Öka din självkänsla...3

 
Det här är en ljudbok med hypnos som jag tycker är bra !
 
 
 Cullbergs bok kan jag rekommendera
 
 
Självkänsla: bortom populärpsykologi av Magnus Lindwall
 
Nathaniel Branden rekommenderas
 
Mia Törnblom har också skrivit  flera böcker i ämnet !!
 
På youtube:
 
https://www.youtube.com/watch?v=ly5oVRMtWXs
 
Jag är säker på att en hel del av er har tips på både böcker och utube filmer.. så välkomna att dela med er !!
 
Kram & kärlek
 
 

 

1 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Någon bra utav dessa böcker blir det nog att beställa!!

Es
Det känns inte som att jag kan se vägen fram för mig längre... det känns bara segt...
Tror du jag kommer få vänta ett par år innan jag träffar en man att bli kär i och få det stadigt?
Ser du någon större förändring i mitt liv innan jag går in i en ny relation?
Kram

Svar: Det tar sin lilla tid.. men en ny era kommer.. med ny kärlek... kram
Esmaralda

2 Rosen:

skriven

Mia Törnblom känner jag igen skall kolla upp de andra med:)

ser du mig möta kärleken detta året eller får jag vänta några år till(känner mig redo nu,drömer om kärlen)?
kram

3 <3:

skriven

Godkväll kära Es hade lite tur idag i allt elände. Mia Törnblom gillar jag har hennes ena bok om självkänsla och varit på en föreläsning. Fick samtal idag och mitt case skulle gås igenom ännu en gång. För mig är allt glasklart och det borde inte varit så struligt med myndigheter och sjukhuset. Ser det fortfarande positivt ut ? Att jag får igenom fakturan ?
Kram
💖💖💖

4 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för alla jätte bra tips idag!!
När jag möter en ny kärlek och ingår ett förhållande arbetar jag där jag ska börja nu strax eller har jag fått ett nytt jobb då?
Kram

5 Maria:

skriven

Hej!
Bra att du tar upp detta ämne. Många som behöver öka på självkänslan ordentligt, däribland jag ☺️😍 och barnen, de behöver få höra att de duger och är bra som de är ❤️
Ser du något fint i min närmaste framtid? Nyfiken och mycket som jag önskar mig i livet.
Kram

6 Skorpan:

skriven

Tror visst jag har nån dylik bok jag också, men ridå, kommer inte ihågnamnet på en enda. Märkligt så dåligt minne jag har...

Nu har jag skrivit min ansökan o ska skicka iväg den alldeles strax. Kan det tänkas leda till intervju, nån chans alls Es? Hur långa seansköer har du förresten för tillfället?
Kram Skorpan

7 Tisa:

skriven

Om jag går på babyshowern på söndag blir det då trevligt trots okända människor? Jag vet inte om jag törs, dels för panikångesten men även mig själv. Att skämmas för mig själv, skämmas för att jag är jag. Jag vet, vi är vuxna människor nu och inte på sandlådenivån, men jag är ändå så rädd.

Svar: Var inte rädd, det finns ingen anledning... gå du dit och känn att du passar in alldeles utmärkt.. kram
Esmaralda

8 Mystiska meg:

skriven

Kära Es! Vad händer nu? Lyckas vi förbli vänner? Allt känns så ledsamt o konstigt. Kram

Svar: En rörig tid blir det nu.. han är berörd och kanske lite rädd för just detta... ligg lågt... det finns en möjlighet att han initierar något mer.. runt 40 % möjligt.. kram :)
Esmaralda

9 Lotta:

skriven

Tyvärr tror jag det är svårt att lära sig få bättre självkänsla som är liksom inbankad i ens inre från barnsben. Att bli medveten är bra och kanske att man tillfälligt kan få bättre, men inte i längden, tänker jag....pessimisten ;)

Svar: Jodå, men får kämpa i motvind.. men det går.. jag har sett exempel på detta.. kram :)
Esmaralda

10 Fg:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att bli ännu mer säker på henne att det är hon han vill ha?
Kram

11 Amina:

skriven

Hej Es

Vem skall jag hålla utkik efter på kärleksfronten?
kram

Svar: Någon som har ljus skjorta och lite ostyrigt hår.. kram :)
Esmaralda

12 Amina:

skriven

Tack för svaret Es:) Kram:)

13 Jeanette:

skriven

Hej Esmaralda, jag träffade en man vid namn Magnus vi två tillfällen under 2017. Vi träffades den 15/12 samt den 27/12. Därefter ville han inte ha mer kontakt med mig. Trots den korta bekantskapen så kom han nära. Min fråga till dig är vad var anledningen till att han inte ville ses mer och kommer han tillbaka till mig?

Tacksam för svar.
MVH
Jeanette


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: