Magi....

 
Barnbarnet Ozzy... som bor i skogen... och visst är det vackert... nästan lite magi över bilden !
 
 
 
 
Senaste rapporten från Ryssland.....  mexikanarna säljer sina biljetter till matchen Sverige-Schweiz och sonen har köpt en.
 
Finns det någon som akut behöver en biljett hör av er omgående ... sovplats i St Petersburg kan eventuellt också ordnas.
 
Nu blir det tåget ner till Moskva... flyg till St Petersburg... nya planer alltså.
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Fint, både för barnbarnet o sonen.
Inget intresse för fotboll, fastän övernattning t om skulle finnas ;).

Här strulas det med kassan o inget vill funka, semesterdags minsann ;).
Kram Skorpan

2 Tjejgumman:

skriven

Ååå vilka bilder! Har ni kollat så att Ozzy inte har svans och hål i ryggen? 🧚‍♂️

Vad jag önskar att alla barn skulle ha tillgång till att helt naturligt vistas i sån här miljö! Eller åtminstone utanför asfalt och anlagda parker.
Vad blir det av barn, ungdomar och unga vuxna som aldrig varit i en riktig skog? Eller på landet och sett var vår mat kommer ifrån? De som är riktigt street-smarta, men som kan svälta ihjäl med en gris i famnen "om krisen kommer".

Kan det vara ett bloggämne kanske? Hur blir det i en alltför snar framtid då de flesta helt tappat kontakten med landsbygden, jorden, skogen, maten. Vad gör de efter 72 timmar utan el och när maten i affärerna tagit slut? Den med flest vapen lever längst??

Dystopiska tankar i dag...
Tjejgumman

Svar: Ja, det är nog långt ifrån alla som skulle klara en rejäl omställning i livet... kram
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

Hej!
Är intresserad, har mailat dig.
Kram

4 Michaela:

skriven

Fantastiskt vackert! Så skulle jag också vilja bo! Och vad kul för sonen att det blir ytterligare en match :) Kram

5 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Herregud fantastiska bilder måste jag säga! Vilken miljö. Att vara där. Eller fota där fantastiskt

Es, Hur stor är chansen att jag träffar en kärlek inom ett år eller är i ett förhållande till nästa sommar?
Kram

6 F.u:

skriven

Någon förändring på väg in i mitt liv du kan se kram

7 Sus:

skriven

Hej
Magiskt....
Bra fotograf...
Ha så kul...
Heja,heja...
Love sus

Svar: Ja det är dottern som tagit fotona.. hon är bra på sånt :) kram :)
Esmaralda

8 Lydia💕:

skriven

Varför går alla dater i stöpet för var finns det vettiga karlar?
Lydia💕

9 Skorpan:

skriven

Sökte ett jobb där man får göra lite av varje.
Mansdominerat ;), passar mig.
Annonsen var lättsamt skriven, tilltalade mig.
Kan det finnas chanser på detta jobb Es?
Kändes så bra, fast det har det ju iofs gjort förut också och jag har kammat hem noll...
Kram Skorpan

10 Kristin :

skriven

Heldig du som har så vakkert barnebarn.
Ja, disse bildene er veldig magiske. Kjære Esmaralda. Takk for at du deler.
Jeg blir nok hjemme til uken. Naboene har reist på ferie, så blir det noe, kommer jeg til å ta med hundene på hytta til min bror om et par uker. Da bor vi i telt. Herlig det også. Kram

Svar: Tält är ju jättemysigt !! Kram :)
Esmaralda

11 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Fick oväntat samtal från S. Stämmer anledningen till varför han kontaktade mig? Eller var det en ursäkt? Ligger det något mer bakom? Vad känner han egentligen?

12 Alina:

skriven

Fantastiska bilder. Det är så fint med vatten i skog. Och vad fotogenisk ditt barnbarn är!

Ser du mig på heltidsjobb i september? Skulle studier vara ett bättre alternativ?

Svar: Studier är ALLTID positivt för dig och hjälper dig att ta stegen mot de bra jobben.. kram
Esmaralda

13 Lillis:

skriven

Så fina bilder på barnbarnet och naturen vackert<3

Jag bor med nära naturen och det är så härligt att gå långpromenader och få frisk luft.

Ser du möjligen om jag kommer hitta min blivande inom snart framtid och bilda familj? Vill så gärna uppleva detta med barn innan det blir försent för mig, och min ålder är snart inne för det:(
kram:)

Svar: Det kan faktiskt dröja en tid till men det BEHÖVER inte vara länge.. jag kan bara hålla tummarna för att det ska gå snabbt och lätt innan ni möts.. kram
Esmaralda

14 MILLA:

skriven

Äntligen semester. Jag känner mig trött nu. Och trött på att komma hem till massa disk, saker på köksbordet, kläder på golvet liksom kalsonger, trosor, diskmaskinen ej tömd när barnen är själva hemma och inte gör ngt. De är i alla fall 14, 16 och 10. Hur ska jag kunna motivera? Känns jämt som man tjatar då jag också jobbar i skola fritids och lever ensam med dem utan stöd från pappan som är själv ganska oansvarig med det mesta och alltid varit men honom sparkade jag ut för precis ett år sedan då han också uppträder som ett barn och bara tänker på sig själv främst och att ha kul. Jag orkar snart inte mer... hur ska jag kunna nå fram...

Svar: Sätt dig ner tillsammans med ungarna för ett familjeråd.. och låt dem vara med och bestämma vem som ska ha ansvar för vad.. och vilka "straff" som ska utdelas om man inte sköter sitt ansvarsområde.. kram
Esmaralda

15 Jennie:

skriven

Hej Es! Äsch då min mobil kraschade och med det försvann alla mina telefonnummer... också min potentiella dejts nummer! Jag vet att om han är intresserad av att träffas så kommer han att kontakta mig, men undrar om han kommer att göra det? Eller kommer det möjligtvis att dyka upp någon ny intressant man inom närmaste tiden? Kram

Svar: Kan hända han kontaktar dig och det blir en eller ett par dejter till men han finns inte din framtid.. den framtida soulmate har du inte träffat än.. kram
Esmaralda

16 Virrhönan:

skriven

Tänk att få uppleva VM på plats, det är magi även det, är det första VM sonen är på?
Lille Ozzy är ju magiskt söt, som det gulligaste skogstrollet😍
Tänk om man fick vara barn igen och leka och ha sommarlov och slippa bekymmer av alla slag...
Nu är helgen här, träningen är snart avklarad, ska köra ett städrace och sen ska jag ta mej tusan ta ett järn, det var så länge sen! Behöver lite roligt i mitt liv, kan det bli nåt skojsigt med snyggingen kanske? Tänker han på mer kontakt mån tro? Hoppas han slutar tveka..
Skål och trevlig helg🥂🍾

Svar: För 4 år sedan var han i Brasilien så det är hans andra VM... ett järn efter städning är så rätt det kan bli ! Han funderar på kontakt men en viss tvekan finns kvar.. kram :)
Esmaralda

17 Tingeling :

skriven

Ja det ser magiskt ut, som en magisk trollskog. Och där det finns älvor också. Barnbarnet passar in där, ser ut som han känner sig hemma där 🙂 underbart.

Jag har både skog och hav runt mig. Trots jag bor mitt i stan. Och det är inte alltid man tänker på att alla har det ju faktiskt inte så. Man tar det lite för givet. Skulle inte vilja bo nånstans där det inte finns hav i närheten.

Och kom precis på en till kurs jag skulle vilja läsa.... om havet och dess föroreningar... eller liknande... Till januari har jag kanske kurser att läsa så det blir heltid till och med. Jag tänker inte rationellt, väldigt olika kurser utan helt genomtänkt plan, jag går på känslan på det jag är intresserad av och tänker "det löser sig" och jag tror det gör det. Det brukar det göra.

Några nätter har jag drömt liknande drömmar, handlar om att träffa nån, jag ser mig gravid, och liknande. I natt såg jag en man tydligt och kan fortfarande se han tydligt. Ingen jag känner igen. Säger drömmarna nåt? Kanske bara att jag behöver ligga haha!

Kram!

18 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se något vad han tänker eller tycker om mig?
Kan det hända att han blir förtjust i mig?
Kram

19 Lillis:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

20 Undrar:

skriven

Hej kära Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag träffar en kärlek inom ett år eller är i ett förhållande till nästa sommar?
Kram

Svar: Runt 65 %... kram
Esmaralda

21 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han blir förtjust i mig?
Kram

22 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du det dröjer över det här året och över nästa innan jag är i en stabil relation?
Finns det risk att jag blir själv väldigt länge till?

Kram

23 V:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet inte vad jag ska göra. En vän, det känns som om jag frågar om vi ska ses, hitta på något. Det känns inte alls som om hon uppskattat mig eller tar till vara på det. Hon ger vara korta svar när jag frågar. Jag frågade i veckan om vi skulle ses till helgen och hon sa ja. Sen nu frågade jag om hennes planer i helgen och hon svarade att hon ev hade planer och skulle träffa en annan vännina.
Jag blir ledsen, tycker det är lite dåligt, varför värdesätter hon mig inte som vän? Tar hon mig för given?
Kram

24 Skogsvrå:

skriven

Magiska foton! Sveriges natur är förbannat vacker... Sitter på en takterrass utomlands och suktar just nu 😉 - men nu ska jag njuta här och nu!

Funderar på om odds för att jag hittat rätt man detta år finns eller nästa?

Kram!

25 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag möter min tillkommande kärlek under det här året eller nästa? Eller lär/ kan det bli ytterligare år innan jag är i en relation?
Kram

26 Pia1:

skriven

Wow 😍 den där koltrasten. Undrar om min huvudsmärta har slagit runt! Fågeln letade upp mig och kom fram och pratade. På fågelspråk alltså. Den såg mig i ögonen så nog var det till mig, inte ett annat väsen i närheten. Undrar vad den sa egentligen.

27 Delfina:

skriven

Vet du hva?
I går så jeg en bil med registreringsnummer «to bokstaver» og deretter 66666. Og i dag da jeg var på parkeringsplassen foran shoppingsenteret - en annen bil med «to bokstaver forskjellig fra dagen før» og 66666 😲
Hvor sjeldent er det?
Og kan jeg legge en betydning i dette?

28 Sofia :

skriven

Hejsan esmeralda!
Jag har en stalker som ofta byter både namn och profilbild på både Instagram och Facebook för att komma åt mig. Detta har varit så ett tag nu och jag får dåliga vibbar av honom. Då jag har haft dåliga erfarenhet med just stalker tidigare, det enda jag gör är blockera honom, men han kommer tillbaka hela tiden. Jag undrar om jag måste passa mig för denna människan, om han kan göra mig illa alltså, och undrar även om min talisman skyddar
mig mot såna individer. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: