På plats....

 
Då är vi på plats... i Binz !
 
Det började inte så bra... den utlovade balkongen var en slags fönstersmyg och så fanns varken ismaksin eller kylskåp/minibar !!
 
Men sånt får inte förstöra så vi  trattade papperskorgen full av  ölburkar, whisky och vit vin och på med iskallt vatten.. så vi slipper dricka ljumma drinkar... och så tänker vi att så himla mycket sitter vi ju inte på rummet  att  semesterglädjen står och faller med en balkong !
 
 
Här finns de mest vidunderliga badhotell och  alltsammans är som hämtat från en svunnen tid !
Vackert och vilsamt fast det  kryllar av människor i varenda vrå !
 
Ett absolut MÅSTE i Tyskland är döner... och  igår blev det vår lunch
 
Innan dess var  jag så himla metabolisk som sonen säger... och sur & grinig.
 
Vi tjafsade om AC-n i bilen.. och Mannabonne Glenn blev så upprörd, som han blir om vi höjer rösten och tog i och skrek så han överröstade oss många gånger om
Då måste man ju lugna ner sig !
 
Och sen med en döner och en redig bajer i magen...lekte livet igen.
 
 
Här ser ni en som är  glad i döner :)
 
 
Så fort vi checkat in på rummet... valde MG sin plats i sängen... dvs han valde båda sängarna agenom att sträcka ut sig på tvären.. rakt över !!  Det är MG det !!
Man flyttar på honom och direkt ålar han tillbaka... gång på gång på gång...
 
Vi får väl slåss om sovplatserna i natt  !!
 
Fortsättning  följer  - om vår kväll på stan
 
Kram & kärlek
 
1 Conny:

skriven

Hoppas sovplatsslagsmålen gick lugnt tillväga!

Svar: Jadå, ingen blodvite uppstod.. kram :)
Esmaralda

2 Jen:

skriven

Ja att hålla sig lugn och att inte låta glädjen påverkas är nog viktigt även om det inte alltid är så lätt.

J som jag har träffat verkar inte höra av sig mera. Vi var nog rätt olika men lite ont gör det nu. Jag hoppas alltid för mycket och blir sedan sårad. Jag skulle lite tragiskt nog vilja veta om du kan se varför det inte fungerade (gjorde jag något fel) och om han kommer att höra av sig igen? Det skulle underlätta för mig i att gå vidare.just nu känns det som att jag inte är bra nog för någon och vet inte hur jag ska gå vidare eller våga öppna mitt hjärta igen.. han och alla andra verkar alltid söka någon bättre och jag är aldrig bra nog ...
Vad ser du?

Njut av din resa!
Min hålls man har jag hittat så jag hoppas den kan hjälpa mig lite.

3 Skorpan:

skriven

Mums, inte illa. Fast en liten besvikelse förstår jag att balkongen var... Det kan du ju nämna om i utvärderingen av hotellet, om du gör sånt Es ;). Men slutligen har ju allt att göra med hur du förhåller dig, så sant så...

Intressant det här med att åka på semester o hur det ofta uppstår gräl just då. En bekant berättade hur de grälade två dagar i sträck då de åkte på resa ensam, hela årets besvikelser o jävligheter gicks igenom, o efter det funkade allt hur bra som helst?! Tur att ni hade Mannabonne med er som tog ner er på jorden igen ;). Nu blir det definitivt en bra minisemester därnere.

Själv blev jag omvald till kattskötare för andra gången detta år ;). Nåja, inget stort, se till att maten står på bordet, nej golvet ;) vissa tider samt att lådan är fräsch o tömd från skit. Ska väl ordna sig. Fast lite funderar jag på att kanske åka iväg på resa, sista skötdagen, men det är inget säkert. Borde jag göra den resan Es, för allas skull?

Nu iväg o kolla om ryggen håller träningen, trilskats en vecka nu, aj.
Ha det gott!
Kram Skorpan

Svar: Ja MG är bra på att avbryta gräl... han går all in för att överrösta och det gör han med besked... och då kan man ju inte annat än skratta ! Resan kan vara bra att göra - och det tror jag du själv känner också. Kram :)
Esmaralda

4 Michaela:

skriven

Det där såg jävligt gott ut! Som kebab. Gulle MG som säger till när ni bråkar :) Jag hade haft Ac:n på max för att få uppleva kyla igen. Hoppas att det löste sig med sovplatserna sen :) Och härligt att ni är på plats!

Alltid lika kul att börja jobba 7.00 en söndag. NOT! Mamma åkte till Arlanda igår och blev sittandes i 3 timmar pga tekniskt fel på planet. Jag som är flygrädd blev oerhört lättad att de tog beslutet att inte lyfta. Hon har bokat om till måndag så får se om hon kommer iväg då istället. Kram och pussar till MG.


Svar: Det är nog en sorts kebab....och allt löste sig :) Verkar som om mamma kommer iväg på måndag istället... MG pussar tillbax och kram från mej :)
Esmaralda

5 Smulan..:

skriven

Det gäller att vara uppfinningsrik.
Svärföräldrarna letar mindre lägenhet så dom kan sälja den bostad dom har. Dröjer det länge tills dom hittar något?
Ha en fortsatt härlig dag här blir det strandhäng igen.

Svar: Jag tror inte det dröjer så värst länge innan de hittar en bostad som de kan tänka sig.. kram
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer J han vilja prata med mig när jag gör en projekten för den skola?

Kommer vi prata med varandra också?

Men kommer vi förlåta varandra...

Jag hoppas att få träffa honom och prata med honom också...

Finns det möjlighet för mig?

Jag har för mycket förväntningar att få träffa honom.

Har det härliga sommar...

Jag är orolig för skogsbränder i svar ute nu men hoppas snart det släcka... och blir lite kallt också som vi behöver... för mycket varmare i här månaden.

😊


Svar: Ni träffas men jag ser inte att det bli så mycket mer... och han blir allt mindre viktigt med tiden... och det här med alla bränder är skrämmande... och så ovant för oss i Sverige.. kram :)
Esmaralda

7 Rebecca:

skriven

Så fint det ser ut :) hoppas ni får det riktigt bra. Känner igen det där ned AC "bråk". Va precis på semester och acn funkade ej i bilen o bilresan var 9 timmar, men man vande sig tillslut.

En fråga, varför tänker jag så mycket på honom igen? Kommer vi ses igen i detta liv? Kram

Svar: Ni kommer nog ses men mer än så känns det inte som om det blir.. kram
Esmaralda

8 Susan:

skriven

Så härligt det ser ut, och gott🍻
Ni får säkert fantastiska dagar där, med eller utan balkong.

Idag ska det ses Mamma Mia, lite feelgood o romantik e ju aldrig fel... i väntan på lite egna amorösa äventyr❤️

Kram


Svar: Jag älskar den filmen ! Kram :)
Esmaralda

9 Tjeh:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att höra att ni är på plats. Lite synd med det som utlovats men som ni säger det står inte och faller på det.

Finns det någon möjlighet att han väljer en fortsättning med mig som ett par?
Kram



Svar: Det ser inte ut som om det kommer utvecklas något riktigt seriöst här... kram :)
Esmaralda

10 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Mg ser ut att njuta och det får han.

Ser du några tankar eller reaktion på mitt sms?
Kram

11 Sillen:

skriven

Hej!
Tråkigt med balkongen, men håller med dig, låt inte det förstöra semestern! Hoppas ni får en toppen semester.
Vill så gärna veta vad killen jag träffat vill med oss, är jag bara någon han roar sig med när han har lite tråkigt? Eller kan det bli något mer? Jag vill och orkar inte gå på samma nit igen.. Men samtidigt vill jag inte avbryta något som kan bli något väldigt bra bara för att jag är rädd för att bli sårad igen...

12 Lollo:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Njut av din semester, det ser verkligen fint ut.
Jag har bara en liten fråga:
Jag undrar om du ser ifall jag får ett nytt jobb om jag söker.
Finns där någon chans? Känner att jag måste försöka men är så osäker på om det är ens lönt att försöka.
Allt gott till dig

Svar: Söker du har du chansen och den ligger på över 50 % och det är ju inte så illa.. kram
Esmaralda

13 Cecilia:

skriven

Herregud vad gott det ser ut! Ser nästan ut som en kebabbåt.

Känns det som att jag kommer undan med detta? Kramar

Svar: Döner och kebab är nog ungefär samma sak.. tror jag..... ja det verkar som om du kommer undan, någon stor grej blir det inte av det..... kram :)
Esmaralda

14 Helena Ir:

skriven

Så var då drickat räddat också..uppfinningsrika är ni..det är klart att det är så man gör! Det där ni åt..såg ju väldigt gott ut!!

Av värmen kan man bli sur och grinig..

Jag hade en kvinna snett framför mig på planet..som nog var rätt sur och barnslig..i vår ålder! Hon fick för sig att hänga med armen på sätet bredvid sitt eget..hennes mans tror jag. Jag hade beställt sån där kod så jag kunde titta på film,serier mm för att tänka bort min noja för att flyga..Så kvinnan hon tänkte sig väl inte för utan fingrar och långa naglar hängde över "skärmen"..på det jag skulle titta på. Jag försökte göra henne uppmärksam på att jag tittade..om hon kunde dra upp handen.
Fnys och sur blick fick jag tillbaka..och efter en stund så låg armen precis ovanför skärmen igen..suck! Inte ovanpå men ändå för att visa att hon gjorde som hon ville..
Det går inte annat än att skratta..jag börjar inte bråka på ett flygplan!!

Jag hoppas på att kunna åka tillbaka till Rhodos igen..jag mådde så mycket bättre med både värken och oron gjorde sig inte heller påmind på samma sätt.. Och det vore så kul att träffa M igen..kanske hyra ett hus..

Ha en fin dag tillsammans!

Kram :)

Svar: Ja, somliga är bara för mycket !! Rhodos passar dig så bra- och visst kommer du tillbaka :) kram
Esmaralda

15 åsa:

skriven

Hej E!

Det såg gott ut både mat o för MG fniss.
Man blir lite matt i värmen .
Kan det komma oväntade pengar under min resa tro ?
Mååååå vääl!
Kram Åsa

16 Lindis:

skriven

Hoppas ni får en riktigt skön semester.
Mg är såååå söt.

Kommer jag att få mitt nuvarande jobb som ordinarie?
Blir det bra på jobbet?
Semesterkramar

17 Jen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser fint ut ändå tycker jag. Nästan som sagornas värld.
Ser du någon fortsättning med den tjejen och han?
Kram

18 HuldaMaräng:

skriven

Det ser härligt ut!! Det påminner mig om när jag och min man, nykära som tusan, for till Smögen i hans skåpbuss. Vi hade inte råd med boende så vi lånade min brors uppblåsbara säng och la den bak i skåpet. Mysigt hade vi!! Och roligt. På morgonen upptäckte vi nackdelen med att glömma filt att ha ovanpå bädden . Smögenluften i sängen blev nämligen iiiiiskall!!!
Igår blev jag påmind av min väninna, hon med det underbara kacklande skrattet, att sätta andra ord på min ekonomiska situation. Då kommer det nämligen att lösa sig, menar hon. Hon pratar väl lite om attraktionslagen :) Jag är så glad att jag har henne!
Ha en fin semester!

Svar: Ja hon är en himla go och bra tjej din väninna.. kram :)
Esmaralda

19 Smöla:

skriven

Kommer resan ner gå bra eller finns de några varningar under resan och semestern på Öland..

20 Lollo:

skriven

Tack för ditt svar

21 Madeleine :

skriven

Okej det kan jag förstå men hur kan man vara så upptagen att man inte ens kan svara på en enkel fråga. Jag får mer känningar att hon inte vill umgås med mig längre men inte vågar säga nåt. 
Blir bara så trött på att jämt komma i andra hand och att kompisar skiter i en. Jag har ingen att umgås med, ingen hör av sig utan jag måste göra det först. Är jag en sån värdelös vän?? 
Tycker allt känns piss nu och jag tvivlar på att det någonsin blir bättre för mig. Är så ledsen just nu och rädd :/ 

Jag förstår inte vad jag gör få fel?

22 EPM :

skriven

Hej!
Så fint det ser ut, verkar vara en mysig ort. 😊 Vi kom hem igår, Legoland var en höjdare för alla.
Ffa en åkattraktion som innebar att man åkte ett skepp med vattenpistoler på; skeppen sköt på varandra och folk på ”kajen” kunde skjuta på båtarna.
Sista gången vi åkte slog det mig varför folk skrattade och log så när vår familj kom åkandes; varje gång vi attackerade så sköt vi alla fyra helt besinningslöst på de som attackerade oss, samtidigt som vi alla var totalt genomblöta och unisont skrek ”aaaaaarrrgggghhhhh!” i attacken. Att vi också stog i storleksordning gjorde nog inte det mindre underhållsnde😁

Nu är vi hemma, kul med roadtrip men när ungarna blir trötta och konflikten ligger och pyr precis under ytan så är det nog. De är ju små, det blir fler bilsemestrar iallafall. 😊

Min sista semestervecka nu, hoppas den blir bra! Kommer han hitta nån lägenhet snart?
Kramar

Svar: Legoland.. där har jag inte varit sedan sonen var liten. Mysigt ställe och jag hade ju ett legotokigt barn så han skulle kolla varenda konstruktion väldigt noga :) Han bör hitta lägenhet snart men måste ligga på och vara aktiv i sökandet.. kram
Esmaralda

23 <3 😓:

skriven

Såklart MG ska ha bästa sovplatsen.

Är så upprörd och ledsen över H hur hon resonerar.Jag och min andra vän pratade länge om hur hon är igår och att jag måste sätta gränser.
Även våra föräldrar blev ledsna över hur hon tänker och snålheten verkar blivit sjuklig. Hon har minst en miljon på banken men ändå ska det snålas.
Mamma sa igår det spelar nog ingen roll att ni pratar med henne hon kommer tycka att du har fel och allt handlar om pengar för henne.
Minsta lilla öre ska vara fördelaktigt för henne så hon inte ens behöver betala dricks när man går ut.
Det är så synd för hon är en av mina käraste vänner annars. Skrivit ett sms till henne jag inte skickat iväg...Men vill förklara hur jag känner. Kommer hon bli sur om jag skickar det ? Vänskapen är i gungning känner jag. Min andra vännina gick i taket efter hon skrev att det kostar bensinpengar för hennes fru att hämta henne när hon träffar oss. Svarade kort bara att hur man tar sig hem efter våra träffar ansvarar man för själv. Skulle aldrig i min värld säga till mina vänner nu tar jag taxi hem som jag ofta gör för att det var ngt det skulle betala åt mig.
Kram


Svar: Ja, människor kan bli maniska kring allt, pengar också och det verkar din väninna ha utvecklat. Sorgligt eftersom det drabbar en annars bra vänskap. Du behöver prata ut med henne om detta och föreslå att ni delar allt av betydelse men att du inte kan hantera petigheten.. det kan riskera vänskapen men den bryts helt och snabbt om du inte försöker agera.. kram
Esmaralda

24 Milla:

skriven

Hur mår MG i värmen? Han var ju illa däran förut.
Jag mår väldigt upp o ner nu, tankar som maler om mitt äktenskap i förtryck. Häromkvällen träffade jag min stora ungdomskärlek på stan o det var många år sedan o saker som aldrig blivit uppklarat o pratat om från min sida. Nu fick jag göra det o vilken trygg o fin man han är. Jag får sådan ångest, jag väljer destruktiva relationer där männen inte är bra för mig. Varför gör jag så när jag kunde haft det bra med min ungdomskärlek o hur tog han mitt prat?

Svar: Han tar det lugnt.. badar ofta, dricker mycket och några riktiga långpromenader blir det inte... han mår så gott :) Du och din ungdomskärlek hade inte kunnat bli lyckliga tillsammans så du har ingenting missat.. kram
Esmaralda

25 HS:

skriven

Haha, jag förstår vad din son menar med metabolisk... Jag blir psykiskt labil när jag är hungrig. Kan inte koncentrera mig, blir irritabel, ifrågasätter meningen med allt så pass att det kan likna en smärre livskris. En gång var jag så hungrig att jag fick minneslucka på ett arbetsmöte då de hade glömt bort min lunch, vilket ledde till en pinsam situation...

Ett rejält mål mat i magen och sen löser sig allt lätt som en plätt!

Ser riktigt fint ut därnere. Hoppas att ni får en toppensemester! Själv har jag avbokat resan till Lappland då det blir för varmt för fjällvandring. Blir bilsemester i Danmark istället så kan jag svalka mig i havet. Är lite skeptisk till campingplatserna därnere men hoppas hitta nåt lugnt ställe att övernatta på.

Kram

Svar: Ja eller hur !!! Lite mat och man får en ny syn på livet :) Bilsemester känns klokare just nu med tanke på värmen.. kram :)
Esmaralda

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo den resan måste jag nog göra..
Illa ställt.. Det har gått hastigt utför o jag hoppas att det inte blir en utdragen ”process” utan att det sker fort. Låter hemskt att säga det, men det hoppas jag på..
Kram Skorpan

27 Anki:

skriven

Go´förmidda Es !
Tur ni har MG med er på resan Här har Mira iklätt sig rollen som peacemaker ...Ni är ju uppfinningsrika ,klart man kan använda sopkorgen !

Det var i Binz sonens bil gick sönder ...han fick tillbringa 4 dar där och det var fint men räckte för ungdommarna .Han bodde på ngt medeltidshotell .. och så regnade det...

Hoppas ni har tur med vädret även om MG kanske föredrar svalare väder

Ha en go vistelse
Kram Anki med flock

Svar: Faktum är att det mest verkar vara lite äldre människor här.. festsugna gamlingar.. i min ålder.. herregud... det är över 30 grader varmt och vi smälter bort.. men trivs.. kram :)
Esmaralda

28 Skytten1:

skriven

Fint ser det ut där, ser du om jag kommer få en positiv semester och inte ensam mycket?

Svar: Ha en god planering och semestern blir bra.. kram
Esmaralda

29 f:

skriven

ser mysigt och gott ut, :) kan du se hur relationen mellan min man och hans bror som är här kommer bli??

30 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha, vad kan man bråka om Ac:n, olika temperaturer kanske? Nej Mg är nog som barn vill inte höra sina föräldrar bråka.

Den här flytten till en annan ort du sett för mig. Ser den ut att ha med ”honom, F-L ” att göra som finns i mina tankar nu?
Har flytten med en kärlek att göra?
Eller ser du att jag gör den själv?
Har jag snart en riktig kärlek i mitt liv?
Kram



Svar: Jag vill ha fullt ös på AC:n så det virvlar om öronen och vännen vill knappt ha npn AC alls... är man dessutom hungrig.. då kan känslorna svalla :) Det ä troligt att du gör flyttens själv... kärleken kommer.. kram
Esmaralda

31 f.u:

skriven

godmorgon ser du om det kommer något nytt och roligt in i mitt liv. kram

Svar: Japp det gör det, absolut.. kram :)
Esmaralda

32 kvinnan:

skriven

undrar kommer vi bosätta oss utomlands.

33 Tjeh:

skriven

Hej Esmaralda.
Ursäkta att jag frågar igen,
Men ser du möjligtvis varför det inte kommer att utvecklas till något riktigt seriöst med den här mannen?
Kram

34 Mirran:

skriven

Hej Es
Ser du om kärleken dyker upp i höst?
Kram

35 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Underbara ,härliga MG!!
Det gäller att ha koll på husse och matte.
Snabbhet gäller när man kommer in på hotellrummet..det vet du MG😊..för ska man göra det bekvämt och bra för sig ,ja då tar man bästa platsen!

De andra får nöja sig med vad blir över..
Det märks att du är berest Es..
Du är van att lösa de små "problemen" med din uppfinningsrikedom 😊
En papperskorg kan användas till mångt och mycket..som ex flask-yacuzzi 😊
Ha en toppenbra resa!

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Exakt.. plastpapperskorgar borde finnas överallt.. kram :)
Esmaralda

36 Ali:

skriven

Ser helt fantastiskt ut 👌
Naturligtvis ska man inte hänga läpp att man inte fick balkong eller ingen ismaskin, men det är ändå rätt surt när det är det man bokat och betalt för...
Nåväl det går säkert ingen nöd på er för det, för ni har ett så ”open mind” och det vinner man ju själv på.
Inte fel att starta med en Döner och kall öl.. 😋

Känner mig rastlös och det är alltid jobb det handlar om, flyr jag från något, eller varför är jag så missnöjd? Jag är verkligen inte nöjd på jobbet, men kommer jag någonsin att blir det.... bemanning kanske passar mig bäst i alla fall, eller?
Kram

37 Oroligtjej:

skriven

Hej

Kommer jag och P har någon relation ihop?

Vad händer just nu mellan oss?

Har han känslor?
Gillar han mig?

När kommer han jag ses igen? Inom hur långt tid


Jag hade gärnat velat ha svar på det här eftersom tar energi ifrån mig jag kan inte släppa det tills jag fått något svar

Kram oroligatjejen

Svar: Jag ser inte hur han tänker eller känner men jag ser inte honom i en seriös relation med dig framöver.. någon annan dyker upp som passar dig så mycket bättre.. kram
Esmaralda

38 Hilda:

skriven

Mmm låter gott med döner,måste prövas när jag åker dit:)

Ser du något skoj på intågande för mig?
kram

39 Sessan:

skriven

Ja vilka olika liv vi lever vi människor.
Vi jagar hö till djur både egna och andras och riktigt trevligt stundtals. Tråkigt att man inte kan hjälpa alla men så är det. Nu har riktiga stölsförsök blivit inblandaat också. Och bränder rasar. Har 6 stora brandsläckare i bilen som nästan kom till pass men brandkåren tog över.
Ser du någon kring min ungdom som ska resa bort innan hon fyller och vara borta i ca i två veckor.
Höll på att råka illa ut sist så jag är lite nojjig.
Kommer hon inte på det långa programmet hon sökt?-


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: