Viktigt personligt meddelande....

.I går förmiddags efter MG-promenaden.. satte jag mig vid datorn för att  skriva seanser. 

Ni är många som vill bli spådda och det kan bli lite väntetid.. men jag vill inte hasta igenom någon seans så det får ta den tid det tar

Ibland går spådomarna som på räls och allting kommer till mig så klart och tydligt. Men ibland kör jag fast och det vill sig inte.

 

I går förmiddags alltså, var det just vad som hände. Jag körde fast. Mitt i en seans.

Jag pausade lite och åt ett äpple.. vankade runt, passerade den stora spegeln och där stannade jag upp.

För i spegeln såg jag en kvinna i 50 års åldern.. brunett… inte så lång… aningen knubbig… halvlångt hår och jag ser henne stå  med  ett glas på krogen.

En enkel krog – inga konstigheter.

Det är ingen festkväll.. en vanlig kväll.

Och  när hon står där vi bardisken kommer en man fram och börjar prata med henne.

Det är hennes soulmate som äntligen dyker upp !  Det förstår hon ju inte just då men den insikten kommer till henne ärtt snart . De kommer att träffas igen och de kommer att leva sina liv tillsammans

 
 

Saken är bara den att kvinnan jag såg  i spegeln var inte samma kvinna som jag höll seans för. Det var någon helt annan.  Ingen som jag känner och jag tolkar det som så att det måste vara någon av er i bloggfamiljen.

Stämmer du in på beskrivning så ta chansen… gå  till en enkel bar en vanlig kväll.. beställ en dricka och stå /sitt vid baren och se  vad som händer.

Kanhända stämmer beskrivningen in på flera av er.. men skit i det.. ta chansen var och en  och jag är 99% säker på att en av er träffar  rätt

Och detta bör du göra inom två veckor.. sedan försvinner just denna möjlighet och du får vänta ett tag till på mötet

 

 

I dag kommer sonen från Stockholm   & ska hämtas på  flyget… och på söndag firar vi mammas 85 års dag.. alla barn & barnbarn på fin Gästgivargård.  Mamma kommer också i dag och både hon och son stannar till måndag  !  Så roligt !!

 

Kram & kärlek & njut av att det är fredag

1 Mimlan:

skriven

Vad spännande! Hoppas kvinnan känner igen sig:)

Bör jag ta sommarjobbet es?

Stor kram

Svar: Ja, det bör du kanske eftersom det annars kan bli svårt att hitta något.. kram :)
Esmaralda

2 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Min dotters pappa är en person som aldrig accepterar ett nej och nu har han övertygat myndigheterna att vår dotter ska tas hand om enligt lvu och därefter bo hos han trots övergrepp som han gjort mot henne och min äldre dotter (har en annan far). Hur kommer detta att gå???
Kram

Svar: Det blir ju utredning och i denna utredning är det viktigt att du själv är tydlig i det som hänt/händer och att du har personer som kan verifiera att det är som du säger.. kram
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har märks att någon har stjäla min... Så kommer jag få en bättre liv efter den händer och jag tänkt ändå med kärlek?

Kommer något blir mycket bättre efter den händelsen för mig?

Svar: Ja, något mycket bättre kommer.. kram :)
Esmaralda

4 Sus:

skriven

Hej
Lycka till den som får drink och soulmate...
Behöver något kul....
Love sus

Svar: Det kommer kul... men jag ser ju fortfarande att du har ett val att göra.. kram :)
Esmaralda

5 Anonym N:

skriven

Hej !

Jag undrar om det kommer att gå bra på mitt nya jobb som jag snart kommer att börja kommer jag att utvecklas kommer jag att komma överens med mina nya arbetskamrater? Kommer jag att bli gravid detta år? Kram N

6 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

En nära släkting dog i jul. Det kom ändå plötsligt trots att han varit sjuk, men så dålig har han inte varit att vi trodde han skulle dö nu. Vad hände egentligen? Jag drömmer ofta om honom att han är med oss och att bara jag kan se honom.

Kram

Svar: Ja, det gick hastigt.. ibland blir det så och nu har han det bra, riktigt bra. Du drömmer att du kan se honom eftersom en del av dig kan känna av hans besök. Han kommer och tittar till dig i mycket kärlek... kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Tänk så trevligt för någon! Ja.det är inte jag..brunett är jag inte!
Och det hjälper väl inte om jag tar och färgar håret lite snabbt?

Jag var ju precis till frissan igår..och är nöjd med det blonda :)
Häftigt att du sett det där! Lite avis är jag!
I min spegel ser jag inget..:)

Tänkt på din dotter med familj..nu förstår jag att de tagit sig hem. Så att det blir ett fint firande för din mamma..

Jag får en släng av de flesta sjukor just nu..beror nog på dotterns arbete..hon drar med sig hem. Dom är starka de där barnbaciluskerna .

Har du något meddelande till mig ? En fråga som dök upp i mitt huvud..

Annars blir det en lugnare dag igen..kurera sig lite..

Ha det så bra

Kram :)


Svar: Ja barnbacillerna är minsann inte att leka med... och en ny smitta väntar i kassakön i butiken i morgon...nåt annat viruselände .. så undvik gå och handla om du kan.. just i morgon.. kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vad mysigt att både son och din söta mamma kommer. Ska ut ikväll med två fina väninnor och äta middag och dricka bubbel. Tror du min soulmate är runt hörnet ska jag titta efter något speciellt...stämmer inte riktigt in på beskrivningen i ditt inlägg idag. Hoppas att det blir en trevlig kväll med spännande möten.
Är min feeling rätt att besiktaren inte var in i min lgn ? Eller passade de på när jag var ute med hunden...
Kram

9 Jossan :

skriven

God morgon!
Nu sitter jag i bilen påväg till jobbet. Äntligen fredag och idag blir det lite disco när en av mina elever fyller år!
Regnet bara öser ner och jag vill ha snö eller sommar..

Idag blir det fest med kollegorna. Tur man jobbar på ett bra ställe där de bjuder på fest ibland :) det känns som en familj!

Imorgon ska vi äta fondue men lär väl bara bli prat om deras nya hus... åhhh jag känner mig så taskig.. ser fram emot den dagen jag kan känna att jag också kan glädjas för deras skull...

Min kompis har hittat en ny kille till mig.. en lärare 😂 asså ja måste ju gilla att de försöker 😂..

Kram

Svar: Ihärdiga kompisar som bryr sig... det är guld värt.. kram :)
Esmaralda

10 Skrållann:

skriven

Hej!
Så spännande, det är inte mig det handlar om men jag vill gärna veta om någon känner sig träffad;)
Själv har jag rena sjukstugan här...båda barnen ligger i feber och jag har varit vaken lite inatt och kollat till dom. Svärfar kommer hem till sitt nästa vecka med mycket hjälp från hemtjänsten och jag tror det blir bra. Vi får utvärdera vartefter. Min födelsedagsfest jag planerar i april har stött på lite patrull. Det band jag ville ha kan inte det datum jag tänkt men däremot helgen efter. Hur ska jag göra, köra helgen jag tänkt utan band eller byta datum?

Kram❤

Svar: Men stackars dina ungar som ligger sjuka ! Vad det gäller din födelsedag så ska du välja det alternativ som känns bäst.. kram o krya på barnen :)
Esmaralda

11 Michaela:

skriven

Vad spännande! Tyvärr så stämmer det inte in på mig men hoppas att rätt person hittar sin soulmate.

Vilken härlig helg du har framför dig! :)

Fick håret förstört av frissan igår så ser förjävlig ut. Tur att man kan ha mössa någon månad till så det hinner växa ut lite. Fredag igen. Chips och soffan väntar ikväll efter träning :)

Väntar/ vill personen att jag skall ta första steget?

Kram!

Svar: Men vad trist med håret.. !! Ja ta du första steget så vet du.. kram :)
Esmaralda

12 Rebecca:

skriven

Åh så underbart med kärlek och soulmates! :) Hoppas kvinnan inte missar chansen.

Äntligen är det fredag ja, så som jag längtat! Och på lördag börjar melodifestivalen, kul ju.

Nu har jag jobbat i en månad och det känns bra, är så glad. Frånsett att jag snart ska börja ta telefonsamtal, men du sa ju att jag inte borde oroa mig för det så jag försöker tänka positivt.

Ser du något om mitt 2018 förresten`???? KRAM

Svar: Du ska absolut inte oroa dig... och under året kommer en hel del kul att ske.. den saken är klar.. kram :)
Esmaralda

13 W:

skriven

Oj, den beskrivningen stämmer exakt in på mig.

Kan det möjligen vara så?

Kram till den som vill

Svar: Ja, stämmer det så kan det vara så ! Stämmer det bara in på dig så är det helt enkelt dig det gäller... stämmer det in på fler.. ja, då gäller det en av er .. kram o lycka till :)
Esmaralda

14 Minna:

skriven

Beskrivningen stämmer på mig så jag ska ta chansen. Så spännande. Kram

15 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Första tanken är Agnes! Tänk om hon träffar en karl snart ! Hon som inte vill men ändå ska träffa nån enligt dej Ez😅
Vilken härligt helg ni får, det blir jätteskoj. Jag hoppas också på en bra helg. Ha så skoj. Kram💐

16 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Hoppas att någon där ute träffar sin soulmate! Gäller nog inte mig, har precis färgat håret osv.....

På Söndag ger vi oss ut på resa, med tåg och resmålet är Moseldalen, med besök i Trier och Koblenz. Ser resan ut att gå bra?

Trevlig Helg

kram från naturvän

Svar: Vilken roligt resa och allt kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

17 Madeleine :

skriven

Hej ez! 
Jag gick precis redan på min hententa att jag fick U men sen kom lärarna ut med att det var nåt teknisk missöde och att dom har stängt nu så man inte får se sina betyg. Tydligen var det en del elever som fick U och ifrågasätta det. 

Kan du se om jag fick U eller G? 

Isåfall blir det omtenta eller komplettera? 


Kram från en orolig person

18 Grodan🐸:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande minst sagt!!
Beskrivningen stämmer inte alls in på mig så det är inte jag.

Es, det finns en sak jag vill så väldans gärna just nu som indikerar framtiden. Men det är inte bara min vilja som ska stämma utan det indikerar en annan person också.
Blir det som jag vill och hoppas nu..?
Kram

19 Hej :

skriven

I måndags natt så drömde jag om en anhörig som gick bort för 2 veckor sedan. Drömde först en mardröm om en olycka sedan från ingenstans så kommer min saknade in i min dröm och säger : Gumman, saknar dig min gosigosigos! Jag i drömmen: Jag saknar och älskar dig så mycket, kom tillbaka! Jag minns min röst i drömmen hur förtvivlad jag var i det jag sa. Sedan svarar min saknade anhöriga i min dröm: Jag saknar dig också, och jag älskar dig massor.. Men jag mår bra nu!! Hejdå gumman vi ses snart igen.
Jag: Snälla gå inte... 😢
Vaknade direkt efteråt med tårar och klockan var prick 02.10 när jag kollade tiden och jag lyckades inte somna om förrän 03 tiden..

Vad ska jag tolka denna dröm som, fanns hon hos mig inatt? Har inte släppt drömmen på hela dagen. Uppskattas mycket om du svarar 💓

Svar: Ja, hon kom på riktigt och tittade till dig och ville förmedla kärlek.. hon har det så bra.. kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så spännande ! Inte jag tyvärr , men jag ser fram emot en uttömmande gästblogg framöver ;-)
Här händer det inget i den riktningen inte...

Men däremot tror jag Björn var och hälsa på igår , både sonen och jag kände röklukten när vi satt i ett glatt samtal om förr .

Idag minus och lätt snö med ishala vägar
Ha en härlig fredag
Njut av sonen , min yngsta har inte tid att visa nya lyan för mamma ...men det hinns nog med

Kram Anki med flock

Svar: Ja, nog var Björn på besök !! Tack gör hälsning.. kram :)
Esmaralda

21 Vv❤:

skriven

Hej esmaralda.

Han ardi har tjatat och tjatat på att jag ska komma och hämta honom och då har jag sagt det datum och tid men han tror inte på mig och min pappa har sagt att han kan komma men då måste hans far veta om det.

Har han pratat om det med sin far och varför tjatar han om hämtning?

Kram❤❤❤❤

22 Mariao:

skriven

Wow! Nu alla aningen knubbiga, brunetter med halvlångt hår ut med er alla kvällar i veckan 2 veckor framöver:-)
Undrar just om jag möter min soulmate i detta livet? Eller har jag kanske redan mött hen?

Stor kram,
Maria

Svar: Än ser det inte ut som om mötet har skett.. men det kommer.. kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Kul.....hoppas nån känner igen sig 😊

Var det ”skolspöket” jag märkte av i morse med kaffedoften och rysningarna? Finns nog säkert fler än hon där gissar jag 😊

Kram 😊

24 åsa:

skriven

Hej E!
Spännande möte! Kändes som det kanske kan va jag . får ta mig en vardag o se . om inte så underbart när det sker för mig el någon ann. ha en fin helg m kalas o familj o allt. Kram Åsa

25 Carina ST:

skriven

Vad spännande! Ska bli kul att höra ifall det händer.

Här går åren och jag undrar om det någonsin kommer ske. Men jag trivs med livet ändå även om det varit en bonus att dela det med rätt man.

Ekonomin känns som ett större problem i mitt liv. Där skulle det gärna få ske en positiv förändring. Det tar på all ork.

Men goda planer har jag för det i livet som ger mig mest glädje, energi och livslust att syssla med. Jag jobbar med det bit för bit.

Dottern berättade för sin pappa och mottagandet blev i princip en grimas och tystnad. Inga hårda ord i alla fall men heller inget samtal. Bara uppenbart missnöje. Men hon känner en lättnad ändå över att han nu vet. Hon hade föredragit ett samtal hellre än tystad. Hon är ju själv en person som är mån om ärliga diskussioner och kommunikation. Och hon vill hellre veta rakt var hon har människor. Kunna bemöta och prata om det.

Det låter som du kommer ha en riktigt härlig helg med familjen samlad. Det är det bästa som finns!
Kram, Carina ST

Svar: Hon och pappa är ju väldigt olika, samtal har han inte lätt för.. men skönt för henne att få sagt det hon ville.. kram :)
Esmaralda

26 Mim1:

skriven

Hej!

Tror inte att det var jag du såg i spegeln. Jag är brunett och inte så lång men inte knubbig.

Kan du se något positivt, kul, bra som händer mig?? Tycker att det aldrig händer någonting bra. Ibland så undrar jag om det finns någon förbannelse över mig.

Kram

Svar: Nejdå, någon förbannelse finns inte.. och bra ting kommer din väg.. försök att börja med att lägga märke till det lilla positiva runt dig...och du alstrar positivitet där goda ting gror... det kommer bra.. kram :)
Esmaralda

27 Kristin:

skriven

Jeg må bare si til det du skriver i dag: VÅR ALLES KJÆRE FANTASTISKE OG GODE ESMARALDA! <3
Lykke til til den som møter sin soulmate!!

28 Fytta:

skriven

Hur ser chansen ut att jag får en lägenhet snart?

29 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda. Tror du min soulmate duker upp. Kanske man skulle sätta sig vid en bar? 😃
Ha en bra helg kram

30 Smulan..:

skriven

Spännande hoppas att budskapet går fram.
Blir det något bröllop till sommaren eller ställs det inte.

31 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vad mysigt att både son och din söta mamma kommer. Ska ut ikväll med två fina väninnor och äta middag och dricka bubbel. Tror du min soulmate är runt hörnet ska jag titta efter något speciellt...stämmer inte riktigt in på beskrivningen i ditt inlägg idag. Hoppas att det blir en trevlig kväll med spännande möten.
Är min feeling rätt att besiktaren inte var in i min lgn ? Eller passade de på när jag var ute med hunden...
Kram

32 Bamu:

skriven

Hej. Jag gör ett nytt försök.
Vad vill han, S, med mig. Vad håller honom kvar?

33 Lydia💕:

skriven

Va häftigt det är inte jag är inte brunett men önskade att det stämde in på mig va kul
Hoppas du ser mig i en spegel snart och jag nöjer mig med och träffa min soulmate var som helst och att det inte dröjer så långt dit 😜
Lydia💕

34 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow vilket budskap!!

Kom jag försent?
Har han bestämt sig för att vara med henne?
Kram

35 Anne:

skriven

Hej!

Det skulle vara roligt om den som känner igen sig i beskrivningen och går till den där baren berättar sen hur det gick.

Är kärleken i mitt liv på väg snart?

Kram

36 Nytt:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer det in nytt i mitt liv under 2018? Vill flytta, vill få nytt jobb, vill få nya vänner, vill bli glad och trygg.

Kram

37 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ..
Men vad kul ... vilken händelse att gå till puben mitt i veckan är ju bara det lite kul och dessutom möta den man leva tillsammans med ...

jag har önskat att jag vill möta de som är bra för mig .. Alla möten .. de som är bra för mig . Jag har så många idéer så mycket kreativitet och så la jag talismanera ute i månskenet och i dagsljuset ... gjorde fullmåneceremoni och strödde önskningarna i saltet där talismanerna renades och så fick de ligga ute under fullmånens sken ... mina idéer var ju också medtagna och så började det hända mirakel ..
Det finns mirakel det finns hopp glädje tro ... det finns kärlek ... Tillsammans är ett sätt att finnas till sjunger Lill Lindfors och jag älskar den låten ...
Möten med människor är så berikande ... tillsammans kan man skapa kärlek glädje och tillsammans blir man stark trygg och insiktsfull .. tillsammans finns den delade glädjen sorgen eller styrkan.. Sedan vill jag vara ensam i vissa situationer.. Skriva är svårt att göra många i ett rum men man kan vara tillsammans på distans .. bara att veta att man kärleksfullt behandlad är en guldgruva för själen ... För att återgå till Talismanerna så händer det mirakel ... mirakel i möten med människor och jag har fått nya vänner .. tack för det och MIA .. jag önskar dig all lycka och kärlek .. vill du får du höra av dig så klart ... [email protected] jag är lite dålig på att lösa min mail med ibland kommer jag på att jag nog ska kolla och då svarar jag ...

Nu blev det mycket fokus på mig med det får bli så i dag och jag ber om ursäkt för det ...
Håll en tumme att jag klarar av tandläkaren i dag ... jag är borr rädd .. hua ...

FRÅGA: blir det tid till att skriva min bok nästa månad .. jag längtar ... kramar <3

Kramar till alla på bloggen ... Önskar er en magisk dag ...
Till Esmaralda och MG önskar jag EllaBella och Saga en underbar dag med kärlek magi och glädje .. <3

Svar: Du får tänka på annat när du sitter där i tandläkarstolen, det kommer gå bra... MG hälsar tillbaka och meddelar att han fått en intelligent hundleksak.. som mamma fyller med godis och sen ska han pyssla ett bra tag för att få ut godisen..men han löste dilemmat snabbt och på under en minut är alla godisarna ute och uppätna. kram :)
Esmaralda

38 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Vad roligt det låter med en stor familj som ska ut och fira. Tänka sig, är din söta mamma 85 bast? Det ser hon verkligen inte ut att vara! Saknar den stora familj vi var en gång! Den har tagit slut! Nackdelen med att vara sladdbarn! Får ju önska kvinnan, som kan möta sin soulmate, lycka till!
Har redan hittat min soulmate! 😉 Vi sover tätt ihop varje natt. Men han har ju fyra tassar! 😁
Så illa ute är jag inte. Har bara inte ork för manfolk just nu. Har en del andra runt mig som håller på med konstigheter med män så det räcker liksom. Sitter mest fast i hälsoträsket nu och vet inte vilken väg jag ska välja. Sista homeopatbesöket kändes mest som en bekräftelse på vad jag redan vet/kan. Hittar jag stegen upp? Eller rasar jag allt mer ner i ”ravinen”? Hoppas ni får en jättekul helg nu! Kanske tom blir lite snökrig? Spås ju lite snö i Skåne. Här ösregnar det dock! Ha det bäst!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Nej du rasar inte ner... det blir plan ett tag till utan så mycket vare sig upp eller ner men sen får du syn på stegen och du klättrar upp.. sakta men säkert.. kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Oj vad häftigt! Tyvärr inte jag, buuhuuhuu, jo kanske, i rätt belysning ;D. Inte min tur ännu, har jag förstått. O jag instämmer med Anki, absolut gästblogg :)!

Hemma ännu idag, väckarklockan väckte mig imorse, jag gick på toaletten o borsta tändrna, tillbaka i sängen o sov tre timmar till. Kanske all min trötthet som nu fått fast mig, alla osovda nätter? Tror det blir bra att gå till jobbet på måndag. Ingwt där, såvitt jag vet, som inte kan skötas förrän då. Ingen dör fastän jag inte skulle få en viss uppgift omskött exakt en viss dag, mina arbetsgivare kan det vara värre för, om de sticker till på fel ställe...

Vilken trevlig helg ni kommer att få Es, med kalas o hela familjen samlad, god mat... Härligt! Vi ska ordna med mat tillsammans med vår kompisfamilj, hennes karl åker bort, och sen ska vi tillbringa tid tilsammans, det kommer o bli bra. Det är väl dom små glädjeämnena som gör livet, eller?

Blir o klä på sig o gå o putsa av bilen som är överklädd med snö, det var rena ovädret igår, men så fint det blev. Och nu är det plusgrader, varför?
Kram Skorpan

40 Anis:

skriven

Hej Esmaralda.
Det var jätte konstigt min kommentar med svar bara försvann? Vad hände?

Min fråga var såhär, Jag sa att jag vill vara med honom för alltid.
Vad tänker han?
Kram

Svar: Jag vet inte vad som hände med din kommentar.. det var lite konstigt. Just nu kommer inget svar till mig.. kram :)
Esmaralda

41 Maja:

skriven

Hej,

Ja, soulmate/ livs kärlek el vad man vill. Lever i hop med någon men han gör mej sällan glad och ”lyfter” mej sällan-tvärtom. Det är så tärande. Mitt liv går upp och ner konstant och nu med skol-problem med sonen så blir ju hans tjat om pengar och instabila och tanklösa sätt bara för mycket. Känns som att nu händer det...katastrofen är här!

Ser du vad jag kan göra nu. Ska jag ensam försöka betala sonens skola och ta av mina enda besparingar, kommer vi flytta till nytt hus och skola i närheten eller ser du om jag är bättre ensam med sonen och att det bästa är att jag flyttar tillbaks till Sverige?
Kaos i huvudet

Tack!

Svar: Här måste ni helt enkelt prata er samman.. så länge ni lever tillsammans bör ni jobba på att ta gemensamma beslut.. och väljer du att separera så känns det som om det blir en flytt till Sverige. .kram :)
Esmaralda

42 Erika:

skriven

Hej E. Du skrev om min ev soul mate som skall komma. Han hade haft ett långt förhållande bakom sig sa du. Träffade en man på dans.separerad efter 32 år, vi träffades ngr gånger men han sa att han inte var intresserad. Nu lite orolig över om det var denna man som skulle komma eller finns han kvar där ute någonstans ? Kram

Svar: Nej nej nej absolut inte.. denne man är ingenting för dig så det var nog tur att han inte var intresserad... en annan kommer.. kram :)
Esmaralda

43 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser när min syster träffar sin rätte.

44 Helena Ir:

skriven

Tack!..ska hålla mig undan kassaköer..

Kram :)

45 Mikael :

skriven

Jag passar inte riktigt in på beskrivningen så det inte till mig då.


Ha en bra helg :)


Kram
Mikael

Svar: Nej, den här gången var det inte din tur :) kram :)
Esmaralda

46 Browallia:

skriven

Vad spännande med budskapet i spegeln. Hoppas att det kommer en gästblogg från den som budskapet var till så vi får veta hur det gick :)

Vilken mysig helg du har framför dig. Här blir det också födelsedagsfirande. Jag fyller år idag och ikväll kommer sonen och mannen jag träffar. Det är första gången det träffas, känns lite pirrigt att äntligen få presentera dem för varandra. Jag ska bjuda på min favoritgryta och till fika blir det Budapesttårta som är min favorit.

Om jag inte minns helt fel så fyller väl du med år snart?

En stor kram till dig och hälsa till MG med ett gäng pussar på nosen.

Svar: Grattiskram på din födelsedag.. den 16:e är det min tur :) Gryta och Budapest.. kan inte bli så mycket bättre :) ha en fin kväll nu.. kram :)
Esmaralda

47 Eve:

skriven

Hej Esmaralda! Är S en genuin person eller är han som alla andra jag mött? Ska jag vara vaksam eller bara köra?

Mvh Eve

48 Mamman:

skriven

Allt stämmer och jag ska gå till en bar redan ikväll bara för den sakens skull. Så spännande.

Svar: Lycka till :) Kram :)
Esmaralda

49 Jen:

skriven

Oj vad spännande! Hoppas rätt person får denna chans.

Jag studerar ju. Ibland kan jag tvivla på att någon kommer att anställa mig eller att jag studerar inom "fel" bransch. Är jag yrkesmässigt på fel väg?

50 Milla:

skriven

Hej, jag är brunett med halvlångt hår. Jag är nog inte så knubbig förståss och har glasögon. En gång såg du mig på en healing.
Vet inte om det var jag men jag undrar ibland om kärleken , den rätta är på väg. Den jag träffar nu och har nån slagsmål relation med, han säger saker för att få som han vill. Jag inser äntligen mitt eget värde. Hoppas du kan se något.

51 ii:

skriven

Hej Esmaralda.
Gör det någon skillnad om jag ringer idag eller väntar några dagar?
Kram

Svar: Nej, några dagar spelar ingen större roll.. kram
Esmaralda

52 Jessica:

skriven

Hej Es,

På tal om soulmate, ser du om jag kommer träffa min soulmate snart?

Kram

Svar: Jag hoppas det... men ser ju inte exakt när... träffas gör i dock.. kram
Esmaralda

53 G.S.H:

skriven

Hej Es, ser du om jag kommer få något svar på mitt mail som jag skickade till en arbetsplats gällande sommarvik?


Kram, ha en trevlig helg!

54 Adad:

skriven

Vilket fint meddelande till denna dam:)

Ser du möjligtvis hur jag möter min soulmate?

55 Cecilia:

skriven

Åh hoppas rätt person ser detta!

I sommar vill jag på att få gå på festival med min bror och pojkvän. Ett av banden är mina favoriter och det vore verkligen en dröm att få se dem, dessutom blir det ännu bättre om killen följer med. Lite ont om pengar i plånboken dock.. Hur stor är chansen att alla 3 får sommarjobb på industrin här i byn? Vill så gärna jobba på kemiavdelningen, tror du att jag får det? Kramar och trevlig helg

56 Tindra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en fortsättning mellan han och mig? Vill inget hellre än att ha familj med honom... vill han ha en fortsättning med mig? Blir det en fortsättning mellan oss?
Kram

57 Tindra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag testar denna fråga igen,

Ser du någon fortsättning mellan oss?
Kram

58 Mikael :

skriven

Varningen från lilla flickan att inte prata med damen i rött den 2 februari verkar inte vara till mig heller:)


Kram
Mikael

59 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag någonsin kommer att träffa min soulmate? Börjar tappa hoppet.

60 Linda:

skriven

Hoppas brunetten med glaset ger sig ut och träffar sin soulmate!

Jag ska på bar ikväll, men är blond under 40 och ska ut med ett gäng tjejer och partaja! Så det är nog inte mig det handlar om :) Men en rolig kväll hoppas jag på, hur som!

Dessutom skulle väl min "vän" i det andra landet inte gilla om jag träffade någon här. Ibland drömmer jag om det dock, är lite trött på att leva ensam ibland. Han valde ju att inte stanna här med mig. Tror jag på något sätt älskar honom, men vet att vi aldrig kommer att ha ett liv tillsammans. Vet inte ens om det skulle funka, vi är nog ganska olika trots allt. Men resor och träffar ibland, det går bra det också!



61 Adad:

skriven

Vilket fint meddelande till denna dam:)

Ser du möjligtvis hur jag möter min soulmate?

62 Eve:

skriven

Hej Esmaralda! Är S en genuin person eller är han som alla andra jag mött? Ska jag vara vaksam eller bara köra?

Mvh Eve

63 Fanny2:

skriven

Det är inte jag iaf men jag önskar den kvinnan lycka till och säger go for it! Vem vill inte träffa sin soulmate. Hoppas hon ser ditt meddelande.

Tack för svar igår. Det känns som att det kommer att fortsätta gå trögt på kärleksfronten nu till våren. Hoppas sommaren blir bättre. Är denna kille så snäll som han påstår? Jag vill bara komma ut och träffa folk och han verkar genuin den här pizzamannen. :)

Kram

64 Ghostwriter :

skriven

Jag ville studera tidigare men det känns inte som att de finns något annat alternativ som börjar tidigare än till hösten. Betyder det att jag MÅSTE fokusera snarare på jobb första halvan av året?

Detta året känns spännande men också påfrestande nu när jag har två riktiga stora bördor.



Kram

65 Susanne Amalia :

skriven

ja må hon leva .. hurra hurra hurra änglakärlek och glädje ... till din mamma .. jag är glad att hon är så kärleksfull och glad ..
öskar din mamma en glad dag fylld av kärlek ,,,

66 Mim1:

skriven

Hej! Funderar på att göra en Dermapen ansiktsbehandling men känner mig orolig att det ska gå fel eller misslyckas. Vad tror , kommer det att gå bra eller ska jag låta bli?? Hoppas att du kan se något om detta.

Kram

67 Agnes:

skriven

Haha...nepp, inte jag inte!
Är blond o lång...kan väl ses som ordinär med muffinsmidja...och precis...har varken tid, energi eller intresse att träffa ngn man.

Till min sorg så har jag ej kommit ut o kunnat dansa på länge...behöver hjälpa till med barnbarnen, då deras mor lever tonårsliv...sedan så pluggar jag, för att nu inte tala om att jag jobbar 12-timmarspass flera dar i rad.

Så vart klämma in en man i detta...som kräver uppmärksamhet varje vaken minut...när de inte ens är roade av att ta en fika på stan, om de inte säkert vet att de "får valuta" för det...

Oavsett vad nu Es säger sig se gällande en man, så vet jag att det inte stämmer...dels att jag nu börjar bli för gammal, o dels för att varje fiber i min kropp är så anti mot att vara ägd...spela roll vad det är för man...en man VILL ALLTID äga en kvinna!
Att män med stigande ålder även tappar potensen, är ju känt...och vad är en relation utan sex egentligen...en man skaffar sig en kvinna för att det är enklare än att ha en hund...i min värld.

Litar inte ett ögonblick på folk, o speciellt inte män...så nej, det är inte jag...

Men lycka till ni som nu saknar att vara en ägodel för en man...vi är alla olika...och känner ni er fullkomliga med att vara ett bihang, så är jag den första att gratulera! =)

Kram!

68 Toker:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det henne han bestämt sig för? Ser du familjebildning mellan dem?
Kram

69 Mona:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han helt säker? Kram

70 Livsturisten:

skriven

Jag är i den åldern, brunett med en del grått, alltid varit lite mjuk i kanterna haha...men bar o krog är ju inte helt jag. Ska dock ut på en bit mat nästa helg o hade i tanken att just göra det ovanliga...gå o ta mig ett glas stärkande efteråt bara för att göra nåt tvärtom. Haha...o så när jag såg bloggrubriken fick jag en märklig känsla...ja vem vet man förlorar ju inget på att prova men vänta en hel vecka...kanske ska jag slå till imorgon. Vi får se. Kram!

71 Boudica:

skriven

Äntligen fredag! Helg nu, så skönt.
Men på måndag ska jag inleda min "reboot" som börjar med fasta några dagar. det hoppas jag klara av! Har ju redan minskat på kaffet! (Som inte var speciellt lätt)
Saknar fortfarande den perfekta kaffen efter jobbet ;)

Och nej tyvärr är det nog inte jag i dagens blogg, om jag nu inte ser ut 20 år äldre än vad jag är ;)

Mysigt med mamma och familj i helgen,, grattis till henne och önskar er alla en trevlig helg, vilket jag vet att ni får! Behövs inte en spåtant för det ;)

Skrev lite för sent igår för att få svar på min fråga, så jag upprepar mig idag, för jag är nyfiken!
Drömde igår om att jag dejtade min arbetskamrat D, Inget jag riktigt haft tanken på i vakna livet, även om jag tycker om han som person. Men drömmen gjorde mig nyfiken, hur går hans tankar om mig?, skulle det finnas en liten möjlighet för dejtande där? ;D

KRAM!

72 Förvirrad mamma till:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag sa till mannen att snälla ge vår familj en chans. Vi tar ett halvår, känner efter vad vi kan känna för varandra. Har roligt och satsar på varandra. Men han säger att nu blir det inte så för han mött en ny kvinna.
Är han säker? Funderar han allvarligt på det jag föreslog? Ska jag räkna med att han går vidare med nya kvinnan nu eller kan han ändra sig och vilja ge vår familj ett försök?
Kram

73 Sus:

skriven

Hej
Ja om jag bara visste vad det är för val jag ska göra....
Love sus

74 Rose:

skriven

Jag har ett foto på mig, ganska nytaget och fotat i en spegel med guldram. Ta mej tusan..har jag inte blivit lite knubbig! I 50- årsåldern är jag också..håret är halvlångt, men på fotot är det uppsatt och hårfärgen är nog mer rätt å slätt råttfärgat..kanske åt det ljusbruna hållet med lite guld och silver i..på krogen går jag sällan, så det är nog inte jag..eller det kanske är jag trots allt och ett meddelande att få tummen ur och masa mig ut så att jag kan träffa denne soulmate. Om det nu skulle råka vara jag så lovar jag att berätta om det 😀 Kram

75 Rose:

skriven

Ja, och kort är jag ju också ✌ ❤

76 Tingeling :

skriven

Gick in och tittade när slutdatum var för att anmäla sig till högskoleprovet och då visade sig att det gått ut, MEN sen stod det att det har blivit förlängt pga krångel i systemet så sista datum är i dag innan kl 24. Måste finnas nån mening med det. Jag tänkte först strunta i det och förlita mig på högskoleprovet jag gjorde för ett år sen. Men av nån anledning så kan jag inte riktigt släppa det utan känner att jag "måste" göra det.

Hoppas den som känner igen sig berättar sen! Roligt 😊

Trevlig kväll med son och mamma!
Själv ska jag titta på På spåret. Herregud vad har det blivit av mig. Börjar jag bli gammal? Eller vuxen? Hoppas inte vuxen ! 😄

Kram!

Svar: Lycka till på högskoleprovet !! På spåret har jag aldrig riktigt gillat.. igår kväll satt vi o pratade till sent på natten så ikväll blir det Talang via play... kram :)
Esmaralda

77 Linda N:

skriven

Vad kul! Hoppas det blir en hel bunt med gästbloggar framöver från folk som är alldeles kärleksrusiga.
Och tänk om nån som inte stämmer in exakt på beskrivning också vågar chansa. Lycka till och kram ❤

78 MollyD:

skriven

Önskar det vore jag! Brunett, halvlångt hår, knubbig men 170 - inte så kort.
Eller såg hon kort ut för att han är lång 😍😍❤️

79 A:

skriven

Hej Es

Hur stor är chansen att jag möter min blivande i vår?
kram

80 S:

skriven

Så spännande! Hoppas det blir en gästblogg av kvinnan i fråga.

Ser du något som händer eller väntar för mig under 2018?

Kram och ha en fin kväll :)

81 Loppis:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle vara så mysigt att ha någon att krama. Att vara i ett förhållande.
Känns kärleken riktigt nära eller längre bort?
Kram

82 Mee:

skriven

Hej Es

Drömde en hemsk och orolig dröm inatt. Jag var i Stockholm, och tappade bort min vän och letade överallt efter henne.
På stan lyste det flera gröna laserstrålningar mot folk och de blev sjuka av dessa, de låg massa människor på marken och mådde illa. Jag försökte komma undan dessa strålningar, gå försiktigt ducka,och ta mig fram till en affär en bit bort. Jag lyckades ta mig till affären och jag såg även mannen som låg bakom strålningarna. Jag pekade ut honom och skällde ut honom fast han nekade. Där & då insåg jag även att jag bara var i en dröm och kände en stor lättnad över detta.

På morgonen löste sig ett problem för mig med som jag tänkt på & jag vart så orolig för ett tag.
kram:)






83 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser när min syster träffar sin rätte.

84 F.u:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

85 Adad:

skriven


Vilket fint meddelande till denna dam:)

Ser du möjligtvis hur jag möter min soulmate?

86 Melissa:

skriven

Hej Es

Har du något meddelanade till mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: