Dag 4.....

 
Här har vi  Park avenue i vinterskrud, sådär från ena dagen till den andra...... och lite mer än så.... det har  varit typ snöstorm hela dagen och fullt kaos.
 
Man har informerats om telefonnummer att ringa om man råkar på någon  uteliggare... och jag kan inte erinra att man i Sverige basunerar ut sådana telefonnummer på TV ?
 
Skolor är stängda, precis som butiker och somliga t-banetåg går inte alls.
 
Man gör så gott man kan..... fast det mesta snöar ju igen på en gång...
 
Det varnades för att gå ut.. och vad ska jag då ? Just det... ut !! Herregud !
 
Det syns ju inte  på bilderna hur det blåser och hur snön virvlar runt... polisbilar och ambulanser  far tjutande  och sladdande omkring och faktum är att  människor har dött.
 
Nu ska snön sluta falla  och de farliga och iskalla vindarna är på ingång.
Flygplatsen är stängd...och det värsta som kan hända är att jag  inte kommer loss härifrån förrän våren kommer och det kan jag leva med...
 
Jag som gnällde över en  vinter utan snö...  det här täpper ju igen truten på mig, kan man säga!
 
 
Vi tog tunnelbanan till  Central park och när vi skulle hem var turerna inställda så vi fick trixa lite och åka hit och dit via de linjer som fortfarande gick....och alla människor pratade med varann... det var rena barstämningen på tubvagnarna ... man jämförde vilket elände det varit idag.. och hur man tänkt sig morgondagen.
 
Väldigt många  arbetsplatser har stängt igen så det blir  extra ledigt i morgon för folk
 
 
 
 
Lunch blev det på  Stella Trattoria.. supergott..... och så köpte jag ett badlakan till sonen  på rea... äkta Lacoste för  250 spänn... rena superfyndet fyndet och han kommer bli glad !
 
 
 
Min vän hade  bara  skorna  han reste i... typ gympadojor...  och fick köpt sig ett par rejäla   Ecco vinterkängor... till  50 % rabatt !!
 
Lite konst och antikviteter blev det också längs vägen...  och så King Cole Bar   förstås..  favoritbaren för John Lennon, Salvador Dali´, Marilyn Monroe och Joe DiMaggio....
 
Här beställer man en Red Snapper när man vill ha en Bloody Mary
 
 
Nu har kvällen kommit o vi myser på rummet... snart ska vännen ut i kylan och hämta lite take away åt oss... och köpa champagne och lite snacks för det krävs i morgon förmiddag när syster Madonna anländer.. då är bara det bästa gott  nog !!
 
Om det nu går att ta sig fram på vägarna !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Snöstorm, I like :). Fast det är ju inte positivt med olyckor o sånt, men ruskväder är mysigt. Här regnar det men ska bli kallare, halka då alltså. ni har ju kallt men det ska bli väldans varmt där, så kansk du ändå stiger på planet hem sen Es ;).. Himla trevligt ser ni ut att ha där o med Madonna till, wow. Alla blir nog glada då ni kommer hem med presenter, skulle inte ha något emot handdukar jag heller ;).

Trött, men vilken tur att det är fredag. Ser inte nåt positivt var på ingående, men kanske det ändå är det, vad tror du Es? Det nya jobbet, måste skicka iväg ett par ansökningar. Kan det tänkas vara beläget närmare hemmet än mitt nuvarande är?

Tiden går, på med kläderna o till jobbet. Njut av vintervädret Es :D.
Kram Skorpan

2 Love:

skriven

Hej fina!
Härligt med snö men kanske inte just vad du tänkt dig på semestern!⛄️
Jag undrar om det blir mer än en flört med mannen som är intresserad just nu? Är det värt att lägga energi på trots det långa avståndet? Kram

Svar: En bra man på många sätt och känslor kan uppstå men mer tveksamt om det håller i längden..kram
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Ja,du ville ha snö..så fick du ordentligt..blås nu inte bort ,i vindarna!

Fina handdukar!

Känner mig irriterad på en hel del saker..kan ju inte vara en bra början på året..jag får allt skärpa till mig..och tänka mer på mig själv och mitt liv istället..det som man inte kan göra något åt..borde förpassas från hjärnkontoret! :)

Åker och tränar tidigt..och så passar jag på med en fika efter det med väninna

Ha en riktigt fin mysdag med väninnan!

KRAM :)

4 Browallia:

skriven

Åh, vad avis jag blir på all snö 😍😍
Här hos mig regnar det så det smattrar mot fönstret.

Önskar er en trevlig helg.
KRAM
❄🐧🐧❄

Svar: Kram :)
Esmaralda

5 Susan:

skriven

Wow, snacka om väderomslag, helt galet🌬❄️ Verkar som det ska bli minusgrader här hemma oxå och med lite tur kanske solen oxå tittar fram🌤
Hoppas ni fick ta i skumpa, det gör iallafall livet lite roligare om ni blir insnöade😉
Kram

6 Sus:

skriven

Hej
Jo vinter i all ära....
Våren är ju härlig....
Äventyrligt....
Ta hand om Er....
Blir det någon förändring...
Love sus

7 Sorg:

skriven

Hej kära Es,
trots det är väldigt kall och tuff vinter där, har du åtminstone Macy's.
Passa på också att gå till en Rose Store. Det är outlet butik.
Tänkte fråga dig om du kan se om det blir någon alls förbättrad liv för mig under 2018?
Du känns närmare oss ( dina blogg följare) här hemma i Sverige varför jag håller tummarna att vädret inte tvingar dig att stanna fast där till våren:-)
(Ps) kanske jag har skickat frågan 2 ggr. vet inte om det fungerade första gången.

Många värma kramar

Svar: Ja, du gör val som tar dig vidare.. du fattar nya beslut som ger dig god energi och positiva förändringar sker.. kram
Esmaralda

8 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Du har fått ett smakprov av en vit vinter i alla fall, det kan man gott påstå. När det väl snöar ja då snöar det rejält. Kallare ska ni också få, mellan 10-16 minus, brrr!! Vi får väl hoppas att syster Madonna tar sej fram i ovädret och att ni får det riktigt trevligt idag, inte för jag tror nåt annat ;-)
Idag är en sån där tänkardag, helgfeeling på jobbet så man hinner tänka både en och två gånger. Nästa vecka börjar vardagen igen, är det då det kan börja hända saker? Jag tänker på snyggingen hur jag ska göra mej kontaktbar, har du nåt tips vad som skulle göra han glad? Få tankarna i rullning? Jag undrar verkligen vad han tycker om mej...?
Lite kaffe nu för att tanka hjärnan ännu mer.
Ha en riktigt bra dag och kram på er.

9 <3:

skriven

Hej kära Es vilket snöväder. Hemma regn och halka omvartannat.
Tror du mamma behöver piggas upp lite efter all sjukdom med pappa.
Kom på en överaskning inatt med hotellövernattning, gala och trerättersmiddag i Stockholm. Jag är nog lite för ung egentligen men gillar ju sånt ändå.
Kram
🤗🤗🤗

10 Nj:

skriven

Heja dig❄️❄️⛄️.. ja nu fick du uppleva riktigt med snö⭐️.
Mysigt har ni iaf, och det är det viktigaste.
Chans till romantik till helgen? Ska ha fest och sen ut🥂🍾. Kram

11 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh herregud, hjälp!!
Iskalla vindar låter obehagligt.
Skönt att ni gör det bästa av det.

Jag känner hans familj. Vi har barn ihop och jag ville stanna med honom med förlovning och giftemål som mål. Han har lite nonchalant inställning just nu märker jag. Känns inte riktigt som han tänker, känner efter är lite mer nonchalant.
Kommer han någon gång få den insikten att det är synd att det inte blev vi? Eller att han ångrar sig?
Kram

12 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha klart man måste ut och kolla läget om man får höra något sådant!! Gå inte ut!

Innan sommaren ser du någon kärlek vid min sida då?
Sker flytten till annan ort efter att jag mött kärleken?
Kram

Svar: Jag ser ju inte om det blir innan sommaren men under året bör något ske.. kanske bara en fling.. men något lär hända... och så småningom kommer ju den kärlek som är rätt också.. kram
Esmaralda

13 Hemliga H:

skriven

Hej vi har kommit överens jag och A att ses. Hur ser våran möte ut. Hur stor är chansen att det löser sig? Kram

Känner mig supernervös

14 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Hoppas det går bra för er! och att snön går bort snart! ✨jag skulle vilja göra en barnbok hur går man tillväga?
Tror du det skulle gå bra för mig?
Kram😃

Svar: Gå en skrivkurs... live eller via nätet och där får du den hjälp du behöver.. kram
Esmaralda

15 Carin:

skriven

Ser härligt ut! Trots snökaos...
Har aldrig haft en "urge" att åka till NYC men efter att ha sett dina bilder så är man bra sugen! Hur var det, hade du bott på hotellet tidigare?

Svar: Klart du ska resa hit... nej jag har aldrig bott på detta hotell tidigare även om jag blev mottagen som om jag gjort det.. kram :)
Esmaralda

16 Liva:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen i procent att han börjar ta intiativ och att det trots allt blir en satsning mellan oss på det seriösa planet?
Kram

17 EPM:

skriven

Så fint nu har det!

Usch idag är det begravning för en jämgammal (34 år)... känns jobbigt.

Sen allt annat. Gråter hela tiden av J:s svek. Vet inte vad jag ska göra... önskar min gabbe kunde vägleda mig lite men tror han vilar.😢

Kram

Svar: Ja begravningar är tungt .. svek är tungt... du ska fatta ett tydligt och medvetet beslut hör... ge Gabbe ett saltbad så han kvicknar till.. kram
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Mysigt med snö! I Skåne regnar det men det är ändå kallt. Igår kunde jag inte somna eller då ro i kroppen men vid 2 lyckades jag somna och lyckades vakna vid 9. Idag har jag 2 pass som jag ska testa på. Jag orkar egentligen inte för jah är så trött. Inte bra att va ledig för man blir så trött. Men på måndag böjar jobbet med planering och på tisdag kommer eleverna. Sen går det snabbt 6 veckor sen är det lov igen. Vårterminen brukar gå snabbt.

Längtar tills jag ska till semester.

Ligger och tittar på lyxfällan. Jag är så glad att jag inte har se problemet. Men jah lyckas få det att gå ihop.

Kommer jag få löneförhöjning? Tycker jag förtjänar det..

Kram

Svar: Ja, det kommer och visst förtjänar du det.. kram :)
Esmaralda

19 Kristin:

skriven

Ikke vanlig med slike bilder fra NY.
Godt dere har gode klær og er noe vant med vinter.
Får håpe at din kjære syster kan ta seg fram, slik at dere kan møtes.
Her jeg bor, er det meldt ned mot -20 i helgen. Fint med variasjon.
Nå håper jeg at været bedrer seg og at dere får noen fine dager framover.
Takk for beretningen fra NY
Kram!

Svar: Tack ska du ha... ja, vi från Skåneland är ju inte helt vana vid massa snö... och helt rätt kläder har jag inte heller med... men det blir lager på lager av man har.. och med resultat att man går omkring och ser ut lite som en baglady :) Kram :)
Esmaralda

20 Louise:

skriven

Hua vilket väder ni har.
Här regnar det och all kyla vi ska få kommer nästa vecka.
Igår kom man och barn hem från Polen.
Mejlade min handledare igår och väntar nu svar från henne om hon vill vara min referens.
Fick svar från min lärare att mitt betyg kommer på måndag för hon vill diskutera min handledares omdöme med hon som har hand om praktiken. Varför inte bara ge mig ett G. Jag har en del att jobba med som jag har chansen att ösa på nästa tillfälle.
Verkar som jag får en ledig måndag och påbörjar praktiken på tisdag om jag blir godkänd (vilket det verkar på min lärare men vi får se)
Kommer jag göra min sista praktik nu? Blir jag klar med denna satans utbildningen?
Vill ju så ha det jobbet som jag var på intervju igår.

Tacksam för svar och ha en fin dag.

Kramar

Svar: Det går ju inte på räls men du kommer nå hela vägen.. det är segt, verkligen.. men du är tuff och det är beundransvärt att din ork räcker... kram :)
Esmaralda

21 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mycket snö!
Det ända jag känner är att jag önskar snö så att min son ska få prova sin snow racer han fick i julklapp. Tror han skulle tycka de vore väldigt roligt!

Ser du Hur stor chansen i procent är att de blir seriöst de på lång sikt? I sommar är de mer självklart dem då? O att jag träffar henne
Kram

22 åsa:

skriven

Hej fina e!

Det är verkligen äventyr ni är med om.
Vilket väder!!!

Ser du om det kommer oväntade pengar in i jan feb?
Fick inte sålt mitt skapelse i julas. kram Åsa

Svar: Ja något verkar komma in... fast jag ser ju inte exakt när.. kram
Esmaralda

23 Luttrad norrlänning:

skriven

Brrrr!
Din jacka gör däremot en inbiten norrlänning stolt.
En är allt lite orolig för er söderlänningar i snö annars :) :)
Kan riktigt sukta efter en torr vägbana..
Nu ramlas det mest runt.
Längtar efter en stabil vårpromenix.
Funderat lite Esmaralda.
Fått veta att jag ska ha ögonen med mig efter en man i det närmaste.
Hur ska en hopplöst disträ människa lyckas lokalisera detta?
Förhoppningsvis en naturlig kontaktsituation.
Då är det enklare.

Ha det fortsatt gott i kylan!
Mössa och vantar på.
Don't forget. Kram ⛄️💙

Svar: Ja, i snö o kyla brukar vi ju inte vara till vår fördel :) Mössa äger jag ingen men har köp en NY policedepartmentmössa till barnbarnet som jag trycker ner på skulten och ser inte riktigt klok ut men så får det vara :) Har ju huva på jackan också! Ha ögonen med dig i alla fall såpass att du inte rusa förbi något som är intressant.. kram :)
Esmaralda

24 Vv<3:

skriven

Hej Esmeralda

Kommer jag och ardi träffas och
Gifta oss i kosovo ??


Kram <3

25 Frida:

skriven

Oj det verkar vara besvärligt där borta... ni får ta det lugnt så ni inte kommer hem med brutna ben ❤. Mot naturen har inte människan mycket att sätta emot. Fast snö är mysigt det ljusar upp plus att det blir tystare ute tycker jag i alla fall 😀.
Vi får se om det blir någon snö här i Skåne också 😂
💛💜💛 kramar

Svar: Ja snön jag önskat fick jag i alla fall.. :) Och vem vet.. jag tar den kanske med hem på tisdag ? :) kram
Esmaralda

26 Alie:

skriven

Jag tänkte på just dig när jag läste och följde snökaoset i bla New York. Besvärligt för många såklart, men en upplevelse?! för er kanske.. det är ju trots allt ljust och mysigt med snö, (fast kanske i lagom mängd)
Jag hade gärna sett lite snö falla här hemma, och lysa upp alla grå trista gator...
Önskar er en fortsatt magisk vistelse! :)

Es: Får du till dig något speciellt kring mig som händer inom de närmsta veckorna?
Kram

Svar: Folk här är ju inte vana vid snön o agerar lite tossigt.... något bör hända snart.. jag ser glädje och på sikt lite förändring av det positiva slaget.. kram
Esmaralda

27 Pia1:

skriven

Men vad du ställer till Es, tog du med dig snön till NY 😉 tragiskt dock att det gick så illa. Inatt kunde jag i vanlig ordning inte sova pga huvudvärken så jag blev helt sonika upp och mejlade hjäenkirurgen 😅 En hoppas han tar det på rätt sätt och tar emot mig. Kram!

Svar: Bra att du mailade... sådana impulser ska man följa... kram :)
Esmaralda

28 Dianaaaa:

skriven

Åhh vad fina bilder, njut...


Jag funderar på livet, sen 2014 har allt gått seg och ingen framgång har skett, mate ämnet som fattas för att plugga vidare på uni. Är inte klar .

Körkortet kvarstår .
Inget jobb lyckas, kommer till intervjuer sällan.


Kärlek går neråt och åldern uppåt.
Nu är det 2018,
Killen jag gillar börjar ignorera mina meddelanden(senast igår )
Ska det fortsätta såhär iskallt,?? Jag mår allt sämre

Svar: Gör upp konkreta planer.. som är rimliga och ett förhållningssätt till dem och då går inte bara tiden ifrån dig utan du landar i det ena efter det andra. Kram
Esmaralda

29 Dianaaaa:

skriven

Åhh vad fina bilder, njut...


Jag funderar på livet, sen 2014 har allt gått seg och ingen framgång har skett, mate ämnet som fattas för att plugga vidare på uni. Är inte klar .

Körkortet kvarstår .
Inget jobb lyckas, kommer till intervjuer sällan.


Kärlek går neråt och åldern uppåt.
Nu är det 2018,
Killen jag gillar börjar ignorera mina meddelanden(senast igår )
Ska det fortsätta såhär iskallt,?? Jag mår allt sämre

30 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Vilket äventyr er resa verkar vara!
Undrar om du kommer hålla storhealing närmaste tiden?
Kram!

31 Michaela:

skriven

Oj trodde att USA var beredda på det mesta. Vackert är det iaf med snö.

Jag förlorade ju mitt jobb som jag älskade pga sexuella trakasserier. Nu står jag utan jobb from Mars. Har sökt lite bla i andra städer för jag vill verkligen bort från Sthlm så småningom. Ser du ngt? Kram

Svar: Ja jag ser att du tar dig vidare såväl vad det gäller jobb som bostadsort.. det kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

32 Mareli :

skriven

Hej!
Ser det ut att vara en bra idé att försöka komma iväg med metron eller sånt istället?
Kram

33 Carina ST:

skriven

Ser mysigt ut i alla fall. Minns snöstormar när jag var barn. Skolbussen gick inte och vi fick vara hemma. Fönsterrutorna snöade igen. Kan man ju inte tro i Skåne! Men vägarna blåste ju igen med snö eftersom de omges av åkrarna.

Vad bra att det finns telefonnummer att ringa om man träffar på någon hemlös. Nej i Sverige verkar man blunda för verkligheten. Här är det eldsjälar som sliter för att hjälpa till så gott man kan. Även på vintern.

Såg ett program på tv om Dubrovnik och olika orter i närheten och tänkte på dig. Genom dig har jag fått upptäcka platser som jag blivit sugen på att resa till. Även New york som annars inte varit på min lista. En dag hoppas jag kunna göra de där resorna. Men just nu handlar ekonomin som vanligt om att ta sig från en dag till en annan. Undrar om det snart blir bättre?

Ha det riktigt härligt nu ihop med Madonna!
Kram, Carina ST

Svar: Du kommer resa både till Dubrovnik och New york och andra ställen... och ekonomin kommer bli stabilare o bättre... kram :)
Esmaralda

34 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Snöigt var det minsann.Här snöar det ochså.Bara att gå ut och ploga..
Tur är att ni slipper plogandet😊😊

Vore ju trevligare och lättare att ploga med någon.😊
Ses vi i vinter han med stort H och jag eller måste jag ploga själv.

Njut av er resa.Det är så kul att få läsa om din Big Apple vistelse.😊

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Kram :)
Esmaralda

35 Ht:

skriven

Hej!

Kommer jag jobba kvar på min arbetsplats hela 2018? Lr blir det någon ny arbetsplats?
Kram!

36 Stina bro :

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag hamnar i ett seriöst kärleksförhållande i år?
Kram

37 Skrållann:

skriven

Hej!
Var bara rädda om er!
Ser du om det är blir aktuellt med en flytt för min/vår del under närmaste tiden?

Kram❤

38 Agnes:

skriven

Så där blir det ju även här i Fjollträsk så fort som det kommer snö...alla blir tagna på sängen, bilar snöar in, det kommer snö på spåren o varken pendel eller t-bana funkar...folk upptäcker att det blir halt...

Och jag undrar varje gång det händer, hur det kommer sig att det blir kaos...snösmockan dånar runt knuten o vi bor i ett land som har en årstid som heter vinter...men ändå så är chocken lika stor var gång det kommer snö...hallå...

Är nog mig det är fel på som inte fattar att folk inte fattar...

Jag är förundrad över annat, jag...bl a undrar jag över varför dagens stockholmsmän inte vill fika...eller samma där...jag fattar inte att jag är för ful o för gammal för män i min egen ¨ålder...antagligen även för fattig o utan vänner inom rätt områden, fr att duga som fikasällskap åt stockholmsmän i min egen ålder...är nog även att jag har fel yrke, fel boende, fel bil...fel hobbies o fel inställning till det mesta...något måste det ju vara att jag nu inte klarar av att passera nålsögat hos män för att få lite sällskap när jag fikar...

Kan kanske vara att jag inte nappar på erbjudande om att byta ut fikat på stan mot ryggläge i en mans säng...fattar inte...VAD är det som gör att män inte vill fika...men knulla går bra.

Får hela tiden bevis på att män är något som inte går att umgås med på ett normalt sätt...den ene efter den andre...

Är väl en idiotmagnet...fattar inte varför dessa individer dras till mig...så det blir fika med mig själv...o ibland sitter jag o tänker tillbaka på den tiden då män fortfarande vågade fika med en kvinna...då man kunde prata om ditt o datt...

Jaja, det var då det...lite som den skövlade regnskogen...den var vacker när den fortfarande fanns...

Är varken skakad eller rörd...typ...

Fortsatt trevlig vistelse i snön! =)
"Om livet ger dig snö, gör snöänglar!" (stulet citat från Royne Mercurio)

Kram...


Svar: Ja, eller hur !! Snö brukar komma om vintern och ändå blir alla tagna på sängen och det blir lite masspsykos !! Visst fikar män och visst kan man snacka o ha trevligt över en fika.. du måtte då stöta på märkliga avarter....vilket inte alls är kul. Snöänglar låter bra däremot... kram :)
Esmaralda

39 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du i procent chansen om de passar o de blir dem på sikt?
Verkar han vara mer kär i henne än hon honom?
Kram

40 Strand:

skriven

Hej Esmaralda.
Den där snön hade man velat ha på julafton. Det är lite feeling över snö. Däremot kall och blåst gillas inte
Hur stor procent att den riktiga kärleken kommer i år in i mitt liv och de blir förhållande?
Kram

41 Mimi:

skriven

Såg på nyheterna igår om att det var kaos i New York och storm massa döda osv. När de sedan intervude en kvinna som var i New York så vart hon lugn och tyckte att det som i sverige när snön kommer inget speciellt:)

ser du mig resa i år?
kram

Svar: Ha ha ha,, ja det hade kunnat vara jag som blev intervjuad :) Jag ser dig resa.. kram
Esmaralda

42 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser chansen ut att han trots allt kommer sakna mig och komma tillbaka under året? Hur stor ser chansen ut att vi hör en till satsning i år?
Kram

43 MB:

skriven

Jag njuter med Er i N.Y -wow!

Kram

Svar: Tack och du är så välkommen att vara med oss :) kram
Esmaralda

44 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att de blir seriöst de även på sikt? Lutar det åt något håll?
Kram

45 Muminmamam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon resa utomlands för mig och sonen snart? Känns som vi behöver det.
Kan riktiga kärleken komma i år och jag stadgar mig i år?
Kram

Svar: En resa kommer och snart börjar du planera den.. kram
Esmaralda

46 Berg:

skriven

Oj, har ni sådant oväder!

En fråga. Jag planerar att börja på kampsport tillsammans med dottern. Kommer hennes pappa krångla även med detta tror du? Eller kommer hon att få åka med mig även på "hans" veckor?
Hoppas Shanti kan hjälpa att leda detta i min väg.
Ha det bra! Mössan på då!

47 Tildis:

skriven

Oj vilket snöväder! ⛄️❄️ Hoppas det inte blir massa problem i och med det. Igår skickades korten, är det glada miner när gästerna öppnar dem?
Kram och ha en fortsatt bra resa!

48 Tingeling:

skriven

Vacker bild, den första. Själv är jag inte så mycket för snö och vinter, är gärna utan. Men är fint och när snön kommer blir det ljust och liksom tyst, alla ljud dämpas. Finns fördelar med allt trots allt ☺ Här är det mulet och regnar ibland.

Såg på aftonbladet att man nu kan resa till USA och framförallt New York för 2000 kr. Ska kolla upp resor till nyår detta år, Mallorca kanske. Ska tydligen vara billigt om man bokar redan nu.

Ryggen är värre igen. Rädd att hon gjorde nåt fel. Och inga andra tider fanns i dag akut i stan... Så får leva på Alvedon och ipren hela helgen. Men är glad ändå!

Trevlig helg!

Kram!

Svar: Ja, boka resa i tid.. det brukar löna sig ekonomiskt.. vilket elände med ryggen.. du får krya på dej nu.. kram
Esmaralda

49 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Snö! Det hade varit fint här med så att det lyser upp.
Det har varit en ovanligt seg dag. Först använde jag hela morgonen till att inte göra det jag skulle. Sen gick jag och lade mig. Sen fortsatte jag att prokrastinera. När jag äntligen var klar med det skrev jag klart de tre halvfärdiga inläggen till SKVF och schemalade ett av dem samt skrev mejlet som skulle skrivas. Trots det känns det som om jag inte har fått gjort något.
Jag har i alla fall fått reda på varför den norska kaninboken inte är översatt. Min tanke är att jag ska få översätta den nederländska kaninboken. Det verkar inte som ett helt omöjligt scenario att det skulle kunna bli så.
Ska jag börja driva på det lite?

Kram ThereseC

Svar: Du har ju fått massor uträttat! Och ja, driv på lite, det kan vara på sin plats nu.. kram
Esmaralda

50 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag hittar en riktig kärlek och går in i ett förhållande i år?
Har inga större planer på förändring just nu men är det vad som krävs innan jag möter kärleken? Skulle det hjälpa om jag började någon kurs på annnan ort?
Ser du flytt till annan ort innan jag möter kärleken?
Kram

Svar: Kärleken kommer men jag ser inte när.. lev fullt ut under tiden.. en kurs ser positivt ut.. kram
Esmaralda

51 Jessica:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om jag åker till Gotland i år?

Och ser du nåot kring kärlek för mig i år? Kommer jag träffa någon snart?

Kram

52 F.u:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

53 Lilly:

skriven

Hej esmeralda jag har influensa o är inne på min första vecka.....ser du mig bli frisk snart??? Orkar inte mer snart.

Svar: Ja flunsan är ett helvete men snart känner du dig starkare och du blir helt frisk igen.. kram
Esmaralda

54 Lotta:

skriven

Men oj vad mycket snö. Vinter på riktigt liksom :)

Undrar om det är på krogen jag kommer träffa ”mannen”????Känns som jag inte kommer ut längre :(.

Kram L


Svar: Känns inte som om det är på krogen... kram
Esmaralda

55 Lilla blå:

skriven

Där snackar vi snö !!

Vi med lite hull har fördel i kylan i alla fall.. 😜 Läckra handdukar också.. Suger till i shoppingtarmen i var och vartannat inlägg just nu..

Passar på att slänga in en liten undran! Ser du möjligtvis om något speciellt i kärlek kan dyka upp eller fortsatt oseriöst och avsaknat pirr.

Stor kram!

Svar: Jodå något speciellt kan visa sig så ha antennerna ute.. kram
Esmaralda

56 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez :D

Ser helt underbar ut i NY, ni verkar ha det fantastiska bra där! :D

Jag undrar om jag får stanna kvar på jobbet som jag har jobbat på i december månad, jag skulle få besked på måndag om jag fick stanna kvar, så ska man vara nervös eller kommer jag att få stanna kvar?

Sen min andra fråga, den tjejen som kommer att intala mig, hur kommer vi att träffas eller kommunicera?

Stor kram :)

57 Skorpan:

skriven

Helvitte vad sur jag blev. Kommer unte ihåg stt jag skulle ha tackat nej till det följande mötets middag, men jag vet nog när man inte vill ha mig med, uteblir alltså. Blir ju billigare då jag inte är med o med den ena där, ömsesidigt, missar jag inget. Varför umgås med folk man inte har nåt gemensamt med? Nä just det.. Nåja, nu har jag ångat ur mig, kanske ;).
Kram Skorpan

58 Kaceag:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag undrar när Fredrik och jag blir tillsammans 2018?

Mvh Cecilia

59 <3:

skriven

Härligt med vinst för småkronorna igår. Tror jänkarna blev lite Trumpna.
Har Mickans mamma förstått nu att dottern ljuger och lurar människor ?
Kram

60 A:

skriven

Hej Es

Ser du vad min blivande har för hårfärg och kroppsbyggnad?
kram;)

Svar: Ganska vältränad.. mellanblond... glad.. kram
Esmaralda

61 Ester:

skriven

Hej!

Vad härligt med "lite" snö. Där jag bor är det bara grått och slaskigt.
Kommer det att ordna sig med och för min mamma?

Kram till er i NY!

62 Myran:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag träffa riktiga kärleken i år? hur stor är den chansen?
Kram

63 Tanläkarskräck:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om jag kommer behöva dra ut någon tand den närmsta tiden,eller lagning hos tandläkaren?
kram

64 F.u:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

65 Carina ST:

skriven

Tack för hopp Ez. Numera längtar jag efter att få resa. Har en lista på vart jag vill till och med. Men det var inte så många år sedan som jag inte kände det suget alls. Saker förändras över tid. Och det som verkligen behöver förändras för mig är min ekonomi.

Idag hände något annorlunda. Undrar om det var besök från andra sidan? Katten ställde sig i hallen och tittade ut mot köket med försiktig hållning. Gick till mig och kelade lite och gick sedan dit igen och tittade lika avvaktande. Har aldrig sett henne bete sig så om det inte är något hon tycker är lite läskigt, men ändå nyfiken.
Blev lite fundersam och undrar lite...

Kram, Carina ST

66 Sofia:

skriven

Oj vad mycket snö! Vilken resa! :-) Min relation till min partnet är ansträngd, vet att vi behöver prata och jobba på relationen men jag hr svårt att veta var jag har honom. Ena dagen känn det bra och han känns närvarande men andra dagen känns han långt borta... Vad tror du?
Kram

67 Maria:

skriven

Wow älskar badlakanen. Vi hade åskstorm i Paris, höll knappt på att ta mig hem. Världen är lite upp och ned :)

Svar: Ja så märkligt det kan bli ibland.. kram
Esmaralda

68 Nina:

skriven

Hej Ezmaralda!

Hoppas du njuter och har det bra.

Tänkte höra om du ser vad S vill med mig? Kommer han höra av sig?

Kramar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: