Finbesök...

 
I helgen har jag haft finbesök.... yngsta dottern och hennes bästis från barndomen... som gick som barn i huset hos oss....
 
 
På den tiden var de som ler och långhalm men numera har de en bra bit att köra för att ta sig till varann och de tyckte de behövde en weekend tillsammans, utan barn och karlar.... och vad är då bättre än min gäststuga ?
 
 
Lunch o sol o bad här hos mej och sen  köpte de hämtmat på restaurangen och tog med till hamnen... och framåt midnatt blev det bad i jacuzzin....
 
 
 
 
Det blev många barndomshistorier och man kan nog säga att de två var rätt vilda ungar med massa upptåg... och allt skulle vara RÄTTVIST... så när dottern  gick ner sig på isen och fick stöveln full av isvatten så tittade de på varann  som de brukade och sa " RÄTTVIST" och kompisen fick doppa ner foten och fylla sin stövel också med  vatten !  Så var det med allting !!
 
Tänk att de båda nu är trebarnsmammor  med barn  i tonåren !!
 
Njut av söndagen
 
Kram & kärlek
 
OBS.. NU ÄR ALLA TALISMANER SLUT och det blir inte förrän till hösten som du kan beställa nya !
1 Nian:

skriven

Hej Esmaralda.
Grattis till din fina familj. Lyckligt lottade med 3 barn.

Ser det ut som om förhållandet kan hålla mer än 5-6 år?
Kram

2 Nj:

skriven

Så härligt med vänskap som består. Jag har oxå vänner från barndomstiden kvar imitt liv👍. Kvalitetstid har vi när vi ses.
Undrar om det dyker upp något kärleksmöte snart? Kram

3 Skorpan:

skriven

Ja vad är väl bättre än en lång gemensam historia? Känna varandra utan o innan o ha en mamma med gäststuga, så härligt :). Kan ju undra om jag själv får en lång tid tillsammans med karln? Eller dör vi vid ung ålder? Nej inte då.. Ha det gott!
Kram Skorpan

4 Roseline:

skriven

Så trevligt:)

Ser du något speciellt som händer mig?
kram

5 Helena Ir:

skriven

Trevligt med din stuga,perfekt att träffas som din dotter med kompis gör..
Ja,även vuxna trebarns mammor kan ha en del bus på sitt samvete..jag har det..och tror inte jag gissar fel,om att även du var av den busiga sorten :)

Städat här hemma hos mig..nu är det bara jag och mitt pick och pack här.. ska bli kul att börja bjuda hem lite folk. Det finns liksom lite mer plats,när dotterns kartonger försvunnit..

Undra sa flundra om jag lockar till mig någon man nu..jag är liksom lite mer "ledig" nu..Men inga fler stolpskott,om man fick önska :)

Frågorna är många inför framtiden..alltså mitt nya liv börjar NU!! Så det visar sig..en sak i taget.. :)

Ha det så bra..

Kram :)


Svar: Busig ? Moi ? "skratt", jo, det var jag nog om sanningen ska fram :) Ja nu får du mer fokus på människor du möter.. se upp för fel sorts män bara... träna lite på att spana in de som är av rätt kaliber..kram
Esmaralda

6 susanneamalia:

skriven

Hej ..
Skrev värdens inlägg men jag tror att det har kommit bort på nätet ..
Allt kommer bort i dag mail som jag vet har en adress säger min dator att dessa adresser finns inte och nu har inlägget också kommit bort ..
Men jag försöker att tacka er alla för att ni är så underbara och nu försöker jag en gång till -- få se om detta kommer fram ..
Din dotter och hennes väninna ser ut att trivas ...
sköt om dig och ta hand om er i värmen ... din rosa drink häromdagen såg härligt sommrig ut .. <3

7 Michaela:

skriven

Så fina!! Och underbart att dom kan komma till dig ibland och mysa :) Du har verkligen ett rikt liv med familj och vänner. Kram

Svar: Ja jag känner mig blessed och tackar så ofta för allt det jag har.. kram
Esmaralda

8 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina döttrar. Mycket humor. Då har dem att göra.

Ser det ut som om jag kommer att träffa en partner under i år eller under nästa? Och bli samboskap?
Kram

9 Sus:

skriven

Hej
Härligt med träff...
Så fina tjejer...
Love sus

Svar: Ja, de är himla goa och många skratt blev det också när det pratades om gamla minnen.. kram
Esmaralda

10 Catarina:

skriven

Vad kul med kärt besök. Jag förlorade min barndomsvän pga missförstånd o osämja o saknar henne ofta så jag förstår hur värdefullt det är med en vän man känt riktigt länge.
Kommer jag att få någon ny vän eller livskamrat ? Det är svårt när man gått upp i vikt, inte trivs där man bor, har dålig ekonomi.. inget bra läge precis.. finns det nån ljusning för mig? Har gjort allt jag kan komma på.. Kram ❤️

Svar: Ta tag i ditt liv och räta upp det du vill ha annorlunda.. och när du börjat gå längs den vägen kommer minsann både det ena och det andra att dyka upp.. kram
Esmaralda

11 Cecilia:

skriven

Låter hur trevligt som helst, kul när barndomsminnen dyker upp :)

Ez, jag har blivit kallad till en gruppintervju. Visste inte ens att man kunde intervjuas i grupp, hehe.. Vad jag vet så har minst 12 personer blivit kallade, känns inte som att jag har stora chanser. Har fått i uppdrag att ta med ett föremål som ska representera mig, inte lätt att komma på något. Ska försöka visa framfötterna och ta initiativ, tror man kommer långt med det. Har jag god chans att få tjänsten? Det vore så kul! Kramar

Svar: Ja du har en god chans.. kram
Esmaralda

12 Lilla blå:

skriven

Underbart med långa vänskaper. Det måste kännas märkligt att de nu är så vuxna :)

Ikväll blir det grille minsann! Fläskkarré och rabarberkompott med vaniljglass efteråt. Nu mår man! Någon intressant karl att spana efter i sommar? Ser du månne. Less på noll känsla.

Kram 💕

Svar: Grille är det bästa som finns.. då känns det att det är sommar... och något intressant finns en god chans att det ska bli.. kram
Esmaralda

13 Sommartanten:

skriven

Hej Es!
Händer det nåt positivt för mig framöver? Kram:)

14 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

15 Lilly :

skriven

Finns det något meddelande ifrån andra sidan kram till mig kram

16 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna hända något romantiskt här i sommar?
Kram

Svar: I alla fall en fling bör det bli.. kram
Esmaralda

17 Marissa:

skriven

Hej

Vad får du för känsla av min nästa kärlek?
kram

Svar: Det kan komma en fling innan de blir något seriöst.. kram
Esmaralda

18 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att ha träffat en partner då jag träffar mitt ex nya tjej? Pappans till mitt barns nya tjej har jag träffat en partner då när jag träffar henne?
Kram

19 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att ha träffat en partner då jag först träffar mitt ex nya tjej?
Kram

20 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag kommer att träffa en partner under i år eller under nästa? Och bli samboskap?
Kram

21 Nian:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om förhållandet kan hålla mer än 5-6 år?
Kram

22 maggimay:

skriven

Hej Esmeralda fina flickor du har :-.Blev sjuk i tisdag och har haft hög feber sen dess håller på att alldeles tappa gnistan nu i värmen då jag förmodligen är den enda som fryser. Ser du något kul för mig framöver denna sommar kram

Svar: Du repar dig snart o blir frisk men trött kommer du vara en liten tid närmast.. och visst blir det en hel del kul i sommar.. kram
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Tack :) Ja,här ska tränas..hjärnan framförallt :)

Kram :)

24 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du min vecka blir bra?
Kram😃☀️

25 Anki:

skriven

Gokväll Es
Så härligt att två barndomsvänner kan träffas på "tumanhand" Sån tur din dotter har att du har lämplig stuga Kul för dig oxå kan jag tänka :-)

Här är man solokvist då sonen bor hos flickvännen som ser efter föräldrarnas hus..

Det är mulet ute...såå skönt ! Tänk att man säger så i början på sommaren !
+ 25 grader trots molnen...

Jag tänker på min vän Carin som gick bort ,hör hon att jag pratar med henne eller han hon fullt upp nu så här i början på andra sidan....Jag har dåligt samvete då jag inte lyckades ordna så katten kom till en viss person ...som jag vet att hon ville Grannarna som såg efter katten när hon låg på sjukhus hade tagit den till ett katthem direkt ...jag hann inget göra..

Nä nu åskar det !

Kram Anki med flock

Svar: Carin kommer och tittar till dig och hon vet att du försökte vad det gäller katten och detta ska du inte ha dåligt samvete över.. kram
Esmaralda

26 Alissa:

skriven

Hej Es

Vad ser du mig jobba med härnäst?
kram

27 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar faktiskt när det är min tid att träffa en partner någon som det blir bra med.

Ser du under det här året eller under nästa året bör det ha blivit då? Blir det samboskap under den tiden?
Kram

28 Boudica:

skriven

Känner mig lite bättre med humöret efter åskan och regn, så skönt, men fortfarande lite blaaaaaah!
Och lite träning hjälpte med.

Och som varje söndag vid denna tiden, fan jag har inte fått nånting gjort typ! Eww ångest.

Jag har dröjt länge med att skriva ett mejl till en person för att få tillgång till ett test, men kan detta test hjälpa mig mot mitt mål som jag hoppas?

KRAM!

Svar: Här hoppas jag desperat på regn o åska !! Testen kan vara en liten skjuts på vägen.. kram
Esmaralda

29 Mia:

skriven

Nej, jag såg inte att talismanerna var till salu förrän nu och nu är det försent. Finns det inte en endaste kvar ? Nu blev jag så ledsen, jag hade sett så fram emot detta. Kram

Svar: Jag är hemskt ledsen men de är helt slut.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: