Äntligen....

Jag såg hela Tykefilmen och lipade ögonen ur mig .
 
Det här är bara ett litet klipp för jag vill inte utsätta er för filmen igen... minns att jag publicerade den här för rätt länge sen.
 
Jag har skrivit på protestlistor och nu ....
 
......äntligen ... är det slut  med vilda djur på cirkus !!
 
 

 Från och med nästa år ser det ut som om det ska komma en lag som förbjuder elefanter och sjölejon att vara med i cirkusakter i Sverige,

De flesta vilda djur har redan ett sådant förbud & det  är  sannerligen tacknämligt.

Och även utan förbudet har elefanterna på cirkus drastiskt minskat.. och det beror ju på att folks innställning förändrats.

 

Inte bara i Sverige utan också  den traditionella cirkusen Ringling Bros i USA som haft elefanterna som sin symbol... slutade med elefanter i sina föreställningar.

Det har visats en del undercoverfilmer genom åren om hur elefanter  blir misshandlade hos Ringlings och kritiken  mot cirkusen har varit hård.

 // Så här ska det se ut för våra elefanter..  i  frihet !! //

Elefanterna skickades till ett elefantreservat och fick det bra... och Ringlings fick lägga ner hela sin cirkusverksamhet

Så kan det gå när massorna går samman och protesterar !!

Sluta aldrig att vara en aktivist för det du tror på.

 Kram & kärlek

 

 

1 Linda N:

skriven

Åh ja, elefanter ska vara i frihet. Känner mycket för dessa stora djur, verkligen en del av den magiskt uråldriga naturen.

Svar: Absolut !! Kram
Esmaralda

2 Tingeling:

skriven

Sånt där klarar jag bara inte av. Jag kan inte titta på sådana filmer. Jag vet att det finns och jag stödjer WWF bland annat. Hedervärt att människor klarar att jobbar med detta, att ta hand om utsatta djur. Själv hade jag brutit ihop varje dag. Jag säger som du, äntligen kom den lagen!


Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Jag har också svårt att se sådant.. och gör det oftast inte... man bär det med sig.. kram :)
Esmaralda

3 Hej:

skriven

Hurra äntligen. Finns så mycket annat som kan roar istället.
Kommer vi att få ekonomiskt stöd för barnet?
Trevlig lördag här snöar det till barnens glädje så vi ska ta tillfället i akt.

4 Skorpan:

skriven

Nej tack, jag står över det klippet. Kommer faktiskt ihåg det andra klippet du visade och det räckte. Visst får man resultat då många går samman, är man ensam om nåt, ja då är det bara en myggas lilla "pip". Fast det är ju bland det värsta då man ska sova en natt ;)...

Fick en exra ledig kväll då barnen beslöt att bli kvar hos exet, nåja inte mig emot. Det var inte mycket bevänt med min ork, bra så jag fick maten fixad.

Och nu är det lördag och matbutiken som väntar. Fast innan jag ä där är det en bil som ska putsas från snö och då önskar jag ju att jag hade en karl som kunde fixa det ;D. Och mycket annat, torrperioden har varit lång o ingen utväg syns till ;)... Eller syns han i periferin nu Es?

Önskr alla en trevlig lördag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser honom inte i din omedelbara närhet så det lär dröja ett tag till.. hoppas du fick handlat vad du skulle.. kram :)
Esmaralda

5 Bh:

skriven

Helt rätt!! Vilda djur SKA inte vara som några utställningsobjekt på Cirkus😡🤢.
Undrar om jag hat någon hälsning från andra sidan? Kram

6 Tussetoss:

skriven

Vilda djur ska vara där dom hör hemma, fria i naturen. Inte bli inlåsta för att roa oss, det är inte ok! Så helt rätt med dessa förbud på cirkus, får hoppas att djurparker följer därefter för dom är lika illa om inte än värre..

Nåväl..

En fråga sen..
Jag är så fruktansvärt allergiskt och börjar misstänka att det är något hemmavid som påverkar mig för det blir bättre när jag far iväg men tjae.. Blir mer nojjig än klokt och hoppas det inte är mögel men känns nästan lite så ändå.. Vad tror du? Bör jag vara orolig eller det bara något tillfälligt som går över?

Tack på förhand 🎀

Svar: Ha lite extra koll men det känns som om det är mer tillfälligt.. kram
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es var nog innan jag började följa din blogg. Det värmer i hjärtat att elefanterna fick det bra. Skämms att mina föräldrar när jag var liten lät mig rida på elefant i Thailand. Ingen av oss i familjen skulle göra om detta idag.
Förstod F att jag åkte till Stockholm med någon annan ? Tror det blev liksom ett definitivt slut efter mitt väl. Inte ett ord från honom efter att jag tackat nej.
Vi båda kanske kan gå vidare nu.
Kram
💗💗💗

Svar: Jag tror att det allmänna medvetande kring djurhållning förändras med åren.. förr tänkte man inte riktigt på samma sätt. Ja, nu tror jag att ni kan gå vidare... F är ingenting för dig.. kram :)
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Hej, ja det är verkligen på tiden att det förbjuds! Jag tror att det redan varit förbjudet i Finland under ett antal år. Blir alltid så fruktansvärt illa berörd då jag ser djur på cirkus, djurparker är inte mycket bättre. Särskilt i Ryssland är det grymt hur djur behandlas, undvek cirkusar med flit då jag bodde där men såg flera gånger björnar som ”uppträdde”på gatan, fastkedjade i tjocka kedjor så de knappt kunde röra sig och en kedja som var fast i deras nos, ägaren ryckte och drog i kedjan, måste ha varit mycket smärtsamt för björnen. Dessutom är de stackars djuren ofta starkt nerdrogade.

Jag vet att jag en dag kommer att flytta utomlands. Ser du Esmaralda om det blir till ett land som jag redan besökt innan, eller blir det ett helt nytt land? Har besökt ett sextiotal länder och reser numera till länder där jag aldrig varit förut. Kram

Svar: Ja, björnarna i Ryssland har jag också sett.. fruktansvärt !! Känns som om du flyttar till ett land som du redan besökt...i alla fall vid den tid då flytten kommer.. kram
Esmaralda

9 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag har så svårt för att se djur plågas och behandlas illa. Skönt att elefanterna blev fria från cirkusen.
Senaste nätterna har jag drömt så väldigt mycket och inatt var det likadant. Då handlade drömmen om min gamla vän. Det var en tillställning av något slag och plötsligt kom han in i rummet jag befann mig i och han var väldigt berusad och såg rätt medtagen ut. Varför drömmer jag så himla mycket nu? Jag vaknar och känner mig så berörd av drömmarna, det är både härligt och ohärligt.

Kram❤

Svar: Du är i en känslig och utvecklande period i ditt liv just nu och då drömmer man helt enkelt mer och känslan blir mer intensiv.. kram
Esmaralda

10 Aa:

skriven

Hej Esmaralda.
Alltså fy jag avskyr detta hur de behandlar djuren, riktigt rätt att det blir förbjudet. Det glädjer mig.
Nät det gått ett vist antal dagar så kan jag känna saknad. Tycker han att distansen blir jobbig eller att han börjar känna någon saknad efter ett visst antal dagar mellan varven vi hörs? Har han något behov av att ha kontakt med bara mig som handlar om mig?
Kram

11 Sus:

skriven

Hej
Hua det gör ju ont i en.....
Alltså blir det bättre för mig nu?
Eller blir det hit och dit?
Love sus

12 Vv❤:

skriven

Hej esmaralda!
igår när jag skrev till på inlägg som varför ardi inte tar bort mig vänförfrågan.den frågan slog igenom.han tog bort mig igårs kväll utan och skriva nåt eller säga något.

es, varför tog ardi mig bort från vänner listan?


Har jag gjort nåt fel ?
Eller är det någon i hans sida familj eller nåt sånt som har sagt att han ska ta bort mig? 😢😢😢😢😢.

Kram

13 EPM:

skriven

Godmorgon!
Rätt reaktion är att gråta och förfasas... Jag förstår inte varför djur används överhuvudtaget på cirkusar idag- alla vet väl att djur som gör mänskliga konster blivit tvingade till det?! De är inte naturliga för dem...
Jag måste skriva på igen!

Träffade gamla kollegor igår, jättetrevligt! Mycket roligare än jag trodde☺️

I helgen blir det fullt ös med olika hudhållsupogifter, ska försöka få till en jeanskjol också...
Har ingen aning om hur man gör.

Kram





Svar: Lycka till med jeanskjolen.. låter som ett spännande projekt.. kram :)
Esmaralda

14 Rosa:

skriven

Tillsamman är vi starka. Det gäller verkligen att gå ihop och protestera om saker så kan man få stopp på dem. Och någon måste ju vara engagerad och sprida information och så. Det är så viktigt......

MÅSTE få reda på vad som hände honom Igår? Kommer han berätta (sanningen) för mig?

Kram

15 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är vidrigt! Jag kan verkligen inte förstå de människor som är med och ser detta eller som plågar djuren, hur kan man ens stå ut???

Är någon kärlek påväg? Vad ser du om honom? Personlighet? Utseende eller något han gillar att göra?
Kram

16 Michaela:

skriven

Horribelt!! Men hoppas verkligen att de får det bättre nu! Kan inte se när djur far illa. Mitt hjärta slits sönder.

Lite orolig för min ekonomi om jag måste leva på A kassa. Tippar Lotto men vinner inte mer än ca 20 kr så hade haft mer pengar om jag inte tippade :) Kram

Svar: Tyvärr kan jag inte glädja dig genom att se dig vinna på spel.. i alla fall inte under de närmaste 2-3 åren.. kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Visst är det underbart !!! Nu hoppas jag bara att ni som reser till Thailand inte rider på elefanter Det håller inte att ursäkta sig som en bekant sa att hon hjälper de fattiga i Thailand.. ...Turistelefanter Nej ! Bojkotta även delfin och späckhuggarshower De ska simma i havet.

Underbar kall gnistrande morgon
Trevlig Lördag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, alla djur ska vara där de rätteligen hör hemma... en självklarhet kan man tycka.. kram :)
Esmaralda

18 Cecilia:

skriven

Så hemskt när djur får illa för att vi människor vill ha underhållning. Tumme upp för den nya lagen!

Försökte leta efter din intervju med blogg.se men kan inte hitta den.. Har du någon länk?

Fick ny medicin för min hosta igår. 6 veckor har gått och jag börjar bli riktigt trött på det här. Hoppas det vänder snart. Fråga: Finns det chans att vi båda kommer in på Chalmers nästa år? Kramar

Svar: Nu verkar det som om intervjun är borta.. det har kommit nytt istället... chansen finns att ni båda kommer in... den är runt 60 %.. kram :)
Esmaralda

19 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det klart att jag kommer var med på utställningen på mässan i vår också?

20 Jossan :

skriven

God morgon! Det är lördag och jag ska göra mih i ordning innan det är dags att ta sig till gymmet. Idag blir det CX och AfHo ✌🏻
På måndag ska jag ha föräldramöte så jag hinner inte träna då. Men har bokat in träning på fredag istället. Det är så kul att jag har kommit igång med träningen 😍

Hjälp hörde om att postnord ska ha 125kr för alla kina saker... jag som precis beställt. Lite panik har jag 😰

Jag har inget emot att de lägger på moms men på 125kr per paket?

Nä dags att äta något innan träningen 💪🏻

Kram

Svar: Duktig du är !! Själv ska jag ut på hundpromenad ! Ja nu blir det dyrare att shoppa från kina.. så typiskt... kram :)
Esmaralda

21 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jippi jaaa för att de blir förbjudet,

Märker sonen att jag är frånvarande i mina tankar ibland? Är det något han behöver som han inte får av mig?

Vad kan jag förvänta mig utav barnets pappa i mötet, kommer han ställa sig på ”hennes sida”?
Kram

Svar: Nu ska undvika sidor och att ta parti... ha fokus på barnet... kram :)
Esmaralda

22 Liten C:

skriven

Stackars alla cirkusdjuren 😥😔..
Hoppas på ett förbud 🙏.
Igår avslutade jag med P, han förstod men kändes ändå som han blev sårad .
Ser du om jag tog rätt beslut?
Jag tycker ju trots allt om honom 😔.
Kram och kärlek ❤️

Svar: Känns ändå som om du fattade rätt beslut och det tror jag du vet inom dig.. kram
Esmaralda

23 Kristin:

skriven

Jeg klarte ikke se så mye av filmen. Vold, og spesielt mot dyr, gjør vondt langt inn i sjelen. De blir så forsvarsløse over for oss mennesker.
Så glad jeg ble over å lese at ville dyr ikke lenger skal plages i fangenskap/sirkus.
Skal sjekke ut om dette også gjelder her i landet, noe jeg inderlig håper, kjære Esmaralda.
Ønsker en fin helg.
Kram

Svar: Ja, djur som utnyttjas på det sättet av människan är vedervärdigt... jag kan tänka mig att Norge har liknande regler ? Ha du också en fin fortsatt helg nu.. kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Ja fy för detta! Cirkus har jag aldrig varit förtjust i..
Djuren ska vara i sin vilda natur..

Blev så ledsen igår..vi ska bli bjudna på kalaset..men att de förstår om vi inte kommer. Och följande sms:ande gjorde klart vad som gällde..det vore bättre om vi inte kom!
Det hade varit ett ypperligt trevligt tillfälle att träffas under trevliga former..Att bjuda men ändå inte!!
Och jag får ju knappt yttra mig..för då bryter väl ett helvete loss igen. Och det är så falskt alltihop ..

Ha en skön lördag!

Kram :)

Svar: Ha lite is i magen och låt somligt bara passera förbi dig.. kram :)
Esmaralda

25 Browallia:

skriven

Jag instämmer med dig, äntligen. När jag var barn brukade familjen besöka djurparker på husvagnssemestern. Minns med fasa elefanter som stod fastkedjade på betongplattor
Tack o lov har det förändrats i djurparkerna också.

Kram

Svar: Ja, herregud ja, så skönt att allt sådant förändrats.. kram
Esmaralda

26 Catarina:

skriven

Äntligen!! Det var glada nyheter! Har tidigare varit med i Djurens Rätt o kämpat för bla detta. Det var gott att höra!

Jag går ensam för mig själv hela dagarna här ute på landsbygden, träffar inte en kotte o har knapert med pengar. Flytten blev inte alls som vi tänkte. Jag längtar bara hem till norr. kommer det att vända för mig? Tack på förhand för svar. Kram!

Svar: Djurens rätt har gjort en stor insats i detta !! Det kommer att vända.. börja ta tag i de trådar du kan och nysta.. kram :)
Esmaralda

27 Tisa:

skriven

Hej!
Jag undrar. En kompis till mig frågar om jag vill följa med till köpcentrumet. Törs jag säga ja, Tänkte ta lugnande innan. Svimmar jag?

Svar: Nej du kommer inte att svimma... ta en lugnande.. det går fint... och tänk bort paniken om den skulle komma.. du vet hur du ska göra.. kram :)
Esmaralda

28 Mäster:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om han är eller kommer bli nöjd och lycklig i nuvarande relation?
Kram

29 Mäster:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om han är eller kommer bli nöjd och lycklig i nuvarande relation? Ser du växande familj i nuvarande relation?
Kram

30 Tildis:

skriven

Jättebra beslut att låta elefanter få leva ett rättvisare liv❤️ Es, jag är så uppgiven nu. Allt har satts på sin spets och jag är så rädd att inget ska gå vägen. Det känns så överväldigande just nu. Kommer allt lösa sig nu i vår/sommar med jobb och bröllopet? Kram

31 kvinnan:

skriven

hej esmeralda ser du om jag kommer ur detta mönster som jag är i nu?

Svar: Ja det gör du... gör upp de bra och konkreta planerna.. kram
Esmaralda

32 Lydia💕:

skriven

Hemsk det där är men många djur som far illa skänker pengar till katthem i närheten alltid något
Fick oväntat samtal ifrån N som jag träffade som hastigast på nyår och inte sett eller hört något ifrån känner honom knappt men det va kul att han ringde mig vad det nu betyder 😜
Lydia💕

Svar: Det var fint gjort av dig att skänka pengar och de går till ett riktigt bra ändamål. Kram :)
Esmaralda

33 Alie:

skriven

Ja det skär så fruktansvärt i hjärtat att se när oskyldiga djur utsätts på detta sätt av oss människor. Jag värnar oerhört mycket för just elefanter och vill se dom i det fria ingen annanstans. Jag bojkottar cirkus, zoo och andra ställen där fastkedjade djur finns för att man ska ta en ”selfie”. Alla som gör detta borde tänka en extra gång innan man betalar för att få denna ”exotiska bild” som man sedan glatt delar med sig på exempelvis Facebook.
Kärlek och frihet till alla djur! ❤️
Kram

Svar: EXAKT !! Kram :)
Esmaralda

34 Naturlig förklaring?:

skriven

Tack och lov !!
Inget värdigt liv alls.
🐘💕

Lite läskig fundering idag..
Jag vaknade upp med ett enormt blåmärke på sidan av vaden. Det ser lite ut som om någon tagit ett grepp där. Naturlig förklaring?

Kramen :o

Svar: Ja det finns en naturlig förklaring men jag kan inte se vilken,.,. kram
Esmaralda

35 IB:

skriven

Hvordan kommer kjærlighetslivet mitt til å bli dette året?

Svar: Något positivt kan ske.. kram
Esmaralda

36 Ester:

skriven

Hej!

Ja, det är ju i frihet de vilda djuren ska leva och inte på cirkus.

Du har sett mig på en ny arbetsplats. Var på en intervju förra veckan som kändes bra. Är det möjligtvis det nya jobbet för mig?

Kram Ester

Svar: Så kan det vara och är det inte så, då kommer något annat ganska snart.. kram
Esmaralda

37 Lenafena:

skriven

Undrar om någon fler sett tigern i Jerez zoo, Spanien. Det var hjärtskärande hur detta djur fanns på en yta som var minimal! Jag försökte skriva ett resereportage om denna tigers lidande men det publicerades aldrig. Besökare skall ju bara roas.....tittade länge på tigern....för ett ögonblick kände jag att jag var tigern.....en fråga Ez...hade en kattunge gör många år sedan som jag släppte ut...ville att Kurre skulle bara fri....och jag har fruktansvärda skuldkänslor för att jag inte passade honom bättre...han försvann....tror du att han har förlåtit min DUMHET...undrar om något annat husdjur någonsin kommer till mig... vi hade en dalmatin i 15 år...tanken på Kurre har följt mig genom åren...förlåt universum att jag var så hemsk....

Svar: Kurre hittade en annan familj och levde ett riktigt bra liv... det finns utrymme i Universum för att göra fel så tänk inte mer på detta nu.. kram :)
Esmaralda

38 Lainen:

skriven

Kära Es, kan du säga mig om J är den jag väntat på?
Jag som trodde att jag hittat rätt förut.. tror att jag förtjänar bättre.
Kramar

39 <3:

skriven

Hur stor är chansen att det går vägen med T G evenemanget jag tänker på ?
Kram

40 Louise:

skriven

Idag vaknade dottern min klockan sex eller något efter att katten hade väckt oss vid den tiden genom att springa upp i sängen och slänga tassar och ben under täcket. Älskar när katter gör så *NOT*

Idag ska vi på kakkalas och barnen är lika bråkiga som de är varje helg. Jag hoppas att vi får komma här ifrån snart så att vi slipper hålla barnen inne hela tiden.

Igår sökte jag till Vikariebanken inom förskola men jag kommer som vanligt inte få något där så jag fattar inte varför jag är så envis och söker dit.
Jag vill ju bara komma ut och tjäna pengar och det hade vari perfekt att jobba inom vikariebanken nu när vi håller på med examensarbetet.Hon jag skriver med kan bara ta ledigt två gånger i veckan så det hade varit bra om jag också fått jobba.
Dessutom så måste jag återigen söka in till förskollärarutbildningen för att kunna göra mina två sista praktiker. Får dock se vad som kommer fram på mötet.

Kommer jag att få jobb inom vikariebanken eller jag får ett fast snart?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ser mycket tveksamt ut inom vikariebanken... det kan dröja en tid innan jobb kommer.. kram
Esmaralda

41 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han inom kärlek ut att kunna komma nu första halvan av året?
Ser Stockholm ut att vara rätt stad för mig?
Kram

42 Erika.F:

skriven

Varför inte klubba igenom den lagen nu på direkten? Det finns absolut ingen betänketid på sådant djurplågeri av vilda djur. Äntligen är deras lidande över, förhoppningsvis. Ännu hinner djur fara illa, innan denna process vunnit laga kraft. Vi ser ändå ett ljus i tunneln för alla stakars djur som farit så fruktansvärt illa på grund av människors fasansfulla beteende. Jag har skrivit på många listor om just djur som lider. Det känns bra att på ett litet sätt medverka till att sådant upphör.

Tack för svaret du skrev igår. Det värmde i djupet av mitt hjärta. Tusen tack!

43 Erika.F:

skriven

Jag tittade på filmen du lagt upp. Hur i hela friden kan man sova gott om natten och tortera en elefant på ett sådant horribelt sätt som den personen gör. Jag hade önskat att elefanten vänt sig om och trampat ihjäl honom, för mer var han inte värd i mina ögon. Vilket tillhygge han använde, det är söndertrasade människor i hela hjärnan som gör på det viset. Jag skulle aldrig någonsin kunna höja min hand mot något djur eller människor heller för den delen. Fy vilken vidrig film. :(

Svar: Ser man hela filmen så ser man att elefanten var gravt misshandlad under många år... till sist löper hon amok under en cirkusföreställning och dödar... och så slutade det hela på detta hemska sätt.... allt det här hade kunnat undvikas om man bara insett att vilda djurs plats är i det fria och ingen annanstans.. kram
Esmaralda

44 Anna E:

skriven

Hur blir det med kärleken?

45 Lotta S:

skriven

Ja, människan som ras utvecklas nog ytterst långsamt mot det bättre... Och på tal om det, passar på att tipsa om en alldeles ny TV-serie från BBC, McMafia, visar hur brottslighet och (mäns) dumhet och ondska är sammanlänkat globalt och som tyvärr säkert stämmer. Låter ju inte som så lockande att se, ha ha, men det är ju annat på ytan, med han som spelar prästen i Grantchester i huvudrollen som rysk oligark-ättling i London!

Jag behöver lite insikt i hur nya chefen på jobbet egentligen värdesätter mig som arbetstagare nu då jag producerat så minimalt de senaste åren. Har jag alls någon förhandlingsmån ifall jag slutar nuvarande post men vill fortsätta inom vissa projekt som ändå intresserar och känns mindre splittrat och stressigt?

46 Milla:

skriven

Hej, den här sommaren blev det ingen cirkus för mig, många djur har det inte bra.
Jo, en fråga, jag tränar mig lite på att bli som du, en bekant jag har, hon heter S, hon har träffat en ny kille T, och min känsla är att de har både äktenskapstycke och känns som typ själfrände, att de passar mkt bra i hop att det är liksom meningen att det skulle bli så här ändå...

47 Förhoppningsfull:

skriven

Hej Esmeralda! Finns jag i hennes tankar, kommer vi att ses snart igen? Kram

48 Fanny2:

skriven

Jag skriver på alla möjliga listor och försöker förklara för andra varför det är så fel att rida elefanter och att de exploateras av cirkusar och turister på diverse sätt. Tror de är min spirit animal och min dröm är att se dem i det vilda. 💜 Sen är det fler djur som far illa på cirkusar så det är skönt att det införs lagar.

Verkar den här C ok att träffa eller bör jag vara orolig?

Kram

Svar: Bra att du tar strid för det som är rätt !! Tror inte att du fastnar för C.. men jag tror inte heller att du behöver vara orolig.. kram
Esmaralda

49 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att han är nöjd och lycklig i relationen? Jämför han den med våran och tycker den är bättre?
Kram

50 W:

skriven

Djur ska leva ett gott liv ute i det fria. Inte som fångar som plågas i syfte att roa människor som inte förstår bättre.

Jag tycker inte ens om Skansen.....

Kram till den som vill

51 Helena Ir:

skriven

Tack kära Esmaralda! Det är så jag tänker att jag måste göra..för personen ifråga måste må väldigt dåligt..

Ha en fortsatt bra dag :)

Kram :)

52 Fråg:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han sin chans att bli lycklig med henne? Passar de bättre ihop? Passar de ihop?
Kram

53 Rebecca:

skriven

Varför har jag ett så starkt band till en viss person som inte ens finns i mitt liv längre?? Kram

54 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Hon tjejen jag nämnde för dig i torsdags, det blev helt tyst igår, ignorera hon mig? Jag skrev iaf till henne idag och frågade om hon vill träffas nån dag.

Vet att hon inte är min soulmate, men du skrev iaf att det finns en chans mellan mig och henne iaf. ☺️

Kram

55 Helena Ir:

skriven

Glömde säga om klippet..det har jag sett en längre version av tidigare..när elefanten blir arg..och reagerar och ger sig på en skötare tror jag det var. Tror det har med det här att göra..

Jag minns min fd svärmor..som skänkte pengar till alla sorters hjälporganisationer för djuren..

Kram :)

Svar: Ja, det är samma film.. jag publicerade hela dokumentären här en gång... heja din fd svärmor.. kram
Esmaralda

56 Anna.L:

skriven

Ja, äntligen, äntligen, äntligen! Blir så glad och lycklig av detta! Djur är värda bättre, frihet och lycka precis som alla andra. Jag skriver ofta på namnunderskrifter i djurensrätt. Det är framtiden att våga stå stark och hjälpa det som inte kan.

Ser du om våren kommer bjuda på något speciellt och av positiv variant, inom jobb, kärlek, projekt, skola och studier? Kram!

57 <3:

skriven

Hej kära Es var A kommentar om väskan menat som en pik till mig ? Elle4 bara ngt hon skrev ändå.
Kram

58 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Kärleken jag ska träffa har han någon koppling till min stad? Som att han känner någon eller så?
Möts vi innan sommaren?
Kram

Svar: Kanske någon ytlig koppling till din stad,.. inte mer.. kram
Esmaralda

59 Studenten:

skriven

Hej Es! Ser reklamationen ut att gå igenom?

Kram och trevlig helg!

60 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att ske något extra kul eller romantiskt här?
Kram

61 Bluesky:

skriven

Hur stor är chansen att jag får det här i jobbet i Danmark?

62 A:

skriven

De skall självklart leva i friheten, heMskt med dessa cirkusar som tvingar de:(Äntliken en ny lag men synd att den inte kunde börjat redan nu:(!

Ser du om jag kommer få det lite ljusare ekonomiskt i år?
kram

63 Sus:

skriven

Hej
Blir så orolig....
Blir de kaos nu?
Love sus

64 F:

skriven

Hej esmeralda kan du se hur det kommer gå i turkiet

65 Anna.L:

skriven

Hej! Ser du om V min gamla klasskamrat uppskattade min respons, hon vill träffas och tror du det kommer bli av framöver?
Kram!

Svar: Ja nog tror jag att ni träffas.. kram :)
Esmaralda

66 EE:

skriven

Oxå sett filmen, eller dokumentären. Vet inte om det är samma. Men jag satt klistrad och då tragiskt och så många tårar. Viktigt att se, ögonöppnare för många tror jag. Skönt att djuren får ett riktigt liv ist för cirkusliv. Som liten älskade jag cirkus, men som vuxen har jag aldrig tagit mina barn på cirkus. Vi har valt djurpark. Även om det inte alltid är rätt heller, men ändå bättre än cirkus.

Från ena till andra; börjar överväga att lämna min arbetsplats. Är det dags? Eller är det några år kvar tills jag lämnar in kort och nycklar och går utanför grindarna? Skulle vara kul att veta ungefär vad man egentligen ska göra. Ser du något inom min yrkesliv?

Ha en härlig helg!

Svar: Det känns som om du är menad att gå vidare och dags att ta tag i det nu.. kram :)
Esmaralda

67 Life:

skriven

Denna lag borde träda fram redan idag så djuren slipper lida tills nästa år:(Bojkotta alla cirkusar och djur shower i din stad.Kärlek till djuren de skall leva i det fria och inte plågas<3

Es ser du någon positiv förändring?
kram

68 Sofia:

skriven

Så hemskt hur de plågas för att roa människor. Skönt att det får ett slut och som du skriver; att det minskat med vilda djur på föreställningar. Jag undrar, kan du se om jag konmer att bo kvar i huset längre fram i tiden?

Kram och fin lördag till dig.

Svar: I alla fall ett bra tag till.. kram
Esmaralda

69 Boudica:

skriven

Har aldrig tyckt om cirkusar speciellt mycket, har nog bara varit n[n enstaka gång på cirkus som barn, och inte heller då var jag speciellt intresserad. Fattar inte vad som är så kul med djur som gör konster, sitter i trånga burar tills dess, och plågas. Men det är väl inte mycket bättre än konventionell köttuppfödning? Djur står i trånga burar med varandra, blir sjuka får antibiotika och blir vår mat? Nej jag är inte vegan! Men tycker ändå synd om djuren.
Märkligt att cirkusar är helt ointressanta för mig, när du nämnt att jag levt ett relativt bra tidigare liv på en cirkus. Vad kan jag ha gjort där? haha, kanske var jag lite rebellisk av mig även i det livet ;)

Har en fråga, lite konstig av sig!
Fick en intuitiv känsla av att min blogg/drömmål (som bara finns i tankarna än!) har en koppling/orsak till att jag träffar han som är menat mig!
Kan du få till dig någon info om det? Eller ska jag slänga denna tanke? ;)

KRAM!

Svar: Ja, jag håller med.. djur ska ha det bra.. oavsett... det kan finnas något i din känsla så ta den till dig men håll alla vägar öppna.. kram
Esmaralda

70 Skorpan:

skriven

Nähä, inte ännu heller :(.
O jag som längtar så..
Flera kassar fyllda med mat, imorgon måste jag ”bulla upp” inför inkommande vecka, två kvällsmöten o hemmafolkets matlagning är nu inget vidare..
Ha en skön kväll :).
Kram Skorpan

Svar: Ha du också en fortsatt go kväll.. kram :)
Esmaralda

71 F:

skriven

Hur kommer det att bli nu när Turkiet väljer att gå in i Syrien?

72 Stressad:

skriven

Chansar att ställa en "fråga".
Eller egentligen är det två saker som tynger mig.
Kommer jag klara skolan så jag kan få ett bra jobb?
Och kärlek? Så trött på att vara den ständiga singeln.
Blir 42 år nu och snart varit "ensam" i 10 år.

Ha en fin kväll ❤️🙏🏼✨

73 Skorpan:

skriven

:) kram Skorpan

74 M:

skriven

Hej Es

Ser du om jag möter kärleken till våren?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: