En i bloggfamiljen är i kris....

SusanneAmalia är en  av oss i bloggafamiljen och hon har varit med oss länge

I en familj håller man samman och  hjälps åt

Jag fick ett rop på hjälp från Amalia och detta vidarebefordrar jag  till er alla

Har du ett förslag kring hur du kanske kan hjälpa denna goa och fina kvinna så maila mig och jag skickar mailet vidare till henne

 

Från Susanne Amalia :

 

"Till Esmaralda .. 
Livet ställs på sin spets och i går pratade jag med en vän i telefonen och efteråt blev jag kallad för hora och blev slagen ..dragen i håret och sparkad på benen och slagen i magen .. 
jo livet är verkligen tillspetsat .. 
jag slutar inte tro på mina änglar .. men jag kan säga att det klarnade jag förstår nu att jag måste agera .. 
jag förstår även att det inte finns plats för dessa människor i mitt liv .. 
Inatt har jag sovit på ett kontor och nu ska jag finna någonstans att bo .. 
varsomhelt låter bra där jag kan ta med min katt och hund .. 

någon som har ett tips ... ?? "

 

Detta var en kommentar till bloggen från vår Amalia men  jag tyckte att det förtjänade lite mer plats och därav detta inlägg.

Kanske någon har en stuga eller gott om plats -  eller kan tipsa om något ledigt....där också djuren är välkomna ?

 

Kram o & kärlek

1 Alina:

skriven

Det första jag tänker är att du måste polisanmäla så fort som möjligt. Kvinnojouren kanske kan hjälpa med boende.

Jag har också förstått den hårda vägen att jag måste välja mitt umgänge med omsorg, vilket betyder ta avstånd från vissa. Man vill vara snäll och till lags med alla, men i slutändan måste man tänka på vilka man egentligen mår bra av att umgås med.

Önskar dig och dina djur trygghet och att allt ordnar sig på bästa sätt.

2 Tingeling:

skriven

Detta berör mig väldigt mycket. Jag har själv inte råkat ut för detta men jag såg min mamma bli utsatt för detta när jag gick på mellanstadiet och högstadiet.

Om jag kunde skulle jag hjälpt dig. Om jag bodde i ett hus eller hade en stuga eller koloni eller vad som helst. Och jag försöker tänka på nåt ställe just nu men kan inte komma på nåt. Och jag är ledsen för det.

Jag har en väldigt negativ och ledsam känsla kring detta och hittas inget annat Så säg till, Esmaralda.... Jag bor i en 3a med min dotter men är ju bättre än ingenting alls tillfälligt.

Kramar

3 Lunora:

skriven

Hej!
Amelia, bra och starkt att du lämnade den som gör dig så illa. Du måste polisanmäla och inte gå tillbaka. Polisen kanske kan hjälpa dig med tillfälligt boende, ex kontakt till kvinnojouren.
Stor kram till dig och hoppas det ordnar sig för dig.

Esmeralda, detta med kärlek är inte lätt.
Har tagit kontakt och bjudit hem en kille som jag dejtade kort för flera år sedan. Vi träffades på gymmet och började prata.
Kan det bli något denna gång? Kan han vara Mr Right?😊
Ha en fin dag i solen!
Kramar

4 Helena Ir:

skriven

Men så förskräckligt för dig Amelia,hoppas du får hjälp,och det snart! Lider med dig..skickar healing och hopp..Tänker på dig!
Hoppas du under dagen får något bra till dig..
Stor kram <3

Jag har själv fått fly från mitt hem,pga trakasserier och kan lite sätta mig in i denna situation..

Idag åker jag med dottern till hennes lägenhet..vi ska plocka lite med det som finns där..imorgon körs det stora lasset..

Instruktören på yogan,som varit så vänlig mot mig,hade ett lite konstigt sätt igår..berodde det överhuvudtaget om mig? Bara en sådan tvärvändning!?

Varmt..varmare..varmast..puh!!

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Nej de förändrade beteendet berodde inte på dig.. men varför det o övrigt blev så, det kan jag inte se.. kram
Esmaralda

5 Smulan..:

skriven

SussaneAmalia.
Tråkigt och tufft det du går igenom.
Nu vet jag inte vilken kommun du bor i men dom flesta kommuner brukar ha en lista på hyresvärdar. Kanske finns någon lägenhet för omedelbar inflyttning.
Polisanmäl om du inte redan gjort det.
Kram hoppas det löser sig för dig.

6 Klant:

skriven

Hej!
Åh herregud jag förstod inte riktigt om dettta var av din sambo eller annat. Boende i vilket område? Tips, blocket, Facebook. Vi alla kan hålla utkik. Men finns det något speciell stad?

En fråga till dig Es, Har sovit så oroligt inatt. Skickade med en väska till mitt barns pappa med packning. Den väskan har vi haft med när vi varit ute och badat. Kom på i ren panik igår kväll att min dagbok ligger med i väskan som nu skickats till mitt barn pappa. Den är helt olåst och jag har ju såklart skrivit en hel del om mina tankar och känslor om honom men även om mina drömmar framåt. Hur glömsk får man vara.

Jag tänkte att det bästa är att inte säga någonting.

Tror du att han har eller kommer att läsa i boken? Några tankar på det isåfall eller att han tycker illa om mig nu?
Kram

7 Anna E:

skriven

Kolla blocket vart du nu bor, kanske finns något att hyra? Fråga kommunen om det finns hjälp att få, ibland kan de ha hus att hyra ut... kvinnojour? De i sin tur kanske har kontakter? Kram

8 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Hemskt inlägg idag! Vem vill göra dig så illa, så tråkigt att du råkat ut för detta.
Kommer jag att träffa någon och få vara i en relation? Kommer det att dröja år till eller får jag vara med om det nu snart? Hur ser det ut för mig vägen nu framöver? Förändring en kärlek?
Kram



Svar: Relation och kärlek kommer.. jag ser inte när men det bör inte dröja så länge.. kram
Esmaralda

9 Pia1:

skriven

Jag funderar... En akut sommarlösning har jag men djuren skulle inte uppskatta den lilla ytan. Återkommer om min hjärna börjar fungera 💕

10 I:

skriven

Nu vet jag inte var du bor, men kolla om det finns kvinnojour i din Stad eller närliggande stad!

De brukar kunna hjälpa med kort varsel.

I vissa städer kan även socialtjänsten ha tillfälliga övernattnimgslägenheter.

Inte en permanent lösning, men i alla fall en start.

Kram!

11 F:

skriven

Klart vi ska hjälpas åt. Nej sådana människor ska inte finnas i ens liv.

Hur stor är chansen i procent att det blir husköp för dem två tillsammans?
Kram

12 Skorpan:

skriven

Herregud, vad händer?
Styrkekramar till dig SA.
Tyvärr kan jag inte hjälpa.
Kram Skorpan

13 Undrar :

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer ingenting att bli som förut igen där det är han och jag igen?
Är den ända väg jag har är att gå framåt nu på en annan väg?

Ser du något umgänge mellan oss i sommar?
Kram

14 Lotta:

skriven

Susan Amalia, men herregud så hemskt jobbigt. I första hand tänker jag på om det finns en kvinnojour du kan kontakta i den stad du bor eller om du kan åka lite längre. Där kan du få hjälp. Lycka till.

Kram L

15 K:

skriven

hej Esmaralda!

Provar igen,

En fråga till dig Es, Har sovit så oroligt inatt. Skickade med en väska till mitt barns pappa med packning. Den väskan har vi haft med när vi varit ute och badat. Kom på i ren panik igår kväll att min dagbok ligger med i väskan som nu skickats till mitt barn pappa. Den är helt olåst och jag har ju såklart skrivit en hel del om mina tankar och känslor om honom men även om mina drömmar framåt. Hur glömsk får man vara.

Jag tänkte att det bästa är att inte säga någonting.

Tror du att han har eller kommer att läsa i boken? Några tankar på det isåfall eller att han tycker illa om mig nu?
Kram

16 Helena Ir:

skriven

Tack!
Kram :)

17 CA:

skriven

Hej
Små orter har ofta lediga lägenheter som man kan få med snabb inflyttning.
Socialtjänsten har ju jourboende också för kvinnor.
Det första du ska göra är att polisanmäla det hela. Polisen hjälper till med kontakt till jourboende.
Stor styrkekram, du fixar detta!!! Tror på dig Amalia.

18 Bolla:

skriven

Vet dessverre ikke om noe i Sverige, men jeg håper du får rask hjelp til å finne noe nytt. Du fortjener så mye bedre ❤

Es, ser du om soulmaten dukker opp snart?

Klem Bolla 😊

Svar: Finns en god chans att det sker snart.. kram
Esmaralda

19 Hedwig:

skriven

Så hemskt! Om du har en hyresrätt nu, du kanske kan be din nuvarande hyresvärd om hjälp? Eller mäklaren som du köpte huset av? Frälsningsarmen, Röda Korset, Svenska kyrkan är några organisationer som tänker på. Någonsläkting/ någon på jobbet/din arbetsgivare som kan hjälpa? Jag vethur svårt det kan vara om man akut behöver ett annat boende. Hoppas att det löser sig för dig snart!!

20 Minna:

skriven

Till Susanne Amalia : Hade jag bara vetat detta innan så hade jag inte lånat ut min stuga till släktingar.

Då hade du så gärna fått flytta in omgående med dina djur.

Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig och att någon här kan hjälpa till.

Att få akutboende genom soc är näst intill omöjligt och på kvinnojouren brukar de inte ta emot djur.

Att hitta boende på egen hand känns som det mest ultimata för dig.

Stor kram och lycka till från en som gått igenom ungefär detsamma men tagit sig vidare.

21 <3:

skriven

Ser att andra svarat i bloggen. Hoppas att du har någon du kan lita på arbetskollega kanske... Gå till polisen så får du hjälp och ring en kvinnojour. Besöker du akuten och berättar får du även hjälp där.
Ta en taxi till något av ställena så du känner dig trygg.

Har RB börjat inse att jag aldrig kommer vilja ha honom ? Kommer han sluta med sin uppvaktning nu ?
Kram

22 Gemini:

skriven

Polisanmäl direkt!

Kvinnojour?
God vän?
Dra i alla trådar.
Alt. be fanskapet ta sitt pick å pack å flytta ut.
Kram!

23 Farbror Blå:

skriven

Ta dig ur detta genast. Jag ska höra mig för i min krets om det kan finnas något tillfälligt boende för dig . Jag hoppas att andra här också gör detsamma och det bör lösa sig. Lycka till.

24 Anki:

skriven

Hej Susanne Amalia Jag ser att du fåt bra råd redan..ett är säkert du ska inte gå tillbaka ! Hur är det med släktingar ? Finns där ngn som kan hjälpa dig akut..kvinnojouren tar kanske inte emot djur. .ge inte
upp
Styrkekram
Anki med flock

25 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om han läst min dagbok? Eller kommer att göra det?
Kram

26 Virtuell varm kram:

skriven

Detta gör mig så ledsen, Amalia. Vart i landet bor du? Jag skulle kika på kvinnojourer. Vissa tar inte emot djur så hör dig för. Sedan tar du det därifrån. Så strongt att bryta, du är värd bättre! Vid krisläge kanske även kyrkan kan ordna sovplats?

Håll oss uppdaterade ❤️

Till dig fina Es. Det känns nästan makabert att fråga om män idag... Men jag längtar efter min stöttepelare nu. Behöver honom. Inte för att jag inte klarar mig utan, utan för att det är trist att inte få dela livet, tankar och upplevelser. Någon detalj om när eller annat som piggar upp. Känns som det aldrig är i min tur. Att min längtan förstör det hela, jag försöker ju leva på, göra grejer och ha roligt!

Kram!

27 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att få provanställning om 3 veckor och jobba som anställd ? Kram Mojgan

28 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han saknar mig något?

Kommer vi att umgås med varandra mer i sommar?
Kram

29 J:

skriven

Hej
Talar pojken min sanning vad som hände igår kväll??
Kram

30 Hoppfull:

skriven

Hej Esmeralda! Hon måste polisanmäla den idioten! Ser du någon kärlek i mitt liv denna sommar? Varma kramar till dig

Svar: Ja något inom kärlek kan dyka upp, det är tom troligt.. kram
Esmaralda

31 Susanne Amalia :

skriven

Tack alla underbara för ert engagemang och att ni stöttar..
Jag tror stenhårt att det är så att universum har stängt en port och nu ska jag öppna en ny..

Åker och tittar på lägenhet i dag.. Den är helt perfekt men kostar pengar dessa hittar jag om jag ska bo där... och de kommer det är jag säker på..
Kärlek till situationen och lite sunt förnuft så slipper jag denna tokiga situation.. 💕

Blir glad i hjärtat av era texter.. Så klart att han behöver hjälp och att bo tillsammans under samma tak var en mycket dålig idé även fast det såg bra ut från början. Flyttade till mitt ex för att jag hade fått strok och kunde inte bära ved.. Fick inte installera bergvärme för ägaren i det hus jag bodde i och när jag vart erbjuden en soffa så tackade jag Ja.. Om jag hade varit lite mer klok skulle jag ju ha sett och förstått hur alla negativa bitar var manipulerade men jag var nog lite trött där.. Livet går framåt men man blir ju lite irriterad på sig själv att man bara har låtit sig fösa omkring.. Blev ju så tydligt nu.. Så tacksam mot den stängda dörren och ett avslutat kapitel
Nu börjar ett kärleksfullt nytt i livet.. 💕

Ta nu hand om er alla på bloggen och jag delar med mig av den kärlek och glädje som jag finner under dagen.. Bara kärleksfulla tankar vänder svart till puderrosa.. 😍 Eller var det vitt.
😉
Solglad kärlek från EllaBella Saga och Mig.. 💕

32 Tildis :

skriven

Min syster har varit med om en liknande situation. Hur har du det med släktingar? För henne så betydde det väldigt mycket att vi fanns där och kunde stötta henne. Våga stå på dig och ge inte upp <3

En fråga Es, kommer vi få bra feedback på vår rapport? Kram

33 Mirre :

skriven

Hej,
Som många andra skrivit tycker jag att du ska polisanmäla om du inte redan gjort det.. Då finns det dokumenterat och jag tror även att polisen kan hjälpa till i såna här situationer. En kvinnojour kan du vända dig till dock vet jag inte riktigt hur det går till och om de accepterar djur..
Jag vet inte om du har Facebook men en bra idé kan vara att skriva ett inlägg om att du söker boende i någon av de lägenhetsgrupper som finns där..
En liten stuga där du får vara ensam och ifred hade ju varit perfekt.. Jag hoppas det löser sig för dig❤ kram!

34 Alie:

skriven

Förfärligt att läsa det som nu drabbat dig. Jag kan bara hålla med om att ; lämna, polisanmäl, ev ta bilder på om du har skador och aldrig aldrig gå tillbaka på några vilkor. Kontakta kvinnojouren, förhoppningsvis kan dom hjälpa dig i första ledet, styrka till dig!!

Es: vad är bäst: hålla med o bita ihop i sommar ( för du kan se att det blir bättre i höst för mig) eller börja se sig om efter annat?
Kram

35 Grethe Hagen :

skriven

Men kjäre Susanne Amalia da!!!!???!!😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
DU KAN IKKE GÅ TILBAKE IAF!!!!!! (Vet hvor lett det er for oss å si det, men ikke enkelt å gjöre..)
Du fortjener så mye bedre!!!!
Og du bör polisanmäla, så det kanskje går opp for han hva han har gjort, og at han aldri (forhåpningsvis) gjör det mer!!
Jeg skulle veldig gjerne ha hjulpet, men jeg bor sjöl i en liten stuga, på grunn av flytt fra min mann.. Alt er bedre enn inget!
Håper av hele mitt hjerte at det ordner seg for deg!!! 🍀🌸🌼💜 Varm Klem fra meg 🌼🌻🌼💜

36 Michaela:

skriven

Blir bestört! Polisanmälan.För att kunna dokumentera skador så måste du ta dig till sjukhus. Kvinnojour. Familj. Vänner. Och gå INTE tillbaka!!! Håller alla tummar för att du får det bra. Styrkekram!!

Igår beställde även jag min Harri så hoppas att vi skall trivas tillsammans. Och Shanti får sällskap :)

30 grader och Sthlm Marathon. Undra hur många som kommer att däcka.😱

Själv fortsätter jag på temat " stå upp för mig själv mot skitstövlar till killar ". Igår var det senaste exet tur. Jag har inte sagt hur illa hans beteende gjorde mig men nu kunde jag inte hålla tyst längre. Fick svar men har inte läst det och har ingen lust att göra det heller. Ville bara få ur mig alla tankar och känslor som jag burit på i 6 månader.
Har tagit alldeles för mycket skit från andra under mitt liv men det är slut med det nu 😄

Kram i värmen!

37 MK Gbg:

skriven

Blir så jävla förbannad!!
Har inget boende att erbjuda men väl ett tips:

Eskilstuna, Uppsala, Göteborg och Stockholm... Där har organisationen Terrafem boenden. Ring dit!
www.terrafem.org - 020-52 10 10

Lycka till!!

38 MK Gbg:

skriven

Glömde visst..
Terrafem-organisationen är främst inriktad på kvinnor med utländsk härkomst, men kan säkert ge hjälp/råd om vart Susann Amalia ska vända sig.

Lycka till!

39 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag hittar min soulmate inom 1 år?

Ser jag ut att få ett barn inom 1-3 år?
Kram

40 EPM :

skriven

Hej!

Många studenter hyr ut lägenheter över sommaren.
Kontakta hyresvärdar och berätta situationen.

Mitt ex,J, stalkar mig, eskalerat sista veckan och igår tog han strypgrepp på mig på en pub.
Är rädd och fortfarande i chock...😢
Kram

Svar: Gör vad som krävs för att skydda dig själv, besöksförbud etc... anmäl... och sedan är det bra om du kan resa bort på lite semester.. komma ifrån.. prata inte med honom och tro att du kan prata förstånd.. det funkar ändå inte utan triggar bara mer.. kram
Esmaralda

41 Makaon:

skriven

Lämna detta förhållande på en gång, man skall inte bli slagen osv. Önskar dig verkligen lycka till.

42 Vitlilja:

skriven

Valde du min talisman eller valde den mig? :)

Svar: Den valde dig, kram
Esmaralda

43 Hjärta:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har länge drömt om en stor egen familj. Gärna med 3 egna barn.
Kan du se det för mig?
Ser det ut att kunna ske inom 3 år iallafall en början?
Kram


Svar: Familj och barn blir det men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

44 Tjejgumman:

skriven

Hallå Amalia!
Hoppas detta löser sig snabbt som attan! Förutom Blocket så finns https://kvalster.se/ som lusar av väldigt många uthyrningssidor/värdar. Och så finns https://www.airbnb.se med privata korttidsboenden. Tänkte inte på någon av dem i går när vi pratade, fast jag använt dem båda när jag hjälpte sonen att leta boende.
Tufft att leta boende akut i stockholmsområdet, och för djuren oxå. Tycker vi gemensamt kan överlämna ärendet till universum, det kommer att bli en magisk lösning på allt! 🌟

Massor av sommarvarma kramar!!! ❤️🧡💛💚💙
Tjejgumman

45 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Men fy fan ( ursäkta mitt språk), vet inte om jag är till någon hjälp. Men jag och min make har två ställen där både du och din hund och katt är välkommen, men då kommer men. Båda dessa ställen är uppe i Jämtland och det är väl inte det bästa alternativet men om det är av intresse så hör bara av dig så är du välkommen direkt. Många kramar och styrka till dig. Kram
Får jag hem min dotter i år???

Svar: Ja, den chansen är god.... kram
Esmaralda

46 Svart:

skriven

Hoppas någon kan ge dig den hjälp du behöver.
E. Hur ser det ut på min kärleksfront, finns det en kvinna med intresse för mig, för lite flirt och mys inom nära håll? Sommar kanske? Vart håller jag ögonen öppna?

47 Lydia💕:

skriven

Vad hemskt och polisanmäl det och be dom om hjälp och kvinnojouren finns också och dom kan hjälpa dig med det här och be vänner och grannar om hjälp så att alla vet om hur du har det
Råkade skicka ett sms igår som jag ångrar idag och hoppas den pesonen förstod att det var jobbigt med det jag skrev
Lydia💕

48 Helenb:

skriven

Susanne Amalia, det första jag kom att tänka på i bostadsväg är om någon har en husvagn att låna ut tills det ordnar sig med bostad. Och en plats att stå på. Kan vara lättare eftersom du har djur.
Kan du tänka dig varsomhelst i landet?
Vilken usling till ”karl”!!!! De onda verkar inte tåla de goda fina människorna utan måste alltid slå ner på de på ett eller annat sätt.
Stor kram och mycket kärlek till dig .
(Ska fundera om jag kommer på nåt annan bostadslösning. )

49 G h o s t w r i t e r :

skriven

Kommer det krångla med kontraktet eller kan jag förklara på ett bra sätt till hyresvärden? Jag blev lite orolig nu, men har ändå en bra känsla! Du kanske har tips på hur jag skulle kunna säga?








Amalia, önskar att jag kunde hjälpa dig men jag tror resten har bra förslag. Jag har själv varit i sitsen och du hade helt klart fått komma och bo hos mig om det inte vore för att jag ska flytta. Massa kramar. Det SKA lösa sig för dig! Vet du varför? För du ska se till att det gör det!






50 Lenafena:

skriven

Tur du har Ez!!!! Du har redan bästa peppen och hjälpen! Jag följer råden jag själv fått under årens lopp så gott jag kan-hade jag inte gjort det hade jag blivit olycklig på min kleptomanbror och inte fått välbehövlig distans till en annan bipolärbror. Ez har gett mig massor av hjälp vad gäller mina barn och skänkt nytt ljus åt ett 25-årigt äktenskap som min fd man lämnade för en ny-och sedan dö efter 1 år med den nya....I Indien hade fick jag veta att jag och min man var twinflames för alltid-och det var en jättesvår sak att ta in när han övergav mig...men Ez sa att siaren på Goa hade fel!!!!! Med besked!!!!! Den rätte finns fast jag inte mött honom än.... men tack vare Ez lever hoppet! Kram!!!

51 Sofia:

skriven

Skall höra mig omkring direkt! Jag hör av mig så fort jag hittar.Jag blir så arg hur kan någon vara så fruktansvärt elak mot våran fina Susanne Amalia, som alltid är som en ljus ängel här på bloggen. Styrkekramar till dig och sänder dig massa ljus och kärlek<3

52 Mim:

skriven

Hej!

Susanne Amalia du måste göra en polisanmälan och sen ta kontakt med kvinnojouren. Skitstövlar som beter sig så ska anmälas. Hoppas att det ordnar sig.

Kram

53 Nornan:

skriven

Du är så STARK som väljer att gå, det är det enda rätta! Jag tycker du ska kontakta kvinnojouren där du bor, dom hjälper dej med allt du behöver just nu. Jag lovar! Jag har själv varit i din situation...

Jag vet inte vart i landet du bor men själv finns jag i Norrbotten och kan ganska billigt hyra ut en möblerad lägenhet åt dej och djuren i ca 4 månader. Es har min mejladress om det låter intressant.

Kram! ♡

54 Carina ST:

skriven

Så fruktansvärt!! Bra att du lämnat och nu fokuserar på att ta hand om dig på alla sätt. Önskar att jag kunde hjälpa på något vis! Ska hålla ögon och öron öppna. Hoppas att det finns någon här på bloggen som har något tips, stuga, husvagn, rum eller vad som helst som kan fungera.

Många kramar,
Carina ST

55 Catarina:

skriven

Bra att du ber om hjälp. Det är en styrka i dig. Ser att du fått många bra råd. Hoppas det löser sig på bästa sätt. soc brukar ha särskilda lägenheter som man kan få hyra i nöd o där får man bo med djur för det finns en sån bostad här i närheten o där bor det djur oxå❤️Kram

56 Tant grå:

skriven

Susanne Amalia: En stor stor kram. Fy vilken sits! Men detta tar du dig ur. Ta hjälp både av nära och från professionellt håll. Våga vara öppen och tranparant. Det finns inget att skämmas för i detta. Det är HAN som ska skämmas !!

Kram 🌸💕

Es: Kan det bli lite kyssar med extra fjärilar och intresse involverat snart? Saknar det..

57 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han läst min dagbok?
Kram

58 Grannen:

skriven

Hej Esmaralda
Träffade grannen utanför och vi pratade lite men får ändå känslan att jag inte duger till åt honom riktigt. Han kanske inte jag tycker jag är den pangbrud han söker? Han sa att vi skulle ses och höras men jag vet inte hur han tänker egentligen. Har han bestämt sig för att han inte är intresserad av mig?
Kram

Svar: Något riktigt stort och seriöst intresse kan jag inte se att han varken haft eller har.. det finns någon annan mycket bättre för dig.. kram
Esmaralda

59 Ghostwriter :

skriven

Kommer det krångla med kontraktet eller kan jag förklara på ett bra sätt till hyresvärden? Jag blev lite orolig nu, men har ändå en bra känsla! Du kanske har tips på hur jag skulle kunna säga?
Kram!

60 Sus:

skriven

Hej
Tack för ditt svar i går det gav förtröstan och hopp....
Var bor hon som behöver hjälp i vilken del av landet...
Du har min mejladress....
Love sus

Svar: Jag har nyss skrivit till dej.. kram :)
Esmaralda

61 Agnes:

skriven

Läser att SusanneAmalia nosat rätt på en lägenhet...håller tummarna att det går vägen för dig!

På tal om kvinnojouren så anser jag att de inte är för alla kvinnor...då de exkluderar kvinnor med djur...kvinnorna måste göra sig av med sina djur då de sätter folks ev allergier, fobier o annat framför en kvinna som behöver hjälp men har djur.

Hur tufft är det inte att dels lämna allt, och sedan då även dumpa sitt husdjur, för att få hjälp?

Media skrev om en kvinna som slogs ihjäl av en rabiat karl därför att kvinnojouren vägrade ta emot henne om hon inte gjorde sig av med sin hund...kommentarer överflödiga då mina tankar om kvinnojour inte lämpar sig i skrift.

Likaså resonemanget att det "bara" är kvinnor som blir misshandlade i en relation...en del kvinnor anser det överflödigt att ta in män i detta resonemang..."män är djur som slår kvinnor, kvinnor är änglar som blir slagna av djur..."därmed punkt.

De anmälningar mot min sons ex-sambo är vilande, men kan tas upp om hon gör sig skyldig till förnyade brott mot honom eller deras barn...

Jojo...kvinnor kan, de med.

Överlag är det bra att det finns kvinnojourer, det jag saknar är att kvinnojourer t ex låter ALLA de kvinnor som behöver skydd, få det...utan att behöva lämna ifrån sig sina pälsklädda "bebisar"...

Så undrar folk varför jag är singel...

Kram!


Svar: Ja, nog kan kvinnor också, den saken är klar ! Kram :)
Esmaralda

62 Fanny2:

skriven

Hoppas verkligen att du hittar något, Susanne Amalia. Jag har tyvärr inget att erbjuda och hoppas någon i bloggfamiljen kan hjälpa dig. Du är en stark och fin person, jag tror att fler ser det och vill hjälpa dig.

Es, jag vet att du inte är bra på att hitta saker men nu har ett par dyra glasögon kommit bort. Finns det någon chans att jag hittar dem? Var kan de vara? Skulle bli så glad om någon ville hjälpa mig. De låg i ett tillhörande Gucci-fodral. :(

Kram

63 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag hitta honom den man jag kommer att vara med/ min framtida kärlek på Tinder?
Kram

64 Tisa:

skriven

Jag har varit på bröllop idag. En tjej jag känner väldigt väl gifte sig. Jag har ställt upp för henne i vått och torrt. Följt med henne på läkarsamtal och andra instanser när inga andra fanns för henne. Varit "psykolog" när hon mått väldigt dåligt, varit kattvakt. Vi har dessutom haft kul ihop. Hon sa att jag kunde bli hennes sons gudmor, dock får hon inte ha sonen så det blev inget av, både hon och hennes man var/är så tacksamma över att jag ställt upp så mycket. Allra helst när mannen var en gris. Det gjorde lite ont i hjärtat när jag inte fick vara vittne idag. Det fick en annan tjej vara som varken sett lägenheten eller barnet. Jag vet inte om det var bråket vi hade orsakade detta. Jag vet inte, det kanske låter larvigt, jag kanske är larvig och egoistisk? Jag känner mig sårad, men jag vet inte om det är befogat att vara det. Förstorar jag hela grejen. Skulle du bli ledsen, Es?

Svar: Jag kan förstå att det känns men tror inte hon menar så illa som du tar det.. kram:)
Esmaralda

65 Lillis:

skriven

Hej Es

Ser du mig resa bort i sommar?
kram

Svar: Ja någon resa blir det.. kram
Esmaralda

66 Besviken:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag måste få fråga. Skulle på dejt ikväll, vi har pratat hela veckan och vi har bestämt hela veckan att på lördagen skulle vi ses. Har inte bokat in något annat nu, och så idag har jag inte hört någonting från ”M” jag känner mig besviken. Tycker iallafall att man skriver om man inte kan eller ändrat sig. Men nu har jag suttit och väntat lördagen då jag kunnat kanske bestämt något annat kul istället. Vad hände? Varför har ”M” inte hört av sig idag? Jag har sett att han läst mitt meddelande.
Kram

Svar: Han ser ut att ha hamnat i en valsituation.. kram
Esmaralda

67 Rädd:

skriven

Ser du om nästa barn blir en kille eller tjej?

Kram och kärlek.

68 Boudica:

skriven

Oj! Vilket inlägg idag!
Som jag brukar tänka när det negativa tar över
"allt kommer att lösa sig!"
du har fått många bra tips här, har nog inget att tillägga, men om det inte finnes nån lösning så kan jag möjligen kanske låna ett rum i min 3:a.
Måste säga jag gillar hur det lyser positivitet runt dig och dina kommentarer, du är STARK!

Så varmt det är idag, och självklart så lyckades jag gå bort mig mitt på varmaste dan!
Sån konstig sak hände under den tiden också, spontant fick jag för mig attt ladda mitt chakra, såg gult virvla runt, sen kollar jag upp märker ett mörkt moln ovanför mig och det börjar blåsa svalkande, och det följde mig ett tag. Tacksam för detta!

Och mitt humör det är ur as, varför? Jag som trodde jag hade hamnat i å god balans nu! Och jag vantrivs med mig själv när jag är på sånt humör, för jag vet ju att det inte är "jag"!

Ja, i mina tankar gror fortfarande tanken att jag måste byta jobb, men jag har ingen riktig plan, ingen ingen back-up. Att hitta nytt blir inte lätt, äve om du någon gång sagt att du inte ser nån längre period av arbetslöshet. Kanske starta eget ;)
Men tills dess, hur ska jag förhålla mg till denna person på jobbet? Kommer konstant och kontrollerar mitt arbete, konstant negativa kommentarer och påpekanden, och ja allt är fel så länge det är inte på hans sätt.
och mitt humör skrek till om detta till chefen, (hans fru) och.... det hette det är jag som är känslig. Usch otroligt energikrävande, och det spelas om och om i mitt huvvud nu, måste släppa!
Hjälp mig! ;)

KRAM!

69 Lillis:

skriven

Tack för svaret kram:)

70 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att få provanställning om 3 veckor och jobba som anställd ? Kram Mojgan

71 Liva:

skriven

Hej Esmaralda.
Får upp ”F” i huvudet ibland.

Tänker han på mig eller funderar allvarligt på mig?

Kan det bli vi framöver eller spiller jag min tid där bara isåfall?
Kram

Svar: Jag tror det blir någon helt annan för dig.. kram
Esmaralda

72 Tips? Ghostwriter :

skriven

Kommer det krångla med kontraktet eller kan jag förklara på ett bra sätt till hyresvärden? Jag blev lite orolig nu, men har ändå en bra känsla! Du kanske har tips på hur jag skulle kunna säga?
Kram!

73 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att få provanställning om 3 veckor och jobba som anställd ? Kram Mojgan

74 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har haft sådan otur med killar sista tiden. Känner mig dissad/ bortval av fler. Helt ärligt, gör jag något fel?
Ser en man som det blir ”på riktigt med” ut att vara långt borta?
Kram

75 Analiss:

skriven

Hej Es

Ser du om jag kommer få det ekonomiskt bättre framöver?
kram

76 Sara:

skriven

Har tyvärr inget tops att ge Susanne Amalia, men jag hoppas och ber att det löser sig med boende för dig!💕 Jättestarkt och bra gjort av dig att du lämnade.
Kram!

77 Niva:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han vara fast med henne nu iallafall lång tid framöver?
Kram

78 Helena Ir:

skriven

Skickade till dig Amelia idag,och soffan den såg jag..vad den nu betyder. Jag såg att också att du har ett enormt beskydd av änglar..minst 3 stycken har du runt dig..

Dessutom så tvivlar jag inte på att du fixar även det här..

79 Signe:

skriven

Hej!
Susanne Analia - så ledsen för din skull! Alltid läst och uppskattat dia inlägg här på bloggen.
Polisanmäl!
Kvinnojour på närmaste ort för hjälp med akut boende - de har både egna skyddade boende med sekretess och kan annars hkäloa till med förmedling (brukar vara skyddat nummer för att inte synas på räkningen)
Kontakta kuratorn på vårdcentralen, dels för stöd men även för hjälp med ekonomiskt bistånd, de kan hjälpa dig att döka pengar från fonder
Juristjouren som är en tjänst per
telefon, juridikstudenter som hjälper till med rådgivning helt gratis
Lycka till!!! 💕

Ez - blir kommande rygg op direkt efter sommaren eller fram emot vintern? Försöker ställa in mig, lättast så.Tacksam om du kanske kan se, om än det är svårt med tid.

Kram ♥️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: