Krossade drömmar.....

Det finns de som påstår att det finns ett liv efter midsommar men det vete tusan!
 
Saken är ju den att man vill ha somligt KLART till midsommar -eller hur ?
 
Jag har haft rasande trevliga pågar här som monterat tak till mitt uterum
 
 
De lovade att det skulle bli klart i tid och det blev  det också
 
Och så beställde jag utesoffa o bord o fåtölj och solsängar.. glad i hågen när jag direkt fick besked att leveransen skulle ske igår.
 
Nån gång mellan klockan 9 -11
 
Halv nio var jag redo... och med buller och bång väckte jag sonen  så han kunde hjälpa till att bära.
 
Det var ju en hel del stora paket som skulle släpas in.
 
Allt måste in under tak eftersom himlen blev allt svartare
 
Strax efter 9 kommer den stora DHL lastbilen
 
Jag gnuggade händerna och trippade hysteriskt fram med ett jätteleende på läpparna.
 
Jistanes så roligt... och då ser jag hur sonen kommer bärande på EN  kartong och  thats it !!
 
 
Jo, resten kommer en annan dag.. med en annan bil... från ett annat lager, sa DHL chauffören.
 
WTF ????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
😲😱
 
Och där sprack midsommardrömmen om att sitta ute under tak i soffan med en Pink Pirate tillsammans med vännerna från göteborg
 
Nu kan grejorna komma lite när som...  några kuddar eller en soffgavel.... då och då .....men inte solsängarna för de kommer inte förrän vecka 34, sa dom när jag ringde..... herregud, då är det väl höst ?
 
 
Då var det bara att börja på nästa projekt som mina tre grabbar  hjälps åt med... mitt lilla växthus!
 
Jag tyckte jag var smart som köpte ett billigt begagnat för 4000 spänn... och nu kliar de sig i huvudet och undrar hur i helskotta de ska få ihop det med mått och allt...  månne det blir klart till hösten ??
 
Nåväl, allt dett är ju ett rejält i-landsproblem och midsommar lär det bli i alla fall... sill & potäter... en öl på hamnkrogen... mys med vännerna... bad i jacuzzin för  vi är lovade max 15 grader... och sen grille framåt natten... och jag kommer sakna min bror så himla mycket... vi firade ju av tradition alltid midsommar tillsammans !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es mysigt att få se MG på bild när man vaknar.
Blir jag däckad till midsommar? Känner mig riktigt sjuk idag. Frossa förkyld och ont i halsen. Är tung i kroppen. Lät mig gråta inatt tills jag somnade. Tror sorgen börjar ta hårt på mig nu.
Kram
💖💖💖

2 Smulan..:

skriven

Vad tråkigt att det inte blir klart i tid. Skulle säkert vara skönt att sitta där. Här blir det också 15 grader med blåst ev lite regn också synd nu när det varit så fint väder lång tid. Men det hör väl till på midsommar.

3 Mikael :

skriven

Hoppsan, ibland ska man inte planera för mycket, planerna går inte alltid ihop, kanske för att man ska tänka på något annat, fick jag lära mig när chefen plötsligt fick tillfällig alzheimers, vilket ledde till en hel del saker, hade inte planerat så..

Nuförtiden kommer midsommar för mig när den kommer :)

Ni som tyckte det var varmt kan skylla på mig, visa sig att en varm maj som nu händer bara 3 gånger på 1 miljon år

Hoppas nya planen blir bra :) min med för den delen haha

Kram
Mikael

4 Bh:

skriven

Vilken besvikelse🙄.. v 34. Men då blir det så fint, ni får njuta av höstmys där då ist.
Hur blir min midsommar? Någon att mysa med under kvällen😍?! Ligger här hemma just nu med ryggvärk från helvetet😩. Kram

Svar: Midsommar blir bra.. och nu får du krya på dej.. kram
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om jag kommer få har samtal med F henne för min önskemålet och behöver jag prata med någon för att få henne som har samtal med?

hoppas jag lyckas här gång...

Ha det bra

6 Kicki 🌞:

skriven

Vi får våra prövningar, tålamod Es😍!
Tittade just på väderkartan för midsommar över Kiruna. En skvätt sol på söndag var vad den åstadkom 🤣! Och vi som ska åka dit för att se midnattsolen haha så ironiskt 😂! Men jag tror på högre makter jag 🤗!

Svar: Bra.. hoppet är det sista som ska överge oss.. och oavsett så får du en fin midsommar.. kram
Esmaralda

7 Marie:

skriven

Läste ditt inlägg i går och tänker på en sak som inträffade efter min pappas död. Han dog i januari för några år sedan. Samma vår åkte vi till sommarstället som han älskade mest av allt och hade tänkt tillbringa sitt livsom pensionär i. När vi skulle titta till hans båt i båthuset efter vintern låg det något vitt stort i vattnet Det var en död svan Det kändes märkligt eftersom hela situationen var så sorglig Aldrig hade vi förr hittat något djur där och just på den platsen där båten brukade stå Tänker än i dag på vad det symboliserade var det en hälsning? / Marie

8 åsa:

skriven

Hej fina E!

Guuud så snooooopet !!!Ser din min framför mig.

Ja det är ju en stor saknad att din bror ej är med i sitt fodral (kroppsligt) på midsommar även att han finns där andligt.
Ha en fin dag . Kram Åsa

9 Vv<3:

skriven

Es jag vet att jag måste gå vidare men igår så sa ardi skicka mig till tåget och kommer han tillbaks idag som han sade igår eller ljög han och är han hos en bil verkstad? Kram

Svar: Jag hade nog inte trott så mycket på honom.. du har ju fått bevis hela tiden att du inte kan lita på honom fullt ut.. kram
Esmaralda

10 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag säger också wtf... hur i helskotta kan det vara så?
Klart man vill ha alla tillbehör på en och samma gång. Det var inge vidare.
Otroligt mysigt med ett växthus, då kanske det blir tomater, gurka och allt möjligt till nästa år.

Ser jag ut att iallafall få vänta det här året ut innan en kärlek kommer? Eller kan det bli kärlek och relation innan?
Kram

11 Studenten:

skriven

Så himla typiskt! Hoppas dom kommer snabbare🤞

Längtar så till den 7. Ser det ut att bli en fin dag? Kram

Svar: Ja det ser ut att bli bra.. kram
Esmaralda

12 Susan:

skriven

Ja det blir inte alltid som man tänkt sig...😱....mina projekt håller definitivt inte tidsplanerna😠
Den där prinsen håller inte heller tiden, jag har väntat läääänge... men den som väntar på ngt gott.... väntar alltid för länge , eller hur e det 🤔

Kram o hoppas att midsommarvädret skärper till sig🌝

Svar: Men i onödan väntar du i alla fall inte.. för han kommer... kram :)
Esmaralda

13 Jennifer:

skriven

Hej. Äsch vad förargligt, sånt där kan göra mig vansinnig fast man vet ju att det är onödigt för det ändrar ju inte situationen. Hoppas du får alla dina grejor så snart som möjligt.

Fina Es, hur stor chans är det att detta lyckas med min kompis Elvin? Kommer han till mig? Kram

Svar: Det ser inte helt komplikationsfritt ut.. du får vänta och se.. snart vet du.. kram
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Usch vad störigt det är med dagens leveranser, bläää! Han ser inte ut att vilja ta hjälp under min tid? Kram

15 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker det låter som ni har mysiga planer till midsommar och jag förstår att din bror är saknad men tror du inte att han är Med er ändå fast på ett annat sätt:)

En fråga, ser han ut att ha de rätta känslorna för henne? Ser det ut att vara dem framöver?
Kram

Svar: Jodå, nog är brorsan med på sitt sätt :) Ja, det ser bra ut mellan dem... och jag ser ingen akut separation.. kram
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Åh det är så störande att de inte kan hålla vad de lovar!! Hur i hela fridens namn kan det ta så många veckor att få allt? Kanske du behöver ringa o höra dig för, försiktigt ;), var det hängt upp sig o varför ingen påtalade dett vid beställningen...

Men midsommar blir det trots det o i år en helt annorlunda sådan med en kompis på bedök. Två singelkvinnor, nåt tips vad som kunde vara bra för oss två? Mat blir det ju definitivt alla dagar. Här har det också lovats regn, hela midsommaren, men det tror jag inte på ;). Vädret hinner ändra.. Regn behövs, i mängder, men varför just då det är nåt firande?

Märkligt tydliga drömmar jag gaft de senastenätterna. Inatt drömde jag att jag träffade en kvinna som jag blev förtjust i, hon var sådan som en karl borde vara, för mig. Gift var hon också, men jag föredrar ju nog karlar så ;). Nåja, det var ju en dröm.

Nu drömmer jag om semester o ledighet, en o en halv vecka kvar...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Kanske drömmen menar att dy ska ha ögonen öppna var en man som är av den vanliga sorten som brukar intressera dig.. kram :)
Esmaralda

17 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Det blir nog midsommar ändå ska du se, men shit vad fint det kommer bli när allt är på plats. Och jag är säker på att din kära bror är med er ändå, men jag förstår vilken saknad du känner. Tänk att du kan ligga på dina sköna solsängar i augustisolen istället med din drink, inte fy skam det heller. Växthuset är jag lite avis på ärligt talat, vill ha vill ha. Tänk egenodlade tomater, finns det nåt godare...
Får väl vänta på växthuset och betala för andra dumheter istället, alltid lär man sej nåt nytt, t ex att det finns hastighetsbegränsningar på sjön..1500 spänn till havspoliserna, hur kul är det?? Nu behöver jag verkligen den där vinsten som skulle trilla in, och även att det blir lite över till annat än böter så man får lite kul på semestern, hur stor är den chansen?
Nu nalkas en morgonslurk med koffein så man kan starta dagen. Ha en bra dag gott folk. Kram :-)

Svar: Hrm.. de där poliserna har nog inte hittat hit.. med tanke på att sonen åker rätt rejält med sin båt ! Tråkigt nog så är vinstchansen inte så stor... kram :)
Esmaralda

18 Maria:

skriven

Godmorgon Ezmaralda!
Vad tråkigt när saker och ting inte blir som man har planerat.. Men det finns ju en mening med allt.

Vi har fortfarande inte hört något från vår vän P... Vi saknar honom mycket.. 😔 Han bor på västkusten men nästa vecka kommer han till våra trakter för en kurs, kommer han att höra av sig då? Hur mår han egentligen? Gör han snart ”slag i saken”...?

Önskar dig en underbar midsommar trots bristen på utemöbler 😉☀️
Kramar 💕

19 Panik:

skriven

Godmorgon!

Hur ser sommaren och hösten ut att bli för min del händer det något utöver det vanliga?? skulle vara kul om det hände något positivt som för in mig på rätt väg så att säga.

kram

Svar: Du gör ett val som ändrar din väg och gör den mer positiv.. kram
Esmaralda

20 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda!

Oron gnager i mig. Rädd för att bli fattig och hemlös.
Esmaralda tror du att det kommer att ordna sig??

kram

Svar: Ja absolut, det kommer att ordna sig.. kram
Esmaralda

21 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag iallafall kommer få vänta på en kärlek och relation det här året ut? Eller känns det som det kan komma innan?
Kram

22 Mg:

skriven

Hej!
Är chefen nöjd nu med alla mina nya förslag?
Kram!

23 Kristin:

skriven

Jeg undrer over hva slags samfunn vi har fått, kjære Esmaralda. Tidligere la folk sin ære i å levere bestilte varer til rett tidspunkt. I dag skal man være glad om man overhodet får det man har bestilt. - Veldig ofte må man også reklamere på varene, grunnet skader og mangler.
Hva er det som skjer med folk? Det virker som om de ikke er til stede i livet sitt. Merkelig og en skremmende utvikling.
Uansett så håper jeg at du vil få en flott midtsommerafton.
Kram!

Svar: Ja i somligt går utveckling baklänges minsann.. kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Aldrig roligt när det man beställer inte kommer...men om det "krånglar" inför en fest brukar den bli extra rolig ;-)
Vad gör lite kyligt väder när man har god mat och goda vänner och din bror är säkert med <3
Fint blir det när det blir klart och att sätta upp ngt begagnat kan vara krångligt ..
Ville köpa en beg duschkabin då ena duschväggen exploderat men sonen vägrar ,när han har plockat ner och ska få upp dylikt på jobbet krånglar det alltid ...så nu spar jag till ny duschkabin och en ny spis ...tur man kan duscha och laga mat på övriga plattor som fungerar :-)

Idag inläggning av sillen och så ska jag försöka mig på att krydda brännvin med fläderblomm !

Kram Anki med flock

Svar: Egen sill och egenkryddat brännvin minsann... inte illa alls ! Här köps det färdig.. kram :)
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Va!! Så kan man väl inte göra heller..skicka en bit (sak) då och då..usel service!! Jefligt frustrerande..förstår din känsla..när man förberett för annat!

Men en sak är säkert efter midsommar finns det ändå ett liv :)
Här pågår mycket tankar..

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Och tankarna kommer spåra rätt... kram :)
Esmaralda

26 sus:

skriven

hej
midsommar blir det ändå......
här finns också att göra.....
måste ta tag i det själv.....
sökte jobb igen....
har jag chans på de?
Love sus

Svar: Ja chansen har du.. runt 60 % eller lite över... lycka till.. kram
Esmaralda

27 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Ja ibland ändras planerna snabbt. Men ni får nog en trevlig midsommar ändå hoppas jag.

Jag var med om en konstig grej i söndags. Vi hade några som sjöng i vår kyrka. Dom hade en dotter ca 1 år med sig. Hon sprang omkring där o mamma lyfte upp henne.
Jag satt med mobilen o skulle ta några bilder. Då tittade flickan rakt på mig o våra ögon möttes. Just där o då så var det som att jag såg min döda kusin Per i henne när våra ögon möttes. Det var som att tiden stod still en stund. Fick en väldigt konstig känsla o sedan var ögonblicket borta igen.

Per har ju varit borta i ca 10 år nu. Så själen kanske har vandrat vidare till denna lilla flicka?
Vad tror du Esmeralda? Var det min kusins själ jag mötte i den flickan?

Jag har känt av Per många gånger sedan han gick bort. Dagen efter han somnade in så kom han som en fjäril o tog adjö till mig. Satt så stilla på min hand länge o sedan flög den rätt upp. Och jag har sett honom i ögonvrån vid min sida flera gånger genom åren. Vi hade inte kontakt när han levde men verkar ändå ha ett band själar emellan.

Känner skuld då jag inte orkar bry mig om hans mamma, min faster som sitter med demens på ett hem. Men jag har min sjuka gamla pappa som tar all min kraft tyvärr. Så även om viljan finns. Så finns inte orken där.

Kram Barbro

Svar: Ja, det var Per du såg när du tittade in i flickans ögon.. han var där... inte som återfödd i henne kanske utan mer troligt som en besökare en kort stund.. han är med dig... och du ska inte ha dåligt samvete över sådant du inte orkar.. kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Har nån slags konstig känsla, nu igen, att det kan blrja ske nåt på kärleksfronten, eller så är bara hoppet så stort att jag gått o blitt skvatt galen ;). Eller ja, blivit...

Ska börja med ett projekt på jobbet där vi närmar oss skolor o informerar om farorna med vissa ”njutningsmedel”. Min ide’, ser den ut att tas väl emot ute på fältet? Styrelsen var mycket positivt inställd.. Wow... Jag tycks också ha mina ljusa stunder ;D..
Kram Skorpan

29 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
har tappat all lust att fortsätta söka jobb. Rekryterare som beter sig själviskt, företag som inte hör av sig efter intervjuer, eller inte svara alls på en ansökan som passar klockrent. Förstår inte vad jag gör för fel. Har sökt högt och lågt, men jag är less, så less. Har du något råd? Peppande ord?
Tack!

30 f:

skriven

vart tog värmen vägen...kommer sommaren tillbaka??

31 kvinna:

skriven

ser du hur det kommer gå för min mamma?

32 f.u:

skriven

Finns det något meddelande eller budskap till mig kram

33 Sara:

skriven

Men va irriterande med den försenade leveransen, visserligen ett i-landsproblem som du säger, men ändå väldigt snopet när man planerat och sett fram emot något så. Hoppas det blir en bra midsommar i alla fall och att växthuset blir ordnat som det ska!

Jag har två projekt, okej tre, som jag helst vill kunna slutföra innan året är till enda, men det är knappast troligt att jag kommer hinna med alla tre. Kan dock inte bestämma mig för vilket projekt jag bör satsa mest på, snälla Esmaralda, kan du se något om vilket jag bör prioritera, projekt B, projekt S eller projekt P?
Kram!

Svar: Ta det du anser vara viktigast först och som har kortast tidslimit.. kram :)
Esmaralda

34 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag känner igen det där från mamma och bonuspappa. De ville också ha allt klart innan midsommar och de har stressat som små skållade råttor. Trots all stress måste altanen vänta. De får besök hela tiden. De är otroligt populära och har hur mycket vänner som helst 😀. Alla vänner kommer förbi hela tiden och vill se hur de har det och ta en kopp kaffe. Gärna med kaka till. Mamma måste ha gått upp flera kilo av den där ombyggnaden 😂.

Igår var jag hos min vän M. Vi spånade på en idé till ett manus. Jag älskade idén och skulle hemskt gärna vilja läsa den där boken. M vill att jag ska skriva eftersom som hon sa "du är mest uthållig". Hon ville coacha och samla bakgrundsinformation. Det låter som en bra uppdelning 😀.
Det blir en feel good. Innehåller allt från kärlek , författardrömmar, manipulativa healers och barnlängtan.

Kram ThereseC

Svar: "Skratt" ja, jag vet precis hur det är.. här kommer folk hela tiden också.. bofasta och sommargästen och till och med nån som bodde flera mil bort och ville titta ! Den boken kommer bli hur bra som helst.. du har rätt fokus och du har förmågan.. så kör hårt.. kram :)
Esmaralda

35 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vänta barn, vara gravid eller redan vara tvåbarnsmamma inom 2 år?
Kram

36 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han känna något för mig eller att jag är viktig för honom?

Har han de riktiga kärlekskänslorna för henne?
Kram

37 <3:

skriven

Godmorgon kära Es mysigt att få se MG på bild när man vaknar. 
Blir jag däckad till midsommar? Känner mig riktigt sjuk idag. Frossa förkyld och ont i halsen. Är tung i kroppen. Lät mig gråta inatt tills jag somnade. Tror sorgen börjar ta hårt på mig nu. 
Kram 
💖💖💖

Svar: Ja det är en tung tid nu och du behöver ge dig själv positiva upplevelser... styrkekramar
Esmaralda

38 EPM :

skriven

Så typiskt!
Jag tror iofs att ni får en fin midsommar ändå. 😊

Varför blir allt så fel för mig? En vän som otippat stöttat mig i allt med J fortsätter gå på och dissa allt som jag säger om mig och J. Jag vet att det inte kommer bli vi och det är jag tydlig med, men det var kärlek och kärleken måste få en ärlig chans innan vi går vidare. J vet att jag känslomässigt är på väg bort. Men det kan ändå bli ett bättre avslut som inte lämnar en bitter eftersmak.

Min vän dissar detta nåt extremt. Jag sa att jag upplevde honom taskig och blev sårad. Då skulle jag dra åt helvete.
Jag orkar fan inte mer!!😢

Kram

Svar: Prata inte med denna vän om J, kort och gott... känn in lite.. man kan inte prata med alla om allt.. kram :)
Esmaralda

39 Ghostwriter RESA:

skriven

Har jag fortfarande möjlighet att åka på denna spontana resa? Jag tänker ekonomiskt för resten har löst sig!


Kram!

Svar: Ja, chansen finns.. kram
Esmaralda

40 Lotta S:

skriven

På tal om gårdagens inlägg: jag undrar så vad var gåvan jag skulle få av kvinnan från andra sidan för inte så länge sen?

Svar: Den gåvan kan du bara se och upptäcka själv... det är väldigt speciellt.. kram
Esmaralda

41 Michaela:

skriven

Puh vilken röra! :) Kommer säkert bli skitsnyggt när det är klart men jättetrist att det inte blir till midsommar. Men ni får det säkert jätte mysigt ändå :)

Känns han långt bort i tiden?

Kram från ett galet blåsigt Sthlm!

Svar: Nej jag tycker inte det känns så långt bort.. kram
Esmaralda

42 Skrållann:

skriven

Hej.
Ajdå, så tråkigt när det inte blir som man tänkt sig.
Själv skickade jag in jobbansökan till det privata vårdföretaget igår och idag ringde dom och stämde träff för intervju imorgon.
Hjälp!!! Hur ser det ut att gå och skulle det passa mig iså fall?

Kram❤️

Svar: Du har en god chans... över 80 % och det ser lovande ut.. kram
Esmaralda

43 Louise:

skriven

Usch vad vår katt är störig. Han är världens snällaste men så irriterande.
Han går runt och jamar halva natten och klockan fyra prick tvingar han upp mig och kräver mat. Men vem vill sova på natten? Inte han i alla fall. Jag funderar på om han faktiskt inte känner sig ensam.Vi har haft tre katter här men det fungerade inte alls. Och jag vet inte alls hur han skulle reagera på en kattkompis.
Jag vill inte ha en katt till då det går så bra med honom och det vill inte mannen heller. Att gå ut med honom är inget alternativ då vi bor i ett område där de inte tycker om djur(kaniner och måsungar/fåglar blir mördade av ungjevlarna på gården). Imorse var jag uppe som vanligt klockan fyra och gav honom mat sen blev han nöjd och gick och la sig.

Igår fick jag mejl från ytterligare ett rekryteringsföretag. Ska träffa dem på tisdag och se om de har något at erbjuda mig.
Men jag hoppas att jag får några timmar så man kan betala räkningar i augusti också.
Så nu har jag tre rekryteringsföretag och en vikariebank att jobba hos. Jag måste ju välja bort två av dem.
Funderar på att faktiskt göra mina två sista VFUer/praktiker efter jul.
Kommer jag bli godkänd på mina sista praktiker när jag väl gör dem?

Ha nu en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Du är snällt mot din katt.. men så är du ju också en god människa ! Räkna med att jobba som vikarie en tid till.. och när det gäller praktik så finns det risk att du får göra om i alla fall en av dem.. men å andra sidan, ju mer du är ute och jobbar desto varmare i kläderna blir du.. och det blir allt bättre... kram :)
Esmaralda

44 Mimi:

skriven

Så fint du kommer få det när det blir klart:. Men vad irriterande att du inte fick alla utemöblerna samtidigt:(. Jag tror din bror kommer vara med er och fira<3

Ser du något speciellt kul som händer mig snart?
kram:)

45 G.S.H:

skriven

Det var ju trist att det inte blev så som du ville, men jag tror ändå du får ett trevligt midsommarfirande!

Tusen tack för ditt stöd ES...idag fick jag äntligen mitt efrerlängtade körkort, känns fortfarande overkligt, men jisses vad skönt det är!


Många kramar :)

Svar: Stort grattis till dig.. och nu kan du känna dig mer fri och oberoende.. kram :)
Esmaralda

46 Jossan :

skriven

Äntligen har vi landat i Spanien. Första delen av resan gick smärtfritt! Men väl vid lägenheten fick vi vänta i 1,5h för att få nyckeln! 1,5h!!! Helt sjukt! Nu ligger jag vid poolen och blir lite uttråkad.

Mailade högskolan igår ang mina tentor. Får ingen av dem som hemtenta.. suck... kommer jag klara iallafall no tentan?

Kram

Svar: Ja du klarar det men bara om du har fokus och går in för det... koppla nu av ordentligt.. kram :)
Esmaralda

47 Månskenet:

skriven

...men så har det väl blitt nuförtiden? tyvärr. Ett litet paket nu det största då o sen några till lite däremellan... ;)
Ha det gott!

48 Dunegull:

skriven

Han ändrar inte sig nu och tar hjälp?

49 Mikaela:

skriven

Heeeej :)

Va det han jag såg igår kväll eller va det någon annan ? Såg han att det var jag i så fall? Har han någon ny ?

Kram

50 Regnälskare:

skriven

Men va meckigt !

Det kommer bli superfint när allt är klart i alla fall. Lagom till första höst-koppen te på verandan :-)

Förresten Es ! Nu har det riktigt dammat igen på karl-fronten. Länge sen någon fick det att kittlas lite i magen. Ser du något sådant för mig snart ?

Stora kramen !

51 Helena Ir:

skriven

Nu har jag suttit en stund med kaffekoppen på balkongen..och jag måste tro att jag alldeles nyss fick en hälsning från andra sidan..för helt plötsligt så känner jag som någon skulle kastat med kraft en liten kvist med två fina gröna björkblad och även en grön liten frökapsel sitter på den lilla,lilla kvisten som håller ihop det här..och allt det här landar med en liten smäll ovanför vänstra bröstet och studsar ner på golvet..
Hur stor är sannolikheten att den landar på mig på min våning,på min balkong. Björken är minst 10 meter från huset.
Den ska jag spara! :) Kanske tokigt att tro..men det gör jag! :)
Roligast så :)

Kram :)

52 Elisa:

skriven

Hej!
Ser dendär träningen ut att passa mig?
Kram

53 Tingeling:

skriven

Men vilken otur! Aldrig hört man levererar så konstigt. Du måste visa bild sen på nya taket 😀 du bor så mysigt. Så vill jag bo. I en litet radhus (eller liten stuga) med bara liten uteplats och en veranda med tak eller inglasad. Hoppas det blir en fin midsommar ändå, även om saknaden efter din bror är stor 🌸

Här sitter jag och funderar på om jag ska boka kryssning till mig och dotter. Tänker att jag ska göra andra saker istället men tanken dyker upp i huvudet hela tiden ändå. Känns det som en bra idé att boka en kryssning på Söndag?

Nu har jag diskat och snart dammsuga. Sen blir det enklare mat nu när jag inte har min dotter. Rostad bröd med stekt ägg på.... rinnigt!

Kram!

54 Erika.F:

skriven

Har fortfarande inte hittat min dörrnyckel.
Letat i hela bostaden. Vi har t.o.m. dragit fram ky/frys men ingenstans finns den.

Kan du se om nyckeln hamnar i orätta händer eller den blivit stulen?

Kram!

55 Mumin mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag iallafall får vänta året ut innan en kärlek och relation infinner sig i mitt liv?
Kram

56 Elsa:

skriven

Nej vad tråkigt att allt inte kom samtidigt! Tycker att dom borde informerat om det innan du beställde.

En fråga Es, kommer jag gå vidare i processen? Kram

57 Cecilia:

skriven

När man bygger upp en massa förväntningar och planerar saker kring att det går som planerat, sedan blir det inte alls som tänkt.. hehe blev själv lite besviken av att läsa inlägget. Kul att du fokuserar på det positiva, har något att lära mig av dig då jag lätt låter en sådan grej förstöra humöret. Det låter som att du kommer få en toppen midsommar. Förstår att det kommer kännas annorlunda utan din bror, förhoppningsvis hälsar han på dig.

Kommer jag att sysselsättas med en tjänst inom samma företag på hösten? Blir det en annan avdelning? Undrar förresten hur jag ska gå till väga om jag vill få en seans? Massor med kramar till dig och MG

58 Ia:

skriven

Hej
Fy vad tråkigt! När man väntar på paket vill man ha allt samtidigt.
Kolla bara en extra gång att alla kuddar, dynor har samma färg så det inte blir färgskillnader om de skickar de i olika sändningar.

Just nu skulle jag vilja hoppa över midsommarfirandet, vänner vi firat med tidigare är bortbjuden. Kommer jag och barnen att fira midsommar själva?

Glad midsommar 🌸

59 Livsturisten:

skriven

Men så typiskt med möblerna. Min kollega fick fel madrasser i leverans o var inte hemma sjölv så de dumpade allt i trädgården o innan de hämtade allt igen...vilken härva.

Men du...vad är det min svåger har i tankarna för detta börjar bli påträngande..har pratat m hans fru o vet en del men just detta som.häbde idag igen. Blir så trött...

Kram!

60 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han känner något dåligt samvete över sitt val?

Kommer han någon gång känna lite ånger över det valet?
Kram

61 Lydia💕:

skriven

Va fint det blev och jobbigt att få gå och vänta på möblerna nu men så är livet
Trött ensam och vet varken ut eller in har jag gjort rätt med mitt jobb nu ?
Känner för att träffa någon nu om det så bara är en vän men drt går trögt
Lydia💕

62 Analiss:

skriven

Hej Es

Hur ser det ut ekonomist för mig i framtiden?
kram

63 Browallia:

skriven

Vad nedrigt med paketen, du har ingen vidare tur med dina leveranser. Minns att du haft strul med andra möbler som du beställt... en fotölj eller vad det var?
Förstår att saknaden kommer vara enorm efter din bror på midsommarafton. Kramar om dig.
Själv ska jag försöka överleva ännu en storhelg med att vara ofrivilligt ensam så jag hoppas det finns ett liv efter midsommar. De flesta som tvingas fira storhelger ensam tycker julen är värst men av någon anledning som jag själv inte kan sätta fingret på så är just midsommar den storhelg som är tyngst för mig. Kanske för att jag inte är förtjust i sommaren överhuvudtaget...

64 Maleficent:

skriven

Denna kvinna du sett mig möta.
Vad är det som för oss samman?
Vad fastnar vi för hos varandra?

65 Erika.F:

skriven

Förstår din frustation, vem som helst hade blivit helhispig. Man planera och vet exakt hur det ska vara, sedan blir det mest pannkaka av alltsammans. Vecka 34 är in i augusti. Bättre sent än aldrig.

Kram.

66 Hello:

skriven

Hej Esmaralda.
Har inte hört något från min dejt i helgen. Vi har träffats några gånger. Då var han hembjuden till min pappa.
Ibland känns det som om min pappa får lite fel fokus. Det blir nästan som om han själv måste få rätt. Han nästan provocerar för att hitta fel, eller berätta hur han tänker och liksom vara lite över den andra. Det blir inte riktigt trevligt och roligt. Nästan som om han blir fiender istället för vänner. Varför beter sig min pappa så?
Har som sagt inte hört något från min dejt sedan helgen direkt. Har han bestämt sig för att han inte är intresserad utav mig?
Kram

67 Mimmi:

skriven

tror du jag får bra hjälp om jag åker in till psyk eller blir det som förra gången? vore det bra för mig eller bättre försöka klara utan det?

68 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han riktiga kärlekskänslor för henne?
Kram

69 Emelie S:

skriven

Hej Es. Helt ny här och skulle såklart vilja ställa en fråga.

Har ett ångestfullt val framför mig mellan att börja studera eller fortsätta min relation med Leam och flytta utomlands? Hade vart skönt med lite vägledning.

Kram

70 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att börja gå bättre på jobbet? Känns ibland så tungt, med tanke på min sociala kapacitet...
Kram

71 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Det var länge sedan jag mötte en man som verkligen är intresserad utav mig. Där jag känner att han verkligen är intresserad.
När jag möter min kärlek kommer han verkligen vara intresserad och kämpa för mig? Verkligen visa att han vill ha mig? Eller blir det mer att vi möts halvvägs?
Kram

72 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att känna något för mig?

Känns ibland som om han tar mig alldeles för mycket för givet och att han tycker att han styr våran relation. Han verkar inte tänka på att jag kan försvinna bort. Stämmer detta?

Kan du se något vad han tycker har för tankar om mig?

Är jag oviktig för honom?
Kram

73 Loppan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker det är lite tråkigt på mitt jobb. Jag var sist in, men vi får olika arbets uppgifter för varje dag vi kommer. Jag studerade som florist för att jag vill jobba med detta. Jag har varit där ganska länge nu ändå men jag får faktiskt mest av tiden stå i kassan.

Jag skulle hellre se och det skulle kännas mycket bättre om vi kunde rotera lite, byta arbetsuppgifter. Jag skulle gärna vilja göra dekorationer och andra arbetsuppgifter som tillhör florist arbetet också. De andra står med.
Ser du någon anledning att jag får stå mest i kassan? Kommer det bli mer varierat för mig på det stället? Att jag får stå med binderi som huvudsaklig syssla ibland?Eller hur ser det ut?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: