En bra dag på jobbet...

 
I dag var MG iväg på jobb som vanligt men den här gången på en bondgård och det var superspännande !
 
Han fick stå näsa mot näsa med kor, häst och får.. och så den här kalkonen .
De fastnade för varann.
 
 
Kalkonen var inte det minsta rädd och de luktade på varann och fjädrade sig vänskapligt mot varann
En bra dag på jobbet säger MG !!
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej!

tänkt på att C kvinna som vi träffa sällan så finns det något mellan oss. är det något speciellt mellan oss för framöver? vi håller kontakt så länge och undrar om det kommer händer något mellan oss i framöver?

ha det bra :)

2 Tisa:

skriven

Jag ska träffa honom i helgen, blir det några gnistor? Kram

3 Sus:

skriven

Hej
Skönt att någon har de bra...
Vad är hennes problem?
Love sus

4 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser mig byta yrke kram

Svar: Ja jag ser dig göra något nytt och det ser positivt ut.. starta din tankeprocess kring vad du vill och krävs det utbildning/kurs så dra dig inte för det.. kram
Esmaralda

5 Lilly:

skriven

Hur ser min livsväg ut.

6 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag förstår mig inte riktigt på barnets far. Han ringde flera gånger idag, jag tycker det är bättre om vi kan skicka sms till varandra gällande sonen så att det blir lite nyttig distans och så att jag kan ta mina steg vidare. Nu svarade jag hans samtal för jag tänkte att det kanske är något viktigt gällande sonen. Då säger han att han inte ville något speciellt egentligen utan ville bara prata och att han skaffat någon microfon så att han kan prata både när han kör bil och på jobbet. Han frågar ju även om sonen men även samtalar med mig rent allmänt så. Jag vet inte hur jag ska bemöta detta. Jag försökte att vara lite kort, svänga tillbaka så att vi pratade om sonen. För som jag har förstått det rätt att om han nu ska gå vidare, har en annan tjej så ska väll inte vi ha mer kontakt än nödvändigt gällande sonen? Klart jag tycker om honom och jag vill ju prata med honom men det är ju just där problemet är. Han vill ju gå vidare? Och jag måste ju släppa honom. Varför gör han då såhär? Vad vill han få ut av det? Saknar han mig faktiskt på ”riktigt” och inte vill släppa mig? eller kör han någon test för att hålla mig kvar? Fast det är ju bara på hans villkor.. när han känner för att prata med mig.
Kram

Svar: Han har svårt att bryta helt och detta måste du initiera att ni gör.. annars kommer du må rådligt på sikt.. kram
Esmaralda

7 Hej:

skriven

Hej!!
Haha heja Mg du är bra!!

Ser det ut att ske båda delarna?
Kram

8 Maria:

skriven

Hejsan :)
Händer det nått kul/trevligt snart?
Kram 💗

9 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att gå vidare och fortsätta på det spåret han valt nu oavsett hur jag agerar?
Kram

10 Dahlia:

skriven

Hej
Själv hade jag en dålig dag på jobbet idag.
Inget fel på kollegerna mer att det känns att de högre ser ner på mig. Bara dålig självkänsla?
Ser du mig på en ny arbetsplats i år?

11 Undran:

skriven

Vad spännande för Mg:)Och att han hittat en ny vän med<3

undrar nyfiket vart jag kommer möta min blivande?
kram

12 Mia:

skriven

Hej
Visst är det härligt att se när olika djur får kontakt med varandra, att de har någon sorts samspel med varandra 😃
Jag är så trött och har nu varit det en längre tid, är helt slutkörd, Kommer jag ut ur den här tröttheten? Kan du säga något possitivt som kommer att hända under 2018
Kram

Svar: Du kommer ur tröttheten och lämnar den bakom dig.. kram
Esmaralda

13 <3:

skriven

En oväntad vänskap för MG och kalkonen.

Bör jag bli orolig min pappa vill inte berätta om besöket idag inte ens för mamma. Han är så hemlighetsfull och förändrad. Tror du han kan ha gått till en psykolog ?
Kram

Svar: Jag ser inte vad det är som sker... men han verkar ha pratat med någon.. han kommer berätta så småningom.. .kram
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Duktig han är MG;)
Jag ska boka utlandssemester/ resa till början av juni för mig, min mamma, mina syskonbarn och mina barn. Min son som är 14 är dock tveksam till att följa med och svarar varken bu eller bä. Känner att jag inte kan vänta så mycket längre med bokningen men hur ska jag göra? Jag vill ju så hemskt gärna att han följer med.

Kram❤

Svar: Sätt ner foten och tala om att han inte har något val.. han ska med... möjligen att ni får förhandla om något annat som han vill... han får lära sig att både ge och ta :) kram
Esmaralda

15 Ghostwriter Livsbeslut :

skriven

Bör jag söka till fler skolor? Tänkte angående ekonomin och ifall det är bäst att börja omgående och inte till hösten?



Jag undrar också om universum tycker jag tagit fel beslut och de är därför jag är i denna sits eller om jag fortf. Har mening att lära mig!


Kram!! Ghostwriter

Svar: Du lär dig hela tiden... det gör de flesta av oss som har förmågan.. och saker och ting kommer rätta till sig... kram
Esmaralda

16 Signe:

skriven

Hej!

Har vi chans på vinst snart?

Kram

17 Hmm:

skriven

Hej undrar om du kan se hur det är med min svärmor? Ingen som vet vad hon lider av?

18 Kvinnan :

skriven

När kommer mina kära syskon göra valet att dom går ut i arbetslivet o blir sociala.

19 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Jag letar annan tjänst, för jag trivs inte särskilt bra på nuvarande arbetsplats. Två arbetskamrater har redan slutat & det är allmänt taskig stämning - bara ungdomar kvar som inte tar särskilt mycket ansvar. Assistansbolaget vill inte höja timlönen nämnvärt efter löneförhandlingen.... 2 kr i timmen!!!! Ett stort skämt, i alla fall för mig som har utbildning, arbetslivserfarenhet och jämt ställer upp när det krisar i arbetslaget. Nu har det blivit en tjänst ledig hos en brukare som sköter personaladministrationen i eget bolag - skulle jag trivas bättre än i dagsläget, om jobbet blev mitt?

Önskar alla i bloggfamiljen en fin kväll!

Svar: Ja, jag tror det kan bli bättre.. som en mellanlandning.. du kommer gå vidare ... kram o lycka till
Esmaralda

20 Månflickan:

skriven

Tack Es, för svar! <3

21 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Shanti är fortfarande försvunnen! 😢

Vännen hör inte av sig, så det är nog lika bra att gå vidare och glömma båda två?

Kram!

22 Kvinnan :

skriven


När kommer mina kära syskon göra valet att dom går ut i arbetslivet o blir sociala.

23 Hmm:

skriven


Hej undrar om du kan se hur det är med min svärmor? Ingen som vet vad hon lider av?

24 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag undrar kommer hon tjejen som jag har en chans med att hon hör av sig snart? För hon har inte skrivit tillbaka på två dagar nu tror jag.

Och hon andra tjejen som jag snackade i telefonen,hon som gillade mig, hon hade även känslor för nån annan och jag sa att hon skulle ta den personen, och hon gjorde så. Blev faktiskt glad och kände att hon gjorde ett rätt val 😊

Tillbaks till den tjejen som inte har svarat mig på två dagar, finns chansen fortfarande? :)

Kram

25 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att båda sakerna kommer att ske?
Kram

26 AnnaK:

skriven

En liten fråga.....kan det vara så att jag bott eller jobbat i ett gammalt slott i Skottland/England i ett tidigare liv?

Kram 😊

27 Hoppet:

skriven

Hej Es

Ser du mig på rätt väg snart?
kram

28 Catarina:

skriven

Vilken klok hund 💕 Ser jättegulligt ut när han vaktar staketet.
jag får bara byta bostad om någon vill byta mig o de allra flesta vill byta in till stan. Jag kommer inte stå ut här i 5 år till om det är så illa o då kan jag inte flytta hem på den tiden heller o äldre hunden hinner gå bort. skulle bara behöva få fråga om det ordnar sig.? jag vantrivs så oändligt, tacksam på förhand för svar! kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: