Dag 7

 
I dag for vi till Bronx och till underbara Botanic Gardens och deras julshow !!
Men först en lååååång frukost.. vi har så  mycket att prata om så tiden rinner bara iväg när  vi sätter oss ner ....
 
 
Allt är uppbyggt av vad naturen har att ge... enorma landskap och alla kända byggnader i New York.. och så  modelltågen som  åker omkring överallt...
 
 
 
Här har vi älskade Macy´s....
 
Jajamän.. tummen upp är det....
 
 
 
 
Vi for runt med uber... vilket jag rekommenderar.. såna trevliga människor som kör.. och man betalar i förväg... ger tips efteråt och behöver inte hantera kontanter. rekommenderas !!
 
Enda smolket i bägaren var efter toabesöket när jag glatt traskade omkring... med en svans av toapapper efter mig.... shit.. varför händer  sånt mej jämt och ständigt ???
Syster Madonna skrattade så hon skrek... och ville bjuda på champgane..men till det fick jag tacka nej.. jag skulle ju hem till healingen !!
 
 
Lunch på imponerande Grand Central
 
 
Och så säger vi  hejdå till vännerna Donna & Tom som far hem till sitt  i Connecticut
WE ALREADY MISS  YOU !!!
 
I skrivande stund  myser vi på hotellrummet...och tar igen oss lite....
 
Och så laddar vi inför morgondagen när vi strålar samman med kompisarna från Göteborg !
 
Kram & kärlek
1 Catarina:

skriven

Så vackra vyer. Vilken upplevelse att ha varit där! Häftigt!
Jag går o väntar på besked om hjälp m ekonomin - o yngsta hunden är superjobbig o jag bara längtar bort härifrån, till ett bättre boende. Det blir som en negativ rundgång. Jag står inte ut längre. Vad händer, har aldrig känt så här förut

Svar: Det kommer falla på plats och lösa sig... jag ser ett annat boende.. kram
Esmaralda

2 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser så trevligt och mysigt ut. Goa vänner.

Jag har en dålig känsla inom mig.

Har skrivit till henne några gånger men får varken respons från honom eller henne. Tycker det verkar konstigt... ser du varför?

Är det dem nu seriöst och är det så det kommer vara dem framöver?
Är han klar över att släppa taget om mig och vara med henne?
Följer hon med på resan?
Kram

3 Sus:

skriven

Hej
Toapapperstrixet.....
Helt slut på energi.....
Love sus

4 Mj:

skriven

Härligt med sådana underbara vänner.. Ni är då ute på en underbar resa
. Njuter av att följa er.. var själv på en sådan resa hösten 2016.
Vad kan jag förvänta mig att det sker snart?!? Jobb byte eller kärleksmöte.. kram

5 Kärlek i luften?:

skriven

Hej!
Vad skönt ni verkar ha det! Det är du värd!
Kommer vi inleda ett förhållande jag och mannen som skriver just nu och blir det ett tryggt förhållande? Har så mycket dåliga erfarenheter i bagaget och vill inte slösa energi på någon som inte vill samma som jag.
Tack på förhand fina du!❤️

6 Hmm:

skriven

Så härligt ni har det esmeralda. Själv är jag fortfarande dålig. Har ingen energi 😣.

Jag går o oroar mig . Finns det anledning för mig att göra Det?

Svar: Nej,. du bara bränner så mycket energi i onödan.. vänd på steken och tänk och alstra positivt istället och få den energi som detta ger dig.. kram
Esmaralda

7 Susanne Amalia :

skriven

Men vilken syn ett toapapper till svans.. Sådant händer mig också.. Men jag har fått förklaring.. Jag vet inte hur du är men här är min förklaring..
Mitt barn sa en gång till mig.. Men mamma det händer dig saker eftersom du är mer en skogsmullemänniska.. Du står inte och fixar till dig jämt och du bryr dig inte om kläderna sitter perfekt 👌. Alltså så märker du inte om något är fel med din outfit.. Medans någon som exempelvis min sambo skulle se om en enda liten tråd satt på hennes kläder eller om hon hade ett enda litet hundhår skulle hela städskåpet och desinfektionsmedel fram det är skillnaden.. 💕 sånt är livet.. Jag är inte så pedantisk av mig därför händer det mig saker.. Det skulle aldrig hända en pedant.. Ramlar de så faller de tillpåköpet samlat och vackert inte som jag med alla benen åt alla håll.. Jag tänker på att inte ta emot mig fel om jag hinner tänka och exempelvis min mamma tänker på att inte se löjlig ut.. Jag faller tillpåköpet fel.. Det är skillnaden mellan mig och andra.. Du kanske kan känna igen dig lite.. Eller så bara händer der dig 💕 Du är en fantastisk själ och jag är glad att våra vägar hsr korsas.. Kram 💕

Svar: Exakt så... jag tror att du har helt rätt i din teori.. jag är långt ifrån pedant och kollar inte saker och ting två gånger på det sättet som somliga gör. Kram :)
Esmaralda

8 Mg:

skriven

Hej!
Har sökt xtra jobb på ett hotell, har skickat in min Cv för ett tag sen, men dem har inte hört av sig.
Kommer dem höra av sig?
Kram!

9 Lydia💕:

skriven

Hej
Va mysigt ni har det jag deltog igår men kunde inte koncentrera mig och gjorde väl alla fel man kan göra av allt runt omkring mig satt vid köksbordet tv på mobil på jag vet dumt undrar om det tog något på mig eller om allt gick förbi mig
Lydia💕

Svar: Nu tror jag ändå att du till viss del kunde ta emot.. kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Känner mig så nedstämd hela tiden. Tror du resan blir bra som du sätt. Att det kan ge mig positiv energi?

11 Fanny2:

skriven

Älskar botaniska trädgårdar och denna ser ut att vara något utöver det vanliga med de fina modellhusen. De är så detaljerade... Så många fantastiska platser att besöka i New York. 😍 Det är något alldeles magiskt med den staden... Vännerna ser himla trevliga ut. :3 Tack för att vi får ta del av resan också. 😊

Vilade mig nyss efter dagens terapisession och såg något när jag blundade i några minuter. Stämmer det att P även träffar andra tjejer? Himla mysko, det kändes inte som en dröm.

Kram

Svar: Prata ut och ta reda på fakta.... kram
Esmaralda

12 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez!

Ni har det verkligen bra där, fantastiska bilder måste jag säga! 😁

Har en fråga, hur kommer jag och tjejen komma i kontakt med varandra? Och när kommer detta att ske? ☺️

13 Höslöv:

skriven

Mina barn o man fick healing. Ena barnet sov borta och jag har inte frågat någon omn de kände av. Hoppas iaf att det var bra för dem.

Jag blev dumsnål för egen del, sparar pengarna till senare. Skulle vilja att du kikade närmre på hur 2018 blir för mig och familjen. Ser du något redan nu?

Svar: Det sker en del och det ser ut som om du gör ett val du länge funderat över.. du fattar beslutet.. kram
Esmaralda

14 <3:

skriven

Så vackert dit skulle jag också vilja åka. Älskar botaniska trädgårdar 🌸🌸🌸.
Vet inte hur jag ska göra med begravningen ? Får du till dig något. Vi har haft mycket trevligt i flera år men på slutet blev han alltmer än äckelgubbe. Du har hjälp mig med råd tidigare om K att jag skulle tänka på mig själv och sätta gränser. Hoppas att han har det bra nu. Känns på något sätt som vi skildes som ovänner....
Kram

Svar: Han har det bra nu och inser att det blev fel på slutet, vilket han är ledsen över.. kram
Esmaralda

15 Hoppfull:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer min semesterromans att höra av sig? Kommer våra vägar att korsas igen? Kram

16 Mona:

skriven

Hej Esmaralda.
Fint att du ger av healing. Det är en fin gåva.

Es, ser det kört ut?
Kram

17 Höstlöv:

skriven

Oj det lät nästan olycksbådande. Kan du se om det rör sig boende, jobb, djur eller något annat?

18 Kärlek i luften?:

skriven

Hej!
Vad mysigt ni verkar ha det!

Kommer det bli ett förhållande av nuvarande fling och är det tryggt eller ska jag leta vidare? Kan du ge mig en ledtråd isf var jag ska leta?😂
❤️

19 Helena Ir:

skriven

Vet du Es,det där med toalettpappret har jag också gjort..på ett jobb!! Det satt fast i kjolen på nåt konstigt vis..och vad jag skämdes..Men det händer fler..och roar andra.. :)

Fixade ett kort till en man på gymmet..hans fru gick bort för några dagar sedan. Han skulle få det imorgon..av några andra..jag har själv inte möjlighet att vara där då. Tror du han uppskattar gesten..från oss vänner på gymmet!?

Tänk att behöva tacka nej till champagne..livets dryck.. :)

Kram :)

Svar: Jo, det är lätt hänt med pappret :) ja jag tror verkligen att gesten uppskattas... kram
Esmaralda

20 Jen:

skriven

Vad trevligt det ser ut.

Kommer jag gå på dejt/ha någon romans i år?

21 Anki:

skriven

Hej Es! Hur ser kärleken ut för mig detta nya år? ❤ Vill inte vara singel o känna mig oälskad mera. Finns det nån där ute som hyser varma känslor för mig? Nån som är på väg in dvs? 💕
Massor av Kramar, Anki!

22 Jen:

skriven

Vad trevligt det ser ut.

Kommer jag gå på dejt/ha någon romans i år?

Svar: Ja något åt det håller lär ske.. kram
Esmaralda

23 Ghostwriter Skolan:

skriven

Är det rätt skola för mig att söka till?
Det är det enda alternativet som känns möjligt inom dess tid. Jag vill gärna inte vänta längre.
Vill bara få bekräftelse på att det är rätt val!

KRAM

24 PiaS:

skriven

Hej Es,

Tack för healingen ❤️❤️.
Hoppas det var mannen du beskrev, var honom jag bad om healing för.

Låter som ni har det helt galet underbart i NY! Så härliga bilder.

Kram Pia

Svar: Ja, det är mycket troligt att det var han.. kram :)
Esmaralda

25 Fanny2:

skriven

Tack för svaret, Es. Jag vet att det vore bättre att prata om det men jag känner mest att jag vill ge upp och gå vidare.

Kram

26 S:

skriven

Så vackra bilder så roligt ni har det:) ps:Era män ser ut som bröder

undrar om året kommer med något nytt spännande?
kram

Svar: Ja, de är nog mer lika än jag och min syster är :) Det sker en hel del det här året.. något särskilt inom kärlek ser det ut som.. kram
Esmaralda

27 F.u:

skriven

Undrar om du ser oss flytta utomlands kram

28 Milla:

skriven

Glömde ju totalt storhealningen, glömde anmäla fick fel på bilen.
Sitter här och reder i ekonomin, blir jag någonsin fri från exmaken och allt han ställt till med i ekonomi, förtrorende, lögner och framför allt gör det mig så frustrerad och orkeslös då han jämt säger att han aldrig gjort ngt fast jag vet att han gjort men han lever i förnekelse jämt och skyller på mig. Jag orkar snart inte längre med allt. Det har varit många jobbiga år.

29 Michaela:

skriven

Hoppas det blir trevligt med GBG gänget :) Är helt slut och lite groggy efter healingen. Vet inte om jag tog emot även om det kändes så och om de bilder som ploppade ut betydde ngt ..? Tänkte bada Shanti idag för hon känns lite trött och har köpt havssalt från keltiska havet. Hoppas hon gillar det :) Kram

30 Anki:

skriven

Hej Es! Vill inte vara singel o känna mig oälskad mera. Finns det nån där ute som hyser varma känslor för mig? Nån som är på väg in dvs? 💕
Massor av Kramar, Anki!

31 Hemliga H:

skriven

Kommer mötet att gå bra då jag träffar exet? Kram

32 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Vad tror du om jobbet på skolan för mig? Tror du att det skulle passa mig? Känner mig osäker på det jobbet jag sökt, är det inte bra där? Kram

33 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någon chans att jag får följa med på resan eller blir tillfrågad? Kram

34 Elisa:

skriven

Hej!
Jag har lite svårt att hitta min plats här.. ser det ut att bli bra?
Kram

35 Jaa:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att bli eller vara de nu seriöst? Ser du någon procent eller något de lutar åt?
Kram

36 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blev erbjuden en tjänst och var tvungen att säga upp mig från mitt andra jobb.
Men problemet är att jag har sagt till om mer än en gång att jag vill skriva på papper/ anställningsavtal innan. Men har inte fått göra det. Hur ska jag göra? Tycker hon jag tjatar? kommer jag få göra det?
Kram

37 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att det blir en satsning mellan han och mig?
Jag har sagt vad jag känner, tycker han det blir jobbigt?
Ser du i någon procent att han väljer mig?
Kram

38 Tingeling :

skriven

Fina bilder. Och smart med selfie pinne! 😁😊

I dag har jag varit hos kiropraktor, så nu hoppas jag ryggen är återställd och så har jag bokat in fler med massage. Måste vila nu i några dagar men sen ska jag börja yoga igen och styrketräna hemma och börja dansa med min dotter igen. Jag fattade tycke för den här kiropraktorn. Gjorde han detsamma? Han tyckte jag skulle maila sen om hur jag mår. Kanske alla kiropraktorer brukar be om? borde jag maila eller är det inte viktigt....?

Nu äta mat och bara lata mig.

Känner mig piggare än på länge. Så tack igen för healingen.

Kram!

39 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du dem passar bättre än vad jag och han gör?
Är han säker på att han vill vara med henne?
Håller de i längden?
Kram

40 Ghostwriter:

skriven

Är det rätt skola för mig att söka till?
Det är det enda alternativet som känns möjligt inom dess tid. Jag vill gärna inte vänta längre.
Vill bara få bekräftelse på att det är rätt val!

KRAM

41 Mona:

skriven

Underbar healing igår. Tack
Träffat en man för snart 2 månader sen. Känner han samma för mig? Ska jag låta han gå?
Kram Mona

Svar: kämpa inte.. den som är rätt för dig kommer naturligt och stannar naturligt.. kram
Esmaralda

42 Boudica:

skriven

Kan det varit så att jag råkade få en släng av healingen, fast jag inte var med? Sov dålig inatt, på samma sätt som jag brukar göra efter healingar, de gånger jag varit med! Vid närmare eftertanke på morgonen så har jag för mig att jag även hade mina två önskningar i huvudet just vid den tiden.

Den där trädgården skulle nog pappas fru gilla!

Frågade någon dag sedan, men försöker igen, har haft många konstiga drömmar på senaste, de är olika kan säga att de gemensamt har "förflutet" som ämne.
En del är drömmar jag haft förut, och vet i drömmen om detta, haft deja-vu upplevelser i drömmar, drömmar om barndomskompis, och forna kärlekar, även om min döda mamma, även där, återkommande från tidigare. I början då hon nyss hade gått bort så drömde jag många gånger att hon kom tillbaka, bara varit nånstans under en tid. Och nu flera år efter något liknande. Och inte är de speciellt trevliga heller.

Dags att ta an sista biten av hemtentan!
KRAM!

Svar: Ja du kan mycket väl ha fått en släng av healingen.. kram
Esmaralda

43 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för seansen, vet inte riktigt vad som hände, kändes som jag domnade bort, tror du jag kunde ta emot?

Kram från naturvän

Svar: Ja det tror jag absolut att du gjorde..
Esmaralda

44 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda, så superkul att se bilder från denna stad. Så synd att den ligger så långt bort- eller så är det just det som är tjusningen :)

Blir inte klok på hurvjag ska agera i jobbet. Söka mig bort eller stanna kvar? En del i mig säger att jag ska gå vidare. En annan del att jag inte är klar. Stanna eller söka mig vidare, vad skulle du råda till?

Kram från mig. :)

45 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Varför svarar han inte när jag ringer.
Kan det vara så att han är sur på mig?
Krqm

46 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det dröja för mig innan jag finner en ny kärlek eller är i en ny relation?
Kram

47 M:

skriven

Vill han bara vara min vän lr vad känner han?
kram

48 Lisa:

skriven

Hej

Hade gärna varit med på healingen men just nu räknas varenda krona.
Har en liten fråga: En man som arbetar på det jobb jag hade i somras, verkar vilja säga något till mig då vi ses på avstånd, stämmer min intuition eller inte ?
Hans namn börjar på M.

Kram, Lisa

49 Tildis:

skriven

Vad härligt ni verkar ha det därborta! Är lite orolig för att det ska bli jättedyrt då vi inte fått någon prisuppgift. Kommer det bli en prischock? 😣
Kram

50 <3:

skriven

Hej kära Es, tack för ditt svar idag om K att han har det bra i himlen. Har förlåtit honom och är ledsen för min del som var fel. Ser det ut att bli en givande träff på fredag? Lite flört kominerat med jobbsnack känns det som. Tror att R gillar mig.
Kram
💖💖💖

51 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu har hon blockerat mig på Facebook efter att jag skrev till henne. Ser du varför? Är hon arg eller sur?
Kram

52 Madeleine:

skriven

Hej Ez!
Ni verkar har det så mysigt i USA och det är verkligen kul att följa er. Har själv bott i USA för några år sen och ibland saknar och längtar tillbax. Dem har så mycket gott att äta där och deras rea är så mycket bättre än i Sverige. Ibland vill jag bara åka över och shoppa massa kläder till mig och min dotter.

Kanske en konstig fråga men jag fick en seans av dig i somras och jag undrar hur länge tar det innan man märker av att det händer saker i ens liv?


Kram och ha en fortsatt trevlig resa

Svar: Javisst är USA fantastiskt !! Det är svårt att säga när saker och ting i seansen ska börja ske.. somligt bör ske ganska snart och annat kan dröja.. kram :)
Esmaralda

53 Maria:

skriven

Hel!
Ni har det så mysigt, härligt det ser ut😍😍
Känns som jag förstört allt nu, deb spirande lyckan som bubblade är borta, kvar finns osäkerhet rädsla tvivel. Precis som Jag inte är värd att det går bra, vill jag omedvetet förstöra för mg själv eller finns det anledning att jag reagerar som jag gör? Fy jag känner mig låg..ser du om vår kärlek klarar detta? Vill bara känna mig älskad o trygg.
Kram ❤️

54 Tilde:

skriven

Så kul att följa er:)

ser du mig vara i ett förhållande i vår?
kram

55 Daniel:

skriven

Kommer jag att jobba och bo i dubai i framtiden?

56 Cattis:

skriven

Tack bästa Es för healingen igår. Jag kände av pirrningar i kroppen lite då och då. Försökte verkligen fokusera på önskningarna de första 10 minuterna men sen somnade jag ca en kvart. Hela healingstunden var så fantastiskt behaglig och avkopplande. Blev alldeles tårögd under healingen och kände en stor tacksamhet till dig och glädje att ha funnit denna nya andliga dimensionen i livet. Det är verkligen berikande och får mig att må väldigt bra.

Önskar dig en fortsatt underbar tid i NY!

Kram Cattis

Svar: Du var så med och aktiv under healingen.. på ett omedvetet sätt och du gav energier till andra... fantastiskt.. kram :)
Esmaralda

57 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som om de två har pratat skit om mig? Är de arga? O pratar illa om mig?
Kram

58 Anna E:

skriven

Kommer det bli vi igen? Är det verkligen hans eget beslut?

59 A.d:

skriven

Hej ez 

Undrar ifall om du ser om jag kommer ha fler barn i framtiden och om de sker rätt snart . 

Ha en fin kväll 
Kram

60 A:

skriven

Hej Es ni har det underbart fina bilder:)

undrar om du ser mig bli en gammal mamma när jag får barn?
kram

61 Anna E:

skriven

Nya killen kan det bli vi på riktigt? Älskar han mig?

62 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara dåligt för min hälsa om jag skulle börja dricka kaffe igen?
Kram

Svar: Nej, det påverkar bara för stunden och därmed ser jag inte fara.. kram
Esmaralda

63 S:

skriven

Tack för svaret Es:)kram:)

64 Anna E:

skriven

Vad händer nu med kärleken?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: