen, ser du ett nytt jobb komma ganska snart? Att jag går från hemtjänsten till ett nytt annat jobb?
Eller blir det hemtjänsten ända fram tills det blir studier?
Kram

42 Nettan:

skriven

Tack för svar!

Har försökt svara via mobilen - android men det går inte och då glömmer jag bort att tacka på rätt dag!

43 Michaela:

skriven

Jag har också ljugit men bara om hur många jag firar med. Det är inte lätt det här med jul och allt skall vara så jävla perfekt. Hoppas att du får det så bra som du kan och ta hand om dig!

Intervjun gick bra och jag fick jobbet. Men på en psykakut idag är det mycket hot och våld och det är något jag funderar lite på. Vill testa för är ett väldigt intressant jobb och man får träffa mycket nya människor så hoppas att jag inte åker på stryk eller att det blir katastrof :) Kram

Svar: Grattis.. och jobbet kommer du klara bra.. du är redo för udda situationer och du kan hantera detta.. kram :)
Esmaralda

44 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, slumrade till i feberyran och drömde om L att vi sågs igen och tog en drink i en bar och han ville pussa mig. Och gjorde det. Drömmen gick vidare till att jag gick en lång väg till taxin för att åka hemåt. Då min brors kompis M ringer och säger att han blivit svårt misshandlad. Men han levde och vill du prata med honom.
Kommer det hända min bror något ? Han är på jobb utomlands. Drömmen med L vill den säga något. Vet inte alls vart han står nu...
Kram

45 AnnaK:

skriven

Kommer det bli väldigt akward framöver eller är det lugnt? Vad tyckte han om infon han fick? Måste ju tro jag är lite konstig 😂

Det var sista frågan i saken.....på riktigt!!

Kram 😊

Svar: Det är lugnt.. ta det som det kommer nu bara.. kram
Esmaralda

46 B:

skriven

Godmorgon ☺️
Usch trivs verkligen inte i min värdfamilj jag bor i nu.. pappan skällde på mig igår och allt jag gör är bara fel.. känns som jag skulle kunna göra allt rätt till 1000 procent men sen är ändå allt fel, så är ingen idé att stanna kvar här och försöka göra det bra.. sen smällde han igen min dörr igår... Känner mig minst på jorden men samtidigt stark också typ.. ska säga i helgen (tror jag) att jag inte tänker vara kvar att jag vill flytta till Sverige, tror du de tas "bra"? Behöver dom tre sista lönerna så är rädd att dom kanske kastar ut mig om jag ändå inte vill vara kvar..? Kram 💓

47 Anonymas:

skriven

Hej! Vir många som firar jul och vi har blivit flera med åren och det är inte lätt alla gånger och i år känner jag att nu får det vara nog, funderar på att fira ensam eller med några få. Jag har anpassat mig hela tiden och vissa kan inte rubba sin vilja alls. Flera starka viljor om allt bara julklappar: någon vill absolut inte att det ska vara julklappar, några vill gärna ha men har inte möjlighet att köpa eller köper inga men förväntar sig få. Jag försöker se till så ingen blir utan. Barnen får så många att det inte blir roligt. Och jag försöker anpassa mig efter alla för vill inte att någon blir besviken. Själv tycker jag inte alls julen är rolig alls.
Ezmeralda hur blir min jul i år?

48 Jennifer:

skriven

Hej fina Es, och varmt tack för ditt svar! Fast operation- nej absolut inte!!! De skulle skära upp hela min hand och min arm, och det skulle betyda att de skär av en massa nerver som sen troligtvis inte kommer tillbaka. Så NEJ.

Operation blir det inte. Hellre lever jag såhär resten av livet.

Lösningen är inte operation - lösningen är att hitta på något annat och att hitta ett arbete där man inte jämt måste skriva på datorn. Sådana jobb MÅSTE helt enkelt finnas! Tänker inte ge mig!
Kram

49 Maria:

skriven

Det finns ju ensamvalt och ofrivillig ensamhet :) Det viktigaste för mig om man inte vill vara ensam är att släppa sin oro att vara annorlunda. Vi människor är inte så annorlunda varandra som vi tror, att vi dömer människor kanske beror på att vi själva är rädda för att vara ensamma och att inte passa in i mönstret så att säga. Hade jag varit ensam en jul men inte önskat det, då hade jag exempelvis sökt mig till ett pensionat med glädje, för tänk vad kul att få välja vilka man umgås med på julen istället för den vanliga träliga släkten! Jag tycker inte du är konstig. Skickar en kram till dig!

50 Susanne Amalia :

skriven

God Mitt på dagen.. 💕
Marita jag hoppas att du får en fantastisk jul.. Här äter vi julgröt och skinka vid 11:00.. Du är hjärtligt välkommen.. Så klart jag är i Stockholm då om du bor i närheten.. I huset finns hund och katt.. Och jag är inte så pedantisk av mig så det är bra om du inte är så allergisk.. Julgröt skinka mackor lussebullar och lite julgodis glögg.. Är vad huset har.. 💕. [email protected] skriv en rad.. Kram.

I går träffade jag Anki med flock.. Vilken trevlig och härlig kvinna.. Stort hjärta och mycket kärlek finns där.. Kram
Underbar flock..

Jag fortsätter att massera mig ut i världen.. 💕

Detta är så roligt och berikande.. Man ger mjuka muskler.. Och får träffa så underbara människor.. Magi..

EllaBella och Saga sänder kärlek till alla djur på bloggen och de är så imponerade av MG som inspekterar och jobbar så hårt..

Jag sänder kärlek till alla.. Kramar och till Esmaralda en fantastisk dag stor kram.. 💕



Svar: Vad snällt av dig med inbjudan !! Men så är du också en himla go människa. Kram :)
Esmaralda

51 Zilverzara:

skriven

Ja har ångest till varenda jul sen jag separerade med barnens far, inget känns bra o de ä bara massa måsten. Ja fixar o grejar enbart för mina barn, jag skulle bara vilja sova bort julafton. Har oxå stått o sett in hur grannarna firar, sån värme o kärlek, ja minns inte hur de va...

Har han ja kommer leva med framåt en rockig stil, fåfäng med kläder och utseendet och tops? 2 tonårs döttrar och en stor hund? O bor ca 3 mil från mig? De känns så äkta, men än så länge har vi bara fikat, pratat om livet, jobbet, allt o ingenting.

52 Milla:

skriven

Hej, i dag ringde soc igen, återigen anmäld. Var ska det sluta? I anmälan stod bl a jag hade himlat med ögonen. Jag orkar snart inte mer. Nu måste jag dit o vända ut o in på mig själv igen.

Svar: Ta noga reda på varför.. man blir inte anmäld för att man himlar med ögonen... kräv att få veta exakt vad det handlar om... styrkekram !
Esmaralda

53 Camilla:

skriven

Måste nu svara åt dig Marita, för jag firar också varannan jul ensam för då är mina barn med sin pappa på landet, det är inte roligt nej att vara ensam då, men hoppas det löser sig och du hittar nåt skoj du kan göra på Julaftonen ändå!! KRAM

Jag igen blir opererad den 18.12 som det nu är planerat i varje fall, ifall min hälsa är tillräckligt bra, förståss för det, så min jul far lite "förbi" i år, men får ändå besök av mina älskade barn på Juldagen, får glädja mig åt det!!
kRAM ES

Svar: Känns som om det går fint med operationen... stor kram :)
Esmaralda

54 M:

skriven

Hej Es

Finns det något meddelande eller en hälsning till mig?
kram

55 Monica:

skriven

Även om jag så gott som aldrig firar julen ensam så tycker jag ofta att julafton, juldagen och annandagen är de mest tråkiga och sega dagarna på hela året. Inför denna helg så är jag så avundsjuk på personer som arbetar t e x inom sjukvården, kriminalvården, polisen och brandkåren. De behöver alltid folk till dessa dagar och hade jag arbetat där så hade jag gladeligen ställt upp och dessutom får man bra med OB-tillägg. Detta året skall jag, mina bröder och min svägerska fira jul på finlandskryssning då man äter julbord på julaftonen, anländer till Helsingfors på juldagen där man vistas några timmar för att sedan gå ombord för att äta julmiddag och man anländer till Stockholm annandag jul. Förmodligen ingår underhållning också. Det är betydligt billigare än att köpa en resa över julen till sydligare och varmare nejder. Resebyråerna är ju fräcka och många gånger tar ockerpriserna för att folk vill komma iväg dessa dagar.

Svar: Låter som en bra plan... att fira på kryssningen... allt är rätt... huvudsaken man själv känner sig nöjd.. kram :)
Esmaralda

56 Jennie:

skriven

Hej! Måste erkänna att jag känner press och stress kring julen... och skulle helst slippa. Vissterligen är det mysigt med tända ljus, vacker julmusik och julbelysning. Men oroar mig hur jag ska ha råd att köpa julklappar och få fixat allt inför julen.

Drömmen vore att bara sticka iväg någonstans, men jag stannar o kämpar för dotterns skull.

Min drömjul vore... att vakna någonstans ute på stäppen i Kazakhstan, eller ute i öknen i Mauretanien, eller varför inte på en sandstrand någonstans i värmen. Bara inte Kanarieöarna.
Allt skulle vara totalt kravlöst... mmmm lycka för mig! ☺️

Kommer jag någon gång att få ha en sådan jul? Kram

Svar: Jadå, du får inte bara en utan ett antal sådana jular.. det kommer.. kram :)
Esmaralda

57 Mikael:

skriven

Vad är det för fel på vår kultur som bygger detta kring julen.

Tidningar skriver om julstress och folk som går under, det snackas jul hit och dit, morföräldrar som förfäras över att inte får fira med sina barnbarn, det ska handlas julklappar, planeras hos vem man ska vara, och bråkas hit och dit, folk som inte har någon att fira med och miljoner andra ting.

Själv slutade jag fira jul i större omfattning när farmor dog, hon var julen och allt det där, på ett bra sätt, efter det var jag i stort sett fri göra vad jag ville och samtidigt njuta, jobba, gå på krogen, kolla på film, gå på bio, många gånger har man väntat på kompisar ska bli klara med sina familjer så festen kan börja :) julafton är en bra dag :)

När folk från andra kulturer flyttade hit så började allt fler affärer, verksamheter osv. ha öppet som vanligt, man till och med gå på bio :)

I ärlighetens namn så om hela jordens befolkning, snart 10 miljarder människor, skulle fira som en medelsvensk år 2010 så skulle jorden förmodligen ta ordentligt med stryk, med allt kött och presenter som ska upp på bordet.

Är kanske dags börja få perspektiv på vad julen är och känna in den, känna in känslan som infinner sig, till och med den grymmaste och snålaste brukar få ett il av givmildhet och vänlighet, de kanske till och med av förvåning slänger ur sig, va i... vad är det med mig?! Ja vad är det för något som inträffar runt julen?... :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, att mjukna lite när julen kommer... brukar den hända den tuffaste... kram :)
Esmaralda

58 Skorpan:

skriven

Ja tillfället gjorde "tjuven", eller hur är det man säger? Synd att det blev till hustorier Maritha, men världen går knappast under för det. Önskar dig en god jul, trots din ensamhet :).

Självständighetsdag o ledigt idag. Familjen som går varandra på nerverna, tänk va bra det är med skola o jobb ;). Lite festligare mat idag o kanske bal på slottet på tv. Återigen har posten lyckats slarva bort min inbjudan till slottet, så märkligt ;D. Np nej att jag skulle passa in där, jag med jeans o t-shirt..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du skulle passa in precis överallt.. med din goa personlighet.. kram :)
Esmaralda

59 Drömmar:

skriven

Hej E! Har en liten fråga!

Drömde i dag på morgonen rätt djupt och drömmen sitter kvar i mitt sinne. Undrar kan man få budskap genom drömmar ? Min handlade om barnen att jag måste ta hand om dom bättre (tro jag) en ond person satt brevid mig och en god. Minns inte så mycket mer än att jag var mycket ledsen och förtvivlad. Tar jag inte väl hand om mina barn Esmeraldra ? Jag fattar inte men det är en av mina största rädsla att förlora barnen och att inte tycker om mig eller dålig kontakt. Är så rädd Att de ska hamna fel. Va det någon budskap att jag ska ta hand om dom bättre eller är det mina rädslor som spökar

Kram

Svar: Du är en jättebra mamma och du tar väl hand om dina barn... var inte orolig och ge dem inget av din oro.. kram :)
Esmaralda

60 Alina:

skriven

Jag har också ofrivilligt varit ensam många jular. Men jag tycker inte att det är nåt att skämmas för. Om folk frågar vem man ska fira med kan man odramatiskt säga som det är: "Jag firar ensam eftersom jag är singel och inte har nån släkt att fira med." Tycker man att det är trist kan man ju tillägga det också. Om man inte själv gör det till en skämmig och tragisk grej, blir det inte det för den man pratar med heller.

I år kommer jag att ha sällskap, men det är faktiskt så att julen har tappat sin charm efter att jag inte firat den tillsammans med nån på så många år. Jag får inte riktigt nån julkänsla längre.

61 Drömmar:

skriven

Hej E! Har en liten fråga!

Drömde i dag på morgonen rätt djupt och drömmen sitter kvar i mitt sinne. Undrar kan man få budskap genom drömmar ? Min handlade om barnen att jag måste ta hand om dom bättre (tro jag) en ond person satt brevid mig och en god. Minns inte så mycket mer än att jag var mycket ledsen och förtvivlad. Tar jag inte väl hand om mina barn Esmeraldra ? Jag fattar inte men det är en av mina största rädsla att förlora barnen och att inte tycker om mig eller dålig kontakt. Är så rädd Att de ska hamna fel. Va det någon budskap att jag ska ta hand om dom bättre eller är det mina rädslor som spökar

Kram

62 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Har hört dåligt från honom.
Har han tappat intresset?
Kram

63 Jessica:

skriven

Hej Es,

Vad tycker K om mig?
Gillar han mig?

Kram :)

Svar: Han gillar dig.. inte hutlöst.. men ändå.. kram :)
Esmaralda

64 Drömmar:

skriven

Hej E! Har en liten fråga!

Drömde i dag på morgonen rätt djupt och drömmen sitter kvar i mitt sinne. Undrar kan man få budskap genom drömmar ? Min handlade om barnen att jag måste ta hand om dom bättre (tro jag) en ond person satt brevid mig och en god. Minns inte så mycket mer än att jag var mycket ledsen och förtvivlad. Tar jag inte väl hand om mina barn Esmeraldra ? Jag fattar inte men det är en av mina största rädsla att förlora barnen och att inte tycker om mig eller dålig kontakt. Är så rädd Att de ska hamna fel. Va det någon budskap att jag ska ta hand om dom bättre eller är det mina rädslor som spökar

Kram

65 Hönan:

skriven

Tack för ditt svar igår <3 Va skönt att höra alla var nöjda och tack för peppen att jag presterade bra :)

Kram

66 Alissa:

skriven

Hej Es

Hur ser mannen ut som jag kommer gifta mig med?
kram

67 Browallia:

skriven

Hej Marita!

Du är inte ensam om att inte ha någon att fira julen med men det känns som man är den enda i hela världen och man tycker så synd om sig själv. Jag är uppvuxen i en dysfunktionell familj med mycket alkohol och bråk framför allt under storhelger. Jag valde att bryta kontakten helt med föräldrar och syskon 2011. Min son är vuxen och jag skulle aldrig kräva att han skulle fira med mig bara för att jag inte vill vara ensam. Visst sticker det i hjärtat att sonen och hans flickvän väljer att fira julen hos sonens pappa och hos flickvännens föräldrar. På båda ställena är det många som samlas med massor av julmat och högar av julklappar under granen. Jag är långtidssjukskriven och har varken ork eller ekonomi att ordna något storslaget firande. Mig brukar de komma till i mellandagarna och fika det glädjer jag mig åt även om jag helst hade velat ha dem hos mig hela julhelgen.

Jag ska skicka dig en tanke på julafton så vet du att det finns någon där ute som tänker på dig och som också sitter med tvn som enda sällskap.

Stor kram Browallia

68 Tiss:

skriven

Varför måste det bli såhär. Har panikgråtit. Jag klandrar mig själv. Alltså varför blir det så här?

69 Nettan:

skriven

Känner du till något program som är billigt alt gratis att använda och sälja tjänster online?

Kram

Svar: Kanske någon av er andra kan besvara detta? Kram
Esmaralda

70 Storaj:

skriven

Vilken jävla vändning allt tog på bara några minuter.

Nu tackade jag ja till erbjudandet..
fasar för samtalet imorgon och har gråtit i en timme nu.. hur FAN ska detta gå? Hur ska jag kunna säga detta...?
Är så rädd att dem ska bli så arga och besvikna.. (vilket är självklart att dem kommer bli...)


Svar: Du fixar det du måste fixa.. så är det... kram :;)
Esmaralda

71 Daniel:

skriven

Kommer jag att bo samt jobba utomlands ?


Svar: Ja, det kommer du att göra.. snart planerar du för just detta.. kram
Esmaralda

72 Cecilia:

skriven

Jag hoppas att du en dag får den magiska julen du drömmer om Marita!

Oj vad jag har kallsvettats på jobbet idag. Imorse gick jag på toaletten på jobbet och upptäckte att mina jeans hade spräckt längs gylfen. Alltså fram stjärten tittade fram. Hade ingen tröja som kunde täcke och det fanns inget sätt jag kunde ha byxorna som skulle dölja hålet. Lösningen blev att gå med en häftapparat till toaletten varannan timme för att häfta ihop hålet. Hoppas ingen såg, hehe..

Om mindre än 2 veckor ska jag ha min presentation på jobbet och jag har så mycket prestationsångest. Varför vill forskare och andra viktiga personer lyssna på lilla mig? Kommer det gå bra? Kan jag imponera på någon? Kramar

Svar: "Skratt" nu kommer jag att tänka på detta varenda gång jag använder en häftapparat :) Visst kommer det gå fint på presentationen... sträck på dig.. du kan det här och du är väldigt duktig.. kram :)
Esmaralda

73 Stjärna:

skriven

Hej Marita,
Jag vill bara säga att du inte är ensam om att ljuga om julen. Jag har också ljugit för de som inte står mig så nära och sagt att vi ska fira med mina kusiner för det är så vi alltid har gjort innan när jag var mindre. Denna julen precis som många andra ska jag "bara" fira med min mamma (min pappa firar inte jul). Det är lite synd tycker jag.. för jag har alltid velat ha en stor släkt med massa värme och kärlek men egentligen så är det bara min mamma, pappa och jag. Så är det... Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med detta men det är nog många fler där ute som känner precis som du vid julen, lite ensamma inklusive mig själv. Och det är helt okej. När man känner sig ledsen brukar det hjälpa att vara tacksam över det man har istället för det man inte har. Som någon skrev ovan, att man har tak över huvudet, att man har god mat på bordet.. och att man kan se en serie som man vill (som du tänkte göra). Tänk på hur lyckligt lottad du är som kan göra allt detta, så kommer det kännas bättre tror jag.
Sedan vill jag också säga att du är inte ensam i denna situationen. Man tror att man är ensam i detta eftersom väldigt få vågar berätta sanningen för varandra, man skäms eller så vill man inte ha andras medlidande till exempel. Men jag tror att sanningen är att väldigt många andra har det precis som du. Och tänk om alla hade vågat vara öppna med detta, då hade ju alla dessa människor kunnat fira tillsammans istället. Tänk så kul!
En sista grej, vi har liksom blivit lite "intalade" i hela våra liv att julen (eller andra högtider som nyår till exempel) ska bestå av ett firande med stor familj/människor och när inte verkligheten lever upp till det så känner man att det är fel på något vis, att det inte stämmer med hur det "ska" vara. Fast det är ju inget fel alls med att fira själv, alla gör julen till sin egen. Det är svårt ibland att påminna sig om detta, för man glömmer lätt bort det. Men tänk på det.

Hoppas du får en riktigt fin jul. Kram

74 Boudica:

skriven

Återkommer med längre kommentar senare men redan nu kan jag säga att man gör sig själv det roliga. Måste bryta den negativa tanken och ta steget ut för att träffa andra. Du var nära men negativiteten tog över.

På tal om negativitet,Es...
Känner mig rätt irriterad, så fort det går någorlunda bra med D, så ska min kollega lägga sig i och emmelan. Återigen dragit ner mig från mitt moln!
Hur ska jag förhålla mig till det? Det är inget han har att göra med. Är det bra ide att skriva till D att jag gillar honom. Att det är dags att sluta vika sig för vår manipulativa kollega?

Kram!

75 AnnaK:

skriven

Tack! Rädd att han tycker jag är en knäppgök bara. Han verkar lite besvärad och det förstår jag. Nå, det kanske ger sig. Ska bli intressant om han tar upp det hela nåt. Jag har sagt mitt om saken iaf 😊 Jäkla tjorvmaja man är som låter allt bli så stort.....hopplös ju!

Kram 😊

76 Fanny2:

skriven

Julen är högtiden då man inser hur ensamma många människor känner sig och hur bra man har det... Blir ledsen för din skull. Jag firar med min familj och då blir det så uppenbart att jag är den enda som är singel. Det är inget fel på att vara singel men det är mindre kul att vara den som tittar på andras gulligull. Bara det känns som att stå och titta på andra genom fönstret. Däremot kunde det ha varit värre för mig... Man får inse att det blir vad man gör det till. Om jag känner mig pressad så är det fel på mina värderingar för jag måste inget och det finns en frihet i att veta det. Önskar dig en god jul och hoppas du finner det som ger dig glädje denna jul och nästa jul! 💜

Es, tror du att jag har hittat kärleken till nästa jul? Jag känner bara att jag blir mer och mer kräsen gällande killar. Hur ska det gå...

Kram

77 <3:

skriven

Godkväll kära Es är min magkänsla rätt att mannen med färgade glasögonen ska man hålla sig borta ifrån ?
Kram

78 Fina:

skriven

Varför vill han ha mig på kroken? Gillar han denhär konstiga och intensiva och... på sätt och vis passionerade relationen som vi har?

Svar: Ja jag tror faktiskt han gör det.... hur märkligt det kanske än kan låta.. kram
Esmaralda

79 Misstjejen:

skriven

Hej

kommer jag något gång att uppleva en speciellt julbordet med många människor än bara den vanligt tradition som jag bruka jag har. kommer jag har något gång i framtiden?


ha det bra

Svar: Jadå, den upplevelsen kommer du att få ta del av en dag.. kram :)
Esmaralda

80 Boudica:

skriven

Har nog aldrig haft en ensam jul, men en del nyårsaftnar.
Bara för att man är ensam behöver inte betyda ledsamhet, jag tycker själv att julaftnar med sällskap är överskattade. Ibland önskar jag att bara vara med mig själv en julafton, men det skulle bli för många frågor om varför jag inte vill fira med föräldrar.
Vill man göra något, så får man hitta på något. det finns nog en hel del som händer på julafton, finns mest möjligt även ställen som är öppna för just de ensamma som vill ha sällskap. Gör en googlesökning det lär ju hittas något där.
Själv vantrivs jag när föräldrarna inte förstår att jag äter som jag gör för att jag måste bättre på det sättet. De4 vill förstå men jag håller mig inte riktigt till en diet men anpassar efter mig själv. så blir svårt. Men i jul tror jag att jag ska försöka äta lite vanlig julmat. vill göra intoleranstest, så kommer behöva få i mig vad jag vanligtvis inte äter. Men bara rädd för hur jag kommer känna mig efteråt.

Här ska tränas strax, först lite kaffe som vanligt.
Ja det behövs ett HIIT-pass. För känner mig lite ledsen. Irriterad, eller jag vet inte riktigt ordet på min känsla.

Men imorgon är det julfest, hoppas jag får annat att tänka på då. Jag hoppas på roligt.

Jag känner att han vill mer, men kollegan påverkar honom, så manipulativ som han är, det är nog inte bara mig han försöker manipulera.
Jag behöver råd Es, för att ständigt kämpa mot kollegan bryter ner mig. Han är nog som han säger militärtränad i sånt. Så det är svårt.
Jag märker ju att D blir förändrad efter att de pratar.
Jag tänkte, att om jag berättar, att jag gillar honom muntligt eller sms, gör det någon nytta eller bara total kaos? För han vet väl redan nu?

KRAM!

Svar: Undvik de människor som inte ger dig god energi och var konsekvent i detta.. det är inte meningen att man ska ta alla krig !! Och jodå, han vet nog.. kram :)
Esmaralda

81 Maria:

skriven

Hejsan:)
Hoppas du Marita får något sällskap till jul, du kan väl säga att de åker bort hela släkten o du ensam kvar..😉
Ser du nått om Patrik och Michael? Blir det nått med nån av dem tro? ❤️Kramm

82 W:

skriven

Tack Es!

83 Boudica:

skriven

Tack Es, förlåt att jag skriver igen. Men hur ska jag kunna undvika honom när han inte kan låta mig prata, vara i närheten, eller ens kolla åt D's håll utan att han blandar sig i? Han har ingen rätt att bestämma det. Han har inget med det att göra. Jag har alla mina rättigheter att säga eller kolla vad å var jag vill.
Jag vill ju inte undvika D. För att han vill det!


Kram, åter igen förlåt för tjatet.

84 Sofia:

skriven

Från början var han bara en vän men nu efter att vi sågs i helgen förstår jag att han är perfekt på alla sätt.
Kommer det bli vi i framtiden?

Kram

85 Linda:

skriven

Kommer jag få klättra på mitt jobb?
Kram

86 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Go o go, nu säljer barnen väldigt billigt, nån som vill bjuda ;D.
Kram Skorpan

87 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.
Det verkar nu bli att jag får gå tillbaka till hemtjänsten till att börja med. först för mig igen, ser du ett nytt jobb komma ganska snart? Att jag går från hemtjänsten till ett nytt annat jobb?
Eller blir det hemtjänsten ända fram tills det blir studier?
Kram

88 Fina:

skriven

Alltså det är så galet... känner han attraktion och åtrå till mig?

89 A:

skriven

Hej Es

Ser du någon speciell händelse som jag kommer vara med om snart?
kram

90 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han jag är för på eller för tillgänglig för hans smak?
Känner inte själv att jag varit för på men tycker han att jag är för tillgänglig?
Kram

91 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag längtar ju då att bli sambo, förhållande och leva i tvåsamhet. Ser det ut som om nästa år kan bära sig av med det? Ser du en flytt för mig under nästa år? Ser du kärlek och samboskap under nästa år?
Kram

92 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du nu om det kan bli en framtid mellan mig och denna nya man?
Kan det bli han som finns i min framtid? Eller är det någon annan?
Kram

Svar: Chansen finns.. inte så stor.. runt 30 %.. och du märker snart hur det blir och blir det inte han.. då finns någon annan.. kram :)
Esmaralda

93 Från Marita:

skriven

Tack snälla ni för tips och råd och stöttning. Jag tar till mig allt och är mycket tacksam. Funderar på att göra slag i saken och göra en resa. Det hade jag inte gjort utan er. Tack snälla snälla och jag önskar er alla den bästa julen. Kram

94 Kompisen:

skriven

Först nu lyssnade jag på dansbandstexten... så ska en slipsten dras. Fan, först trodde jag det var vanligt dansband och jag undrar hur många som verkligen lyssnade. Jag säger i alla fall tio pionts av tio . Kram

95 Monja:

skriven

Hej, känner väl igen det , kar genomlidit många sådana jular! Ta hand om dig!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: