Hipp hurra....

 
Idag är ingen vanlig idag... i dag är den sonens födelsedag !!
 
Jag har alltså en fölsegris här hemma... och i morse sjöng vi och det blev paket på sängen !
 
Mannabonne Glenn fick också ett  paket.. gosedjuret från USA och han blev rent till sig av glädje.
 
Något  stort kalas blir det inte förrän  första grillhelgen till våren.. har sonen bestämt !
Och det passar mig och min jetlag bra.
 
Så ikväll myser  bara vi.... i morgon kommer gäster från Australien och på söndag åker sonen tillbaka till Stockholm
Själv måste jag bara  göra ett statement: FUCK JETLAG !
Sådärja, det kändes bra.
Har ju sovit som en stock i natt.. och ändå känner jag mig som ett  hålögt spöke...
 
 
Trött kram o massa kärlek
 
1 Moj:

skriven

Hej Ez!
Jag har lämnat min cv och personlig brev till två apotek. Kommer de att höra av sig nån av dem?kram Moj

2 Susanne Amalia :

skriven

Stort Grattis till födelsedagsprinsen ..
det ser mysigt och avslappnat ut i morgonrock och jag önskar dig en underbar dag med många glada skratt och stor glädje .. en födelsedagskram sändes också

till Ez.... har skrivit ett inlägg om de grå och lite mer på ditt förra bloggämne men antingen har det inte kommit fram eller så har det försvunnit i syber ....

Om du vill kan du läsa det om det har kommit fram för jag har en liten teori om det grå .. kramar


Svar: Tack för hälsning :) Jag har okeyat allt som skrivits och hittar ingenting mer från dig... om du orkar så skicka gärna igen.. det är så irriterande när text och kommentarer försvinner !! kram :)
Esmaralda

3 Mimmi:

skriven

Hej fina Es,

Ser du om N kommer tillbaka och det blir vi igen?

Kram

4 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda.
Vissa dagar faller tröttheten över en. Grattis sonen nu blir han vuxen :)

Es, hur troligt är det att rätt kärlek kommer någon gång under året?
Kram

Svar: Det finns en god chans.. kram
Esmaralda

5 Sus:

skriven

Hej
Lite kalas piggar upp...
Något på g för mig....
Love sus

6 Skorpan:

skriven

Grattis till födelsedagsgrisen, må han fira ordentligt på grillpartyt ;)!

Jag besökte bankfacket idag, inget jag gör speciellt ofta. Nåväl, det var ju kö o jag fick vänta en god stunde. Kom äntligen fram till disken o då säger hon att hon inte hittar nåt dokument som skulle ha gett mig rätten att gå dit. Nähä, skulle väl inte gå till ett sånt ställe om jag inte var tvungen alltså. Efter en stunds svettande, bähge två, hittade hon dokumentet med mina ”rättigheter”. Fick min kod o iväg till valvet, kom in o tog ut boxen o låste facket för en stund. Fel, fel, fel, det gick inte att låsa upp mera o sen blev det att pallra sig tillbaka o upprepa proceduren, förutom det med dokumentet då. Puh att ett besök till banken kan ta lång tid.. Men jag är ju lite klokare nu ;D, lås inte facket...

Frågade idag av en ”medarbetare” om de anställer nå annan typ av personal där hos dem o jag fick en mailadress dit jag kan skicka en presentation. Iom detta undrar jag om det är på nåt liknande sätt jag får det nya jobbet eller svarar jag på nån annons Es, kan du se nåt gällande detta?

Hoppas du snart blir ditt pigga jag igen o blir av med ”jaggen” ;).
Kram Skorpan

7 Moj:

skriven

Hej Ez!
Jag har lämnat min cv och personlig brev till två apotek. Kommer de att höra av sig nån av dem?kram Moj

8 Mwk:

skriven

JETLAG får man försöka tänka att det är värt för de upplevelser man haft på en annan sida av jordklotet. Det är ju häftigt att vi faktiskt kan resa så långt på så kort tid. Och för att uppskatta det positiva behöver man uppleva det negativa. Sånt tankesätt hjälper mig när det känns trist:)

Och vad gäller min dejt, blir han glad av mina meddelanden och ser även han fram emot att vi ska ses igen?

Kram o rå om sonen nu:)

9 Michaela:

skriven

Hälsa sonen ett stort grattis från mig!😊 Är också ett januaribarn men inte förrän den 23e. Önskar såå att man fick lite romantisk uppvakning på sin dag nån gång och trodde det skulle ske i år men verkar inte så :/

Hoppas ni får en mysig kväll och att jetlagen släpper snart! Måste vara skit jobbigt! :/
Kram

10 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon stor förändring i år för mig?
Ser du i någon procent hur troligt det är att jag går in i en långvarig relation under året?
Kram

11 Mie:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser dem ut att bli ännu tajtare med varandra och fortsätta med varandra ett bra tag till?
Kram

12 Cecilia:

skriven

Grattis till din son! Usch, jobbigt med jetlag..

Imorgon ska jag, brorsan och pojkvännen till syrrans lägenhet och renovera lite. Är lite orolig inför bilfärden dit och hem, kommer det att gå bra? Blir det vi gör om bra? Kramar

13 AnnaK:

skriven

Sorry för tjatet men kan lilla kattflickan bo här eller blir jag allergisk? Känner av nån anledning väldigt starkt för detta pyre.

Kram 😊

14 <3:

skriven

Så härligt med kalas.
Har jag någon grå i min närhet jag ska se upp för ?
Kram

15 Nettan:

skriven

Grattis på födelsedagen 🍷💐🍰🎁

16 EPM:

skriven

Grattis till sonen!

Jag agerade vuxet och svalde min förtret och rökte fredspipa med J. Han kommer alltid ha en särskild plats i mig, men jag kan inte leva ihop med någon som hotar och falskeligen anklagar samt skrämmer mig.
Nu är han lugn. Då är han inte farlig.

Jag vill träffa någon som får mig tro på kärleken igen... kommer det ske?

Kram

17 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Var på bussresa i går. Blev J sur på mig då eftersom han inte fick sitta bredvid mig. Eller är han så där ointresserad helt plötsligt?

Kram Barbro

18 Kvinnan :

skriven

Grattis till sonen hoppas ni får en trevlig kväll 😁

Undrar om du ser något spännande på ingång I mitt liv du kan berätta om ❤

19 Boudica:

skriven

Grattis till grabben! Ser lite trött ut på bilden, inte väckte ni honom så tidigt? ;)

Har inte sett nå grå, men ibland kan jag få obehagskänslor av folk bara så där, och även andra känslor kan jag plocka upp från folk.
Det kan bli lite jobbigt ibland!
De grå påminner mig lite om ghost whiperer serien, hon ser också nå kusliga människor, och serien är ju löst baserat på ett mediums historia.

Fredag, här ska det slöas idag, och väntar nervöst på tentasvar fortfarande.

En nyfiken fråga i dag, kan du säga vad D tycker om mig? Hur uppfattas jag?

KRAM!

20 Ull:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas du har en trevlig kväll.
Han säger att de är tillsammans.
Tror du det kommer att bli långvarigt mellan dem?
Kram

21 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att han kommer att ändra sig eller sakna mig?
Kram

22 Little miss piggy:

skriven

Grattis till din son!

Jag undrar hur stor chans det är att jag flyttar i år? Eller lutar det mer åt nästa år? Vad tror du - flytt i år eller nästa år? Vilket lutar det mest åt? Mycket tacksam för svar! Kram 🐷

23 Little miss piggy:

skriven

Grattis till din son!

Jag undrar hur stor chans det är att jag flyttar i år? Eller lutar det mer åt nästa år? Vad tror du - flytt i år eller nästa år? Vilket lutar det mest åt? Mycket tacksam för svar! Kram 🐷

24 Little miss piggy:

skriven

Grattis till din son!

Jag undrar hur stor chans det är att jag flyttar i år? Eller lutar det mer åt nästa år? Vad tror du - flytt i år eller nästa år? Vilket lutar det mest åt? Mycket tacksam för svar! Kram 🐷

25 A.d:

skriven

Hej ez

Jag frågar dig för du har alltid rätt och det känns possetivt att få ett svar av dig. Mår alltid bättre och blir glad.
Jag undrar kära ez om jag kommer studera i framtiden. Jag vill så gärna men sätter alltid murar framför mig min dröm har varit socinom Utbildning. Men är rädd att det är för kämpigt att jag inte klarar det. Men samtidigt vill jag så gärna byta jobb. Kommer det hända någon förändring tack fina du.

26 Alie:

skriven

Ja det tar ju ett tag att komma tillbaka till ”verkligheten” efter tidsskillnad.. försök ta dagarna med ro ( om du kan 😉)
Mysigt att ha sonen hemma o få fira med paket på sängen..

Ha en skön fredagkväll, mys!
Kram

27 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.
Vi pratar med varandra och försöker reda ut det hela.
Finns det en chans att det löser sig och att han och jag inleder en relation?
Kram

28 A:

skriven

Ett Stort Grattis till sonen:)

undrar om det nya året kommer med något positivt för mig?
kram

29 Misstjejen:

skriven

Hej

Det finns en person som C och hon har finns här för mig i viss tider. Våra relation fungerar väldig bra och det måste var något som finns orsak att får vi stannar så länge? Hon är bra på att lyssna när jag vill säger något...

Det ska finns något orsak för oss?

Ha det bra 😊 och hoppas det går så bra för er

30 Hej.:

skriven

Grattis till din son.
Kommer dom att sälja så att vi på så sätt kan köpa nytt boende?

31 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att lämna henne för mig?
Kram

32 Emma:

skriven

Hej! Är förälskad i en kille på jobbet. Han är en blyg datakille så svårt att se vad han känner. Vad känner H för mig?

Kram

33 Emma:

skriven

Hej! Är förälskad i en kille på jobbet. Han är en blyg datakille så svårt att se vad han känner. Vad känner H för mig?

Kram

34 B.L:

skriven

Hej E,
Får vi lägenheten såld eller bör vi behålla??

B.L

35 Miltons Mamma:

skriven

"Fuck jetlag" 😂😂😂
Visst är det skönt att bara få spotta ur sig när det "trycker på".

Såg att MG är sig själv igen 💜 Skönt! 😀

Hua "de grå". Fi fan rent utsagt. Skulle troligtvis göra i brallan om jag skulle råka ut för dem.Om jag ens skulle HINNA göra i brallan. 😊 Dö på fläcken är nog mer "rätt" 😁

Kjam


36 Helena Ir:

skriven

Grattis till din son!

37 Tjejgumman:

skriven

Oj, oj... Min man var från Malmö. Jag lyckades aldrig förlika mig med att bli kallad för en gris på födelsedagen... Jag tycker fortfarande det är ett riktigt svinigt uttryck, även om jag kan förstå att det är tänkt att vara smågulligt menat. 🐷
Den är nu 3,5 år sedan han lämnade denna världen, det slog mig just, kallar skåningarna på andra sidan varandra för gris varje år på dödsdagen oxå??? 🤪

Har min f.d. man, eller någon annan på den sidan, något att berätta eller meddela mig inför detta nya året?

Varma kramar från kalla (-23°) fjällen!

38 Miltons Mamma:

skriven


Träffar jag "mannen" i mitt liv genom mitt yrkesval??
Kjam

39 Kvinna :

skriven


Undrar om du ser något spännande på ingång I mitt liv du kan berätta om ❤

40 positiva tankar:

skriven



Hej Esmeralda!

Jag undrar varför min ena bror(han som stal mitt hus)är så girig, ondskefull, iskall och falsk, manipulativ och stortjuv? Mycket av det jag har läst om narcissister stämmer på honom. Han stal mitt hus och fick oss skriva på fullmakter till honom.
Jag bor i huset men han vill ha ut mig den 1 Mars. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Min fråga är vad händer nu med mitt hus? Får jag tillbaka mitt hus och när kommer det att ske? Kommer jag att få bo kvar? eller kommer han att lyckas vräka ut mig? Den här brodern har också stulit hela arvet, föräldrarnas hela förmögenhet på många miljoner. Sen pappa dog har han härjat skoningslöst mot oss som ifrågasatt arvsvindleriet. Jag är rånad och bestulen och trakasserat av honom. Sått Splitt i familjen så att han får fritt spelrum och skickar sina bundsförvanter till fronten för att kriga mot dom som ifrågasätter orättvisorna, ställer syskonen mot varandra vissa av syskonen har han hjärntvättat så dom slåss för honom. Han har fått mig må mycket dåligt i början i djup depression och svår ångest som tog drygt ett år tills det gick över.

Kommer han att komma till insikt om hur fruktansvärt ond han är? Kommer han bli en normal människa med sund sinne?

Tack på förhand, M


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: