Om det kommer.....

 
 
 
Om krisen eller kriget kommer.... men det finns annat som kan komma  också och som man måste vara beredd på !!!
 
 
 
 
Nu räknar vi ner till midsommar..... snart är det dags.....
 
Kram & kärlek 
1 Hjärter dam:

skriven

Skönt med midsommar snart!
Tack för spådom, har läst och läst och läst igen..men undrar över jobbet, du såg ny arbetsplats för mig, hoppas det är nära i tid? då situationen inte är rolig där nu...
Nya provtagningar och läkaren till veckan igen, blir det op snart?
Kramar till dig och MG❤️

Svar: Känns inte som om jobbet är så långt bort.. och operationen kommer också ganska snart... men kanske inte lika snabbt som du vill.. kram :)
Esmaralda

2 Vitlilja:

skriven

Skickat egenremiss till specialenhet, ser du om det kan leda till nåt?

3 Jullis:

skriven

Hej Ez,

Jag fick ingen löneförhandling som jag önskat när min anställning går över i fast.

Är det värt att stanna kvar och kämpa? Eller ser möjligheterna ljusare ut om jag söker annat jobb?

4 Skorpan:

skriven

Bra råd, ska försöka ta dom till mig ;). Grannen kommer nog inte.. Det är mera jag som kan synas hos grannen ;).

Undrar om det syns nåt speciellt kring midsommaren? Ska singlarna hålla ögonen öppna, eller kommer det att vara dött på alla fronter?

Er midsommar blir säkert superb!
Kram Skorpan

Svar: Håll ögonen öppna.. alltid... kram :)
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
kul när någon kommer.....
här är det trögt som satan.....
skulle behöva en puch....
tips?
love sus

6 Mikaela:

skriven


Heeeej :)

Var det han jag såg i förrgår kväll eller vr det någon annan ? Såg han att det var jag i så fall? Har det funnits något intresse för mig
Innan ?

Kram

7 Cecilia:

skriven

Hehe, det där med tåget känns ju igen.

Kan jag förvänta mig ett samtal snart? Goda eller dåliga nyheter? Förresten, är väldigt intresserad av att få en seans, hur ska jag gå tillväga? Kramar

8 Smöla:

skriven

Har precis blivit klar med redigering av gravidfotografering..och jag är super nöjd!! Tänk att jag kan ta så fina bilder..:)
Hur blir helgens fotografering? Blir det en lyckad dag med skratt och flirt? Kommer jag stanna kvar under kvällen?

9 Alie:

skriven

Ha ha ha 😂😂😂
Ja nu räknar vi ner mot Midsommar och firande.. 🌷🌤🌧☀️❄️ Sol, regn, åska, snö.... inget ska få förstöra min stämning iaf. Min bästa vän fyller jämnt och det ska firas 🎂🎉
Kram på er! ✨💫

Svar: Vad roligt att fira... och det är rätt... skit i vädret och ha kul :) Kram :)
Esmaralda

10 Målle:

skriven

Jag vill köpa en talisman hur gör jag ?

Svar: Tyvärr, de är slutsålda men till hösten blir det troligtvis en ny kull och då får du hålla dig framme.. kram :)
Esmaralda

11 Tant grå:

skriven

Ha ha ha !
Ja sistnämnda är minst lika jobbigt. I mitt uppväxthus hade jag en riktig surgubbe som granne. Kastade körsbär på honom från ett träd minns jag.

Kanske befogad ilska trots allt :-)

Testar en fråga idag ! Ser någon karl ut att dyka upp om du ser något litet. Kramis 💙

Svar: Närmaste tiden dyker det faktiskt upp någon som tittar lite extra på dig och om du själv ser dig omkring så får du syn på honom och kan själv bestämma om du vill ta initiativ till kontakt.. kram :)
Esmaralda

12 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha, härligt med midsommar.
Jobbar i morgon men sedan ledig några dagar, så skönt.

Ser det ut som om jag iallafall blir singel det här året ut? Eller kan kärleken komma innan?
Verkar något vara påväg?
Kram

13 Skorpan:

skriven

Okej, då ska tanterna hålla ögonen öppna ;). Gissar på att den längre tanten kommer att ha tur..
Tack Es!
Kram Skorpan

14 Kicki:

skriven

Hej Es

Hur blir sommaren?
kram

15 Bh:

skriven

I Sverige har vi tips/råd för allting😄😂.. som senast om kriget kommer🙄.
Midsommar💐🌼💕.. finns det chans till något kärleksfullt då., eller blir det som alltid.. inget🙄? Har mannen regnat bort?!? Kram

16 Michaela:

skriven

Inget midsommarfirande för mig då jag jobbar till 21.30 och även helgen efteråt. Men hoppas det blir bra ändå :) Kram

17 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha😂
Jag älskar midsommar och längtar massor.
Har just varit på jobbintervju. Det kändes bra men det är så många saker som ingår som jag inte gjort på evigheter och det skrämmer mig lite.
Dom hade flera att intervjua men jag tror dom gillade mig. Är det ett jobb för mig som jag skulle trivas med?

Kram❤️

18 <3:

skriven

Ja snart är det midsommar. Sju blommor på kudden
💐🌸💮🏵🌹🥀🌺
Bör jag räkna bort A L som vän ? Hon kanske inte var den jag trodde ? Var det Robins snack som ställde till allt.
Kram

19 Raggarbruden:

skriven

Som någon annan redan skrivit kring midsommar: Skit i vädret och ha kul! 🎈 Jag kommer inte fira i år då jag är utomlands. Jösses vad gott det hade varit med sill, nypotatis och en klick gräddfil... Detta ingår dock i min kosthållning året om. Till dig allas vår Es: Något av extra pirr på gång i flirtväg? Önskar dig en toppenmidsommar!!

Och ni andra också såklart :)

Svar: Ja faktiskt så ser det ut som om något speciellt kan dyka upp snart.. ha ögonen med dig.. kram :)
Esmaralda

20 Fanny2:

skriven

Tack för svar! 💜😊

Nu har jag inga superjobbiga grannar men det kanske vore något med en handbok om hur man hanterar såna. 🤔

Kram

21 Helena Ir:

skriven

Om grannen kommer..då öppnar jag inte!! Tycker inte det finns någon riktig trevlig granne i det här huset. Hälsar på de flesta ändå :) Någon sorts uppfostran fick jag.. :)

Du ser inte något intressant där framme för mig..?


Kram :)

22 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det troligt ut att jag väntar barn under tiden jag är 31 eller hur stor ser den chansen ut inom 2 år att jag väntar barn?
Kram

23 Louise:

skriven

Kommer fortsätta som vikarie när allt kommer omkring. Det är nog det säkraste kortet just nu.
Jag sökte faktiskt två förskollärarjobb idag i Lund, men jag lär väl inte ens få något svar från någon av dem.
maken däremot han är seg. Vi börjar få det knapert och han segar att söka jobb och jag är på honom dagligen...ja jag ska, ja jag ska söka sen, ja jag ska bara....hela tiden jag blir galen på honom. Varför ska jag behöva anstränga mig hela tiden och han inte gör något alls.
Ikväll ska han i alla fall sätta sig ner och söka minst 5 jobb till målerifirmor och hoppas på att någon vill anställa honom.
Han måste ha jobb senast i augusti )(inte lönt i juli då alla har semester).

Kommer han att få något av de jobben han söker?
Han måste ju komma igång. Hans jäkla helgjobb ger inte så mycket heller och mina vikariat är inget att hänga i granen Men jag kämpar i alla fall för att få jobb.
Vi hoppas på vinst ikväll i alla fall - drömvinsten hoppas vi på men 7 rätt på jokern går också bra.

Får maken jobb snart?Det behövs också.

Ha en fin kväll tacksam för svar. Kramar

24 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Är lite sugen på att söka mig till en yrkeshögskoleutbildning till hösten, sen är den 2 år framåt.
Ser du om jag kommer att träffa en kärlek innan jag är klar med utbildningen? Eller ser det mer ut som om jag kan hinna klart med utbildningen innan kärleken kommer in i mitt liv?
Kram

Svar: Utbildning blir det och det är så rätt... kärleken kan komma under tiden.. kram
Esmaralda

25 Tingeling :

skriven

Hahaha! 🤣 var roligt faktiskt. För att det är sant. 😉

Ja snart midsommar och det blir roligt hur som tror jag. Ska ner och dansa runt midsommarstången, även om det regnar. Har lovat dottern. Annars blir det god mat! Och jag har hittat glasen jag letat efter, som liknade dina du visade för ett tag sen här på bloggen. Ica maxi för 20 kr styck. Köpte 6 stycken. Så jag är nöjd! Passar både barn och vuxna. Min första semesterperiod börjar i morgon och jag tror det blir en bra och rolig vecka! I alla fall vad jag planerar.

Kram!

Svar: Mat, midsommardans och perfekt glass.. en bra början på sommaren :) Kram :)
Esmaralda

26 Lydia💕:

skriven

Kommer allt gå bra och har jag gjort rätt och kommer lyckoruset snart som jag önskar mig ?
Lydia 💕

27 Mashol:

skriven

Hej fina Esmaralda,

Kommer jag att bli glad efter mötet imorgon?
kommer jag att få erbjuden en fin tjänst som ja0g tycker om?

28 Maleficent:

skriven

Om tåget kommer... Borde vi fått i brevlådan istället för det andra.
Denna kvinna du sett mig möta, det må vara kort mellan oss, men kommer det vara tillräckligt länge att vi räknar oss som ett förhållande?

29 Tisa:

skriven

Just nu känns det inte som att jag lever utan mer som att jag överlever. Kommer det att försvinna?

Svar: Ja, du kommer må väl igen.. kram :)
Esmaralda

30 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag får jobbet? Och kommer rekryteringen va på engelska och med intervjuer i sommar?

Kram och kärlek.

31 Virrhönan:

skriven

Ja tänk om det kommer nån...är säker på att den personen vänt i dörren helt förskräckt över oredan och stöket som är härhemma men har just nu varken tid eller ork att ta tag i allt. Behöver 1 miljon på kontot och lite städhjälp...
Midsommar glömmer jag tror jag, inte åker vi till nån och ingen kommer hit, men fy så bitter jag låter, men jag är inte på topp för tillfället, såå trött och irriterad och dessutom får jag sprängande värk i örat emellanåt, har aldrig hänt innan, hoppas jag slipper nån inflammation bara...?
Min snygging saknar jag också, ganska onödigt men sant och undrar om han saknar mej nåt?
Slut på gnället härifrån.Ha en skön kväll🌸

Svar: Nog saknar han dej.. och ibland kan det vara skönt att vara ensam utan gäster eller åka bort.. och bara slappa och ha det gott på egen hand.. kram :)
Esmaralda

32 Helen:

skriven

Först vill jag önska dig o er andra en avkopplande o fin midsommar.

Idag blev det frissan o sen lite försök till att börja röja i röran här här hemma.

NU står det lite sen mat på spisen o tankarna kommer.
Tankarna för hur det går för mina barn. Om de finner sin ro o välbefinnande i livet. Sen kommer tankar på mitt eget jobb. Just nu känns det som om det är läge att bryta det ( var ju igentligen tillfälligt från början) och slänga mig rakt ut i intet och hoppas på att det löser sig.
Visst låter det ansvarslöst. Ärligt talat vet jag inte vad jag vill.

Åter till ungarna. . Funderar lite på om mina imellanåt oroliga tankar påverkar dem fast de inte vet om dem. Får för mig ibland att tänker jag att allt blir bra så är det mer positivt. HM , hur lät nu det.

Oavsett vad. Vet du Ezmeralda att jag gärna tar emot alla goda råd jag kan få av dig.

Ha det så bra allesamman.

Svar: Det kommer gå hur bra som helst för barnen... bara vänta ska du få se :) kram
Esmaralda

33 A.D:

skriven

Hej kära Ez. Jag skulle vilja byta yrke. Skulle vilja jobba med något annat ifrån de jag gör nu kommer det att ske. Stor kram

34 Anonym denna gång:

skriven

Imorgon händer något som inte alla får chansen till och jag sitter här hemma och nästan skakar, jag vill skrika, slå och samtidigt bara svimma av och inte vakna riktigt än.

Jag är ensam. Alla åker. Jag måste stanna kvar. Jag vill bort, en stund. Men jag vet inte vart






Stämmer din seans fortfarande? Det är det enda som gör att jag orkar vara kvar. Det är verkligen det hoppet jag lever för och fortsätter orka gå till botten med detta.

Alla är inte som jag. Alla har inte orkat så här långt...
Men jag kämpar för oss




Kram

Svar: Ja, det ser ut som om seansen stämmer bra fortfarande.. och glöm inte att du är så mycket starkare än du känner dig just nu.. kram :)
Esmaralda

35 Chrille G:

skriven

Glad midsommar vill jag säga till dig! Jag reser bort nu dagen efter midsommar och undrar vad som väntar på resan? Kommer jag att träffa någon speciell?

Kramar och kärlek från Norrland!

36 Anna:

skriven

Hej Esmeralda ❤ det börjar dra ihop sig till en resa för mig. Åker nästa Onsdag till en väninna och på fredagen ska jag iväg till ett ställe där en speciell person ska vara. Jag är nervös, spänd och lite förväntans- full!!! Han får mig knäsvag. Blir det kärlek på denna resan?❤😘

37 Signe:

skriven

Hej!

Varmt tack för svaret för någon dag sedan!

Trevlig Midsommar!

Kram

38 AnnaK:

skriven

En liten fråga 😜 Är det luftrenaren i sovrummet, healing, kosttillskott eller något annat som gjort andningen lättare? Känns sååå skönt!

Kram 😊

39 CA:

skriven

Hej
Ja det ska bli skönt att vara lite ledig igen :o)
Jag vet inte om jag ska söka nya jobb eller ej.
Fattar inte varför jag hela tiden är så kluven, det är väl inte helt bra men det är ju inte dåligt heller. Vet inte varför med det ger mig lite ångest iallafall. Kanske för att det varit ett par hektiska dagar :o)
Glad midsommar till alla!

40 HS:

skriven

Hej Es!

Hur går det för Bilal?

Kram

41 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var hos en vännina ikväll. Vi pratade om allt möjligt och helt plötsligt fanns en känsla av att det blev lite tröttsamt av något slag. Jag blev lite osäker. Är hon trött på mig?
Kram

42 Pelle:

skriven

Midsommar. Ja nu är den här igen. En helg som är fylld av drömmar och förhoppningar och gemenskap. Jag tycker midsommar liksom många storhelger är rätt jobbiga och inte alls roliga att genomleva. Lever själv sen många år men tycker det är så himla tråkigt. Saknar en kärlek att dela vardag som helg med.
Kan du se Esmaralda om det finns nån ny kärlek inom den närmsta tiden för mig?
Kram o trevlig helg från Pelle

Svar: Jadå ,en ny kärlek kommer och det blir riktigt bra.. dock tveksamt om mötet sker i midsommar.. känns som om det kan dröja en tid till.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: