Ett skrämmande möte.....

Jag var 7 år och gick i första klass och det var  skolavslutning.

Sommarlovet stod för dörren. Till hösten skulle jag börja  tvåan.

Vi ungar satt finklädda i klassrummet.. flätat hår och rosetter och vattenkammade pojkar.

Fröken Kerstin hade ritat blommor på svarta tavlan och skrivit  GLAD SOMMAR med snirkliga bokstäver.

 Familj och föräldrar hade samlats längst bak i klassrummet och vi sjöng Den blomstertid nu kommer och sedan skulle det bli saft och bullar.

 

I skarven mellan sången och bullarna kände jag hur  något brände i nacken. 

En krypande och obehaglig känsla, som om någonting otäckt och vasst var på väg att ta sig in. 

Jag försökte tänka bort det och var redan som 7 åring rätt härdad vad det gällde  övernaturliga upplevelser.  

Men det här ville inte ge med sig.

Det gick inte att tänka bort. 

Jag var tvungen att få veta vem som gjorde så här mot mig och jag vände mig om – och konfronterades med en av de Grå för första gången.

 

Hon stod bland föräldrarna och hade på sig bebisblått jumperset som var  på modet och tuperat blonderat hår.. och de där ögonen som simmade i sina hålor som  flytande kvicksilver.

Inga pupiller alls men ett falskt vänligt leende på  de rosamålade läpparna.

Det var hennes hemska ögon som brände mig i nacken.

Jag visste, att hon visste att jag kunde se henne för den hon verkligen var.

Och jag visste att hon inte tyckte om det. Och jag visste att hon var farligt. Hela kroppen fick en flyktkänsla och jag fick tvinga mig att sitta kvar.

Så blev det dags för bullarna och jag trängde mig ut genom dörren bland de första för att lägga så långt avstånd som möjligt mellan mig och den Grå. 

 

 

 

 

Jag greppade en bulle och ett glas med röd blandsaft och ställde mig längst in i klungan av barn. 

Då kommer hon rakt mot mig.  Och ögonen glittrar värre än någonsin och det är som om de lever sitt eget liv där i ögonhålorna.

Jag trycker mig mot väggen och när hon är ett par meter ifrån mig säger hon med mörk och hes stämma ” Jag vet att du kan se mig” och sen vänder hon på klacken och går därifrån.

Jag såg mig omkring men ingen annan verkade ha hört. Hon pratade  med mig utan ord och tänkte in sitt budskap i min hjärna.

Det var skrämmande.

Dock hade jag mest fokus på att hon gick sin väg -  så jag kunde andas ut.

Mycket konstigt hade jag varit med om vid 7 år ålder men aldrig något så obehagligt som detta.

Jag fråga min kompis  Eva  vem hon var och fick veta  att det var  Claes  fostermamma. 

Sen såvitt jag minns pratade jag inte mer om henne och jag tog inte reda på mer fakta heller.

 

 

Jag tänkte inte på henne särskilt mycket utan konstaterade  som barn gör att okey, sådana finns också !

Och genom åren har jag sett dem då och då –   och gör vad jag kan för att hålla mig undan.

De vet att jag ser dem exakt sådana de är och därför är de en fara för mig. Däremot tror jag inte att de är en fara för någon annan. 

Deras grej verkar vara att smälta in – men vad deras egentliga agenda är, det har jag ingen aning om. Och VAD de är – det vet jag inte heller.

 

Kram & kärlek

1 Michaela:

skriven

Godmorgon! Jag ryser av obehag när jag läser det där!! Så jävla otäckt och det måste kanske vara en av nackdelarna med dina gåva. Att se detta obehagliga. Där avundas jag dig inte!

Det går för fan inte att sova längre pga den här värmen. Fick nästan panik i natt och tänkte lägga mig i källaren eller ute på gräsmattan. Värsta vädersituation jag har varit med om. Det måste vända snart annars åker jag till Island!

Blir en tung dag med endast 2 timmar sömn :/ Får be Harri om extra styrka. Kram!


Svar: Ja, Island längtar jag också efter emellanåt ! Ja prata med Harri och han kommer göra allt han kan. .kram
Esmaralda

2 CR:

skriven

Hej,
Exakt så.. var det med den grå jag och
min dotter såg på mc
Donalds. Man kände att han förstod att vi visste... Och dom flytande silvriga ögonen... usch
Ser du om resan till Gotland i augusti blir bra?

Kram till dig och MG


Svar: Intressant att du också sett dem !! Ja resan kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Usch vilken skolavslutning du hade, inte precis nån positiv sådan. Undrar hur fostermamman var mot pojken, vet du det Es? Hade jag dina talanger skulle inte jag heller vilja veta desto mer om de grå, speciellt som de verkar vara faliga för en ”seende”.

Jag behöver hitta mina egna talanger o goda sidor, samt de svaga som behöver berättas om på intervjuerna ;). Nu skulle jag vilja köpa nytt till huset o lite fixa om, okej har långt ifrån pengar till allt, men det är nåt som tar min uppmärksamhet nu. En vinst vire inte dumt, är nån månne på väg? Eller är min vinst kanske mannen som komma skall? Har också fått för mig att jag, tillsammans med nån, skulle vilja fixa upp ett gammalt hus. Det värsta är ju att jag inte alls har sånt kunnande, så var i hela fridens namn kommer denna tokiga ide’ från? Önsketänkande ;DD..

Ryggen fortsätter trisklas, bara att bita ihop..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror att de grå smälter in och spelar sina roller väldigt bra och jag tror inte är särskilt elaka....inte i den roll de spelar. Någon vinst på ingång ser jag tyvärr inte för dig, inte just nu i alla fall.... kram
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Hej. Usch de låter riktigt otäcka, tror inte att mina nerver skulle hålla om jag skulle råka på en sådan typ 😞 Finns det andra otäcka sorter också eller är dessa Grå de enda du råkat på?

Finaste Esmaralda... ser du om
något lite extra roligt händer inom
den närmaste tiden? Kram

Svar: Känns som om du behöver ta tag i något, fatta ett beslut eller planera in något.. jag ser inte vad men hoppas du själv vet.. och detta initiativ leder till flera positiva händelser.. kram
Esmaralda

5 Kicki 🌞:

skriven

Har du räknat ut vilka som "blir" de grå och varför? Kan det ha att göra med vad som gjorts i ett tidigare liv? Ser dina "systrar" samma eller har de andra upplevelser som påminner om dina?

Så skönt med en till 🌞-lig dag till för oss människor. Men nu behöver djur och natur få regn, mycket regn 🌨! Jag sätter mig ner och önskar det en stund!

Svar: Jag vet inte vilka de är.. tror dock inte att de har med tidigare liv att göra.. och så tycker jag att vi dansar en regndans...kram :)
Esmaralda

6 Livsturisten:

skriven

Ibland tycker jag mig se små filurer av nåt slag. Liksom i ögonvrån eller som de sprang fort förbi. Trivs med dom allafall.
Däremot så får jag inget riktigt grepp om vare sig L eller B som vi kan kalla de o trivs med båda men på olika vis. Har ju valt min väg nu tror jag men ändå gnager nåt. Har du några hintar eller råd? Grymt solig o varm kram!

7 <3:

skriven

Hua för de små gråa.
Förtjänar frun sanningen kära Es ?
R verkar överdriva situationen och är nog ingen att lita på. Äckelgubbe minst sagt.
Kram

Svar: Följ din egen känsla i detta.. kram
Esmaralda

8 Elisa:

skriven

Hej!
Anser många att jag är typ stollig som gjorde så på jobbet? Känns pinsamt men hade inte så många val..
Kram

Svar: Det blev reaktioner men stollig, nej.. kram
Esmaralda

9 Ester:

skriven

Godmorgon!

Hua, jag är ju glad att jag inte kan se människor på det viset kan jag säga även om man kan känna att en del är elaka och har elaka ögon. Men de ögonen vill jag inte se.

Kram

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Ojojoj.. fy vad otäckt det måste varit för dig ...7 år ! vilken tåga ! Visste inte att de grå lever mitt ibland oss ,har hela tiden trott de bara var synliga för dig .Intressant att de Grå finns ibland oss ..undrar vad deras syfte är ?Förstår att det inte är gott...

Grått är det inte ute ! Gassande sol och det lär bli lika varmt idag som igår en +32 i skuggan ...phu ...blir till att hålla sig i skuggan och inte göra ett dyft

Kram Anki med flock

Svar: Jag vet inte hur många som kan se dem.. för de flesta märks de inte alls.. de spelar sina roller så bra och smälter in och behöver inte ens vara elaka... det kan vara precis tvärtom...idag är det varmt.. kram
Esmaralda

11 TjejenO:

skriven

Fy fasen vad läskigt!!

Hade dock för mig att du bara sett män och inga kvinnor som tillhörde "de grå"? Men jag kanske minns fel!

Kommer jag bli gravid med en tvåa i år?❤️

Stooor kram!

Svar: Jag har sett fler män än kvinnor, det är riktigt men det finns båda delar.. dock har jag aldrig sett något barn... tvåan ser ut att komma men jag ser inte riktigt när.. kram
Esmaralda

12 Nj:

skriven

Hua, vad otäckt för en liten 7årig flicka😱.. ja, man kan ju undra vad deras existens här på jorden är🤔.
Semester sista veckan 😎☀️🍷.. underbart väder har vi☀️👍..
Men undrar var är min sommarkärlek💕? Blir det någon snart? Kram

13 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Hmm mystiskt med de grå... vad de liksom är ute efter. Som en 7 åring var du klok då är man inte gammal. En annan hade nog skrikit av rädsla.

Es, skulle jag trivas att flytta tillbaka till staden jag studerade i?
Ser du om det blir en flytt just dit?

Kram

14 Lotta:

skriven

Är inte deras syfte att sprida onska. Tänker på alla dessa människor som finns lite överallt, tex i arbetslivet som man känner är onda på riktigt. Hade jag kunnat se de grå skulle jag inte bli förvånad om de fanns på mitt jobb...
Tänk att du kunde hantera det så bra fast du bara var sju år.

Kram L

15 Sus:

skriven

Hej
Hua va läskigt...
Stackars clas....
Nu har jag blivit kallad till en intervju....
Känner mig tvecksam....
Om jag söker får jag jobbet?
Love sus

Svar: Du har en god chans.. kram
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Tror du jag kommer utveckla mitt mediala med tiden? Hur kommer det komma fram till mig igen? Såg saker när jag var liten men tyckte det var obehagligt och bad dem sluta och så blev det.

Svar: Det kan komma en dag när du är mer redo.. men jag tror det dröjer.. kram
Esmaralda

17 MuminM :

skriven

Hej Esmaralda.
Otäckt me dessa grå..
Undra vad de har för uppgift

Jag trivs inte riktigt med tillvaron just nu. Jag vill så mycket komma vidare nu, Jag hoppas jag lärt min läxa som jag ska av denna tuffa tid som nu varit? Fortsätter den eller blir det förändringar nu åt det bra hållet?

Jag försöker att dejta mig fram. Behöver en förändring. Ser du om det troligtvis blir en egen flytt till en annan ort innan jag har mött någon kärlek eller partner? Eller kommer kärleken och relationen in under tiden jag bor här?
Kram

18 EPM :

skriven

Fy fasiken!
Undrar hur det gick för Claes..?
Undrar om de är här för att skapa balans av nåt slag, eller om de också är själar som kommit tillbaka men något särskilt har hänt tidigare..?

Vet du nån annan som kan se dem? Undrar om någon vet vilka de är.

Kram

Svar: Jag vet inte hur det gick för Claes.. familjen flyttade i trean... tror inte det är själar som kommit tillbaka.. det är något annat... jag tror nog att fler kan se dem men jag känner ingen.. kram
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Usch och fy! Som barn var det nog väldigt läskigt!

Vad tror du servitören tyckte om mitt sätt igår..om inte annat så både log han och pratade med mig..erbjöd oss ett bättre bord med finare utsikt än vad hans yngre kollega gjort! Dagen innan var han som ett "stenansikte"..nu fick vi mousserande gratis från honom..utanför menyn.
Trevlig vändning på mannen..😊

Ikväll åker vi till Lindos ..och Akropolis

Kram

Svar: Servitören blev riktigt betagen i dig.. den saken är klar... ha en bra klättring upp på Akropolis.. jag gjorde den häromåret.. kram :)
Esmaralda

20 Sippan:

skriven

Vad obehagligt! Skulle bli jätterädd. Det är "vanliga" människor då fast du ser något annat i dem? Undrar hur de ser sig själva i spegeln? Var den här mamman någon som det gick rykten om att hon var elak/ speciell eller något annat? I fall hon utmärkte sig på något sätt. Eller var hon en helt vanlig? Jag skulle aldrig vilja träffa på de grå men nyfiken blir man ju ändå. Kram och ha en härlig dag

Svar: De framstår som helst vanliga människor och jag tror inte de beter sig särskilt elakt.. men de spelar en roll.. svårt att förklara.. de är något helt annat än de ger sig ut för att vara... kram :)
Esmaralda

21 Cecilia:

skriven

Usch vad läskigt.. Ännu mer obehagligt att de grå uppfattas vara helt vanliga civila personer.

Har en ganska ytlig fråga nu.. Jag funderar på att blondera mitt svarta asiatiska hår. Är så sugen på en förändring och detta blir en väldigt stor skillnad och kostar dessutom en massa pengar. Vad tror du ez, kommer jag att trivas i en annan hårfärg? Kramar

Svar: Känns som om du kommer gå tillbaka till din gamla hårfärg men du behöver nog pröva på.. annars kommer du alltid att undra.. kram :)
Esmaralda

22 N:

skriven

Kan det vara varelser från en annan planet som bara försöker smälta in? Är du inte intresserad av att fråga de grå om vilka de är? Eller är du för rädd? Varför tror du att dom är en fara för dig? haha många frågor men tycker detta är jätte intressant!

Ha en bra dag Kram :)

Svar: De kan vara vad som helst... och jag har aldrig försökt prata med dem eller fråga något... utan känner starkt intuitivt att eftersom de vet att jag vet.. så ska jag låtsas som ingenting.. live and let live, liksom.. kram
Esmaralda

23 Milla:

skriven

Usch vad skrämmande, var hon snäll mot sin fosterson, de grå verkar underliga.
Min dotter o jag grälar mycket, jag blir så trött på allt, sover dåligt i värmen. Ser du ngt om vår relation?

Svar: Han nämnde aldrig att hon var elak och det var hon säkert inte heller.. de spelar sin roll till perfektion. Det är en hetsig tid mellan dig och dottern.. se till att ha roligt mellan varven och skratta tillsammans, det underlättar.. och den här perioden kommer blåsa över.. kram
Esmaralda

24 Jossan :

skriven

God morgon!

I flera veckor har kah blivit jagad av ett nummer. Jag svarar inte på nummer jag inte känner till. Nu svarade jag och det var tydligen från arbetsförmedlingen. Jaha? Jag har inte varit inskriven där sen 2010. Men det tog ett tag innan hon förstod att det är fel nummer. Men trevlig var hon inte.

Idag är det mulet. Inte jätte roligt men är hos mamma o pappa. Tvättar lite och sånt. Ska träna 3 pass ikväll.

Berättade för ptn om vad min kusins tjej sagt och han tyckte jag intr skulle lyssna på henne...

Han är jätte trevlig. Kan ju hoppas vi iallafall kan börja umgås som vänner...

Trött på att inte den rätte kommer till mig...

Kram

Svar: Ihärdig och duktig du är med din träning ! Släpp tankarna på den rätte och planera din tid så du har mycket kul omkring dig.. och rätt som det är så finns han där.. kram
Esmaralda

25 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Så otäckt och läskigt! Tänk och vara bara 7 år och få vara med om nåt sånt...Vet dom Grå att dom just är just Dom Grå? Hoppas innerligt att du slipper dom med långa mellanrum.
Semestern närmar sej med stormsteg och jag kämpar på med god planering härhemma och jag börjar få ordning på det mesta. Det som gnager mest är ju ekonomin, inget kul att snåla när det är semester, kommer det gå bra ändå? Några extra tillskott syns väl inte till?
Hoppas du har det bra, huset fullt fortfarande?
Kram💞

Svar: Ja jag tror att de vet exakt vad de är ! Med noga planering blir det en bra semester trots pengabrist.. och här är huset fullt fortfarande.. kram :)
Esmaralda

26 Moses:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det omöjligt ut..?
Kram

27 M:

skriven

Hej

Ser du om det är med min sambo jag kommer att bo utomlands eller med någon annan ?

Kram

28 Mikael:

skriven

Elakingar! :)

Nästa gång du möter en och det blir otrevligt så kan du snabbt formulera tanken Gud var med mig, det är en universell formel och har inget med tro att göra, och se vad som händer.

Kram
Mikael

Svar: Tack för tipset. Kram :)
Esmaralda

29 Mim1:

skriven

Hej!

Fy vad obehagligt att de finns ibland oss. Jag har känt obehag när jag träffat andra människor ibland. Kan ju vara sådana grå.

Kommer vardagen att bli ljusare snart??

Kram

Svar: De flesta är bara obehagliga och helt vanliga människor.. jag ser sällan de Grå.... och din vardag kommer bli MYCKET ljusare... det vänder.. kram
Esmaralda

30 Skorpan:

skriven

Häftigt Helena Ir ;).
Kram Skorpan

31 Maria:

skriven

Nu för tiden betvivlar jag på ganska mycket runtomkring mig. Det verkar som om att saker verkligen inte är på det sättet som vi lärt oss.
så när jag läser om "de grå" så har jag inte det minsta svårt att tro att detta verkligen är sant. Vi delar vår plats, men de flesta människor kan inte se igenom filtren...
Jag tvivlar även idag på att vi lever på en snurrande boll....det verkar faktiskt högst osannolikt:-)...det är illusioner efter illusioner som aldrig verkar ta slut. Ju fler insikter jag får desto fler frågor väcker det.

Kram!
Maria

32 Skorpan:

skriven

Månne du kommer att veta vem/vad de grå är den dagen du gått över?

Denna värme är lite väl mycket, undrar vart man ska resa om 28-30 grader redan är för mycket? Irland ;D!?
Kram Skorpan

Svar: Ja en dag kommer jag nog att få veta !! Kram
Esmaralda

33 Elisa:

skriven

Hej!
Borde jag prata med chefen om detta?
Kram

34 E:

skriven

Hej Esmaralda.
Du har ju sett att det finns en chans att dem skaffar barn med varandra.
Ser det ut att kunna bli inom det närmaste halvåret-året?
Kram

35 Skorpan:

skriven

Bra!!
Kram Skorpan

36 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vara tvåbarnsmamma när jag är 32 år?
Kram

37 Sessan:

skriven

Har träffat en del otäcka. Tänk om det var sådana. Nästa hemska tanke: Tänk om en själv eller någon nära en är en grå! Hur vet man det??
Kan du se det i dina seanser?

38 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Fy så obehagligt med dessa grå..
Kan mer än väl förstå att du blev rädd som 7 åring och att du har all respekt för dem även nu.

Sommar,sol och värme minsann.Hett är det mist sakt..börjar bli för mycket av det goda..torkan i naturen är stor och väl många lider av torkan ( äldre,sjuka,djur osv osv)
Men det positiva är att semestern pågår som bäst!!
Härligt😊
Längtar inte alls till mitt jobb utan önskar tvärtom att slippa jobba där länge till..

Es,ser du något kring mitt nya jobb?

Kram Solstjärnan 🌟

39 I wonder:

skriven

Hejsan i hettan!

Har försökt få tag på en billig ac till lgh då min pelarfläkt inte är sval nog, katten o jag behöver lite kall luft. Lyckades få tag en med snabb leverans från Tyskland, håller tummarna att den kommer fram. Hoppas mg har det svalt.

Häromdagen fyllde jag år och den natten till min fördelades drömde jag om en stor fest, med spiral trappa i lokalen och det var högt i tak och det verkade vara slutet på 1800 talet eller början på 1900, jag är inte så bra på att känna igen tidsepoker. Men när jag vaknade iaf, då visste jag att det var Monaco. Att jag drömt ett minne från ett annat liv. Ett annat firande. Jag kan ibland känna in saker men ibland tvekar jag också. Då visste jag säkert att det var ett gammalt cellminne men nu undrar jag om det inte bara bara var en dröm..?

Es, min ena vän är sambo med småbarn o den andra förlovad. Känner mig smått ensam då jag har varit singel i många år och träffar ingen som jag vill starta ett förhållande med. Kan du känna in ngt på den fronten?

Ser fram emot september, för då kommer jag! Jag ville baka en tårta från mitt hemland men utan bil så lär den bara ”smälta”... men tanken som räknas 😝💕✌🏽

Kram

Svar: Ja, det är speciellt och stort att drömma ett gammalt minne såsom du gjorde ! Den du verkligen vill och kommer att ha ett förhållande med... honom möter du.. men det kan dröja en tid till.. du är så välkommen i september och det är klart att det är tanken som räknas.. kram :)
Esmaralda

40 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Det skulle nog göra mig gott med en förändring!
Ser du om det troligtvis blir en flytt till annan ort innan en kärlek kommer? Eller kommer relationen och kärleken innan?
Kram

41 Lydia 💕:

skriven

Hittade min tallisman som har varit borta ett tag i en jeans focka har lagt den under min kudde och önskar mig en romans i sommar undrarvom den är med mig nu och kommer den snart ?
Lydia💕

42 Evelina :

skriven

Hej,

Undra vad man själv är eller blir för nått.

Hos mig känns det som mörkret aldrig ger sig trots att solen lyser på himlen. Kämpar men faller.

När ska jag få känna ett lugn och glädje?

Ha en härlig dag

Svar: Det kommer, jag lovar.. kram :)
Esmaralda

43 Helena Ir:

skriven

Tack för svar😊
Tack Skorpis hmm Skorpan 😊

Solen steker även här..fast vi har härlig vind, och havet att doppa oss i.

KRAM

44 M:

skriven

Hej

vågar jag sälja mitt hus och lägga in allt i hans hus istället ? Vill men jag vill ju inte bli lurad på något sätt.

ser du om det går bra för oss om vi slår ihop påsarna.

Vågar jag ?

Kram

Svar: Se till så du har papper och kvitton på allt.. skriv avtal hos jurist så ingenting kan gå fel.. kram :)
Esmaralda

45 Delfina:

skriven

Er det slik å forstå at disse «grå» oppfattes av andre som helt vanlige mennesker?
Da må det være fryktelig å oppdage hvis en av klassekameratene er i familie med en sådan 😱

Hvis en skal være litt konspiratorisk - kan det være vesen plantet fra et annet solsystem eller planet som har en oppgave med å infiltrere oss jordiske? En type galaktisk krig?
Eller så har jeg muligens «forlest» meg!

Har du også sett i øynene på engleaktige vesen, forkledd som mennesker?
Disse har jeg sett i drømmene mine og de har også spesielle øyne. Fulle av kjærlighet.

Svar: Ja jag tror de flesta ser dem som vanliga ordinära människor och de utmärker sig inte.. är inte mer elaka eller fel än någon annan.. de smälter in och spelar sin roll väldigt bra. Visst kan det vara utomjordingar, one way or another ! Änglarna är skillnad.. de utstrålar godhet och glädje och goda energier.. kram :)
Esmaralda

46 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se vad han tänker och tycker om mig?
Hur ser hans känslor ut för mig?☀️
Kram

47 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag träffar min själsfrände snart. 😃☀️Kram

Svar: Han kommer... kanske inte allra närmaste tiden men bör inte dröja så länge.. kram
Esmaralda

48 Jessica:

skriven

Es,

hur stor är chansen att jag hittar min plånbok idag?
OM du kan se, finns den här hemma?
Eller har jag glömt den någonstans?

Kram

49 Jullis:

skriven

Kan inte få nog av detta med ”de grå”! Det är en skräckblandad förtjusning. Det måste ju finnas fler med liknande upplevelser? Gamla sägner? Ska forska vidare och återkommer såklart om jag finner något intressant.

50 Cara:

skriven

EN berättelse om "de grå" tycker jag att man kan läsa i boken "Utomjordingar finns bland oss" av Sandor Markus. Har tipsat om den förut men kanske någon nytillkommen som blir nyfiken...

Kramar till alla på bloggen!

Svar: Ja det kan vara som Sandor skriver... men jag vet inte säkert... kram
Esmaralda

51 Till alla i Bloggfamiljen :

skriven

(Om du Esmeralda tycker som sagt att de är ok att skriva en kommentar om detta, så får du gärna godkänna kommentaren)




-Jag är i en svår sits ekonomiskt och jag försörjer mig och två djur. Jag har insett att mina "bidrag och inkomster" inte blir mer än 0 kronor Juli månad. Jag har fått jobb, men det tar ju som ni vet, minst 1 månad innan lön. Jag får lön denna månad, men det blir nog inte mer än 2000 knappt då jag började sent på en månad.

Jag har frågat nära och kära men de kan inte ställa upp längre (Jag vill inte det mer, för jag vet att de själva har knapert) och jag är inte så egoistisk. Och jag ser på dom att de börjar tröttna... Även om de älskar mig.

Jag har frågat kyrkor och Frälsningsarmén (första gången någonsin och det tog MYCKET från min stolthet att gå så långt). Dessvärre nekade dom mig då andra var före.

Försörjningsstöd nekar hela tiden och egentligen inte alls av god anledning. Skickar jag in ansökan nu igen, så kommer de neka mig. Jag var nämligen tvungen till ett mindre lån, och de skulle se det som inkomst. Tyvärr. Jag var tvungen att ta ett tidigare större lån för några månader sedan för att de nekade mig den hjälp jag behövde, trots att jag precis just då hade fått jobb och behövde hjälp 1 gång tills första lönen kom. Och nu blev det i princip samma sits med nytt jobb.. Alltså tog jag ett litet till lån för att klara mig.

Men nu räcker det med lån. Jag är arg för att jag behövde ta lån och jag hamnar hellre på gatan än att sitta på kronofogden. Jag MÅSTE ta ett stort lån igen om jag inte hinner lösa saken tills slutet av Juli.


Jag har en god framtid framför mig och har slitit som bara den för att bli en bra människa trots mina sår jag varit med om. Jag vill vara en del av samhället och gör allt för att ge och för att bli en av de bra i världen helt enkelt. Jag ska ta tag i studier för första gången på 8 år och jag är 22 år. Jag tänker ha en bra framtid och jag kämpar ska ni veta.


Men, det fattas ekonomi i juli till räkningar. Mat.. Hyra.. Och räkningar.


Jag hatar att göra detta men jag måste för min framtid skull och för mina djur jag älskar som mina egna barn.



Om det finns möjlighet för dig som läser detta, att ge något "bidrag" (Gud, hur säger man ens detta på ett bra sätt 😭) Jag vore SÅ TACKSAM.



Men om du även har andra tips, så kom gärna med förslag.

Eller om du behöver hjälp med något så är jag duktig på att tex skriva, marknadsföra, fixa hemsidor/blogg/bilderoch jag är även kreativ på andra sätt.



Jag vill verkligen inte förlora min framtid som jag kämpat för i 22 år nu, mot alla odds!




Hoppas att ni i bloggfamiljen inte tar illa upp av min förfrågan. Jag om någon skäms och har så svårt att ta emot hjälp när det kommer till sådant här. Men jag gör det för min framtid skull och för mina djur som förtjänar ett hem och mat.


Jag har kontaktat myndigheter osv. Jag säljer saker, i princip allt jag har och sådant tar dock tid. Men ni ska veta att jag gjort alla sätt jag kan för att lösa detta....




Jag har hittils på banken 0,24 öre. Och har förhoppningsvis två potentiella köpare så 330 kr har jag som början. Lönen kommer sen och jag tror de blir mellan 1000-2000 kr med tur något mer. Jag har också 100 kr kontant som jag fick, det går till mat till katterna.



Vill ni "bidra" men inte skicka pengar indirekt så FÖRSTÅR Jag, men då kan ni kanske bidra genom att köpa saker jag säljer...





Kontakta mig via mail.

[email protected]








Hoppas med allt jag har att ni inte tar illa upp.

Tack för du läste❤️




Ghostwriter

Svar: Du kämpar verkligen och all heder åt dig för detta.. och det vore hemskt trist om du skulle hamna i skuldfällan med fler lån.. kram :)
Esmaralda

52 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
De grå...
Ja de finns överallt och speciellt bland politiker..
😱 så jag undrar också vad de vill
Men mina funderingar och portaler har jag ju redan pratat om.. Så jag ska inte ta om det..
Tog fantastiska kort i går morse.. Solen gick upp och jag var vaken.. Vilken härlig dag..

På fredag bär det ned till till Ystad.. Där ska jag leka med barnbarn vi bygger sandslott och båtkanaler... Äter glass och gör sådant en farmor ska göra..mamma och pappa får inte veta.. Börjar morgonen med pannkakor och glass.. Det är en bra morgon.. Rider på hästar och leker med hundar.. Matar kaniner med morötter.. Badar där det är djupt.. Allt under uppsikt förståss.. Så ska vi flyga drake också Så klart...

Livet är hur kul som helst bara man vill leva det.. Kärlek i överflöd..

Nu ska jag göra nytta..

Önskar alla på bloggen en härlig dag med glädje och kärlek.. MG en nosglad dag och kram till dig hälsa Nettan.. 💕

Svar: Vad roligt barnen ska med dig :) MG pussas massor tillbaka och meddelar att han är pigg och glad.. fast lat i värmen... kram :)
Esmaralda

53 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det blir något flytt i år eller under nästa år?
Blir det samboskap i år eller under nästa året?
Kram

54 Kicki 🌞:

skriven

Har du räknat ut vilka som "blir" de grå och varför? Kan det ha att göra med vad som gjorts i ett tidigare liv? Ser dina "systrar" samma eller har de andra upplevelser som påminner om dina?

Så skönt med en till 🌞-lig dag till för oss människor. Men nu behöver djur och natur få regn, mycket regn 🌨! Jag sätter mig ner och önskar det en stund!

55 T:

skriven

Var min kollega p en av de grå?

56 Eveline:

skriven

Ez, ser du vart jag kommer möta min nästa partner? På nätet? Utomlands? På en bar? Genom vänner?
Kram Eveline

57 Catarina:

skriven

Vilken otäck upplevelse. Jag tror jag förstår hur du menar. Har oxå mött människor som gett mig liknande upplevelser (har en i mitt liv nu som jag försöker bli av med) Vad intressant att du skriver om det!
Kommer det lösa sig med min flytt? Gruvar mig såå för ännu en mörk höst här ute o hoppas på en flytt snart 🙏💫 varm kram ❤️

58 Vitlilja:

skriven

Tror du min nya bekantskap och jag kan bli goda vänner? :)

Svar: Det finns potential.. kram
Esmaralda

59 Hönan:

skriven

Känner att jag skulle behöva åka iväg på min resa nu. Har knappt någon energi eller lust till något just nu och jag tror resan skulle göra mig väldigt gott. Men är orolig för att tiden inte är rätt och att jag borde vara kvar hemma och skaffa ett jobb. Jag har alltid levt med tanken att saker löser sig, men nu har oron börjat ta en större plats. Förstår att det beror mycket på arbetssituationen, men vill inte leva så. Ser du något kring detta, skulle en resa kunna bli bra nu i augusti?

Kram

60 Nunis:

skriven

Undrar vad dessa ”grå” har för mening för oss??.. hemska varelser.
Kommer Jag att träffa N i helgen? 1 år sedan sist.. eller är han inte där. Kram

61 Browallia:

skriven

Usch, det kryper i hela kroppen av obehag varje gång jag läser om de grå.

Något annat som är obehagligt är skogsbränderna som sprider sig som en löpeld runt om i landet. De flesta i mitt län, här finns gott om oändligt stora djupa granskogar runt om små byar. Igår fick jag ett varsel igen, fick till mig att det brann i skogarna kring den by där jag har mina rötter på min pappas sida. Jag kollade lokalnyheterna men det fanns inga uppgifter om att det brann just där. Men ett par timmar senare så kom nyheten att de upptäckt ännu en skogsbrand alldeles i närheten av byn där jag har mina rötter och där bor några få släktingar. Den nyheten blev ju bara en bekräftelse på vad jag redan visste... Får du till dig något om skogsbränderna?

62 Stina:

skriven

Hej, jag undrar om F och jag kommer att fortsätta träffas förutom när han lämnar tillbaka nyckeln till min lägenhet, om han nu inte stoppar den i brevinkastet.

Svar: Jag kan inte så något på sikt mellan er.. kram
Esmaralda

63 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kan inte låta bli att fråga, vad ser du om mannen jag ska träffa idag? Finns det en chans att han passar mig och det kan utvecklas till något bra?
Kram

64 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kan inte låta bli att fråga, vad ser du om mannen jag ska träffa idag? Finns det en chans att han passar mig och det kan utvecklas till något bra?
Något speciellt råd att tänka på med mig själv?
Kram

65 G.S.H:

skriven

Oj, vilken obehaglig upplevelse.... det är tur att man inte kan se sådant...

Es, hur kommer augustimånad se ut för min del?

Kram :)

66 Jossan:

skriven

Ja jag försöker att inte tänka på den rätte.. Men det är så svårt att de jag umgås med är i förhållande, de är sambo, planerar att gifta sig, skaffa hus och barn. Det svider så inom mig. Jag känner mig utanför.. Tyvärr.. Men vad ska man göra.. Varför skulle det var just jag som måste vänta alltid.. Hoppas det faller på plats snart. Tack för du fins här för oss jobbiga som frågar samma sak alltid haha

Kram

67 Dahlia:

skriven

Men är själva själen "de grå"? Vet de personligen att de är grå, eller lever de parallellt i samma kropp?

Har fastnat för en inspirationsgivande you-tube person. Vad är möjligheten att jag får möta R irl?


Svar: Jag tror att de vet vem de är och att de inte är som vi.. en egen sort... ett irl möte kan ske men jag tror inte det ger så mycket.. kram
Esmaralda

68 <3:

skriven

Hej kära Es hoppas att MG bloggar lite snart 🐶.
Ser du något positivt som kommer i min väg ?
Kram

Svar: Han hälsar och säger att hans blogg kommer snart... kram
Esmaralda

69 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Undrar om de planerar något de där grå.
Igår hade jag besök av M och vi skrev och vi var och badade och hade det jättetrevligt. Idag är det över 30 grader och jag sitter inomhus. För första gången använder jag min air condition. Det känns så lyxigt att mitt värmesystem har en sån inbyggd. Jag trivs så himla bra här och är så tacksam för varje dag jag får bo kvar.
Jag hade hoppats på ett rejält regn igår. Åska blev det. Men regnet var allt bra fjösigt. Några pyttiga droppar bara.

Kram ThereseC

Svar: Åh vad härligt att du har AC !! Det hade minsann behövts nu ! Kram :)
Esmaralda

70 Dröm-fia:

skriven

Hej! Usch, vilken läskig historia!

Själv hade jag en mardröm i natt, jag drömde att jag blev gravid och fick barn. Var helt förtvivlad över detta, och som om inte det var nog så blev jag gravid igen! Fick panik där i drömmen, tänkte att förra gången gick det inte att göra abort men denna gången måste det väl ändå gå? Ett barn är ju illa nog, jag kan ju absolut inte ha en till! Och jag är ju steriliserad, hur i hela friden är det ens möjligt att jag blev gravid inte bara en utan två gånger? Då kom det någon och förklarade förnumstigt för mig att ibland kan steriliseringen gå sönder och då funkar den inte längre, jag skulle behöva göra om den. Herregud vad irriterande, tänkte jag, här har jag gått runt och trott att allt var frid och fröjd och så får jag en massa ungar på halsen trots allt besvär jag gjort mig för att undvika det.
Sedan kom det en man och förkunnade att han var far till barnet i min mage (tydligen hade jag ingen aning själv, det hade liksom bara hamnat där av sig själv), och att han hade redan flickvän men att han var beredd att överge henne för att göra sin plikt och ta hand om mig och barnet. Han tyckte vi skulle genast flytta ihop, jag kände mig något tveksam till det hela, man han var väldigt bossig och styrde och ställde så vips hade jag och min katt flyttat in en stor lyxlägenhet med den här mannen. Barn nummer ett hade nu magiskt försvunnit ur drömmen. Jag var inte överförtjust i arrangemanget, det var väldigt vitt och kalt i lägenheten , väldigt omysigt tyckte jag. Dessutom klagade mannen på att min katt smutsade ner och gnällde över att vi kan inte ha det såhär när bebisen kommer. Jag tänkte mest att ska jag välja mellan bebis och katt väljer jag utan tvekan katten. Tyckte den här mannen var lite jobbig, men tänkte ändå att det var skönt med någon som kunde hjälpa till med barnet. Sedan tog drömmen slut innan någon unge tittade ut (kanske var det då jag vaknade av att jag blödde näsblod, hur man nu får det av att ligga still i sängen).
Har du någon aning om vad en sån här dröm kan betyda?
Tack på förhand!

71 Kiara:

skriven

Hej!
Men gud vad obehagligt! Nämnde du inte ens det för din goa mamma? Har hon samma gåva som du eller var ifrån har du fått den?

Liten nyfiken fråga: ser du några fler barn för min lilla syster eller är det stopp nu efter dom två hon redan har? Tack i förhand! Kram Kiara 😊💗

72 Kiara:

skriven

Hej!
Men gud vad obehagligt! Nämnde du inte ens det för din goa mamma? Har hon samma gåva som du eller var ifrån har du fått den?

Liten nyfiken fråga: ser du några fler barn för min lilla syster eller är det stopp nu efter dom två hon redan har? Tack i förhand! Kram Kiara 😊💗

Svar: Mormor hade en gåva men inte mamma.. jo hon har stark intuition men inte mer... det kan bli ett barn till för henne.. kram
Esmaralda

73 Skorpan:

skriven

Herregud vilket väder.
Man ska ju inte klaga, men det kunde def vara mindre varmt.
Jag jäser som en bulladeg ;)..
Kanske mannen älskar värme?!
Kram Skorpan

Svar: Han reser nog en hel del till varma länder i alla fall.. kram :)
Esmaralda

74 A:

skriven

Usch låter obehagligt med de grå:(Hoppas du slipper se de mer och att de lämar dig i fred framöver.

Ser du om jag kommer dras med denna krampande döendes smärta jag har varje månad i resten av mitt liv,äter starka tab men hjälper inte så mycket.:( ärfligt från mamma.( är livrädd att skaffa barn med,tror inte jag skulle klara den smärtan med)?
kram


Svar: Det kommer bli bättre med tiden,, och visst skulle du klara få barn.. kram :)
Esmaralda

75 Pia:

skriven

Hej Esmaralda,
Du skrev att en kris skulle komma. Mannen som jag inlett ett förhållande med, har sedan gårdagen betett sig annorlunda; svarar inte på mobil eller sms. Är detta krisen? Vad har hänt?

Tacksam för svar snarast.
Pia

Svar: Det kan vara krisen men jag ser ingenting kring honom om vad som eventuellt kan ha hänt.. kram
Esmaralda

76 Tisdagstopp:

skriven

Nackhåren riktigt reser sig... Undrar vad de gör här !? Balanserar upp det goda... ? Otroligt obehagligt... Till något roligare ! Friskförklarad från envis förkylning och ska ut och göra stan 🎉 Något annat kul på ingång möjligtvis? Kram !



Svar: Härligt och håll dig frisk nu !! Lite kul tillsammans med andra människor är på väg.. kram
Esmaralda

77 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nu började svetten rinna ännu mer ;DD.
Kram Skorpan

78 Pia:

skriven

Tack för snabbt svar.
Kram Pia

79 A:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram<3

80 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att hitta en kärlek och någon som älskar mig? Med mitt dåliga självförtroende och allt som där härtill?
Kram

Svar: Det kommer du 100 % säkert att göra... kram
Esmaralda

81 Bubbel:

skriven

Hej, skulle han nappa om jag föreslår en het natt tillsammans? Kram

Svar: Han skulle vilja nappa... en stor del av honom.. men det finns en möjlighet att han inte gör det i alla fall.. och jag kan inte se varför i så fall.. kram.. möjligheten till ett ja är runt 70 %.. kram
Esmaralda

82 Dröm-fia:

skriven

Ok, jag försökte kolla runt lite vad graviddrömmar kan betyda, hittade flera olika teorier, bl a att man bär på en "idé" som vill komma ut eller har kreativa ambitioner. Läste också att om man är stressad över graviditeten i drömmen (var jag ju milt sagt) så kan det betyda att man har för mycket åtagande på sig och känner sig övermäktigad av alla måsten. Intressant, båda teorierna kan säkert stämma, men blir ju nyfiken på vad sakerna runt omkring också betyder. Någon som har några tips på böcker eller hemsidor där man kan lära sig tyda drömmar? Eller finns det några spådamer som är specialiserade på drömtydning?
Tack på förhand.

83 F:

skriven

Hur ser min hälsa ut, jag är helt slut i mina axlar.

84 Lilly :

skriven

En person som trakasserar oss och håller på, när kommer detta elände sluta.

85 Tildis :

skriven

Hej Es!
Min syster är väldigt sjuk. Det är mycket som jag inte kan förlåta henne för men jag vill ju samtidigt att hon ska få ordning på sitt liv. Blir det en vändning mot det positiva nu? Kram

Svar: Det kommer att vända men var beredd på att det är en process som kommer att ta tid.. kram
Esmaralda

86 Kvinnan :

skriven

Hej undrar om du ser något positivt snart kram

87 Ghostwriter :

skriven

Min fd väninna.. Är det meningen att hon ska höra av sig, eller blir det även lika bra om jag hör av mig först? Jag behöver henne. Hon är den enda som skulle förstå just nu.


Kram

Svar: Jag tycker att du absolut ska höra av dig till henne och tala om hur viktig hon är för dig.. kram :)
Esmaralda

88 Anki:

skriven

Go´kväll
Nu har man sovit siesta som en äkta sydeurope och ätit sen middag ..phu man kan inte göra ngt annat i värmen...

yngsta sonen har farit iväg på en liten roadtrip på 4-5 dar...vart lite orolig då jag såg chauffören en nybakad körkortsinnehavare som tyckte det skulle gasas på grusvägen ...hmmm...

Äldsta sonen svetsar i värmen han knåpar ihop en AC säger han...
Jag ska i poolen innan kvälls p med hundar
Ha en härlig Tisdagskväll !

Ha en go resa Helena Ir !

Kram Anki med flock

Svar: Låter härligt och en kreativ son har du ju också... kram :)
Esmaralda

89 Kvinnan :

skriven

Hej undrar om du ser något positivt snart kram

90 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
De flesta av de män jag dejtat har blivit via nätdejting. Att träffa någon i riktiga livet känns svårare.
Tror du det blir ett möte och en dejt med någon som jag träffar i riktiga livet och inte via nätdejting?
Var är den riktiga kärleken finns?

Hur lovande ser det ut att jag är i ett förhållande kommande jul/nyår?
Kram

91 Tingeling :

skriven

Det här inlägget fängslade mig. Hade en fråga men fick svar i kommentarsfältet.

När jag var 9-10 år, ensam kvar med en vän efter gympan så hörde vi något väldigt märkligt. Det var som hundratals små röster..pipiga.. De pratade i mun på varandra. Vi blev jätterädda och sprang ut. Vet du något om vad det kan ha varit för något?

Undrar också om det här med cricket och tjejlag är något jag ska gå vidare med..får så många idéer hela tiden..har svårt att sortera ut vilken av dem jag borde satsa mer på.

Kram

92 Uu:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att det finns en chans att det blir vi senare?
Kommer han senare vilja ha mig?
Kram

93 Keke:

skriven

Hej Es

Ser du någon positiv förändring på väg mot mig?
kram

94 MB:

skriven

Jag blir så förbaskat nyfiken om de grå !

Har ju läst din blogg länge, länge innan du flyttade bloggen och allt som du skrivit.

Skulle en grå nånsin spå sig hos dig? Skulle du veta att det var en grå som spådde sig när du inte träffar personen i fråga? Kan du liksom få upp bilder när du träffar någon? Vad ÄR deras syfte... om du spekulerar brett, ser allt du skrivit på frågorna du fått under dagen. Om de inte är dumma mot andra, att vi inte ser deras rätta jag men att det fungerar bra i livet vad vill dom?

Kram


Svar: Ja jag skulle veta om det var en grå som spådde sig hos mig. Kruxet är just vad de vill... jag vet inte... de lever som en av oss.. men det är ett spel... deras egentliga agenda vet jag inte.. kram
Esmaralda

95 Signe:

skriven

Hej!

Ovän igen med min kvarvarande syster... så ledsamt 😔. Upplever att hon slirar på sanningen, utifrån sina egna behov, vilket du även bekräftat i seans. Hon och jag når inte varandra. Kommer vi att hitta gemensam väg framåt (vilket jag så hoppas, men tyvärr börjar tappa tron till) eller har du tips på hur jag kan förhålla mig?

Kram

96 Signe:

skriven

Hej!

Ovän igen med min kvarvarande syster... så ledsamt 😔. Upplever att hon slirar på sanningen, utifrån sina egna behov, vilket du även bekräftat i seans. Hon och jag når inte varandra. Kommer vi att hitta gemensam väg framåt (vilket jag så hoppas, men tyvärr börjar tappa tron till) eller har du tips på hur jag kan förhålla mig?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: