De Grå...

Många har undrat om de grå…. jag mötte ju ett exemplar i New York

Ärligt talat så vet jag ingenting som dem och ingen kan ge mig information heller.

Jag har pratat med mina andliga vägledare, med mina  nära på andra sidan och så har jag pratat med väninnan i Paris.. hon  med svart magi, som ni nog minns.  Ingen av dem kan ge ett vettigt svar.

Ibland går det lång tid emellan jag ser dem  men inte alltid.

Emellanåt kan deras fula nuna dyka upp titt som tätt

 

Jag  såg dem då och då också som barn och  redan då upplevde jag samma  obehag

Man kan träffa på dem i alla sammanhang… de ser ut som vem som helst.. bortsett från ögonen.. men dessa ögon är det bara vi mediala som ser.   Jag vet inte hurpass medial man måste vara.

De har ingen pupill och  ögat ser ut som flytande kvicksilver.. det rör sig och glittrar.

 

Ni andra ser bara vanliga ögon… en alldeles vanlig människa som  ni kanske har i er närhet dagligen

Jag har aldrig blivit skadad utav av de grå… men  de vet att jag ser dem…  jag ser precis sådana som de är och därmed är jag ett hot för dem. 

De har nöjt  sig med att subtilt varna mig…. de  ser rakt på mig och ler…. ett speciellt leende som är svårt att förklara. Hade en spindel kunnat le.. och gjord detta innan hon suger innehållet ur en fluga.. ja, då  förstår ni vilken sorts leende det är

Jag har bara sett män.  Aldrig någon kvinnlig grå. Inga barn heller.

De verkar vara män mellan 20-40

 

De är klädda som  vanligt folk och i övrigt beter de sig precis som vanligt folk.. ibland är de ensamma när jag möter dem och ibland är de i sällskap. Jag har tex en grå ute på julbord med sina arbetskamrater.

Men jag har också sett grå som varit riktigt udda existenser, ensamvargar och  avvikande i sitt beteende.

Egentliga tror jag bara de är farliga när de blir upptäckta -  och de försöker smälta in i olika sammanhang och det gör dom bra för det mesta.

 

När de  upptäcker mig och ser att jag genomskådar dem.. då går de antingen emot mig eller så  vänder de sig bort. 

Och när de går mot mig, ja då springer jag för livet.

  Jag har en stark känsla av att de inte får ta tag i mig. Då kan vad som helst hända. 

Min Paris - väninna ser dem också ibland.. och hon är ingen lättskrämd dam men hon vänder direkt och går åt annat håll när hon ser dem och hon säger att om  de blir avslöjade för allmänheten.. då kommer hela mänskligheten att rivas sönder.  Jag gillar inte sånt snack.

Må hända hon har rätt… på  något sätt… men  vad kan man göra ? Ingenting.

 

En gång var jag på krogen och banade mig fram med en drink i näven.. det var fullsatt överallt men plötsligt reser sig en man upp och visar med tummen på sin stol.. att varsågod, sitt här… och jag möter hans silverögon som flyter  omkring i ögonhålorna och tittar snabbt bort.. säger att jag letar efter en väninna och skyndar mig  därifrån… och upptäcker att  han följer efter mig… så jag låste in mig  på toa och klättrade ut genom fönstret… lämnade jackan kvar…   den kändes inte alls lika viktig , den viktigaste var att komma undan och INTE låta sig bli vidrörd av en grå.

Kanske någon som har mer erfarenhet av dem ?

Please enlight us !!

 

Kram & kärlek

 

I dag fyller sonen år…. och det ska vi fira…. och så måste jag ju berätta att MG är pigg och som vanligt... tack o lov !

1 Skorpan:

skriven

Inga trevliga figurer det där, tur man inte är medial. Får tacka er mediala för att ni håller er undan, lät inte bra det där om att de skulle tiva mäskligheten, usch då. Fortsätt o spring Es...

Fredag, så skönt, förutom att jag ska jobba ikväll. Men tror dom är snabba för dom firar nog hellre än sitter på möte ;). O jag vill hem, till mitt lugn. Önskar ju att jag hade nån att dela lugnet med ;), men icke... Jag prövas, verkar det som?! Nåja, en mening med det som sker, kanske...

Vilken tur att MG mår bra igen!
Kram Skorpan

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es så härligt att MG är på benen igen 🐶. Vad är din känsla med festen ikväll borde jag gå och visa elaka L min plats ? Kan det bli trevligt ? Kanske lugnare och ta mötet med R ?
Kram

3 Ester:

skriven

God morgon!
Vad skönt att MG är sitt vanliga jag.
Ska på en intervju i dag och undrar om det är det jobbet som jag kommer att erbjudas?
Kram Ester

4 Frida:

skriven

Lilla MG hoppas det är bra med honom.
Spännande läsning om de grå.... blir ju himla nyfiken på varför de är här... studera oss kanske?

Tror du 2018 blir bättre än skitåret 2017? Eller jag får fortsätta kämpa? 😉
💛💜💛 kramar

Svar: Ja det kan vara så att de studerar oss... att de Wallraffar lite :) Lite kamp blir det fortsatt men det kommer stabilisera sig och bli bättre.. kram
Esmaralda

5 Förvirrad!:

skriven

Hej!
Jag vill så gärna träffa någon som verkligen tycker om mig och är seriös. Nu finns det någon som vill träffa mig men jag vågar inte riktigt släppa in honom trots att han verkar vara en väldigt snäll och fin man.
Blir det något bra av det här eller blir jag bara olycklig igen?
Jag skulle bli så tacksam för ett svar!❤️
Ha en fin dag!

6 Mor:

skriven

Usch, vilka hemskheter😡😱🤮.. undrar vad dom har för mening här på jordelivet?! Bara män👌.. tur det! Och tänk att dom lever vanliga liv.. märker inte deras respektive av detta??
Tur att 🐶💕mår bättre. Och grattis till sonen🥂.
Kommer min Shanti att göra något för mig.. 💕👍. Kram

Svar: Jag tror att det bara är ett fatal som ser dem precis sådana som de är.... och jag tror inte är farliga för "vanligt" folk... ja jag tror Shanti kommer att verka för dig.. kram
Esmaralda

7 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Det låter så otäckt med de grå. Tur att jag inte är tillräckligt medial för att se dem. Jag hade inte kunnat sova efter ett sådant möte.
Har du läst "Momo, eller kampen om tiden." Där finns det också grå. Fast de är tidstjuvar. En bok som är lika aktuell idag som när den skrevs.

Bra att Mannabonne Glenn mår bra igen. Men förstår verkligen att du blir orolig över hans anfall. Det är så jobbigt när något inte är riktigt bra med de små.
Jag ska till veterinären idag, men ingen är sjuk lyckligtvis, de ska få vaccin.
Har du filmat M-G med mobilen när han får de där anfallen. Det kan ju vara bra att ha något att visa veterinären nu när han är alldeles symptomfri när han kommer fram.

Kram ThereseC

Svar: Nej den boken har jag inte läst... faktum är att en del har skrivit om dem... och det är nog inte bara en tillfällighet. Bra tips att filma MG... det ska jag göra om det kommer ett nytt anfall.. kram :)
Esmaralda

8 Susan:

skriven

Låter onekligen lite läskigt, jag hade definitivt lagt benen på ryggen o dragit iväg. Det närmaste jag kan tänka mig är som när man ibland träffar människor som ger en obehaglig magkänsla utan att man kan sätta fingret på varför.
Ska magkänslan ge sig till känna ska det ju helst va annan anledning, lite fjärilar o pirr i magen av ngt ögongodis😇

Härlig helg/kram

9 Skrållann :

skriven

Hej!
Spännande att höra mera om dom men dom känns riktigt otäcka och jag är glad att jag inte kan se dom och jag hoppas du slipper komma dom nära.
Ikväll ska jag och mina gamla kollegor ses hemma hos en av dom. Det blir mat och paketleken. Jag jobbar hela dagen och även imorgon och kommer därför åka bil vilket ingen av dom andra kommer göra. Kruxet nu är att jag inte riktigt känner för det. Vet inte varför för vi har alltid supertrevligt när vi ses men jag skulle hellre vilja gå på sonens innebandymatch och lägga mig tidigt men ångrar mig säkert om jag stannar hemma.
Jag lägger ju en del tankekraft på vad jag ska göra framöver och ännu har jag inte kommit fram till något. Ser du något nytt kring den biten och vad jag kan tänkas göra i framtiden?

Kram❤

Svar: Ha nu det roligt ikväll ! Du kommer fram till vad du ska göra.. spåna ett varv till och det kommer att lossna.. kram :)
Esmaralda

10 Varis:

skriven

God morgon Ez!

Tack snälla för att du delar dina erfarenheter med de grå. Jag känner det obehagliga du beskriver.
Man blir ju fundersam på riktigt över vilka dessa varelser är. Kan de vara från en annan värld/dimension?
Enligt ett visst medium är grå väsen ( dock ej beskrivna till utseende) den farligaste sorten av själar, då de helt saknar empati.
Tror du att vi andra mediala eller känsliga kan känna in dem men kanske inte se annat än ”mänskliga” ögon? Alltså mer känna obehag för dem?

Sjuuukt intressant att du skriver om detta. Önskar mer ämnen inom allt som hör till ”det onaturliga”

Kram

Svar: Det kan vara precis som du säger... att somliga kan känna in fara kring dem även om man inte ser ögonen... kram :)
Esmaralda

11 Mirre:

skriven

Gud vad spännande men samtidigt sjukt läskigt med de grå! Det låter ju nästan som om de är elaka ailiens bland oss människor som bara vissa kan se. Shit vad obehagligt att veta att dom finns runt omkring oss men oss icke-mediala kan inte se dem. Du skriver att det är viktigt att inte bli rörd av dem, vet du om det har någon betydelse för oss som inte kan se dem eller spelar det inte någon roll för oss? Man undrar vad deras syfte här är..

Jag har det ganska kämpigt i skolan just nu, blir det lättare för mig om jag strukturerar upp inför den nya terminen, kommer jag klara av att bli godkänd i mina ämnen när jag avslutar till sommaren? (Tänker mest på fysiken då) Kramar❤

Svar: Jag tror inte alls att de är någon fara för människor som inte ser deras rätta natur. Ja, ta tag i det och strukturera upp.. gör planer som du kan hålla dig till och ha fokus.. då grejar du det.. kram :)
Esmaralda

12 Mello:

skriven

Hej Esmeralda Usch vad de grå låter obehagliga, tur att man aldrig (i alla fall omedvetet) inte ha träffat en grå.

Jag undrar om du ser nånting positivt i min framtid, just nu är allt bara svart.
Kommer jag att få tillbaka min stora kärlek eller är allt kört?
Tacksam för svar.
/Mello

Svar: Det är tungt nu men det lättar.. du spårar in på en ny väg och det kommer finnas den ny kärlek vid din sida en dag.. kram :)
Esmaralda

13 Signe:

skriven

Fy, jag ryser.... Får en bild framför mig och en isande känsla. Måtte jag aldrig drabbas, eller behöva agera och titta bort. Ger respekt när du som är så orädd beskriver dem så här. Onda kalla krafter.

Hoppas MG är bättre och att det bra försvinner igen. Epilepsi?
Håller alla tummar för er, gör ont när våra pälsklädda vänner mår dåligt💕.

Blivit rekommenderad djuphypnos för att lätta på omedvetna låsningar som skulle kunna bidra till ryggbesvären, och att en sådan behandling eventuellt skulle kunna göra att jag slipper op. Lite skeptisk, måste jag säga även om en del av mig tänker att det kan finnas viss möjlighet att det hjälper. Vad tror du? Kan det hjälpa - slipper jag op?

Stor kram♥️

Svar: Tack för hälsning.. veterinären trodde in på teorin om epilepsi.. men vi får se vad som kommer fram under utredning. Det finns en chans att hypnos hjälper.. ta chansen och du vet.. kram
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Fy vad obehagligt! Ingen erfarenhet av de grå - tack och lov.

Vet inte vad som har hänt men har börjat drömma om dig sedan storhealingen. Andra natten nu haha😁! Hur mår MG och du idag? ❤

Hängde inte riktigt med igår. Menade du att jag inte skall vänta passivt på att något bra skall ske eller på personen som står för tystnaden? Eller både och? Betyder det att personen hör av sig? Du ser ... snurrigt😊 Kram och pussa MG från mig!

Svar: Tack.. idag mår vi båda bra.. förutom att jag är rejält jetlaggad ! Jag menade nog att du ska avvakta vad det gäller personen och se hur det utvecklar sig.. innan du själv fattar beslut... kram :)
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Börjar bli riktigt nervös inför mammas överraskningsfest i morgon. Ser det fortfarande ut att bli lyckat? Får du in ngt mer kring festen?
Kram

Svar: Oroa dig inte... ta det som det kommer... det blir bra.. kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon!

Grattis till sonen!

Fredag och jsg är så trött. Känns inte som jag kan hålla ögonen öppna 😴. Men bästa är att det snart är helg.

Imorgon ska vi fira min mamma som fyller 60 år.

Vad läskiga de människorna låter! Tur jsg inte kan se sånt.

Nä nu är jag påväg till jobbet. Hoppas dagen går snabbt! Men jsg har överlevt första veckan efter semestern!

Blir det mer än en resa i år?

Kram

Svar: Hua, jag är jetlag trött.. så gränslöst trött ! Ha nu ett trevligt firande för mamma. Och det ser ut att kunna bli två resor i år.. en blir det ju alldeles säkert och två är möjligt.. kram,
Esmaralda

17 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Härligt att MG är pigg och att det håller i sig. Usch vad otäckt med de grå, jag vet inte om jag sett ngn, men en gång fick jag en otroligt stark obehagskänsla. Jag simmade vid strandkanten i nordvästra skåne och på cykelvägen som föjde stranden gick en man med tjocka kläder o cowboyhatt, han lyfte huvudet sakta o tittade på mig, jag blev isande kall o bara simmade vidare . Det var så märkligt, det fysiska avståndet var säkert 100 m, ändå kändes han så nära......usch, jag ryser än idag. Såg ju inte ögonen, men otäckt var det. Tror du det var en av de grå?

Önskar dig o familjen trevlig helg med födelsedagsfirande.

Kram från naturvän

Svar: Det kan ha varit en av dem .. svårt att säga.... tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

18 Madde :

skriven

Fyanamig att ha dom flåsandes i nacken efter sig. Men på något sätt så känns de väldig bekant på din beskrivning.

Angående ögon. Jag va för några år sedan hos en spådam på "änglakväll" och henne upplevde jag obehaglig. Hur gullig som helst egentligen och visst hade hon rätt i de hon sa. Men jag fylldes av obehag och upplevde röda ögon + intensiv huvudvärk när hon kom in i butiken där jag jobbar. Huvudvärken försvann när hon gick ut. Har du en aning varför jag upplevde så? Ser jag henne nu så upplever jag inte henne på samma sätt som då.

Och när jag ändå är inne på underligheter. Igår är jag säker på att jag hade någon med mig vart jag än gick. Vänster sida snett bakom mig. Varm känsla men en mörkare skugga. Jag brukar uppleva ljust eller rökigt.
Har du någon känsla vad eller varför?

Eller hör de ihop med att kvinnan jag har problem med, höll på att köra in i mig, eller försöka skrämma mig. Vilket hon lyckades med. Hon körde snabbt mot mig när jag stod och väntade på min tur att få fullfölja min vänstersväng. Underligt nog gick de bra, denna gången oxå. Och ibland känns de som någon ge mig föraning när hon ska närma mig exp när hon kommer in när jag jobbar..

Ursäkta mitt röriga inlägg med du brukar kunna tyda de mesta 😉

Kram!

Svar: Jag ser faktiskt inte varför du upplevde spådamen som du gjorde... kan inte känna något ont i henne.... men det fanns ju en anledning varför du upplevde det som du gjorde.. kram
Esmaralda

19 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mysko... de vill nog bara vara, men de kanske kommer slå till en dag och vill ta över världen?!!

Es, ser du om han gillar mig?
Kommer vi att umgås med varandra och vad är chansen till en relation mellan oss?
Kram



Svar: Han gillar dig men jag kan inte se hur långt det bär.. något bestående mellan er ser jag dock inte.. kram
Esmaralda

20 Tildis:

skriven

Väldigt läskigt! Hur många finns det liksom? Är det konstiga och udda människor i ens omgivning som är dessa varelser eller vadå. Sjukt skumt. Kanske varelser från en annan planet? Din vännina kanske menar att om vi förstår vilka dom är så rubbar det hela vår världsuppfattning vilket kan skapa massa kaos. Skulle gärna vilja veta🧐 En fråga, kommer vi fixa att göra allt med maten själva? Kram

Svar: Ja det är skumt.. jag vet inte vad det är.. man oavsett vad så är de inget bra... ja, om ni beslutar er för det så kommer ni att fixa maten.. kram :)
Esmaralda

21 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att Mg mår bättre och gratta sonen från oss i bloggfamiljen får du göra.
Kommer dem två fortsätta att umgås och bli ännu tajtare? Eller slutar det här?
Kram

Svar: Tack ska du ha... jag tror inte det tar slut här nej... kram
Esmaralda

22 Rebecca:

skriven

Sånt här är så spännande att läsa om! :)

Tur att MG är bättre!!

Ser du om det är någon som kommer vilja vara mer än min vän? kram

Svar: Ja, det kommer.. helt säkert.. kram
Esmaralda

23 kvinnan:

skriven

det låter läskigt verkligen, kan det vara så att dom grå även härjar bland krig och diktatur.

jag är orolig för min vänina som har gått igenom mycket den sista tiden,hur ser det ut mellan henne o hennes man kommer dom kunna hålla ihop. Hon har äntligen fått sitt första jobb, och kämpar.

Svar: Ja, de finns säkert överallt.... väninnan har det tufft men hon reder ut det hela.. kram
Esmaralda

24 f:

skriven

vad är det som kan få mig och ändra mitt beteende så mycket speciellt på jobbet, är det energierna ?

För många gånger så kan jag inte styra mina känslor och blir arg. Speciellt med dom jag jobbar med.

25 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Undrar om de grå kan uppfattas som tex ovanligt elaka av oss andra? Tänker att det finns ju dom som typ alltid verkar ha konflikter omkring sig som inte verkar vara som man ska helt enkelt...

Bör jag lyfta frågan om min arbetssituation eller blunda och gåvidare? Klart är att jag behöver göra något för att förändra men vet inte vad och det tär på mig. Kram från mig

Svar: Nej, jag tror bara de uppfattas som vanliga... de sticker inte ut... ta tag i problemet och bestäm sedan om du ska gå vidare.. kram
Esmaralda

26 hmm:

skriven

hej esmeralda

väldigt intressant ämne du tar upp idag,

jag undrar kommer det något roligt snart i mitt liv, arbetet har varit trögt,och inte alls mycket att göra. Känns som det är bara vi som har lite o göra, är det så.

27 fråga:

skriven

hur kommer det att bli nu när hans bror är tillbaka , kommer han att uppskatta mer vad han har , eller vad är hans plan?

Svar: Större uppskattning ska du inte räkna med.. kram
Esmaralda

28 Jennifer:

skriven

Hej. Det låter rent ut sagt alldeles FÖRSKRÄCKLIGT! Hua! Men inte vill de väl på allvar skada dig fina Esmaralda? Då hade de väl redan gjort det?

Då du skriver att de lever som vanliga människor, betyder det att de tex lever som sambo med någon ovetande stackare? Kan de få barn? Usch så creepy!

Hur stor chans är det att jag flyttar innan sommaren? Kram

Svar: Kanske inte skada mig i vanlig fysisk bemärkelse.. men något illa vill de oss som kan avslöja dem... det ÄR creepy.... chansen till flytt innan sommaren är runt 70 %.. kram
Esmaralda

29 Berg :

skriven

Väldigt intressant att läsa om De Grå! Det får en att fundera..

Jag funderar på om du fortfarande ser att S försvinner ut exets och därmed även barnens liv. Hur stor är sannolikheten att det sker under detta året? Det vore skönt att veta vad jag kan ställa in mig på.. jag blir lite matt av deras påhitt och vad hon säger till barnen..

30 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Dom där grå låter verkligen läskiga. När du skriver om dom föreställer jag mej dom som grådvärgarna i Ronja Rövardotter fast kanske i mänsklig form, håll dej undan för 17!!
Desto trevligare att höra att MG mår bra, håller tummarna att veterinären hittar vad som kan vara fel. Redan fredag och raka spåret in i helgen. Jag jobbar på att göra mej kontaktbar för snyggingen, hoppade hans hjärta lite extra? Tänker han på att kanske ta kontakt?
Gratta sonen och trevlig helg🥂🎉

Svar: Ja nog har han funderat på kontakt men något verkar hålla honom tillbaka.. kram
Esmaralda

31 Coco:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en fortsättning mellan oss? Eller ser det kört ut?
Kram

32 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att allt står rätt till nu. Det glädjer mig.
Ser det ut som om det kommer bli en riktigt seriös relation mellan dem nu?
Kram

33 Jessica:

skriven

Kära Es! Jag är så villrådig. Ska jag berätta hur jag känner för honom eller låta allt bero och bara försöka glömma honom?

Svar: Visst kan du berätta ... men var realist.. kram :)
Esmaralda

34 Milla:

skriven

Hej, oj, vad otäckt med de grå, läskigt. Tur att man inte ser dem.
Barnen är helt upp o ner här, kommer de att lugna sig, så mot konflikter om allt.

35 Anki:

skriven

´Godmorgon Es
Tror katten fick iväg meddelandet...han kan sånt oxå den goda herren Sessan...

Välkommen hem Es <3 Sicken tur MG har blivit bra igen . Så oroande när djuren inte mår bra .

De grå låter väldigt otäcka som min granne jägaren som var glad över att vargen nu var skjuten Nu kunde han och hans sort släppa jakthund igen och leka med sina vapen i skogen...jag säger fyy fan för jägare ! Hur kan män som har geväret som penisförlängare få bestämma vilka djur vi ska ha i landet ?

Ha ett trevligt firande av sonen

Kram Anki med flock

Svar: Det är så trist med vargen...verkligen! Kram
Esmaralda

36 Vv<3:

skriven

Hej Esmaralda !

Kommer jag bli gravid med ardi?
När?

Kram

37 Sofia:

skriven

Det låter otäckt med de grå, onda själarna. Jag vet inte riktigt vars jag är på väg i livet just nu. Jag hoppas något fint och lyckligt väntar, för det känns som att jag går och väntar... Kan du se något jag har att se fram emot? :)

Kram och tack för att du skriver åt oss

38 PiaS:

skriven

Hej Es,

Ryser av obehag när du beskriver de grå. Även om jag inte kanske har sett någon med dessa ögon, så jag har ibland när jag stött på en person (man) känt ett stort obehag, mörker runt dem och försökt undvika kontakt.

Vad skönt att höra att MG mår bra :-).

Undrar för egen del om du kan se något positivt för mig när det gäller kärleksrelation inom det närmaste?

Kram och kärlek
/PiaS

Svar: Man ska lyssna till sin institution om du gör ! Kärleken kommer men inte riktigt än.. kram
Esmaralda

39 Pia1:

skriven

Så otroligt vidrigt 😨 tror inte jag sett någon. Visst har jag mött någon människa som gett mig ett panikslaget obehag... Men de har haft psykopat-ögon. Tror du att de grå är medvetna om vad de ska föreställa alltså, och rör sig som oss andra? Jag blir trots allt nyfiken och undrar vad de gör på fritiden, om de jobbar osv...

Svar: Jag undrar också precis som du... de verkar så vanliga och troligtvis för att det är vad de vill och jag tror de har en agenda med detta.. men jag vet ju inte.... kram
Esmaralda

40 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan en riktig kärlek komma i år? Hur troligt är den chansen?
Kram

41 Sofie:

skriven

Usch vad hemskt om dom grå :S
Ser du om mitt förhållande kommer hålla? Har gått i terapi i 10 år, men inte ens tereaputen orkar med oss längre! :O Har vi nån chans tillsammans eller är det kört?

42 EPM:

skriven

God morgon!
Ja, jag tog lite sovmorgon.... ☺️
Skönt att MG mår bättre!

Jag har inte sett de grå som du beskriver, ser inte sådana ögon. Men jag funderar på om det är samma rädsla för att avslöjas som driver de som mobbar och stöter ut... visst en annan sak men kanske samma som driver.

Jag fick en julklapp av J, jag blev glad för den visade att han lyssnat och bryr sig om att ge nåt jag sagt att jag skulle vilja ha. Han gav sin fru samma sak. 😢
J är rädd för mig. Och rädda och kränkta män med smått narcissistiska drag tenderar att bli farliga... Han har redan hotat mig med tystnad. Jag vill berätta för hans fru men då krossar han mig och mina viktigaste relationer.
Detta är ingen man jag vill har mitt liv...

Kram

43 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Läste just gårdagens inlägg om lille MG, det var inget vidare. Hoppas verkligen att ni får hjälp med det! Så hemskt när ens djur blir sjuka! Lille gossen! 💖
Tack och lov så har jag ingen erfarenhet av De Grå! Låter väldigt otäckt! Om du tom kryper ut genom ett toafönster...då måste det vara allvarligt! Sorry, skrattade lite åt just toagrejen.
Hoppas verkligen att det ordnar sig med lillen och att ni får en fin födelsedagsfest i dag!
Kram till sig och MG! /Linnean 🌸

Svar: Ja jag hoppas att utredningen av MG ska ge nån form av klarhet men det är oroligt. Och de grå... jag får panik i närheten av dem... så är det.. kram o tack för hälsning :)
Esmaralda

44 Louise:

skriven

Tycker fortfarande att de grå låter som något som är taget från Harry Potter.

Skönt att MG mår bra nu. Grattis till sonen.

Jag känner mig ganska ensam trots familj och så. Jag har ingen jag kan prata och ventilera med. En sån där riktig kompis.
Jag vill ha vänner men folk verkar inte vilja vara min vän.
Vet inte vad jag gör för fel.
Vill ta kontakt med en tjej som jag umgicks med för många år sedan och vi var i princip varje dag men är rädd att hon inte vill att vi ska umgås.
Vi bor båda i Malmö.
Kommer hon vilja umgås med mig igen om jag frågar eller är det bortkastad tid?

Ha en fin dag och tacksam för svar.

Kramar.

Svar: Jag tror du vinner på att se dig om efter en helt ny kompis och du ÄR en bra vän och en vinst för de som blir dina vänner.. kram
Esmaralda

45 Erika.F:

skriven

Det låter verkligen så obehagligt, de grå. Är glad jag inte har den förmågan att se dom. Tänk så mycket det egentligen finns, i en värld för sig, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Hoppas verkligen de inte ställer till oreda i mänskligheten, hemska fasansfulla tanke.

Kram

46 Carina ST:

skriven

Riktigt obehaglig! Jag har inte några sådana mediala förmågor att jag skulle se dem förmodligen, även om du sagt att jag har förmågor som jag kan träna upp. Men däremot har jag mött en man som var tillsammans med en väninna för 20-25 år sedan som jag alltid hade EM obehaglig känsla inför. Han betedde sig som en trevlig, omtänksam person men jag minns att jag sa till någon att jag upplevde hans ögon som döda. Kan inte beskriva det på något annat sätt. Det var som om inget liv nådde fram till ögonen.Hans ögon var också grå. Jag kände alltid obehag ihop med honom.

Stort grattis till din son! Hoppas ni ska ha ett riktigt gott firande!

Vad skönt att MG mår bra nu. Hoppas ni får veta lite mer vad det är och kanske får hjälp med det i fortsättningen.

Kram, Carina ST


Svar: Ja, vem vet.. han kan ha varit en av dem. Ja, nu blir det att vänta till den 25_e och genomgången av MG.. så får vi se vad den ger... orolig är det.. kram
Esmaralda

47 Ma undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara kär i henne och följer hon med på resan?
Tror du det blir långvarigt med henne och att de skaffar barn tillsammans?
Kram

48 Milla:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skriver med en kille, han verkar förträffligt go kille, vad tror du ödslar jag min tid här? Eller skulle vi klicka/ bli bra om vi sågs?
Kram

49 The light:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han gillar K mer än vad han gillar mig?
Ser du något mer bestående mellan dem?
Kram

50 AnnaK:

skriven

Otäcka typer det där! Glad jag inget ser 🙈

Skönt att M-G mår bra 💛

Har precis återvänt från de döda känns det som. Legat utslagen med en jävla huvudvärk sen i onsdags. Vet inte vad det kan ha varit. Migrän brukar inte hålla i sig så länge. Men skönt att det börjat släppa nu iaf 😊

Ha en bra dag och Grattis till sonen!!

Kram 😊

Svar: Nån form av migrän kan det allt vara... njut nu är det släpper.. kram
Esmaralda

51 Undran:

skriven

Vad glad jag blir att höra att Mg mår bra:)<3Letade runt lite om hans symtom igår det var svårt att hitta ngt.

Men vad läskigt med de grå:(och att hela mänskligheten kan rivas sönder om de avslöjas hemskt.Men hur kan då alltet som har kraften över allt på jorden tillåta det hända? De grå har väl med vägledare och änglar som oss andra eller har de det?

ps:Ser du mig på ett nytt fast jobb?
kram

Svar: Jag önskar att jag kunde svara på dina funderingar men jag vet faktiskt inte..... ja på nytt jobb ser jag dig.. kram
Esmaralda

52 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det mer bestående mellan dem två? Kommer de bli ännu tajtare?
Kram

53 Undran:

skriven

Tack för svaret kram:)

54 S:

skriven

Hej Esmaralda.
De grå om de får tag på en undra vad som händer då? Kanske man bär med sig någon form av trolldom då?!
Es en till fråga jag önskar ha svar på ser de ut att bli ännu tajtare mellan dem? Till sommaren har de en mer ”självklar” relation då kommer de gå åt det hållet?
Kram

55 Längtar :

skriven

Hej Esmaralda.
En riktig kärlek för mig som jag stadgar mig med är det troligt att komma under året? Året är ju långt, är jag singel hela året?
Kram

56 💕 Zoey 💕:

skriven

Välkommen hem kära Es!
Förstår att ni inte hann med "Cake Boss Cafe" med tanke på alla andra roligheter ni hade inplanerat, men nu vet du om det och kan skriva upp de på din "to do list" nästa gång du åker till New York. ☺️ Vad skönt att allt verkar bra med stackars lilla MG. Blev lite rädd när jag läste att han var dålig igen. Stackare! Pussa honom från mig! 😘💖 Usch! Nä såna grå skulle man inte vilja möta. Gick du tillbaka dit en annan dag och hämtade tillbaka din jacka eller fick den ligga kvar? Kan säga att jag ser inga grå och det är jag glad över. Medial är jag ju inte heller, kanske ett sjätte sinne. Ibland får jag en känsla om olika saker och de visa sig oftast stämma. En gång fick jag ju en gipsmask i mitt klassrum att ramla ner efter att för min inre syn se hur spiken lossade mer och mer. Och trots att jag tittade bort föll mina ögon på den igen och innan jag visste ordet av låg den på golvet och smällen skrämde slag på alla i klassen, inklusive läraren. Det var creapy! 😱

Vet inte om jag har frågat detta, kommer inte ihåg men i så fall ber jag om ursäkt. Är inte menningen att tjata!

Men jag vet att jag får ett oplanerat barn då du har nämnt det för länge sedan. Vet inte om du ser det fortfarande, men om det stämmer fortfarande så undrar jag om jag kommer jobba en lång tid efter att ha varit mammaledig på barn nummer 2 innan jag blir gravid med de oplanerade barnet som blir nummer 3? Eller kommer jag bli gravid samma år som jag återvänder till arbetslivet? Ren nyfikenhet! Ha en underbar dag! Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

P.S. Gratta sonen från mig!

Svar: Absolut är ditt tips med på nästa to- do-list när jag åker över ! Nej, jackan hämtade jag aldrig, den fick vara där den var. Jag ser älskade barn omkring dig.. men inga detaljer tyvärr... kram
Esmaralda

57 F:

skriven

vad är det som kan få mig och ändra mitt beteende så mycket speciellt på jobbet, är det energierna ? 

För många gånger så kan jag inte styra mina känslor och blir arg. Speciellt med dom jag jobbar med.

58 Monica:

skriven

Det verkar vara kusligt men samtidigt skrämmande. Det finns mycket mellan himmel och jord som vi inte känner till.

En del mycket trovärdiga människor har sett både små tomtar som har verkat både som vägvisare och skyddsguider i djupa skogar i Småland andra har sett troll i inne i skogarna också.

Sen så finns de som pratar om parallella verkligheter.

En kvinna hade en insändare i tidningen Sökaren om ett besök i Frankrike med en annan person. Vid detta besök ute på franska landsbygden körde de in på en avtagsväg och kom till ett värdshus där de hade mycket trevligt och där var många studenter som hon pratade med. Något år senare när hon kom tillbaks till Frankrike ville hon besöka detta värdshus men hur de än letade hittade de inte avtagsvägen och en person som tydligen kände till trakterna skakade på huvudet och sa att en sådan avtagsväg aldrig hade funnits där och hon förmodligen hade drömt men hon var säker på sin sak.

Min bror berättade trovärdigt att han träffade på en dubbelgångare till mig som såg exakt ut som jag när jag var ung. Hon var där med en annan kvinna som hade med sig en schäferhund om detta hör till. Denna dubbelgångerska satt på samma parkbänk som han och de fick en speciell ögonkontakt. Han sa att det var en känsla att de hade blivit placerade intill varandra som det skulle höra till.

När man hör och läser om sådana händelser , kan det helt enkelt vara så att det finns portaler till andra världar både fysiska som dennna värld och även andliga som öppnar sig ibland. Kan du ge en förklaring till dessa fenomen Esmeralda?

Svar: Det finns så mycket mer mellan himmel och jord som vi inte har en aning om.. sådant som vi knappt skulle tro på.....och kanske är det meningen att vi inte ska veta allt... kram
Esmaralda

59 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer de att få barn tillsammans?
Kram

60 Hmm:

skriven


jag undrar kommer det något roligt snart i mitt liv, arbetet har varit trögt,och inte alls mycket att göra. Känns som det är bara vi som har lite o göra, är det så.

61 Hmm:

skriven


jag undrar kommer det något roligt snart i mitt liv, arbetet har varit trögt,och inte alls mycket att göra. Känns som det är bara vi som har lite o göra, är det så.

62 Moj:

skriven

Hej Ez!
Jag har lämnat min cv och personlig brev till två apotek. Kommer de att höra av sig nån av dem?kram Moj

63 Helena Ir:

skriven

Fy farao vilka läskiga typer..jag är nog glad att jag inte har din förmåga..läskigt!

I natt har jag haft en kamp..jag trodde jag skulle dö..åtminstone tuppa av..det svartnade framför ögonen..så sjuk var jag! Säkert har det inte hänt mig på minst 20 år..
Jag ska inte gå in på några detaljer..bara man hör ordet..så vänder det sig i magen..KRÄKSJUKAN!

Så jag säger..tack..jädrans mycket tack..för att det är över!
Jag prövades och jag överlevde :)

Skorpis..du, det var en skön känsla med mannen..det blir nog inte han..men det finns hopp :)

Ha det så bra..ja,just det..glad att höra att MG är piggare!
Very happy!

Kram :)

Svar: Hua så hemskt... kräksjuka är bland det värsta som finns ! Skönt att du är piggare nu. Kram
Esmaralda

64 Cara:

skriven

Jag läste en del UFO- och arkeologiböcker i sommras. Associerade direkt till "de grå". Det finns en berättelse som återkommer, vilken innebär att det finns och har funnits flera världar och dimensioner. En gång för väldigt länge sedan fanns det en planet som var lik jorden. Men den gick under för att människorna som bodde där lät det bli kärnvapenkrig. Några lyckades rädda sig, antingen genom att bebo underjorden eller fly till en annan planet. Dessa två "arter" har sedan utvecklats olika men ser fortfarande lika ut. De som gömde sig i underjorden är nu här för att hjälpa oss att inte begå samma misstag igen och de som flydde till en annan planet är här för att de vill leda oss till samma bana igen. Ingen av arterna har känslor, så som vi har. Men de som är här för att hjälpa är ändå inte onda.

Så det är inte de som kommer att leda till katastrof för oss människor. Det är vi själva som håller på. I min fantasi har till exempel "de grå" just nu hjälpt till med Nord- och Sydkoreakonflikten så att vi klarade oss från kärnvapenkrig ett tag till.

65 AnnaK:

skriven

Tack! Ja, det är kanske migrän. Den har blivit värre kan jag konstatera då. Längre anfall. Nån hint om varför?

Kram kram 😊

66 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag har läst att de grå kommer från andra planeter, även om de har varit här under många många år. Det är faktiskt olika sorters utomjordningar som har fuskat med vår DNA och tagit ifrån oss medvetandet till en stor del (utdrivning ur paradiset..)så att vi har glömt var vi kommer ifrån och vad vi gör här. Jag vet ju inte heller men det oroar mig verkligen att inte ens dina andliga vägledare kan ge dig information om dem. Är de kanske ´aktiva´där uppe också? Det är uppenbart att de av någon anledning infiltrerar i vårt samhälle och har hemliga planer med det. Sannolikt samarbetar de med våra regeringar. Ju mer medvetna vi blir och ju mer vi hittar kraften inom vår själva, desto större chansen att de inte får vad de vill (all makt över jorden att överta hela vårt medvetande..?)och att vi människor äntligen blir fria. Men det är just det som de vill förhindra på många olika sätt och främst med hjälp av teknologin som verkar hypnotisera folk alltmer. Både Rauni Luukanen och David Icke har intressanta (och ibland konstiga)ideer om hur vi egentligen blir ´mindkontrollerade´ på vår jord.

Svar: Ja, det är en teori. så kan det mycket väl vara.. kram
Esmaralda

67 Susanne Amalia :

skriven

God eftermiddag ...
Jag har kämpat med de figurer som är nära mig ... djuren är uttalat rädda och EllaBella skäller inte längre när någon kommer i genom dörren .. skepnader finns runtomkring mig och de är mer och mer synliga för varje dag .. De grå dyker upp mer och mer i samhället i takt med att vi tappar empati och kärlek för varandra .. ju hårdare klimatet är destå mer frodas dessa .. jag ser och de finns bland läkarkåren politiker och portföljburna personer .. även bland misären på gator -- där frodas dessa och och igår upplevde jag en på nära håll .. Jag gick till sjukhuset för att jag hade urinvägsinfektion och fick penicillin för detta .. då säger läkaren att dig är det ingen mening att hålla på med du har genomskådat detta redan ... så vänder hon bort blicken så att jag inte ska se mer och skriver ut medicin .. Så fortsätter hon ..sådana som dig rår vi inte på ... jag behandlar dig med medicin som man ska göra du får behandling ... Detta är lite läskigt ..men ja jag ser... Läkaren kastade tillbaka huvudet och tittade på mig med skärskådande blick .. jag har träffat henne förut en gång och kom på att det var på ett helt annat ställe men det är samma person ...Det vet hon också ... men vad som faktiskt slog mig var att hon blev rädd för mig ... hon ville inte bli sedd för den hon var .. efter besöket finns det inte kvar en skepnad här hemma och i förrgår fick jag hålla om katten och hunden hela natten och tala om att ingen fick peta på varesig min katt eller hund .. båda har nu slutat att hosta och snurvla ... och EllaBella skällde på en ett ljud av en hund som tjöt från en annan lägenhet ...

Jag åker till Sälen på tisdag morgon det ska bli så kul för jag ska tita på hus lokaler och verksamhet samt kolla på ett jobb .. allt känns så bra ... dessutom ska jag träffa en av mina fantastiska vänner en liten stund ... tjooohoo... livet är magiskt ... bara man tror så händer det saker .. jag har saltbadat mina talismaner och ställt det ute sunder dagen och månljuset på natten .. även under fullmånen ... jag har gjort fullmånescermoni och låtit mina önskningar vara kvar i saltet de har badat i .. magiska saker händer ... i love

Nu har ska sonen köra upp snart och dessutom göra teoriprovet.. han har pluggat och kämpat på ..
FRÅGA.. den 15/1 och den 26/1 gör ha prov och kör upp kommer han att klara det .. jag är alldeles för nära mamma för att stressa av så jag ser klart .. du kanske kan se ?? Detta finns också i Saltet .. men jag frågar lite eftersom jag är lite desorienterad här ..

har världens affärsidé ... kommer att utveckla detta med sonen och hans vän .. detta kommer att bli succé ...

Nu önskar jag dig en underbar dag med kärlek och glädje <3 EllaBella hälsar till Glenn ...

Svar: Nu fanns din kommentar här !! Det var en stark upplevelse du hade med läkaren... och din förmåga att se igenom.. sådant är både på gott och på ont men det vet du redan. Nu önskar jag dig allt gott och lycka till i Sälen.. kram
Esmaralda

68 Fialotta:

skriven

Fy fasen så obehagligt.. Mardrömsscenario att ha en grå flåsandes i nacken.. Eller i sin vardag. Omedial och omedveten som man är.

Ha ett fint firande för sonen nu! Själv snörvlar man med feber i soffan.. Ska i alla fall fredagsmysa med lite glass. Dessutom börjat skriva med en man som ger mig trevliga vibes. Inte min vanliga typ. Har han tänkt lite på mig under dagen också? :-)

Kramen!

69 AnnaK:

skriven

Nu är jag jobbig med frågor. Min dotters vän ska omplacera sin katt och den är så fin och speciell. Skulle min allergi klara den???

Kram igen 😊

70 Veronica:

skriven

Jag tror nästan att mitt ex sen många år tillbaka tillhörde de grå. Han var inte snäll... lite psykopatbeteende men ändå inte... det var svårt sätta fingret på vad det var.
Nu har han plötsligt börjat besöka mej i drömmarna där han är både ond och god på samma gång och det enda jag kan se är hans ögon... jag flyr och gör allt för att han inte ska kunna ta på mej... Jag minns att han kallade sej själv ljusets krigare. Jo pyttsan!

Jag hoppas och tror att MG blir helt frisk och som vanlig igen! Kan han ha fått någon smitta från en fästing mån tro?

Kramar!

Svar: Ja, vi får se vad undersökningen den 24-e ger... det är oroligt.. neurologiska sjukdomar är ju ofta rätt allvarliga.. kram
Esmaralda

71 S:

skriven

Hej Es

Ser du vad jag kommer falla för hos min nästa pojkvän?
kram

72 Tänkaren :

skriven

Cara jag tror faktiskt på din teori. Vi människor gör en medvetanderesa som innebär att vi, om vi väljer rätt väg, når vår inre sanning. Att känna och att ha känslor är människans gåva men också vår stora kamp. Just nu är vi inne i en väldig orolig fas i människans tidslinje där vi antingen går mot ett kärleksfullt samhälle eller mot en sanning där vi förstör vår planet och varandra och blir allt mer frånkopplade från vårt inre. Så det är inte alls osannolikt att det finns andra varelser här som handlar i det fördolda. Kanske för det onda eller för det goda. I slutändan är det trots allt upp till människan vilken väg vi väljer att gå.

73 Mind:

skriven

Aldrig sett någon grå så vitt jag vet, men däremot träffat folk som jag instinktivt kännt fara kring, mycket obehaglig upplevelse och man vill verkligen inte vara i närheten av dem.

Sen finns det förstås vanliga människor som är psykopater och liknande, som man brukar känna obehag kring.

P.s Insåg att jag varit en skitstövel i det förflutna i vissa sammanhang. Tror du hon tog till sig min ursäkt, med det menar jag, var den positiv för henne eller bidrog den bara till negativitet?

Kram / Micke


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: