Partyt fortsätter.....

Och för att fortsätta på gårdagens ämne…selfpityparty.. så anser sig många ha haft en sådan hemsk barndom och uppväxt att de är berättigade att må dåligt  .

Det är de inte.  

Hur hemsk en barndomen än varit så kan man inte luta sig på eländet genom ett  helt långt liv. 

Har man tex  varit mobbad i skolan och känner att man har svårt att komma ikapp.. där är man skyldig sig själv och sin  omgivning att  gå i terapi.  Det är lika självklart och inte märkvärdigare än  att  man söker läkare och får antibiotika vid halsfluss.

 

 

 

Det absolut viktigaste är att ringa in VARFÖR man  är dränerad, inaktiv och längtar efter något annat.

När man kan sätta fingret på detta – DÅ kan man skapa förändring och alla kan ta sig en rejäl bit framåt.

Man kan aldrig lasta en partner för sitt eget mående – helt enkelt eftersom man själv är ansvarig för sina val

Har man sambon från hell som suger ut all god energi – då har man valet att lämna.

Om man rannsakar, oavsett situation, så har man massor av val i det lilla.  Ser man dessa val och tar  sitt ansvar att välja – då tar man också steget mot  positiv kontroll och ett bättre mående.

 

 

Camilla till exempel… hon  har tre väninnor som hon träffar då och då och tjatar hål i huvudet på.

Det är bara gnäll om maken.. han gör si eller så och hon är så trött på förhållandet och  kastar ögon på andra män hon möter.

Hon skulle gärna byta ut honom om bara något tillräckligt bra kommer i hennes väg. 

Ingen av väninnorna kommer att orka med henne  särskilt länge och själv kommer hon inte att begripa varför.  När självinsikt saknas – blir det jobbigt för omgivningen !!

 

 

 

 

Ingen orkar med någon som konstant söker sympati

Jaha, nu har jag rutit klart om detta  ämne för den här gången och hoppas inte att jag skrämt bort er, kära bloggfamilj 😱

 

Kram & kärlek

 

 

1 Michaela:

skriven

WORD!!😄 Nu brakar det loss här i Sthlm och även om jag tycker att det är obehagligt med åska så är det underbart att det regnar😁 Drömde att jag skulle genomgå en hjärnoperation och så vaknar jag av buller och brak. Hög puls kan jag säga! Och ingen sanndröm hoppas jag! Kram och godmorgon!

Svar: Nix, ingen sanndröm alls.. kram :)
Esmaralda

2 Jennifer:

skriven

Hej, jag igen som velar vidare.... ta jobbet eller inte? Alltså det borde vara ett lätt beslut men det känns som världens svåraste beslut.

Har sådan beslutsångest, tankarna snurrar och drömt mardrömmar hela natten. Jag KAN INTE fatta ett beslut kring detta. Jag är rädd att jag inte kommer att klara av jobbet och pressen och ansvaret det innebär att åka iväg ensam med en liten unge, och dessutom jobba heltid.... hon kanske är för liten?

Fina Es, jjag funderar kring det du svarade tidigare på bloggen, då jag trodde att jag inte fått jobbet och frågade varför jag inte fick det, och fick då som svar att det inte var meant to be att jag skulle få jobbet och att det inte hade blivit bra om jag fått det och åkt iväg. Stämmer det fortfarande?

Argh jag har bara några dagar på att fatta beslutet och det känns som om hur jag än väljer, så kommer jag att ångra det beslutet. Kram från världens veligaste J.

3 Browallia:

skriven

Det ska till mycket mer för att du ska skrämma bort mig från bloggen :D Uppskattar ditt uppriktiga och raka sätt.

Önskar dig o MG en skön söndag :)

Svar: Tack snälla o både jag o MG skickar kram :)
Esmaralda

4 Rosa:

skriven

Mycket klokt rutit Es.inget blir ju heller bättre av att ältas.

Att gnälla är som.att gunga gungstol. Man har nåt att göra men man komme ingenstans.

Hamnat i en riktig passion. Men kan inte sluta tä ja på.killen jag träffade innan. När kommer mannen som är min riktiga soulmate? För även om jag vill ha dessa män också känns de inte rätt..... eller?

Här kom.regn och åska på morgonen. Så.härligt.

Kram

Svar: Din känsla ska du lita till o aldrig vara kvar i en relation som inte känns helt rätt... och det rätta kommer även om det kan dröja lite.. kram
Esmaralda

5 Jess:

skriven

Hej Es! Kommer han följa med mig när jag åker bort nästa helg?
Kram

6 Cecilia:

skriven

Om inte dina "spökhistorier" skrämmer iväg oss, så finns det nog ingenting som kan göra det.

Är jag för påträngande och bör tona ner lite? Vad tycker hon om mig? Kramar

Svar: Tack för input :) Ja, ge henne en chans till respons.. hon tar lite tid på sig.. i detta är ni olika.. hon gillar dig. .kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas att det finns något kontakt eller kom vi träffas igen i framöver?

Som jag är i sorgligt över A honom...

Har han tänkt om nu för allt om mig?

Hoppas att vi kommer ses igen...

Ha det bra

8 Helena Ir:

skriven

Jag orkar inte ens med mitt eget gnäll..ibland får det pysa ut..från både mig och väninnor..sen får man skärpa till sig..och se något annat i livet. Mår man dåligt så stöttar man varandra..det är något annat!


Regn och åska vid 6 tiden här..men inte blev det mycket inte..

Ha en skön slappardag..jag ska se nya avsnitt av "Orange is a new black"

Kram :)

Svar: Ha en bra mysdag :) kram
Esmaralda

9 Jossan :

skriven

Gör morgon!

Idag är jag rätt trött faktiskt... igår blev det kalas för min systerson och en del av släkten. Idag skiner solen och det blir att ta vara på timmarna. 2 veckor kvar av lovet bara..

Fick veta en sak om han på gymmet igår och blev lite ledsen.. Jag har börjat fundera på vilken mening han på gymmet har i mitt liv. Komma in för att lämna igen? Men det känns som han eftersom vi är från samma ställe, tränat samma sport att vi har en koppling till varandra. Hoppas inte han var inne för att röra till allt för att säga hejdå igen.

Kram

10 <3:

skriven

Godmorgon kära Es inte kommer du skrämma iväg din bloggfamilj.
Ser du något positivt för mig i höst ?
Kram

11 Solen:

skriven

Godmorgon! ☀️
Nej då! Det är inget tjat utan bra att man blir påmind igen och igen.
Att man själv behöver ta tag i saker om man vill ha förändring.
Och hur jobbigt det än kan kännas innan och hur svårt det än verkar vara att ta steget så är det sedan så skönt när man är förbi och ur den sits man har haft och man känner att man lever. Jag trodde i mitt huvud att det var nästan omöjligt att lämna ett förhållande och hade en massa ursäkter för varför det var bättre att vänta. Barnen vad skulle de säga...föräldrarna, syskonen, grannarna. Arbetskamraterna.
Vilka idiotargument. När jag sedan väl insåg att det var idioti och att det enda viktiga var vad jag ville och kände så gick stegen framåt och ut ur förhållandet. Och jag kände mig stärkt av råden som du skrev till mig Esmaralda.
Och nu efteråt så var det ett stort steg men ändå så lätt på något sätt. Det har haft sitt pris med en urusel kontakt med exet som blev helmärklig och bröt med barnen.
Men - det hade aldrig varit rätt att stanna kvar. Efter allt stök och när jag ändå mådde så mycket bättre ensam kände jag, hellre ensam och att jag mår bra än i ett förhållande som bara ger ett dåligt mående det mesta av tiden.
Nu har jag efter en tid med egentid träffat en fantastiskt mysig man som jag har ett så fint förhållande med. Det känns helt rätt och fortsätter det så här så blir det nog vi för alltid.
Ha en mysig söndag! ☀️☀️☀️

12 Lotta:

skriven

Visst är självömkan jobbigt och det är många som gnäller, men ändå är de kvar i eländet, kanske för att det är det dom vill iallafall. Konstigt. Däremot för dom som längtar efter något annat och kanske inte lever det liv dom vill leva så kan det ju vara så att man inte kan påverka sitt eget liv till 100 procent. Så är det ju. Så mycket som spelar in liksom.

Jag undrar var jag hittar min kärlek? Nätet? Krogen? Konsert? Har letat länge nu.

Kram L

13 Jossan :

skriven

Åh Gud! Nu har jag nog gjort bort mig.. skrev precis till han på gymmet om han var i vår födelsestad att han kunde höra av sig om han ville. Usch kommer kanske aldrig får svar på det... hoppas på positivt svar...


Kram

14 Jennifer:

skriven

Hej, jag igen som velar vidare.... ta jobbet eller inte? Alltså det borde vara ett lätt beslut men det känns som världens svåraste beslut.

Har sådan beslutsångest, tankarna snurrar och drömt mardrömmar hela natten. Jag KAN INTE fatta ett beslut kring detta. Jag är rädd att jag inte kommer att klara av jobbet och pressen och ansvaret det innebär att åka iväg ensam med en liten unge, och dessutom jobba heltid.... hon kanske är för liten?

Fina Es, jjag funderar kring det du svarade tidigare på bloggen, då jag trodde att jag inte fått jobbet och frågade varför jag inte fick det, och fick då som svar att det inte var meant to be att jag skulle få jobbet och att det inte hade blivit bra om jag fått det och åkt iväg. Stämmer det fortfarande?

Argh jag har bara några dagar på att fatta beslutet och det känns som om hur jag än väljer, så kommer jag att ångra det beslutet. Kram från världens veligaste J.

15 Ht:

skriven

Hej!
Har spått mig hos 2olika medium nyligen o båda har sagt samma sak, att till hösten så blir det förändring på mitt jobb och dem båda såg någo utbildning/projekt, med detta så kommer lönen höjas.
Kan du se om detta stämmer?
Kram!

16 Tingeling:

skriven

Inte har du skrämt bort mig i alla fall! 😁 Det du säger är ju sant! Som sagt jag lärde mig efter min förra relation, bättre sent än aldrig!

Vaknade i natt av att det regnade. Luften är kvav och kladdig men ingen direkt sol. I dag ska vi i alla fall ut har jag bestämt. Känner mig jättetrött. Kunde inte riktigt somna om efter jag vaknade av regnet pga ryggont. Så i dag ska jag yoga. Och sen borde jag gå till kiropraktor nästa vecka. Är så dyrt bara 😕

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Tack för det :) Här hos mej regnade det också i natt o hade hoppats det skulle idag på dagtid så man kunde njuta av det ! Ha en mysig yoga.. kram :)
Esmaralda

17 Pi:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha, nä du skrämmer inte bort oss.
Jag har för det mesta fina vänner. En blev jag lite besviken på då då hon pratade om sig själv men frågade aldrig något tillbaka om den andra.
Jag själv försöker tänka mig för, för visst mår man dåligt ibland. Men man behöver ju vara rolig inför sina vänner också eftersom dem är viktiga.

Esmaralda, Kan jag våga hoppas på honom? att vi kan fortsätta seriöst att det blir något?
Vad känner och vill han med mig?
Kram

Svar: Det känns inte som om det blir ni i framtiden.. finns någon annan för dig.. kram
Esmaralda

18 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack det det här blogginlägget och för att du delar med dig utav att få självinsikt.

Ser det ut som om han berättar för henne att vi haft intimt umgänge?

Ser det ut som om han och hon fortsätter framöver med varandra?

Kram

19 Skorpan:

skriven

Kloka ord som vanligt o du viss sierska o terapeut ;). Det du skrev om att man inte kan lasta sin partner för hur man mår, det skrev du en gång åt mig också, bekanta ord alltså.. O det stämde ju o fick väl mig att inse hur det hela låg till. Tack för sparken i aktern ;). Utan den hade jag inte varit här där jag är idag. O Camilla har snart inga väninnor, den saken är klar. Tror ingen blir skrämd av ditt rytande men nog ska väl nån ändå komma med en avvikande åsikt o kanske ett o annat mejl ska du väl få ;)?!

Nu har hettan lett till dåliga nätter o då är frågan hur man ska orka till jobbet? Kunde gott fortsätta vara hemma fyra veckor till ;), men det går ju inte. Ser det nya jobbet vara inom räckhåll nu? Eller är det långt borta ännu? Det är väl ett helt ”vanligt” jobb med ”vanlig” semesterlängd?! Undrar så inom vilken bransch det är, men det vet jag ju inte förrän jag har fått det ;).
Ha en bra dag i den fortsatta värmen..
Kram Skorpan

Svar: Ja, det är så lätt att håll någon ansvarig för ens lycka.. men den bollen har man alltid själv. Jobbet hamnar inom den "vanliga" kategorin.. kram :)
Esmaralda

20 Jennifer:

skriven

Hej, jag igen med mina funderingar... OM jag tackar jag, tror du det blir bra för mitt barn? Kommer hon att trivas och få vänner? Lära sig språket?

Är livrädd att välja fel. Jag vill som sagt säga ja för MIN skull, men lutar mot ett nej om jag enbart tar dotterns behov i beaktande. Samtidigt vet jag att jag skulle
ångra mig om jag säger nej. Kram

Svar: Du behöver få information om alla detaljer - särskilt kring din dotter och hur det kan ordnas för henne.. och därefter fatta ditt beslut.. kram
Esmaralda

21 M.M.:

skriven

Mig har du inte lyckats skrämma bort, trots att jag har haft en dålig uppväxt och har stort bekräftelsebehov;) jag är medveten om det, försöker ta ansvar och därför jobbar jag på det.

Du sa att jag en gång skulle träffa en glad och passionerad man, jag träffade någon i fredags, ser det ut som han?

Kram

Svar: Du märker snart om det är hann.. var sann mot dig själv i det du känner... kram
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte är vi så lättskrämda inte !Krävs nog mer för att skrämma bort oss ;-)
Viktiga ämnen ,är alltid bra att ventilera

Blixt o dunder vakna man av vid 04 och regnskvätten var som en spottloska...tur man inte känner brandrök...

Idag mot Årsta slott och guidad tur ,ensam denna ggr med ämnen som historiska händelser och hemliga rum...

Kram Anki med flock

Svar: Låter som om det ska bli en riktigt intressant dag för dej.. kram :)
Esmaralda

23 Cj:

skriven

Haha.. nej inte har du skrämt iväg dina följare💕.
Alla har sitt egna ansvar över livet, och man måste ta tag i det som är jobbigt/svårt.
Hjälp finns alltid att få. Men det svåraste är nog att inse hur man själv är/ fungerar.. att lära känna sig själv.
Nu jävlar har åskan och regnet verkligen kommit, dunder och brak💦⚡️💥..
Har jag något 💕dunder att möta snart? Kram

Svar: Ja, självkännedom sitter långt in !! Här gassar solen och inte ett regnmoln i sikte.. suck... du möter någon.... helt klart... kram :)
Esmaralda

24 GG:

skriven

Angående min vän... tog jag rätt beslut att backa från henne. Det har varit en lååång väg med väldigt blandade känslor. Kändes som min stora läxa i livet på något sätt.

Kram

Svar: Du tänker rätt... kram
Esmaralda

25 Sus:

skriven

Hej
Sant....
Eget ansvar.....
Hur blir det för mig......
Love sus

26 Lunora:

skriven

Hej!
Jag känner mig lite orolig inför nya jobbet i morgon....kommer jag att axla och trivas i rollen?
Hur mår min Gabbe? Han är lite söndrig men finns det fortfarande energi kvar?

Kramar Ulrika

Svar: Det kommer gå fint.. ge det lite tid att hitta din plats... Gabbe har fortfarande energi.. kram
Esmaralda

27 EPM :

skriven

Inte alls bortskrämd, vettigt och nödvändigt att säga. Hade några bekanta tidigare som alltid pratade om hur kassa och lata deras sambos var, till slut undrade jag inte varför de lämnade dem. Responsen var total chock och ilska över att jag föreslog detta extrema. Det visade sig att det var så de pratade, de hade liksom inget att prata om om de inte klagade på sina respektive. Ledsamt.

Vill bara påtala att jag är grym på att servera öl! Hade en kanondag och kväll igår när jag serverade öl för en kompis bryggeri på en liten ölfestival.
Natten blev sämre med en förbannad och berusad J med svart blick... jag gick.
Tror det är meningslöst att prata och reda upp. Han ser bara sitt... alltid.
Det gör mig ledsen.

Kramar

Svar: Härligt med ölen & festivalen och du serverade som om du aldrig gjort annat :) Bra att du lämnade... bättre än det blev... kan det inte bli.. kram
Esmaralda

28 Sofia:

skriven

Hej Esmeralda,

Jag är förälskad i B. Jag vet att jag borde släppa honom men kan ej riktigt än. Jag undrar om han också känner något för mig och om vi kommer att ses snart igen.
Kram
S


29 HuldaMaräng:

skriven

Hej!
Jag har, i relationer, alltid varit den som flyttat in i mannens hus. Jag har respekterat detta och inte gjort några större ingrepp i fastigheten. Nu är jag gift och därmed borde väl halva huset anses vara mitt, men jag har fortfarande svårt att göra något rent aktivt för att jag blir osäker på om jag har lov, förmåga och vad maken ska tycka sen. Och det handlar ju om MIG. Jag vet ju att jag kan egentligen. Jag är bara rädd. Tänk om det skulle bli riktigt bra. Och vad ska han göra, min snälle gubbe??? Det värsta som kan hända är att han retar sig på en dåligt spacklad skarv i tre år (vilket är asjobbigt men föga farligt). Och min hobby. Om jag tar hand om den och tävlar lite så kanske han kommer igång med sitt. Åh, det känns som att det är min offerkofta du pratar om och det är bara jag som kan ändra det. Ta plats på ett annat sätt.
Tack för du finns

Svar: Prata med honom om att du vill skapa förändring o göra bostaden också till din... och sen går du loss... våga ta plats... kram
Esmaralda

30 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna hända något romantiskt här?
Kram

31 PiaS:

skriven

Hej Es,

Det är bara bra att vi får läsa och ta till oss dina kloka ord och vakna till så att säga. Ibland är det bara bra att vara lite ”barsk” 😉.

Jag har ju skrivit några gånger om att jag träffat en man, M. Mycket känns väldigt bra med honom och mellan oss, dock undrar jag om det är en relation/förhållande att satsa på i längden, eller om det mer är en kortvarig romans/fling?

Ha en skön söndag 😊🤗

PiaS

Svar: Det känns som om det naturligt blir något kortare... men känn av... kram
Esmaralda

32 Liten C:

skriven

Nä så är det ingen orkar m gnäll och om ditten och datten 😝..
En fråga ser du om Peter verkligen har så starka känslor för mig som han säger eller handlar det om ” något” annat?
Ha’ en fin dag, kramar ☀️❤️

Svar: Han tycker om dig.. den saken är klar... men hur pass djupt, det ser jag inte.. kram
Esmaralda

33 Monja:

skriven

ÄÄÄh- hur få till någon förändring i mitt liv? Grrrr...

Svar: Gör upp planer...kram
Esmaralda

34 Pi:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ditt svar.

Känns kanske som att vi inte är klara med varandra.

Ser du om det kan bli vi under en tid eller en period?
Kram

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Inget regn här heller :(.
Regndans?!
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag dansar mig blå hela tiden men inget händer.. suck :)
Esmaralda

36 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se att han fortsätter med henne framöver? Att dem fortsätter med varandra?

Kram

37 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Var i Norrköping i helgen och tyckte mycket om staden.

Du har ju sett mig flytta till Örebro, där jag tidigare studerade.

Ser du mig bo i Stockholm eller Norrköping?

Den här flytten till Örebro gör jag den tillsammans med en partner? Har jag partner då jag gör den?
Eller blir den själv?
Kram

38 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortsätter dem med varandra från och med nu?

Ser du något giftemål eller förlovning mellan dem isåfall?
Kram

39 Jessica:

skriven

Es,

Kommer han bjuda ut mig på dejt snart?
Eller kommer vi iaf få prata med varann mer?
Vet han om att jag gillar han väldigt mycket?
Kommer det bli något mellan han och mig?

Kram :)

40 Fanny2:

skriven

Mig har du inte skrämt bort och det är för att jag håller med dig om allt. Ingen orkar höra på andras eviga gnäll om saker och jag har lärt mig att det är sundare att ta avstånd från såna människor... Läste nu det förra inlägget om ämnet och håller med om att man inte kan lasta sin partner med sitt mående. Tyvärr så ser jag människor i min omgivning som gör det och jag tycker det är synd att vissa människor värdesätter sig så lite att de ställer upp som livlina. De skulle behöva läsa dina kloka ord.

Idag blir det vila efter gårdagens vandringstur i Stockholm och ambitiösa matlagning... Tackar internet för alla intressanta recept från hela världen. 😍 Det blev västindiska smaker och det uppskattades.

Min mamma verkar ha funnit kärleken men ändå säger hon att hon drömde att jag fann kärleken... Vad betyder det ens? Kommer han snart ut från sitt gömställe? Jag tror att det bara var en dröm.

Kram

41 Helena Ir:

skriven

Tack :)

42 <3:

skriven

Godmorgon kära Es inte kommer du skrämma iväg din bloggfamilj. 
Ser du något positivt för mig i höst ? 
Kram 

Svar: Ja du kommer göra val som är bra för dig.. och du kommer göra en resa.. kram
Esmaralda

43 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Ett mycket bra blogginlägg,återigen!

Det gäller att stega framåt..inte bli kvar i selfpitty träsket.
Alla har vi nåt vi jobbar med ,någon mer någon mindre.
Det är inte alltis så lätt att ta sej fram och ur, men varje lilla steg framåt är ju mot det bättre..

Camilla är minsann en energi tagande vän..hon klagar väl anragligen om allt och alla kan jag tänka mig...så synd..ingen orkar vara hennes vän i längden..

På tal om vänner, själv har jag en underbart härlig vän,hon är guld värd..❤ 😊
Vi har känt varandra sen förskoletiden.
En vän som hon önskar jag alla skulle ha möijligheten att ha.
Jag är lyckligt lottad.
Tyvärr bor vi inte i samma stad.

Saknar därför någon att umgås med här och nu,att ta en promenad med,shoppa med,ta en kopp kaffe..
Försöker vara ute bland folk,tar kontakt..men..
Es,ser du någon ny god vän på kommande?

Kram Solstjärnan 🌟


Svar: Ja, en ny vän närmar sig riktigt snart.. ha ögonen öppna så du kan ta kontakt.. kram
Esmaralda

44 Catarina:

skriven

Det känns som jag kommit bort från sånt umgänge numera, det känns länge sen i alla fall. Jag hade varit glad att ha en massa vänner o bekanta med olika egenskaper 😃 Det är inte så roligt o definitivt inte självvalt att sakna vänner 🤗 alla är såå stressade o alla har sitt o höga krav o sina slutna kretsar de umgås med o verkar reta sig på en som är stresskänslig o lite långsammare o inte kan va lika fysiskt aktiv längre.. känslan av att inte passa in är h.e.m.s.k.
Jag mötte en soulmate förra veckan o vi umgicks så mkt vi bara hann o det var sååå roligt. Så roligt att bara gå ut o in hos varann o bara umgås. Nu när hon åkt hem känner jag mig ännu mer ensam o tom än innan. Jag undrar om jag kommer att möta nån ny vän/soulmate här...? Kram ❤️

Svar: Jadå du möter nya vänner... och du är en sån bra vän själv.. kram :)
Esmaralda

45 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon 😊 💕
Nu är jag tillbaka i Stockholm och ska vidare till skärgården.. Jag har byggt ankdammar sandslott och skulpturer tittat på blod måne.. Det var så svart och mycket dis att man kunde skönja kanske möjligen en måne.. Måste kommentera dina inlägg..
Ja du har helt rätt.. Vilka bra inlägg.. Jag håller helt med. Jag har har varit med om allt det där.. Gjort mig av med det mesta men ibland bankar verkligheten på axeln.. Och då kommer man ihåg allt..
Min mamma är redigt unik och när hon blir utslängd från affärer eller sina vänner.. så blir det svårt att hantera..
Jag har ju levt med detta och en del FEL beteenden har jag med mig.. Jag arbetar stenhårt på att få bort dem men ibland poppar det upp.. Livet börjar få en struktur.. Jag är beredd att möta verkligheten och därmed njuta av livet och slutföra mina drömmar.. Nu ska jag jobba
hårdare.. Starkare och mer målmedvetet..
Den man som jagar mig har jag velat haft länge.. Men han har blivit intresserad..nu så han skriver långa serinader om kärlek.. Men när jag tittar lite från distans så har han så mycket i ryggsäcken.. Varför tyckte jag att denna man hade allt??!!! Jo för han hade det jag ville ha.. Han dök.. Åkte skidor gillade flygplan.. Havet.. Jag var hemma och jag gillar honom mycket men jag har bestämt mig för att vara vän med honom och han har accepterat.. Vi kanske landar tillsammans på lika villkor.. Inga krav..

Ställ fokus på hur man lever livet och hur man ska nå sina mål.. Detta håller jag på med. Kärlek till livet.. Är mitt motto.. Kärlek till dig själv du är värd att få njuta sätt inga hinder.. Se möjligheter.. 💕
Efter stroken sa de att jag inte skulle kunna sedan rabblade de massor av saker en hel jultomtelista jag tappade fokus redan vid rad, två.. Men jag tränar mitt minne.. Men kan inte komma ihåg vad jag inte kan.. Så jag prövar mig fram.. 😉😄ibland får man träna extra hårt för att klara av något.. Men att laga komplicerade rätter och snabbheten i köket är tillbaka även kan jag flytta min fot snett bakot det har jag inte kunnat sedan stroken och det har gett mig problem i slalom åkning och i trappor.. Och med balansen så nu ska jag gå på Zumba... Det ska gå att återfå hela balansen.. Framförhållning fungerar igen och det gillar jag starkt..
Så sätt upp en strategi för hur ni ska uppnå målen och vad ni ska göra så kommer kärlek välbefinnande på köpet.. Ibland misslyckas man eller är på fel väg men mina erfarenheter säger att universum gudar alltet sparkar på oss och ser till att vi hamnar på rätt väg.. De kan vara rätt brutala men då gäller det att se deras hjälp.. Och inte tycka synd om sig och vältra sig i självömkan.. Det är svårt men när man ser det så förstår man inte varför man inte har sett det från början..
Många kramar till alla och en stor kram till Ezmaralda till MG skickar jag en puss på nosen och EllaBella hälsar att hon har simmat hela veckan.. Så hon sover nu.. Lycklig och glädje fylld..
Prata nu och njut av sommaren.. När jag åkte hem var det sådant regnväder på sina håll.. Ljungby exempelvis där jag var tvungen att åka av vägen för att det regnade så mycket att jag inte såg bågot framför mig..
Fråga.. Det finns ett problem som har uppstått.. Men löser det sig med myndigheter.. Jag jobbar på det..
Och har tillit men så är de så kronglihga att jag tvivlar ibland.. 😊

Svar: Så mycket roligt du gjort ! Men det är ju så det blir om man tar sig för saker och ting och väljer den aktiva vägen & använder sin fantasi i detta. MG viftar glatt med öronen åt EllaBellas simmande.. så ska det vara, tycker han, att vi hundar ska få bada och simma så mycket vi vill i värmen ! Kram
Esmaralda

46 Louise:

skriven

Igår hade vi besök av en ängel. Hittade en fjäder i köket. Det måste ha varit en för det finns ingen chans att en fågelfjäder flyger in i vårt fönster då det knappt är öppet. Jag tog det i alla fall som ett tecken.

Fick även ett mejl från en förskolechef på en förskola där jag sökt jobb att hon vill träffa mig på onsdag. Ska bli spännande för det är på en montessoriförskola och om två månader öppnar anmälan till den utbildningen.
Jag hoppas att jag får det.
Ser det ljust ut och hur stor är chansen?

Idag ska jag åka ut till Rusta och köpa dammsugarpåsar och så ska vi pilla på vårt examensarbete. Ska in om ett par dagar.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Chansen har du vad det gäller jobbet och visst har du haft besök av en ängel. Kram :)
Esmaralda

47 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Åh Gud! Jag hoppas det inte var syftat på mig, lät nog som en liten bittetfitta igår men de var ju inte meningen. Menade inte så illa ... hahaha ... så dumt de kan bli. 🙈😂 Jag hoppas det inte missuppfattades de jag skrev. Känner nog att jag tog åt mig i dagens inlägg. Förlåt för att jag lät som en bittetfitta igår! ☺️ Skylla på min jobbiga uppväxt eller mitt tuffa liv gör jag inte så det var inte så jag menade utan mer att eftersom jag har haft det tufft så ser jag fram emot den underbara ljusa framtiden så du förutsett. Hoppas du inte missförstod mig, Es? Eller någon annan? Har allt pratat med kuratorer och psykologer när jag har mått dåligt och det har hjälpt så jag har allt lagt allt det där bakom mig nu. ☺️

Snart dags för 1 års kalaset men en liten fråga. Både min morbror och min kusin gör fina tårtor. Ser du om jag kommer upp i deras nivå med lite träning? Du sa att jag hade det rätta handlaget för cupcakes, gäller det tårtor oxå? Kram Zoey 💕

Svar: Nejdå, jag syftade varken på dig eller någon annan specifik !! Ingen ska någonsin ta det jag skriver personligt för så är det ALDRIG menat ! Du är en fena på tårtor.. kram :)
Esmaralda

48 Jossan :

skriven

Jahapp.. det blev en rådiss av han på gymmet. Han ser mig bara som klient och inget annat. Han vill inte blanda in annat. Hade lätt kunnat umgås med honom privat men ja.. känner mig riktigt ledsen... men vad ska man göra? Just my luck liksom...

Kram

Svar: Trösta dig med att det hade inte blivit bra i alla fall.. och det är alltid bättre att veta...kram
Esmaralda

49 Bellagio:

skriven

Japp! Och jag ska förändra mitt arbete. Tittar och söker, men det händer inget. Vad kan jag göra mer?

50 Dalkulla :

skriven

Jag är inte lättskrämd Hahhaaa. Den sortens människor orkar ingen med i längden. Har väl under åren hört en och annan prata ideligen ett och samma ämne. Med tiden lär man sig sålla bort dessa människor för de kan uppenbarligen tjata sönder så mycket som finns innanför pannan.

Det är ju bara att försöka komma ur det där och göra något åt det hela. Kanske lätt för mig att sitta här och säga så, men jag tror inte jag är så knas i det jag säger.

Vet saker och ting som fanns när jag var ung och lite mindre i ålder men, inte fasen håller jag på att kacklar om det i tid och otid, jag lever här och nu, det förflutna hör hemma precis som ordet säger.

Här har det åskat och öst ner med regn. Det slog ned vid ett tillfälle men någon brand uppstod inte, tack och lov. Strömmen gick ett flertal gånger. Uppkopplingen gick samma håll, sonen berättade att t.o.m MB fungerade inte, märkte också att den var helt uttryckslös. Åska kan hålla sig borta från mig, minnen från barndomen sitter ännu i. Då kan vi prata åskväder, milde tid vad det small, kraskade och slog ned.

Enligt väderkartan ska det smälla hela nästa vecka och resten av dagen idag, just nu är det lungt. Vi har idag bara 22 gr. Det är onekligen hanterbart.

Kram!

Svar: Ja här lyser solen men efter nattens åska o regn är luften så mycket friskare.. man kan andas o man kan gå ut... kram :)
Esmaralda

51 Kristin:

skriven

Hver og en er ansvarlig for eget liv og vi må alle "vokse ut av barnerommet".
Jeg vet det er saker som kan være vanskelig å slippe. Personlig belaster jeg ikke venner med dette. Det får kjære Esmaralda "slite med". Når det er sagt, må jeg virkelig takke for all tålmodighet. Jeg har nok fortsatt noe liggende, og det kommer nok etter hvert.
Nei, her blir jeg ikke skremt, tvert i mot.

Onsdag reiser jeg til Røros (25mil herfra) for å se teaterstykket "Elden"
Jeg har leid en liten hytte på en campingplass til hundene og meg. Teaterstykket begynner på kvelden, så hundene får sitte i bilen utenfor hos noen venner. Jeg håper reisen og oppholdet går bra for hundene og meg :) Kram

Svar: Vad härligt.. det kommer bli fint och hundarna kommer må väl.. kram :)
Esmaralda

52 F:

skriven

Hur ser resten av året ut för mig,några förändringar på väg in i mitt liv du kan se kram

53 Kristin:

skriven

Tusen takk for svar, Kjære Esmaralda.
Jeg gleder meg veldig. Kram <3

54 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,

Kan du se var jag har lagt mitt anställningspapper?
kan inte hitta den😔

55 Undris?:

skriven

Skulle det inte åska/regna till helgen? Denna sommaren tar verkligen rekord, njuter varje dag och är så tacksam för att vi får en så fin sommar i år:)

Ps:Ser du om jag har någon hemlig beundrare?
kram:)


Svar: Jag har njutit klart för länge sen... :) Det kommer snart någon som är väldigt intresserad och som verkar vara betydligt yngre.. kram
Esmaralda

56 Undris?:

skriven

Oj tack snälla för svaret, nu blir jag allt lite nyfiken:)
Igår kom det fram en yngre sportig kille och hälsade, rätt snygg med:)
kram:)

Svar: Kan vara han men jag är tveksam.. känns som om denna kille jag ser inte närmar sig utan beundrar mer på avstånd.. kram
Esmaralda

57 Undris?:

skriven

Jaha ok då förstår jag:)tack för svaret kramar:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: