Mer avslutning...

 
Så var det avslutningsfest igen.... hos dotter och barnbarn i Lund !
 
 
Först en högtidlig ceremoni i domkyrkan  och äldsta barnbarnet som går ut 9 an fick diplom !
 
 
Tänk vad den lille blivit stor !!
 
Efter kyrkan  blev det fika o trevligheter på Montessoriskolan  och därefter hem till
familjen för champagne och grillfest !!
 
En riktigt fin dag och nu i helgen ska jag bara ta det lugnt, förutom en och annan seans som ska skrivas !
 
Kram & kärlek
 
1 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Fin fina bilder, tjusigt sommarklädda!

Oh idag har jag varit och botoxat min panna, har aldrig tidigare provat, men det känns bra, lite busigt gjort tycker jag.

En vännina skickade och berättade om en 3:e graviditet för henne, så glad för hennes skull. Känner hur jag längtar så till att ha en egen familj.

Är det min tur snart tro?

Hur stor är chansen att jag möter min kärlek via jobbet jag jobbar på nu? Att han kommer in där, att det är så vi möts?
Kram

Svar: Jadå, din tur kommer och det känns inte som att det är så långt bort nu.. kram :)
Esmaralda

2 G h o s t w r i t e r :

skriven

Kommer jag kunna följa med på resan?? Jag vill verkligen!
Måste bara skaffa Pass.



Undrar också om jobbet kommer ge mig tillräckligt i lön så att jag blir självförsörjande!



Kramis

3 Norrländskan:

skriven

Åh va mysigt! Saknar själv att gå på skolavslutningar, äta jordgubbstårta, få diplom och sjunga lovsånger.

Tycker detta borde införas på arbetsplatser! 😉

Testar min fråga som skrevs på tok försent för ett par dagar sen. I sommar kunde någon passera som förde gott med sig. Nått tips vad jag ska hålla utkik efter? Kram å trevlig start på sommaren från mig och 'renarna'!

4 Skorpan:

skriven

Härligt! O sen blir det en ny skola till hösten. Vilken tur att du inte åldras alls Es ;).

Slappar också o tänker göra så lite som möjligt. Fick mig en trevlig diskussion med grannkarlarna, alltid lika trevligt ;) o det tror jag dom också tyckte. Nu väntar jag bara på diskussioner med den egna karln ;)..
Kram Skorpan

Svar: Din lättsamhet i samtal är tilltalande.. och herregud vad jag önskar att det vore så.. att man inte åldrades... efter 60 gick det utför... men något annat kan man inte förvänta sig.. kram :)
Esmaralda

5 Rosa:

skriven

Skolavslutningar är som startskottet för sommaren.
Så härlig känsla. Minns den där känslan av frihet när man gick hem från avslutningen. Samtidigt var det lite ångestfyllt att gå ut nian tyckte jag.

Trevlig sommar allihopa.
Kram

6 varis:

skriven

Hej Ez!

Såg ut att vara en elegant ceremoni! Grattis! Fin bild på dig och barnbarnet.

Ez jag gick på dejt med den äldre mörke mannen. Det var en perfekt och känslosam dejt som jag nu hoppas på en fortsättning med :)

Kram

7 Maleficent:

skriven

Du har sagt att jag kommer ta intiativ till att prata med kvinnan du har sett mig möta. Jag är blyg vid nytt folk, hur kommer det att gå till?

Svar: Jag tror det faller sig rätt naturligt.. ni stöter ihop och ni ser varann och ler lite och DÅ ska du säga något... kram :)
Esmaralda

8 Michaela:

skriven

Gud vad fina ni är tillsammans! Måste vara underbart att få vara med om att fira dem. Lugnt här också men 1 mils promenad :) Kram!

Svar: Enmilapromenad är minsann tufft att ge sig ut på.. bra gjort :) Kram
Esmaralda

9 EPM :

skriven

Hej!
Avslutning och student även i min del av landet igår...!
Trötta idag, både jag och de två små med sommarlov.

Åh Es, jag saknar E! Mer än jag trodde, mer än jag var beredd på... Men det ör ljuvt.
Jag hoppas han vill fortsätta ses i höst..?

Kram

Svar: Ja, det känns så, absolut.. kram
Esmaralda

10 Polkagrisen:

skriven

Halloj 👋

Härliga foton! Stolt mormor minsann :) Någon detalj kring denna främling jag ska se mig om lite extra efter och förhoppningsvis upptäcka? Du såg någon i sommar som jag förhoppningsvis inte skulle missa.

Nu ska här köras ett tvättrace sedan iväg till en liten gårdsrestaurang för lunch. Närproducerat och ekologiskt. Sådant gillar jag! Kramis!

Svar: Jag ser rnga kännetecken mer än att du kommer märka om du är lite "på".... kram :)
Esmaralda

11 Mim1:

skriven

Hej!

Ser du någon bra förändring i sikte för mig??

Kram

12 B:

skriven

Vilka fina bilder, du ser så stolt ut 😀☀️🌻

Ser det ut som jag träffar några roliga människor på både av mina resor jag ska göra nu i sommar? 🇸🇪🇺🇲 Kram

13 Penny:

skriven

Hej!
Å vad fina dina barnbarn är! Då blir det gymnasiet till hösten. Vilken linje har han valt?

Vet inte om jag har frågat dig om detta men i så fall ber jag om ursäkt. Ser du någon möjlighet att det blir en London resa till hösten? Är så sugen på att åka dit. Eller det kanske lutar att det blir någon annanstans? Vad ser du? Kram Penny

14 Penny:

skriven

Hej!
Å vad fina dina barnbarn är! Då blir det gymnasiet till hösten. Vilken linje har han valt?

Vet inte om jag har frågat dig om detta men i så fall ber jag om ursäkt. Ser du någon möjlighet att det blir en London resa till hösten? Är så sugen på att åka dit. Eller det kanske lutar att det blir någon annanstans? Vad ser du? Kram Penny

15 Vitlilja:

skriven

Finns det chans att läkaren hittar en kontakt åt mig?

16 KristinaF:

skriven

Hej!
Den där snygga skalliga killen med tatueringar på bla händerna.. Vågar jag lägga in en stöt, är han någon att satsa på? När ser jag honom igen?

Svar: Ta chansen... annars ångrar du dig bara.. kram :)
Esmaralda

17 CA:

skriven

Hej
Jag kommer att få en remiss för utredning varför jag samlar så mycket vätska i kroppen. Ser du om läkarna hittar vad det beror av?
Kram

Svar: Ja jag tror att man kommer underfund med det hela.. kram
Esmaralda

18 Gröna fingrar:

skriven

Oj så granna!
Gymnasiet till hösten för den store... Spännande, spännande!

Ett annat spänningsmoment är min altan som förvandlats till ett odlingsfält... Gick bananas på Plantagen igår... Inga gröna fingrar men hoppas få det att funka med lite fighting spirit! Skulle vara spännande att höra om det finns någon chans till att en härlig man närmar sig?

Stor kram 💙

Svar: Jodå, den chansen finns och är inte liten.. ha ögonen öppna.. kram :)
Esmaralda

19 CR:

skriven

Hej Ez,
Så fin bild på er :)Jag var också på skolavslutning igår,så mysigt...
Funderar på om du får
någon känsla att jag
träffar min själsfrände i sommar eller om han känns nära?
Kram :)

Svar: Han känns nära och chansen finns att ni möts i sommar.. kram
Esmaralda

20 Pelle:

skriven

Åh vilken fin bild på dig och barnbarnet :) Själv har jag ett år kvar innan min tös tar studenten.
Nu till en fråga jag hoppas du kan hjälpa mig med;
Om 20 dagar står jag utan jobb för att kommunen skrivit fula anställningsavtal. Nu har jag skrämselhicka och hjärtklappning...ser du om det ordnar sig för mig? Jag har sökt så mycket andra jobb utan framgång så vad händer....
Kram Pelle

Svar: Det kommer jobb... jag tror inte du blir arbetslös särskilt länge... kram
Esmaralda

21 Mimi:

skriven

Så fina bilderpå er<3
Har med vart på avslutning:)

undrar om du ser mig få många barn när jag blir mamma? och vill gärna bli en mormor med:)?
kram ochtrevlig helg

Svar: Ja du blir både mamma och mormor och farmor en dag :) kram
Esmaralda

22 CR:

skriven

Tack snälla för svar
Kram

23 Tisa:

skriven

Alltså jag håller på att bli tokig. Jag har GAD och den är så stark just nu, inte bara idag utan en period bakåt. Det kommer dagar då det känns som att jag knappt vågar prata, för tänk om jag säger något jag inte borde, eller bara något så att jag börjar grubbla. Alltså, vad ska jag göra, kommer det att bli bättre?

Svar: Jag förmodar att du har tillgång till bra samtal med kunnig terapeut.. om inte så ska du kräva detta genast,,, du behöver få hjälp med verktyg så du kan hantera nuet... rädslor eller att undvika pga rädslor leder inte framåt... kram :)
Esmaralda

24 Lollo:

skriven

Saknar han mig?

25 Mimi:

skriven

Åh tack snälla för svaret vad glad jag blir:)kram:)

26 Catarina:

skriven

Fina bilder från skolavslutningen. Det är nåt visst med skolavslutningar.
Jag känner mig så oändligt ensam numera. Alla har sin sambo, famil, sina vänner, sitt.. Det är svårt att hantera o ännu svårare att hoppas gång på gång men inte räcka till. Kan du se nån ljuspunkt el förändring..? Varm kram ❤️

Svar: Jadå det kommer en förändring och den är himla bra.. kram :)
Esmaralda

27 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Ikväll var han med på middag hos mina föräldrar.
Vad ser du att han har för intresse för mig? Är det han? Vad blir av det här? Blir det något seriöst eller vad ser du i kärleken?
Kram

28 Smulan..:

skriven

Fina barnbarn du har.

29 Malina:

skriven

Sååå fin bild på dig och barnbarnet tillsammans. Jag tycker släktdragen är uppenbara🙂 och speciellt det vänliga sinnet...
Jag som inte har några barn tror att jag kan förstå lyckan förmedlad i en sån bild. (Men jag uttrycker mig försiktigt eftersom det är ett känsligt ämne när barnlösa ö h t uttrycker sig 🤣)
Glad sommar!

Svar: I min värld får barnlösa uttrycka sig precis hur de vill :) Glad sommar på dig också.. kram :)
Esmaralda

30 Kristin:

skriven

Så flotte barnebarn du har, kjære Esmaralda.
Flott du også!
Hyggelig å se :)
Kram fra Kristin

Svar: Jättetack :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: