Livspusslet....

 

Somliga kämpar som illrar för att försöka få ihop livspusslet

Ofta går det helt åt pipsvängen.

Om en sak lyckas – verkar det som en annan går åt skogen och stressen växer. 

 

 

Man fixar utbildning och får ett bra jobb som man trivs med  och man tänker att NU är tiden inne att hitta en partner och sätta bo.  Och vad händer då ? Jo stolpskott eller stolpskott avlöser varann .  

Eller så har man kärleken och saknar en meningsfull syssla. Och för en del saknas  allt på en och samma gång.

Eller så har man huset fullt av ungar och bästa jobbet men det finns inte tid att njuta av varken det ena det andra. 

 

 

För det ska tränas &  yogas & jobbas på  skolans föräldrakooperativ.

Och så ska det gås på manikyr och middagar och det ska inredas och pyntas och bästa bitarna ska ut i Facebook.. så ofta som möjligt så ingen tror  att man säckat ihop.

 För att inte tala om att dra sitt strå till stacken med fadderbarn och barnbyar , träd, brunnar och rent vatten . Man ska vara engagerad i att rädda valar &  apor och  man ska ta  en gatuhund från Spanien.

Folk bågnar under dessa enorma bördor och något annat är inte att förvänta sig.

 

 

 

 

Det är få som inte kroknar i detta hysteriska leverna och somliga får ärr för livet.

Nä hörni, stanna upp och börja LEV, på riktigt !!

Skit i så många måsten som du förmår - skit i  vad andra förväntar sig… och ha fokus på det du själv vill, mår väl av och behöver.

Snegla inte på nån annan. 

Vill du gå barfota en junikväll på mossan i skogen istället för att baka vegobröd eller   vill du hoppa hopprep med barnen på altanen  så avboka manikyren eller hoppa över yogan just den här gången.

Nuet är viktigt.  Ruggigt viktigt

Att vara närvarande  fullt ut i nuet kräver mod.

Det kräver också insikt.. att förstå hur man kan ge sig hän i stunden och njuta av den.  Och dessa  bästa stunder är som regel bara vanlig vardag.

Kort & gott – bry dig  inte om att ens försöka lösa ditt livspussel.

Det går inte ihop i alla fall och det kommer alltid fattas några bitar.

 

Kram & kärlek

1 Bh:

skriven

Mitt motto är LEV här och NU!!
Alla måsten, sätter du bara själv.. ingen annan kan leva ditt liv.
Men längtar efter lite kärleksmys.. finns det i min närhet snart? Var ska korpgluggarna hållas öppna? Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska hon skicka dessa bilder till mig i mejla så jag behöver det... eller gör hon inte att skicka dessa bilder till mig. Saknar hon den min gamla jag?

Ska hon skicka eller inte till mig?

Ha det bra

3 Helena Ir:

skriven

Förmodligen har vi alla vårt eget pussel att lösa..ibland tappar man bort bitar..och så hittar man nya.
Själv håller jag på med ett nytt igen!

Ja en trevlig dag😊
Kram!

4 HuldaMaräng:

skriven

Ja kära hjärtanes, här dukar vi nästan under av skam över vårt ej fördigrustade hus, sviter av dåliga ekonomiska väl och en strävan att ge vårt barn liknande uppväxt vi trott att kompisarna har. Egentligen är vi helt vanliga, lugna, sociala och rätt roliga människor. Det behöver vi återkoppla till.
Tack för dina ord, som är självklara men välbehövliga.
Ha en fin dag!!

5 Dunegull:

skriven

Kloka ord.
Försöker struktuera upp och ta en dag i taget nu även om det är svårt och frustrerande. Jobbigt att vara så under isen. Totalt utmattad.

Mannen i mitt liv som jag förhopppningsvis ska träffa ngn gång. Vad är det för typ? Ngn som jag träffat tidigare eller en helt ny person? Vad har han för personlighet?

Kram

6 Jas:

skriven

Hej!💖
Har kännt mig konstigt låg de senaste dagarna, förstår inte riktigt varför.. 😔 Är ju egentligen bara en pusselbit som fattas.
Tror du det är dags för kärleken att dyka upp snart..? Vad ser du? 💑
Kramar 💖

Svar: Det bör ju vara dags... kram
Esmaralda

7 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja herregud att NJUTA av stunden och livet med det du vill och tycker om som känns meningsfullt är så viktigt. Sen behövs balans och variation såklart.

En fråga, Är han nöjd och känner sig lycklig nu i sin nuvarande relation? Eller kommer att bli?
Kram

8 SOL:

skriven

Nemlig! 😄😄😄 sånn er det, gi litt blaffen!

I går var jeg på min første visning, leiligheten var svært sjarmerende, nå er jeg i tenkeboksen. Noen varningar?
Kjenner jeg begynner å få lyst på mitt eget.

Ha en fin dag kjære Ezmaralda.

9 Ht:

skriven

Hej!
Bra inlägg Es.
Stämmer så bra.
2012 gick jag genom en jobbig seperation i samma veva så hamna jag hos kronofogden o fick löneutmätning. Det var 3 tuffa år att bli skuldfri och att komma över exet.
Men jag klara det.

Idag mår jag bra.
Har fast jobb o bra ekonomi. Unnar mig lyx bara för att jag kan.
Vissa i min närhet gnäller över att jag inte ska slösa för mkt, men det skiter jag i. Jag jobbar hårt o gör precis vad jag vill med mina pengar.
Alla är värda lite vardagslyx.

Nu känner jag att jag är redo att möta min soulmate.
Hoppas jag möter han 2018..

Kramar!

Svar: Det hoppas jag också.. ni närmar er varann.. kram
Esmaralda

10 EPM :

skriven

Hej Es!

Så sant.
Tydligen är min trygga vän bara trygg för sig själv, har ingen intention att trygga mig efter J:s utspel.

M bad om ursäkt härom dagen för att han varit hård mot mig och svalt allt J sagt. Kommer de ta tag i detta nu såsom de säger?

Jag saknar att träffa E...
mer än jag trodde....😔

Kram

11 Carin:

skriven

Godmorgon och tack för Harri som kom med posten <3
Hämtade upp posten på vägen till skogen och bestämde mig för att öppna kuvertet där borta. En projektil av skakning gick genom kroppen och jag kände mig säker.

Bara ibland måste man sparka av sig skorna och känna gräset under fötterna. En omladdning av energier som är helt gratis <3

Och med nymånen nalkandes är det perfekt att implementera nya rutiner och mål i livet - t ex som att att endast ha en pusselbit.

Ha en fin dag!

12 Elisa:

skriven

Hej!
Hur ser Harri ut att trivas?
Kram

Svar: Bara fint.. kram
Esmaralda

13 Lotta:

skriven

Min son har fått hjärnskakning, en rejäl sådan. Kommer han bli helt återställd.
Jag är såååå orolig.

Kram L

Svar: Ja det känns som om han blir helt återställd även om det kan ta lite tid.. kram
Esmaralda

14 Pia1:

skriven

Jag har inte så höga krav just nu... Bara en smärtfri dag, riktiga diagnoser, en hjärnoperation, en inkomst, helst kunna jobba lite, mat, en ansiktslyftning... Haha... Skämt och sido, somliga vet inte vad de har!

Svar: Ja, man får anpassa efter sig själv och hälsan är ju a och o.. har man inte den så har man ju inte glädje av något annat.. kram
Esmaralda

15 <3:

skriven

Ja det där livspusslet.

Den där kärleken kära Esmeralda kommer den till mig ?
Blir jag lycklig i kärlek till sist med en bra man. Borde det inte vara dags snart. Ser du något kännetecken på mannen.
Kram

16 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Så sant! Så sant! Jisses, vilka krav vi har på oss numera. För egen del skiter jag i det mesta som man ”bör” Klart att jag åxå drabbas då och då av ”måsten” men har ett ganska slappt liv. Avundas inte dom som ränner runt som skållade råttor för att passa in i mallen.
Just nu sniffar och lyssnar jag på en regnskur. Wao! Det har jag längtat efter! Är något orolig för jag ska ner på stan och att gå till bussen i åskväder är inget jag ens överväger att testa.
Ska till en sjukgymnast nu och blir det samma visa att jag ska ligga och vifta med benen som enda ”behandling” så byter jag VC! Tar till mig av ditt råd i går! Mm, vilken ljuvlig doft av regn och gräs! Nu beger jag mig och hoppas det blir en bra dag med hjälp för höftgrejen och så hoppas jag att du och alla andra åxå får en fin dag! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Lycka till nu och stå på dig i att få hjälp.. kram
Esmaralda

17 anna:

skriven

Hej Ezmeralda, Jag hoppas att du mår bra och att sommaren blir fin och vilsam. Jag intervjuade för ett nytt jobb för över två veckor sedan och de sa visserligen att det skulle ta tid att ge besked, men jag har ännu inte hört något. Vad tror du, kommer jag att komma i fråga?
Tusen tack i förhand om du har möjlighet att ta dig tid.

18 Virrhönan:

skriven

Hej!

Detta var precis vad jag behövde höra, skit i livspusslet, det går inte ihop sej i alla fall...
Är inne i en så stressig period, t om sonen sa igår att jag stressar så dant och blir på dåligt humör och låter det gå ut över dom. Vet själv att det är onödig stress, och i sista änden brukar det bli bra ändå...eller inte!! Vi människor är bra konstiga, pratade med en klok man idag och han sa just det att förr var det ingen stress, man tog dagarna som dom kom och det mesta var ganska bekymmersfritt, tänk om det kunde vara så idag. Men som du säger folk ska fejsboka om hur fint dom har det och hur mycket dom hinner, inte konstigt att sånt stressar upp folk . Men nu ska jag försöka stressa ner en aning för jeezez vad hjärtat började slå av att skriva allt detta ha ha ha.
Och så en liten fråga bara, saknar han mej och finns jag i hans tankar fortfarande?
Ta det lugnt därute och ha en bra onsdag :-)

Svar: Ja, bara stressa ner.... han tänker på dig emellanåt.. kram
Esmaralda

19 Bolla:

skriven

Så sant, men jeg liker ikke å gå på fest og det er jo ikke helt sosialt akseptert.. og når det er de eneste gangene venner er sosiale så ender jeg opp med å være venneløs hvis jeg aldri er med 😂 Er bedt i bryllupskaffe, men vil ikke...men enkelte ting MÅ man vel enten man vil eller ei. Har allerede takket nei til to fester i sommer😏 Men det er meg, jeg er bare ikke veldig sosial og sånn er det bare. Skulle bare ønske folk kunne akseptere det litt mer.

Klem Bolla 😊

Svar: Man är olika och känner olika och det ska respekteras.. kram
Esmaralda

20 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
För en tid sedan såg du att det kunde bli umgänge mellan honom och mig i sommar.

Som läget är nu ser det inte så ut med hans nya tjej och så.

Ser du fortfarande något umgänge mellan oss framöver? I sommar? Eller hur ser det mer ut nu?
Kram

Svar: Möjligheter är mindre.. kram
Esmaralda

21 Dahlia:

skriven

I mitt pussel fattas det en hel del bitar, kanske hunden tuggat på dom?
Vad är chansen att jag får besök av honom imorrn?

22 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Oroar mig för min man och jobbet. Blir det bättre? Killen som är oschysst, blir det problem där?

23 T:

skriven

Så bra och klokt skrivet es! Tack för det och ha en fortsatt fin dag! kram

24 Skorpan:

skriven

Vilket bra inlägg!

Jag försöker åta mig så lite som möjligt, minimerar allt eftersom jag bara inte orkar med nåt extra. Men kanske det går utöver mina barn som tycker att det är trist med mamma som inget orkar o vill?

Nu skulle jag nog vilja göra ett o annat men det behövs pengar till det jag vill göra. Så... Kanske till hösten? Iom nya jobbet?

Drömde om en ytlig bekant som jag träffade på, jag väldigt lättklädd, o han som skrattade åt mig o min klädsel, lite sådär menande, varvid jag kontrade o sade att har jag nu sett dig stå i kalsonger o byta om på parkeringsplatsen ja då har jag ju sett dig lättklädd också... Det här var väl inget sim jag har snapoat upp från honom?! Kan jag inte tro..

Posten igen, blir jag fri från den institutionen nångång?
Kram Skorpan

25 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag ska få ett förhållande ser det ut som om jag behöver anstränga mig mer och välja jobba för det mer? Eller hur ser det ut?
Kram

26 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det hur som helst ut som att han fortsätter med henne framöver? Och att de flyttar ihop?
Kram

27 Kulla:

skriven

Livspusslet.. är ett evigt pussel .. lätt ibland och lite mera komplicerat ibland.. precis som livet är👍😄.
I mitt pussel tycker jag att det bara fattas någon att dela kärleken med.. hjälper Harri till med det?? Pratar och underhåller Harri varje dag. Kram

Svar: Ja, du kan tro att han hjälper dig.. för fullt.. kram
Esmaralda

28 Lydia💕:

skriven

Så sant skrivet och ibland ändå saknar man allt bestyr förr när man skulle hinna med allt sånt där konstigt nog när mitt barn var liten och att man var sambo nu när man är själv så har man för mycket tid??jag vet att man ska njuta ändå men jobbigt ibland
Jag tog jobbet och börjar imorgon inte dröm jobbet precis men heltid och dagtid inga kvällar och helger
Är lite nervös ändå att om jag ska trivas och om personalen är bra
Nu är det bara och vänta in eller möta min drömprins och att det inte ska ta för lång tid med det
Lydia💕

29 sus:

skriven

hej
ja....
man får låta de komma till en....
någon mening med allt....
love sus

30 EPM :

skriven

Kommer det komma lite romans i mitt liv. Normal sådan... inte det jag trott varit romantik det senaste året.

Känner mig så lurad på detta.😔

Kram

Svar: Det kommer romantik, i stora lass.. kram
Esmaralda

31 Trött:

skriven

Hej!

Sover så dåligt. Kommer jag att hitta något som hjälper mig att sova?? Kanske någon här inne kan ge mig något tips.

Kram

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag ska få ett förhållande ser det ut som om jag behöver anstränga mig mer För det? Välja det om jag nu ska få ett förhållande?
Möts vi via krogen tro?
Kram

33 Mikael:

skriven

För det ska tränas & yogas & jobbas på skolans föräldrakooperativ.

Och så ska det gås på manikyr och middagar och det ska inredas och pyntas och bästa bitarna ska ut i Facebook.. så ofta som möjligt så ingen tror att man säckat ihop.

För att inte tala om att dra sitt strå till stacken med fadderbarn och barnbyar , träd, brunnar och rent vatten . Man ska vara engagerad i att rädda valar & apor och man ska ta en gatuhund från Spanien.


Är det så ett vanligt liv ser ut idag?

Herregud, var någonstans hinner man med kärleksliv i det där...

Att vara närvarande fullt ut i nuet kräver mod.

Ja, prova slå av tvn, mobiler och annat och sitt ner en stund och tänk egna tankar och känn saker.

Kram
Mikael

34 M:

skriven

Hej
Och supertack för ett bra inlägg. Verkligen fler skulle tänka mer på.

Men visst är det svårt ibland att få ihop pusslet.

Hur ser det ut för oss. Får vi ihop vårt pussel så det funkar ?
Saknar närhet och kärlek, och bekräftelse framför allt.

Kram

35 Michaela:

skriven

Håller helt med!! Ändå är det så jäkla svårt många gånger. Men skam den som ger sig :) Kram

Svar: Ja, det är bara på det igen.. kram :)
Esmaralda

36 Elisa:

skriven

Hej!
Skulle han kunna vara mer intresserad av mig än bara vän?
Kram

Svar: Det känns inte som om de förutsättningar finns.. kram
Esmaralda

37 Eveline:

skriven

Hej! Ezmaralda ser du när och hur jag kommer möta min nästa partner? Det börjar bli tråkigt att vara singel.

Mvh Eveline.

38 Eveline:

skriven

Hej Esmaralda, menade mer hur och vart? Kan du se något om hur han ser ut? Så trött på att vara singel.

Mvh Eveline

39 Cecilia:

skriven

Vilket öppnande inlägg!

Lutar det åt projektledning eller labbet? Kramar

40 Gunilla i Oxd:

skriven

Vilket bra inlägg!🌟
Jag det där jävla livspusslet kan vi lägga ner, för det skiter sig alltid ialla fall!

Måste berätta att klumpen i magen o ångesten lagt sig rejält sen lilla Harri hamnade i BH:n....Tusen Tack för din magi världens bästa snyggaste spåkärring ❤️❤️❤️
Ringde vårdcentralen för 14 dagar sen för att få en samtalskontakt hos psykolog, tänkte att det är bra att mota ’Olle i grind’ INNAN jag går in i nån berömd vägg...
Tror du att de ringt upp om någon tid..nä, det ringde en skummis till psykolog 2 dar efter att jag ringt o han sa att de skulle höra av sig inom några dagar..
Ingen har ringt tillbaka, så dåligt! Tur man inte mår sämre ..men tänker på de som verkligen behöver nån direkt! Jävla dåligt är det iaf.

Kram o njut av sommaren Esmaralda ☀️

//Gunilla i Oxd

Svar: Ja somligt folk beter sig hur som helst och utan ansvar, de är sorgligt... ibland måste man vara obekväm för att få det man har rätt till och som borde vara en självklarhet.... kram
Esmaralda

41 Tingeling :

skriven

Ja det är ju viktigt det där. Jag försöker leva precis som jag vill och jag tycker jag får ihop det rätt bra faktiskt. Med mycket krångel senaste åren innan. Men har hittat min balans som ensamstående och klara mig själv. Klart jag skulle vilja åka utomlands ofta och massa såna saker. Men jag tycker ändå jag har det bra ekonomiskt även om jag inte kan åka utomlands en gång per år. Jag har lärt mig leva på det jag har. Gjort mig av med bilen till exempel som är dyr. Bor i en trea. Och jag har ändå råd med att göra utflykter med dottern, köpa nya kläder och grejer till hemmet och vilken mat jag vill. Jag har kompisar som jobbar heltid och är sambo med en som jobbar heltid och har ett eller två barn. Och dem klagar alltid på att dem inte har några pengar. Jag förstår inte det! Hur kan jag klara mig som ensamstående med en lön på 85 %? Man måste leva efter vad man har och finna ro i att det är just så just nu. Då blir det enklare tror jag. Och bestämma sig för vad man prioriterar i vardagen.

Kram!

42 Liten C:

skriven

Detta var ett så bra inägg , för mig känns det som jag har tappat fotfästet ..
Så trött hela tiden och känner ingen glädje 😞..,
Ser du om detta är övergående ?
Kram kram ❤️

43 C.a.t:

skriven

Du har så rätt! Ska försöka leva mer i nuet och skita i alla krav till höger och vänster!
Dags för förändring!
Kram

Svar: Exakt :) kram
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Erika F,hoppas du har hittat din nyckel. Det jag såg har nog inget med nyckeln att göra,är osäker..kan vara något annat som har med dig att göra..? Jag såg garn,garnnystan ..låter ju kanske konstigt..men känns att det kan vara något som har något med dig att göra :)
Hoppas du hittar nyckeln på något sätt..förstår din känsla, när man inte är en som brukar tappa bort saker.

Idag fick jag veta att jag beviljats en plats till mottagningen i augusti..och troligtvis kommer lite av mina diagnoser ändras..den min äldsta dotter har,har jag också! Så du hade rätt Es,en gång i tiden sa du att jag skulle få hjälp,men att det kunde ta sin tid..

Hoppas det är okej med dig Esmaralda,jag fick en känsla..

Stor kram <3

Svar: Tack... det är ok men är nyss hemkommen från veterinärbesök med MG.. och det är ju en pärs varje gång man får höra att han tid är uträknad... just nu pigg men det kommer tillbaka.. och då går det snabbt.. ett besked som jag visste men man är aldrig riktigt beredd... kram
Esmaralda

45 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om de får barn tillsammans?
Blir det förändringar där de bryter?
Kram

46 Susanne Amalia :

skriven

På väg..
Regnet bara öser ner och jag är helt torr siter i en bil och susar fram genom Sveriges skogar..

Här och nu.. Mitt livspusslet är att allt hör ihop.. Dåtid framtid tidigare liv celler kärlek.. Lev med kärlek här och nu.. Kärlek lycka välsigna din väg.. Ibland ställer sig hela livet på ända.. Men då ska man lära sig något. Ge kärlek till sig själv sina celler och gå vidare i livet.. Var inte biter och hämta styrka från ljuset.. Det blir bara soppa om man gräver i mörker..

Ge utan baktanke.. Ge av kärlek.. Livet är magiskt och det händer alltid något..
Alla drar är inte en dans på rosor men man kan lära sig och ge kärlek till situationen så kommer det lösningar man inte visste att de fanns från. Början..
Livspusslet är för mig att leva med kärlek och glädje..

Önskar er alla en underbar dag med kärlek glädje och lycka..
MG en fin dag och stor kram till Esmaralda.. 💕

Fråga: kan du se vem som vill mig något.. Från andevärlden.. Jag har någon med mig vart jag än går..

Svar: Ja det finns någon som är väldigt bestämd, någon som inte kunde ta hand om dig i detta livet men som gör sitt bästa nu.. kram :)
Esmaralda

47 Skytten1:

skriven

Jag håller fullständigt med, blir bara trött att höra på alla måsten som många tycker sig ha. Man måste bara leva här och nu och njuta av livet. Tror du att det är på gång nu med ett fast förhållande med B och mig?

48 Hejhej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar hur det ser ut framåt, Har han bestämt sig och fortsätter han sin väg framåt med henne nu?
Blir det barn mellan dem? Och ser du någon brytning eller inte?
Kram

49 Skytten1:

skriven

Jag håller fullständigt med, blir bara trött att höra på alla måsten som många tycker sig ha. Man måste bara leva här och nu och njuta av livet. Tror du att det är på gång nu med ett fast förhållande med B och mig?

50 Lisa:

skriven

Så klockren!
Håller med dig totalt.
Kram och ha en härlig dag 😍

51 Mee:

skriven

Så bra inlägg<3

Ser du något spännande kul som händer mig?
kram

52 Helena Ir:

skriven

Ja,jag förstår..usch ja!

Kram

53 Lilla ja:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att lösa sig för mig? Kommer jag att gå in i en seriös relation som varar?
Kram

54 Linda N:

skriven

Precis så är det, ruggigt viktigt här och nu.
Fina små filuringar dessa Harrisar. Min talisman åsidosatte ordinarie önskningar när vår ena katt blev sjuk häromdagen. I stället passade han på henne. Vi kom in till Djursjukhuset i tid och fick fin hjälp av personalen där.
I dag får vi hämta hem henne, och även om hon inte är frisk än så har hon bättre förutsättningar att bli det i hemmets lugna vrå i kombination med veterinärråd, medicin och kärlek.
TACK!!

Svar: Ja, ibland skiftar talismanerna själva fokus.. i synnerhet när något dramatiskt sker.. de känner in vad som är viktigast.. en vidunderlig förmåga.. så skönt att din katt mår bättre.. kram
Esmaralda

55 Mer:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om det kommer att bli något mer seriöst mellan honom och mig?
Kram

56 Undrar :

skriven

Ja så känns det, det ska kämpas och jobbas hela tiden och allt annat ska klaffa oxå. Ibland undrar jag vad min livsuppgift är. Folk lever livet runt om oss. Tiden går bara. När kommer vår tid för att kunna slippa all denna stress?

57 Hönan:

skriven

Kloka ord som vanligt :) försöker ta till mig, fokus på att må bra i nuet.

Undrar om det vore bra att föreslå något idag?
Tänker iom dagens datum.

Kram

58 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar hur det ser ut framåt, Fortsätter han sin väg fram med henne?
Blir det barn mellan dem? Och ser du någon brytning eller inte mellan dem?
Kram

59 Browallia:

skriven

Själv är jag som tjuren Ferdinand och trivs bäst under en korkek och lukta på blommorna...

Stor kram

60 Erika.F:

skriven

Jag har aldrig stressat runt som en galning.
När barnen var små var jag hemma och tog hand om hus - hem - barn - f.d.man jobbade. Det fungerade bra. PÅ den tiden fanns inte socialla medier, så skryt om dittan och dattan fanns altså inte.

Nu till något annat. Ni är en del som undra om mannen med stor H syns i fjärran. Det är helt ok anser jag att fråga, för vi undra ju var och en om han kommer eftersom det dröjer.

Det är dit jag vill komma, som har med denna
långa väntan att göra. Jag har frågat Esmaralda några gånger i mina seanser. Svaren jag fick var att hon kunde inte se att vi skulle mötas den sommaren, eller den hösten, eller den våren , men att han närmade sig hela tiden, och hon såg honom lika klart och tydligt längs min livsväg, han hade inte försvunnit alls.

Ni som väntat fem eller tio år är en droppe i havet anser jag, här sitter en och skriver som nu väntat i 19 ÅR plus några veckor på det. Jag är så fruktansvärt less på det här, numera har jag slutat fundera på den mannen som jag inte längre tro dyker upp. Jag misstror inte Esmaralda alls, men nog är det konstigt att det gått så lång tid och ingenting har hänt.

För inte så länge sedan skrev en annan sierska att 2019 skulle jag möta en man. Herre gud tänkte jag och gapskrattade för mig själv. Jag bara kände hur allt det här rann av mig så totalt. Nästa år får jag återigen en nolla efter föregående siffra i min ålder. Jag blir inte yngre, inte friskare i det kroppsliga. Då undra jag i mitt stilla sinne, vem fasen vill har mig som bara blir sjukare och sjukare?

Nu rann det mesta av mig i form av alla dessa meningar och ord. Innerligt önskar jag ingen ska behöva vänta i så många år som jag nu gjort. Numera bryr jag mig inte längre. Jag har ställt in mig på att leva själv.

Kram!









Svar: Och nu måste jag ju ärligt säga att jag ser honom fortfarande.. han kommer... men jag har ingen aning om varför han dröjt på det det här sättet.. kram
Esmaralda

61 <3:

skriven

Hej kära Es kommer flytten utomlands bli av för mitt ex ?
Tror han slutat att älska mig och släppt oss.
Kram

62 Angeli:

skriven

KRAAAAM! <3

/Angeli

63 Mikael:

skriven

Gunilla i Oxd, och många andra, man hittar det mesta själv på nätet, förlita sig på en enda psykolog och sitta och vänta på en tid när långt mer finns på nätet än vad en psykolog har i huvet, ska vara något av en lyckträff ifall psykologen passar dina/era behov.

Min dotter kan få samtal av 5 kompisar på en dag som vill prata för att de mår dåligt, bara för att det inte finns tillräckligt med psykologer, hon pluggar och jobbar heltid så hon får säga nej, jag har sagt att skicka ut de på internet när hon inte har tid.

Börja vid 17 min ifall ni tror att ni behöver antidepressiva, så kan ni påbörja er behandling idag, ifall ni vill

https://m.youtube.com/watch?v=ROt9ZE0g-Vg

En annan med bra information


https://m.youtube.com/watch?v=31ngliot7AA

Några lär ha nytta av dessa, antalet psykologer anställda av staten kommer aldrig räcka till med dagens utveckling men så finns mycket att tillgå gratis idag.

Kram
Mikael












64 Yvonne:

skriven

Så sant.
Kan du se hur midsommarafton blir för mig? Vi är bortbjudna och då är alltid min väns ex där. Jag tycker det är jobbigt eftersom min vän är flirtig och även mot sitt ex. Jag tycker för övrigt alltid att det är trevligt dit vi ska. Jag tycker ju så mycket om min vän och vill inte förlora honom.

Svar: Sätt ner foten gentemot honom eller förhåll dig till att han flirtar och bry dig inte... du kan inte passivt gå och må dåligt på grund av detta... agera... på det sätt du känner passar dig bäst.. kram
Esmaralda

65 Erika.F:

skriven

Helena Ir: Tack snälla för ditt svar. Nej, jag har inte hittat den. Tycker det blir bara mer och mer mysko alltsammans. De garn-nystan du såg undra jag över. I mitt hem finns inga garnnystan alls.

Som sagt det vilar ett stort mysterium kring denna nyckel. Till och från tänker jag om någon osynlig spelar mig ett spratt, vem vet. :) Jag bara vet om det blir flytt härifrån byter de ut hela låset, och det kan bli kostsamt. Ja ja, den dagen den sorgen.

Kram.

66 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan han komma att ändra sig och ge mig och vår familj en chans till? Att vi lever i en familj tillsammans?
Kram

67 Erika.F:

skriven

Såg att du varit iväg med MG och beskedet du fick.
Det är aldrig något man är beredd på, ett älskat husdjur som bara ska finnas där. Det är riktigt ledsamt att det är så illa ställt med lilla MG.
Hoppas ändå ni får mer tid med MG trots det dystra beskedet.

Kram!

Svar: Ja, vi visste ju redan innan, efter röntgen att det inte alls var bra så nu tar vi dagarna som de kommer och hoppas på så många bra dagar som möjligt.. tack för dina tankar o kram :)
Esmaralda

68 Studenten:

skriven

Jag vill kunna leva här och nu men ibland går det bara inte. Stressen och förväntningarna gör sig påminda hela tiden. Just nu är det en sådan period för mig. Jag känner mig riktigt deprimerad. Helst vill jag bara skita i allt för jag orkar liksom inte. Det känns som att jag saknar flyt. Jag hoppas Harri kan föra med sig något bra <3

Svar: Det tror jag absolut att han gör.. tänk inte på allt på samma gång.. då blir det bara rörigt i skallen.. ta en sak åt gången.. kram
Esmaralda

69 Nelliss:

skriven

Hej Es

Hur blir min sommar?
kram

70 Helena Ir:

skriven

ErikaF,mysko med nyckeln,,men får du inte lust att köpa garn,du kanske ska börja sticka vantar :))
Äsch,skojar..vete tusan var allt kommer ifrån,som jag ser..

Tror jag läst något om att man ska lägga en sax och en nyckelknippa i fönstret när man tappat bort något..så ska det komma till rätta..

71 Erika.F:

skriven

Helena Ir: Har faktiskt gjort som du skrev, finns fler nycklar, och sax att lägga i ett fönster. :)
Därmed vad det gjort! :)

72 Erika.F:

skriven

Tack Esmaralda för ditt svar. Han hoppar kanske fram ur någon buske i framtiden och, hojtar buuuuuuu Erika här är jag, din väntan är nu slut. :)

73 Alltet?:

skriven

Hej Esmaralda

Finns det något speciellt meddelande till mig från alltet?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: