De speciella hälsningarna....

Jag har en koltrast här hos mig som tittar till och den är skickad  av min bror… min bror som gick över för inte så länge sedan.

 // Min bror i undomens da´r //

Koltrasten är helt orädd  och  gör som fåglar brukar göra… plockar lite mask och skuttar omkring men rätt som det är så  går den rakt mot oss och ”pratar” och viker inte undan. Häromdagen var den nästan framme vid våra fötter där vi satt på uteplatsen.

En gång hoppade han upp i blomlådan och liksom kröp in i den och tittade ut så bara det lilla huvudet stack upp och han fjädrade sig lite extra när vi pekade och skrattade.

Han är inte rädd för MG och MG bryr sig inte om honom.

De kan vara en meter från varann utan att det stör någon av dem.

 

Häromdagen när jag stod i köket och diskade med ryggen vänd mot ytterdörren så hörde jag en glad trudelutt och vände mig om – och fågeln satt på hallmattan innanför dörren och  tittade på mig.

Den här sortens hälsningar har jag varit med om förut.

Men ibland så kan det bli tokfel som det blev när  vänner var på besök.

Deras kanin som var tam och väluppfostrad hade drabbats av magsjuka och dog och nu var de på besök hos oss.

Här hos mig finns massor av vildkaniner och vi ser dem hela tiden.

Men de håller sig på sin kant och kommer aldrig nära.

Halvvägs genom grillet så upptäckte väninnan en kanin som fridfullt skuttade omkring och som också den hoppade rakt mot oss, precis som  koltrasten.

.

 

Min väninna blev så tagen och menade att det var hennes Skuttis som sände hälsningen.

Hon reste sig och gick mot kaninen… som satt kvar!

Hon böjde sig ner och  rörde vid den och den satt still.

Ett riktigt hallelujamoment som ni nog förstår.

Folket runt bordet drog hänfört efter andan.

Det här är stort och  nu kommer det avgörande  – hon lyfter upp kaninen i famnen som finner sig i att bli lyft. Och så slår hon sig ner vid bordet med kaninen i famnen och tårarna rinner.

Vilken hälsning !  Så otroligt !! Och kaninen  sitter lugnt och fint i hennes knä och tittar sig omkring.

 

Och just då kommer grannflickan inrusande och undrar om vi sett hennes kompis kanin. Hon får syn på kaninen i väninnans famn  och springer fram till den,  ” Jamen där är du ju  Hilma” sa hon och  lyfte över kaninen till sin egen famn.   ” Tack för hjälpen” sa tjejen glatt och försvann genom häcken in till sig

Alla runt borde satt och gapade som fågelholkar

Sen började vi skratta och kunde knappt sluta.

Ibland blir det fel… eller så övertolkar man… men ibland är det på riktigt och dessa riktiga moments bär man med sig i hjärtat väldigt länge

Kommentera gärna om de  egna besöken ni haft !!

 

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Ser du något om hösten som jag kommer att besöka en skola så och kommer jag träffa honom? Kommer det fungerar bra mellan oss?

Tack

2 EPM:

skriven

Godmorgon!

Kan det ändå inte vara en hälsning från deras kanin..?
Fint att din bror ser till dig och är en del av er sommar...❤️

Jag känner mig lite stark och bestämd. J har lämnat nu, iallafall är det det han säger till mig... Han vet att jag träffat en annan, en annan som jag saknar. Jag rusar inte in i hans famn, litar inte ett skvatt på honom.
Jag sa även ifrån till en annan, jah som är så bekräftelseberoende sa ”nej, jag vill inte ses”. Känns bra!

Tvivlar ändå lite på min intuition nu men tänker att det blir som det blir.

Kram

Svar: Jo det kan det vara.. men inte riktigt så som hon tänkt sig :) Lita till dig själv, då blir det bäst.. kram
Esmaralda

3 EPM :

skriven

Glömde...
Finns det några tecken jag bör ha koll på när de mina tar kontakt med mig..?

😊

4 Jossan :

skriven

Varje gång vi ser en koltrast kallar vi den för Kalle. Jag vet inte varför men alla heter det! Jag har nog inte varit med om något budskap.

Igår blev det städning och massa tvätt! Nu är iallafall lägenheten ren!

Idag är det sista dagen på jobb! Sen blir det 6 veckors semester 😍 det behövs! Imorgon åker vi till Spanien.
Lisebergsresan blev bestämd igår! Det kvittar hur man vänder sig så blir allt fel ändå. Alla kan inte alltid så är det. Veckan efter ska vi till ven hela släkten. Det ska bli trevligt :) fram till året jag föddes åkte släkten på massa utflykter tillsammans men sen föddes jag och man slutade med det...

Hur blir det med syrran. Kommer hon gifta sig snart?

Kram!

Svar: Härligt med Spanien :) Syrran gifter sig så småningom.. kram
Esmaralda

5 <3:

skriven

Hej kära Es ser det ut att bli en resa till Nice efter midsommar?
Kram
💖💖💖

6 Rebecca:

skriven

Vilka fina budskap, djur brukar komma med budskap från andevärlden har jag hört. Men jag har själv inte varit med om något sådant, vad jag kan minnas.

Varför känner jag mig så trött/svag emellanåt?
Kram

Svar: Gå till VC och kolla alla dina värden.. det kan vara en brist... kram :)
Esmaralda

7 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad fint att han skickat hälsning till dig. Din fina bror.

Ser du någon ny man i kärlek påväg in i mitt liv inom det närmaste? Verkar något nytt vara påväg?
Det har vart lite segt ett tag och jag undrar om det ser ut att bli fortsatt segt nu framöver? Är förändringar inom kärlek speciellt påväg?
Kram

Svar: Det kommer kärlek... men kanske inte nu direkt.. det verkar som om du får vänta en tid till men lite flirt innan dess kan det bli.. kram :)
Esmaralda

8 Lotta:

skriven

Det är väldigt fint med koltrasten :) Jag ser fåglar ibland som kanske skulle kunna vara någon som hälsar på, jag tror det iallafall.
Idag börjar sonen sitt första jobb. Kommer det gå bra för honom?

Ha en fin dag
Lotta

Svar: Ja nog tror jag det går bra för honom, en duktig grabb är det.. kram :)
Esmaralda

9 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se några känslor hos den blonda killen för mig? Vad han tänker eller känner för mig?
Hur ser det ut framöver?
Kram

10 Monja:

skriven

Har två systrar som tjafsar o nervärderar varandra på sociala medier. Nästan så jag skäms för dom!!!Förstår dom inte att sluta??
Ha en fin midsommarvecka alla!

Svar: De ser inte hur pinsamma se är.... ha du också en fin midsommar.. kram :)
Esmaralda

11 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag har ett mysterium då Jag får fläckar på mina tvättade kläder. Jag tvättar i en allmän tvättstuga i ett hyresområde. Det ser ut som fettfläckar. Har fått på trosor, linnen, strumpor o tröjor. Som tur är vardagströjor än så länge. Fläckarna finns inte före tvätt vad jag kan se. Ingen annan jag frågat har fått fläckar på sin tvätt. Hjälper inte att jag kör maskinerna tomma i 95° före min tvätt. Sen har jag bytt tvättmedel o kör allt i 60°. Ändå har jag fläckar som om någon nuddat med något fett på kläderna eller droppat på. Vågar inte tvätta snart. Varför är det bara jag som får dessa fläckar?
Hur ska jag göra för att undvika fläckar?
Kram

Svar: Det här har en förklaring.. som jag inte ser men kanske kan någon annan i bloggfamiljen hjälpa till ?
Esmaralda

12 Liten C:

skriven

Vad lustigt att du skriver om detta just idag ,
Hade en liknade upplevelse igår då jag satt vi en sjö med en vän som betyder mycket för mig men allt är inte helt okomplicerat 😬..
Då kom en liten fågel flygande och satt först och tittade på oss sen flög liksom framför oss .
Kändes som den ville visa sig för oss .
Fick en känsla av att min mamma var där ❤️.
Tror du det kan stämma?
Kram

Svar: Ja jag tror att din känsla var helt rätt !!! Kram
Esmaralda

13 Mim1:

skriven

Hej!

Kommer det något bra ,glädjande snart i min vardag?

Kram

14 Skorpan:

skriven

Vad kul att få hälsningar från andra sidan. Fast alltid är det tydligen inte som man tror det ska vara ;), men ett gott skratt fick ni er i alla fall. Själv vet jag inte av några hälsningar, kanske ingen vill hälsa på mig ;).

Trött efter en usel natt, attans trevligt att sitta med grannarna o filosofwra o dricka lite rött :), med öhongodis till, inte illa för en dag. Trots kort natt drömde jag, om exet hmm, som tydligt o klart sade att han nu ska börja banta. Var det bara en dröm eller hqr han vetkligen bestämt sig för det? Det finns dom som är oroliga för hans livslängd... Kanske bara en dröm?

Klarar jag av måndan ska väl resten av veckan gå också ;). Väntar på samtal gällande jobbintervju, får väl se om det kommer?

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Det finns de som besöker dig och det finns kärlek runt dig från andra sidan.. men du bara inte ser och uppfattar det. Och det är det allra vanligaste. Ditt ex har på allvar börjat oroa sig för vikten... så ja, tanken på att banta finns där... kram :)
Esmaralda

15 cc:

skriven

Tydligen kom inte min kommentar fram, försöker pånytt: Skrev att jag önskar allt är bra, även med MG som du inte nämnt på en tid?
Sedan undrar jag en sak; Mitt liv är väldigt enformigt, trist och lugnt, händelsefattigt och ensamt, kan det vara så att det bara är "lugnet före stormen" så att säga? Att snart ändras mitt liv till nåt mycket bättre och annorlunda? Hoppas ju det..
KRAM

Svar: Jo tack MG är hyfsat okey... det går lite fram o tillbaka... och om du bara tar steget till mer aktivitet i ditt liv så får du väldigt bra feedback.. kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo jag är lite ”okänslig”. Än så länge ;).
Vad bra att han har börjat tänka, barnet uttryckte sin oro för hur länge pappa kommer att leva..
kram Skorpan

17 Smulan..:

skriven

Har inte fått något meddelande som jag är säker på. Men ibland om det kommer en liten fågel så brukar jag prata med den det kan ju vara någon som hälsar på.
Väntar och väntar hoppas så på positiv besked

18 Willa:

skriven

God morgon! Jag har sett skymten av en kille 2 ggr under förra veckan. Gick snabbt som en spegelbild, han hade typ street /baseball tröja på sig. Jag ser aldrig "spöken" annars. Va tror du de va, blir lite orolig.

19 Tildis:

skriven

Jag kan inte riktigt komma på att jag har varit med om något liknande. Men det kan ju också bero på att jag inte varit uppmärksam nog. Om jag blir mer medveten om att det kan komma hälsningar via djur så kanske det händer mig också.

Idag fick jag veta att jag snart, inom några timmar förhoppningsvis, ska bli moster. Längtar så! Nu börjar också den stora dagen närma sig. Även om man inte ska titta väderprognosen hela tiden så blir det ju att jag gör det ändå. Det vore ju tråkigt om det blev storm och åska. Aja jag få helt enkelt be till vädergudarna och hoppas på det bästa.

Önskar alla en trevlig start på veckan!

Kram

20 Maria:

skriven

Hejsan:)
Kom en duva häromdagen och satte sig i min bärbuske /träd. Stor och fin, tittade rakt på mig och kände det som en hälsning från andevärlden. Kanske min mamma❤️ Ser du hur det blir mellan Fredrik och mig? Längtar efter att få ett förhållande med honom.
Kram ❤️💕❤️

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så fint med koltrasten Jag hade en tofsmes som pratade högt när den besökte mig och kom nära ,väldigt nära nästan så den åt ur handen när jag la frön på kaninburen Jag berättade det för spanjoren som genast sa att det var Björn ...

På tal om djur så har Moses ett beteende med "nya" väninnan Han kråmar och skriker när han ser henne nästan som om det var mig han såg Hon hade en hund som liten och pratar alltid om den när hon möter Moses det som slår mig kan det vara hennes hund som återfötts tro ?

Yngsta sonen hemma vart mycket prat långt in på natten Härligt <3

Nu en ny vecka nya möjligheter med ljusa nätter

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det ser ut som om Moses och väninnan har ett gemensamt förflutet för väldigt länge sedan... kram :)
Esmaralda

22 <3:

skriven

Hej kära Es ser det ut att bli en resa till Nice efter midsommar eller lutar det mer åt Sandhamn?
Snart smäller det heja Sverige 🇸🇪⚽️⚽️
R låtsas han vara lite sjuk...
Kram 
💖💖💖

23 Susanne Amalia :

skriven

Godmorgon vilken morgon och vilken gårdag..

Din bror är så fantastisk.. En fin koltrast så underbart.. En fågel 🐦 med hälsning och sång.. Så klart att din bror måste se till dig.. Och visa sig.. Han vet ju att du kan se och förstå..

I Stockholm regnade det och mullrade det i går och EllaBella tittade oroligt runtomkring sig.. Vi var i lägenheten och packade om och plötsligt blev det mörkt och något hände.. Luften stod still och på himlen var det ett kors ➕.. Allt blev kompakt och atmosfären hotfull..
Jag tog talismanen och ängeln i min hand och insåg att jag inte kunde släppa dem.. Det gick inte att veckla upp handen.. EllaBella pep och gläfste.. Flämtade och kunde inte stå still.. Då sa jag låt bli hunden gå här ifrån här finns ingen plats för mörker bara ljus.. Sedan höll jag om EllaBella.. Och helt plötsligt blev hon lugn atmosfären lättade i lägenheten och EllaBella sov i flera timmar..
Nu packar jag om till nästa jobb.. Lite kaffe och iväg..Men vad var det mörka och vart kommer det från.. Jag har upplevt detta förut men nu var det så påtagligt att alla vart berörda.. Cornelis fick inte upp sin dörr till sitt rum. ELLABELLA var orolig och rädd och jag kunde inte öppna handen utan höll krampaktigt i ängel en och talismanen.. Detta var inte jordisk utan kom från en annan dimension.. Och jag vill inte träffa denna kraft igen..
Korset på himmelen är också unikt.. Någon som vet?? Önskar alla en underbar dag med kärlek och harmoni.. 💕
MG en fin dag med sin vän koltrasten och till Esmaralda en stor kram med glädje.. 💕

Svar: Jag får en känsla av att detta har med de grå att göra... på ett eller annat sätt... att de har sitt ursprung i denna kraft... kram på både dej och EllaBella :)
Esmaralda

24 Pia1:

skriven

Åh 💕 vi har också just en koltrast, som både jag och sonen reagerat på. Den håller sig nära, kikar med huvudet på sned och ser nästan ut som att den har glimten i ögat. Tänker att den har med pappa att göra, efternamnet innehåll en fågel.

Svar: Ja jag tror också att det har med din pappa att göra.. du får så vackra hälsningar från honom.. kram :)
Esmaralda

25 Undra:

skriven

Hej!

Min styvdotter fick inte bo kvar i min mans hus eftersom han ska sälja villan. Blev hon sur på min man?? hon har knappt hört av sig sedan dess.

Kram

26 Louise:

skriven

Måndag igen och store grabben ska gå bort till farmor och farfar. Dottern är på fritids, de skulle tydligen ha någon fotbollsfest. Jag och yngste sonen ska ta oss ner till stan till Burger king då han vill hitta på något med mig.
Måste även ta tag i att sälja iväg en massa saker för vi måste få in pengar. Min man har 2 veckor på sig att skaffa sig ett dagsjobb och jag ska försöka ta alla timmar jag kan.
Jag vet dock inte var jag ska börja när jag ska sälja av för jag har så mycket barnkläder att gå igenom och så har jag eller sonen har ett lego tecnics som inte han kan bygga ihop som ska säljas. han är inte intresserad av det så det står bara i garderoben och samlar damm.
Tänkte ta itu med det nu i veckan.
vill ha lite pengar när vi ska till Ven så man kan bjuda barnen på glass där.

Önskar jag fick ett fast jobb snart.
Jag har ju funderat på att göra mina två sista praktiker i början av nästa år, när dessa är gjorda kanske jag får jobb lättare. Det borde jag ju få.
Hoppas att inte den där förskolechefen lägger sig i då. Kommer ju ha en ny förskola men samma lärare vill jag ha för hon är så bra.
Kommer jag bli godkänd i mina två praktiker när jag väl gör dem?

Ha nu en fin dag och tacksam för svar. Kramar

27 f:

skriven

det finns en liten fågel som brukar hälsa på jobbet, det låter så högt om den önskade att jag förstod vad den sa, för den kvittrar jättelänge, sen när jag sitter o solar kommer den jättenära mina fötter..... vem kan hälsningen vara ifrån. kram

Svar: Jag ser inte från vem men tror att du själv kan känna in.. lita på din egen känsla i detta.. kram :)
Esmaralda

28 Vitlilja:

skriven

Kommer psykiatrin hitta samtalsstöd åt mig?

Svar: Ja men det kan dröja lite.. du får tjata och ligga på.. kram
Esmaralda

29 Mi:

skriven

Hej Esmaralda!

Finns det någon som tänker bra tankar om mig är jag omtyckt eller hatad?? Vill inte vara någon satkäring.

Kram

Svar: Nej man anser dig inte alls vara en satkäring.. no way.. kram :)
Esmaralda

30 sus:

skriven

hej
fint med tecken det ger förtröstan.....
jag har en stare som pickar.....
har fått känslan att det är mamma.....
nu är det måndag....
vore bra om det kunde hända något denna vecka....
love sus

Svar: Ja jag tror också att det är din mamma.. kram :)
Esmaralda

31 Agnes:

skriven

Fick för mig att det helt plötsligt skulle vara trevligt att ha kontakt med en man...ha ngn att fika med...snacka lite skit o kanske mötas för en dans eller två...

Så jag blev åter medlem på "Happy Pancake"...och spela roll vad en kvinna söker...en man är helt enkelt en vandrande penis!

Får väl "tacka" alla dessa män att de får mig att älska mitt singelliv...

Happy Pancake måste vara rena, rama gottebordet för många män, då jag kände igen de flesta från förra gången jag var där...så troligtvis så har dessa män helt enkelt blivit vana vid att kunna knulla runt bland nya, kvinnliga medlemmar...

Blev kallad "pajas" av en som insåg att jag inte ville ligga rakt av...blir väl så när män fattar att en kvinna är en människa, och inte en knulldocka.

Fy fan för karlar...tack gode gud att jag kan klara mig själv o inte behöver bli en mans slav!

Kram!



Svar: Kan ju vara så att nätdejting inte är din grej... kanske du ska se dig om irl när du är ute bland folk... det kan ge lite mer... du har god intuition och kan snabbt känna av människor .. kram o lycka till nu :)
Esmaralda

32 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Varför får jag inte svar? Betyder det att det är negativa svar?
Får väl gå vidare då antar jag.

33 Linda:

skriven

Jag tror att min pappa ibland kommer och tittar till oss här på jordelivet också. Det är snart 12 år sedan han gick över till andra sidan. Jag undrar vad han är för en typ där han är nu :) Vi hade ett bra och nära förhållande, min pappa och jag!

Idag kom ett efterlängtat regn, luften kändes frisk imorse!

Problemet med boendet löste sig till slut, och snart stundar flytt, lite spännande är det allt. Men det blir nog bra.

Nu fattas bara kärleken, och nya jobbet, men äsch, kanske det kommer det också, tids nog.



Svar: Pappa är frisk och stark och glad nu.. och han kommer då och då och tittar till dig. det finns mycket kärlek från honom till dig.. kram :)
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Haha! Vilken grej!
Jag har aldrig uppfattat något från andra sidan så antingen så har jag inga besök eller så lägger jag inte märke till det :) Kram

35 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Har lite funderingar på att plugga, ser redovisnings ekonom positivt ut för mig?

Ser du om några studier kommer först? Eller om relationen kommer först?

Ser det ut som jag får iallafall vänta året ut innan kärleken kommer?
Kram

Svar: Ja studier känns bra och tar dig framåt mot ett bra yrkesliv.. kram
Esmaralda

36 Mia M:

skriven

Kära Es!
Har inte haft någon sådan upplevelse med djur, men kanske inte varit tillräckligt lyhörd heller.
Har fått kontakt med en man som verkar fin...han verkar vara en alldeles vanlig, lugn och trygg man...vilket jag värdesätter högt och vi har fått fin kontakt. Vi bor ganska nära varandra och vi har pratat lite om att ses, men får en känsla av att han kanske är lite försiktig. Men ser du om vi kommer ses? Kram :-)

Svar: Ja han är lite försiktig men det finns en god chans att ni ses... runt 75 % kram :)
Esmaralda

37 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se några känslor hos den blonda killen för mig? Vad han tänker eller känner för mig?
Hur ser det ut framöver ser han ut att sakna mig?
Kram

38 Penny:

skriven

Hej Es!
Oj, ja ibland kan det bli fel. Har det varit begravning för din bror? Vad du med isf?

Vet inte om jag har frågat dig om detta men i så fall ber jag om ursäkt. Ser du någon möjlighet att det blir en London resa till hösten? Är så sugen på att åka dit. Eller det kanske lutar att det blir någon annanstans? Vad ser du? Kram Penny

Svar: Ja en resa finns det god chans att det blir.. runt 75-80 %.. kram
Esmaralda

39 Alie:

skriven

Jo visst kan det bli fel när man kanske önskar och hoppas på ett ”halleluia moment” och så blir det nåt annat.. då är det nästan bättre att det inte ”upptäcks” utan får vara det där speciella ögonblicket för den som just hoppas, i tron om... ✨ bara det kan ju göra livet lättare, där och då.

Själv har jag två veckors semester framför mig, så skönt. Försöker verkligen leva ut mitt liv, genom att ”vara rörlig” om du förstår hur jag menar...
I em blir det intervju, och det är oftast trevligt att bli kallad på, man blir vidsynt på det man har och kanske, det man vill ha....
Kram ☀️✨

40 Lisa.A:

skriven

Det är alltid kul att få budskap från andevärlden på lite annorlunda sätt.
Jag har varit med om det några gånger.
Den senaste gången tror jag var en hälsning från min pappa.
Det var i samband med det datum då han skulle fyllt år. Jag bad honom att ge något tecken ifrån sig på hans födelsedag.
Märket inget den dagen, men två dagar senare så hände det något annorlunda.
Det här var i januari och det var kväll och kolsvart ute.
Plötsligt hörde jag ett ljud utanför fönstret, det lät nästan som det kom en och annan regndroppe på fönsterbläcket. Det var stjärnklart ute så jag undrade vad det var för ljud. Jag gick dit och lampan var tänd i fönstret. När jag kom fram till fönstret så satt det en Talgoxe på kanten, precis intill fönsterrutan. Den satt kvar fast jag rörde på handen, den flyttade sig så den satt framför mig.
Verkade inte alls rädd. Den var kvar en ganska lång stund och tittade upp på mig. Jag fick känslan att det kunde vara hälsning från pappa. Han gillade fåglar.
Och det är ju konstigt att en talgoxe är i farten i mörkret,när det är kallt,de kryper ju alltid in någonstans nattetid på vintern.

Ha en fin dag
Kram

Svar: Ja, vilken fin hälsning du fick av din pappa !! Kram
Esmaralda

41 F.u:

skriven

Finns det något meddelande eller budskap till mig kram

42 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag iallafall kommer få vänta året ut innan jag är i en relation?
Kram

43 A.D:

skriven

Hej kära Ez. Har under en tid. Haft ont i ryggen. Och nu börjar de sätta sig på nacken. Läkaren har inte sagt Så mycket tro mer det är inflammation. Jag är rädd att de är något allvarligare. Kommer det att försvinna vad tro du det beror på.

Många kramar

Svar: Sök igen och kräv röntgen.. jag får inte till mig något.. men ryggont är jobbigt och begränsande och så här kan du inte ha det. .kram
Esmaralda

44 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något om blonda mannen känner något för mig?
Är han klar känslomässigt med mig? Eller kommer han visa mer intresse?
Kram

45 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att ha några kärlekskänslor för mig?
Kan det komma att bli något mellan oss?
Kram

Svar: Det ser inte ut att vara förutsättningar för något seriöst.. kram
Esmaralda

46 G.S.H:

skriven

Har också fått en del tecken, eller vad jag tror är tecken från min mormor...

Es, du skrev att jag skulle inte ge upp körkortet nu och att jag skulle få det snart.... ser du hur många försök det kommer krävas innan jag fär det? Usch, känns som varje misslyckande tär på mitt självförtroende...


Kram

47 Bellagio:

skriven

En speciell hälsning:

Min flickvänns pappa och syster hade gått bort, systern bara någon månad tidigare. Jag och flickvännen hade pratat mycket om livet efter detta och den dagen kom småfåglar på tal. Hon och hennes familj har ett speciellt band till just småfåglar, att det är genom dessa våra avlidna skickar hälsningar eller kommer på besök.

Senare på kvällen satt vi vid datorn, filade på ett CV. Och plötsligt har vi en gråsparv inomhus?! Alla dörrar och fönster var stängda. Den flög lugnt till oss och stannade till på golvet. Vi blev så överrumplade att vi där och då inte fattade. Utan öppnade ist försiktigt balkongdörren så fågeln kunde flyga ut. Innan den gjorde det tittade fågeln och min flickvän på varandra. När jag sedan var på väg hem slog det mig vad vi varit med om.. När jag berättade för henne så var det självklart att någon av hennes familjemedlemmar varit på besök. Jag tror det var systern.

När byter jag arbete. Måste vidare o h letar, lägger ut krokar... Men det går sååå trögt

48 Mee:

skriven

Så fina hälsningar<3

Jag får med hälsningar fast från fjärilar och duvor. Duvorna som sitter på balkongen kan vara en helt vit och de andra som vanligt.En gång såg jag en riktigt sjuk duva med söndriga fjädrar sitta på balkonräcket tillsammans med tre andra friska duvor, och jag hörde de så högt så jag tittade ut från balkonfönstret. De blev inte rädda för mig utan tittade bara på mig, då och då, och de satt kvar där i någon timme. Jag visste direkt att den sjuka duvan var en nära anhörig som var riktigt sjuk då, och tiden var snart inne för denna. Annars är det alltid en och samma fjäril som flyger hem till mig. Den är stor och brun, men när den fäller ut sina vingar, så har den fler färjer. Jag har en favorit fotölj som jag ofta sitter på framför mitt skrivbord. En gång så hörde jag något konstigt, flaxade ljud inne från fotöljen? Jag blev riktig rädd:( Så jag lyfte på skin madrassen och ut flög samma bruna fjäril? Fattar inte hur den kommit dit?jag som har det så stil rent hemma:).Den starkaste upplevesen med fjärillen,var en gång när den fög in till mig, och flög runt omkring mig några varv(jag blev livrädd för den är så stor) sedan flög den ut puh:)Men jag kände direkt att detta är en hälsning. Även fast jag flyttat till en annan ort så är det alltid samma fjäril på besök:)

Undrar om du se hur hösten blir för mig?
kram:)

49 Erika:

skriven

Hej! Jag har blivit erbjuden fin men lite dyr lägenhet. Ska jag ta den, eller ha tålamod och vänta in något billigare?

50 Fjärilarna:

skriven

Underbart. Bara underbart 💖
Haha och tokfel kan det bli ibland. För min del tror jag hälsningarna främst kommer via fjärilar och musik. Musik kommer starkt till mig. Idag undrar jag om något som inger pirr och känslor kan dyka upp snart. Hade inte suttit fel.

Kram!

Svar: Ja, det kommer på olika sätt till oss och ofta väldigt subtilt.. kram
Esmaralda

51 Alie:

skriven

Har precis insett hur bra jag har det... och det är inte grönare på andra sidan. Skönt att få den bekräftelsen, bara att inse att ibland blåser det hårt, men vinden kommer att mojna så sakta...
✨ kram

Svar: Exakt ! Kram
Esmaralda

52 <3:

skriven

Hej kära Es härligt med vinst för Sverige. Är det något speciellt som gör att jag blir så ansatt av myggor och flygfän och får bett och sväller upp ?
Kram

Svar: Ja Sverige vann ju första matchen :) Du har nog något i ditt blod som myggorna gillar och oturligt nog är du lite känslig för deras stick också.. kram
Esmaralda

53 G.S.H:

skriven

Jahap, då bokade man in en ytterligare uppkörning imorgon... får väl se hur det går, men tror jag blir rejält knäckt on jag också kuggar denna....

Kram, hoppas du har haft en fin dag :)

Svar: Du har god chans att klara det... och skulle det inte lyckas så bara på det igen... lycka till.. kram
Esmaralda

54 Lilla jag :

skriven

Kära Es,

Jag oroar mig så att min man inte får jobbet han drömmer om. Varför får han inte besked? Går det lita på denna chef?

Kram!

55 Sessan:

skriven

Hej,
Vill inte äta mediciner, ska ev börja med mina "gamla" mediciner el pröva ut annan. Orolig för biverkningarna. Läkaren har skrivit remiss till undersökningar. Ska jag gå på undersökningarna? Sånt sliter på mig och jag tror det blev lite fel.
Kan det komma något gott ur detta?
Vill läkaren väl eller bara "bli av" med mig?
Vad händer?




Svar: Jag tror läkaren vill väl och vill att du ska få hjälp.. kram
Esmaralda

56 Skytten:

skriven

Hej!
Det har nyligen flyttat in en ny familj i min trapp. Mina vibbar säger att det inte är okej med den familjen. Är det rätt det jag känner eller inbillar jag mig?

57 Maleficent:

skriven

Denna kvinna som du sett mig möta.
Ser du några detaljer om vår första dejt?

58 Agnes:

skriven

Nä, får nog inse att de där männen som finns på nätet är rena skiten med endast ett mål i siktet!
Tänkte att det kanske ändrat sig, men skit är skit, oavsett hur nu mannen ser ut.

Fortsätter mitt singelliv, helt enkelt...våga fan släppa de där karlarna inpå livet...är inte värt att lägga tid o energi på ngt som från början kommer att gå åt helvete...vet ju vad män går för...de är trevliga i början, men sedan sätter det igång...som man säger...ingen handling utan baktanke...

Det går ju nästan att se vad som snurrar i skallen på en man som börjar att prata med en...

Dansar gör jag själv...hade varit kul med en danspartner, men som sagt...har inte den tid o energi som krävs för att stryka en man medhårs...

Försöker komma på något positivt med att ha en man som husdjur...skulle väl vara att de inte pinkar på soffbenet, då...?

Kram!




Svar: :) Kram
Esmaralda

59 Ia:

skriven

Hej
Jag har aldrig uppmärksammat något liknande eller är det för jag inte tänkt i de banorna?
Har jag någon som tittar till mig!

Kram

60 Olli:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att ha de rätta kärleks känslorna för henne?
Kram

61 Mimi:

skriven

Hej Es

När möter jag kärleken?
kram

62 F:

skriven

Finns det något meddelande eller budskap till mig kram

63 Vi:

skriven

HejEsmaralda.
Varför ser det inte ut att vara förutsättningar för något seriöst mellan mig och den blonda mannen?
Kram

Svar: Det vet jag inte.. jag får bara en känsla av att blir det något så blir det mer tillfälligt.. kram
Esmaralda

64 Gemini:

skriven

Är min Harri verksam ez? Igår kände jag cynismen i mig å tänkte att den inte ger mig ett jota.... sen fick jag dåligt samvete.
Kram!

65 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag blir singel det här året ut? Eller ser det mer ut som om jag faktiskt träffar en kärlek?
Kram

66 Elisa:

skriven

Hej!
Finns det noll chans att det kan bli nåt mellan oss? Tänker på han lite för ofta tror jag..
Kram

67 Nettan:

skriven

Vad härligt med besök!

Jag fick mig ett gott skratt angående kaninen :)

Kram

68 Signe:

skriven

Hej Ez!

Så härligt att du berättar! Koltrasten bär honom till dig 🍀🙏! Hos mig ber jag ofta min syster eller min mamma att komma för påhälsning. Har många småfåglar här, men vågar inte riktigt se att det är någon av dem som hälsar på? Ser du vad jag ska hålla utkik efter? Undrar så när blir min steloperation av?? Aug eller nov-dec? Behöver hjälp att ställa in mig, och att stå ut m smärtan😔, som är så kämpig för mig, men även för resten av familjen😔kram♥️

Svar: Det blir helt klart en operation men jag ser inte exakt när... det bli en kämpig tid men övergående och det kommer ju något gott ur det hela.. kram
Esmaralda

69 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att ha de rätta känslorna för henne? Och ser det säkert ut med en fortsättning mellan dem?
Kram

70 Signe:

skriven

Tack kära Ez för svaret idag!
Ett svar, oavsett vad, gör det lättare för mig att hålla ut och förhålla mig!
Så fina ni var, du och dottersonen, på fotot! Och så lika!
Kram 💕

71 Månskenet:

skriven

Hej! Härlig story den om koltrasten!
Haha, så det kan bli, med kaninen - fast vem vet, kanske den var skickad?!
Själv har jag inga speciella minnen av djur eller fåglar som jag förknippat med "återkomst", fast jag nog ibland tänkt vid nåt tillfälle att månne det kan va en hälsning.
Kram till alla!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: