Victoria med lime...

 
Första kvällen... igår kväll... på Mexican restaurang och dricker världens bästa öl : Victoria !
 
 
Hot.. spicy och väldigt gott !!
 
Efter en god natts sömn.... nyttjade  vi vårt Guldmedlemsskap ( hur nu det kunde komma sig med medlemsskapet.....) och
åt en överdådlig frukostbuffe  - en mix av japanskt och amerikanskt...  det kunde inte bli bättre !!
Linneservetter och en hel flock små japaner som  passade upp så man kände sig som värsta prinsessa
 
Mysteriet tätnar  för   vi fick ett vackert skrivet meddelande - att man önskar mig välkommen PÅ NYTT till Hotell Kitano !! 
 
 
Jag är ju ingen stor frukostätare.. och pallar liksom inte att trycka i mej  sushi  & tång och sånt vid denna tidiga timme så  min frukost blev lite modest.. men min vän han öste på med både det ena och det andra.... 
 
Frukten var jag ju tvungen att ta av fast av erfarenhet så vet man ju att sånt här inte brukar vara så gott... allt brukar smaka samma... men inte den här gången.... det var så fräscht... så gott och jag fick hia mig för att inte ta en tallrik till !!
Nu i skrivande stund ska jag  hålla en eller två seanser och sen blir det ut på stan....
Kram & kärlek
 
1 K.K:

skriven

Oj så mysigt det såg ut. 😊 jag tycker alltid att frukosten är bäst när man reser. Men hemma äter jag sällan frukost.
Ha en trevlig kväll
Och fortfarande väntar jag på min äldre man som vet nu att jag älskar honom. Men ser du hur det ser ut framöver för honom och mig?
Kram ❤

2 Catarina:

skriven

Åh det ser jättegott o lyxigt ut 😛 Smakat en körsbärsöl en gång som var godare än väntat så varför inte en Victoria-öl
Ha det gott!
Undrar om nya året har nåt positivt el nytt att erbjuda,
Kram

3 Smulan:

skriven

Alltså det här med livet o ödet. Finns ödet? Är det menat att man ska lära sig saker innan man träffar "den rätte"? Ibland önskar jag att jag bara visste. Tyvärr drunknar jag i det flesta godhjärtade människors hjärtan o inte så lite heller. Tänk om man bara kunde få veta hur,var o när. Finns inget jag längtar efter så mycket som att få träffa den människan som jag ska få leva med. Jag bönar o ber om att det är snart.... att slippa ensamheten, att ha någon vid sin sida, att ge o få kärlek... Äkta kärlek.

4 Milla:

skriven

Hej, vilken trevlig resa. Kom precis hem från en resa jag med. Jag undrar om det blir fler resor för mig med samma resesällskap?
Tack för din blogg, gott nytt år. Din blogg har varit värdefull för mig under 2017.

5 Resa:

skriven

Mysigt ni har det:)

Ser du mig resa till Mexico igen eller till andra länder snart?
kram

Svar: Du kommer resa till en hel del olika länder.. kram
Esmaralda

6 Annelie:

skriven

Hej,
Jag och min mans äktenskap krisar. Vi pratar om att gå isär. Kommer vi stanna ihop?

Svar: De närmaste tre månaderna kommer att avgöra.. kram
Esmaralda

7 Michaela:

skriven

Ni verkar ha det underbart! Regn och grått i Sthlm. Hur trist som helst. Olycklig. Önskar något positivt hände på en viss front men inget händer. Vill inte ha det såhär. Bara mörkt mörkt mörkt just nu. Kram och njut!

8 Boudica:

skriven

Karma! Tror jag att det är ;)
Äntligen får du tillbaka för allt gott du gjort! :D

Drömmer så konstigt nu senaste tiden, många av senaste drömmarna har jag varit på platser som jag även i drömmen vet att jag tidigare varit på, som deja-vu fast i drömmen!
Även nattens dröm vet jag var ett återbesök, nåt event, som jag varit på tidigare i drömmarnas land, ja, jag drömde även om en person jag inte haft kontakt med på över 10 år, vi träffades, jag gav honom en chans och släppte in honom i mitt hjärta, och tyvärr så slutade det med att jag var på detta event och väntade på honom, men han kom inte, hörde från en av hans vänner att han sov, därför var han inte där, och så slutade drömmen med att jag hem för jag skulle gå upp tidigt till jobbet, och besviken var jag ju, för att detta hände förra gången också! Alltså i drömmen.
Vad handlar detta om!?

Jag är ingen riktig frukostätare jag med, många gånger går jag för frukterna vid hotellfrukostar, men håller med, oftast håller inte de heller måttet! Men kaffet är viktigt! (Men troligtvis väldigt svagt där i usa ;))

Tillbaka till jobb efter ledighet, ska isolera mig hemma denna vecka, måste plugga, jag SKA klara hemtentan nu! ;)

Lärde mig en sak idag också, om man beställer från usa, beställ inte dubbelt, de är redan dubbelt så stora som du förväntar dig att de är!

ha det bra nu!

KRAM!

9 Skorpan:

skriven

Tror bestämt jag kommer över ;D. Blir så ressugen... Fast nån resa lär nog inte synas till detta år? Fortsätt o njut o ät frukost vetja Es.
Kram Skorpan

10 Sus:

skriven

Hej
Men....
Guld membrer ....
Mysigt ni har....
Kommer de något kul här?
Love sus

11 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att det här året bjuder på ett seriöst kärleks förhållande för min del?
Kram
N

Svar: Chansen är strax under 50 % att det blir seriöst men runt 80 % att det i alla fall blir lite romantik.. kram
Esmaralda

12 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är verkligen en frukost människa, älskar frukost och första koppen kaffe är den bästa!
Ser du en fortsättning mellan dem? Verkar de hålla ett par år mellan dem?
Kram

13 Nere:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han det känns Lika ledsamt som mig att vi inte ska höras mer nu? Kommer han göra något åt det eller är det så det kommer se ut framöver?
Kram

14 Kulla:

skriven

Gott med frukost, dagens bästa och viktigaste mål.
Har jag något på kärleksfronten att vänta mig snart? Eller blir det torka ett bra tag till?? Kram

15 Oxelina:

skriven

Oj så länge sedan jag hälsat på dig och bloggen och er andra som läser bloggen. Ser att rätt tid för mig att hitta tillbaka hit, du är ju ute och reser ser jag. Spännande 😊. Ha en trevlig resa!

Ha en god fortsättning på år 2018. Och jag önskar det till er alla läsare. Jag tror att det kan bara bli till det bättre.

Svar: Kram :)
Esmaralda

16 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Precis i början utav förra året hade jag 3 saker jag ville få uppfyllda. Du svarade att iallafall ett utav dem skulle bli det. Och det blev 1 utav dem. Nu undrar jag om du ser om de andra två kommer bli uppfyllda innan det här årets slut?
Kram

17 Veronica:

skriven

Alltså jag är så jäkla avundsjuk på er just nu, New York är mitt drömresemål! Det är så roligt få följa dina resor här på bloggen. Big Like på den!

Jag väntar särskilt med spänning på upplösningen av detta gulddrama... Du kanske har en dubbelgångare som i detta nu trängs i ett litet hotellrum med noll utsikt undrande över amerikaners syn på guldmedlemskap...

Så många frågor så få svar... Säkert mynnar det i nåt roligt, som alltid med dej bästa Es 😂

Lev och må båda två

Svar: ja det här gulddramat är märkligt... jag fattar absolut nada... och rätt som det är så kanske de kommer underfund med hur det VERKLIGEN är och vi förpassas till ett fönsterlöst källarrum.. så kan det bli.. kram :)
Esmaralda

18 Miltons Mamma:

skriven

 Har Milton eller min andra skyddsängel/guide (lr ngn annan som pockar) någon liten hälsning eller kloka ord till mig inför 2018?
Något de är stolta över. Uppmuntran behövs alltid 💖 

Kjam 

Svar: de är alla så stolta över dig.. oavsett vad.. en stolthet som alltid finns där,.. kram
Esmaralda

19 Miltons Mamma:

skriven

Har inte frågat ang kärlek på EVIGHETER. Men nu är jag "utbjuden" på dejt.
Stannar det vid vänskap eller blir det ett förhållande?
Initialer R.P.

Kjam

Svar: Fifty fifty.. det kan bli vilket som.... och därför måste du ta chansen... du kommer snabbt att veta.. kram
Esmaralda

20 Helena Ir:

skriven

Jag gissar att du kommit till himlen 😊
Låter hur underbart som helst..

Jag pratade med pappa idag om han inte kunde ta med sig ett gäng där han är..och bistå en i släkten.
Personen ifråga fick en känsla av finsk Sisu..hjälpen gick fram. Visst var det pappa och gänget!?

Kram 😊

Svar: Ja, utan tvekan.. så underbart.. kram :)
Esmaralda

21 Daniel:

skriven

Är det långt kvar innan jag blir pappa ?

Mvh Daniel

Svar: Jag ser inte när.. bara att och du blir pappa till mer än ett barn.. kram :)
Esmaralda

22 EPM:

skriven

Det där hotellet tänker jag lägga på minnet!
Samma erfarenhet av färsk frukt på frukostbufféer. Jag äter aldrig frukost hemma, men på hotell går jag loss-säkert därför jag går upp så mycket på semestrar....😀

Mitt kärleksliv kommer förändras innan det lugnar sig... ser du hur förändringen kommer bli..?

Kram

23 Mia:

skriven

Hej! Önskar er en trevlig semester! Undrar om jag och mannen jag drömmer om kommer att bli ett par i framtiden, och i så fall när ungefär?

24 EPM:

skriven

Snälla Es ser du hur förändringen kommer yttra sig?

Kram

25 Mia:

skriven

Förlåt, läste nyss att man inte ska fråga om tid. Men ser du om jag och T kommer bli ett par i framtiden?

26 <3:

skriven

Kanske lite för sent att skriva en fråga i det här inlägget. Känner mig mer och mer irriterad på Mikaela.
Visst ljuger hon om pengarna och att hon var ut på juldagen ?
Hennes mamma på sig i allt med. Kände idag varför ska jag ta skit i onödan. Och svarade mamman precis som det var och att hon kanske kan se mönstret varför hennes dotter ofta blir osams med andra och får sparken.
Kram

27 Resa:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

28 Hej:

skriven

Vad mysigt ni har det.
Igår såg jag en dödsannons flimra förbi. Men personen lever. Vad betyder det var det ett varsel eller bara spöken i mitt inre.

29 Å M K :

skriven

Hej,
Det känns som de ser er som potentiella återkommande gäster sen tror jag nån där uppe har ett finger med i spelet.
Klart det var en mening med allt och att just du skulle hitta pengarna 👍🏼😊
Njut av att vara guldmedlem du 😆
Sjukskriven och kämpar med sinnet... det gå upp och ner men har bestämt att detta blir ett bättre år!!
I dag blir det fika och lite tarotläggning med god vän och sen fixa naglarna på det! ❤️💅🏼
Kram och njut av NYC.
Rolig shopping där.. 😉

30 åsa:

skriven

Hej E!

Va härligt det ser ut o är.Vilka äventyr m upphittade pengar o guldmedlem . fniss.

Undrar om shanti har svalnat sin energi . tog en saltbad för henne för 1 v. vet inte om det är miin känsla el om hon verkar svag av allt som hänt runt mig.? tycker inte att det har hänt så mkt med mina önskningar . kanske det är tålamod jag ska ha fniss. kraam

31 Smöla:

skriven

Får du in nån spådom va som sker 2018 för mig?

32 Smöla:

skriven

Är reservplacerad på förskollärarutbildning som börjar om 3 veckor, kommer jag in på den utbildningen eller kan jag släppa den tanken? Detta stressar mig så vore skönt att veta!

33 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

hoppas att du har det jättetrevligt i New York :D

Jo jag har en fråga, när kommer jag att träffa tjejen som ska komma in i detta året? Är det långt tills dess? 😁

34 Milla:

skriven

Roligt att läsa om dina resor. Själv är jag inte så resvan, pengar har gått till annat och jag är ensam med tre barn. Funderar på att söka stipendium och fonder och kanske få ngt bidrag till barnen där, tror du att det finns ngn möjlighet till det? Att jag ska lägga ner tid på det alltså....

35 Mimlan:

skriven

Åh, så fantastiskt att få ta del av guldmedlemskapet😁
Vi bokade utlandsresan för en vecka sen, det känns så rätt!

Ser du om jag får ett sommarjobb som jag trivs med?
Kram

36 S+shima:

skriven

underbara Esmeralda! när kommer gaviditen för mig kan du se när de sker ? längtar att bli gravid! kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: