Livsvägen....

Livsvägen… någon undrade vad det egentligen är ? Och kan man påverka den ?

Livsvägen innehåller två delar… dels den delen  som  man inte  själv kan påverka.. det  som är ment to be , det blir och universum styr. 

Sedan finns det den andra delen.. som  man själv påverkar. Det går  inte an att bli fatalist och uppleva att den fria viljan är en illusion.

 

Att sätta sig ner i ett hörn och inte företa sig någonting alls och tänka att det som sker det sker.. oavsett.  Då  attraherar man negativt och är helt på fel spår. Man drar till dig elände och  skvalpar runt i dyn.

Se din livsväg som ett sällskapsspel.. med tärning och små markörer som ska flyttas från punkterna 1-100.   Varje punkt representerar något  som du aktivt ska ta del i… och  din aktivitet påverkar  hur du sedan ska välja när du kommer till nästa punkt.  Själva spelet i sig är universums påverkan.

 

 

Livsvägen symboliserar din resa genom livet…och genom denna resa möter du sådant som du ska lära av och bemästra.  Din egen inställning och attityd är viktig eftersom detta påverkar dina val.

En medveten resa med öppna ögon, mod och glädje är viktigt att du har i din ryggsäck under färdens gång.

 

Motgångar kommer… och meningen är att de ska hanteras och bearbetas

Beslut ska fattas

Kärlekar ska upplevas

Resor och nya platser som ger innehåll

Nya och gamla människor som vi kan luta oss åt ibland och känner glädje tillsammans med .

Gör vi vår livsresa på ett medvetet sätt så klarar vi utmaningarna lättare och vi hittar vägen mot våra passioner i livet.

 

Man ska hitta sin nisch.. där man har störst möjligheter att må bra och utvecklas… man ska ta vara på sina talanger och utveckla sina styrkor.  Man ska vara fortsatt nyfiken.

Man ska inte snöa in på hur andra människor påverkar ens liv…. sånt ska man lära  sig att förhålla sig till .  Och efter ett trauma… bör man aktivt jobba på att komma på banan igen !!

 

Har man en inställning som en fd svärmor till mig hade, att ” de ofödda har det bäst” .. då gör man det svårt för sig själv. Man går längs sin livsväg med bromsen i och man tappar förmågan att se och ta till sig  ljuset. Man attrahera de mörka krafterna och  sjunker ihop som en punkterad ballong.

Kan  man istället se det som att ” Livet är en fest”  med allt vad det innebär.. då har man ett bättre utgångsläge. Då attraherar man det positiva.

 

Alla kan vi behöva jobba med vår grundinställning då och då.

Det är inte bara att stå på – utan vi behöver stanna upp emellanåt och  fokusera på vår inställning och vad vi behöver ge oss själva för att ta den goda kontrollen.

Det är aldrig försent att välja den nya och rätta vägen !!

 

Kram & kärlek

 

P.s. Tänk på att använda "gilla" knappen... skriver jag något som du gillar så tryck till och jag får en indikation på vad ni vill läsa mer om !!!

1 <3:

skriven

Hej kära Es testar och ser om det kan gå vägen som jag vill med TG evenemanget ?
Hur stor är chansen ?
Kram

2 Tingeling :

skriven

Intressant... Och egentligen känner man ju om saker och ting är rätt eller fel. Om man riktigt tänker och känner efter. Jag har frågat dem äldre i min släkt om det var något dem ångrat när det gäller yrkesval. Och alla svarade att dem egentligen velat göra nåt annat än dem gjorde, och dem visste också precis vad. Men man kör liksom på, för man har ett jobb, och man får sin lön, och man är väl ändå ganska nöjd. Men i bakhuvudet finns en annan dröm. Som man tänker man inte kan uppnå.

Måndag i dag och jag är väldigt trött. Igen. Och jag fortsätter här med mitt jobb och får min lön men jag tänker inte ge upp om att gå vidare... Jag har bytt jobb och bana förut så tänker göra det igen. Tack för peppande från dig! 😊

Kram!

3 Mikaela :

skriven

Hej hej. :)

Kan radhuset vara det rätts för oss? Finns det en chans att vi vinner budet ? Vi har lagt ett bud så får vinde vad som händer! Eller är huset för litet för oss ? Hoppas du ser någon chans

En sak till ang mitt jobb, ser du om anhöriga kommer vara nöjda med nya insatserna som vi lägger till? Det är allt jag önskar för vill att kunden ska vara nöjd kram

4 Jossan :

skriven

God morgon..

Dags för en ny arbetsvecka! Igår kunde jag inte sova utan var vaken en bra stund. Det var riktigt jobbigt och sen upp vid denna tiden.. nä fy! En dags helg hade varit härligt. Men det är vecka 4 och snart är det lov igen. Bara 4 veckor kvar så då kan jag få sova. Måste planera upp massa jobb hur jag ska jobba denna terminen. Min motivation är där inte fast jag älskar detta jobbet.
Ikväll är det föräldramöte.. kanske därför jag sovit så dåligt inatt.

Jag får inte tag på min kompis.. Jag har skrivit flera gånger och hon har varit inne på fb men inte ens kollat mitt meddelande.
Känns som jag gjort något.. eller så har hon mycket att göra...

Nä jag måste fixa mig så jag kan ta mig till jobbet.. jag hatar måndagar -.-..

Kram

Svar: Lycka till på föräldramötet ! Det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

5 EPM:

skriven

Godmorgon kära Es.
Först vill jag bara säga att jeanskjolen blev till. Klurigt men snyggt så nu kan jag återanvända gamla jeans på ännu ett sätt!☺️

J gör mig osäker på hur han är nu... Jag vet inte om jag ska ge honom mitt förtroende igen eller inte.

Även om min gabbe är på upphällning så hänger han kvar, dess mynt är ju skyddande. (En student som läst historia berättade om den kraft de anses ha)☺️

Kram

Svar: Vad härligt att du fick till det !! Och din Gabbe är inte helt död... lite liv finns det fortfarande.. kram :)
Esmaralda

6 Susanne Amalia :

skriven

God morgon...
Livet är så viktigt.. Att leva livet.. Njuta av livet.. För mig finns inget annat.. Att skapa och att glädjen får fäste..
År2017 har varit ett märkligt år..
Jag vred av benet i armen när jag föll handlöst ner för en trappa.. Sedan fick jag strok.. Så gav de mig medicin som jag fick systa på bukspottkörteln av och sedan även njursvikt fick problem med hjärtat sedan fick jag bukhinneinflamation av allt.. Nu har jag bett om hjälp av universum och jag vill ju leva för att kunna göra något för att förbättra empatin i samhället.. 💕
Läkarna säger att det tar ungefär två år att bli bra men armen är läkt för att jag har tillämpat KS som jag är utbildad i.. Det tog tre månader Och genom själhypnos har jag talat om för min Kropp att den ska fungera efter stroken min livssituation håller jag på att förändra och jag känner mig stark rik och glädje full.. Jag har tillpåköpet åkt slalom.. Fast alla sa att det skulle jag inte kunna.. Men som humlan som inte vet att vingarna är för små för att kunna flyga har jag ingen aning om att jag inte ska kunna åka slalom.. 💕 Livet ska levas.. Elaka tungor säger att jag nog inte har brutit armen eller fått strok.. Eller haft 300i sänka men då finns ju journal..från sjukhusen.. Jag vill inte fokusera på sjukdom och brutna armar.. Jag vill fokusera på att vara frisk och kunna hjälpa samhället med att plantera in glädje och empati.. 💕 hjälpa människor till ett liv fullt av magi.. Leva själv fullt ut.. Det är min uppgift i livet.. Det är mina mål.. Resan är så glädje fylld för jag ser mig själv som en länk.. En länk mellan glädje och märker.. Visas kan man dock inte ge någon glädje för de får näring genom att vara missnöjda..

Jag har levt med en borderline och jag anser att det är ett tillstånd här och nu men denna person återvänder blixtsnabbt dit hon får näring.. Här ska inte has kul inte när man kan göra allt svart
Nåväl 2018 kommer att bli skapades år.. 💕 glädjen och empatins.. Jag ska leva fullt ut och jag har bett om hjälp från universum mina änglar och mina vänner.. Magi.. 💕
Nu ska jag övningsköra med sonen.. Sedan städa och så köpa pjäxor.. Yes så blev jag bjuden till Sälen..i kväll av en vän och sedan till Österike av en speciell vän.. 💕 livet är så mycket I Love.. 💕

Svar: Livet har inte gett dig mycket gratis... men din spirit och din positiva livssyn överskuggar elände...och det ger utdelning... du kommer leva en hel del av dina drömmar.. och dina vänner vet ju att i dig har de en sann vän.. kram :)
Esmaralda

7 Susanne Amalia :

skriven

Himla otur texten försvann önskar dig en fantastisk dag önskar bloggen en fin dag fylld av glädje kärlek och empati.. Och MG en nosglad dag.. 💕

8 Sus:

skriven

Hej
Spännande...
Vad ser du ? Allt?
Hur man ska välja...
Svårt...
Vad bra de vore om man såg vart man ska gå...
Love sus

9 Helena Ir:

skriven

Livet i sig själv..är ett jobb..som hela tiden behöver underhållas..trivseln går upp och ner.
Jag har ju med åren förstått att mycket är upp till mig själv..kanske att jag borde våga själv. Många gånger känner jag att jag skjuter saker framför mig..men det går inte att hålla på så..livet krymper.

Den här helgen har jag tagit några beslut..på vad jag behöver göra här hemma..även där har jag varit lite trög.
Det är nu jag lever..inte sen..

Det finns något som bär mig framåt..och det är att allt kan vända..stora positiva saker kan hända..imorgon,om en månad..eller när som helst..livet är föränderligt.

Tack för sådana här påminnelser från dig..jag har det lite tufft ..andra påverkar mig..men jag kämpar på!

Så kallt..det blir lager på lager med kläder..

Ha en bra måndag!

Kram :)

Svar: Och det positiva kommer... slag i slag... snart börjar det ske.. kram :)
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Jag hoppas jag valt den positiva vägen, försöker iallafall att tänka positivt😇
Har börjat försöka mig på meditation, går på vägledd sådan en gång i veckan o hoppas att jag kan lära mig stänga ute omvärlden... just nu fladdrar tankarna mest runt 😱 Jobbat på det... ngn som har ngt tips på hur man gör🤔

Kram

11 Mwk:

skriven

Jag har ju e väldigt positiv syn på livet. Förstår att jag påverkar hur det blir. Men blir då så väldigt besviken på " den andra" delen av livet i så fall.
För när ny kan vänder, varje gång jag känner att NU är det min tur att bli lycklig, äntligen ska turen vända. Precis mitt i lyckoruset så ger livet mig de här käftsmällarna. Då det bara tokvänder på en femåring och allt blir svart.
Jag vin er liksom inte ens börja tvivla på min lycka själv, för vändningen kommer mitt i lyckoruset. Som igår när plötsligt fyra(!!) tråkigheter drabbar mig mitt i lyckan och vändningen. Orkar jag försöka vända igen?Har universum verkligen valt en så tung väg för mig trots min ljusa inställning? Känns så fruktansvärt tungt och orättvist.
Har jag nu träffat honom för sista gången eller blir det något mer mellan oss? Och Vad isf?

Kram

Svar: Vi får våra smällar och ibland tar det tid att resa sig på nytt... men du klarar det, jag ser det helt säkert, du kommer på fötter igen och något stort och bra väntar lite längre fram.. kram :)
Esmaralda

12 Michaela:

skriven

Viktigt inlägg och så sant. Hoppas jag är på rätt väg. Känns som jag utvecklats och ser mina egna behov och tillgodoser dem. Har jag inte gjort förut utan bara tänkt på andra. Det är slut med det nu :)

Närmar det sig kontakt?

Kram!

13 Mg:

skriven

Hej!
Vad tycker O.L om mig?
Han är en chef på mitt jobb o han tittar så på mig..
Känner mig orolig..
Kram!

14 PiaS:

skriven

Hej Es,

Så bra skrivet om livsvägen, livets väg. ❤️.

Önskar dig och er alla en bra måndag och start på veckan.

Kram Pia

15 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Nova verkar må bättre nu. Hon satt och gnagde kvistar när jag kom upp och sen följde hon med mig till toan som hon brukar 😁. Hon har ätit sin frukost också 👏.
Vad rädd jag blev igår. Det är så hemskt när de små inte mår bra. Man känner sig så hjälplös.
Men nu är hon fit for fight.

Kram ThereseC

Svar: Ja, det finns inget värre än när våra barn och djur inte mår bra !! Man känner sig så hjälplös. Skönt att höra att lilla Nova mår bättre ! Kram på er :)
Esmaralda

16 Lenafena :

skriven

Försöker vara positiv....men inget händer ändå! Sämre hälsa gör att jag inte kan vara så aktiv som jag vill, svårt att gå svårt att stå t o m. Och ny operation har jag blivit avrådd ifrån. Hur ser min aura ut idag? Behöver veta vad jag utstrålar.....kämpar på......

Svar: Jag ser en styrka och en stabilitet hos dig så försök se detta själv och ta tag i det...du kämpar inte förgäves.. kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Nja, inte har de nyfödda det bäst, så negativ är jag då inte. Men mycket som sler, sker av sig självt. Det jag undrar är om jag nu trampar på den rätta vägen, eller går jag lite på en stig bredvid? Tror på stigen bredvid men...

I nattblev jag av med min bil o det var stört omöjligt att hitta den. Håller jag på o tappar bort mig själv?

Måndag igen o en hvetisk vecka ligger framför mig.. Nåja, gäller att ligga i.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Fd svärmor sa inte ens de nyfödda utan de OFÖDDA... ännu värre ! Men hon var ingen muntergök precis ! Du går nog inte helt på din rätta väg än... men du spårar in på den rätt som det är.. kram :)
Esmaralda

18 Katten:

skriven

TACK kära Es, det var jag som frågade om Livsvägen häromdagen. Livet är en resa som ibland är svår att förstå. Tack än en gång och stor KRAM.

Svar: Ja, det är alls inte enkelt... och svårast är det ju att se sin egen väg och förstå den... när man ser på andra, då är det lite lättare.. kram :)
Esmaralda

19 Jc:

skriven

Livetsdagbok .. livetsväg.. spännande, kurvigt, brant, fartfyllt, rakt, oförutsedd kurva. Lev det!!
Hur blir min vecka? Något speciellt som sker? Tar varje dag som en gåva.. lever fullt ut. Kram

Svar: Ja något oväntat kan ske i slutet av veckan... kram :)
Esmaralda

20 Lydia💕:

skriven

Försöker hela tiden välja rätt väg men ibland sviktar känslan om den är rätt för mig och man skulle bara vilja ha ett litet tecken på att man är det
Saknar min mamma o pappa och lite äldre folk omkring mig som talar om att du är på rätt väg
Likaså att man väntar på en ny kärlek som kanske kommer och likadant där hur ska man veta när och om han är rätt man i livet och att man kan känna tillit igen kämpar så det knakar med allt tycker jag
Lydia💕

Svar: Känn dig trygg i dit själv och ditt eget omdöme... kram :)
Esmaralda

21 Fråga:

skriven

Min goda väns mamma gick bort hastigt igår. Vi är alla chockade för hon var så pigg .kan du se hur det kommer sig ?

Svar: Någonting skedde.. hjärta eller hjärna... då kan det gå så fort.... kram
Esmaralda

22 F:

skriven

Intressant ämne kan du se hur min livsväg ser ut ❤

23 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda!
Ja så är det! Man får hoppas att man får gå den bra vägen. Genom livet Det är en stor lärdom och en upptäcktsresa!
Tror du dotter som bor i Stockholm hittar någon bra kille hon är 23 år kram 😃

Svar: Ja det kommer hon absolut att göra.. kram :)
Esmaralda

24 F:

skriven

Ser du mig byta arbetsplats? Till något annat .Isåfall till vad?

25 TjejenO:

skriven

Hej älskade Es!

Detta var som skrivet till mig just nu.

Känner mig inte helt hundra nu :(
Kommer allt lösa sig? Vill så gärna lyssna in till min livsväg men ibland känns det så svårt och man vet inte vad som är rätt eller fel. Går omkring med jordens ångest just nu. Har köpt lägenhet i ett område som jag verklohen ville bo i. Nu vet jag inte helt längre. Har inte flyttat in ännu.
Är mest rädd för jobbet. Var svårt att komma tillbaka och jag vet inte om det är rätt längre. Känner mig så nedstämd. Även om jag vet att det bara är jag som kan lösa detta. Just nu står jag still på vägen och vet inte vart jag ska. Jag vill åt det ljusa!

Stoor kram

Svar: Du ska inte oroa dig så mycket... ibland går inte allt so på räls och det är okey.. ibland blir det så och sedan vänder det och tuffar på väldigt bra.... snart vet du exakt vad du vill och då fattar du dina beslut.. kram :)
Esmaralda

26 Västkustbruttan:

skriven

Stor gillatumme på detta inlägg! 👍 det ÄR tufft men kul att leva, så är det bara. Och du har helt rätt i att den mentala inställningen påverkar. Det blir som små ringar på vattnet när man väl väljer det positiva och handlingskraftiga.

..Vilket man ju inte alltid gör ;-) Men att offerkofta sig själv och sitta tvärt på röven alltför länge försöker jag dock undvika!

Es: Möte idag. Nytt sammanhang och nya människor. Blir det bra?

Kram, kram.

Svar: Jag tror att vi alla väljer fel ibland... ingen är klok rakt igenom... mötet idag ser ut att bli bra.. kram :)
Esmaralda

27 Agnes:

skriven

Visst har jag lärt mig av min livsväg...att det går inte att lita på o släppa en man inpå livet...att sex är slut, eftersom livsvägen slängde till mig ett ONS som sket sig...o att inget är gratis i denna värld!

Livsvägen har även lärt mig att vara nöjd med det jag har, för det kunde ha varit värre...att min roll är att hjälpa andra men inte förvänta något tillbaka, för då skiter det sig helt.

Väljer att just nu plugga datakunskap...och när jag inte jobbar så hjälper jag min son o barnbarn, så dans o gymmande har jag alltså av naturliga orsaker fått dra ner till ett minimum.

Hoppas att jag får mer tid till det i sommar, då sonen genomfört den flytt som ska markera starten på hans liv som ensamstående far.

Självklart så ser jag "livet som en fest"...vem har sagt att en fest behöver vara tjo o tjim? Är min egen servitris, helt enkelt, på min fest...andra har skoj o jag jobbar på det...men min fest är det, likväl.

Är ju snart 57 o insett att det blir till att jobba på egen hand för det jag vill åstadkomma...också en insikt att inse att jag inte tillhör de som kommer att "få något gratis"...vilket jag egentligen aldrig trott heller. Måste dock erkänna att innan 50 så trodde jag lite på det...stor humor, haha!

Självklart så kör jag mitt vanliga race med att vara "glad, positiv o kvittrande lycklig" när jag rör mig utanför mitt hem...varför pracka på andra mina åsikter om livet? Folk blir obekväma, helt enkelt...och ett leende gör ingen olycklig...o de bjuder jag på...

Lika bra att inse att det är så här det är...att om inte jag själv tar tag i mitt liv, så händer det inget...och det ligger i mitt eget intresse att skydda mig från taskiga relationer...då jag helt enkelt är för gammal för att lattja andras spel.

Kram!

28 mim1:

skriven

God morgon!

Funderar på hur jag kan förändra min tråkiga arbetslösa vardag. Känner ingen där jag bor nu så dagarna blir långtråkiga. Hoppas bara att jobb kommer snart. Blir det någon förändring snart?

Kram


Svar: Ja det blir förändring.. jag ser dig igång med arbete och jag ser ju också att du träffar en ny kompis... troligtvis genom arbetet.. kram :)
Esmaralda

29 Agnes:

skriven

Mest en reflektion...det där med "kärlekar skall upplevas"...det om något är ju en illusion...folk vill helt enkelt ha sex...de är kåta...och visst känns det bättre att gömma de känslorna bakom ett "Jag är kär o älskar dig till månen o tillbaka"...än att kalla det vid dess rätta namn..."vi vill sexa loss"...

Soffmys, hångel o sedan det där som alltid dyker upp...folk vill bli servade...och den magiska nyckeln att få ut så mycket som möjligt av en relation är ju de där orden..."Jag älskar dig!"...

Skulle aldrig lita på en man som kläcker ur sig "Jag älskar dig!" då jag vet vad han egentligen menar...."Du fixar mitt liv så bra"....

"Kärlekar skall upplevas"...jo, visst skall de det...om man gillar att vara ägd så är det nog lättare att känna "kärlek"...

Jag älskar o känner kärlek för barn o barnbarn...övriga jag omger mig med, bryr jag mig om med värme...men de känslor jag har för min "avkomma"...no way att någon annan person skulle kunna toppa dessa....

Kram!

Svar: Ungarna kommer först.. helt klart... men kan ju älska och bry sig på olika sätt... jag fundera lite på det du skriver.. försöker omsätta till mig själv... för just att vara ägd är något jag aldrig fixat... och jag har avslutat förhållanden som tenderar att gå åt det hållet, så jag förstår hur du menar........ fast just nu känner jag mig nöjd.....jag servar en del och han en del... det har fallit på plats.. plus att jag kan resa på egen hand och göra mitt...utan tjafs .....en nödvändighet för mig....och som sagt, en dag kommer du nog bli lite förvånad i kärlek.... kram :)
Esmaralda

30 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda

Blir det ett bra år eller i alla fall bättre än på mycket länge några bra förändringar??

Kram

31 M-:

skriven

Hej Esmaralda.
Javisst alla nog jobba på inställningen till livet ibland. Så är det.

Es, tror du samarbetet med barnets pappa kommer gå bra, Kommer han fixa autogiro och så underhållet flyter på?
Varför har jag en känsla att han är sur/irriterad,vet inte vad jag gjort för fel! är han sur på mig? Eller irriterad?
Kram

Svar: Han måste inse att det är allvar..... att du sätter ner foten bestämt... finns dig inte att bli "straffad" ekonomiskt.. kram :)
Esmaralda

32 Studenten :

skriven

Jag ska försöka tänka mer och mer på att ha en öppen inställning och tro på mi egen förmåga. Oftast är jag väldigt målinriktad och medveten kring de val jag gör vilket jag hoppas leder mig på rätt väg. En fråga Es, kommer jag få nått jobberbjudande nu i vår? Kram

Svar: Ja, du tar dig fram på rätt väg... du har en god förmåga där !! Det ser ut som om jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

33 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Hur kan man inte gilla när du delar med dig av ditt liv <3 Du skriver medryckande , berörande och intressanta texter <3 Sen ger du oss vägledande svar som kan betyda allt för oss här på bloggen Du tycker inget är för litet eller för stort att svara på
Det är en sann glädje att gå in på bloggen varje morgon !

-13 grader nu på morgonen Tur man kan elda i vedspisen Ingen ägare till katten ...kan det vara en sk "sommarkatt" tro ? Har ju svårt att ha den kvar då Maja min handikappade katt inte gillar andra katter...Ser du hur länge jag måste ha den ...

Kram Anki med flock

Svar: Vad roligt.. tack :) Jisses vad kallt du har har det... här har det sällan gått underfryspunkten i vinter...Vad det gäller katten så tror jag att det finns en ägare men katten är självständig och vill välja själv.... kram :)
Esmaralda

34 Varis:

skriven

Tack Ez för fe kloka orden. De satte en hel del fart i mig. Jag har nog känt mig lite som ett offer i min ensam med en massa ungar o singel roll. Dags att ta fram mitt tacksamma positiva jag o se livet för allt dy härliga roliga o braiga som vi har!!

Ser du i korthet vad 2018 handlar om för mig?

Tack o kram

35 Liva:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande men inte alltid lätt att förstå sig på.

Es, hur lovande ser det ut att jag går in i en relation efter sommaren/ i år?
Kram

Svar: CHansen är god.. kram
Esmaralda

36 Skrållann:

skriven

Hej!
Man bör nog dagligen fundera på hur man vill ha det på sin livsväg. Jag står i ett vägskäl och tycker nog att jag har gjort det lite för länge egentligen. Nu har jag väl kommit på att det är ingen som hjälper mig därifrån utan jag får själv fundera ut hur jag vill ha det. Tror att jag lyssnat alldeles för mycket på min omgivning vilket gjort att jag åsidosatt mig själv. Jag har väntat in och låtit andra välja en del vilket gjort att jag varit till lags men själv inte varit riktigt nöjd. Det är absolut ingen katastrof och jag ser mig absolut inte som förtryckt på något vis men nu när jag är mera beslutsam och litar mera på vad jag tror blir bäst märker jag hur jag mår bättre, känner mig mera nöjd och förmodligen har jag roligare när jag blickar bakåt. Dessutom kanske jag så småningom hittar den perfekta nischen för mig?!

Kram❤

Svar: Vad du gjort nu är viktigast av allt.. du har tänkt igen och rannsakat.. och insikt föder väldigt mycket bra... kram :)
Esmaralda

37 Ljuva:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att bli av både de sakerna för de?
Kram

38 Frida:

skriven

Hej. Så kloka ord ☺
Idag har allt som kan gå fel gått fel. Jag å mannen har våra diskussioner. Han mår jätte jätteroligt. Jag vaknat flera gånger per timme inatt sonen ont i halsen och dottern näsblod så hon blev svimfärdig och kritvit. När jag ska köra till jobbet så startar inte bilen....... var det meningen att jag skulle hålla mig hemma idag kanske? Känns nästan som att något annars hade hänt 😕. Men efter regn kommer solsken...... hoppas jag.
Många kramar 💛💜💛

Svar: Jag se ringen varning runt dig... och solskenet kommer... helt klart.. kram
Esmaralda

39 <3:

skriven

Hej kära Es den långa livsvägen...kan du ge mig något råd om den ?
Kommer det upp något för dig om den ? Ser du mig gift och lycklig ?
Kram
💗💗💗

40 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Gilla knappen har gått het idag:)

Es, barnets pappa har bokat en utlandsresa i lite över 3 veckor och då ska jag ställa upp att ha sonen på ”hans” helger.
Men jag tänkte be honom om en gentjänst då, att han tar en utav mina helger då jag ska åka bort samt tar ut en veckas pappa ledighet när jag ska opereras.
Grejen är att jag vet inte om han kommer ställa upp på gentjänster mot mig. Jag får en känsla att han är lite ”tjurig” att ha och göra med och samarbetet blir inte så som jag önskar riktigt.
Kommer han att ställa upp på de gentjänst jag ber om att ta sonen då jag ska iväg?
Är han bitter/ sur på mig?
Kram

Svar: Jag tror nog han gör det... fast kanske inte utan lite krångel.. kram :)
Esmaralda

41 åsa:

skriven

Hej E!
Bra det du skriver idag som alltid.

Livets väg ja. jag tycker jag gått krokig väg m rätt ändå . Nu är jag tom. o fortfarande är det svårt för mig att släppa Ältar har jag gjort honom ledsen?. kommer vi få möjlighet att prata el slincker han iväg som en ål?
undrar om jag få en ro o uppleva kärleken igen framgång?
kram Åsa

Svar: Ja, den kärlek som är rätt för dig kommer... släpp nu det gamla och gå vidare mot glädjen.. kram :)
Esmaralda

42 Madeleine :

skriven

Hej ez 
Jag är super trött på att vara singel och är trött på att bli uppraggad av konstiga typer på nätet.  
Så jag undrar om du kan se när jag träffar min soulmate?  

Kram

Svar: Det är omöjligt att se exakt när men ni närmar er varann.. kram
Esmaralda

43 Mimi:

skriven

Hej!

Har jag någon hälsning från andra sidan?

kram

44 åsa:

skriven

Tack goa E för svaret. Tack!
Kram Åsa

45 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Det blev inget mellan mig och tjejen som jag pratade mycket med i telefonen, men jag hjälpte iaf henne att lyssna på sitt hjärta, för hon hade ändå känslor för en annan, vilket jag ändå förstår henne. Så jag tyckte hon gjorde rätt val. :)

Iaf, hur ser kärleken ut för mig? Jag vet att jag hade en chans med en annan tjej, men hon har inte hört av sig nu på två dagar snart och jag börjar undrar nu 😅😝 haha

Kram

46 Jessica:

skriven

Hej Es,

Vad känner R för mig?
Kommer det bli något mer mellan han och mig?
Eller ska jag gå vidare?

Kram

47 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är intressant med dessa livsvägat. Ibland känner man att man gör fel val och ibland känns det som att det finns olika vägar att gå
Ser båda de två sakerna ut att bli av?
Kram

48 Helena Ir:

skriven

Tack snälla Esmaralda för ditt svar!

Jag blev så otroligt glad för en stund sedan. Det har jag redan berättat att jag träffade en äldre engelsktalande man,mörkhyad (spelar ingen roll..men ..) förra veckan när jag samtidigt hade tvättstugan.Han visste inte vad han skulle göra med plånboken han hittat..jag hade några förslag..men samtidigt kunde jag inte hjälpa som jag velat..lite stressad av tvätten. Idag träffar jag honom igen..han var som en sol! Och berättade att han faktiskt fått tag på ägaren till plånboken..och inte bara det..han skulle försöka hjälpa den äldre mannen att hitta ett jobb!! Är inte det fantastiskt! En solskenshistoria :) Och han kallade mig för ängel..gulliga farbrorn!

Kram :)

49 Ju:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ska man veta vilken väg man ska gå på, det är intressant och visst möts man av mycket jobbigt i livet men även fint och underbart. Mycket med den egna inställningen har det med att göra.
Verkar det finnas någon saknad ?
Kram

50 Mikaela :

skriven


Hej hej. :)

Kan radhuset vara det rätts för oss? Finns det en chans att vi vinner budet ? Vi har lagt ett bud så får vinde vad som händer! Eller är huset för litet för oss ? Hoppas du ser någon chans

En sak till ang mitt jobb, ser du om anhöriga kommer vara nöjda med nya insatserna som vi lägger till? Det är allt jag önskar för vill att kunden ska vara nöjd kram

51 Anna - okiagari:

skriven

Intressant tänk och värdefulla frågor!

Svar: Tack :)
Esmaralda

52 Jennifer:

skriven

Hej. Jag går nog inte nu på
min rätta livsväg men det är jag medveten om. Ändå har jag medvetet valt denna sidoväg nu just i livet, för någon som jag älskar mest i livet. Det kan jag acceptera att vara här nu, men det är en sak i min livssituation som jag inte kan acceptera och den gör mig alldeles förtvivlad.

Det är en sak jag inte själv kan påverka. Den påverkar mig så starkt negativt att jag har svårt att se att livet är ljust och bra. Har verkligen försökt tänka annorlunda, men det går liksom inte, känslan sitter djupt i hjärtat. Den finns alltid med mig.

Tänker på Sanna Ehdins bok som så passande heter "sluta kämpa, börja leva!" .

Fina Esmaralda, ser du någon fling eller liten romans i mitt liv snart? Vore härligt! Kram

Svar: Ja något som har med romantik att göra kommer ske ganska snart.. kram :)
Esmaralda

53 F:

skriven


Ser du mig byta arbetsplats? Till något annat .Isåfall till vad?

54 F.u:

skriven

Hur ser min livsväg ut?

55 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jag hoppas att jag inom snar framtid ”halkar rätt” då ;).
Läste nog fel på morgonkvisten, med ögona i kors :D. Ofödda ja...
Bråda tider, hoppas det lite lugnar ner sig o att jag inte blir sjuk när/om/då stressen släpper, huga.
Kram Skorpan

56 Sofia:

skriven

Som vanligt så kloka rader att ta till sig. Tack.

Jag bär på så mycket oro och ledsamhet inför vad som väntar, den kommande tiden och saker jag inte kan påverka. Hur kan jag påverka? Kommer det något glädjande snart? Förutom mina barn som ger mig hjärteglädje varenda dag förstås. Har jag något som väntar tt se fram emot? Jag blir så trött av min oro och att leva i ovisshet...

Kram och ha en fortsatt fin dag!

57 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Med tanke på hur mitt liv har varit så önskar jag att jag hade kunnat förändra den. Om jag har kunnat påverka mitt liv så har jag inte varit medveten om det just med tanke på hur det har varit.
Att leva som jag har gjort under mina 33 år, där mobbing, mycket svek, sjuka familjemedlemmar eller ner psykning av vuxna har styrt mitt liv kan jag säga att jag inte har fattat livets väg överhuvudtaget eller vad som är menningen med livet heller för den delen. Många gånger har jag undrar varför Gud ha velat förstöra för mig, vad har jag gjort? Då jag är född med läppspalt har det känns mer som om jag har fått kämpa med livet från dag 1 och aldrig fått någon riktig chans i livet. Visst blev jag opererad och fin på läppen innan jag fyllde ett år men barn är ju barn och jag blev retad för att jag inte kunde födas hel trots att ärret knappt syntes. Att leva ett liv där mobbing finns är fasiken inte lätt och visst valde jag att jag inte skulle ge upp utan fortsätta kämpa, men det har ju fått sina konsekvenser. Tycker jag synd om mig själv och sitter och gnäller? Absolut inte! Ett liv man har levt kan man inte påverka alls utan bara att acceptera och blicka framåt, men eftersom man har levt som man har levt ... många år i mörkret så önskar jag att glädje kommer till mig och SNART! Vad är glädje för mig? Jo, det är det jag önskar mig mest av allt - nämligen den stora kärleken samt barn. Vet inte hur länge jag kommer orka kämpa längre då det känns som om min kraft börjar ta slut. Ibland vill jag bara lägga mig ner och ge upp allt. Inte kul heller att stå och se på när alla andra är där man själv inte är och är lyckliga som tusan medan man själv är långt därifrån. Men men ... vad kan man göra? Det är ju så livet är. Allt kommer när det är menat hur ont det än gör. Ibland känner jag mig tillochmed misslyckad. Visst har jag kommit en lång väg efter allt mitt kämpande men så jobbigt när det känns som om det aldrig tar slut! Du har sett min framtid och du har nämnt att den ser ljus ut och med barn och den stora kärleken så lite hopp ger de mig. Önskar bara jag var där nu ...

Oj blev visst längre än vad jag hade tänkt mig. Undrar bara gällande min praktikplats som jag väntar på. Ser du om jag kommer hamna ute vid ställena som jag känner lite emot? Kommer jag trivas? Blir det att gå för att komma dit eller med buss? Leder de till jobb eller blir det mer praktik? Är så trött på att bara hoppa runt och som inte leder till jobb.
Hoppas du kan se något och förlåt för att jag gnällde av mig lite! Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

58 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Med tanke på hur mitt liv har varit så önskar jag att jag hade kunnat förändra den. Om jag har kunnat påverka mitt liv så har jag inte varit medveten om det just med tanke på hur det har varit.
Att leva som jag har gjort under mina 33 år, där mobbing, mycket svek, sjuka familjemedlemmar eller ner psykning av vuxna har styrt mitt liv kan jag säga att jag inte har fattat livets väg överhuvudtaget eller vad som är menningen med livet heller för den delen. Många gånger har jag undrar varför Gud ha velat förstöra för mig, vad har jag gjort? Då jag är född med läppspalt har det känns mer som om jag har fått kämpa med livet från dag 1 och aldrig fått någon riktig chans i livet. Visst blev jag opererad och fin på läppen innan jag fyllde ett år men barn är ju barn och jag blev retad för att jag inte kunde födas hel trots att ärret knappt syntes. Att leva ett liv där mobbing finns är fasiken inte lätt och visst valde jag att jag inte skulle ge upp utan fortsätta kämpa, men det har ju fått sina konsekvenser. Tycker jag synd om mig själv och sitter och gnäller? Absolut inte! Ett liv man har levt kan man inte påverka alls utan bara att acceptera och blicka framåt, men eftersom man har levt som man har levt ... många år i mörkret så önskar jag att glädje kommer till mig och SNART! Vad är glädje för mig? Jo, det är det jag önskar mig mest av allt - nämligen den stora kärleken samt barn. Vet inte hur länge jag kommer orka kämpa längre då det känns som om min kraft börjar ta slut. Ibland vill jag bara lägga mig ner och ge upp allt. Inte kul heller att stå och se på när alla andra är där man själv inte är och är lyckliga som tusan medan man själv är långt därifrån. Men men ... vad kan man göra? Det är ju så livet är. Allt kommer när det är menat hur ont det än gör. Ibland känner jag mig tillochmed misslyckad. Visst har jag kommit en lång väg efter allt mitt kämpande men så jobbigt när det känns som om det aldrig tar slut! Du har sett min framtid och du har nämnt att den ser ljus ut och med barn och den stora kärleken så lite hopp ger de mig. Önskar bara jag var där nu ...

Oj blev visst längre än vad jag hade tänkt mig. Undrar bara gällande min praktikplats som jag väntar på. Ser du om jag kommer hamna ute vid ställena som jag känner lite emot? Kommer jag trivas? Blir det att gå för att komma dit eller med buss? Leder de till jobb eller blir det mer praktik? Är så trött på att bara hoppa runt och som inte leder till jobb.
Hoppas du kan se något och förlåt för att jag gnällde av mig lite! Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

59 Louise:

skriven

Jag sökte ett jobb på Willys, dock bara deltid och jag gick vidare till testgrejen. Jag trodde inte ens att det skulle bli så. Så nu får vi se om jag klarar detta testet och går vidare till nästa steg.
Ska göra det när jag kommer hem.
Har funderat lite på det här med jobb, jag blev erbjuden hjälp att få ett vikariat(timmar) på Komvux i Lund med SFI.
Jag både vill och inte vill ta det med tanke på vad det är för folk som kommer dit. Men sen så tänkte jag att det är ett jobb och jag kommer ju att få hjälp om det behövs och jag får en lön. Men Lund....pendling. Jag vet att folk gör detta dagligen så jag ska inte gnälla och vara bekväm.
Så himla kluven är jag.
Det hade varit bra med jobb 4 dagar och en dag vara i skolan hela dagen och jobba med examensarbetet.
Vi/jag(min skrivarkompis jobbar) kör hårt varje onsdag. Jag är på skolan och skriver lite och forskar lite i böckerna om vad vi ska skriva om. Håller på med barns livsvärld inom leken.
Jag hoppas vi kommer upp till opponering i mitten av mars så man blir av med skräpet.

Kommer jag få jobbet (visserligen deltid) som butiksmedarbetare på Willys eller ska jag satsa och bli sfilärare på Komvux?
Jag kan inte ens se mig själv undervisa vuxna människor men kanske lyckas med det.

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar

60 m:

skriven

Varför är hen så hemlig ibland ?

vill inte visa när hen t ex loggar in på någonting, verkar livrädd att jag ska se lösenord o koder mm mm.

känns som det är någonting som döljs för mig.

var trassel i början med att hen "fulade" lite på nätet på vissa sidor. Men det kom jag på och sen vad jag tror och det sägs så fortgår inte det. Inte på den sidan jag kom på i allafall.

Men det finns ju fler sidor!

Är allting helt ärligt och öppet ?

Eller ska jag vara orolig och ifrågasätta mer.?

Kram

61 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skulle träffa en kille dig för dejt, mn han var tvungen att ställa in då han skulle ha sina barn. Deras mamma hade blivit sjuk.
Tror du han vill träffa mig o har ärliga intentioner?
Blir träffen av en annan gång istället?
Kram

62 Anonym:

skriven

Intressant inlägg som tål att reflektera över!

63 Pia1:

skriven

Alltså min gamla doktor... Fick ett märkligt brev från honom idag. Han mörkade min muskelutredning och skrev att biopsi var normal, jag var bara ett psykfall. Nu får jag en ny utredning på akademiska och då kontaktar de honom för provsvar - blir jävligt svårt att mörka något då! Så, han skrev att han helt apropå tagit en extra titt på min köttbit från april ifjol 😂😂😂 sure Sherlock, han har vetat sedan dess. Iallafall, det finns eventuellt en sällsynt avvikelse som ska analyseras i USA. Det tar 6 månader och kostar tiotusentals kronor. Hur kunde han tro att jag ger upp! Väldigt tillfreds med situationen är jag just nu, det tror jag inte han är.

Svar: Heja dej... så ska det se ut !!! Kram o fortsatt lycka till l:)
Esmaralda

64 Tingeling :

skriven

Nehepp man fick inte läsa matte på 50 % utan bara 25 % så nu måste jag leta ett till ämne jag vill läsa på 25 % så jag kommer upp i 50. Och att ta med sig sitt barn tyckte denne studievägledare inte va en bra idé. Nehepp. 😕
Finns det lösning? Eller ska jag bara strunta i matten.

Kram!

Svar: Det finns en lösning.. fundera lite.. kram
Esmaralda

65 Virrhönan:

skriven

Så läsvärt inlägg idag. Livsvägen är en enda stor utmaning. Många har gångerna varit då jag satt mej i ett hörn och velat ge upp, krupit under täcket för man inte vill vara med längre. Men det har inte dröjt så länge förrän man har ryckt upp sej och tagit nya tag. Man gör saker och ting vad dom är för. Den där nyfikenheten kan ibland driva en långt på livsvägen. På senare år har jag blivit mer och mer nyfiken och tänjer på gränserna och sen bromsar jag för jag blir rädd för att sen gasa på igen.
Frågade inte jag dej igår om mitt kärleksbekymmer, om han var rädd att inte få uppmärksamhet och du svarade att han tänker mer nu. Idag bevisade han tydligt att han vill synas, vill han ha mer av mej? känner han spänningen för han märker att det är svårt att komma nära? Jag fick känslan att han verkligen kommer försöka, vet inte, ibland stämmer min känsla och ibland inte.
jag trycker ofta på gilla-knappen för dina inlägg ger inspiration och en rejäl eftertanke många gånger. tack för det! Kram

Svar: Ja han känner mer.. eller erkänner lite mer för sig själv.. men han kan slå bakut direkt också.. han är svår att tolka.. tack för att trycker på knappen :) Kram :)
Esmaralda

66 Vänner:

skriven

Hej Esmaralda.
Träffade två av mina gamla vänner i helgen, vi har känt varandra flera år. Men de ger ibland pikar som jag inte vet hur jag ska ta eller hantera, som ”du är så tankspridd” och att jag har mycket beskymmer. Vad tror du menar de illa? Eller hur ska jag ta det? Som att jag blir ”underlägsen” på ett litet sätt,
Kram

Svar: Du blir inte underlägsen om du inte tar till dig känslan... be dem berätta liter mer vad de menar och försök att inte gå i försvar... dina vänner gillar dig verkligen.. kram :)
Esmaralda

67 Fanny2:

skriven

Jag har levt med bromsen i alldeles för länge och idag kände jag mig mindre ensam när en annan tjej bekräftade det jag tänkt många gånger om... Att vi har så mycket att jobba på och det kommer att ta lång tid att bli bättre. Det känns så smärtsamt att vara så medveten om hur vi själva ställer till problem i våra liv. Det som borde ha varit normal smärta blir ett lidande i längden.

Es, vad är chansen att han hör av sig?

Kram

68 Catarina:

skriven

Mycket klokt o tänkvärt o så vackra bilder 💕
Jag har fått ett tråkigt besked i dag får bara byta lägenhet. Då gäller det att någon vill byta till just det här området. Kan du se om det kommer att ordna sig? tacksam för svar!
kram

69 Maja:

skriven

Hej,

Intressant det här med hur vi har ansvar för åt vilket håll vårt liv utvecklas. Jag funderar just nu mycket i dessa banor då vi har stora ekonomiska utmaningar framöver...

Kan du se om jag måste byta jobb och hur aktiv jag måste vara för att vi ska klara detta. Kommer vi kunna bo kvar här och dessutom skolavgifter?
Jag vet inte i vilken ände jag ska börja...

Maja

Svar: Ett jobb byte ser jag i alla fall för dig.. och ni kommer reda ut saker och ting. .kram :)
Esmaralda

70 Chatrine:

skriven

Hejsan, väldigt intressant och bra formulerat idag. Jag tar till mig och bugar. Ska lägga på minnet själva formuleringarna när man samtalar livets väg med andra.

Händer det något som jag ska uppmärksamma på?

Stor kram
Chatrine

71 Ht:

skriven

Hej!
Har blivit tillfrågad om en ny bättre tjänst på mitt jobb..min chef sa att ja skulle passa bra..vet inte hur ja ska göra..
Va tror du? Skulle ja passa för tjänsten?
Kram!

Svar: Ja det tror jag att du skulle.. kram
Esmaralda

72 A:

skriven

Hej Es

Hur stor är chansen att jag möter kärleken detta året?
kram

Svar: Runt 60 % och det är ju inte fy skam :) kram
Esmaralda

73 Mitt livsbeslut :

skriven

Bör jag söka till fler skolor? Tänkte angående ekonomin och ifall det är bäst att börja omgående och inte till hösten?



Kram!! Ghostwriter

74 Mirre:

skriven

Väldigt intressant inlägg Es! Mer av sånna här spirituella inlägg om livet:) Tycker det är bra att du tar upp attraktionskraften och ens egna inställning som gör att man drar till sig antigen positivt eller negativt. Jag tror starkt på attraktionslagen och det man sänder ut, det får man tillbaka. Men även om jag tror så mycket på det kan jag ha svårt ibland att tänka positivt eller intala mig positiva saker som jag egentligen inte tror på. Det känns lite som om man försöker lura sig själv men jag vet att om jag säger positiva saker så händer det men ibland kan jag ändå inte förmå mig. För då ligger det negativa så djupt ingrott. Vad ska man göra då? Ska man intala sig själv positiva saker även om man inte tror på det tills det blir en självuppfyllande profetia? Kram:)

75 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda tror du mamma skulle bli glad om jag kör på överraskningen jag tänkt på i Stockholm i februari? Eller är det bättre att spara det tills pappa är piggare.
Kram

76 Rebecca:

skriven

Jag brukar gilla de blogginlägg jag gillar extra mycket! :)

Varför känns det som att vi har ett band emellan oss?

kram


Svar: Det finns något riktigt gammalt mellan er.. kram
Esmaralda

77 Ossi:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar de bli av båda delarna?
Kram

78 Agnes:

skriven

Tack för svar, Es!


Förvånad i kärlek...tror jag inte...då jag helt enkelt inte ens ser mig själv i en relation då jag helt enkelt är för gammal att lägga energi på en man...spela roll vad det nu är...ska jag umgås med en man så är det en jag har nytta av...


O de männen är utrotade...typ...


Kram!

79 Mill:

skriven

Hej, ja, livsvägen kan svänga hit o dit. Hoppas talismanen ger mig energi. Trött nu.
Den här kärlek du såg en gång, när kommer han, i år, nästa år, eller kan man inte se det? Vilka egenskaper...nyfiken.

80 Boudica:

skriven

Har precis hittat min väg, eller iaf den jag vill gå på, mwn att ta sig dit är jobbigt, hur ska jag lyckas organisera mig själv, så att jag kan gå framåt? Så mycket jag vill få gjort, så lite tid, när den väl finns så har jag ingen ork! Har du några råd?
Funderar ju lite att prata "business" med platschefen,
vill testa hålla en föreläsning om kost och hälsa på arbetsplatsen,kan du vara snäll och kolla in i hans hjärna och se hur kan skulle ta det? ;) Vill ju även kunna ta betalt för det, men rädd att det skulle vara väldigt avtändande för cheferna!

Förövrigt har jag tappat mitt humör någonstans, det bara försvann igår när jag skulle lägga mig och min hjärna blev gnällig, och hela dan idag har det varit så. Konstigt, inte ens den tidpunkten i månaden!

KRAM... Behöver min kaffe nu! ;D

81 Lost:

skriven

Hej Es

Ser du mig bli lycklig?
kram

82 L:

skriven

Hej Es

Ser du någon positiv förändring komma min väg?
kram

83 A:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

84 dummamig;(:

skriven

Jag har nu tagit ytterligare ett steg för att frigöra mig från denna manipulativa människa. Känner mig fortfarande korkad, dum, förnedrad och idiotisk.
Har jag bara varit en person att utnyttja?
Har han sedan länge förberett hämnd på mig?
Har han andra kvinnor?
// Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: