Midsommarkärlek....

 

Det är snart midsommar  och lämpligt att berätta hur  min  kompis Nilla träffade sin Petter.

De är ju båda i mogen ålder så att säga och Nilla hade gått igenom en slitsam skilsmässa några år innan.

Hennes man sedan nästan 30 år hade träffat en annan och det var en tuff tid att ta sig igenom .

Som de flesta andra så fixade  också Nilla det och mådde allt bättre och så småningom saknade hon ny kärlek i sitt liv.

Så blev det midsommar och Nillas dotter  kom hem med de två barnen från  Frankrike där de var bosatta.

 Klart att ungarna skulle få fira svensk midsommar !! 

 

 

 

Nilla hade bunkrat upp med sill och jordgubbar och allt som tillhör – och så skulle det dansas kring midsommarstången. 

Särskilt nu när barnbarnen var med.

I varenda liten byhåla tror jag att man anordnar dessa danser och så var det också i Nillas by. 

 De packade en kaffekorg  med jordgubbstårta och gav sig iväg.

 Midsommarstången prunkade av blommor och blad, spelmännen spelade och  folk satt på filtar i gröngräset.  En alldeles perfekt midsommar och det skulle bli ännu bättre !

 
 

Nilla dansar med barnbarnen och en herre i Nillas ålder dansar med sitt barnbarn och i dansens virvlar växlar de ett par ord.

Bara så där spontant som det kan bli. 

  Han säger något skämtsamt och Nilla skrattar.   Det blir paus i dansen och dags  för tårta – och när mannen passerar deras filt så stannar han en stund och pratar.

 

 

Sen är det klippt, förstår ni.

Nilla spanar lite försiktig efter honom och tydligen spanar han efter henne också eftersom deras blickar möts då och då i folkhavet.

Så drar regnmolnen in och alla får bråttom att samla ihop filtar och fikagrejor och det blir dags att ge sig av. 

Nilla tänker att om hon kanske skulle säga något åt honom och hon hinner inte tänka klart förrän han står där igen och  frågar om hon kanske ska gå på kvällsdansen för vuxna

Ja, säger Nillas dotter, det är precis vad hon planerat

Men så var det ju inte.

Den enda plan de hade var att umgås själva hemma i trädgården.

Vad roligt, säger mannen som är Petter, då ses vi där !

Planerna ändrades alltså väldigt hastigt och dottern var envis med att Nilla skulle gå på dansen.. och själv var Nilla   nervös och pirrig.

 

 

Hon klädde sig i sin sommarklänning och stack en blåklint i håret  och  vid 21 snåret anlände hon till dansen.  Petter fanns  redan där och gav sig genast tillkänna och bjöd upp.

De pratade om sina barn och barnbarn, om sina skilsmässor, om  hundar som de båda hade och de pratade om  jobb och vänner och hobbys och intressen och de slutade aldrig att prata.

Petter berättade att han  var på besök hos sin dotter i byn för att fira midsommar. Han  bodde annars på Gotland.

 

Ja, de pratade och pratade och dansade och de smuttade på vin  och förälskelsen slog ner som en blixt.  Så snabbt kan det gå.

Från den stunden var det Nilla & Petter !

Och så är det fortfarande.

Fast numera är de sambo och planerar bröllop.

Man kan träffa sin tillkommande precis var som helst och i vilket sammanhang som helst. Det viktiga är ju att man rör sig ute bland folk och på de bra platserna där man trivs.

 

Kram & kärlek

 

 

P.s.   I går kom  resten av soffan till uterummet så nu ser det ut som om jag får ihop det mesta precis till midsommar !!

1 Kulla:

skriven

Dagens blogg💕❤️Ger hopp🙏😄.. härligt med möten som förändrar livet💕.
Nu midsommar💐🌼.. hur stor chans är det till något kärleksfullt under sommaren? Längtar ..
Bra att möblerna hann komma till ditt uterum🥂💐🍷🍾🍹. Stor kram

Svar: Kanske inte mötet sker just till midsommar men det bör snart ske.. kram :)
Esmaralda

2 Michaela:

skriven

Åhhh vilken underbar läsning såhär på väg till jobbet i regnet! Vill också få vara med om sånt här. Är redo för min soulmate och att börja mitt liv med honom. Längtar efter att få förlova & gifta mig. Det är fan min tur nu! :) Underbart att soffan kom och nu kan midsommar börja :) Kram och puss till MG. Och all lycka till Nilla & Petter!


Svar: Och din soulmate kommer, det blir din tur.. kram :)
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Vad roligt för Petter och Nilla..för det är väl så det går till,när två fastnar för varandra :) Tack för den fina berättelsen.
Det blir väl min tur så småningom.. lite svårt att se det..men hoppas fortfarande.

Fint,att du fått mer leverans av det du beställt..

Väntar på tidig reparatör, av fönster som krånglar...Det regnar ute,så det lockar inte att gå ut idag..Lite kvar att handla till midsommarmaten har jag..

Ha det så fint!

Kram :)

Svar: Ja, vi har nog alla lite att handla o fixa med inför morgondagen.. kram :)
Esmaralda

4 Undrande!:

skriven

God morgon!
Jag hade ju bl.a. En önskan om kärlek när jag bestämde min hari!
Och jisses som han jobbat!
Det dyker upp än det ena än det andra men inget som klickat!
Nu har han serverat mig en man som verkligen får mig att rannsaka mig själv och mitt eget beteende i en relation. En riktig utmaning måste jag säga och kanske inte riktigt helt bekvämt för mig.🙈 Den här relationen kräver att jag verkligen jobbar med mig själv och rensar bland mina lik!😂
Det hade varit väldigt enkelt att bara gå men något gör att jag faktiskt är beredd att jobba för den.
Kommer det ge utdelning och ett förhållande som blir bra eller är det bara ännu en nitlott?
Ha en fin dag och glad midsommar!❤️

Svar: Känn av en tid till och var sann mot dig själv... Harri jobbar på... kram :)
Esmaralda

5 Skrållann:

skriven

Hej.
Vilken härlig historia och så underbart att möblerna kommit. Allt ordnar sig ju oftast till slut.
Själv tycker jag ju att vi har fått det bättre nu min man och jag men så dom senaste dagarna har han betett sig tråkigt och hans sämsta sidor har åter visat sig. Det gör mig lite ledsen och fundersam. Jag biter ifrån väldigt tydligt men stämningen blir lite ansträngd.
Har inte hört något från min gamla vän på länge men föreslog i ett sms att han kunde titta in på caféet imorgon eftersom jag vet att han passerar. Kommer han dyka upp?

Kram❤️

6 <3:

skriven

Vilken fin kärlekshistoria.
Bör jag räkna bort A L som kompis ? Hon kanske inte var den jag trodde ? Var det Robins snack som ställde till allt. 
Kram 

7 Oxelina :

skriven

En midsommarhälsning till er alla! Jag har inte kommenterat något på mycket länge. Men jag läser dina härliga underbara inlägg, du ger så att man får skratta gott många gånger. Men får även tröst av dem genom att du påminner om att våra nära och kära från andra sidan finns med oss ibland på ett eller annat sätt.

En fundering som mognat fram under lång tid, känner att jag inte kan vara kvar yrkesmässigt där jag är nu då det finns människor o organisationen inte kör schysst lagspel. Efter 12 år med ett jobb som jag trivs med så bara måste jag bort för att inte knäckas som människa. Kommer jag att fixa jobb hos annan arbetsgivare (har tappat tron på mig själv helt på grund av atmosfären uppe i ledningen). Jag har sökt nytt jobb nu men.....Hur går det?


Svar: Du är en rejäl tillgång i stort sett på vilket jobbs om helst och jag ser att du tar dig vidare med jobb på nytt ställe.. jag ser inte exakt när.. men det kommer och det känns inte så långt bort.. kram
Esmaralda

8 Susan:

skriven

En riktig midsommardröm, dom sista orden tar jag till mig, dom tog mitt i prick... kärleken kan leta upp mig där/när jag minst anar det.❤️

En riktigt härlig midsommar på er alla🇸🇪🌸🍓🥂kram

9 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Härligt med en fin berättelse så här till midsommar. Det tåls att tänka på att bara röra sig bland folk så kan allt hända. Det jag tycker kan vara svårt är umgänge ibland att få med. Jag tycker det är jätte roligt att komma ut i folksamlingar med en grupp människor. Men ibland känns det inte som om jag har det umgänget alltid.

Ser du om det ser ut som om jag blir singel det här året ut? Eller kan något komma i kärlek innan?
Ser du något om miljön där vi möts, om det ser ut att vara någon slags fest eller inte?
Kram

10 Jossan :

skriven

God morgon!

Dags att gå upp och smörja in mig. Känner mig lite torr i halsen idag. Igår lyckades jag gå in i våra trrrasfönsyer 😂 tur knät var först.

Fick igår veta att A skaffat tjej. Der kändes så märkligt inombords..

Just nu tänker jag bara på han på gymmet... oavsett om vi brukar smsa om träning känns der tråkigt att inte få några sms från honom nu när han har semester.. hoppas det blir en flirt där..

Kram

Svar: Möjligheten finns.. ha det gott nu.. kram :)
Esmaralda

11 Sessu:

skriven

Min älskade är dålig.
Jag förälskade mig plötsligt i någon jag aldrig haft romantiska känslor för innan. Vi var vänner som gått i skolan tillsammans som barn. Lärde känna varandra igen i vuxen ålder. Och jag hade som sagt inga romantiska känslor. Men helt plötsligt en dag så smäll det till. Vi har nu varit tillsammans i nästan tre år. Jag älskar honom till vansinne .

Men han har mått dåligt nu. Varit i depression och fick ett återfall i droger. Han är nu på en psykavdelning.
Mitt hjärta brister för honom.

Esmeralda kommer han att bli bra? Ska jag hålla fast vid honom?
Kommer vi få ett liv ihop?
Jag är förtvivlad 😢

Kram

Svar: Ta det som det kommer och se hur han reder ut det hela... men ha en gräns och hoppas inte hur länge som helst.. kram :)
Esmaralda

12 Temperamentsfull blondin:

skriven

Känns allt lite extra gott att läsa sånt här ❤️

Här blir det troligtvis blommor under huvudkudden i år igen. Fortsätter spana! Oj så mysigt det hade varit att få någon detalj kring honom eller vårt möte. Jag är gråhårig och gaggig va? ;)

...och vilken jäklans tur med soffan! Inte dumt att sippa på fördrinken i en sådan. Stor kram!

13 Studenten:

skriven

Vilken fin berättelse! Jag önskar att alla på bloggen får träffa den rätta inom en snar framtid <3

En fråga Es, jag hade en intervju i veckan kommer jag gå vidare i processen? Kram

14 Temperamentsfull blondin:

skriven

Känns allt lite extra gott att läsa sånt här ❤️

Här blir det troligtvis blommor under huvudkudden i år igen. Fortsätter spana! Oj så mysigt det hade varit att få någon detalj kring honom eller vårt möte. Jag är gråhårig och gaggig va? ;)

...och vilken jäklans tur med soffan! Inte dumt att sippa på fördrinken i en sådan. Stor kram!

Svar: Inte är du gaggig inte... och kärleken kommer... ha ett extra öga öppet bara.. kram :)
Esmaralda

15 Mareli:

skriven

Hej!
Ser det ok att träffa honom och gå på denhär dejten?
Kram

Svar: Ja, det ser lugnt ut.. kram
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Åh, underbart, precis som i en film men det hände i verkliga livet <3. Nåt sånt önskar jag skulle hända mig, men det är nog kanske för stort att önska?! O nu blir det giftermål också, va härligt. Du är väl bjuden Es?

Men snart midsommar o allt kan väl hända ;). Också mig.. Före det behöver jag jobba lite. O hoppas på att jag får allt att klarna med kassan, igår lyckades inget... Kanske kan de hjälpa..

Nu kaffe o sen på’t igen.
Grattis till soffan!
Kram Skorpan

Svar: Mer skulle hända irl och rätt som det är.. om man gör sig mottaglig !! Kram :)
Esmaralda

17 EPM :

skriven

Ååhhh!
Fröken blödig här började gråta. Så fin berättelse! ❤️
Jag längtar efter att mitt liv ska ordna sig, att jag ska kunna leva ärlig nu- sluta låtsas och så småningom kunna uppleva samma stormande kärlek som Nilla och Petter...
Jag är så trött på att fejka 😔

Härligt att höra med soffan👌🏼bubbel ikväll för att inviga dem hoppas jag?🥂

Nu blir det marknad.

Kramar

Svar: Det kommer ordna sig för dig... och bubbel i soffan vetetusan.. här regnar det o blåser och är riktigt kallt... suck... kram :)
Esmaralda

18 Elisa:

skriven

Hej!
Jag känner mig så osocial.. vad tycker han kollegan om mig?
Kram

Svar: Han gillar dig.. kram
Esmaralda

19 Lotta:

skriven

Det där var en jättefin berättelse. Ett så bra sätt att träffas på. Hoppas på att det snart är min tur nu.
Ser du om jag är på rätt väg med mitt jobbsökeri. Får inte svar från stället jag vill jobba på. Kommer de erbjuda mig jobbet?

Ha en riktigt rolig midsommar
Kram L

Svar: Det ser inte enkelt ut... kan hända att det först blir ett jobb som inte är 100% rätt men så småningom kommer det rätta.. kram
Esmaralda

20 sus:

skriven

hej
lovely historia....
ger hopp...
härligt med möblerna....
tur som en tok....
hur blir de här...
love sus

Svar: Gör upp de bra planerna för dig själv och det kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

21 åsa:

skriven

Hejsan E!

Åh vad härlig kärlekshistoria.
Tänk vad en dans kan göra o mötas. fniss!
Kommer det bli något i helgen med kärleksmöte tro om man lägger 7 olika sorters blommor under kudden.El blir det lugnt o fridfullt ?
Kram o ha en fin helg E!
Åsa

Svar: Något större romantik ser jag tyvärr inte just i midsommar.. men det kommer.. kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Oj sjutton, upplevs jag som bortstötande? Nej, det vill jag ju inte :(. Bot o bättring då, om det nu ens är möjligt ;D.
Kram Skorpan

Svar: Nej inte bortstötande men kanske du ske försöka att lägga märke till också den typen av man som du normalt inte riktigt ser.... kram :)
Esmaralda

23 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Måste fråga dejten jag träffade i helgen, vi har träffats ca 4 gånger men inte hört något från honom senaste dagarna, har han bestämt sig för att han inte är intressead?
Eller hur går hans känslor?
Kram

24 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad kul, grattis då kan du sätta ihop hela sättet, det kan vara värt.

Ser han ut att ha något dåligt samvete?
Kram

25 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om det blir barn mellan dem?
Kommer det en dag då det blir förändringar och en separation mellan dem?
Kram

26 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Vilken fin kärlekshistoria om Nilla och Petter! Så fint! Själv mötte jag en av mina kärlekar i ett stinkande omklädningsrum i en ishall inför en hockeyträning. Så viset kan det ske var som helst! Tack, för gårdagens svar! Kändes bra 👍
Så hände en liten ”sak” i går. Satt slapp vid tvn och tittare på en film. Klick, så tändes taklampan! Knappen klickade verkligen till som när man tänder den och den är inte glapp utan en hederlig klicksak. De speciella rysningarna kom. Det där var väl en klar hälsning eller varning? Kunde inte känna in vem det var bara! Du ser hur jag tvivlar på mig själv i sådant här men detta var ju ganska tydligt. Kan det ha varit den norske mannen?
Vad skönt att du fick dina möbler! Bind fast dem för det ska ju blåsa som bara den! Dags att fixa lite inför morgondagen nu. Ha en skön dag och MG får lite eftre midsommargos från mig 💖 Kram.../Linnean 🌸

27 Louise:

skriven

Trist väder man har. Men det är bar tillfälligt tack och lov. De har lovat fint väder nästa vecka.
Tur att soffan kom i rättan tid :-).

Idag när det är så dåligt och tråkigt väder ska jag röja undan här lite så jag inte får frispel. jag hatar verkligen denna lägenheten och att bo här. Jag känner mig som en fånge här. Jag vågar inte gå ut, mannen är tråkig och vill alltid bara sitta framför sin jäkla dator, barnen är uttråkade å vi inte har råd att göra saker med dem för vi alltid änder och vrider på varje krona och jag har inga vänner. vad för liv är det liksom.
Jag vågar helt enkelt inte ta hit folk då vi bor som vi gör. Man vet inte vad folket i området kan få för sig att göra. Hoppas lägenheten mitt emot svärisarna blir ledig så man kan söka den. Visserligen också ett dåligt område men inte lika mycket och det är en större lägenhet och man slipper gå flera minuter för att komma till koloni och bil.

Börjar så tröttna på maken han är sååå seg när det gäller att söka jobb.
Vi börjar få det knapert och jag är på honom dagligen...ja jag ska, ja jag ska söka sen, ja jag ska bara....hela tiden jag blir galen på honom. Varför ska jag behöva anstränga mig hela tiden och han inte gör något alls.
Han måste ha jobb senast i augusti )(inte lönt i juli då alla har semester).

Kommer han att få något av de jobben han söker?

Han måste ju komma igång. Hans jäkla helgjobb ger inte så mycket heller och mina vikariat är inget att hänga i granen Men jag kämpar i alla fall för att få jobb.

Ha en fin dag trots regn och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja det är är allvarligt och seriöst och han måste ta tag i jobbsöket... ni försöker prata och du tjatar... det känns väldigt tungt faktiskt.... styrkekram
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kärleken är underbar den slår till var som helst och när som helst Så härligt att läsa
Skulle själv kunna avstå från den bara yngsta sonen får uppleva den

Skönt att du fått möblemanget på plats ...då är det bara restan kvar ;-)

Önskar alla en härlig regnfri midsommar <3

Här blir det lugnt då vi har "sjukstuga" äldsta sonen kom hem med ngn form av maginfluensa ...och yngsta är förkyld Peppar pepppar hoppas jag slipper...

Kram Anki med flock

Svar: Ojojoj... håll dig borta så inte magflunsan smittar.. kram
Esmaralda

29 Browallia:

skriven

Jag är helt övertygad om att det är precis så det är att när vi är redo att möta kärleken så korsas våra vägar var som helst där det finns möjlighet att träffa andra människor.

Idag klockan 12:07 inträffar äntligen Sommarsolståndet, då ljuset vänder och vi går mot höstmys igen med levande ljus och mys i soffan med en god mugg te och en bra bok. Som jag längtar...., men det får man inte säga i detta avlånga land utan att åka på däng men det struntar jag i.

Det känns tungt att fira midsommar ensam men jag ska försöka precis som när jag var ensam i julas att göra det till en extra mysig helg och rå om mig själv med något gott att äta och dricka, ha spa i badrummet och hyra några bra filmer till kvällen.

Stor kram


Svar: Jag älskar också hösten :) Och det låter som om du ordnar en fin midsommar.. kram :)
Esmaralda

30 Skorpan:

skriven

Aa, så jag ser bara dom ”stygga karlarna” ;), som inte är för mig?! Krävs förstås att jag känner nån sorts attraktion för att bli intresserad. Tänk om jag inte känner det så o jag missar min soulmate, neej..
Kram Skorpan

31 Alie:

skriven

Vilken härlig läsning som ger mig också, hopp om att träffa någon.. när man minst anar det, då sker det ✨❤️💫
Önskar dig Es & alla andra på bloggen en riktigt glad midsommar! 🌺
Kram

32 HuldaMaräng:

skriven

Hej!
Jag fick min man nästan utvald på gammaldags vis. Efter flera felval i kärlek, varav det sist var riktigt destruktivt, var jag trött på män, och lite rädd. Mina föräldrar hade åkt på en Ålandskryssning som jag inte kunnat följa med på. När de kom hem deklarerade min mor att hon mött mannen i mitt liv, mitt livs kärlek. Jag skakade på huvudet som en tonåring åt hennes ögons romantiska skimmer.
Så gick ett år och detta året skulle jag följa med på kryssningen. Mina föräldrar och en vän var med i det stora gäng som åkte. Jag klev på bussen, förväntansfull över att träffa alla kompisar jag inte sett på länge.
Halvvägs till Stockholm stannade vi och åt och jag fick syn på en lång snygging som växlade ett par ord. Jag sa till mitt sällskap att det vore trevligt om DEN killen följde med på resan, varpå min mamma med ett finurligt leende sa -'jag så ju att du skulle gilla honom'.
Och det gjorde jag ju :)

33 Bh:

skriven

Underbar läsning💕👍. Undrar om min Harri ligger i vila, han märks inte/känns inte🙄.. eller ligger han och inväntar något måntro?!?💕. Önskar er alla en underbar midsommarhelg💐☔️🍓🎂🍹🥂🐸. Kram

Svar: Han är aktiv och det kan vara så att han väntar in något speciellt.. kram :)
Esmaralda

34 Pia1:

skriven

På självaste midsommarafton 😍 Själv kommer jag vara en skrynklig pensionär innan jag är så pass smärtfri att jag orkar med nåt hångel. Har en extrem och långdragen attack och är både bitter och uppgiven över att se mina bästa år segla förbi med tom last. Och det finns bara ett ställe där det jag trivs och det rör sig massa folk! En fantastiskt fin stämning. Där skulle jag vilja både jobba och dejta 💕

35 <3:

skriven

Är det något speciellt som gör att andra män sista tiden tittat åt mig som är lite yngre. Är utbjuden på dejt på lördag av en sex år yngre kille L. Har sagt att jag ligger i influensa och det är sant. För tänker själv att jag inte passar med någon yngre. Och det gör jag väl inte Es ? Min soulmate ska ju vara lite äldre än mig. Upplever annars att det alltid är äldre män som gillar mig. Börjar det märkas att jag är singel och fri från G. Han kommer aldrig bli en bra man och ändra sig. Helt omöjligt att prata ut med honom eller få honom att förstå hur dåligt han behandlat mig. Kanske bara var med mig hans svartsjuka och party vanor dök upp...
Kram

Svar: Oavsett på vilket håll åldersskillnaden är så bör den inte vara för stor... rätt nära i ålder blir bäst... kram :)
Esmaralda

36 Dunegull:

skriven

Glad Midsommar allihopa!

Och glad midsommar till dig E! Tusen tack för alla svar du gett. Hoppas du får en fin afton med dina kära.
Kramar

Svar: Tack snälla och detsamma till dej :)
Esmaralda

37 Lenafena:

skriven

Flera jag känner...60plussare...har blivit passionerade.... men här är jag som går på kryckor både bokstavligt och symboliskt. Pratar med Harri då och då...han har spruckit i ena hörnet....känns som att vi har gett upp båda två....försöker lyssna in vad universum vill med mitt liv... vad är det för fel på mig? Försöker och försöker...om det var så lätt ändå någon endaste gång i mitt liv.

Svar: Ge dig inte nu.. Harri funkar och jobbar hårt för att få dig på rätt spår... kram :)
Esmaralda

38 EE:

skriven

Träffade min grupp i början sv veckan för studiebesök i södra Sverige. Nu väntar ett sensommar besök i södra Europa och Frankrike med samma killar. Jätte nervös! För flygning, åks utomlands, språk osv. Typ allt... hoppas det går fint två av killarna i gruppen känner jag att jag lan tänka mig ha kontakt med och träffa även efter detta året. En är lite extra intressant men han flirtar med en veterinär om jag förstått rätt. Dock hade jag nog gärna haft en liten flirt med honom i Frankrike. Lite, det som händer där stannar där...


Svar: Ja något kommer nog att ske... och allt går bra med själva resan också.. kram
Esmaralda

39 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se om han pratat illa om mig? Har han och den tjejen pratat illa eller hånande om mig?
Kram

Svar: Nej jag ser inget illa.. kram
Esmaralda

40 M:

skriven

Hej finns det något intresse i mig eller är jag inte typen för han ? Vad tänker han ?

41 Skorpan:

skriven

Vet inte om det har nån betydelse, men det röda bandet på Harri har vridits till ett hjärta.. Kanske nåt snart sker i alla fall, på kärleksfronten ;).
Kram Skorpan

42 Fanny2:

skriven

Tänk att minnas midsommar som den dag man träffades. Det känns extra speciellt... Dubbelt firande. Fin berättelse som ger oss andra hopp oavsett ålder och var vi kommer ifrån. :)

Tack för svar igår. 💜 Verkar som att det blir mycket jobb med möblerna men det blir säkert skönt imorgon. :)

Kram

Kram

43 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag ska söka mig in till tänkta utbildningen så krävs matematik b vilket jag inte har, men det står också att man kan bli antagen ändå om man kan uppvisa liknande kunskaper. Jag har tidigare läst en utbildning där jag fick läsa ekonomiska kurser.
Ser det ut som om jag kan bli antagen på de betyg jag har nu till den utbildningen? Eller ser det ut som om jag får studera upp något ämne först?
Kram

44 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var hos en vännina ikväll. Vi pratade om allt möjligt och helt plötsligt fanns en känsla av att det blev lite tröttsamt av något slag. Jag blev lite osäker. Är hon trött på mig?
Kram

Svar: Nej det tror jag inte hon är.. hon hade nog bara en seg och dålig dag... det känns som om hon tycker om dig.. kram :)
Esmaralda

45 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Måste fråga dejten jag träffade i helgen, vi har träffats ca 4 gånger men inte hört något från honom senaste dagarna, har han bestämt sig för att han inte är intressead?
Eller hur går hans känslor?

Jag känner som en annan här på bloggen som kommenterade, de flesta stor helgen är jobbiga när man är ensam.
Ser jag ut att vara själv det här året ut? Eller ser det mer ut som kärleken kan komma innan?
Kram

Svar: Omöjligt att säga... kärleken kommer ju men det är svårt att säga när.. kram :)
Esmaralda

46 Mikael:

skriven

Det där gillar jag, inga dating appar eller annat, precis som jag vill ha det, jag vrider mig när någon försöker ordna så folk blir ihop...

Kul du fick ihop möblerna och det mesta till midsommar, blev så för mig också, det såg oklart ut om det skulle bli en midsommar i Norden men det löste sig, med bara en enda förhållningsregel, att jag bara få ta med en tjej åt gången, är ju bara midsommar en gång om året och följa regler är inte min starka sida så får väl hur se hur går med det då ... :)


Glad midsommar!

Kram
Mikael

Svar: Gör vad du kan och på ditt sätt... kram :)
Esmaralda

47 Lotta S:

skriven

Synd att det inte är midsommarafton idag, jättefint just nu men ska bli riktigt kallt oväder i morgon! Ser du om någon på andra sidan har en hälsning till mig i form av någon sorts blomma?

48 Diana:

skriven

Glad Midsommar, Es!
Jag undrar om jag ska åka och campa med killen eller om det är bäst om jag avslutarallt och stannar hemma?
Tack på förhand!
Kram!

49 Nettan59:

skriven

Underbar berättelse, kärleken kan finnas bakom hörnet bara
man är modig att släppa in den ❤️.

Kom ihop mig med svärdottern idag ang barnbarnen. Ser dom mig bara som en oavlönad barnvakt som de kan hantera hur som helst??

Svar: Jag tror inte de tänker sig för men de gillar dig, verkligen, du är viktig för dem men de kan behöva en tankeställare.. kram :)
Esmaralda

50 Anna :

skriven

Hej Esmeralda ❤Denna berättelsen om din väninna gjorde att man fick mera fjärilar i magen än man redan har! ❤
Det är nämligen så att börjar dra ihop sig till en resa för mig. Åker nästa fredag ska jag iväg till ett dansställe där en speciell person ska vara. Jag är nervös, spänd och lite förväntans- full!!! Han får mig knäsvag. Blir det kärlek på denna resan? ❤😘

Svar: Vad roligt.. åtminstone en fling finns det potential att bli... kram :)
Esmaralda

51 Helena Ir:

skriven

Anki,så fint..ja,du skriver att du skulle kunna avstå från kärleken om bara din yngsta son fick den! Och då kan jag tänka att jag avstår jag också till förmån för min yngsta dotter.

Trevlig midsommar!
Kram <3

52 Mina förra liv - Ghostwriter :

skriven

Den kvinna jag var i mina förra liv, hon som är mycket historiskt omtalad och betydelsefull, hon enligt andra var med om samma sak som mig och jag undrar om det är livet som upprepar sig men att jag i detta livet gör det hon "min själ" inte kunde göra? Eller som hon kanske gjorde, men på fel sätt.



Kram

Svar: I bland upprepar det sig och ändras lite.. kram :)
Esmaralda

53 Maleficent:

skriven

Denna kvinna som du sett mig möta, vad är chansen att vi möts i sommar?

Svar: Det är svårt att se kring tid... men chansen finns och är inte illa alls.. var aktiv....kram :)
Esmaralda

54 Lydia💕:

skriven

Härligt och läsa att det kan bli så hoppas det blir så för mig snart och att det blir snart också
Lydia💕

55 Marissa:

skriven

Hej Es

Ser du något extra kul, spännande som händer mig i år?
kram

56 Boudica:

skriven

Redan midsommar, och nu ledig i 4 veckor.
Helt oplanerat vad jag ska göra denna semester. Men har lite tankar om att ta tummen ur bakdelen och göra vad jag kan av semestern. Mina tankar går mot att turista hemma i Stockholm, eftersom denna semester verkar bli första på länge utan utomlandsresa. För 4 veckor hemmasittande!? Det skulle jag inte klara av ;)
Måste passa på å röra mig bland lite folk som du säger här ;)
Härligt med kärlek, själv hoppas jag med att träffa någon innan jag hamnar i medelåldern!
Men, man kan ju undra redan nu hur jag skulle klara leva med någon när jag levt ensam i så många år, och blivit van vid det ;)
Detta regnande är inte romantiskt men välbehövligt, omgivningen kändes så torr efter varma maj.
Passar på att fråga som andra, tror du mitt hjärta hittar någon att slå för lite extra nu i sommar? ;)

Nej idag är en vilodag, sen imorrn får bli mer eftertanke vad jag ska göra av mig själv!
Mmm kaffet luktar så gott nu! ;D

KRAM!

Svar: Ja, ut och rör dig bland folk.. gör upp dina planer och det kan mycket väl ske något i förälskelsens tecken.. kram :)
Esmaralda

57 HS:

skriven

Ursäkta om mitt inlägg kommer flera ggr, det krånglade på mobilen.

Vilken underbar kärlekshistoria, den ger ju oss obotliga singlar hopp om framtiden. Fast just nu är nog inte rätt tid för ett seriöst förhållande för min del, men ett riktigt schysst ligg skulle jag verkligen behöva. Lider av grav sexbrist och det kan inte vara hälsosamt, haha.

Hur går det för Bilal i hemlandet?

Kram

Svar: Ett ligg som gör dig gott är på väg... du bestämmer själv om du tar chansen när den kommer ! Bilal kämpar på men riktigt 100% är det inte.. kram :)
Esmaralda

58 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Idag har det bjudits på midsommar tårta på jobbet, riktigt mumsigt var det😋 jordgubbstårta fast med en kolasås i mitten och det var faktiskt riktigt gott.

En fråga, undrar om han mörka mannen med lite självfall som bor granne med mig är intresserad?
Vi har träffats ca 4 gånger men har inte hört något från honom nu.
Funderar på om jag ska höra av mig. Ser han ut att ha bestämt sig för att han inte är intresserad utav mig? Har han bestämt sig för att avsluta mig? Hur ser hans känslor ut för mig?
Kram

Svar: Jag får intryck av att han inte är särdeles intresserad.. kram
Esmaralda

59 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad härligt det var att läsa om lite kärlek :)

Jag känner mig själv lite förälskad faktiskt. Det är absolut inget som kommer att utvecklas till något seriöst. Det är bara E, som var min coach som är så himla fantastisk. Jag känner mig verkligen bekräftad. Jag undrade hur lång tid det skulle ta innan hon antar mer normala proportioner så jag googlade hur lång en förälskelse varar :D. I två år ungefär var svaret. Härligt! Då kan jag njuta av de här känslorna lite till :) Det är underbart <3

Nu ska jag snart iväg och simma.

Kram ThereseC

Svar: Ja, bara känslan att vara förälskad gör ju att man känner sig nästan lätt som vinden och alla problem blir överkomliga.. kram :)
Esmaralda

60 Mashol:

skriven

Det känns så jobbigt att bli behandlad på ett orättvis sätt. Nu beslutet är at jag blir utköpt. Ser du någon ljusning efter detta? Kommer jag hitta mitt dröm jobb snart?

Svar: Du ska se att det kommer något gott ur detta så småningom för din del.. ett jobb där du verkligen trivs.. kram
Esmaralda

61 Renskötaren:

skriven

Får man ställa frågan om det finns någon trevlig dam med humor som bor norröver eller kan tänka sig sig en flytt om kärlek uppstår. Jag bor på landsbygden miltals från allting. Spelar gitarr och sjunger, lagar god mat och jag reser till värmen några gånger om året. Jag är ingen svår människa och tar livet som regel med en klackspark. Inga problem utan en stabil grabb, Jag är 55 år. Hur gammal du är saknar betydelse.

62 Milla:

skriven

Vilken härlig berättelse, jag bor på samma ö som Petter, ser du ngn kärlek för mig när jag är redo, det är jag nog inte än.

Svar: Inte riktigt än men du blir redo..och det blir lite flirt innan kärleken slår till på allvar.. kram :)
Esmaralda

63 Nettan59:

skriven

Tack Es för ditt svar 😊🙏🏻, får formulera mig på ngt bra sätt till dem när känslorna lagt sig.
Kram

64 Ghostwriter :

skriven

Tack för svar.
Ha det så bra.

Du kanske skulle kunna skriva lite mer om tidigare liv, om saker kan upprepas - varför - och lite annat roligt alla vill veta.



Kram

65 Tingeling :

skriven

Härligt att ha hittat kärleken! Själv vet jag inte om det med mitt ex var äkta kärlek. Men har ju blivit spådd att träffa kärkeken och får väl då veta hur det ska vara och kännas. Såg här nu att någon sökte kärleken här på bloggen 🙂 tyvärr är jag för ung annars hade det nog passat för mig, enligt beskrivningen!

Borde jag boka kryssning på söndag? Vet inte varför jag tvekar. Är väl bara å åka?

Kram!

66 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är lite rädd att jag ska hinna bli för gammal för att få så ”många” barn som jag gärna vill.

Hur ser chansen ut att jag inom två år väntar ett barn till?
Kram

67 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag lämnade arbetsprov hos ett företag, kan du se om det gick bra eller dåligt?
Tack!

68 Mashol:

skriven

Tack kära Esmaralda för svaret. Ser du hur länge tar det tid tills jag hittar nytt jobb?

Svar: Nej tyvärr men det bör inte dröja så länge.. kram
Esmaralda

69 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du varför eller någon anledning att han inte verkar särskilt intresserad?
Kram

70 Hello:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om de skaffar barn med varandra?

Kram

71 Familjeliv:

skriven

Hej Es

kommer jag gifta mig och få barn inom snar framtid? Eller kommer jag leva ensam och blir gammal tant utan man och egna barn:(?
kram

72 Mia M:

skriven

Hej Es!
Mysigt att läsa om när kärleken slår till :-)
Undrar om du ser något om hur/i vilket sammanhang jag kommer möta min efterlängtade kärlek?
Önskar alla en fin midsommar! Kram :-)

73 Susanne Amalia :

skriven

God kväll och Glad Midsommar till alla.
.
Vilken underbar berättelse.. En kärlekssaga.. 💕

Jag vill bara berätta att jag aldrig har slutat tro på universums krafter..
Att allt hör ihop och att vetenskap och universums magi hör ihop att attraktionskraften fungerar är ju vetenskapligt bevisat och ju mer vetenskap jag läser ju mer quantfysik jag lär mig ju mer förstår jag hur magin hör ihop..
Och i dag hände det.. Sonen ringde och berättade att han hade fått tag på en tomt och skulle bygga ett hus.. Nu var tomten tvådelad och det fanns en naturlig delning så att man inte såg in på den ena tomten från den andra.. Skulle jag vilja ha den lilla delen och ha ett wart hus på?? Ett wart hus sa han inte han sa en tomteluvshus..
Ett sådant hus har jag velat ha sedan jag såg det första gången.. Om jag vill.. Magi och under.. Kraft och glädje bara kärlek.. Jag har inte slutat tro och dessa hus är som gjorda för kreativt hantverk.. Vilken glädje.. Sonen och jag har aldrig haft svårt för varandra.. Vi har det avslappnat i varandras sällskap..vi har alltid utvecklat positivt tänkande och skapat glädje i omgivningen.. Skapat konst och det finns alltid kärlek över till vardagen..
Känner mig så lycklig. Vill bara ge av glädje och magi..

Önskar alla en glad midsommar med kärlek och magi samt sju sorters blommor under kudden.. Eller om man har en brunn ska man gå baklänges runt den medan man uttalar sin önskan.. Så sa min mormor.. EllaBella hälsar.. Så klart.. SAGA också.. Bara kärlek.

74 Conny:

skriven

Det var en berättelse det. Hoppas det blir an bra midsommar i år.

75 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vilken härlig midsommar det blev för Nilla och Petter ❤

Underbar läsning
Blev faktiskt rörd av att läsa detta..❤
10 poang till Nillas dotter som svarade till sin mammas fördel och dessutom peppade mamma att ta sig till dansen där deras lyckliga gemensamma liv fick en början.

Ser så framemot dagen då jag får möta min soulmate.
Känner mig redo.
Är han redo ?

Läste att dina utemöbler anlänt!
Toppenbra !

Kram Solstjärnan🌟



-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: