Möte med De Grå....

Det finns händelser och det finns händelser.

Är man 62  år så har man hunnit leva sig igenom en hel del. 

Som den gången när månen blev röd   och  allt släcktes ner och blev svart och annorlunda.

Det var som om världen och dess invånare vändes ut och in och ingenting var som det brukade vara.

När detta hände var jag på  kollo. 

Vi var massa ungar i en barack , lite åt white trash  hållet till ,  för det krävdes på den tiden för att man skulle bli antagen till kollo.

Den sortens ungar som vi var, såg till  att saker och ting hände för jämnan.  Vi stoppade klipulver överallt vi kunde , vi smet ut varenda natt, vi stal bullar från köket och vi gav den stackars personalen en tuff fight   varenda sommar.

 

 

Denna sommaren var inget undantag.

Några av oss hade fått paket hemifrån med godsaker  och vi satt i  tvillingarnas sängar och mumsade Rivalkolor, Nickel och Rollo. 

Tvillingarna  blev döpta till  Bill och Bull och några andra namn på dem minns jag inte.   Vi satt där i godan ro, mumsade godis och läste Stålmannen och Läderlappen när  något hände på himmelen . Det var Bull som märkte det först

” Kolla” sa han och pekade upp mot himlen och vi kollade

 

 

En stor lysande röd fullmåne var på väg upp i öster och fyllde en stor del av himlen.

Vi stirrade , bergtagna och förundrade.

Så lämnade vi vårt  godis och våra tidningar på sängarna och  rusade ut.   På gårdsplanen stod vi på rad och beskådade miraklet på himlen. Och när vi stod där växte sig månen allt större. Det gick fort  och den började fylla hela himlautrymmet.

” Är det normalt eller ?” undrade Bill och Bull svarade ” Normalt var ordet” fast ingen av oss skrattade den här gången.

Ju högre den röda månen steg och ju större den blev, desto mer mörknade det runt oss och vi huttrade i våra linnen och shorts.

” Det kan vara jordens undergång” sa  Laila som hade en dramatisk  ådra.

 

 

” Det är nog så” konstaterade  Anders som inte brukade vara det mista dramatisk och vi andra nickade.  Så kunde det vara. Slutet på allt.

Vi började se oss om efter de andra barnen  och ledarna  men det syntes in ett spår av någon alls. Klockan var tidig eftermiddag och mörkret var på väg att bli kompakt.

LipLena började  gråta, som sig bör och  Ruben som annars var den karskaste av oss såg ut att kunna ta till lipen han också.

” Vi måste hitta de andra”  konstaterade  Siv och så började vi rusa runt som vettvillingar.  Vi ropade och kallade men inga svar och inga mänskliga spår  över huvud taget.

I köket  hade mattanterna lämnad allting halvfärdigt och på expeditionen hade  föreståndaren haft så bråttom att hon  lämnat mitt i ett telefonsamtal. Den svarta bakelitluren låg  och pep på skrivbordet . Jag tog upp den och ropade hallå i luren men den som funnits i andra änden var inte där längre.

 

 

Vi såg på varann.

Alla hade försvunnit och det var bara vi kvar

” Tänk om alla i hela världen försvunnit?” sa  Ruben och  läppen darrade på LipLena.

I detta ögonblick blinkade  lysröret i taket exakt tre gånger och sedan slocknade det.  Vi stod i mörkret och vi tog varandras händer och  Siv föreslog att vi skulle be till Gud.

” Jamen det vore löjligt” sa Bill och ” Löjligt var ordet” sa Bull.

Såvitt jag minns bad vi inte utan  vi rusade runt och prövade om  andra lampor funkade men fick konstaterade att allt som hade med elektricitet att göra var dött.

 

 

Man kan nog säga att vi blev handlingsförlamade

Vi gick ut och satte oss på trappan

Hela himlen fylldes av en enorm röd måne och vi bara satt där och stirrade hjälplöst på den.

” Vi kanske ska försöka ta oss hem” sa Bill och Bull sa ” Hem var ordet” och då säger Ruben att om Bull upprepar saker och ting en gång till så ska han täppa till käften på honom

” Käften  var ordet” sa Bull och det var bara jag och Anders som skrattade

Det var ju ingen situation när man normalt skulle skratta så jag antar att det var en nervös reaktion.

Vi satt där, handlingsförlamade och chockade tills Anders med uppspärrade ögon pekade mot lekplatsen till. Vi följde hans finger med blicken och där stod Den Grå , bara ett tjugotal meter ifrån oss och glodde tillbaka.

Jag kallade dem för De Grå och har alltid vetat om dess existens.

 

 

De ser ut som vanligt folk men ögonen förstår ni, är en enda flytande sörja som av  glittrande kvicksilver. Och de är farliga. Livsfarliga. Jag vet inte hur jag visste men instinkten var stark redan första gången jag såg  en av dem.

Och sedan dess har jag gjort allt för undvika närkontakt.

” De Grå” viskade jag och kände hur hjärtat bultade i bröstet

Vi stod trycka intill väggen på rad och Den Grå närmade sig när Anders skrek ut ordern ” spring utan bara helvete” och vi sprang åt olika håll.

Jag sprang  mot stranden och såg flera av De Grå skymta i yttersta synfältet. De verkade bara stå där och   de  jagade mig inte. Jag tänkte att de var väldigt många. Förut hade jag bara sett en och annan och aldrig ens två tillsammans så detta var märkligt.

Jag kommer fram till stranden och stannar. 

I månens röda sken ser jag hur tusentals av dem kommer upp ur vattnet.

Det är som om de går på botten och stadigt marscherar framåt som en armé  och jag ser mig om efter en flyktväg. 

Det finns ingen.

Jag är omgiven av De Grå och så sjunker jag ner i sanden och blundar hårt.   

 

Tänk att jag bara skulle bli tio år ! 

Jag knep ihop ögonen så hårt jag kunde och när jag öppnade dem låg jag i min kollosäng och ungarna runtomkring började vakna. 

Solen glittrade  genom persiennerna och  husmor ringde i frukostklockan.  

Det var en ny dag på kollo och en helt vanlig dag.  Jag försökte skaka av mig drömmen och som väl är har barn lätt för det.

När vi satt vid  Perstorpsbordet i  matsalen sa  Siv att hon måste berätta om drömmen hon haft i natt. Och hon beskrev precis min dröm.   Anders fyllde i Sivs dröm  om  hur vi sprang åt olika håll.

Det visade sig att vi alla i min dröm.... hade drömt exakt samma och hur stora är oddsen för att det skulle kunna vara en slump ?

 

 

 

 

Jag fortsatte se  De Grå då och då och jag ser dem fortfarande men bara en åt gången.  Vilka de är har jag ingen aning om och det känns inte som om jag skulle vilja veta

 

Kram & kärlek

1 F:

skriven



Godmorgon esmeralda undrar om det finns något budskap till mig kram

2 Lilly:

skriven

Det känns som dom grå kan vara Aliens det är inte omöjligt. Finns det något meddelande ifrån andra sidan till mig.kram

Svar: Ja det finns ett meddelande som säger att du behöver göra ditt val snart.. och det är ett meddelande i kärlek.. kram
Esmaralda

3 Zita:

skriven

Hej Esmaralda Tror du min vecka blir bra?
Kram? 😃☀️

Svar: Ja det tror jag.. kram
Esmaralda

4 Dunegull:

skriven

När är det min tur att få vara lycklig?

Svar: Försök att vara glad i dig själv, ge dig glädje och påfyllning och det kommer mer av den sorten... kram :)
Esmaralda

5 Virrhönan:

skriven

Vilken dröm! Så verkligt men ändå inte. Så du kunde se De grå även som liten? Undrar vad det är för varelser egentligen, otäcka är dom i all fall. Jag drömde också imorse fast bra dröm och vaknar med en konstig känsla, nånstans hör jag ett alarm som inte ska låta den tiden och så nära...det var alarmet på min sons mobil!!! Där ligger han och sover och kl är 7:55!!! Så snabbt har ungen aldrig varit på bena och han hann både fixa macka och packa kläder och vara på skolan 10min senare. Första gången det händer och sista får man hoppas.
Måndag igen och jag känner mej stressad, tiden rinner iväg, mycket som ska fixas och hjälpen som jag så väl behöver uteblir och tror att det löser sej ändå. Ekonomin som inte räcker till, fy fy fy hatar denna klump i magen! Kommer nåt litet tillskott som skulle hjälpa till på traven? Hoppas hoppas men chansen är väl inte så stor?
Får försöka ta tag i dagen, städa står på schemat så jag får väl försöka gno bort bekymren för en stund...
Kram💜

Svar: Ja jag har alltid sett de grå... så länge jag kan minnas. Ibland kan det går år emellan och ibland bara dagar ! På något sätt ser en positiv ekonomisk ting inom kort.. verkar det som.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer hon skicka dessa bilder i mejla till mig? Jag behöver det...

Kram

7 G.H:

skriven

Men fy vilken mardröm 🙈🙈🙈🙈🙈🙈...

Usch tänker mycket på de grå!
Har de vanliga familjer liksom? Har de föräldrar? Har de blivit födda som alla andra? Vet deras föräldrar iså fall om att de är annorlunda? Har de ”normala ”vänner? Kan de dö som vanliga människor?
Tycker det är så läskigt och obehagligt😱 bläää

Kram

Svar: Jag önskar jag visste mer om dem men jag har valt bort de grå.. och försöker att inte låtsas om dem ! Det ÄR obehagligt.. kram
Esmaralda

8 Hedwig:

skriven

Vilken skrämmande historia! Jag anser att det vore mycket bra om alla skulle bli medvetna om att det troligen finns utomjordningar på/i vår jord. Kanske är största hotet på jorden att vi blir påverkade av dem hela tiden och kanske är det de som har tagit nästan hela vår medvetenhet ifrån oss och spridit ondskan så att det blir allt svårare att leva på denna planet. Att de ser ut som vanliga människor för de flesta eller till och med är helt osynliga gör det väl nästan omöjligt att bekämpa dem. Jag undrar hur mycket inflytande de har på politiken och vilka planer de egentligen har med oss. Har du även sett de på tv ibland, tror du att vissa politiker/kändisar tillhör de grå? Har du även sett utomjordningar som inte tillhör de grå?

Svar: Jag tror att De Grå finns överallt... bland politiker och bland " vanligt" folk.. frågan är bara vad de är !! Kram :)
Esmaralda

9 Ghostwriter :

skriven

Tror du att jag sett De Grå? Varför är de livsfarliga?



Kommer jag få jobbet och kommer schemat funka för mig? Har jag fortfarande chans att få jobbet hos min släkting?



Kram till dig

Svar: Du har säkert sett dem utan att veta.... och jag vet inte varför de är farliga. Kanske är det bara jag som upplever dem så ! Chans finns fortfarande till jobbet.. men ju mer tiden går desto mer minskar chansen. .kram
Esmaralda

10 Hmm:

skriven

När hittar mina syskon kärleken .

11 Sus:

skriven

Hej
Läskigt....
Fick ångest...
Inget kul alls på gång här...
Love sus

12 <3:

skriven

De gråa känns så otäcka varje gång du berättar om dem.
Ett litet I - lands problem ska jag behålla färgen på håret i ljusbrunt eller ta tillbaka mitt naturliga svarta. Inte haft svart hår på tio år tror jag 🙈. Vad är mest attraktivt för mig att ha ?
Kram
💖💖💖

13 bh:

skriven

Som värsta skräckfilm..och ja, vad är oddsen att ni skulle drömma samma dröm??

Vad har jag för spännande att se framemot i sommar?? eller händer det ingenting...

14 Smöla:

skriven

Min svägerska har enorma problem med sin tjej.. vad är de för fel?

15 Mikael:

skriven


Slutet på och allt och LipLena haha

Drömmen var nog som ni skulle reagerat på riktigt.

Ruben som annars var den karskaste av alla ta till lipen haha så kan det vara när livet kommer ikapp en och tittar en i vitögat :)

Be till gud... Bill och Bull kanske blev visare med åren :), kanske råkade ut för något senare i livet där de blev riktigt ställda, då träder ibland instinkten att be till gud in, finns nog en och annan nödställd som inte tror på Gud som kan berätta historier om detta, när de varit i nöd, man behöver inte tro, det är som att öppna vattenkranen, det kommer vatten :)

Kommer du för nära de grå eller någon annan fara så koncentrera tanken, Gud var med mig, går blixtsnabbt tänka den tanken.

Så behöver du inte blunda nästa gång eller om de bli fler :)

Djuren har en automatisk koppling eller instinkt att be till gud när de är i fara, i form av skrik, skriket kan vara riktigt hjärtskärande att höra.

Ibland ser jag människor på tåg eller t bana som är helt vit grå och med en livlös blick med rörelse som får en fundera på om de är levande döda...

Nickel var min favorit :)

Kram
Mikael


Svar: Ja, om man öppnar ögonen också på det mentala planet ordentligt så kan man se både det ena och det andra minsann !! Nickel var god.. det var mitt favobiogodis ! Kram :)
Esmaralda

16 Jessica:

skriven

Es,

Ser du om jag kommer hitta min låda som var full av gamla bilder på mig? Jag har letat och letat men hittar den inte, ser du om den kommer dyka upp snart?

Kram :)

17 Monica:

skriven

På tal om två som drömmer samma dröm. Pappan till min yngste son gick bort för några år sedan. För några månader sen drömde jag om honom och han såg yngre ut. Han pratade med mig men jag kunde inte uppfatta vad han sa. Men jag tänkte att Juan (som han hette) är ju död. Min son som bor i Bolivia pappans hemland drömde om honom samma natt och han berättade att han såg yngre ut och han pratade med honom. Klockan i Sverige var ca 08:30 på förmiddagen. Min son drömde om honom halv tre på natten/tidigt på morgonen lokal tid. Det är sex timmar mellan Sverige och Bolivia så det stämde att vi drömde om honom samtidigt. Så om det finns ett liv efter detta så hade han ställt in sig på att kommunicera med oss. Tog också upp med dig igår i ett inlägg i din blogg om oseriösa spåkvinnor. Även om de kan spå och har gåvan så beter de sig mycket tarvligt och kan förstöra den psykiska hälsan för klienten flera år framåt och i värsta fall för hela livet. Kan inte du i din blogg skriva ett helt avsnitt om oseriösa siare. Varför finns det inget förbund bland seriösa siare/spåkvinnor som endast tar med personer i sin förening som arbetar etiskt så att man kan få en fingervisning om vem man skall vända sig till om man vill söka upp en seriös spåkvinna/man.

18 Skorpan:

skriven

Men usch då o att ni alla hade drömt samma dröm, mystiskt! Tur att jag inte kan se sådant, är tacksam för det... Märkliga varelser det där...

Här händer ingenting, men jag läste att händelselöshet, oj vilket ird, är början på något nytt o det vill jag absolut tro ;). Det äter liksom upp en, att inget händer... Tänk om karln vill att man bara är o sen kommer jag in i bilden ”action”.. Herregud vilken soppa det blir :D.
Kram Skorpan

19 Michaela:

skriven

Fy fan vad obehagligt!! Jag hade krypit ur skinnet. Det där är något som inte är från denna planet. Hua😄

Det är väl för sjutton inte permanent detta?

Hoppas MG mår bra med kortisonet! Puss till honom!

Svar: Ja det är räligt... de finns här omkring oss hela tiden.. jag har sett dem sedan jag var barn.. ibland ofta och ibland mer sällan... dagar eller år emellan.... MG mår riktigt bra just nu men vi tar det dag för dag.. kram o MG pussas tillbax :)
Esmaralda

20 Linnean 🌸:

skriven

Såå kuusligt!! Får kalla kårar! Undra varifrån dessa otäcka varelser kommer? Vad de vill?
Låter riktigt otäckt! Hoppas du slipper se dem mer! Hur mår MG nu? Har tänkt så mycket på honom i dag, kanske har jag drömt någon hunddröm i natt. Här är det väldigt mycket kattbus! Lillkatten jobbar hårt! En klok och rolig liten kille som anpassade sig väldigt snabbt.
Brukar ju ha lite svårt för att folk tolkar minsta lilla sak som tecken från andra sidan men nu undrar jag själv över en...sak. När jag fått ”ta bort” min älskade ”lånekatt” så var jag ju väldigt ledsen och saknade honom hur mycket som helst. ”Pratade” med honom en dag och bad om ett tecken på att han lever vidare och har det bra. Samma kväll råkar jag se en bild på en kattunge som är en kopia på ”lånekatten” Två veckor senar flyttar han hit. Allt har gått så snabbt och ovanligt lätt. Hm, ÄR detta en hälsning från min älskade kisse på andra sidan? Eller inbillar jag mig bara för att det skulle vara så nice om det råkade vara så? Tankar som en crazy cat lady har ibland. Ha det gottigast! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jag har alltid sett dem till och från.. så de finns helt säkert kvar här och jag ha ringen aning om varför... det kan ha med en balans att göra... men jag förstår inte riktigt på vilket sätt. MG är fortfarande pigg.. det har varit ett par bra dagar nu.... utan smärtor och han springer riktigt bra... visst är det din fina katt som sänt den nya i din väg.. för att ni behövde varann... kram :)
Esmaralda

21 Elisa:

skriven

Hej!
Tror du jag har träffat dom också? Skulle jag isåfall ha känt mig olustig till mods, eller inte märkt nåt alls?
Kram

Svar: Det finns de som inte märker något speciellt... vi tolkar dem alla olika tror jag.. kram
Esmaralda

22 Kollo kid:

skriven

Tur att det är ljust ute !!
Vilken skräckfilms story...
Om det nu var en story...
När ni alla drömde samma...
Här ska det snart ut på utflykt!
Nästan som på kollo tider!
Älskar matsäck och utflyktsmål.
Finns något tryggt i det...
Ser du något i kärlek för mig snart?
Längtar så...

Kram 💕

Svar: Ja det är så mysigt med utflykter !! Kärleken kommer, det kan bli en liten fling innan dock.. kram
Esmaralda

23 Sara:

skriven

Ush, de där grå verkar hemska, skummade snabbt förbi, skrämmer alltför lätt upp mig själv annars...

Såg något väldigt hemskt när jag åkte buss idag. Åkte förbi en man som var ute och gick med sin hund, hunden gick helt hukad med svansen mellan benen och höll ett oroligt vakande öga på mannen hela tiden, och minsta rörelse från mannen så hoppade hunden till och försökte hålla sig undan så långt som kopplet räckte. Den stackars hunden måste leva ett hemskt liv med misshandel och gud vet vad, mådde så himla dåligt av att se det. Försökte sände helande kärlek till den genom bussfönstret, men upptäckte också att min energi snabbt tog slut (jag är uppenbarligen tömd på nästan allt jag har och vet inte hur eller när jag ska kunna tanka ny energi). Jag försökte iallafall ladda om och sända kärlek om och om igen tills hunden var långt bakom oss. Ush så hemskt en del stackars sjur har det, och jag kände mig så maktlös, ville så gärna rädda lilla hunden men inget jag kan göra där jag satt på bussen...
En ledsen kram från mig idag.

Svar: Ja man blir så illa berörd när man ser sådant... det gör ont ända in i hjärtat.. kram
Esmaralda

24 Anna E:

skriven

Den algeriska killen, stämmer det att han älskar mig på riktigt? Som han säger...Eller ljuger han?

Svar: Nja, riktigt på djupet ser det inte ut som han känslor finns.. kram
Esmaralda

25 CR:

skriven

Hej,
Undrar om inte jag och
min dotter har sett en av dom grå,när vi var på mc donalds?
Ögonen var sjukt läskiga. Och vi upplevde samma sak, den mannen skulle man
inte vilja vara själv
med.
Harri jobbar på bra för min ekonomi tycker jag. Tack!
Hoppas MG mår bra!
Skickar healing till
honom ibland.
Kram :)

Svar: Ja, det kan mycket väl vara en av de grå ni såg ! Och ni kunde ta emot och känna in.. alla kan inte det.. men de flesta känner ett lätt obehag..och ni kände mer. MG säger tack och har varit pigg i flera dagar nu... kram :)
Esmaralda

26 B:

skriven

Hej :) kommer L få reda på någonting? Kram ❤️❤️❤️❤️🤗

27 Mikaela:

skriven

Hej!

Jag undra om du kan se vad en på jobbet har emot mig? Idag så hörde jag att de pratade hon och en annan och blev tysta när jag kom. Den ena sa oj när de kom från hörnet. Är dåliga vibbar eller känner jag av fel ?

Kram

Svar: Det känns som om de pratade om dig men så negativt tror jag faktiskt inte att det var.. kram
Esmaralda

28 T:

skriven

Var min kollega p en av de grå?

29 åsa:

skriven

Hej fina E!

Ja det rör sig kan man säga .

Idag fyller jag År ! Hej Då ! fniss.
Idag känns det som nu får det bli ett Nytt år . vart mkt grått o svart . m nu ska det bli ljuuuus. i min lilla bubbla.
Tack fina du med din kärlek du ger. synd att du el ni är i Sth då jag är i Sth i sommar i 11 dgr. hade vart både stort o starkt att mötas i live.m det känner jag redan att det redan är genom din underbara blogg. Tack för allt stöd o värme E. kram Åsa

Svar: Grattis på din dag :) vad synd att vi missar varann i Stockholm men det kommer förhoppningsvis fler och nya tillfällen.. kram :)
Esmaralda

30 MalinS:

skriven

Tack snälla Ezmaralda!! Håller tummar och tår att healingen hjälper henne. Ja usch känns som en bit av mig har gått sönder och livet kommer aldrig någonsin bli detsamma igen. Jag vet att tiden läker sår men det kommer aldrig bli detsamma.

31 Helena Ir:

skriven

Tack för tidigare svar..
Omställningar kan ju även vara positivt..jag som tror att jag ska bli helt ensam,när jag som mest tycker synd om mig själv :)
Det var ju på tiden att hon fick flytta..hon kan ju inte vara min sällskapsdam för resten av livet :))

De där grå,glad att jag inga träffat..men minns en farbror i min barndom som sett något slags småfolk,men det var nog något annat det..Farbrorn han bodde hela somrarna på en ö ute i skärgården.han tältade där..och såg de där "små"

Tvättstugan..också ett tidsfördriv :)

Kram :)

Svar: Ja, di små.. är helt harmlösa för det mesta och finns lite överallt.. det är inte samma sak.. de grå hör nog inte hemma här egentligen.. inte på samma sätt som småfolket gör... kram :)
Esmaralda

32 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Okänt med dessa grå.

Kommer jag att ha ett seriös relation/ förhållande?
Ser du mig gå in i det? Och blir det snart?
Möts vi på krogen/uteställe?
Kram

Svar: Ja en seriös relation kommer men det kan dröja en tid till.. kram
Esmaralda

33 Carin:

skriven

Helt klart finns det entiteter som man ska undvika. Dock har jag en för nyfiken ådra, hittills har jag inte fått flyktkänslan vilket jag är tacksam för.

Ett fåtal ggr har jag varit med om att träffa människor vars ögon är ”stängda”. Vad jag menar är - uttrycket att ”se in i ögonen” går bara inte. De få jag har mött är ofta undvikande i sina blickar och de är rädda för att jag ska upptäcka vad som finns där bakom. Och det är då jag kan känna att jag inte ska gräva djupare i det. Sådana människor får jag en känsla av att de har ett mörkt inre som ingen ska få se, som bara de själva vet om.
Det är lite läskigt att se sånt här eftersom jag får känslan av att de kanske skadar andra som råkar komma dem inpå livet.

Svar: Vi kanske ser samma sort.. men upplever dem visuellt olika... kram :)
Esmaralda

34 Eveline:

skriven

Hej Esmaralda frågade om Johan just för att vi hade en konstig humor så jag tänkte att han kanske var min nästa partner då jag fick deja reve känslor. Men hur kommer jag träffa min nästa partner och ser du vart?

Mvh Eveline, kram kram

35 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag ska få ett förhållande ser det ut som om jag måste kämpa för det och välja det själv då? Eller kommer det bara att bli när det är dags?
Kram

36 Mee:

skriven

läskigt med de grå,tur att man inte kan se de själv.

Ser du något kul som händer mig i sommar/höst?
kram

37 K:

skriven

Hej Esmaralda.
som läget är nu är det svårt att tro att något umgänge mellan honom och mig ska bli av. han har tjej så är det svårt att tro att det ska bli av.

Ser du något umgänge mellan honom och mig framöver eller i under i sommar?

Vi har ju ett barn ihop, men vilken kontakt ser det ut som han vill ha med mig framöver? Och vilken kontakt kommer vi att ha?
Kram

38 I wonder...:

skriven

Halloj

Vill Dela med mig min dröm. Minns egentligen inte mkt alls men tror inte att jag var rädd i drömmen men jag minns tydligt att en mörk person, kändes som somalie, Ska kissa och vi har ngt samtal och denna sätter sig ner på toaletten och skyltar glatt och med leende, sitt könsorgan. Jag är precis bredvid vid handfatet och sneglar ned mot skrevet, denna person hade satt sig på toalocket och tryckte upp höften, såsom för att pickan in uppmärksamhet. Jag sneglar och vad ser jag? Väldigt stora pungkulor och två penisar! En på vardera sida av ”säcken”. Allt såg symmetriskt ut och inget såg äckligt.
Personen var nog en tjej ändå tror jag men lite mer åt det manliga utseendet. Dock med två snoppar.

Personen kände sig stolt tror jag. Och jag fortsatte att prata som att jag inte sett ngt, vid handfatet.

Fick nog ingen speciell känsla annat än att inte ge det för mkt uppmärksamhet.

Vaaaaad kan denna dröm betyda...?
🙈

Kram

Svar: Ja vad kan denna dröm betyda... att du behöver lite sex månne ? :) Nej skämt åsido... det kan handla om en känsla du har om makt, eller maktlöshet och i en speciell fråga som inte alls har med sex att göra.. kram
Esmaralda

39 U:

skriven

Hej!

Läskig dröm:-) Hoppas min Harri dyker upp i brevlådan idag:-)

Tror du det blir bra med resan i veckan? Känner mig rätt nervös... Hoppas att jag får ut det jag önskar av den så att det inte blir ett stressmoment... men jaja, sent att backa ur nu/ Kram U

Svar: Resa ser ut att bli bra så oroa dig inte.. bara koppla av och ha trevligt.. kram :)
Esmaralda

40 MK Gbg:

skriven

Oj.. dessa varelser vill man verkligen INTE uppleva. Tur att du vaknade upp... men kusligt att kompisarna haft samma/liknande dröm. Usch...
Esmaralda... jag undrar.. Kan du se om grannen är intresserad av mig eller inte? Han skiner upp och ska alltid småprata när vi springer på varandra. Han är särbo, vad jag vet.. Stilig man... Hmmm...
Kram!

Svar: Han är lite flirtig till sin natur och uppskattar kvinnor så lite flirt kan det bli men något mer seriöst från hans sida ser jag inte. .kram
Esmaralda

41 Lotta:

skriven

Tänker på Sandfolket i Starwars när jag läser om ”de grå”. Föreställer mig dom så...

En fråga...det känns som att jag skulle kunna få ett nytt jobb för det finns intresse från olika företag, märker jag. Men alltid är det något som inte fungerar som avstånd, vikariat etc. Vill ju ha ett jobb som är flexibelt. Blir det så, så att mitt liv fungerar.

Kram Lotta

Svar: Ja nu när du säger det .. så finns det nog likheter mellan sandfolket och de grå ! Du kommer få ihop livspusslet.. kram :)
Esmaralda

42 Fanny2:

skriven

Vilken otäck mardröm... Som en domedagsfilm med mycket symbolik. Undrar om de grå är utomjordingar och vad de har för roll bland oss andra om de ser ut som vanliga människor.

Ska jobba så mycket nu i sommaren. Blir någon romantik trots detta? Undrar om tiden räcker till. 😅 Har så svårt med att hitta energin till att göra saker efter jobbet...

Kram

Svar: Ja romantik kan det bli... ser ut att finnas en god möjlighet.. kram
Esmaralda

43 JT:

skriven

Jag drömmer ofta "varnings"- drömmar. Förr var det mer relaterat till verkligheten eller folk jag kände. Även fått besök av de döda i min dröm, både bra och dåliga. Även blivit skrämd till vettet av en i min senare tonår.

Men jag minns att jag sa till min mamma en gång, att jag med svagt hjärta trots allt inte klara av det hon gör (väldigt mycket som dig och annat). Så måste jag få den gåvan undrade jag? Min mamma sa väl egentligen inte mycket till svar. Men drömmarna slutade iallafall på ett väldigt bra tag.

På sistone drömmar jag allt fler att personer råkar illa ut, från när jag gick i mellanstadiet (är 27 nu så det var ett tag sen). Till min familj, systersöner. Ibland ha jag svårt för att se vem det gäller för när jag vaknar minns jag inte drömmen lika kronkret och det visar flera personer som inte är relaterade till varandra. Ibland personer jag inte ha någon kontakt med alls.

Vad tror du Ez? Vad ser du?

Svar: Drömmar är ju sällan vad de verkar vara... att människor för och försvinner är inga varningar om annalkande död som regel utan handlar om något helt annat.. och att tolka dem är inte alltid lätt.. kram
Esmaralda

44 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Usch så obehagligt med dessa varelser.
Undrar var dom kommer ifrån och vad dom vill ......
Jag har en liten fråga och det är om du ser om min väns exman kommer att sluta terrorisera henne.
Jag vet att jag skrivit denna fråga förut till dig utan att du svarat men jag vill så gärna på något sätt hjälpa henne så om du kan se någonting kring detta så hade jag varit tacksam. Hon har gett sin tillåtelse till att jag frågar
Tack för din alltid så intressanta blogg.

Svar: Hon måste nonchalera honom 100% och inte prata med honom... hon ska lägga på locket helt och hållet... och vara envis. Han kommer tröttna. Det kommer så småningom att finnas någon annan som han fixerar sig vid.. kram och hälsa så gott :)
Esmaralda

45 Tildis :

skriven

Usch vad läskigt! Men samtidigt fascinerande. Man undrar ju vad de är för varelser egentligen.

Har jag chans på jobbet? Kram

Svar: Ja chansen finns.. strax över 50 % .. kram
Esmaralda

46 Smulan..:

skriven

Vad kusligt.
Nu är intervjun avklarad skulle få besked denna eller nästa vecka.
Hoppas hoppas är mina chanser fortfarande det samma?

47 Vitlilja:

skriven

Ska jag satsa på den här kontakten som har en viss väntetid eller fortsätta söka efter annan, ser du om det finns chans att jag hittar någon som kan före?

48 Hönan:

skriven

Det där är ju helt otroligt! Undrar vad det var som hände?! Mer än en dröm låter det ju som iaf

Undrar om det finns något meddelande från andra sidan till mig?

Kram

49 åsa:

skriven

Tackar E för gratulationen!. Fuinns mening m allt. Jag tror vi ses en dag 👍
Kraam Åsa💝

50 Lollo:

skriven

Tusen tusen tack för ditt svar
Min vän hälsar också och tackar så jättemycket

51 F:

skriven

Hur ser min livsväg ut

Svar: Stark och lång.. kram
Esmaralda

52 Hannq:

skriven

Måste bara säga vilka roliga och tänkvärda inlägg du har gjort de senaste dagarna. Jag har varit bortrest på roligheter i 5-6 dagar och har därför inte läst på flera dagar förräns idag :)

Svar: Vad roligt att du tycker så.. vad glad jag blir :) Kram
Esmaralda

53 Mirre:

skriven

Tycker det är så himla spännande med de grå, blir lite fascinerad.. Vill veta mer om dem, vilka de är och vad de gör här. Är det aliens kanske? En annan "ras" som är här för att bevaka människorna..? Sjukt spännande det där. Jag undrar om en grå vet om att den är en utav de grå? Om den vet de..och sedan smälter in bland oss människor så himla bra så är det ju sjukt obehagligt och läskigt. Jag önska nästan att man kunde förhöra någon utav dom..
Vad tror du skulle hända om hela mänskligheten fick reda på dess existens? Skulle jorden gå under då? Varför vill de liksom hålla sig hemliga..vad är deras syfte här..
Kram

Svar: De grå vet att de är de grå och inte en vanlig människa som du och jag... kanske är de här bara för att iaktta.. jag vet faktiskt inte... kanske har de alltid funnits för balansens skull.. kanhända det är deras sätt att leva.... kram
Esmaralda

54 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om jag inom ett år ä i en stabil relation?
Kram

Svar: Ja, det kan du vara.. finns en god chans till detta.. kram :)
Esmaralda

55 Anna E:

skriven

Tack för ditt svar. Kram

56 Conny:

skriven

Varför kan man inte spå väder?

Svar: Ha ha ha, en bra fråga... jag kan inte spå väder efter det inte har någon själ och ingen punkt att utgå från.. men det finns nog de som kan.. kram
Esmaralda

57 <3:

skriven

Hej kära Es ser du min bror lycklig i kärlek ? Han är så angelägen att jag ska hitta rätt nu. Hoppas att jag gör det någon gång.
Kram

58 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hur stor chans har jag att få jobbet på A?

59 Mikael:

skriven

Enok spådde minsann väder! :)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Enok_Sarri

Kram
Mikael

60 Bewi:

skriven

Usch vad otäckt med de grå, får rysningar varje gång du skriver om dem. Vi var på husvisning idag av ett hus jag absolut inte vill ha, vill inte bo i det området ens. Min sambo är eld och lågor och ska kolla mer imorgon. Vill verkligen inte bråka om detta, ser du om han blir sur och kanske tom köper det själv?

61 Lund:

skriven

Läskigt med dom grå!... Har jag någon som hälsar på på kvällarna? Det känns så.

Det där med kärleken Ez. Det betyder så mycket för mig. Finns inget jag längtar så efter. Trodde verkligen att C var min rätte. Han passade verkligen in på allt du beskrev för några år sen men det va inte ens menat att det skulle varit vi va? Ser du om den "rätte" dyker upp i sommar?

jag vet egentligen att du inte svarar på så många frågor.. förlåt. Jag e bara så ivrig o vill så mycket. Funderar ofta på vad meningen är med att få in vissa människor i sitt liv. Och speciellt dom som sårar en så fruktansvärt mycket. Så himla rädd för att bli överkörd igen. Känns som att det kommer ta en evighet innan jag faktiskt kommer våga släppa in någon.

62 Bo:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du en dag i framtiden att F kommer vilja försöka med mig?
Kram

Svar: Nej det känns inte riktigt så.. kram
Esmaralda

63 S:

skriven

Ser du när kärleken som är ömsesidig kommer till mig? Händer något under sommaren kanske? Har så svårt att föreställa mig någon i min stad...

Kram

64 F:

skriven

Hände inget speciellt idag, som du hade sett esmeralda??

65 sippan:

skriven

Men jösses vad obehagligt! Får rysningar i hela kroppen.
Kram kram

66 C.a,t:

skriven

Alltså!!!!!! Vilken berättarteknik du besitter:) Jag fick gåshud på hela kroppen! Hoppas du funderar på att skriva en bok av något slag;)
Kram och godnatt!

Svar: Jag har ju redan skrivit en.. och hoppas att nr två ska komma.. kram :)
Esmaralda

67 Nornan:

skriven

Som vanligt är det med skräckblandad förtjusning när jag läser om dina möten med de grå, men det här var extra creepy!

Jag kom ihåg när jag och en kompis var i 14 års åldern, vi sov över hos varann och en natt hade vi samma dröm. Det var inget läskigt alls bara förunderligt. Jag tror att hon och jag levde ihop i ett tidigare liv, så enkelt är det.

Kram till dig och gogubben MG

68 Mia M:

skriven

Kära Es! Kan jag lita på min magkänsla om jag känner att han inte är den rätte? Han har uppenbart redan känslor för mig...vet inte hur jag ska säga för att inte såra...Avskyr att göra människor besvikna... Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: