Dag 5...

 
Vi tog tuben till Hudson och tanken var att promenera på den där trailen som är så omtalad...  men det snöade liksom inne. Isvindarna blåse.. rätt igenom alla varma kläder.....
 
Istället åkte vi vidare till  One world  trade center.....
 
 
Högre än  twintowers och ett riktigt pekande finger mot terrorism... fast det är modigt av folk att arbeta där.... själv blev jag yr bara jag lutade mig tillbaka och blickade uppåt för att ta  foto...
 
 
 
Memorialplatsen är ju alldeles intill och består av själva grunden till tornen och de omkomnas namn finns ingraverade på muren runtom.
 
När terrorattacken hände  bodde ju  min dotter här.. inte så långt bort från platsen.. hon stod i begrepp att gifta dig och hennes man   arbetade som börsmäklare.   Just som planet flög in i tornet pratade han , på jobbets vägnar med en man som  befann sig i tornet. 
 
Traumat blir desto mer påtagligt när man har sina kära i närheten.
 
Här kan man se lite av muren och namnen.....
 
 
Vi slank in på puben intill ground zero..  och käkade lunch... puben är irländsk så jag beställde en sheperds pie 
 
 
... nom nom nom..... 
 
 
... och ett glas gott Merlot därtill....
 
 
Tunnelbanan nyttjas flitigt....
 
Ja jösses som det här blev....
 
Vi  shoppade lite inför våra besökares ankomst... smått & gott från Deli.. lite plockmat och sen tog väntan vid... framemot kl 20 anlände  Donna & Tom äntligen.. och vi hade sex år att ta igen..... vilket innebar att vi satt och vinade och surrade mest hela natten !
 
Strax ska vi ner och få i oss lite sen frukost.. och planera dagen tillsammans & ikväll blir det Broadwayföreställningen Wicked  för mej och systra mi... medan grabbarna far iväg på  nåt sport...
 
GLÖM INTE ATT ANMÄL DIG TILL STORHEALINGEN I MORGON
All info finns på blogginlägget från igår
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Smöla:

skriven

Blir de en lyckad kväll? Ser du nån flirt?

2 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Hua för isvindar i NY.....
Blir de affär?
Love sus

3 Michaela:

skriven

Trevligt ni har det och hoppas att Brodway föreställning ikväll blir lyckad :)

Ang storhealingen så tänkte jag denna gång även ge till honom om det är så att han är i en depressiv period och behöver hjälp. Men vi pratar ju inte så jag vet inte om det stämmer. Vad tror du? Jag kommer garanterat att vara med. Kram

Svar: Han är i en tung period och healing kan ge positiv input.. absolut.. kram
Esmaralda

4 Smöla:

skriven

Kommer de en flirt ikväll?

5 EPM:

skriven

Åååhh! Wicked hade jag velat se. Är en musikalnörd av rang...! Önskar att livet var en musikal faktiskt.

J ska berätta allt nu, kanske tom gör det just nu i skrivande stund.... ser du vad som sker närmaste tiden? Storm? En lösning?

Jag saltbadade gabbe-gubben och han verkar ha mer stuns nu☺️👌🏼

Kramar

6 Alie:

skriven

Såå härligt att få följa er i NY.. man sveps med och känns lite som man är där själv.. underbart!
Hoppas isvindarna sveper undan..
Kommer självklart att anmäla mig för healingen, men tror pappa kan behöva den mer än jag... (#fuckcancer)
Jag säger bara; Njut njut njut av underbara Big Apple! 😍
Kram

Svar: Tack och du och pappa är välkomna till healingen .. kram
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Du hinner med en hel del..
Lite kusligt, samtidigt så starkt med bilderna på det som finns kvar av tornen..
Kunde du känna av något mer..eller var du avstängd?

Ska anmäla mig + en till,till healingen..

Ha en trevlig kväll tillsammans :)

Kram :)


Svar: Jag såg till att vara helt avstängd men det fanns skuggor överallt... som jag ignorerade så gott jag kunde.. kram o välkommen till healingen :)
Esmaralda

8 Liten C:

skriven

Å vad mysigt ni verkar ha det 🤗.
Jag kommer anmäla mig till helingen har så god erfarenhet av det från tidigare tillfällen .
Idag går jag bara runt och ler och är lycklig .
Träffen med ” honom” blev så mysig ☺️..
Jag undrar om du ser om han kände samma?
Stor kram ❤️

Svar: Ja han kände samma.. vad roligt :) kram :)
Esmaralda

9 Bh:

skriven

När man står vid GroundZero, får man perspektiv på livet, hur snabbt det kan ta slut/ förändras🙁. Men otroligt vackert är den platsen.
Har jag något roligt som kommer till mig snart.. något speciellt? Kram

10 Milla:

skriven

Hej, ser mysigt ut på er resa.
Funderar på healingen och ska nog anmäla mig. Behöver lugn. Gräl med exmaken som menar att han aldrig haft några val utan bara hamnat i situationer som han förnekat för mig, ljugit om , sett till som vi har hamnat i ekonomiska problem. Men alla människor har väl val, han är mer manipulativ än jag trodde.

11 Hjälp:

skriven

Hej Esmaralda.
Ni ser ut och ha det trevligt!
Låter lyxigt. Frukost nu, klockan kanske går efter har inte riktigt koll på det.
Har vart och sett solsidan på film den var riktigt bra lite sorlig och rolig.

Es, jag har försökt och velat så mycket.
Är han nöjd med den tjej han umgås med nu? Eller kommer han komma tillbaka och ge vår familj en chans? Kan du se oss skaffa fler barn tillsammans o att han kommer bli villig att satsa på oss?
Kram

12 Mg:

skriven

Hej!

Vill så gärna ha nytt jobb, jobbat me detta i 12år..vågar inte säga upp min fasta tjänst då det är svårt att få fast i dagens läge..
Söker o söker men hittar inge lämpligt..
Ena dagen vill jag starta eget, ena dagen inte göra nått!!
Hur ser jobbsituationen ut 2018?
Så trött..
Kramar!

Svar: Känns som om du bör vänta lite med att starta eget... kram
Esmaralda

13 Marie:

skriven

Saknar så många av mina nära och kära som gått bort. Tråkigt när ett nytt år börjar med farmors bortgång. Saknar...
Ha en fin resa/ kram

Svar: ja det är tungt.. du får trösta dig med att farmor har det så bra nu.. kram :)
Esmaralda

14 Fråga:

skriven

Hej Esmaraldaz
Verkar han vara nöjd i den relation han är i nu? Kommer han gå vidare i den till helt seriöst?
Kram

15 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jösses 6 år då har man en del att ta igen med all rätt.

Ser du förhållande för mig? Nu har nya året precis börjat.. Ser du det i år?
Kram

16 Rebecca:

skriven

Hej! Vad ser du om min nästa vecka? :) kram

17 Anna.L:

skriven

Hej! New york verkar underbart, dröm resa!
Bär på två/tre frågor...

Vet inte om du är intresserad eller hur du känner inför det här med kristallbarn, indigo och regnbågsbarn, samt jordängel.
Jag kan identifiera mig med kristallbarn mest, ser du om det stämmer är jag född till en så kallad crystalchild?
Känner att jag är annorlunda från mina jämnåriga.
Men trivs.

Behöver jag frukta mina drömmar om en ond dubbelgångare? Det är min dubbelgångare som skrämmer mig, har haft tre mardrömmar om detta. Kan jag vara trygg?

Vad händer den 21, 23 eller 28 april 2018? Något av dessa datum har visats för mig, men förstår inte varför...

Kram! Ha en fortsatt trevlig resa!

Svar: Du är speciell och jag ser ett varmt och vackert glitter runt din aura.. kram :)
Esmaralda

18 Skorpan:

skriven

Ja vilket väder ni har o har haft. Ja det brukar kännas mer när nån anhörig varit i närheten av någon olycka. Kan bara tänka mig dotterns man hur han kände sig då allt hände, usch då.

Känns bättre att få läsa om trevliga möten, som ert nu igår Es :). En natt kan nu inte ha räckt till att gå igenom sex års händelser... Vad vore livet utan gida vänner :).

Inser i bakande stund hur socker hooked jag är. Är det månne maten eller motionen som blir den större utmaningen i mitt projekt? Tror det blir maten o drickat :x.. Får se.

Önskar er en trevlig teater/sportkväll :)!
Kram Skorpan

Svar: God mat utan alltför mycket socker och motion då och då... det räcker fint för att du ska vara i god form.. kram :)
Esmaralda

19 N:

skriven

Hej es! Började en utbildning i augusti och jag trivs där. Men känner att jag inte ser mig jobba inom det i framtiden men att ha lärdom i det är inte dåligt. Dessutom har min socialafobi blivit bättre av det och även träffat nya vänner där.Skulle vilja söka ett fast jobb och har sett ett jag har stor chans att få. Så frågan är om jag ska avbryta mina studier och börja jobba?Beslutsångest som vanligt.. Kram till dig

Svar: Får en känsla av att du längre fram kan ångra dig om du hoppar av utbildningen.. kram
Esmaralda

20 Hej:

skriven

Hoppas musikalen blir trevlig.
Blir det någon flytt detta året till större bostad?

Svar: Ja det finns en god chans att det blir så.. kram
Esmaralda

21 Solid:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att ändra sig? Kommer han tillbaka?
Kram

Svar: ;Mycket tveksamt, du ska inte räkna med det.. kram
Esmaralda

22 <3:

skriven

Så härligt ni har det kära Es. Sheperds pie har jag aldrig ätit. Är lite tagen efter att ha varit på bio. Ted - För kärlekens skull vilken underbar film med inslag av ljus, mörker, skratt, sorg, tårar, framgång, vanvett, tragedi, psykisk ohälsa och en fantastisk syskonkärlek mellan två bröder. Adam Pålsson vilken rollinsats. Grät flera gånger under bion 😢. Känner mig fortfarande så otroligt lurad och besviken på Mikaela. Även om vi inte varit så nära vänner så har vi ändå umgåtts. Alltid hållit henne lite på distans på grund av att hon skapar drama.Vad är det för fel på henne egentligen som stjäl av vänner och anklagar mig för sina misstag och handlingar. Missa jobbet på grund av att man varit ut och neka till det när det är utlagt på snap och instagram. Och säga till chefen att man fått hjärnskakning och ta ut all sin ilska på mig och S en annan väninna. Har hållit mig borta från henne som du sa. Har svårt att tro att hon kommer be mig om ursäkt och betala tillbaka mig. Tror du hennes mamma förstår nu hur hon är och att hon ljuger om flera saker ?
Kram

Svar: Tveksamt om de som står henne nära kan ta in och förstå men du behöver inte bry dig om detta... gå vidare... satsa på dina andra vänner istället.. kram
Esmaralda

23 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

24 Maria:

skriven

Hejsan:)
Hippas ni får en trevlig kväll😍ser ju väldigt härligt ut:-)
Kul att vi får följa dina eskapader och resor på bloggen. Blir flytten av tror du? Isåfall blir det snart?
Kramis

Svar: En flytt blir det... ser dock inte när.. men det bör bli ganska snart.. kram
Esmaralda

25 Lilly:

skriven

Undrar om det finns något meddelande ifrån andra sidan kram till mig kram

26 🤧:

skriven

Här är det riktigt kallt med brr❄️

Ser du något bra som händer mig i år?
kram

27 Skorpan:

skriven

En tydlig dröm, jag var andra dagen på dejt med nån karl o varje cell i min kropp ropade att det inte var rätt. Usch vilken trist dröm, hoppas slippa uppleva nåt dylikt..
Kram Skorpan

28 Lilly:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

29 E:

skriven

Hej Es

Ser du ig på nytt jobb 2018?
kram

30 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du ett förhållande för mig? Blir det i år?
Kram

Svar: Jag ser i alla fall något inom kärlekens område.. kram
Esmaralda

31 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att han kommer fortsätta med den tjej han är med nu?
Kram

32 Ssa:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara mer intresserad/ kär i henne än i mig? Saknar han mig?
Ser du om det blir en satsning mellan oss som familj?
Kram

33 Mia:

skriven

Hej Ez, Ser du om jag och min själsfrände kommer att bli tillsammans i framtiden? Tack.

Svar: Den som är rätt för dig möter du... dock kan det dröja en tid till.. kram
Esmaralda

34 Smulan:

skriven

Ser det ut som att jag träffar den rätte i år eller ser det ut att dröja?

35 Mmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag upplevde att han och jag passade ganska bra ihop. Vi hade olikheter men vi kunde kompromissa. Vi fick” bestäma”
Mycket hur saker och ting skulle gå till. Som att diska varannan gång osv.
Men jag upplevde ända att vi hade potential för en bra relation. Tror ingen är perfekt utan krävs jobb och underhållning.
Ändå så är det så svårt nu att få honom tillbaka. Upplevde inte han våran relation så som bra?
Saknar han mig? Och är han villig att fortsätta ge oss en chans?
Kram

36 Mommo:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har skrivit till henne ca 3 gånger men har inte fått något svar. Har hon läst mina meddelanden jag skickat?
Tycker han så mycket om henne att det tar över är det därför han inte väljer mig?
Kram

37 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
När du ser något inom kärlekens område i år betyder det inget förhållande? Seriöst?
Kram

38 Veronica:

skriven

Ni verkar ha det underbart trots snöovädret. Oväder kan förresten vara ganska intressanta att uppleva. Men mina tankar går till de som fått sätta livet till, förmodligen hemlösa stackars människor.

Jag har en ganska viktig fråga till dej Es -Ska jag flytta "hem" som jag funderat på litegrann, eller får jag det bättre här där jag bor nu?
Jag brukar känna på mej hur saker ska vara men nu är jag helt vilse, jag ser ingenting!

Kramar!

Svar: Risken är stor att det inte blir så bra att flytta hem.. som du kanske tänker dig.. tänk ett varv till.. kram :)
Esmaralda

39 Mor:

skriven

Highland line.. var inget speciellt att se eller gå på.. du missade inget med den.
Ground Zero var något magiskt att uppleva.. hoppas du kunde stänga av.. eller kände du in andarna?
Hur stor chans är det att jag möter något inom kärlek under vintern? Kram

Svar: Jo även som avstängd kände jag in en del men kämpade emot.. det är mycket ångest på den platsen.. chansen finns att det i alla fall blir lite romantik under vintern /våren.. kram
Esmaralda

40 Helena Ir:

skriven

Skuggor som finns kvar..ledsamt..tungt..
Starkt av dig!

Kram :)

Svar: Jag var faktiskt lite orolig.. det ÄR en stark plats och är man mottaglig så kan det bli väldigt mycket.. men det gick bra.. efteråt så andades jag ut.. kram :)
Esmaralda

41 Jessica:

skriven

Tycker han jag är jobbig?
Tycker han inte om mig alls, utan bara tycker att jag är irriterande?
Es, jag vill så gärna få svar på de här frågorna,
Vad tycker och tänker han om mig?

Kram

42 Michaela:

skriven

Tack för svar! Eftersom jag inte vet om han har känslor för mig längre så känner jag mig bara dum att ge honom en healing om han ändå inte bryr sig. Kram

43 💃 xoxo:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du något kring detta året som gör mig glad?
kram

44 Jossan:

skriven

Åhhhh jag känner mig nästan hemma där.. Så fint och sorgligt. Jag tog en så sjukt häftig bild på den byggnaden när jag va där. Idag har det varit kakkalas för kusinbarnet som fyllde 5år. Tur jag var på gymmet 1h innan så jag kunde äta med gott samvete. Jag har gjort 1/20 del av målet. Nästa vecka har jag bokat upp 8 pass och då fyller mamma 60 på lördag så det blir att fira henne. Jag ska börja mäta kroppen så jag ser det på mig själv. Kanske mäta 1 gång i månaden eller varannan månad. Jag ska må bra över min kropp när jag ska på semester.

Jag fick ett infall och nu har granen inga grenar på sig längre. sorgligt.. Men nu måste jag få ordning på min lägenhet. Mår inte bra av att det är så stökigt.

Jag funderar på L kommer det att dö ut mellan oss? Eller är det han som är den rätte för mig? Jag blir så förvirrad av hans mixade signaler..

Kram

Svar: Gud vad duktig du är med träningen... hade varit så glad om jag bara haft lite av den energin ! Faktum är att tecknen visar att ni sakta men säkert kommer från varann... kram
Esmaralda

45 I wonder :

skriven

Hej

Jag har aldrig varit i USA men tror att jag kommer dit en dag :)

Jag frågar som oftast, ser du något ang soulmaten?
Kanske ngn detalj att trösta mina ensamma dagar med...?


Åh en sak. I en seans sa du att jag hade healing gåvan i mig, att om jag vill så kan jag utöva den i detta liv också. Någonstans har jag väl vetat detta länge men det blir mer påtagligt desto äldre jag blir. Så häftigt och obegripligt på en och samma gång.

Hoppas du ser ngn detalj kring min blivande.


Ta hand om er!

Svar: Ja jag VET ju att du kommer hit och inte bara en gång... soulmaten kommer och det ser ut som om ni kommer göra en hel del långresor tillsammans... vad roligt att du börjar upptäcka dina gåvor.. kram :)
Esmaralda

46 Skorpan:

skriven

Tack Es :).
Kram Skorpan

47 Nj:

skriven

Hej Esmaralda.
Förra året fick jag till svar att chansen till rätt kärlek var runt 30% men att under det här året nu 2018 skulle chanserna öka markant.
Så nu är jag nyfiken hur stor är chansen i procent att en kärlek som faller sig rätt kommer i år? Att mötet med en kärlek som blir rätt händer i år hur stor är den chansen?
Kram

48 Orolig mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Upplever sonen att jag inte mår så bra? Märker han det? Kram

49 Blomman:

skriven

Kommer vi sälja lägenheten eller är det klokare att behålla? Finns det något nytt jobb som väntar på mig förresten?!

50 Monis:

skriven

Har träffat en som går igenom separation precis innan vi träffades.
Kommer det att bli vi eller ska jag åta han vara ifred, då jag börjar bli kär o han törs ej säga vad han känner än, men visar såå mycket kärlek?
Ha de bäst. Mvh Mona

51 G.:

skriven

Er det rett prøve med R igjen? Noe med det føles mer rett enn tidligere..

52 Jessica:

skriven

Tycker han jag är jobbig?
Tycker han inte om mig alls, utan bara tycker att jag är irriterande?
Es, jag vill så gärna få svar på de här frågorna,
Vad tycker och tänker han om mig?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: