När lugnet lägrar sig...

 
Vilken magisk kväll det var igår....jag & delar av klanen är nere på stranden och svalkar av oss !!
 
Kvällsdopp för alla utom för mig... det blev upp till knäna typ....
 
 
MG har njutit av kalas i dagarna två...  både lek med barnen och de extra godbitar som de delar med sig av - plus massa simturer !!
 
 
Nu ska bara den här infernaliska värmen ge med sig.... herregud... sommaren  2018 kommer gå till historien. Händer det igen ska jag jag ta mig tusan boka stuga på Görnland över  sommaren - och det är ett löfte !!
 
 
Kalas har det varit men kanske inte så traditionellt.. mest har vi hållit till i hamen.. åkt båt o skidor/wakeboard o ring...  här vi dottern som fyllde och hennes näst äldste, Adison !!
 
 
Att åka ring efter båten är populärt !!
 
 
Stranden vid hamnen... massa människor !!
 
 
Syster Yster och Lillstrumpan !!  De ska fara till Skottland i september och gå i Outlanders fotspår så det blev en del planering.. och mamma ska följa med.. första veckan !!
 
 
En Pink Pirate drink till födelsegrisen så klart !!
 
 
Framåt natten blev det jacuzzi... och  hur man kunde stiga ner i  37 grader... kunde jag inte begripa !!
 
Nu har alla åkt hem.. och sonen har farit iväg på barndop... och häromdagen fick han dessutom förfrågan om han ville bli gudfar till ett annat barn som ska döpas i augusti.. och det tackade han ja till !!
 
Ikväll slappar jag.. och i morgon slappar jag... det blir inte många knop.. och på måndag kommer äldsta dottern  med väninna och sammanlagt  tre barn.... som sagt,  ingen risk att jag dammar igen !
 
Kram o kärlek och ha en riktigt fin lördagskväll nu 
 
1 Skorpan:

skriven

Nej du dammar nog aldrig igen med allt folk som kommer o går hos er :D. Du kommer att vara evigt ung ;). 37 gradig jacuzzi, 10 gradig skulle sitta bättre ;). Tror på dig o Grönland Es...

Här är det däremot en som dammar igen, både upptill o nertill ;D. O ingen hjälp tycks finnas att fås, eller finns det? Helst med en som det kommer att finnas passion, förälskelse o kärlek med resten av livet, tack ;). Önsketänkande...
Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

Svar: Det kommer nån med redig dammtrasa ska du se... kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Så trevligt ni haft det..men vet du..ett dopp i vattnet borde du faktiskt ha unnat dig i värmen. Det svalkar för stunden..och det är bara lite kallt sådär i början..sen vill man inte gå upp igen. Jag lovar,jag har varit som dig..men i år-2018..då är det bara så man måste. .

Fina barn och barnbarn har du.. :)
Saknar mina..

Slappa du..och återhämta dig så gott du kan :)

Kram :)

Svar: Ja jag har kommit så långt att jag TÄNKT tanken på ett dopp... kanske ska ta mig samman och hoppa i.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

:D redig dammtrasa...
Det var nog det bästa jag hört på länge Es!! O en sån behövs för har man som jag fött flera barn så ;D..
Kram Skorpan

Svar: :)
Esmaralda

4 Anki:

skriven

Härligt strandhäng ,du kommer nog i vad det lider ...värmen ska ju hålla i sig

Här har det legats i poolen och suttits inne i svalkan ...AC is the shit !

Slappa nu det är du värd ingen risk att du dammar igen inte <3

Kram Anki med flock som skall inmundiga revbensspjäll gjorda i ugn allt går man måste inte grilla :-)

5 Jossan :

skriven

Jag har börjat fundera på vilken mening han på gymmet har i mitt liv. Komma in för att lämna igen? Men det känns som han eftersom vi är från samma ställe, tränat samma sport att vi har en koppling till varandra. Hoppas inte han var inne för att röra till allt för att säga hejdå igen.

Känner sån jobbig känsla att jag inte vill att han ska bort..

Kram

6 Tingeling:

skriven

Mysigt ni verkar ha haft det! Och jag håller med dig angående värmen, nu får det gärna vända och blir det såhär nästa sommar åker jag nog till Island! Såg att det var cirka 15 grader där nu.

Här har vi latat oss. Dottern ville inte ens gå ut, jag föreslog Bibblan, men nej, hon tycker det är lika jobbigt hon med värmen och är tröttare. Har inte orkat yoga heller och nu börjar jag känna av i ryggen. Och nu längtar jag till att yoga!

Kram!

Svar: Ja det är för varmt för det mesta.. kram :)
Esmaralda

7 Rödbränd:

skriven

Riktigt strålar svensk sommar om bilderna !! ..även för oss omediala 😉

Jag väljer oxå skuggan idag. Är mer en höst-person. Funderar om något speciellt pirr kan infinna sig för någon snart? Ser du månne.

Kram från medsyster i skuggan!

Svar: Jadå något kan hända riktigt snart... ut med antennerna.. kram :)
Esmaralda

8 Madeleine :

skriven

Skulle träffa K i onsdags men hon ställde in det igen. Har en känsla inom mig att hon inte vill ses och ljuger en massa för mig för att slippa men hon säger att hon inte är sur och vill ses.   

Är det så? Har vi bara haft en extrem otur i sommar och det kommer bli bättre när skolan börjar?   

Kram

9 Michaela:

skriven

Jag följer med till Grönland!!!!! Lider så in i helvete!😕 Härliga dagar ni har haft och vila nu så att du orkar nästa vecka igen🙂 Kram

Svar: Jamen då är vi två :) Kram :)
Esmaralda

10 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Vad myst ni hade det igår! Dock skulle det behövas lite regn. Hur har ni det i värmen? Och lilla MG?

En liten undran, tänker N någonsin på mig? Tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Vi är på väg att smälta bort... det händer att N tänker på dig men inte så intensivt eller ofta.. kram
Esmaralda

11 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Vad myst ni hade det igår! Dock skulle det behövas lite regn. Hur har ni det i värmen? Och lilla MG?

En liten undran, tänker N någonsin på mig? Tack i förhand! Kram 🐝

12 Helena Ir:

skriven

Ja,vännen..gör det ! Du kommer må så mycket bättre..

Kram :)

13 Chips och film:

skriven

Tjenare es!

Det blir en lugn lördag hos mig med. Smårisigt väder = film i soffan utan dåligt samvete!! Halleluja :) Men vart är hångelsällskapet? Kan något dyka upp? Kram och ha det fortsatt gott.


Svar: Det kommer.. det kommer, ditt hångelsällskap.. kram :)
Esmaralda

14 Kola:

skriven

Hej Esmaralda.
Så himla mysigt ni har det och eran gemenskap. Fin familj. Får man vara glad över.
En fråga Es, Ser han ut att fortsätta med henne?
Kram

15 GG:

skriven

Ska jag släppa han eller "vänta" på han? Allt kändes så bra mellan oss. Tills han blev rädd för allt seriöst...

Svar: Du vill ha seriöst och därmed tycker jag att du got t kan släppa och gå vidare.. kram
Esmaralda

16 Analiss:

skriven

Härligt fina bilderA<3

Hade själv en underbar dag igår och kom hem sent:)

Ser du någon stor livsförändring för mig snart?
kram:)

17 Ht:

skriven

Hej!
Kommer jag få fortsätta bo kvar i denna lägenhet jag hyr?
Kram..

Svar: En tid till men inte för alltid.. du bör ha ögonen öppna efter något annat.. kram
Esmaralda

18 Catarina:

skriven

Så mysigt du har det ❤️ Nu när grannens mamma, min soulmate, åkt hem blev det så oändligt tyst o ensamt här igen. Finns det någon chans för mig för en nystart med en flytt närmare stan 🙏🙏?? Det är min högsta önskan. Här ute är det bara slutna sällskap o vi har ingenting gemensamt. Jag är inte typen som berättar när det blir för svårt. Men jag kämpar allt jag kan. Kan du se nån lösning, nåt tecken, nåt hopp ...?så oändligt Tacksam för svar ❤️ Kram ❤️

19 Agnes:

skriven

Full rulle hos dig..."som vanligt", haha!
Inte är det för varmt, inte...supermysigt med svett i ögonen o värmeutslag under bh:bandet...dunkuddar som är konstant fuktiga o jeans som liksom kletar sig fast överallt...tillhör de som envetet vägrar både klänning eller shorts på sommaren...nobbar stränder o badkläder...kan sträcka mig till att göra barnbarn sällskap på någon sandremsa, men för mig finns det roligare saker att göra än att mingla på en strand eller whatever som har med vatten att göra...

På tal om relationer...älskar ju att vara singel, o som jag redan sagt...ska det bli en man så ska det vara en rysk oligark! Basta!

Är för kräsen för att lägga mig med någon random snubbe för ett sketet one-night-stand...är helt enkelt för bra och för kräsen för att låta en karl utan meriter lägra mig...sådant går ändå bara ut på att snubben ska få sitt...

Fixar hellre mitt på mitt sätt...tills den ryske oligarken dyker upp...är han inkompetent...ja, då blir det fortsatt singelliv för mig...och det är ju ändå mig själv jag sätter främst!

Vet vad jag haft i mansväg, och därmed så vet jag vad jag vill ha när det kommer till en man...och självklart siktar jag högt...varit singel i över 5 år o senaste samlaget, som var med en snubbe som var så jävla dålig i sängen, så det skjutet kunde jag lika gärna ha haft ogjort, var för 17 månader sedan...

Japp...en rysk oligark, minst...för att komma innanför mina trosor!

Kram i den underbara sommarvärmen! =)

Svar: Om solen fortsätter pina mig här söderöver så lovar jag att skicka iväg den åt ditt håll :) Jag är inte heller mycket för strandliv... jo en picknick vid ett ordentligt bord... det är trevligt men inte krånglar jag ner mig i en brassestol på stranden och blir sittande där... har jag ingen ro till... kram :)
Esmaralda

20 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer något som har betydelse hända inom kärlek snart?
Kommer jag gifta mig?
Kram

21 Christine :

skriven

Så synd att du har rätt, varje gång jag frågar om någon ny man jag träffar. Nej, det är inte rätt, nej det är bara en fling, osv.
Vill verkligen träffa en ny partner, när kommer han? Flera olika har sagt ”nu” eller ”snart” - är så otålig och nära att ge upp hoppet. Vart? När? Hur???

22 G.H:

skriven

Har sagt det förr men det tål att sägas igen! Din familj är så fin 💙
Det är verkligen speciellt att bo så där vid vattnet!

Kram:)

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

23 Rädd:

skriven

Hej!

Ser du något uppseendeväckande om min höst? Nyfiken.

kram och kärlek.

24 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att säga till hans tjej att vi har legat med varandra? Ser det ut som om han berättar för henne?
och kommer de att fortsätta relationen? Fortsätter han med henne framöver?
Kram

25 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet inte hur jag ska tänka eller vad jag ska våga hoppas på.

Har jag någon chans att vi gör ett försök? Att det blir något mellan oss?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: