Spöket som liftade....

I går fyllde  barnbarnet Lillvirus 13 år… och jag rattade Lilla Röd mot Lund.

Lastad med lasagne.. tårta och paket. När jag var ungefär jämsides med Center Syd stod en lustig figur vid vägrenen och  liftade.. på motorvägen  dessutom och jag tänkte att herregud nej.. här kan jag inte stanna och plocka upp nån.

 

Hon var nog i min ålder.. kanske lite äldre  och färgerna på hennes kläder hade nog fått Gudrun Sjödén att skrika i extas … randigt och rutigt och blommigt om vartannat och i alla regnbågens färger.   Hon hade en extremt stor gammaldags amerikakoffert vid sin  sida och jag tänkte att vem i herrans namn reser runt med en sån !

 

Jag hade knappt tänkt tanken förrän hon satt  i min bil.. bredvid mig och sträckte  på  benen med ett belåtet smackande. Jag sneglade bakåt och där stod kofferten och tog upp hela baksätet. Under den fanns både lasagne och  tårta…. 

PÅ huvudet hade tanten en röd basker med en slags fågel som guppade upp och ner….

” Håll ögonen på vägen” sa hon och rättade till mössan

 

Hon var ju inte riktigt på riktigt … och det händer att jag ibland ler  för mig själv när jag tänker att människor ibland tror att andemänniskorna & ängelar  är liksom ljuva varelser i vita  fotsida dräkter och med vackra vingar.. för så är det ju inte.  De kan till exempel  se ut som om de tryckt på sig alla kläderna i Gudrun Sjödén katalogen på en  och  samma gång.

 // Inte alltid så här.... //
 
// Ibland är det typ så här.... //

Den färgstarka damen var bara ute och såg sig omkring.

Hon skulle ingen speciell stans men men tyckte om att lifta   med människor som  kunde se henne.

” Jag  vill gärna sjunga för sig ” sa hon och  drog ett djupt andetag. Sedan sjöng hon så  väldigt vackert med klar och ljus stämma, en sång  som jag aldrig förut hört.

” Jag pratar ju franska också” sa hon och pladdrade glatt vidare på just franska… och plötsligt mitt i alltsammans så poff.. försvann hon.

 

Jag hann  inte riktigt med och damen stal hela föreställningen. Jag funderar över vem hon kunde vara men tror inte hon ”tillhör” mig – utan det var mer så att våra vägar råkade korsas och det blev som det blev !!

Såvida ingen av er  känner att herregud... det är ju min faster eller granne....

 

 

För övrigt var det en  riktigt  mysig kväll hos barn o barnbarn.. lasagnen gillades.. det fanns gott om chili i den och gräddtårtan gick  åt som smör i solsken… likaledes så uppskattades presenterna !!

MG fick en smakbit på tårtan och gjorde tassen upp !!

Kram & kärlek

 

 

1 Linda N:

skriven

Himlans festligt! En sån där Amerikakoffert har jag, gillar den skarpt - men än har jag inte provat lifta med den. 😄

2 Browallia:

skriven

Alltid lika roligt att läsa om de du möter ifrån andra sidan. :)

Jag har funderat ett tag på om studier skulle vara en väg tillbaka från sjukskrivning ut i arbetslivet. Jag har hittat en utbildning som känns som klippt och skuren för mig och den skulle leda mig in på en ny väg som skulle passa mig bättre än det jag jobbat med innan. Det enda som får mig att tveka är att leva på studielån igen under två år. Ser du om det skulle löna sig och leda till jobb när jag är klar med utbildningen?

I tacksamhet och glädje. KRAM

3 Anna:

skriven

Det krånglar med allt i mitt liv just nu. Ser du något när det gäller min hälsa eller mina relationer med mina närmaste? Eller kärleken?

4 Ullegull:

skriven

Inget dåligt resesällskap du fick där en stund
:-D

Apropå självkänsla & självförtroende så tog jag mod till mig och ringde på en jobbannons. Det är något av det jobbigaste som finns för mig, tvivlar på att den jag ringer kommer uppskatta samtalet och att jag stör. Men jag gjorde det och jag fick ett positivt bemötande!! Gissa om jag växte av detta!
Så nu undrar jag hur det går, är jag en såpass attraktiv kandidat till någon av tjänsterna att jag erbjuds en av dem??

5 Jossan :

skriven

God morgon! Det är onsdag och halva veckan har snart gått! Idag blir det knappt någon vanlig dag. Vi ska fira ett helgon på jobbet så vi ska ha buffé och lite sånt.
Igår sa min kollega att jag har blivit mindre sen jag börja träna! Gud vad glad jag blev! Igår fick jag hem sååå snygga träningsbyxor och jag har dom på träningen och de spricker!! Typ framifrån och bak. De sitter ihop i mitten.. Blir reklamation med jag hoppas på att få nya.. sånna måndags ex där de sytt helt tokigt och typ långt avstånd. Jag fick typ en bild framför mig att det var en kvinna som suttit och sytt..
imorgon ska jag bygga mina naglar och sen träffa mamma. På fredag bjuder ledningen på mat och på lördag ska ut och äta med några vänner. Fondué står på menyn 😍
Ikväll blir det bodypump! Heja heja! Om 2 veckor har jag kommit halvvägs av min utmaning 😍

Nä dags att fixa mig innan det är dags att åka till jobbet..

Kram

6 TH:

skriven

Hej Ezmaralda

Jag tror att jag skrev min fråga på fel ställe. så jag skriver igen.
Min arbetsgivare vill säga upp mig på grund av att ett par medarbetare har ljugit massor om mig. Det känns fruktansvärt och orättvist. Jag mår jätte dåligt, kan inte sova eller äta ordentligt. Även om jag har tappat all hopp, undrar jag ändå om jag går tillbaka till mitt jobb och får rättelse? kommer sanningen någonsin fram? Vad kommer att hända mig?

Tack på förhand
mvh
TH

Svar: Jag tycker att du ska ta den här striden.. ta ett samtal med arbetsgivare/chefer och se om det finns några bevis som du kan lägga fram för att du har rätt.. kram
Esmaralda

7 Erika:

skriven

Hej! Ser du fortfarande att jag kommer träffa någon och bilda familj?

8 Sus:

skriven

Hej
Coolt....
Du har rikt liv med alla du träffar....
Kommer det något kul snart...
Behöver ett brake...
Love sus

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Es klart att MG skulle få tårta tassen upp från mig och min lilla skrutt. Han hälsar att han fick smaka lite pizza igår.
Kan du se vad som hänt med min nacke ? Känner mig orolig. Värre än vanligt. Kan det ha blivit någon ny skada ? Hållit i sig flera dagar nu. Fick läkartid på fredag bör jag propsa på en magnetröntgen av nacke och bröstryggen. Huvudet känns det fel med. Vad jag nojar nu. Hade tur igår med en del saker i allt elände 🍀
Kram

Svar: Ja, kräv röntgen för du måste veta... var dock beredd på att det kanske inte syns.. kram
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Vilken upplevelse😱 måste va spännande att möta andar, oavsett ljuvheten😉

Har laddat ner några av dina boktips, självkänslan e inte den bästa så lite tips är alltid välkommet.

Börjat nedräkningen till semestern...en månad kvar till det stora äventyret 😊✈️ Ska bli sååååå spännande, finns det möjligtvis ngt som jag ska se upp med🤔

Kram

Svar: Det kommer bli en bra resa och du ska njuta fullt ut.. kram :)
Esmaralda

11 Sippan:

skriven

Godmorgon! Vilka upplevelser du är med om Es!
Jag är så otrolig för A. Vet inte hur jag ska hantera det som händer med honom. Och hur jag ska hantera mina känslor för honom. Vet varken ut eller in. Har du någon känsla Es hur jag ska hantera allt? Kram

12 Michaela:

skriven

Ingen som jag känner igen. Härligt att ni hade en mysig kväll!
Om jag inte minns helt fel så visst fyller du år i morgon Es? 1 Feb känns bekant :)
Är jag saknad?
Kram!

Svar: Den 16 februari är det som jag fyller :) Kram :)
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Bokade resa igår. I morgon bär det av till Vietnam.
Hoppas verkligen det blir en bra resa där jag får samla lite energi. Går på knäna nu.
Kram till dig E och tack för en bra blogg

Svar: Javisst blir det en bra resa.. kram :)
Esmaralda

14 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ..
Vilken härlig tant .. Hon berikade ju din bilresa ... jag gillar ju just sådana tanter och änglar ...
Min finaste ängel är en tant som är mullig med kappa och en hatt med stort brätte...
Dessutom har jag en vägvisare sedan barnsben hon heter Atilla och har levt uppe i bergen vid kakasus... hon visar mig svarta kittlar som hänger över elden och gud vet vad hon har i dem men inte jag .. men hon är trygg och har slitna kläder på sig stora filtar och djurhudar på sig för att behålla värmen .. hon går mellan sina grytor har långt hår och ibland flätor och hon är en slags medicinkvinna ... jag gillar henne och hon har alltid funnits där sedan jag var lite och visat mig vägen ... Hon är en vild kvinna och hon har djur som finns runt omkring henne ..
hon har alltid gett mig styrka tro och hopp ...
Nu önskar jag dig en underbar dag och EllaBella hälsar till MG . Tårta är så gott och gräddtårta också.. mmm...
Fråga .. måste fråga om min mamma ... kommer hon att bli helt galen??? Nu är det riktigt illa .. kan det bli värre ??

Svar: Det kan vara så att åldern börjar ta på din mamma och att hennes agerande/beteende ställs mer på sin spets.. styrkekram !!
Esmaralda

15 Mwk:

skriven

Åh tårta längtar jag efter.

Ska jag fortsätta att ligga på och se till att dejter blir bokade Eller ska jag vänta och låta honom ta fler intiativ? Finns det genuint intresse från honom?

Ha en trevlig dag

16 Skorpan:

skriven

Ja det vore ju häftigt att nångång se nån :). Kakan o lasagnen klarade tydligen av koffertens tyngd ;) o alla fick äta sig mätta på kalaset.

Sökte jobbet som executive assistant, en mansdominerad arbetsplats. Kan jag ha chans att komma på intervju? Eller är nån annan så fantastiskt enastående att jag inte ryms med?

Fortfarande mycket att göra och jag tackades än en gång, wow ;). Det är det jag saknar, tacken o klappen på axeln..
Kram Skorpan

17 Oj:

skriven

😂🤣dagens bästa!! Denna tant/dam hade jag gärna rest med, underbart !! Färggranna kläder och underbar humor, gillas skarpt👍😄.
Är någon flirt nära💕.. vill så gärna möta någon. Kram

Svar: Även om det kanske inte blir den rätte så bör en flirt komma snart.. kram :)
Esmaralda

18 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilken fin tårta!!
Grattis till barnbarnet och det var rätt att Mg fick smaka en bit den lilla Gotte grisen ;)

Es, i nu i sommar ser du något hur det verkar stå till i kärlekslivet?
Kram

19 EPM:

skriven

Godmorgon!

Låter som en spännande dam!☺️
Jag snubblade över en grej på Facebook det föräldrar berättar läskiga saker deras barn sagt, ex lekt och träffat döda släktingar, hittar sin "första mamma", minnts hur de dog i sitt förra liv, förutsett sin egen död etc.
Att barn är mer mottagliga och medvetna om livets kretslopp och ser de vi inte längre ser har jag alltid haft som sanning. Är det så att de också minns sina tidigare liv mer än vi vuxna? Det kan ju vara smärtsamt också tänker jag....

Min son pratade med min morfar när han var liten, de delar namn och jag vet att min morfar har koll på oss.
När jag i 8- års ålder fick lära mig om bronsåldern, järnåldern och se hällristningar så kände jag igen olika spännen och smycken i läroboken. "En sån har jag fast min är mer si eller så" tänkte jag. Det hade jag ju inte. längre.... Bland hällristningarna fanns inhuggna fotavtryck, min lilla fot passade perfekt...

Kram

Svar: Ja, barn har ofta mer öppna kanaler,, som vuxna låser vi oss lättare eftersom vi försöker sätta ett logiskt tänk på det vi ser, hör och upplever.. kram :)
Esmaralda

20 Ljuva:

skriven

Hej Esmaralda!
Det låter väldigt mysigt allting!!

Finns det någon chans att han ger mig en chans om jag ber om det?
Kram

21 Carina ST:

skriven

Härlig läsning som gav ett leende nu på morgonen :) Det behövs som start på dagen idag. Jag har varit extra trött de senaste dagarna. Oroad över ekonomin.

Och idag är jag oroad över hur det ska gå när ett av mina barn ska berätta för sin pappa om sin sexuella läggning. Det ska ske idag har min modiga dotter bestämt. Hon vill hellre veta nu om han kommer finnas i hennes liv säger hon. Ingen av oss vet hur han kommer reagera. Det kan gå på vilket håll som helst. Två av våra barn är inte hetero och han vet inget. Men idag får han veta om en av dem.

Jag är orolig för hur han ska reagera och bete sig mot henne. Önskar inget hellre än att det ska gå bra.

Kram, Carina ST

Svar: Bara att behöva vara orolig hur ens förälder ska reagera .. är sorgligt !! Nu tror jag att han kan kan bli upprörd först.. men att det lägger sig..... kram och så önskar jag dottern all lycka.. :)
Esmaralda

22 J:

skriven

Hejsan! För ett par veckor sen gjorde jag ett misstag å köpte via Internet en tröja från en sida som jag efterått förstår är skum. Jag har spärrat mitt kort å ska till polisen idag . När jag kollade posten idag så hade jag fått ett paket med en tröja som jag inte har beställt. Kommer Jag få problem i fortsättningen med detta?
Kram

23 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja åh de är ju så fina så tror man de ser ut. Men det är ju klart roligare som andra bilden haha.

Jag ska börja en anställning här som sträcker sig ca 1 år framåt. Ser det ut som jag möter kärleken innan det eller ser du ett nytt jobb först?
Kram


24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härligt med sällskap i bilen ;-) om det varit jag hade jag nog kört av vägen Skönsång och franska :-) Haha... Mysigt att pyssla om sina barn o barnbarn Tårta går alltid hem hos fyrbenta även om biten är liten...

Datorn har som synes "frisknat till " :-) Nu är Sessan förbjuden att vandra över tangenterna vid uppstart

Snö och blött ...tungt att gå

Ha en härlig mittiveckan fullmåne Onsdag

Kram Anki med flock

Svar: Skönt att datorn fixade sig :) kram
Esmaralda

25 Louise:

skriven

God morgon.
Sitter i skolan och väntar på min skrivarkompis. Är så trött. Klappade katt halv sex imorse. Sen låg han och spann på kudden ovanför våra huvuden.

Dags för möte idag klockan halv två med prefekt och min lärare.
Jag hoppas det går bra och att de ger tillbaka mitt G. Men det tror jag inte de gör. Hoppas dock det blir ett bra möte.

Igår var jag på intervju. Jag söker naturligtvis också jobb på andra ställen men där jag var igår på intervju som barnskötare där behövde de en omgående och ena biträdande chefen känner en av mina handledare som är min referens så hon skulle ringa henne. Sen skulle jag få komma på besök på den förskolan och hälsa på och skapa mig en känsla och träffa arbetslaget.
Jag vill ha det jobbet. Det var som gutet för mig.
Och hur stor är oddset att förskolechefen känner min referens egentligen.

Så hur stor är chansen att jag får jobbet och går mitt möte bra idag?

Tacksam för svar och Ha en fin dag. Kramar.

Svar: Nej du ska inte hoppas för mycket vad det gäller ditt G... även om det hela inte låter riktigt vettigt... att först få ett G och sen bli av med det ! Jag ser inte om detta bli det du jobb du får.. stort lycka till.. kram :)
Esmaralda

26 K.K:

skriven

Men gud. ... är avundsjuk på dig 💜 vill med se och köra omkring med coola "människor"
Jag har någon som går i min lägenhet och för 2 veckor sedan såg jag henne några gånger i vit klänning.
Tur tårtan klarade sig 😉😀
Och roligt med lyckade kalas.
Jag har vart på en fika med en ny bekantskap och det kändes bra. Han känns som en bra man och helt klart har potential. 😊
men jag har inte släppt den äldre mannen till 100 än men jag har inte träffat honom på en vecka heller rekord 😂😂
Ska träffa V igen denna veckan.
Känns bara bra än. Chattar och pratar väldigt mycket.
Ser du något om oss/han eller någon annan 😇😊
Kram fina du ❤

Svar: Känns som om det blir någon annan.. att du går vidare från den äldre och att nya bra vägar kommer.. kram :)
Esmaralda

27 ängeln:

skriven

Oj, häftig dam, inte tant Agda precis. Idag har jag tandvärk, usch vad ont det gör... har en akuttid först imorgon och måste dras med denna smärta. Kram

28 Mim1:

skriven

Hej!

Oj vad jag började längta efter tårta. Var länge sen jag åt gräddtårta.

Blir det en bra händelserik vår för mig? hoppas att det börjar ske positiva förändringar snart.

Kram

29 Helena Ir:

skriven

Milda Matilda vilken skön tanta😀
Där hade du inget val..med skjutsen!

Kul med kalas ..
Jag har 2 som fyller 13 i år..

Ha det så bra!

Kram 😊

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Chef sagt väl att jag är inte alls professionella och leka för mycket så vad menar han med det och prata bara med person. Ska var med alla också men jag gör det för var professinella och prata med alla.

Vad vill han chef mot mig?

31 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Det var ett häftigt resesällskap du fick.

Jag var på tjejlunch i går med 2 väninnor sedan många år tillbaka. Men jag kände mig bara utanför. Det var dom som såg varandra i ögonen när dom pratade o riktade sig till varandra hela tiden. Vet att dom har mer gemensamt genom att dom håller på med andlighet o seanser osv.

Jag gjorde det också tidigare men ju mer min Gudstro har växt har det känts fel för mig o jag har slutat o stängt igen. Men då blir jag tydligen utanför o ointressant.

Är bara att det känns så tråkigt när vän efter vän försvinner o det är inte så lätt att hitta nya precis.

Kram
Barbro


Svar: Jag ser ju att dessa två vänner verkligen gillar dig men odla du samtidigt nya kontakter.. och kanske du ska träffa dessa två vännerna var för sig.. kram
Esmaralda

32 Anna.L:

skriven

Hej! Kan du se om jag kan arbeta fysiskt i projektet, speciellt nästa vecka, utan varningar??
Kommer jag klara det, har en mild förkylning, dålig mage och kli/ont i halsen.

(Kan jag hinna kurera mig i tid, det hade är en dröm. Envis och optimistisk. Finns det några healing tips...har försökt prata med min talisman och ängel.
Vill bara må bra.)
Kram

33 <3:

skriven

Tack för svar kära Es menade du att de inte kommer se felet på röntgen ? Hur ska jag bete mig ?
Slätröntgen tror jag inte ger något. Har du något råd ? Kommer jag orka med Stockholm i helgen ?
Kram
🤗

Svar: Det finns en risk att de inte ser felet... men så småningom försvinner dina besvär oavsett... kram :)
Esmaralda

34 Carina ST:

skriven

Tack Ez för orden! Jag hoppas verkligen att han ska ta det på ett bra sätt! Visst är det fruktansvärt att behöva vara orolig över att inte bli accepterad eller ha kvar sin relation!! Jag kan inte förstå hur det ska behöva vara ett problem överhuvudtaget och jag blir både arg och ledsen bara vid tanken. Hoppas i alla fall att du har rätt att det i alla fall lugnar sig och blir bättre även om han blir upprörd först.

Vi har helt underbara barn på alla vis och jag blir så ledsen varje gång han skapar problem och avstånd till dem. Önskar ständigt att han ska utvecklas, mogna, förändras för barnens skull men än har det inte hänt.

De bor i alla fall inte hos honom längre och två av barnen är ju numera vuxna men han inverkar ju ändå på deras liv så klart.

Kram, Carina ST

35 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ska börja en anställning här som sträcker sig ca 1 år framåt. Ser det ut som jag möter kärleken innan det eller ser du ett nytt jobb först?
Kram

36 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag räkna med ett NEJ?
Eller finns det chans för ett ja?
Kram

37 Milla:

skriven

Vad du är med om, men tar det inte kraft o energi? Har börjat jobba igen, känner mig astrött. Kan jag göra ngt för att få mer ork...

Svar: Ja det tar lite energi men ändå som minst när det bara händer.. utan att jag själv bidrar.. .. träna & motionera och ät tillskott av D vitamin.. kram :)
Esmaralda

38 Mg:

skriven

Hej!
Har sökt extra jobb på ett företag här i stan..
Kommer dem höra av sig?
Kram

39 Tisa:

skriven

Mina ben känns åter igen som två blyklumpar, vad är felet egentligen? Har du någon teori? Det är jättejobbigt. Är tvungen att hoppa arbetsträningen idag, så trist, men orkar verkligen inte. Ibland hatar jag mig själv och benen så mycket!!!

40 Mia:

skriven

Hej!
Läste gårdagens inlägg om självförtroende, ska läsa någon bok som du rekommendera.
Blir bara så arg på x-mannen när man läser om att ge barnen självförtroende, först hör han inte av sig och smsar 2 gånger till sonen och ger honom dåligt samvete för vad x-mannen gjort.
Kommer det att gå bra för mina barn?
När kommer jag att träffa mannen i mitt liv?
Idag behöver jag all styrka jag kan få!!
Kram

Svar: Ja, det kommer gå bra för dina barn - du har verkligen goa ungar ! Mannen i ditt liv kommer.. inte riktigt än.. men han kommer.. kram :)
Esmaralda

41 Huset:

skriven

Hej E! ❤️


Ville bara berätta att vi vunnit budet på huset ❤️

Vet du va mitt Ida har kommit bort. Har du en känns var jag kan ha lag den ? Eller har jag tappat den ute kram

Svar: Grattis till huset :) Känns som om det finns nära dig... men svårt att hitta i alla fall.. jag ser inte exakt var.. kram
Esmaralda

42 Anne:

skriven

Hej!

Finns det flera singlar här som kanske inte ser fram emot alla hjärtans dag?

Jag ska se nya biofilmen "Fifty shades of freed" med väninnorna och något glas vin ska det också bli ;P medan jag som varje år tänker att nästa alla hjärtans så önskar jag att jag var i ett förhållande med mannen i mitt liv.

Vad gör ni andra singlar för att "klara av" dagen?

Stor kram

43 Pia1:

skriven

Vilket häftigt liv du har, på gott och ont förstås!

Svar: Tack :) För det mesta trivs jag rätt bra med mitt liv.. kram :)
Esmaralda

44 Virrhönan:

skriven

Tur att både tårta och lasange förblev hela och till belåtenhet. Allt kunde ha blivit platt som en pannkaka. Trevligt med spöklift:-) Känner inte nån i släkten som hon så hon tillhör inte mej heller. Kommer hans nyfikenhet vinna snart så det finns chans till kontakt tror du? Han verkar ha en rastlös själ...
Kram

Svar: Ja, han är rastlös och inte den enklaste att fånga in.. kram :)
Esmaralda

45 A:

skriven

Så häftigt:)
Jag har faktist aldrig sett(hört) ett spöke/ande eller något åt det hållet. Jag vet att alla jag känner har sett ett och hört saker i hemmet(även fast jag vart med de i samma rum). Jag är för känslig och riktigt rädd för de,så det är väl därför jag slipper:) tack å lov, vet inte hur jag skulle reagrat om jag såg ngt. Men däremot vet jag att någon skyddar mig, för jag har vart med om många olyckor som ingen fattat hur jag kommit undan de.
Gratis till barnbanet:)

Ser du hur våren blir?
kram

Svar: Ja, du har ett väldigt gott beskydd, den saken är klar... under våren lär något extra bra ske.. kram :)
Esmaralda

46 Fanny2:

skriven

Vad kul det måste vara att kunna träffa dessa människor. Hon verkar så färgsprakande och jag älskar såna personligheter.

Himla gott med tårta och lasagne. Kul att de blev nöjda. :) Snart är det alla hjärtans dag och då vill jag unna mig något så gott som tårta.

Verkar killen jag tänker på farlig? Att träffa eller inte träffa, det är frågan...

Kram

47 Mirre:

skriven

Hej Es!
Borde jag bestämma träff med E och se vad som händer?
Är han ens intresserad av mig? Kan du se något? Känns som om han snackar med många andra tjejer... Han har inte frågat mig om jag vill ses och jag vill inte känna mig jobbig och tjata, tycker det borde vara han som frågar..
Kram❤

Svar: Fråga rent ut så slipper du fundera och får ett tydligt besked.. kram :)
Esmaralda

48 Tingeling :

skriven

Hehe, hade det varit i verkligheten hade jag inte heller stannat för den damen 😁

Jag tror det blir för jobbigt och mycket att plugga två ämnen på 20 veckor 50 % och samtidigt jobba. Så jag har nu bestämt mig för att läsa en kurs, och det är engelska 7, den kan man läsa på 50 % på 10 veckor. Lättare att koncentrera sig på ett ämne bara. Engelskan har jag nytta av senare tror jag. Ska gå ner i tid på jobbet och sen också ta csn. Sen tänker jag göra högskoleprovet igen och hoppas på bättre poäng. Då borde jag ha större chans att komma in på utbildning. Låter som en bra plan denna vår!

Mitt hem har också tagit sig rätt bra. Hallen är färdig! Min dotters rum är färdigt. Köket och badrum nästan klart. Funderar om jag ska fortsätta med vardagsrummet eller sovrummet nu. Behöver köpa ny säng varför jag lite drar mig för just det rummet... Men fint blir det i alla fall! Innan året är slut hoppas jag på att mitt hem är klart och det är precis så som jag vill ha det.

Känner mig ganska nöjd för tillfället. Lite hoppfull på nåt sätt.

Kram!

Svar: Härligt.. du har bra koll och du tar dig dit du vill för egen maskin och detta attraherar positivt.. kram :)
Esmaralda

49 Agnes:

skriven

Åååhhh...jag me'har en "amerikat-koffert"!
Efter mormor...sne o vind men likväl ett minne...som jag släpat runt på sedan slutet av 70-talet.

Nu står den i källaren full av bråte jag helst väljer att glömma bort att jag har, haha!

Nu för tiden så känner jag mig så slut o less på det mesta, så även om det skulle stå någon framför mig med en skylt där det stod..."Se mig, jag syns inte!". så hade jag helt enkelt inte reagerat...

Däremot så har det skett något säreget med mig, som det faktiskt var väldans många år,minst 25, sedan som det skedde...jag tycker mig känna igen folk...vart jag än befinner mig, så ser jag människor jag känner igen...men ändå inte...typ...

Smått irriterande...ska jag hälsa...ignorera...stirra...eller...vad?

Gör som vanligt...konstaterar att jag ser, o går vidare...lever väl i en bubbla...som vanligt.

Sedan det här med dejtingsajter på nätet...är det verkligen värt energi att vara med där? det sker absolut ingenting...mer än att jag får mail från de jag inte söker...unga killar, hallå, jag är 56...o dessa gamla gubbar...hallå, jag är 56...de enda som lyser med sin frånvaro, är de jag söker...en snygg, välhållen, dansant, lång, barnlös o aktiv stockholmsman i min egen ålder...de är utrotade, eller ägnar sig åt kvinnor, minst 20 år yngre än dem själva...

Min väninna påstår att jag är för kräsen...jag själv säger att jag vet vad jag orkar lägga energi på...

Och orka lägga energi på en yngre/äldre man...hellre singel o veta vad jag har!

Kram!


Svar: Du vet vet vad du vill ha... men tänk förbi kärlek & passion... kanske några trevliga manliga kompisar kunde vara kul?? Om de är korta och feta och ludna spelar ju ingen roll då... huvudsaken man har kul tillsammans för nu pratar vi bara vänner och inte mer...... och vem vet vad det kan generera.. på lite sikt... och vem som kan lockas komma i din väg.... ödet verkar på märkliga sätt ibland...kram :)
Esmaralda

50 A:

skriven

Tack för svaret Es kram:)

51 Elisabeth :

skriven

Hej! Funderar på att byta bostad, kan du se något om hur det går. Kommer jag att trivas och följer min man med mej i flytten? Kram och tack 🤗

52 Agnes:

skriven

Tack Es för svar!
Inte för att vara motvalls, men måste säga, utifrån egen o andras erfarenhet med "manliga vänner"...det funkar inte...för hela tiden så ligger en önskan hos mannen att få sexa loss...om han nu inte är gay...att hitta vettiga gaykompisar är lika "lätt" som att hitta en man att fika med!

Skulle heller ej umgås med en kort, tjock o luden man...då jag helt enkelt inte fixar sådana män...ej heller längre, ludna män med övervikt...jo, är väldigt ytlig faktiskt...i min värld så ska en man plocka sina ögonbryn, vara rakad o bry sig om sin kropp...bl a!

Sedan behöver jag inte bry mig om saker jag inte vet något om...alltså inte saknar...dvs..."Kärlek o passion"...dagens män gör åtminstone inte mig det minsta kåt, så här blir det varken "Kärlek eller passion"! =)

Med detta över till "Alla Hjärtans dag"...för mig en helt vanlig dag...kan just nu inte påminna mig om att ha "firat" den med en man....då de män jag umgåtts med, helt enkelt inte brytt sig...även där har det varit jag som fixat både blommor o present...med löfte om "nästa gång så"...bah...är nog mig det är fel på, då jag faktiskt har två, långlivade äktenskap bakom mig...är väl en sådan kvinna som ses som självklar...

För självständig helt enkelt...

Fast nu saknar jag en man som hade kunnat tvätta min bil...för det tycker jag är vansinnigt tråkigt!

Kram!









Svar: :)
Esmaralda

53 S:

skriven

Vilken upplevelse! 😂 Imorgon kommer han hem. Har han saknat mig?
Kram :)

Svar: Ja det har han.. kram :)
Esmaralda

54 undris?:

skriven

Hej Es

Finns det någon hälsning från andevärlden?
kram

55 CA:

skriven

Hej
Jag känner mig lite vilsen då jag inte riktigt vet vart jag är på väg i livet eller vad som ska hända här näst. Kanske det är detta som handlar om att landa mer i mig själv.
Kämpar med bowlingen och tycker jag är på rätt väg, trots att resultaten ännu inte vill komma, men jag är ju teoretiker :o).
Det händer inget på arbetsfronten inga intervjuer eller något i sikte.
Ska bli skönt med resan till Stavanger i mars, annars inget nytt inom denna min fritidssyssla :o).
Så jag får avvakta och hoppas på att jag blir klokare inom kort.
Kram

56 Lilla gumman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag la fram mina känslor till honom.
Blev det för mycket?
Kan det bli så att han satsar på mig? Utvecklas något åt kärlekshållet mellan oss?
Kram

57 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Förändringen du såg innan jag möter kärleken, handlar den om någon större förändring?
Ska påbörja ett jobb som sträcker till ca 1 år. Handlar förändringen om något större som byte av jobb eller flytt innan jag mötet en kärlek?
Kram

58 Signe:

skriven

Hej, ska jag ställa in mig på svårare tider? Ryggen spökar, liksom självet... tack för trevlig blogg!
Kram🍀

59 F:

skriven

Undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

60 Jill:

skriven

Hej Esmaralda
Har inte skrivit till dig på några år. Sist jag skrev och fick svar sa du att jag och min sambo inte var klara med varandra ännu. Du hade rätt och världens mest underbaraste T har kommit in i våra och sina storasystrars liv.
Jag har en fråga till dig, mellersta barnet M kom inte in på skolan vi sökte till och nu undrar jag lite om du ser något annat som kommer i hennes väg som kommer vara bra för henne?

Kram
/J

Svar: Ja absolut kommer något annat.. ganska snart.. och det blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

61 JT:

skriven

Hej Ez!

Hittade din blogg när blogg.se publicerade dig och finner många av dina inlägg intressanta! Skulle säga att min mamma är lite som dig fast inte lika tydligt, iallafall inte ut av det hon berätta för oss.

Tänkte berätta om något jag varit med om och om det ha hänt dig också? Kanske du kan berätta i ett inlägg.. iallfall..

Varje gång någon dör (usch så hemskt det låter), vars begravning jag går på, eller är relaterad till (kusin, brors kompis etc) utan att gå på .. så se jag DE i mina drömmar. Oftast glada och säger till mig att de ha det bra nu. Ibland händer det direkt efter och ibland flera år efter, kanske för det ta tid för de att finna ro? Men hur /meddela man detta till de relaterade utan att de tycker att man är knäpp? Eller är det inte meningen att man ska säga något? Idag var jag hemma hos min pojkväns barndomsvän, vars mamma gick bort för cirka 2 månader sen men pga av jobb gick jag aldrig på begravningen (svårare att ta ledigt här i usa för det inte är en familj). Jag kom på mig själv att bli väldigt nojjig och kom på mig sj att tänka att jag borde stannat i bilen. Jag blockerade detta så starkt att jag vaknade upp mitt i natten av en huvudvärk o illamående och väldigt suddigs drömmar, minns bara att det tog en massa energi utan att minnas mycket.. kanske täntkr jag för mycket? Kanske skulle jag bara låta det komma?

Jag ser inte de som du gör, inget tydligt. Men jag ser oftast i drömmar och ibland känner jag av de i mina drömmar även om jag inte se. Tex när min mormor gick bort, samma natt som vi begravde henne så kände jag henne säga till mig att vakna och peta på mig, samma stund hade mamma sett henne knacka på vår dörr o frågat vart hennes peng-börs var och varför den inte låg uppe vid hennes behörigheter. Detta märkte vi såklart av när vi vaknade att vi båda sett henne men på olika sätt.

Det finns flera olika situationer som jag kan dela med mig, men så långt är detta allt. Jag bara undra? Min mamma ha hjälpt många, gjort mycket och sedan min barndom rest runt mycket pga av detta. För att vi barn, inte ska behöva ta del av det som jag förstått. Jag känner att jag ha det lite i mig, men att jag också nog inte hade klarat av det. När jag var yngre var jag inte alls rädd för något, jag kunde skratta medan jag kollade på skräckfilmer och idag skriker jag mest eller stänger ögonen, hjärtat liksom rycker iväg fastän jag vet att det bara är film. Samma sak egentligen, att jag blir ledsen vid ett skräck scen för jag själv sett scenen i verklighet, andar o att försöka få tillbaka den riktiga människan.

Nu känner jag att jag kommer bort lite här så får ta och avsluta detta för idag. Mitt fullständiga namn är mitt mail, de två sista bokstäverna är början på mitt efternamn, som innehåller 4 fler bokstäver. Jag flyttade till USA för 5år sedan.

Vad ser du? Eller vad tror du om det jag upplevt? :) berätta lite om mig om du se något men unddvik mitt kärleksliv om möjligt, ha sagt samma sak till mamma där att det får komma naturligt, ingen ide att oroa sig i onödan, får ta det när vi kommer dit! :)

Tack i förhand.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: