Lycka....

 
Kram & kärlek  💕
1 Mikael:

skriven

Haha bra där :)

Är man aldrig olycklig så är det svårt finna lyckan, är man lycklig tillräckligt länge så blir man olycklig :)

Kram
Mikael

2 Rädd:

skriven

Hej E!

För ett par dagar kände jag hopp på jobbfronten. Stressade och kämpade för trodde det skulle ge resultat. Nu har jag ont i magen och allt känns tufft. Jag lever för semestern som börjar snart. Varför hamnar jag inte bara rätt. Kan jag göra något för att saker ska bli bättre? Ser du något upplyftande?

Kram och kärlek.

3 Rädd:

skriven

Hej E!

Matlådan som gick sönder idag, var det mina änglar som ville säga mig något?

Kram och kärlek.

4 Helena Ir:

skriven

Ja,det finns något talesättet också om att man söker lyckan så mycket att man inte ser den som man redan har framför sig..
Kanske man upptäcker den om man försöker leva lite mer i nuet!

Kram :)

5 Rosa:

skriven

Carpe diem !
Lev här och nu, livet går inte i repris.
Se framåt.
Att älta är som att gunga gungstol, man har nåt att göra men kommer inte framåt!


Lätt att säga. Svårare att leva....

Undrar om han vill träffa mig igen efter att jag var lite osmidig?

Kram

Svar: Han tänker både fram och tillbaka men det ser ut att fortfarande finnas ett intresse.. kram
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Så sant så, man ska inte tänka för mycket ;), fast det är ju lättare sagt än gjort, oftast.. Lycklig, månne inte, bara jag inte klagar så ;).

Något jag funderar på är jobbet, det nya som ska komma, är det rätt nära nu? Känns lite så.. Kanske nån som jobbar på att hjälpa mig ;)..

Ha en fin kväll!
Jag såg en vit MG idag :), söt.
Kram Skorpan

Svar: Ja jag tror du får väldigt bra hjälp nu.. och vita Mannabonnar är ju bara så fina :) kram
Esmaralda

7 Boudica:

skriven

Lycka... Möjligen är man lyckligare ju mindre man funderar överhuvudtaget ;) Men jag tenderar på att övertänka allt, så inte är jag så lycklig!

Men svalare väder och lite regn här, behövligt.
Å här sitter man och vräker i sig föräldraimporterade bär från polen till kaffet. Kan det vara lycka!?

Jadu och livspussel, mitt består av fullt med udda bitar som jag inte får ihop, eller så är det kanske bara jag som inte har tålamod att lista ut hur jag ska få ihop allt, har nog aldrig varit glad i pussel ;)

Mycket på jobbet nu, men imorgon är det dags för lite skojjigheter, det var på tiden! Men min förväntan för den dagen svajar lite hit och dit. Ser du hur den dagen blir? Nåt att tänka på?
Kaske är det förmycket att hoppas på en liten fling den dagen? ;)

KRAM!

8 Jag tog tag i det! Och tack till dig.... /Ghostwriter:

skriven

Hej Fina Esmeralda!

Jag undrar om jag har valt rätt skola att tacka Ja till? Fick nämligen tre skolor att välja mellan, och blev glad och tacksam, men valde den skola av två jag kände var rätt. Dock fick jag ett tredje erbjudande och måste höra med dig innan jag tackar nej, om jag valde rätt skola från början? Det känns rätt och bättre upplagt iallafall.







Ett särskilt tack till dig. För 3-4 år sedan gav du mig min första seans där det stod att jag borde bevaka studier annars kommer jag ångra mig. Jag lät det gå exakt den tiden som det behövdes för att jag skulle kunna bli redo på riktigt, och jag trodde ALDRIG det skulle ske. Att JAG skulle vara "Pluggisen" som fick en CHANS att ens studera vidare. Jag som inte förtjänade det ens, tänkte jag. Men din seans till mig fick mig ha dom där orden i bakhuvudet genom åren, och jag har kommit till den insikt jag själv behövde. Nu ÄR JAG REDO och det känns Rätt! SÅ TACK, det är ett kort ord men betyder allt.
Hoppas du mår bra,


Kram !

Svar: Vad glad jag blir... och det känns som om du valt rätt.. kram :)
Esmaralda

9 Tisa:

skriven

Törs jag berätta det för någon?

10 Melissa:

skriven

Hej Es

Ser du när det vänder till det bättre?
kram

11 <3:

skriven

Godkväll kära Es den bilden och texten säger allt.
Är Åke intresserad av mig ? Han skrev och frågade hur jag hade det i Grekland. Inte hört av honom på flera år.
Kram

Svar: Lite nyfiken är han allt... kram
Esmaralda

12 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Lycka det kan man de I det Lilla! Och är tacksam för det lilla!
Tror du jag få en bra vecka?
Kram 😃☀️

Svar: Ja det tror jag.. kram
Esmaralda

13 U:

skriven

Hej Esmaraldaz
Sant så fruktansvärt sant!!

Känner mig så ledsen just nu, allt verkar gå så fruktansvärt fel i mina val?

Sa upp mig från ett jobb och nu verkar allt bara rörigt på det här stället. Kommer det att lösa sig för mig och att det blir lugnt och stabilt?

Undrar också flyttade ifrån min förra kille men vill vara med honom.
Finns det en chans att han ändrar sig och att det kan bli vi? Eller kommer jag att vara i en relation igen?
Kram

14 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

15 Ghostwriter:

skriven

Tack för svar! :)


Kram

16 Mimi:

skriven

Hej Es

Ser du något kul på väg in i mitt liv?
kramz

17 Undrar :

skriven


Ja så känns det, det ska kämpas och jobbas hela tiden och allt annat ska klaffa oxå. Ibland undrar jag vad min livsuppgift är. Folk lever livet runt om oss. Tiden går bara. När kommer vår tid för att kunna slippa all denna stress?

18 Fågel:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att vilja satsa på mig igen?
Kram

19 Smöla:

skriven

Min son verkar inte må bra.. vad är det som är fel med honom?:(

20 Maloue:

skriven

Hej Es

Hur många barn får jag med min blivande?
kram

21 Signe:

skriven

Hej!

Tack för dina fina blogginlägg senaste dagarna. Gillar särskilt dina seriestrippar som ger många skratt! Har nyss fått en nykläckt tonåring i mitt hem. Vilken utmaning! Helt nya strategier, reaktioner, uttryck, bemötanden...
Tjoho, det satte krav på den här mamman! Fick en gång rådet (har glömt av vem) om att vara ”lugn och klok”. Tillämpningen desto svårare men hjälpsamt uttryck 😉.
Puh. Hoppas att vi alla överlever, med livet och fördtåndet i behåll😂.

Undrar så när i tid min operation i höst blir av? Kan du se? Lutar åt sug eller okt/nov, och Försäkringskassan krånglar😔. Vore så hjälpsamt att få en hint, om möjligt 🙏. Har en ineboende övertygelse om stt det kommer att bli bra, öven om kirurgen säger att han inte kan lova någonting, och
”vi vet vad vi har men inte vad vi får”.

Kram 💕

Svar: Jag ser inte exakt när, det kan bli lite uppskjutet men får en känsla av att det blir bra när det blir.. kram :)
Esmaralda

22 Hella:

skriven

Så jättefina och jag vill hemskt gärna vara med i utlottningen. Ha en fin fredag alla


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: