Dag 1

 
På väg till staden som aldrig sover.. men sov det gjorde jag och hade på nåt sätt  lyckats få in  hörluren i  snudan ! Hur nu detta gick till !!
 
 
Sen slog jag ihjäl två timmar  & tittade på den nyinspelade varianten av Stephen Kings "IT"
 
 
 
När jag närmar mig mitt älskade New York blir jag alltid lite extra spattig & sprallig o jag fick tvunget beställa in en butelj bubbel !!
 
 
Det började ju alldeles strålande... jag påstods vara  guldmedlem och  blev uppgraderad till ett dubbelt så stort rum  med lite extra  lyx och underbar utsikt..... gratis frukostar hela vistelsen o gratis internet... och  kort efter incheckningen  knackade roomservice på och bjöd på lite dricka och choklad.
 
Men vaddå guldmedlem ?? Är det nåt som jag INTE är.. så är det guldmedlem .. inte nånstans !!
Men man tackar !! Och  man tar emot !!
 
 
Soffhörnet...
 
 
Mysiga sängen...
 
Och vid det  här skrivbordet känner jag  mig som värsta kingen.... särskild vad det gäller utsikten...
 
 
Inte illa.. eller hur ?
 
Morgonrock, morgontofflor.. diverse krämer och massa kitt ingår....
 
 
Sen förstår ni... att när man varit på toa behöver man inte göra skitgörat själv.. så att säga... utan på väggen finns en panel och det är bara att trycka på  knappen för vilken underredsbehanding man önskar... tänka sig !
 
Jetlag får jag aldrig på det hör hållet men kom igen när jag reser hem.. då är jag i princip döende av detta getläge, som sonen sa när han var liten påg !
 
I skrivande stund har jag nyss kommit o  nu ska vi bege oss ut på stan för en enkel middag men först en präktig whisky för att fira att jag äntligen är här.. igen !!
 
kram & kärlek
 
1 Skorpan:

skriven

Härligt, mysigt, fint, vilket ställe ni kommit till! Tacka o ta emot, visst ska man göra det när något bjuds :). Ser framemot mera bilder från äpplet.

Kan ju undra vad här bjuds, bara jobb eller nån överraskning? Återstår att se, bara att kavla upp ärmarna, tror jag ;).
Ha det gott!
Kram Skorpan

2 Fanny2:

skriven

Önskar dig en god fortsättning. 💜 Ser fram emot fler inlägg för New York verkar helt magiskt. Jag undrar om det där med att bli uppgraderad bara är något de säger till alla, haha. Fint hotell och helt klart den bästa utsikten. 😍

Kram

3 Hemliga H:

skriven

Hej Es!
Mena min vän alla saker som han sa till mig, jag blev väldig sårad.. Trodde att vi var vänner :(

4 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Skönt att ni är framme, 9 timmar i luften känns ganska mycket men med bra underhållning och sömn så kanske det går fort.
Guldmedlem minsann, tacka och ta emot, inte illa! Såg hur de visade nyårsfirandet i NY, tjusigt och väldigt kallt❄️Blir roligt att följa dej dessa dagar, storhealing kanske?😉
Jag kör väl årets första tjatiga fråga: Snyggingen, kommer det hända roliga saker där? Kommer vi komma varann närmare på nåt sätt eller fortsätter det på den skojfriska vägen? Vill komma till djupare samtal för det känns som vi är ganska nyfikna på varandra?
Hoppas ni inte behöver frysa alltför mycket och att ni får en fantastisk vistelse i The Big Apple
Kram💕

Svar: Mer kan hända... och ska det ske så bör det ske inom det snaraste... annars får du rikta intresse o blickar åt annat håll.... tack o kram :)
Esmaralda

5 Susan:

skriven

Åh så härligt, guldet har du säkert förtjänat så bara njut av lyxen😉

Två månader kvar till min långresa till Mellanamerika, mitt största äventyr hitills, lite nervös men mest fylld av förväntningar😊
Längtar👙🧘🏻‍♂️✈️🎒.. det största problemet är att beach2018 bara är två månader bort, blir inte lätt att få bort kärlekshandtagen tills dess 😱😂

Kram

Svar: Kärlekshandtag eller ej så blir det en fin resa.. kram :)
Esmaralda

6 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.
Ojoj guldmedlem inte illa! Och en sjärtrengörare är väll ändå inte helt fel.

Nästa flytt för mig, blir den en bit bort? Till annan ort? Blir den med en kärlek och blir den av så snart som i år under 2018?
kram

7 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Kalt?
Älskar NY....
Nytt år nya möjligheter....
Något spännande här?
Love sus

8 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow ser fantastiskt trevligt ut! Vilken utsikt och gratis frukost, man tackar! Ska bli spännande att få följa med på denna resa

Blir det en flytt ihop med honom snart? Finns det en chans att jag och F flyttar ihop och har en relation?
Eller går han vidare?
Kram

9 Sia:

skriven

Hej Esmaralda.
Önskar er en trevlig resa!

Är han säker på att han vill vara med henne? Eller vaklar han i det?
Kram

10 Dunegull:

skriven

Ska ordna en överraskningsfest för mamma. Blir det lyckat tro? Blir hon glad och överraskad?

Ha en grym resa!
Kram

Svar: Ja jag tror det blir riktigt lyckad och glad blir hon.. kram
Esmaralda

11 EPM:

skriven

skönt att resan gått bra!
Ha så trevligt nu, vilken härlig start på 2018!

Kram

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

12 Musen:

skriven

Hej Esmaralda.
Det där är ganska smart toalett med andra ord!
kommer han fortsätta med henne och gå så att han bildar familj och flyttar ihop med henne? finns de en chans att han saknar mig och det kommer bli han och jag? Vilken väg kommer han gå?
Kram

13 Ht:

skriven

Hej!
Ha en trevlig resa!

Möter jag min soulmate 2018?
Kram!

Svar: Möjligheten finns.. kram
Esmaralda

14 <3:

skriven

Godmorgon kära Es ljuger Mickan om att hon inte var ut eller på efterfest? Hon känns slug och farlig.
Kram

15 Helena Ir:

skriven

Härligt med lyx..det ser fint ut..guldmedlem..inte alla förunnat :)

Ha en toppen dag..njut så mycket ni kan!

Tror du jag kommer iväg på en längre tids resa på en månad eller så..ensam eller med trevligt sällskap..
Kanske längre fram i tiden..?

Kram :)

16 Jennifer:

skriven

God fortsättning på det nya året! Härligt Esmaralda, njuuuut!!

Mitt nya år har börjat lite kaosartat, hoppas det inte fortsätter på samma sätt!

Fina Esmaralda, det känns som om det blir någon av dessa män! Hur känns det kring denna man från Indien? Kram

17 Zuzeee87:

skriven

Hej ems

Hoppas ni får det underbart :)

Kan du se om jag bär på något smittsamt/sjukdom ??? Utom min förkylning ?

Kram

Svar: Jag ser ingenting sådant nej.. kram
Esmaralda

18 Mim1:

skriven

Hej!

Oj vad fint. Så lyckliga ni är som kan resa. Jag lär väl aldrig få råd att åka nånstans.

Nytt år och jag hoppas att det ger lite tur med sig. Kommer tur till mig detta år tro??

ha det så bra. Kram

19 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ... vilken härlig morgon och jag är så glad för din skull att du är där du ska vara för vist hör du hemma i New York .. Det känns att du är hemma och jag tror att du kommer attt se ganska mycket .. de grå är där (håll dig borta) och så finns där en hund som är liten sprallig och glad .. typ en Lasa Apso eller något dylikt .. vad han vill vet inte jag men du vet säkert ... Staden talar till dig och du känner in pulsen .. helt magiskt .. önskar dig och din gubbe en fantastisk vistelse ...

Här hemma är det hela havet stormar på alla sätt och vis.. men det är ett sätt att leva också ... många kramar till er och njut av vistelsen <3

Svar: Ja visst känns det som hemma...här har jag varit så mycket... dottern har bott.. här barnbarnet är född är.. jag har vänner här och jag upplevde en kärlekssommar här... så det är lite "min" stad tycker jag :) De grå har jag redan sett... så du har så rätt..när hunden händer lovar jag berätta ! Kram o tack :)
Esmaralda

20 Jenny :

skriven

Godmorgon! Guldmedlem 👍 det är bara att passa på och njuta. Vad känner min syster, gällande läget mellan oss ? Blir 2018 bättre än 2017, som känns tungt i mitt fall. Ha en fortsatt bra resa.
Kram J

Svar: Det kommer gå hit o dit... men det blir bättre.. sakta men säkert.. kram
Esmaralda

21 Skrållann :

skriven

Hej!
Yes, äntligen är "vi" framme och jag ser så mycket fram emot att få uppleva staden genom bloggen. På nyårsafton pratade vi om att åka till NY. Det skulle bli ett rejält gäng och jag tror vi kommer göra slag i saken. Dock är jag lite osäker på om mannen egentligen vill? Det kändes ju lite bättre mellan oss ett tag och jag försöker verkligen för att det ska funka men jag är återigen högst osäker på att det kommer hålla?!

Kram❤

Svar: Med mannen får du ta det som det kommer men resa till NY ska du.. med eller utan man.. kram :)
Esmaralda

22 Mikaela :

skriven

Gott nytt år Esmeraldra!

Jag har en liten fråga se om du känner/ser något kring detta. Iförrgår när jag blåste mitt hår och plattade det så kom det något och flög förbi mig på ett underligt sett bakom mig. En större prick med ett ljussken som rörde sig annorlunda mot de prickar du vet som flyger omkring när man ska ta kort i mörkret och dammet syns. Ser du om någon var bakom mig. Någon som besökte mig och ville säga mig något ? Kan du se vem <3 kram från mig

23 Lydia💕:

skriven

Hej
Och va mysigt och vilket fint hotel dit vill jag också åka med en vän💕
Lydia💕

24 Linnean 🌸:

skriven

Guud, så läckert!! Vad toppenfint ni bor! Juste att bli guldmedlem så där bara! Kanske dina vänner som fixat det? ”Det” hade jag nog hoppat över! Efter att jag läst den boken en gång i tiden så kunde jag inte bada! Hade badkar då. Stirrade med skräck på avloppet! 🙄 Juste toa! Kan man få en brasiliansk åxå? 😉 Det hade ju varit topp! 😄 Här blir det inte lika kul som hos dig för här ska det städas lite.
Måste bara fråga...börjar min son att vakna upp lite nu? Blev så glad att han skällt ut ett av knäppona i sin närhet pga hennes idiotiska beteende. Det var fan på tiden! Börjar han inse lite mera nu vad har runt sig?
Önskar er en helt enderbar dag och hela vistelsen förstås! Du lär nog röja runt!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Tack och jo, sonen börjar öppna ögonen.. det går trögt men åt rätt håll i alla fall.. kram:)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack för att du delar med dig så frikostigt <3 hörlur i snudan :-)
Ska bli spännande att följa dig och ska någon vara guldmedlem så är det väl du !

God fortsättning !

Kram Anki med flock

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

26 V2.18:

skriven

Så bra att resan till stora äpplet gick bra och att ni dessutom blev uppgraderade på hotellet, vilken lyx! Inte dåligt med extra allt säg :)

En fundering.. Kommer det dyka upp ett gästinlägg med årshoroskop för iår?

Och en fråga..

Hade min släkting L uppskattat att få det paket som jag funderar på att skicka henne? Tänker med dom intentioner jag har och så.. Vill bara höra av mig, säga grattis och ge en liten present.. Eller är det för mycket och fel tillfälle? Blir som så osäker när vi annars inte har nån kontakt och vet inte hur mycket jag vågar höra av för vill inte att hon ska känna sig obekväm eller besvärad.. Hmm..

Nåväl, tack på förhand och ha en fortsatt fin dag :) Njut och må väl ❣️

Svar: Bläddra tillbaka lite... jag har bloggat om förutsägelser för i år !! Klart du ska skicka paketet och sedan ligger bollen hos henne :) Kram :)
Esmaralda

27 Rebecca:

skriven

Hoppas ni har det jättebra :)

En fråga, jag ser sifferkombinationen 111 väldigt ofta just nu. Har det något budskap till mig? kram

28 Smöla:

skriven

Hur ser mitt 2018 ut? Vad har jag att vänta mig?

29 Louise:

skriven

Vilken lyx ni har.
Idag har jag lämnat Izabella på fritids för en timme sedan. Hon ska gå hela veckan för det behöver hon för hon är så social. Så idag är det bara jag och katten som är hemma. Och han är också väldigt social.
Hela natten har jag drömt om mitt betyg på näst sista praktiken. Jag hatar att vänta och så har jag sovit så kasst inatt också.
Imorgon är det dags för en intervju men jag tror inte att jag kommer få det jobbet heller då jag har min sista praktik kvar. Visserligen fram till 1 februari men jag ska bli G i den också.
Ser det ljust ut för mig detta året? Kommer jag att få jobb(det jag ska på intervju hos imorgon) och blir det någon flytt från vårt ghetto?
tacksam för svar

Ha en underbar dag i Stora staden.
Kramar

30 Nj:

skriven

Haha.. guldmedlem inte dåligt!! Bara att tacka och taemot. Sova och ”skita” som en drottning, det är du så värd.
Händer det något speciellt nu den närmaste tiden? Kram

31 PiaS:

skriven

God fortsättning,

Låter som en mycket bra början på vistelsen och på 2018.
Njut!

Kram och kärlek
/Pia

Ps. Verkar min Shanti fortfarande eller ska jag lägga undan henne hemma istället för att bära henne?

Svar: Shanti verkar och lever och gör allt hon kan för att bistå dig.. kram
Esmaralda

32 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få uppleva en ny kärlek och ett riktigt förhållande i år 2018?
Kram

33 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu har jag pratat med honom i telefonen idag. Vart ärlig om mina känslor. Att jag vill.
Kan/ kommer det bli seriöst mellan han och mig?
Kram

Svar: Du ska inte hoppas för mycket.. kram
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Härligt att ni är på plats! :) Let the fun begin :)

Har aldrig varit så olycklig som jag är nu utan honom och det säger mig mycket. Att jag verkligen älskar honom och det har aldrig hänt förut. Kan inte bara ignorera mina känslor. Har jobbat hårt med min psykolog om just att känna, följa mitt hjärta och det jag vill för det har jag aldrig gjort förut. Har han verkligen slutat älska mig? Känns inte så i mitt hjärta utan känns som att det är hans mående som är orsaken. Kram

35 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Det såg mysigt ut. Tror du jag får en bra dag? Kram😀

Svar: Ja det tror jag.. kram
Esmaralda

36 G.S.H:

skriven

Hoppas du får en trevlig vistelse!

Es, ser du när jag kommer få körkort? Kommer jag klara allt på första försök?

Kram :)

37 Jossan:

skriven

God morgon!

Iallafall för dig Nu är klockan kvart i 1 snart.. Nästa vecka börjar jag jobba igen men ska börja planera lite smått redan denna veckan. Jag har satt upp mig på flera pass denna veckan. Nu jäklar kör vi beach 2018!

Jag hade verkligen velat va i USA! En dag kommer jag dit igen. Varje helg kommer det va något som ska hända. Kalas, mammas 60 års dag, sen kalas. Under februari ska jag ha NO sugar månad. Hoppas jag....

Nu hoppas jag att detta året blir bra. Min kompis har hamnat i depression och alla bara åh vi ska hjälpa honom. Jag var helt på noterna men sen när jag insåg att jag hade ingen av dom när jag hade det tufft på mitt jobb.. Är egentligen trött på att hjälpa andra utan att få hjälp själv. Är jag självisk att tänka så?

Njut av USA

Kram

Svar: Nej du är inte självisk.. andra kan hjälpa... det är ingenting du ska känna att du måste.. kram
Esmaralda

38 2018:

skriven

God fortsättning💜Så mysigt ni har det,skall bli så roligt att följa er:)

Ser du mig i ett seriöst förhållande i år?
kram

39 Sofia:

skriven

Hej. Vilken härlig och intressant resa! Jag är nyfiken om du tror jag kan utveckla en medial förmåga? Ser du något oväntat som väntar under 2018 för mig?
Kram, njut och må gott

Svar: Ja om du går in för det och jobbar på det så finns det en medial bas hos dig som kan utvecklas.. hur pass mycket ser jag dock inte .. kram
Esmaralda

40 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Hörlurar kan tydligen vandra till öväntade ställen😊
Vem månne hjälpte till?!...
Som tur kan man alltid ge tillbaka...heh😃


Bra att sova en del av resan så går tiden aningen fortare.

Kram Solstjärnan🌟


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: