Nätet....

 
Kram & ha en go kväll
1 Mim1:

skriven

Hej Esmaralda! Den va bra. Tur att du finns du får mig att skratta mitt i allt elände.

Kram

2 Skorpan:

skriven

Hahhaa, kunde ha varit jag, i min enfald ;). Eller kanske inte...

Känner mig betydligt bättre efter lite vilande. Men som en idiot igen efter att ha varit i kontakt med ”ekonomimänniskan”, varför? Blir galen.. O vill till ett nytt jobb, syns drt i periferin månne?

Nu mat o sen kolla film, för att jag är värd det ;)..
Kram Skorpan

3 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda. Snökaos här hemma hua ❄❄❄. Tänt lilla mini- kaminen och ska äta en semla mums. Lilla 🐶hälsar att till MG att han ska få locket med lite grädde och mandelmassa. Tänkte på i lördags är Anders en flörtis och otrogen ? Vad var hans agenda med mig ?Blev lite smått chockad över vad han sa till mig. Skulle inte bli glad om min man betedde sig som han gjorde. Ska träffa hans fru imorrn känns lite avigt. Hon har varit ute mycket så det kanske är dåligt mellan dem...
Tala är silver men tiga är guld kanske är bäst i detta läge.
Kram

4 Browallia:

skriven

🤣 Den var kul! 👍🏼Påminner mig om när jag satt vid datorn på mitt dåvarande jobb för några år sen och en kollega bad mig att gå ut och titta vad det skulle bli för väder dagen därpå. Jag tänkte att nu har det "slagit runt" i huvudet på henne, man kan ju inte gå ut på balkongen och se vad det ska bli för väder i morgon. Det jag inte fattade var att hon menade att jag skulle gå ut på nätet och titta på en väderkarta. Så fel det kan bli! Vi skrattade så tårarna sprutade åt min missuppfattning 😂😂

5 Tisa:

skriven

Just för tillfället klarar jag av mitt mående... Fast jag är rädd för dippar då dom oftast blir ganska djupa. Jag vet att man ska vara i nuet, men finns det risk för magplask?

6 Louise:

skriven

Haha den var bra.
Idag var jag på ännu en intervju och det kändes väl bra men det finns alltid de som är bättre än mig.
De vill ju ha en förskollärare och jag är bara pedagog. Men just nu vill jag inte ens läsa klart för det är mer administrativt jobb än barngruppen.
Jag ska höra ifrån de nästa vecka men jag tror inte jag kommer få det.

Mötet igår var positivt och istället för att de kickar ut mig så kommer de att hålla dörren öppen så jag kan göra min näst sista vfu och sen göra femman. Anledningen för att jag gjort så många poäng.
Det kändes bra ☺.

Ska på en intervju nästa vecka med. Men kommer jag bli anställd snart? Inom snar framtid.
Ville faktiskt vara där jag var på intervju idag.

Tacksam för svar och ha en fin kväll.

Kramar.

7 Boudica:

skriven

Ja så kan det vara med vissa människor! ;)
Men man måste inte hålla sig till män, jag som kvinna skulle jag också kunna göra nåt sånt, men för att sedan få självinsikt om "hur sjutton tänkte jag där!" och sen skämmas över mig själv ;)

Tankarna, om dagens gästblogg gör mig bara irriterad, och tycker synd om barnen, resten av tankarna är jag ödmjuk och behåller dem för mig själv!
För övrigt, jag som växt upp med låg självkänsla som växt nu, kan säga att utan självkänsla kommer man inte långt!

Finurlade på en grej idag, som möjligen kan hjälpa mig med steg mot mitt mål, och även ett arbetsombyte. Men med detta återkommer jag i seans efter jag tänkt igenom det lite mer!

Drömde inatt att jag dejtade min arbetskamrat D, inget jag riktigt tänkt på i vakna livet, men drömmen gör mig nyfiken, hur går hans tankar om mig? Skulle det finnas en möjlighet för dejtande där? ;D

KRAM!

8 Tingeling:

skriven

Hahaha så dåligt så det blir roligt 😁

Har inte hunnit prata med min chef än men hoppas i morgon eller nästa vecka! Tack för peppande från dig! Du har haft rätt som vanligt... Jag tänker på det du skriver/svarar och och brukar komma fram till att du har rätt 😉 Och i dag var en ganska jobbig dag på jobbet och då känns det ännu mer att jag gör rätt val.

Snart börjar melodifestivalen, det ser jag fram emot!

Trevlig kväll!

Kram!

9 Fina:

skriven

Hej, kommer jag snart att få kyssas med någon härlig man? Längtar! Kram

10 Susanne Amalia :

skriven

Underbart trassligt som vanligt.. Kram 💕

11 Anis:

skriven

Hej Esmaralda.
Hahaha vilken underbar dåre!!

Jag Sa att jag vill att det blir han och jag.
Vad tänker han då?
Kram

12 A:

skriven

hihi det kan inte vara så lätt att hitta på nätet:)

undrar om min blivande kan hittas på nätet eller hur vi möts?
kram

13 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Jag gick precis redan på min hententa att jag fick U men sen kom lärarna ut med att det var nåt teknisk missöde och att dom har stängt nu så man inte får se sina betyg. Tydligen var det en del elever som fick U och ifrågasätta det.

Kan du se om jag fick U eller G?

Isåfall blir det omtenta eller komplettera?


Kram från en orolig person

14 sus:

skriven

hej
jaha....
där kan han ju googla...
ser du något här....
förutom p-bot....
love sus

15 Ghostwriter :

skriven

Ska jag fokusera mer på tidigare studier snarare än jobb? Tänker kring tiden...tänker kring ekonomiskt... Tänker så att jag både kan försörja mig och samtidigt inte skjuta upp studierna för mycket när jag ändå är redo! Ja det är mycket känslor nu, så ett jobb just nu skulle inte funka kanske.

Vad tror du är det bästa för mig? En bekräftelse skulle inte sitta fel!



Kram :)

16 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha.
Kom jag försent? Har han bestämt sig för henne?
Kram

17 Universums band :

skriven

Hon skulle höra av sig... Kunde du se. Inatt tror jag att jag drömde om det. Men jag känner en sorg i hur det blev, och än mer sorg nu att vännen valt att flytta längre bort utan att säga det.

Vad känner hon? Saknar hon mig? Jag tror vi absolut behövde detta. Men jag är villig att förlåta om hon kan ge mig en chans till det.



Kram Ghostwriter

18 S:

skriven

😂 många recept finns på nätet men inte just det nätet... 😂

Det känns som att han älskar mig men kämpar emot. Ena dagen känns det som att han vill fortsätta vårt liv ihop och andra dagen inte. Vad vill han egentligen? Eller vet han inte?

Kram

19 S:

skriven

😂 många recept finns på nätet men inte just det nätet... 😂

Det känns som att han älskar mig men kämpar emot. Ena dagen känns det som att han vill fortsätta vårt liv ihop och andra dagen inte. Vad vill han egentligen? Eller vet han inte?

Kram

Svar: Nej han vet inte.. han velar hit och dit i tanken.. kram :)
Esmaralda

20 EPM:

skriven

Hahahaha! 😂😂😂

J och jag har en nystart. Det känns som en ny och bättre relation där jag står på egna ben, rakryggad, och min lycka inte är beroende av honom.
Nya jobbet innebär ett annat fokus från mig, ett nytt driv.
Jag är lycklig och stark.

Enda smolket i bägaren är just att jag inte hittar nån lägenhet till mig och barnen. Det tär på A och på vår relation.
Snälla ser du något? Något jag ska göra eller någon specifik jag ska vända mig till?

Kramar

21 EPM:

skriven

Hahahaha! 😂😂😂

J och jag har en nystart. Det känns som en ny och bättre relation där jag står på egna ben, rakryggad, och min lycka inte är beroende av honom.
Nya jobbet innebär ett annat fokus från mig, ett nytt driv.
Jag är lycklig och stark.

Enda smolket i bägaren är just att jag inte hittar nån lägenhet till mig och barnen. Det tär på A och på vår relation.
Snälla ser du något? Något jag ska göra eller någon specifik jag ska vända mig till?

Kramar

22 EPM:

skriven

Hahahaha! 😂😂😂

J och jag har en nystart. Det känns som en ny och bättre relation där jag står på egna ben, rakryggad, och min lycka inte är beroende av honom.
Nya jobbet innebär ett annat fokus från mig, ett nytt driv.
Jag är lycklig och stark.

Enda smolket i bägaren är just att jag inte hittar nån lägenhet till mig och barnen. Det tär på A och på vår relation.
Snälla ser du något? Något jag ska göra eller någon specifik jag ska vända mig till?

Kramar

23 Cecilia:

skriven

Intressant att läsa tidigare gästblogg. Alltid bra med lite perspektiv, oavsett om man håller med eller inte.

I sommar hoppas jag på att få uppleva festival med min kärlek (+ brorsan och hans kompis). Däremot är det lite ont om pengar i plånboken, hoppas därför på ett sommarjobb. Finns det chans att vi 3 får sommarjobb på företaget i år? Skulle kännas lite för bra för att vara sant om alla 3 lyckades, men vi ska ju ha förtur enligt ett avtal.. Kramar

24 S:

skriven

Tack för svar. Kan jag göra något för att påverka? Vet inte hur han vill att jag ska förhålla mig heller...

Kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: