Maniskt....

 
Av en ren händelse   på  Youetube ramlade jag över en serie med obsessive compulsive cleaners och såg ett par avsnitt av bara farten.
 
Vad tror du hände sen ?
 
Jo, jag blev själv lite obsessed  själv  och satte igång att röja i skåp och lådor , skura och greja !
 
Nu är tanken att kanske nån av er kan få samma kick...  så varsågoda...
 
Kram & kärlek
 
1 Smulan..:

skriven

Hej Glad lördag.
Väntar fortfarande på besked finns chansen kvar?

2 Kulla :

skriven

Hur f-n kan folk bo i rena skiten🤮🤮!! Äckligt!!
Jag är nog en som städar och håller rent nästan varje dag🤗.
Händer det något kärleksfullt snart?!?Finns det någon som har span ..kram

Svar: Det kommer och det bör ske snart... se dig omkring när du är ute bland folk.. kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag träffa honom i hösten när jag gör en studie med andra på skola? Kommer det går bra mellan mig och honom?

Ha det bra😊

4 Tingeling :

skriven

😄 jag har sett nåt avsnitt av det förut... och Ja, jag älskar att städa och Rensa! Under semestern ska jag fortsätta rensa på vinden och ge bort allting till organisation. Det är som en sten lyfter från mina axlar! Har bara 3 kartonger kvar att gå igenom.

I går mötte jag en man när jag var på väg hem från jobbet. såg rätt bra ut och solbränd, annars inget speciellt med honom. Men fick känslan att inte möta hans blick. När vi passerade varandra vände det sig i magen på mig, som en knuff i magen av obehag. Och så fick jag för mig han ville vända sig om och hoppa på mig. Skedde bara på nån sekund. Inget hände dock. Har inte riktigt kunna släppa det för vet inte varför jag kände så. Ska jag va glad att det inte var kväll och mörkt.... typ...?

Lördag i dag och pannkakor som vanligt till frukost, nu för tiden med färska bär bland annat. Så gott! Sen ska vi till Bibblan. Hoppas du får en skön lördag!

Kram till dig och MG!

Svar: Ja, en skön känsla när man röjt och fått undan ! Ja, jag tror du kände hans negativa vibbar helt enkelt.... så härligt med pannkaksfrukost.. kram :)
Esmaralda

5 Michaela:

skriven

Tack för tipset! :)

Nu var det väldigt länge sedan man fick uppleva lite romantik. Tycker att det börjar bli dags även om jag känner mig så jäkla ful , sliten och icke önskvärd. Men jag vill. Och jag vill inte gifta mig när jag är pensionär eller nått :) Börjar även bli jävligt less nu på att inte få må bra igen efter antibiotika-kraschen. En månad snart. Känns hopplöst. Usch usch! Hoppas ni mår bra! Kram och massa pussar till MG.

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
En fråga om min nya talisman. Jag kan ha fel förstås men det känns ibland som att den har haft motsatt effekt sen jag fick den. Saker och ting har inte riktigt blivit bättre. Kan det verkligen vara så?
Tack!

Svar: Nej den kan inte göra saker sämre... hade du inte haft den hade det blivit på samma sätt ändå.. den har kanske inte verkat än... den KAN vänta på något större och viktigare eller så hade det helt enkelt blivit ännu värre om du inte haft honom. Det är sällan talismaner kommer in och röjer undan alla problem men de ger styrka och kraft till sina ägare att ta tag i det som sker.. kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Nej inga kickar här, blir utmattad av bara tanken ;D... Visst vore det bra att få en kick, men ick. Kan väl säga att jag som tur inte är en samlare, i alla fall inte så att det gör vardagen besvärlig.

Jag är väl inte manisk på nåt annat vis än vad gäller att äta, sötsaker. Det har löpt amok här de senaste tre månaderna o inget stopp syns. O det är ju inget vidare eftersom det sätter sig på mittpartiet av mig o jag läste att stora mittpartier kan vara så avtändande för karlar, att då de väl hamnat i säng med någon, antar att det är ett ligg, ja då kan det vara så att de inte längre vill ha sex. Ja det var en kommentar till ett inlägg i en tidning, o kan inte annat säga än, att är det så dåligt ja då ska väl karlarna kolla in vad de tar med sig hem ;), före... Ingen chans på den fronten nu heller, tydligen ;D...

Es, jag har ett jobb som jag ska söka, ett jobb där det skulle finnas många kolleger, många olika slags uppgifter att sköta, stor arbetsgivare. Ser du om jag har någon chans på detta jobb? Ringde dit i torsdags o ställde några frågor om platsen o det verkade mycket bra...

Lördag o det ska vara varmt denna helg för att midsommaren tydligen inte ska vara det ;). Behöver njuta av värmen då, kanske åka till stranden... Inget bstämt, alla andra sover...
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Att behöva tänka på sexet som inte blir av på grund av kroppen... känns som något man kan skita i. Huvudsaken är att man själv kan leva någorlunda i frid med sin kropp. Jobbet du ska söka... jag får en positiv känsla... kram :)
Esmaralda

8 Mimlan:

skriven

Haha! Passar bra inför idag när vi ska röja upp huset:)

Jag tänkte be bloggfamiljen om en tjänst, jag har nämligen tappat bort bilnycklarna och vore väldigt tacksam om någon här kunde hjälpa mig🙈

Kram till er alla!

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Började titta men det var för mycket åt bägge håll...och inga problem med mitt städande ;-) Lika ostädat som innan..

Nu krånglade mitt netflix och sonen är i Polen så då tackade jag snabbt ja till grannen som bjöd på ett glas vin ......Tyvärr satt jag illa i trädgårdsstolen ...så idag är ingen bra ryggdag...

Ha en härlig Lördag och till den som vinner ...Grattis !

Kram anki med flock

Svar: jamen det är väl typiskt att saker o ting ska krångla när de som kan inte är hemma ! Hoppas det löser sig.. ett liv utan netflix är inget jag önskar nån...:) Kram :)
Esmaralda

10 MollyD:

skriven

godmorgon

Pust vilken vecka!! Har bestämt mig attbörja söka nya jobb. Rent mentalt är det ett viktigt beslut. Det kan ta tid men mentalt har jag lämnat av en hel del. Droppen blev när min chef ansåg att det är helt ok för en medarbetare att bete sig som skit mot mig bara för att det kanske är ngt hos mig hon retar sig på eller blir arg på. SOm hennes chef har jag haft flera samtal och hon blir bara värre mot mig för varje gång. Mot de likar som min chef är smickrar hon, ljuger och levererar det hon ska. I alla fall låter hon alla tro att hon gör det. Det är vad hon säger och ljuger om andra för att framstå som en ängel.PSYKOPAT tyvärr plus lite till. Min energi har dalat och mitt engagemenang också. Alla i min ledningsgrupp upplever pest men, hon är ett arbetsmiljöproblem av stora mått. Manipulativ, lögnerska och intrigmakerska. FY FAN!
Hade jag kunnat hade jag bara slutat på dagen med ett big fuck you.MEN tyvärr måste jag värna om mitt levebröd. Oförtjänt straff då jag älskar mitt jobb och platsen jag arbetar på. Har bestämt att skita i henne men det är svårt.På möten avbryter hon alla, vet bäst, grimaserar och rynkar på näsan, skakar på huvud så fort det inte är som hon tycker. Och ja, det har vi också haft samtal om. Om speglar allt jag säger och när jag trycker på så säger hon att hon inte minns. Så sjuk personlighet.

Min fråga är, Hittar jag ngt nytt jobb snart så mina livsandar kan börja dansa igen? Eller kan du se ngn lösning?

KRAMEN


Svar: En sådan personlighet tar energi och ger ingenting tillbaka... så se upp, dessas människor är inte värda att bränna ut sig på. Du hittar nytt jobb.. och det känns inte som om det ska dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon igen

Läste en rad som jag bara måste återge...
"Ett dammigt hem visar att ägaren haft något roligare för sig" <3
Kram <3

Svar: Exakt !! Kram
Esmaralda

12 Grethe Hagen :

skriven

Åååh tusen hjertelig takk for det, kjäre Ezmaralda 😘😘😘👍😊😍

Jeg har redan "stöv på hjernen", som vi sier på norsk 😂😂 Og städa er harmoni for meg 👍😊😍

Jeg har en liten fråga...jeg har jo flytta fra gubben, det går greit for meg, men han gir ikke opp! Han sier jeg er hans alt, men magen min sier at han juger for meg enda...Ser du noe kjäre Ezmaralda? 🙄😊😍🍀🌼🌹❤

En god klem til deg o MG 😊💞💜🌷🍀🌼💖💟

Svar: Det känns inte som om du går tillbaka till ditt ex.. det hade inte blivit bra. Anledningen till att du separerade kommer finnas kvar ! Det kommer en annan kärlek... kanske inte just nu men så småningom.. kram :)
Esmaralda

13 Lotta:

skriven

Jag behöver också städa, men har ingen lust. Ska se filmen för att inspireras :)))
Var på intervju igår. Drömstället att jobba på. Kan du se om jag får jobbet.

Ha en fin dag
L

Svar: Chansen är runt 75 %.. kram :)
Esmaralda

14 Alexandra:

skriven



... 🤣🤣🤣!!!

Du e för rolig Es!

🤣🤣🤣...!!!




Svar: :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Men ja, skulle absolut må bra av att få någon OCC på besök här hos mig! Skulle få den kick i arslet som saknats långa tider ;). Eller kanske karln är en som vill städa jämnt? Näe...
Kram Skorpan

Svar: Nä vet du, det tror jag inte att han är... ni lär nog få hjälpas åt... kram :)
Esmaralda

16 Jossan:

skriven

God morgon!

Då var skolavslutningen över och nu är det bara en jobbdag kvar innan vi ska åka till Spanien. Ska bli så skönt =)

Idag sk jag först till gymmet sen blir det att städa hela dagen. Vill inte lämna lägenheten stökig. Mycket skönare att komma hem till en ren lägenhet.

Nä får väl äta och lägga in lite räkningar innan jag åker till gymmet.

Kommer det bli Liseberg i år?

Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli Liseberg. Och nu får du ha det så bra i Spanien.. härligt :) kram :)
Esmaralda

17 Pia1:

skriven

Jag städade en pytteliten låda igår 😂 måste ta tag i det, igen, det fylls snabbt på. Jag fick ett plötsligt infall att svara på en annons om inneboende, och det gick NÄSTAN vägen. Men såklart inte i mål. Det hade varit så fantastiskt så det går inte förstå. Jag hann se ljus i mörkret men lika snabbt drogs rullgardinen ner och ett mirakel gick upp i rök 🙄 och idag är den bittra dagen inne. På flera sätt behövs det... Men för min del blir det hjärtesorg och ett nytt berg med olösliga problem.

Svar: Jag skickar dig en stor styrkekram och healingtankar !!
Esmaralda

18 Miim:

skriven

Hej Esmaralda.
Jo tack städning skulle behövas här hemma, får ta tag i detta idag.

Kommer det en man jag faller för under det här året? Ömsesidigt och blir det seriöst?
Kram

19 Berg:

skriven

Vilka kontraster! Tänk så olika man kan leva. Att man kan orka ha så mycket saker omkring sig eller lägga så mycket tid på att städa..

Det har varit turbulens hemma, antar att det är ett uttryck för att det varit mycket en längre tid. Inget speciellt har ju hänt i övrigt, så jag förstår inte riktigt. Det finns goda planer för tiden framåt. Behöver jag vara förberedd för en större kris?
Ha det bra! Kram

Svar: Ja eller hur !! Jag är ju en kastare... när jag köper nytt ger jag bort och gör mig av med det gamla... fixar inte att ha för mycket prylar runt mej... en kris kan segla upp så var beredd.. kram :)
Esmaralda

20 Grethe Hagen :

skriven

TUSEN HJERTELIG TAKK KJÄRE EZMARALDA 🌻💕🌼🌹🌸💟

Jeg ser ikke det jeg heller, jeg har egentlig gått videre, for jeg vet jo at han aldri kommer slutte å juge!
Godt å se det svart på vitt fra deg oxo 👍😊😍💟
Ha en finfin lördag 👍😍💖💚
Kleeeemikleeemz 🌼

21 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ja det blir till att städa tillsammans då, det är okej. Inte som xet som kunde sitta i stolen mitt på vardagsrumsgolvet och jag städade runtomkring... Han hade inte en tanke på att hjälpa till. O ja, visst hade jag bett honom göra något. Så gissa om jag är glad över mitt beslut att skilja mig?! Åh ja!!!
Kram Skorpan

22 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han sig nöjd och glad i sin nuvarande relation?
Kram

23 T:

skriven

Den serien har jag sett. Jag fick samma impuls jag ;) En fråga es. Vi har en liten pojk A på tre år. Han är väldigt ljus i sin person men också väldigt försiktig. Kan du se varför han kom till just oss? Varför han valde oss som sina föräldrar? Kram och tack!

Svar: Det kommer du till insikt om så småningom... denna lille pojke har en speciell mening, något särskilt han ska uträtta och i detta är ni de bästa föräldrar.. jag ser inte vad men det kommer du själv att förstå så småningom.. kram :)
Esmaralda

24 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Funderar på att studera Till Redovisningsekonom.
En yrkeshögskola utbildning.
Har jag chans att komma in?
Skulle det bli ett passande framtidsyrke för mig?
Ser du något om studier eller en relation kommer först?
Kram

25 Lollo:

skriven

Hi hi
Nu fick jag faktiskt lite städinspiration. Intressant film
Bästa Esmaralda
En liten fråga till dig från mig
Saknar han mig eller har han helt släppt alla tankar på mig
Allt gott till dig

26 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Jeg begynte å se på videoen mens jeg spiste. Hehe. Maten ble lagt bort en liten stund og filmen stoppet. Makan!!!! Måtte tross alt le, for dette var veldig ekstremt begge veier.
I og med at jeg har hunder, holder jeg rent her, men et sted går grensen.
Taxi hadde et anfall for en ukes tid siden. Hun får nå oljen morgen og kveld og er glad og fornøyd - så langt.
Den intense varmen har tatt en pause, så snart skal vi i skogen. Deilig.
Ønsker deg og alle her på bloggen en fin helg.
KRAM <3

Svar: Ja, filmen är ju inte precis något som gynnar aptiten :) Är man nånstans mittemellan i sitt städ så tror jag det blir bäst :) Skönt att Taxi mår väl.. oljan är bra för henne. Kram :)
Esmaralda

27 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något om miljön där jag och min nästa kärlek kommer att mötas i? Ser jag ut att vara med en vän?
Kram

28 Berg :

skriven

Tack för svar, hellre veta om det är turbulens på gång, än att inte veta. Är det något jag kan göra?Det kanske inte finns råd att ge, hoppas att inte kärleken är hotad.

29 hmm:

skriven

vart tog sommaren vägen.........det var så fint i maj, kommer värmen snart? hur blir sommaren för oss?

Svar: Gör upp bra planer och sommaren blir riktigt fin.. kram
Esmaralda

30 Jessica:

skriven

Es,
hur stor är chansen att jag kommer in på skolan i höst?

Kram :)

31 Rebecca:

skriven

Varför känner jag mig så trött nuförtiden? :/ Kan du se något om det.

32 Ia:

skriven

Hej
Filmen passar bra idag, då jag måste ta tag i städningen!

Snart är det midsommar. Undrar om det kommer att bli något midsommarfirande eller sitter jag och barnen hemma själva?

Kram

33 Milla:

skriven

Har levt i ordning o kaos med grejer då min make som nu inte längre bor här hade noll ordning o ställde till o jag fick bara springs efter o fixa. Längtar efter ordning nu. Undrar om exmaken kommer att vinna pengar, han spelar, ser du ngt om det?

34 Vonsan:

skriven

Hej.
Jag har nu storstädat huset och det känns så bra. Har också projekt att utöver städning gå igenom lådor, garderober mm. Jag försöker att inte samla på mig för mycket saker. Det är ju det man har gjort om man sedan ska röja och rensa. Sedan har jag en del kvar av barnens grejer på vinden ( barnen är vuxna sedan länge) så de har lovar att vi ska ta ett tag på vinden.
Jag har fått en underlig känsla gentemot en av mina väninnor och jag tror att det är hon som ligger bakom en sak som hänt. Men jag kan inte fråga henne eftersom om det inte är hon så skulle hon bli arg men mycket pekar på att det är hon. Ser du något av detta?
Kram

Svar: Jag får känslan att du kan ha rätt i din tanke.. du brukar dessutom ha god intuition.. kram
Esmaralda

35 Vitlilja:

skriven

Tror du läkaren hittar nån slags samtalskontakt till mig? :)

36 Dunegull:

skriven

Nu har jag äntligen fått min underbara valp. Hon är lite ledsen nu men jag tror om par dagar har hon funnit sig. Dock gick det inte alls bra med min katt. Han blev så ledsen. Tror du han släpper det om ngn dag så de kan bli vänner? Kram

Svar: Ja, låt dem umgås och träffas så att du styr upp det hela och de vänjer sig vid varann.. kram
Esmaralda

37 Ghostwriter! :

skriven

Ser det ut som jag kan ha möjlighet att åka på denna resan?? Jag vill det verkligen!!


Kram

Svar: Planera noga och ha framförhållning.. då kan det gå vägen.. kram
Esmaralda

38 Mikael:

skriven

Uppriktigt Ez så tror jag inte att det är en god idé att jag följer ditt råd, jag menar eftersom jag för tillfället bor hos mina ex. Och vänner, jag är lite osäker på om de verkligen skulle uppskatta att jag röjer runt i deras grejer och städar, ev. Kan det ju uppfattas som en peak att jag tycker att de har ostädat och det kanske inte faller i så god jord, eller vad tror du?

Jag menar du har bra råd men nu får jag nog hejda mig lite?

Gick ju bra när jag var hos dottern, jag gick loss ordentligt och hon blev glad och tyckte kanske tyckte om mig mer som pappa, men hos ett ex., vad tror du? kan det bli så att gammal kärlek rentav flammar upp? Är det bra?

Jag behöver ett gott råd innan jag sätter igång, och sätter på?!?

Kram
Mikael

Svar: Hade jag haft vänner här som börjat städa så hade jag absolut inte hindrat dem :) Din dotter är så glad i sin pappa. Och vad det gäller exet.. så kan lite känslor blossa upp men riktigt bra tror jag inte det blir... så tänk dig för innan igångsättning och påsättning :) kram :)
Esmaralda

39 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något umgänge med honom och hans familj för mig framöver?

Ser det ut att kunna bli/vara något mellan oss nu framöver? Eller ser det inte så ut?
Kram

40 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag är väldigt orolig. Va kommer chefen att säga om mig. Jag vill verkligen vara kvar på jobbet. Kram Mojgan

41 Erika.F:

skriven

Begriper inte hur någon kan sluta städa och bara låta skiten växa på både bredden och höjden. Det är så äckligt och avskyvärt. Tänk alla skadliga bakterier, förstår inte att de inte blir dödligt sjuka av alla dessa bakterier.

Ordning och reda är A-O för mig, skulle aldrig någonsin låta mitt hem förfalla på det sättet.
Urrrk och fyy!


Kram!


Svar: De som har det sådär sjukligt skitigt.. de är nog immuna mot det mesta... och tål mer än de flesta av oss som har normalstädat.. kram :)
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Och nu har jag skrivit ansökan och skickat den. Vet du Es, jag har också en positiv känsla, vet inte varför, men så känns det :). Jag hoppas att jag kommer på intervju... Jag har ju hjälp...
Kram Skorpan

43 maggimay:

skriven

Hej ...påminner lite om programmen som gått tidigare på tv när två damer dyker upp och städar de mest gräsliga ställen.
Funderar på att flytta nästa år vad tror du om det?
kram

44 Makaon:

skriven

Städar inte varje dag men att låta det gå så långt som i filmen, 😱. Usch och fy!
Har en nyfiken fråga: när du tex såg att en folkkär artist skulle gå över till andra sidan, ser du då namn på personen det gäller?

Svar: Ibland ser jag en bild och känner igen personen och ibland får jag informationen helt utan bild, det varierar... men även om jag ser bilden och vet.. så tycker jag inte det är etiskt av mig basunera ut detta.. kram :)
Esmaralda

45 Lydia💕:

skriven

Borde också städa i mitt förråd och väntar just på det tokrycket men den kommer inte
Är trött efter 2 dagar på nya jobbet och jag hoppas det blir bättre i framtiden
Väntar också på den rätta ska dyka upp tar det lång tid ?
Lydia💕

46 Västkustbruttan:

skriven

Skratt och god förmiddag!

Minns att kanal 5 visade något liknande ett tag.. Om människor som avvek från normer på olika sätt..

En man ville vara bebis på heltid.. Gick i blöja och blev nattad i spjälsäng.. Ja jösses.. Anser mig öppensinnad men någonstans där under går väl min gräns..

Du, Esmaralda! Ögonen skulle vara med efter någon speciell person.. Någon känsla för när de ska spetsas lite extra.. Sammanhang, miljö, utseende på vederbörande.. Vad som helst som kan hjälpa en disträ människa på vägen.. 😜 Vill ju såklart inte missa !

47 Lotta S:

skriven

Här känns dystert och tungt. Bokskrivandet har varit till hjälp som ett positivt fokus. Har nu fått ihop motsvarande ca 120 sidor färdig bok, dvs i princip en kortroman. Syns det tydligare nu hur det går med manuset?

48 <3:

skriven

Hej kära Es håller elaka kusinen L förfarande på och snackar skit ? Vad är det G ser hos den hemska kvinnan ?
Kram

49 Louise:

skriven

Jag gick upp klockan tio för att åka till stadion med barnen för att MFF hade öppet hus. Ja om 2 veckor typ. Nåja vi kom i alla fall ut några timmar.
Jag fick kolla upp datumet när vi satt där så fånar.
Om några timmar är det dags att gå till kolonin och grilla.

Igår fick jag ett mejl från studentvikarie, det är ett rekryteringsföretag om jag skickade in en ansökan till i våras och då hade de inte plats men till hösten fick det.
Ska ha videointervju den 5 juli. Det känns sådär jag vet ju inte hur min dator orkar med det då den är gammal och jag hatar videosamtal.
Men jag hoppas det går bra.
Men jag vill ju inte ha en massa vikariat trots att det kan vara bra för mig.
Jag vill faktiskt ha det jobbet som jag var på intervju i torsdags. Men det kommer jag heller inte få. Tydligen så var hon som intervjuade en väldigt bra människokännare. Men det hade varit ett helt okej jobb för mig. De öppnar klockan 7.30-17.15.
Jag hoppas men tror inte det blir mitt.
Hur stor är chansen att jag faktiskt får detta jobb?

Ha nu en fin dag och tacksam för svar
Kramar

Svar: Så lätt att det blev fel.. ni för väl göra om utflykten om två veckor :) Ladda positivt inför videointervjun.. var dig själv... än ser det inte ut som fasta jobbet kommer.. det dröjer en tid till... kram :)
Esmaralda

50 Mee:

skriven

lgår så blev jag nästan överkörd av cyklist. Han kom med full fart från ingenstans bakom mig, och jag tittade snabbt bakåt när jag skulle bytta plat på samma väg (en nerförsbacke). Vi missade varandra med en sekund,och jag bara visste med en gång att min ängel räddade oss. Jag är så tacksam över att ha en så beskyddande ängel i min närhet,han/hon är alltid framme innan olyckan är framme<3

Es ser du något om vem min skyddsängel är?
kram<3

Svar: Du har en klok och kärleksfull ängel intill dig... det är vad jag ser.. kram
Esmaralda

51 Smulan..:

skriven

Borde få besked om jobbet snart. Finns jag fortfarande med i tankarna?

52 Erika.F:

skriven

Nu har jag sett hela videon. Lika illa vilket håll det här. Maniskt städande, eller låta hemmet helt förfalla. Begriper fortfarande inte hur någon kan leva i sådan röra, och trivas med det. :(

Svar: Eller hur !!! Tur att de flesta av oss är nånstans mittemellan... kram :)
Esmaralda

53 Fanny2:

skriven

Haha, det där programmet har man själv kollat på flera gånger... Förundras över hur mycket de brukar spendera på städning. How Clean is Your House är dock min favorit. Damerna är både charmiga och duktiga på husmorstips. Jag behöver städa men orkar inte efter jobbet... Ska titta när jag kommer hem och inspireras. 😌

Finns det något meddelande till mig från andra sidan?

Kram

Svar: Ja, en man säger att du ska se upp för en köttbit i på tisdag eller onsdag.. du kan bli magsjuk. Lite annorlunda besked från andra sidan... kram :)
Esmaralda

54 Mikael:

skriven

Tack för dina goda råd, ska tänka mig för :)

Skönt höra dottern gillar mig :)

Kram
Mikael

55 Mojgan :

skriven

Hej Ez!
Jag är väldigt orolig. Va kommer chefen att säga om mig. Jag vill verkligen vara kvar på jobbet. Kram Mojgan

56 Makaon:

skriven

Tack för svar på nyfiken fråga, helt riktigt att inte gå ut med namn om man vet vem personen är.
Ha det gott.

57 Mee:

skriven

Tack för svaret Es:)kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: