Dagsrapporten....

Jamen det var väl  själva fan… hur vädret helt plötsligt blev !

Här har det varit konstant blå himmel och strålande sol i månader och så nu när barn och barnbarn kommit.. ja, då kryper solen i moln och stranden är folktom  förutom en och annan entusiast som  sitter hopkrupen i sin filt och huttrar !!

  Ungarna har roligt i alla fall – de leker med varann och med sommargästbarnen runtom.  I går grejade jag våfflor i stora lass.. med glass… och  en hel hoper ungar glufsade i sig. Somliga av dem har jag aldrig sett förut. 

Och badar gör de i alla fall !

 
 
 
 
 

Klockan 16 idag gott folk -   matchen får inte missas !!

Sonen tog sig inte till Samara – det blev för dyrt och  istället ska han se matchen i Moskva på storbildsTV på stan och det är säkert en fin upplevelse det också.

 

Förlorar Sverige åker han hem på  söndag morgon och vinner Sverige, ja då stannar han kvar.

Här ska vi bulla upp för fest framför TV:n och skrika oss hesa.

Svenska flaggan på bordet och tårta med svenska flaggor… och så en flaska champagne förstås !

Kram 💗

 
1 Bekymrad:

skriven

God morgon!
Vi har en arbetsledare/mellanchef som ställer till det ordentligt för personalen på mitt arbete och företaget riskerar att mista stora kontrakt. Hon skyller allt på personalen trots att vi får täcka upp för hennes misstag hela tiden kompetens och jobbmässigt.
Hon har hittills klarat sig från att synas i sömmarna pga att hon flörtar med en av cheferna som ger henne ansvar hon inte är mogen för.
Kommer hon att få stå till svars för hela vårens kaos eller blir det vi i personalen som får ta hela skiten som vanligt?
Får vi behålla kontrakten? Beslut tas nästa vecka och jag är allvarligt bekymrad!
Ha en fin dag och njut av molnen!❤️

2 Kulla:

skriven

Du är en helt underbar person💕❤️.. förstår att alla gillar att vara runt dig/hos dig👍.
Japp, idag kl 16 stannar Sverige⚽️🇸🇪🍻🥂🍾👊🙌.. nu hålls det alla tummar och tår😄.
Är min kärlek långt bort💕❤️?!? Vad känner du om det? Kram

Svar: Kärleken närmar sig, så ser det ut.. kram :)
Esmaralda

3 Nettan:

skriven

Jag har också champagne o hoppas på seger på min födelsedag! 🍾

Svar: Grattis på din dag :) Kram
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag visste att jag har en annat specialla handstil och det är en annat språk än svenska spräk som jag använda oftast. Men en annat språk som jag inte förstår själv så jag kunde den i hela min livet.

Finns det något koppla till som jag kan den specialla språk av handstil?

Även om jag pratar eller sjunga så det är på en annat språk?

Har det gör med en liv som jag har leva eller som det koppla till något som är specialla varelser jag har var? Eller en människan?

Av en annat livet som en tidigare liv?

Men det är intressent när jag skriva en speciella språk...

Det finns något som koppla till?

Ha det bra

5 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Här fortsätter solen att lysa även om det är mulet nu på morgonen ...men det är varmt ..Något jag minns starkt från barndommen var sommarregn ,man kunde springa ut naken i det varma sommarregnet och som man njöt.

Härligt att sonen din är kvar i vm-stämmningen .Min äldsta har gett sig ut på en liten roadtripp och landade i Danmark igår .,sen får vi se vart det bär hän.

Idag fyller jag år och högst på önskelistan står seger för Sverige i eftermiddag .
Heja Sverige !

Kram anki med flock

Svar: Ja sommarregnen minns jag också ! Får ha den äran på födelsedagen och vilken present om Sverige vinner.. kram :)
Esmaralda

6 Madde:

skriven

Har jag skrämt bort honom eller gillar han någon annan helt plötsligt?

Olyckligt kär

7 Skorpan:

skriven

Ja här blev vädret likadant men inte har det varit överdrivet varmt, men helt bra. Här hos oss är det en som kommer att se matchen, kanske två ;), men ingen champagne har inhandlats.. Finns lite att göra innan dess.

Drömde om dig Es att vi skulle övernsyta där hos dig, men ändå inye. Vi var vana att ha ett visst rum o plötsligt var det en karl som skulle ha det. Jag o ett sv barnen satt på en ö som plötsligt gled iväg o vi seglade fram utan några hjälpmedel, som tur fastnade vi o kunde ta oss i land. Du hade också en röd klänning med tillhörande slöja o den bar vidst från Egypten, den skulle vädras, sa min mamma ;D. Vilken dröm, flyter jag snart bort?

Sista dagen här, bada kanske?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Oj vilken dröm och tänk att jag var med :) Ja ta du ett dopp idag... och missa inte matchen.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon!

Lördag igen och ska snart upp och ära frukost. Ska till gymmet 💪🏻. Sen åker jag till mamma o pappa igen för att kolla på matchen och sola o bada.

Det är ju en mff match också!

Hur ska jag göra med mina svackor? Jag känner mig så ensam...

Blir en fullspäckad vecka nästa vecka. Först Liseberg på måndag, tisdag kolla mina ögon och träna, onsdag träna och tjejkväll! Sen tar vi väl en pause med mer än träningen. Lördag ska vi till ven och söndag ska jag ta det lugnt!

Nu har en kvinna börjat sälja in sin son... vad ser du där? 😂

Kram

9 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag och min man har en kris. Mycket tjafs och bråk och missnöje. Vet inte hur vi ska ta oss ur det här. Jag är oändligt trött på vissa saker och ibland undrar jag om jag inte skulle klara mig lik bra själv (med dottern såklart)...vad ser du?

Svar: Prata er igenom och försök samarbete.. kanske familjeterapi ? Om det blir så - då klarar du dig utmärkt på egen hand.. kram :)
Esmaralda

10 Sis:

skriven

Hej Esmaralda.
Det låter fasansfullt trevligt!
Ja solen flögg i moln och regnigt var det här.

Idag ska vi till barnets gudmor och det blir att se matchen där. Det är till mitt ex syster. Jag har en del oro inom mig märker jag rent allmänt,

Jag undrar om du ser om exet tycker något illa om mig för saker som varit tidigare? Eller ser du om han tycker om mig?

Ser du om exet kommer att vara där? Eller skulle det inte uppskattas utav hans ”nya” nu?
Ser relationen ut att vara självklar för honom?
Kram

Svar: Han tycker om dig som person och det ser ut som om han nya relation är viktig för honom.. kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Vilken snäll mormor du är..som bjuder på..våfflor och glass i stora lass! Hos dig är det verkligen sommar för barn och barnbarn..strand och lek..det ser så underbart ut.

Idag sitter jag och hejar på Sverige..absolut!!

Tänker på det unga fotbollslaget med tränare som sitter inlåsta i en bergsgrotta i Thailand..det berör mig starkt!

Tänker också på min son..börjar han tina upp?

Vifta med flaggorna och skåla i champagne..så hoppas vi på svensk seger även idag :)

Kram :)

Svar: Ja barnen i grottan är en rysare av helt annat slag och man kan ju bara tänka sig hur de mår.Hemskt. Kram
Esmaralda

12 Kristin:

skriven

Så herlige bilder av dine vakre og gode barnebarn, kjære Esmaralda. Ved å se bildene, kjenner man i kroppen hvordan det var å være i den alderen.

Ja, jeg gleder meg som et lite barn til å se Sverige spille mot England i ettermiddag. Jeg tror og håper at Sverige vinner.
Varmet opp til dagens fotballkamp ved å se Belgia slå Brasil i går.

Nå blir det tur i skogen med hunder, og så blir det å forberede seg til kampen.
Da skal ingen ting forstyrre meg!

HEIA SVERIGE!!!!!!

Svar: Ja matchen igår var spännande !! Och en ännu större rysare idag ! Ha en fin skogspromenad :) Kram :)
Esmaralda

13 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Det är ju tur att ungar är ungar och badar trots solens bortfall, det är ju sommar för det! Igår var det 30gr varmt, idag regnar det, det är faktiskt sant, så underbart!! Hoppas det regnar länge länge!
Jag efterlyste en blå kylfilt till katten igår, den är fortfarande inte hittad. Hyllor garderober lådor är genomsökta, men ska gå ett varv till. Är det nån som får en känning om vart den kan vara så skulle jag vara tacksam🙏
Jaa och så har dagen då kommit äntligen. Fy fan vad nervöst det är. Vi ber till gudarna att Sverige vinner! Det blir lite gott här med att äta, dock ingen tårta, vi kör vattenmelon i stora lass istället. Tänkte sett matchen på storbild i parken men skippar det. Det var fest där igår som jag tänkte gå på, min favoritfling kunde varit där men jag var alldeles för trött. Tror du vi ses snart i alla fall? Jag saknar honom trots att jag inte borde, känner han längtan och saknad också?
Ha nu en hejdundrande lördag och skrik allt vad halsarna förmår⚽️🇸🇪🇸🇪🇸🇪⚽️
Kram🌻

Svar: Heja heja heja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kram
Esmaralda

14 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag verkligen att hitta en kärlek? Känns ganska hopplöst för mig just nu. Vad ska jag göra?
Sker mötet i verkligheten ute bland folk?

Tror du det är långt borta för mig att relationen finns i mitt liv?
Hur ser chansen ut att det kan bli en början på familjebildning under nästa år?
Kram

15 Pia1:

skriven

Ja vi tog oss till stranden igår men just då var det såklart dags att bli mörkt och kallt, hu! Borde jag ta sonens dröm på allvar? Jag är för sjuk för att tänka själv längre men hans ord fick mig att rycka till imorse.

16 Michaela:

skriven

Fina bilder men personligen så är jag så less på dennna värme! Längtar till hösten!

Så jävla typiskt att när man äntligen hittar en arbetsplats som man trivs på så finns det inga tjänster. Min vanliga tur :/ Ser du om jag får en tjänst någon annanstans? Eller skall jag sätta mig i skolbänken? Känner mig vilsen kring detta och hur det skall bli i framtiden.

Och idag så håller jag på England för att jag helt enkelt tycker att de är bättre än Sverige 🙂 Kram.

Svar: Vaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! Hålla på England ?????????? Det var det värsta !! Kram :)
Esmaralda

17 EPM :

skriven

Fy vilken mardröm jag hade inatt. Inte nåt hemskt som skedde i den, men känslan i mig var förtvivlan!
Försöker nån säga nåt till mig...?
Undrar om budskapet isåfall gäller samma som drömmen, mitt arbete, eller om det är känslan och händelserna i den som är det väsentliga...

Nu laddar vi för match!’ Men först inköp av nödvändigheter😊

Kram

18 M:

skriven

Har jag kommit till mitt vägskäl nu? Många kramar M

19 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag verkligen att träffa en kärlek?
Ser du om det dröjer nu ett tag till?
Blir mötet ute bland folk? Eller att det blir någon kontakt innan vi möts?
Kram

Svar: Kärleken kommer och det ser ut som om det finns en hel del folk omkring när ni träffas.. kram
Esmaralda

20 Vitlilja:

skriven

Tror du jag behöver en terapeut fortfarande? Känns mer stabilt nu för tillfället med medicinerna. Vore det onödigt då att gå i samtal?

21 Hjärta:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om jag är viktig för honom?
Kram

Svar: Han bryr sig nog men någon kärlek eller attraktion ser jag inte.. kram
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Grattis till födelsedagsbarnen här på bloggen idag!
Kram Skorpan

23 Helena Ir:

skriven

Nettan och Anki..grattis brudar på födelsedagen!!
Ja må ni leva båda två!! Hurra..hurra..hurra..HURRA!!

KRAM :)

24 <3:

skriven

Heja Sverige friskt humör.
Ser det ut att äntligen lösa sig med rehab ärendet innan min handläggare går på semester? ? Blir det bra till sist som jag vill.

25 DD:

skriven

Hejja Sverige 🇸🇪🎉

Varför svarar han inte på min samtal? Har jag skrämt iväg han? 😅

26 "anonym ":

skriven

Hej es :-)

Es vem har ändrat hans tanke om mig och när är han på väg till mig ? Kramiz

Svar: Jag tror inte att någon annan påverkat... kram
Esmaralda

27 ängeln:

skriven

Till virrhönan: När jag läste ditt inlägg så fick jag till mig att filten ligger i en garderob. Jag är absolut ingen expert, men kolla garderoberna en gång till, värt ett försök iallafall. Kram

28 F:

skriven

Hur ser resten av året ut för mig kram

29 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle han vara beredd att lämna det han har om vi fick närmare kontakt?
Kram

30 Kvinnan :

skriven

Ser du oss bo utomlands i framtiden?

Svar: Ja jag ser dig utomlands i längre perioder i alla fall.. kram
Esmaralda

31 Orolig:

skriven

Hej!

Kan du se om det kommer någon lyckodag snart någon dag då det händer något riktigt kul??

kram

32 Agnes:

skriven

Men fy bubblan...ännu mer fotboll...finns det ngt mer boring än fotboll? Eller hockey? Eller tennis, golf, curling, slalom...sport överlag...som ska glos på o sitta o vrålas till?

I mitt hem så är sport förbjudet, haha...utom nu att träna på lokal...som jag gör för att kroppen ska hålla...men tråkigt är det.

Har aldrig varit flexibel när det kommer till sport o män...visst, titta du men det får du göra ngnannanstans...inte med mig...inte i mitt hem...så är det!

Det har framkommit att sonens ex inte godkänt att barnbarnen ska vara skrivna hos honom...så nu står barnen mantalsskrivna på den gamla adressen...hon har ljugit honom rakt upp i ansiktet o sagt att hon godkänt, men alltså inte gjort det...för att djävlas, antar jag...så modern har en adress, fadern har en adress o barnen har en adress...skatteverket följer lagar, o då en av vårdnadshavarna ej godkänt, så blir det så här...

Och den psykopat jag har varit gift med, han har fortfarande inte fyllt i ett papper som underlättar för mig skattemässigt...antagligen för att han vet att det blir problem för mig...trodde han villa klippa alla band med mig...men djävlas är väl viktigare än att radera antar jag...hans lögn var att det inte skulle bli problem för mig, alls...no shit, Sherlock...

Fattar inte att folk överhuvudtaget ger sig in i relationer...när syftet hos folk är att kunna djävlas, tydligen...försöker att åtminstone försöka få till en fika på det där "Happy Pancake"...men det skiter sig hela tiden...då jag helt enkelt har krav på vem jag ödslar energi på för en fika...o än så länge har det inte gett något...kranförare, byggarbetare, pensionärer...alltså...för mig är möten med en man ngt jag kan ha nytta av...behöver varken byggråd eller chaffis...jag behöver råd om trav o aktier, träning o att sälja prylar...

Gällande Tradera så har jag kommit så pass långt, att de åtminstone "raderat" min profil. Argumentet med att behålla mitt personnummer, är att de måste ha det för kundstocken gällande bokföring...så nästa vecka tar jag kontakt med datainspektionen för att få mer info...jag var helt enkelt för aningslös när jag lade upp en profil på Tradera...enligt det ytterst finstilta så kan de behålla allas personnummer för framtida behov upp till 10 år efter det att man "avregistrerat" sig...rena ruffelföretaget, alltså...då alla personnummer räknas som medlemmar på Tradera...

Är lite avundsjuk på de där som knappt behöver anstränga sig för att saker o ting ska klaffa...men det är ju klart...såna som jag måste väl finnas som motpol till dessa...att det enda sättet att få ngt är att jobba hårt för det...

Kram!






Svar: I vanliga fall tittar jag aldrig på sport men när det är VM i fotboll dras jag med i den allmänna yran.. och att se Sverige spela i eftermiddag är ett måste... absolut ! Kram :)
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Virrhönan..jag är osäker på om jag har rätt..fick upp ordet plastpåse..och såg gul färg..det behöver inte alls ha med kylfilten att göra?
Har du värk i kroppen? Inflammationer?
Lycka till med letandet?

Kram 😊

34 Nettan:

skriven

Grattis Anki!
Tack Esmaralda & Helena Ir :)

35 Mikael:

skriven

Tycker ni att det är för varmt eller kallt så är det mitt fel, jag önskade värme och sol, och inte så lite heller, nu har saker ordnat upp sig en del så blir en liten paus i värmen men en bra fortsättning kommer, så

Glad sommar på er :)

Kram
Mikael

36 Alie:

skriven

Jag kommer att sitta bänkad kl 16 idag, helt klart!!!
Jag hoppas innerligt att Sverige går vidare och det kan säkert bli en jämn match , kanske slutar den med straffar.... ⚽️ 🇸🇪
Bollen är rund och allt kan hända, nu kör vi, Heja heja!! ☀️
Kram

37 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ja, idag får vi hålla alla tummar och tår att Sverige vinner. Brukar inte titta på fotboll men nu känner jag ett litet måste.

En liten nyfiken fråga, när min syster gifte sig för tre år sedan sa min kusin L att hon skulle minsann ha ett ännu större bröllop och bjuda alla medan hennes pappa, dvs min morbror, inte tyckte det utan att de skulle åka iväg utomlands och gifta sig istället. Som jag skrev till dig på midsommardagen så gifte sig min andra kusin M på midsommarafton. Att L blev avundsjuka när min syster gifte sig de förstod jag, men tänkte lite nu när M också har gift sig, blev L ännu mer avundsjuk? Ser du möjligtvis om det snart blir bröllop för L:s del? Blir det i Sverige eller utomlands isf? Kommer släkten bli bjuden eller bara dom närmaste? Blev lite mycket frågor men hoppas du kan ge svar på allt som du ser gällande detta. Bara ren nyfikenhet!
Hoppas allt är bra med dig och goa lilla MG! Kram Zoey 💕

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ja, idag får vi hålla alla tummar och tår att Sverige vinner. Brukar inte titta på fotboll men nu känner jag ett litet måste.

En liten nyfiken fråga, när min syster gifte sig för tre år sedan sa min kusin L att hon skulle minsann ha ett ännu större bröllop och bjuda alla medan hennes pappa, dvs min morbror, inte tyckte det utan att de skulle åka iväg utomlands och gifta sig istället. Som jag skrev till dig på midsommardagen så gifte sig min andra kusin M på midsommarafton. Att L blev avundsjuka när min syster gifte sig de förstod jag, men tänkte lite nu när M också har gift sig, blev L ännu mer avundsjuk? Ser du möjligtvis om det snart blir bröllop för L:s del? Blir det i Sverige eller utomlands isf? Kommer släkten bli bjuden eller bara dom närmaste? Blev lite mycket frågor men hoppas du kan ge svar på allt som du ser gällande detta. Bara ren nyfikenhet!
Hoppas allt är bra med dig och goa lilla MG! Kram Zoey 💕

39 G.H:

skriven

Vi ska kolla matchen hos någon jag inte känner:) hon ställer ut tvn i garaget och grillar hamburgare och korv. Kommer både svenskar och amerikaner.
Jag är inte heller intresserad av fotboll men gör det som en social grej eftersom jag alltid klagar på att vi inte känner några att umgås med.

Sen senare blir det Elvisfestivalen där massa professionella Elvis-imitatörer uppträder, lika roligt varje år:)

Kram :)

Svar: Vilken roligt initiativ.. blir nog hur kul som helst :) Och Elvis fest låter också riktigt skoj :) Kram
Esmaralda

40 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen jag dejtade för en tid sedan, som jag bjöd hem till min pappa. Har inte hört något av honom sedan dess. Blev han”skrämd” eller blev något tokigt när han var hos min pappa? Eller var det bara mig han inte är intresserad utav? Brukar han tänka på mig?
Kram

41 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli så långdraget som 3 år innan jag möter en kärlek och är i en relation? Känns det som så långdraget kvar?
Kram

42 Analiss:

skriven

Heja Sveriga!!! Nu vinner vi igen:):):)

Es Ser du någon bra förändring på väg in i mitt liv?
kram

Svar: Ja, något positivt överraskande är på väg.. kram
Esmaralda

43 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag kommer att flytta tillbaka till Örebro igen? Staden jag studerade i för ett par år sedan?
Kram

44 Browallia:

skriven

Inte ens om Sverige skulle lyckas ta sig till final så skulle jag ändå inte titta på fotboll, totalt ointresserad. Men jag gläds åt Svergies framgångar och för att alla som gillar fotboll fått ett spännande VM att titta på.

KRAMAR ♡

45 Analiss:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

46 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag kan inte hitta min jobbkontrakt på Apoteket. Känner du något om var den kan vara


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: