Pull the plug....

Brukar ni se Farmen ? Nåt år har jag gjort det och nåt år inte –  och i år ser jag.

 Samspelet mellan människorna intresserar mig.. när okänt folk trängs ihop på liten yta och dessutom tävlar..  då kan det bli intressant. 

 

 

Jag tänker att somliga människor är verkligen snarstuckna och  tolkar negativt… de går i försvar direkt och  man uppfattar dem som osympatiska.  Den här sortens människor finns överallt. Jag tror att varenda arbetsplats har minst en av dem.

En gång i tiden arbetade jag på Sankta Maria.. det var  ju förr när de stora  mentalsjukhusen fanns. 

Och där jobbade också en tjej som vi kan kalla  Eva. 

 

Hon var just den sorten som var så rädd att någon skulle sätta sig på henne.. att hon högg mot allt och alla i tid och otid.

Försökte man med humor så kammade man noll för då tyckte hon det var fult att göra sig rolig på någon annans bekostnad… pratade man vänligt med henne fick man höra på omvägar  att man fjäskade…. Och röt man till och satte ner foten.. ja, då var man helt enkelt inte klok.

 

Hon diagnosticerade halva arbetsstyrkan som psykopater och resten var infantila. Det var bara  hon själv som stod där och glänste i all sin normalitet.. tyckte hon.

Man kan inte göra så mycket åt sådana människor – mer än att acceptera att de finns.. live and let live, liksom.

De ändrar sig inte. Och de KAN göra illa om de får utrymme. 

Det gäller att inte ge dem detta utrymme.. att man själv försöker bemöta på ett okey sätt och att man inte går  i försvar. Man får låta allt rinna av sig. 

Annars blir den här sortens människor enorma energitjuvar. 

 

Du ska ha insikt att förstå att du inte kan förändra dem … och du ska ha vishet nog att inte ta upp en kamp som är meningslös och  du ska ha klokhet och självkänsla nog att låta deras elakheter rinna av dig utan att få fäste… tänk dig att tarvligheterna  är som ett äckligt slajm  som rinner iväg planlöst. Det är inte ute efter dig… det bara finns och det betyder ingenting alls.

En dag föll Eva  på eget grepp, kan man säga.

Hon frös  ut en nyanställd  som ärligt talat var lite knepig… och  hon trodde att hon skulle få oss alla med sig. Men det  blev ju tvärtom.

Alla tog den nya  lite odd tjejen till sitt hjärta.. alla hjälpte och stöttade och fikade med henne och bjöd henne henne på Tupperwarepartyn och  inflyttningsfester gud vet allt.

Hon fattade nog inte alls själv varför hon blev sådär akut populär. 

Vinsten som folk på avdelningen fick var ju att gå tvärtemot Eva.. vilket man gjorde med glädje. 

 

Eva hade givit signal att den nya skulle frysas ut - alltså gjorde man precis tvärtom.

Och i samma anda som man bjöd med den nya på både det ena och det andra så uteslöt man Eva. 

 Ett psykologiskt spel på  hög nivå.  Själv var jag kanske värst av alla eftersom jag varken deltog i det ena eller det andra.. då hade jag nyss börjat plugga psykologi.. och jobbade bara extra.. och såg det hela som ett intressant psykologiskt experiment.

Snacka om att tro sig vara förmer !!

 

 

Det hela fick ett rappt slut när den nya blev ertappad på bar gärning med att stjäla pengar från en patient.

Hon blev omplacerad. 

Eva vädrade morgonluft  men nu startade en rörelse i gruppen och många sökte sig därifrån.

Sedermera läste  Eva till lärare och har hon inte gått i pension så är hon verksam som pedagog än i denna dag.  Huvaligen !!

Kram & kärlek 

1 Hej:

skriven

Börjat jobba igen och kom fram till att jag älskar mitt jobb med mina arbetsuppgifter. Dock så är det i huset jag jobbar som jag vill bort ifrån. Så jag hoppas att det dyker upp något lämpligt att söka snart och att jag vågar ta steget.
Sker det under detta året?

2 <3:

skriven

Den där Eva skulle jag då inte vilja jobba med som lärare.
Tror du lilla 🐶kan få rätt hjälp idag hos veterinär? Blev varken hackat eller malet sist mer än en fet räkning. Hans symtom är sämre nu och han får attacker då han inte får luft och han andas tungt och piper. Det höll i sig flera minuter varje attack så jag lyckades filma som veterinären bett mig göra. Han blir ju ofta pigg för stunden när vi kommer till kliniken. Mycket adrenalin i den lilla söta kroppen. Noskvalster kan ställa till mycket. Hur ser han ut att må kära Es kan du ge några råd jag ska propsa på idag hos veterinär. Lungorna? Ska gå till samma som sist tyckt att de varit bra men blev inte helt nöjd förra gången. Orolig matte nu. Skönt att MG är pigg.
Kram

Svar: Ja noskvalster är inte kul !! Mg fick medicin mot detta en gång fast sen visade det sig att han inga kvalster hade. Se till att få ordentlig undersökning med alla de prover som krävs.. kram
Esmaralda

3 E:

skriven

Hej!Tror du jag och min vän Jimmy vuxit ifrån varandra?

4 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag blir lite orolig när människor som fryser ut och är elaka mot människor jobbar inom vården och barnomsorgen. Vi lär ändå barnen att man inte ska va elaka mot varandra.. jag kan känna att några av de som jag gick på utbildningen med inte borde va lärare. Det var en som uttala sig ”alla i vår årskurs är ju idioter och tröga” denna tjejen gav sig på mig också och var såå elak mot mig. Vi pratade med en lärare och det slutade med att HON fick rätt..
Jag mår fortfarande dåligt när jag ser henne. Usch!

Igår blev det bodypump och idag ska det bli gymnastik. Blir lång dag på jobbet då.
Skönt med fredag igår!

Drömde om J igår natt. Kommer han höra av sig eller kommer vi att ses igen?

Kram

Svar: Ja somligt folk skulle ha en varningstriangel i pannan !! Du kommer träffa J igen men det kan dröja.. kram :)
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
Social kompetens.....
Eller som det hette när jag var liten uppför dig som folk.....
Kollar på farmen....
blir så fascinerad....
Love sus

6 EPM:

skriven

Sicken rälig människa!
Det är pga en "Eva" jag byter jobb snabbare än jag planerat. Men jag har lärt mig att jag dräneras helt om jag arbetar ihop med sådana för jag försöker alltid förstå, men ibland går det inte...

Ser du om jag har nåt kul som händer mig snart, nåt som stärker mig?
Jag tror Gabbe somnat in, saltbadade honom och det blev bättre men nu verkar det ha avstannat igen.

Kram

Svar: Ja, kanske Gabbe gjort sitt nu... så kan det vara..... fast kul ting kommer hända.. mest i det lilla men det gör dig på gott humör.. kram
Esmaralda

7 humlan:

skriven

God morgon!
En stilla undran............jag har fått nytt jobb och det har varit min önskan ett tag.
Trivs men vilket tempo,börjar bli gammal.Kommer jag att orka och kommer jag att fortsätta på samma bana?
Vänligen Humlan

Svar: Du kommer orka ett tag till.. men sen verkar det som om du söker annat.. kram
Esmaralda

8 Michaela:

skriven

Kollar inte på Farmen men min kompis är projektledare för programmet så har hört det ena och det andra :)

Puh vilken mardröm jag haft i natt. Blivit jagad och har flytt och flytt och flytt. Hoppat från höga höjder mm. Riktigt otäckt.

Kram!

Svar: Ja, då har du haft en vild natt... ibland blir det så... kram :)
Esmaralda

9 Anki med flock:

skriven

Godmorgon Es
Energitjuvar är inte lätta att ha att göra med om man har svårt att säga nej ...Men man blir visare med åren och klarar av dem bättre allt oftare ;-)

Farmen har jag blivit sittande framför i år med och ja inte skulle jag vilja dela farm med ngn av dom...men det är nog hela poängen ..Men i år tycker jag det är ovanligt lata egoistiska farmare.Sen får jag rysningar när det ska bes vid matbordet...

Ja man tycker en massa om farmen ...men tittar det gör man likförbenat..

Kunde inte ligga kvar i sängen utan var tvungen att kliva upp...med ryggont från helvetet...ramla igår och har tydligen sträckt ngt...snöskottningen gjorde det inte bättre..

Kram Anki med flock

Svar: Ajdå, att du ramlande... ta det lugnt nu.. så gott det går... kram :)
Esmaralda

10 Mwk:

skriven

Ja vissa människor är ju riktiga energitjuvar. Det tar så mycket energi att lista ut vad de är ute efter, eller att stå emot deras prat osv.
Och just på jobbet måste man ju stå ut med dem. Privat väljer man ju själv vilka man umgås med.

Undrar om det är familjen och omständigheterna just nu som gör att han inte hör av sig så mycket. Eller fattas intresset fär mig? Ibland är han ju väldigt "på".....

Kram och trevlig torsdag

11 Skorpan:

skriven

Kan ju undra hur golk upplever mig? Orkar inte med folk som inte her mig något, tål dom o det är allt.

Gårdagens möte gick helt bra o hade turen att få skjuts hem. Nu är jag i spänning huruvida verksamhetsgranskarna kommer på mötet nästa vecka, det är dom tvungna till. Var kanske ute för sent med inbjudan. Lär jag mig någonsin??

Lite kaffe o sen på’t igen..
Kram Skorpan

12 Helena Ir:

skriven

Huvaligen för Eva! Måste ha varit jobbigt att ha varit människan Eva!! Ja,ännu jobbigare att ha haft henne som arbetskamrat..

Kul,att du tog upp Farmen..jag tittar nämligen..och tycker att det är en sorts underhållning. Undrar ju förstås om en del av det som händer ..kanske är gjort för tittarna? Trötthet och hunger gör ju människor extra upprörda..

Jag är inte så mycket själv för att starta osämja,speciellt inte i min närmaste omgivning..men det händer liksom ibland ändå.
Jag orkar bara inte med tjafs..föddes in i en sådan familj. Nästan så att jag borde hänga upp vitlök och allehanda redskap runt omkring mig :) Nä då skojar!!

Pratade med ett stolpskott igår..jag ska byta elbolag,något jag gör med jämna mellanrum..Och mannen..den unga,tror jag..han jobbar för mitt nuvarande elbolag. En jädrans viktigpetter som skulle veta både det ena och andra..varför byte ska ske! Nu fick han inte ur mig så mycket..bara det nödvändigaste..och jag fick ta till att jag nog borde få prata med hans chef istället..för att jag skulle få mitt byte gjort! Okej,det lyckades..men jag orkar inte med tjafsande människor! Och framförallt..jag orkar inte bli sådan själv. Alltså jag orkar inte med den där ilskan..
Efter någon timme ringde jag dessutom tillbaka..och kontrollerade att det verkligen var gjort! Personen,jag då pratade med..bad om ursäkt för det som hänt..och sa att det skulle tas vidare..
Vad är det då jag vill ha sagt med det här? Jo,att jag är glad att jag själv kunde hålla mig hyfsat behärskad..tjafsa inte med mig i onödan!!

Jag ska prova på att träna lite lätt idag..tror det är bra för mig :)

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Tjafs ÄR jobbigt... och onödigt kan man tycka ! Men bra när man själv kan behålla sitt lugn !! Exakt.. lite träning är bra för dig :) Kram :)
Esmaralda

13 Mg:

skriven

Hej!
Kommer jag få jobbet på hotellet?
Kram!

14 Mg:

skriven

Hej!
Kommer jag få jobbet på hotellet?
Kram!

15 Rebecca:

skriven

Intressant läsning :)

En fråga, jag går runt och längtar efter lite romans, flirt eller något som piggar upp vardagen. Kommer det något sånt? kram

Svar: Japp, det kommer... kram
Esmaralda

16 Bh:

skriven

Ja, herregud dessa människor individer finns överallt, undrar var deras empati finns någonstans? Glömde gud att skapa den?
Finns det någon som egentligen är perfekt?
Möter jag någon att vila ögonen på snart? Sker det utomhus? Kram

Svar: INgen är ju perfekt men man kan vara mer eller mindre ödmjuk inför sina medmänniskor.... du kommer göra det speciella mötet men jag ser inte var.. kram
Esmaralda

17 Virrhöna:

skriven

God morgon!

Farmen har jag knappt aldrig sett, nån gång när den där nudisten sprang omkring och vädrade snoppen och nån annan ursäkta mej kärring skrek åt allt och alla, annars orkar jag inte med sådana program. Men vi har en människa på jobbet som är inte riktigt som du beskriver men en riktig besserwisser. Allt utgår från henne och hur duktig hon är med allt, hon sätter sej allra högst upp på prispallen och alla andra har inte ens en chans att ta sej upp, vart hon än går så skapar hon konflikter, nej fy fan rent ut sagt för sånt folk!
Hur går det med din jetlag, bättre? MG kanske är glad att han får sova lika mycket som dej :-)
Har snyggingen mer koll på mej än jag tror, saknar han våra stunder? Kommer chansen till lite trevliga samtal?
Kram :-)

Svar: Sånt folk är bara för mycket !! Jetlagen börjar försvinna.. som väl är !! Snyggingen tänker på dig ibland.. kram :)
Esmaralda

18 Skytten1:

skriven

Ja,såna människor tar verkligen energi.Man får försöka hålla sig borta så mycket man kan från dessa. Kommer jag in i en seriös relation med mannen jag träffar nu?

19 Jennifer:

skriven

Kära Esmaralda! Ja det finns verkligen alla de slags människor här i världen! Och alla har vi väl lite av allt i oss? Olika sidor som kommer fram i olika situationer?

Jag var på dotterns förskolas infoträff häromdagen, och det framkom att det är väldigt få barn anmälda till hösten 2018 då mitt barn ska börja. Kommer det att komma flera barn till gruppen eller blir det bara en väldigt liten grupp? Ser du något kring det? Tacksam för svar! Tack. Kram

Svar: Det känns som om något mer barn kommer.. fast någon jättestor grupp blir det inte.. kram :)
Esmaralda

20 Linda:

skriven

Ja huvva, energitjuvar är inte roliga! De som pratar mest skit, och skämtar elakt på andras bekostnad, är de som verligen inte tål ett enda skämt eller kritik överhuvudtaget själva. Har en på mitt jobb, som tror sig kunna säga vad som helst, till vem som helst, men nåde om någon säger något till hen, then hell breaks loose!

Jag såg in i ett par helt underbara blå ögon igår, tror något hände med ägaren till de blå också! Tyvärr är dessa blå någon annans, och den vägen går jag inte igen. Har gjort den en gång tidigare, och det blev en dyrköpt erfareneht. Så det är ett absolut no no för mig! Men att drömma är ju tillåtet :)




Svar: Ja, somligt folk är inte så kul !! Du gör rätt i som bara drömmer... gör du mer då blir de problem som du inte vill ha.. kram :)
Esmaralda

21 Lo:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har sett farmen men inte i år. Vissa gånger undrar man hur folk beter sig haha. Det kan vara galet ibland.

Ser jag ut att få mitt andra barn inom 2 år?
Kram

22 Dunegull:

skriven

Ser du ngn positiv förändring på min arbetsplats snart?

23 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Min x-kille har inte varit sådan att han absolut vil förlova sig eller gifta sig. Han har inte vart omöjlig men det har inte varit något absolut viktigt för honom heller.
Ser du om han kommer att förlova sig och gifta sig i framtiden?
Ser han ut att få barn i en ny relation innan mig?
Kram

Svar: Jag ser inte vem av er som får barn först.. en dag verkar det som om han gifter sig men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

24 Helenb:

skriven

Har nog några energitjuvar i mitt hem. Eller är det jag själv som är en? Hoppas inte. Iaf känns det inte som det mysiga och välkomnande hem det borde vara. Blir det en flytt?

Svar: Nej någon energitjuv är du inte.. och en flytt kommer.. kram :)
Esmaralda

25 Jennie:

skriven

Hej Es! Jag är ensamstående förälder och ska flytta på våren eller försommaren till en ny bostad med mitt barn.

Känner stor oro över hur jag ska lösa allt det ekonomiska. Hur jag ska ha råd att betala hyran för gamla bostaden och för nya bostaden, blir dubbla hyror en månad, hyresgarantin, flyttkostnader, etc etc. Har frågat förut om hyresgarantin och då skrev du att det kommer att lösa sig, fast jag har svårt att förstå på vilket sätt.

Allt känns nästan övermäktigt och känner mig helt nere och deppad över att vara ensam och måsta försöka klara av allt sådant här på egen hand. Allt känns riktigt tungt nu och jag ligger vaken på nätterna och grubblar fast jag vet att det inte löser något.

Ser du någon förändring för mig? Kommer flytten att överhuvudtaget ens vara möjlig?

Svar: Ja, du kämpar och det är tufft... jag ser inte så detaljerat som du skulle önska.. ser ju att en flytt kommer som blir bra... men inga detaljer kring den... styrkekram :)
Esmaralda

26 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.
Det kan bli hur som helst när en grupp människor blandas på det sättet, alla med olika personligheter och alla kan lära sig av alla egentligen.
Kommer den nya relationen till mig i år och blir den hållbar? Blir nästa flytt med kärleken?
Kram

27 Fanny2:

skriven

Såna som tror att de är förmer finns alltid på arbetsplatsen... Inte undra på att andra hittade sätt att motverka henne. Är inte det hela ett tecken på skittaskig självkänsla när någon måste bevisa att den är bättre än andra konstant? Trist att man inget kan göra för att förändra dem.

Es, tror du att det kan bli något mer seriöst mellan mig och P i framtiden? Undrar om jag har gjort bort mig nu, för det känns inte bra...

Kram

Svar: Jag kan inte se att P är den rätte för dig... det kommer någon annan.. kram :)
Esmaralda

28 D:

skriven

Hej Esmaralda.
Ett gammalt ex till mig som jag inte haft kontakt på ca 2-3 år med. Han är singel nu igen och han vet nog att jag är singel.
Han har dykt upp i mitt huvud.
Har han några tankar på att kontakta mig? Kommer han göra det?
Kram

29 Fanny2:

skriven

Tack för svar Es. :3

Kram

30 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det nya relationen ut att komma snart? Blir den hållbar?
Kram

31 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser nästa relation ut att komma till mig snart? Blir den hållbar?
Kram

32 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Jag letar annan tjänst, för just nu trivs jag inte särskilt bra. 2 arbetskamrater har slutat & det är allmänt taskig stämning, & assistansbolaget vill inte höja lönen. Nu har det blivit en tjänst ledig hos brukare i annat bolag - skulle jag trivas bättre än i dagsläget, om jobbet blev mitt?

Önskar alla i bloggfamiljen en fin dag!

33 Layza:

skriven

Hej vännen, jag har blivit rekommenderad att kontakta dig av en vän.
Jo, jag undrar över mina sömnproblem. Det känns som om min hjärna inte vill släppa taget och vila riktigt. Jag somnar gott, men vaknar varje natt. Det började för över ett år sedan efter en resa till min dotter LA. Det är som en långt utdragen jetlag.Gulligt om du kan svara, tack.

34 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Jag tycker att människor som för över sin egen ångest på andra människor är de som är svårast att ha att göra med. Ska jag ta jobbet om jag får det, kan du se om det är bästa alternativet för mig? Kram

35 Jonkan:

skriven

Es, vad ska jag satsa på, högskoleprovet eller höja upp betyg? Eller både och? Har haft mycket svårt för just högskoleprovet... vet inte om det blir lönt även fast jag höjt mig liiite varje gång.


Svar: Båda delar.. så garderar du dej. .kram
Esmaralda

36 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser nästa relation ut att vara här snart? Blir det hållbart? Är det någon jag känner eller en helt ny?
Kram

Svar: Det kommer och det är någon som är helt ny för dej.. kram
Esmaralda

37 Hmm:

skriven

Hade en märklig dröm om att en försökte ta sig in genom fönstret. Jag försökte möta bort personen. Men han ville inte ge sig. Så jag tog tag o personen och försökte väcka dom andra men dom vakna inte. Gick igenom hemmet med personen för att sen slänga ut personen ut genom balkongen. Sen var det massor av myrflugor som flög ut under sängen på min systers säng. Vad kan drömmen betyda?

38 Lillan:

skriven

Hej Esmeralda.
Ser du om min man snart ex kommer att få hjälp med sina problem han har?
Tacksam för svar.
/Lillan

Svar: INte förrän han själv är mogen att söka den hjälpen.. och det kommer ta sin tid.. kram
Esmaralda

39 Lova:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han nöjd och glad ut i nuvarande relation? Skaffar han barn i nuvarande relation?
Kram

40 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda
Ett äldre ex till mig som jag inte hörts med på ca 2-3 år. Jag har sett att han är singel nu och han har dykt upp i mitt huvud lite. Tror du han kommer att kontakta mig nu när han vet att jag är singel och han? Har han dem tankarna?
Kram

41 Vv:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer f en dag vilja komma tillbaka till mig?
Kram


Svar: Möjligen men då vill du inte ha f... kram :)
Esmaralda

42 Layza:

skriven

Hej vännen, jag har blivit rekommenderad att kontakta dig av en vän.
Jo, jag undrar över mina sömnproblem. Det känns som om min hjärna inte vill släppa taget och vila riktigt. Jag somnar gott, men vaknar varje natt. Det började för över ett år sedan efter en resa till min dotter LA. Det är som en långt utdragen jetlag.Gulligt om du kan svara, tack.

Svar: Hemskt ledsen men jag får inte till mig något.... kram o lycka till !!
Esmaralda

43 Yvonne (gammal kund):

skriven

Hej Esmaralda!

Sankta Maria!

Där gjorde jag min praktik!

Ingen positiv upplevelse!

Kram.

Yvonne

Svar: Ja, inte var det något positivt ställe inte !! Kram :)
Esmaralda

44 Lydia💕:

skriven

Fyller år idag och undrar om det blir en bra dag för mig och är lite orolig inför min flytt och mitt arbete och om det blir snart en vändning för mig med min stora dröm
Lydia💕

Svar: Grattis på din dag.. hurra hurra hurra !! Dagen ser bra ut och om du försöker ta dina steg i rätt riktning så får du också leva din dröm.. kram :)
Esmaralda

45 <3:

skriven

Ja han måste verkligen bli ordentligt undersökt denna gång. Vad var det för fel på MG när det inte var noskvalster ? har lyst med en ficklampa på nosen men inget rör sig och kennelhosta är det nog inte för han kräks inte. Har en fråga om min lgn. Kan du se varför det blivit så kallt i min lägenhet varit så här i höst och vinter? Alltid tidigare varit en varm lägenhet. Känns som jag måste ringa bostadsrättsföreningen och klaga men drar mig för att vara gnällig och vicevärden ska säkert in och kolla temperaturen och vill inte ha honom och hans dåliga energi hos mig. Han gör så knäppa och elaka saker ibland. Vill han vara elak med flit mot mig ? Det känns faktiskt så. Tror inte bara det är jag i föreningen som tycker så om den mannen LB.
Kram
💗💗💗

Svar: Man vet inte med MG.. han gick igenom en hel del undersökningar men man blev aldrig riktigt klok på vad det är.. han får de där attackerna nån gång ibland.. det låter illa men påverkar honom inte... ta tag i att det blivit kallare i lägenheten, även om du inte gillar vicevärden.. kram
Esmaralda

46 Jenny :

skriven

Hej, jag skulle så gärna vilja veta vad min syster känner. Nu har jag bett om ursäkt flera gånger för nått som inte är så stort. Känns som man får krusa henne hela tiden. Tycker hon om mig eller ska jag bara strunta i henne ? Vi har en fjällenresa ihop varefter, hur gör jag ?
Kram

Svar: Hon tar lite tid på sig.. men hon kommer sig och godtar din ursäkt.. kram :)
Esmaralda

47 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vet att jag stallde denna frågan igår, men jag har nu varit på ett möte med någon som kan hjälpa mig hitta en praktikplats. Vet inte om du kan se något men jag undrar om jag kommer få en praktikplats som ligger i samma stan som jag bor i eller kommer han vara tvungen att kolla praktik i samma stad som jag bodde i som liten för att det inte finns något i min stad? Vad ser du? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

48 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vet att jag stallde denna frågan igår, men jag har nu varit på ett möte med någon som kan hjälpa mig hitta en praktikplats. Vet inte om du kan se något men jag undrar om jag kommer få en praktikplats som ligger i samma stan som jag bor i eller kommer han vara tvungen att kolla praktik i samma stad som jag bodde i som liten för att det inte finns något i min stad? Vad ser du? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

49 Farmentittare:

skriven

Här har du ytterligare en fascinerad Farmentittare!

Jag och min "medlarpersonlighet" hade väl max pallat en frukost där inne..

Hejar på den positiva, yngre lite mörka tjejen. Som tävlade sig in i programmet. Henne får jag bra vibes av! Och på tal om bra vibes. Något speciellt utseende, situation eller karaktärsdrag jag ska ha antennerna ute för? Något kunde vara på ingång där sa du. Eller det kanske bara löser sig och blir självklart.

Kram och må gott!

Svar: Japp, det kommer lösa sig helt av sig själv... kram :)
Esmaralda

50 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Farmen tittar jag alltid på! Ganska kul! I år har de verkligen lyckats samla ihop ett gäng som inte kommer särdeles bra överens. Men ganska intressant att se hur en del flippar totalt och andra kan ha lite mer koll på läget. Ganska mycket fulspel!
Ja, sådana där Evor finnes väl lite varstans. Själv har jag lite svårt att hålla truten när det går över styr. Har ju två riktiga rabbor i min grupp. De förstör och drar ner stämningen. Jag har sagt ifrån lugnt och senast blev jag riktigt förbannad. Ren dumhet och elakhet får mig att se illrött. Men inte fan kan de inse att de beter sig som skit...Nix! Önskar bara att de äckliga kärringarna ska hitta något annat ställe att förpesta än vårat. Har fått grönt kort på att porta dem men då utbryter ju ett tredje världskrig! Jag ber högre makter att de ska plocka bort dem eller kanske kan de bättra sig? Jäklar...måste dra till bussen! Kiropraktorn igen! Ha en fin dag i ruskvädret!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, det är rent bedrövligt men somliga kan helt enkelt inte känna av och inse när de blir för mycket.. lycka till hos kiropraktorn.. kram :)
Esmaralda

51 Lillan:

skriven

Hej igen Esmaralda.
Kommer min man att lämna in skilsmässopappren och är det VERKLIGEN vad han vill?
Han är jätte sjuk just nu o jag känner det som om han tror att han kommer att bli bättre om han blir av med mig.
Och om vi verkligen inte kommer att vara tillsammans längre kommer vi att förbli vänner?
/Lillan

52 Hmm:

skriven



Hade en märklig dröm om att en försökte ta sig in genom fönstret. Jag försökte möta bort personen. Men han ville inte ge sig. Så jag tog tag o personen och försökte väcka dom andra men dom vakna inte. Gick igenom hemmet med personen för att sen slänga ut personen ut genom balkongen. Sen var det massor av myrflugor som flög ut under sängen på min systers säng. Vad kan drömmen betyda?

53 H:

skriven

Hej Esmaralda!
Igår fråga jag om jag borde Smsa exet men du sa att jag kanske borde vänta så jag undrar då om jag inte gör det och ger honom den tiden han behöver. Kommer han då att höra av sig? Eller måste jag ta intiativ? Kram

54 M:

skriven

Blir lite irriterad, varför gick hen på krogen istället för att komma hem till mig som vi bestämt.
rumlade in sent om sides och rund under fötterna.

Tog 2 öl sas det, men enligt räkningen var det 4.. undrar just vem som fick dom andra ???


Svar: Någon otrohet ser jag inte.. kram
Esmaralda

55 Lizzette:

skriven

Hej Esmaralda.
Nästa gång jag får barn ser det ut att bli med en man som jag har ett hållbart förhållande med som jag kommer att leva med under många år? Om du ser fler barn för mig?
Kram

56 Bolla:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att få barn i nuvarande relation?
Kram

57 Tildis :

skriven

Det finns allt bra jobbiga människor. Varför hålla på att bråka konstant? En fråga, ser det ut som S och A kommer närvara på vår dag? Kram

58 Helena Ir:

skriven

Lydia,grattis på din dag idag :) !

Det gick bra att träna..och det är verkligen nödvändigt för mig,och det vet jag,att du vet Es :) det är min typ av medicin,därborta :)

Mycket trevligt folk träffar jag där också..men ingen man..att spinna vidare med..Jag är ändå så lyckligt lottad som kan träna på det där stället :)

Kram från en piggare människa :) inte en robot!

59 Undrisen:

skriven

Intressant inlägg:)

Undrar om en dröm jag hade inatt.
Jag gick i mörkret i ett hus och hörde min mors röst men hittade henne inte?Jag ropade ch letade eftr henne och började bli rädd. Sedan fanns min döda far med i drömen och jag hittade guldtior på marken som jag plockade upp hela tiden och han bara titta på mig?

Vad ville denna dröm mig
kram

60 Milla:

skriven

Det är intressant vad som kan ske på en arbetsplats. På mitt jobb finns en man som blir anklagad av samordnaren för det ena och det andra, men är han verkligen så fel, tror schemasanordnaren är väldigt osäker, är det inte så, eller vad handlar det om?

Svar: samordnaren har inte riktigt rätt för dig.. verkar vara fel person på det jobbet.. kram
Esmaralda

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vet att jag stallde denna frågan igår, men jag har nu varit på ett möte med någon som kan hjälpa mig hitta en praktikplats. Vet inte om du kan se något men jag undrar om jag kommer få en praktikplats som ligger i samma stan som jag bor i eller kommer han vara tvungen att kolla praktik i samma stad som jag bodde i som liten för att det inte finns något i min stad? Vad ser du? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: God chans att du får i den stad där du bor.. kram
Esmaralda

62 Ns:

skriven

Hej Es,
Jag var på en anställningsintervju idag, jobbet vill jag verkligen ha. Jag var rätt sjuk och kan inte alls bedöma hur det har gått. Ser du om hur stor är chansen att få jobb eller kommer jag att få det?

Jättetacksam för svar!

Svar: Runt 65-70 % att du får det.. kram
Esmaralda

63 Tisa:

skriven

Är det bra att prova en ny medicin eller finns det risk för att må ännu sämre än jag gör nu (jag vet att jag är känslig för biverkningar så dom räknas inte), ser du någon varning eller så?

Kram

Svar: Jag tycker nog du ska pröva och se.. kram
Esmaralda

64 Michaela:

skriven

Ett inlägg till alla Cola ( Zero ) drickande! Fick bege mig till tandläkaren idag pga ilningar i 2 tänder. Tandläkaren kunde konstatera att emaljen slitits ut pga frätskador orsakade av Cola Zero! Och då har jag bara druckit 1 burk nån gång i veckan under någon månad. Fick laga detta och kostanden ca 800 kr/tand plus undersökningsavgift på 400 kr. Tur att det BARA var två tänder. Ungdomar kan ha på alla sa hon. Inget jag nånsin tänkte skulle drabba mig så därför ville jag informera vad som kan hända av denna läsk. Men gott som fan är det :) Kram

65 A:

skriven

Hej Es

Hur kommer jag möta min blivande?
kram

66 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Nästa gång jag får barn ser det ut att bli med en man som jag har ett hållbart förhållande med som jag kommer att leva med under många år? Om du ser fler barn för mig?
Kram

67 B:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om han får barn i nuvarande relation?
Kram

68 Hanna:

skriven

Hej Es!

Ja många Evor finns det på mitt jobb, det de har gemensamt tror jag är att de har blivit svikna och brända i tidigare relationer och har nu taggarna utåt för säkerhets skull.

Jag har nu bokat RESAN med stort R. Det pirrar i hela kroppen. Tror du det blir bra? Resan blir bara av om det är fler som anmäler sig...

Svar: God chans att resa blir av... och det blir.. så lär det bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

69 Berg :

skriven

Hej Es,
Nej, jag klarar inte av att titta på Farmen. Såg någon tidig säsong, men nu verkar det mest vara så mycket konflikter deltagarna emellan, att man blir alldeles matt. Har nog med min egen konflikt med exet. Tycker så synd om barnen i detta. Mina försök med än det ena än det andra har varit fruktlösa. Ja, det krävs nog en seans för råd i detta, men får du något infall så skriv gärna!

Svar: Var tydlig.. låt dig inte pratas omkull och prata helst inte alls såvida det inte rent konkret gäller barnen.. det kommer lätta med tiden.. kram :)
Esmaralda

70 Studenten:

skriven

Är sjukt trött på människor som bara ser till sig själva. Varför kan inte alla bara vara lite mer positiva istället??

Nu ångrar jag mig jättemycket. Jag vet inte vad det är men det klickar bara inte även fast jag gärna har velat det. Men jag kan ju inte dra tillbaka min förfrågan nu. Kan du se om det löser sig själv? Dvs att de inte kan komma?

Trevlig kväll!

Svar: Det kan bli lite knepigt här faktiskt... fundera på en väg ut.. kram
Esmaralda

71 Ghostwriter :

skriven

Jag försökte lösa situationen för räkningarna men det fattas dubbla. Jag får heller inget nytt lån... Vad ska jag göra? Jag tror jag gjort allt jag kan ärligt talat. Det är dock inte lätt när de som ska hjälpa nekar mig...


Kram!!

72 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Esmaralda!
Jag har funderat lite kring flytten, även om jag har mycket med det valet att göra så undrar jag om du ser en flytt för mig överhuvudtaget eller kommer jag bo kvar här om jag väljer att inte flytta? Bor jag kvar här då när jag möter min soulmate? Tack i förhand! Kram

73 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Esmaralda!
Jag har funderat lite kring flytten, även om jag har mycket med det valet att göra så undrar jag om du ser en flytt för mig överhuvudtaget eller kommer jag bo kvar här om jag väljer att inte flytta? Bor jag kvar här då när jag möter min soulmate? Tack i förhand! Kram

74 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Esmaralda!
Jag har funderat lite kring flytten, även om jag har mycket med det valet att göra så undrar jag om du ser en flytt för mig överhuvudtaget eller kommer jag bo kvar här om jag väljer att inte flytta? Bor jag kvar här då när jag möter min soulmate? Tack i förhand! Kram

75 Frågvis:

skriven


Hade en märklig dröm om att en försökte ta sig in genom fönstret. Jag försökte möta bort personen. Men han ville inte ge sig. Så jag tog tag o personen och försökte väcka dom andra men dom vakna inte. Gick igenom hemmet med personen för att sen slänga ut personen ut genom balkongen. Sen var det massor av myrflugor som flög ut under sängen på min systers säng. Vad kan drömmen betyda? 

76 K.K:

skriven

Oj oj. .. stackars barn 😇
Mmm såna finns överallt. Tyvärr
Jag kollar med på farmen iår. Tycker med det är intressant hur främmande människor funkar ihop. Fast kan ju tycka att iår har de allt lyckats få ihop väldigt udda människor på en liten plats 😉
Men det är intressant med typ av såna program som farmen.
Och jag inser att jag inte är så knäpp ändå 😂😂😂
Ja du vet ju hur jag har det med den äldre mannen och det lär ju tyvärr inte bli något seriöst har jag äntligen insett. Fast det hindrar just nu inte att vi träffs ändå.
Men jag undrar om du kan se något om en yngre man som bor på annan ort som gärna vill träffa mig. ... hur det blir med honom ... om jag ska träffa honom eller??? ( han har väntat drygt 2 månader nu 😇)
Många kramar till dig ❤

Svar: Exakt.. hur knäpp man än är så finns det alltid de som är värre :) Mannen kommer du nog att träffa och inser att det inte blev riktigt bra.. men det känns ändå viktigt att du tar tag i det.. kram
Esmaralda

77 F:

skriven


Hur ser sommaren ut för mig o familjen...något nytt på väg in.

78 Bellagio:

skriven

Tjatar på om kärlek 🙈. Hon jag har i mina tankar, kan det bli något mellan oss?

Svar: Chansen ser inte så stort ut.. men kolla läget... kram
Esmaralda

79 Elisa:

skriven

Hej!
Vad är orsaken till att han är sådär ovänlig?
Kram

80 Agnes:

skriven

Vad göra med dessa människor som anser sig vara så mycket bättre än andra? Mer än att lägga upp en strategi för att skydda sig själv...

Som på jobbet...när en specifik person dyker upp, så ler jag o säger för det mesta..."jag förstår". Denne person har utverkat för sig själv, speciella förmåner från kunden...som "givetvis" inte gäller för andra...lång historia kort...jag poppar popcorn i väntan på att personen skall hugga över ett för stort stycke självvalda privilegier o därmed själv halka ner i gropen hon gräver åt andra...främst nu mig o en annan kollega...

För två år sedan så hade jag säkert gått i taket o gett mig in i en viljornas duell...men har nu lärt mig att man vinner aldrig en sådan mot dessa individer...alltså bättre att mest bara småle o säga..."jag förstår"...eller kanske bara mest le, o tänka för mig själv..."Poppa popcorn o tjacka soft fåtölj"...

Är på en annan "dejtingsida"...i hopp om att finna en karl jag kan ha nytta av...fika, dansa o kanske kunna få till lite sex med...helt lönlöst...de är inte intresserade...självklart är gubbar över 60 jätteintresserade...men herregud...jag är 56...att ens ta en fika med en man som är 60 eller äldre...är helt otänkbart för mig...likväl som att visa mig med en man 48 eller yngre...de är ju dessa som visar intresse för mig...o jag känner mig nästan en lite smulad "äcklad"...alltså, vad tror dessa karlar att jag är?

Jag ser ingen merit i att raggas upp av vare sig yngre eller äldre...känns bara mest desperat...japp, jag har fördomar om åldersskillnad...yngre kvinnor med äldre män är lika avtändande som yngre män med äldre kvinnor...andas desperation, helt enkelt...

Fortsatt liv som självvald singel, alltså...till glädje för batteritillverkarna...måste nog erkänna, att det är bra mycket enklare o snabbare fixat att ha en man i byrålådan...inget snack, inget trams med förspel o efter så har jag hela sängen för mig själv o kan sova utan att behöva boosta en man för hans uteblivna bedrifter...

Ärligt...någon som alls haft sex med fokus enbart på er själva?

Japp...jag är trött på folk överlag, haha!

Kram!

Svar: Jag gillar din strategi att förhålla dig.. fast det kräver massa willpower... ! Kram :)
Esmaralda

81 Maria :

skriven

Hejsan Ez:)
Nä farmen gillar jag inte, kollar aldrig på det. Tycker det gått för länge hihi 😁 ser massa på jobbet hur folk är, de snackar skit o går bakom ryggen på en. har aldrig vart med om ett sånt ställe. Får nog söka mig vidare.. fast så klart inte alla men några håller på, tror de är männen på jobbet, utom en som är reko.
Blir lägenheten vår? Verkar som de inte bestämt sig riktigt. Kam du se oss i den, Fredrik och mig o barnen? Kram 💕💕

Svar: Chansen finns på lägenheten... kram
Esmaralda

82 Cecilia:

skriven

Hej Ez! Kan du se om vi båda kan komma in på Chalmers om över 1 år? Tänker på detta nästan hela tiden, det är verkligen en dröm. Kramar

83 Lilla Jaget:

skriven

Hej,

Vad har egentligen chefen emot mig? Det börjar kännas som systematisk smygterror påett subtilt sätt. Eller är det jag som har en varningstriangel i pannan?

84 Ghostwriter :

skriven

Löser det sig verkligen med Hyrorna dom två?


Krqm

85 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda
Sonen är ganska van vid att det bara är han och jag iallafall här hemma. När jag träffar en ny kärlek och vi flyttar ihop hur kommer det att gå då? Kommer sonen ta det bra?
Kram

Svar: Ja, din nya kärlek är en positiv man som gillar barn och de kommer knyta an bra till varann.. kram
Esmaralda

86 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag får fler barn som jag gärna vill och önskar kommer jag då få barn ser det ut att bli med en man som jag har ett hållbart förhållande med som jag kommer att leva med?
Ser jag ut att få tätt? Sonen blir snart 2.
Kram


Svar: Ja det ser ut som om nästa barn blir med en man som du kommer leva med... jag ser dock inte när.. kram
Esmaralda

87 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jo det är såhär att jag har blivit intresserad av en tjej nu, nu är inte hon jag stod och snackade med utan en annan tjej som jag la till på Facebook och blev vän med. Jag har börjat skriva med henne och då undrar jag om det kan bli något mellan mig och henne? 😁

Kram

88 sus:

skriven

hej
varför gör man som man gör när det som händer händer......
någon förändring hos det andra lägret.....
vad vill han nu?
vore toppen att veta då kan jag liksom move on....
love sus

89 Undra:

skriven

Hej Esmaralda
När mötet sker med henne har jag träffat en ny kärlek då?
Kram

90 Filippa:

skriven

Mejlade dig tidigare idag om en seans. Vet inte om du fått min mail men jag provar här också. Hör gärna av dig!

Svar: Du bör ha fått mail från mig nu.. om inte.. så maila mig igen... kram
Esmaralda

91 Sippan:

skriven

Hej Esmaralda! Har A kontakt med den tjejen han träffade i somras? Han säger att han inte har det men kan jag lita på vad han säger? Rädd att bli lurad igen. Kram

92 Anna.L:

skriven

Hej! Det finns en kille J som jag fortfarande tänker på såhär efter ca 2 år, vi dejtade aldrig, det var bara en direkt kontakt och känsla inombords. Upplevde synkronicitet och drömmar efter mötet, idag har vi ingen kontakt på nätet. Men känner aldrig att vi tappat kontakten helt, hans närvaro känns telepatiskt och andligt. Kan tänka på honom i vardag, ibland från ingenstans men oftast då kärlek nämns. Han är första tanken, hur är det möjligt?
Efter så långtid, känns alla minnen starka, nästan som att det var igår. Kram!

93 T:

skriven

Intressant inlägg. Fördelen med att bli äldre som jag ser det är att man blir lite klokare och förstår vilka strider som är värda att ta och vad Man inte ska gå in i. Ser du hur länge vi blir i Vårat hus vi kommer flytta In i i maj? Tack! /


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: