Rymmarna är fasttagna...

 
Alla Harritalismaner är beställda, preparerade och skickade !!
 
Trodde jag 😲
 
Rätt som det är när jag sitter här vid datorn och skriver så börjar det liksom pluppa under musmattan och och leva rövare...... och vad finner jag där ?
 
Jo tre stycken rymmare som gömt sig.... och man kan undra varför.
 
Jag tror att de helt enkelt känner sig avsedda för någon speciell... så  du som känner dig manad och kallad....  här kommer en sista  och speciell chans till talisman !!
 
Betala inte din talisman förrän du mailat mig... så det säkert finns en kvar åt dig
 
Maila mig på: [email protected]
 
Kram & kärlek
1 Smulan:

skriven

Nyfiken på hur det går till när talismanerna väljer ägare?

Svar: När jag läser ett mail från en köpare så brukar någon av talismanerna röra sig lite lätt eller så får jag ett starkt meddelande från en av dem... det är inte alltid så men nästan alltid.. kram
Esmaralda

2 Agnes:

skriven

Omedelbar reaktion...allt har en mening!

Var det inte tre som blev så sorgsna över att ha missat denna gång?

Eller är jag ute o cyklar nu?

Kram!

Svar: Så KAN det vara... ibland reder saker och ting ut sig av sig själv :) Kram :)
Esmaralda

3 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppsan, hoppas de nu kommer till rätt ägare.

Es, Ser det ut som om förhållandet är sådant som kan bli mer än 5-6 år framåt, blir det längre än så? Tror du det kommer att bli någon separation med henne?
Kram

4 Monja:

skriven

Gomorron! Förstår inte varför jag sover så dåligt. Högst 3 tim. i streck, och då med drömmar som att jag är jagad, flyr från något eller så hinner jag inte fram till någon plats! Alltid med andan i halsen!Min fd. är för det mesta inblandad på något vis!! Jag vill ha en lugn , skön natt! Hur komma ifrån detta?

5 Skorpan:

skriven

Busungar ;D.. Tror bestämt att en är avsedd åt en av gårdagens sista kommenterare.. Tänk att de väljer sin ägare, det är så häftigt tycker jag, o hur väljer de då? Skulle jag bra gärna vilja veta ;).

Tisdag o det känns lika trögt som vädret, så arktiska vindar att jag trodde att häcken skulle frysa fast på cykeln. Nåja, sommarlov...

Undrar om det blir nåt tillskott i kassan från kassan? Ska söka ersättning. Det är ju lite lustigt att lönen inte vill räcka till då den minskar månad för månad. Sån tur att du sa åt mig att ta mitt förnuft till fånga gällande trädgårdsmöblemanget Es, tack. Blev bara ett nytt bord ;). Ett bord att sitta kring o mysa, kanske...

Önskar alla en trevlig dag!
Klä på er ordentligt..
Kram Skorpan

Svar: Talismanerna väljer på olika sätt. När jag får mail av någons om vill ha en Harri så reagerar ofta en av dem... den rör sig lite eller sänder ut ett snabbt och starkt meddelande och det finns ingen tvekan. På så sätt kommer de allra flesta talismaner rätt. Kram :)
Esmaralda

6 Sindri:

skriven

Hej! Min killes son är 17 år och tycker inte om mig tror jag. Han är oftast sur och tar alla chanser att vara elak. Min hund som förut tyckte om honom har nu blivit rädd för honom. Jag och min kille bor inte ihop och som det är nu vill jag inte vara hos honom när sonen är där. Han kommer inte flytta hemifrån på länge om han ens gör det. Kan du se om det kommer att lösa sig? Kram / Sindri

Svar: Det löser sig bara om du och din kille kan prata igenom detta och skaffa ett hyfsat bra förhållningssätt... du måste helt enkelt förhålla dig till sonen med stöd av hans pappa och funkar inte detta.. då är det bättre att du går vidare på egen hand.. kram
Esmaralda

7 Pia1:

skriven

Jag fnissar här, vilka busar! Min Harri anlände igår. Vilken härlig energi han har. Vi hade ett fnissigt glatt nervöst första möte och sen fick han bums följa med ut i världen en stund. Min son har redan fått se förnyade krafter här i huset. Han är inte rädd, vi blir glada tillsammans när vi får se sådant. Lite udda uppväxt kan tyckas, men det är inte alls ofta sådant sker, han märker ju det och då vill jag att han ska känna sig trygg i att det är ljusa besök 💕

Svar: Och det känns starkt och bra runt dig.. kram :)
Esmaralda

8 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Hoppas de små liven hittar rätt ,jag väntar till ni kommer upp hit i höst ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Och då är du så välkommen.. kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Oj.
Är min bror olycklig ?
Ser du någon kärlek för honom ?
Kommer vi båda bli lyckliga med det och hitta rätt.
Kram

10 Jossan :

skriven

Om jsg bara hade haft råd..

Gud vad jag har sovit dåligt inatt... drömt mardrömmar om han på gymmet och en elevs förälder..

Igår blev det pass med han på gymmet. Allt var som vanligt typ.

Jsg är fortfarande nyfiken på honom..

Hoppas jag får chansen att lära känna honom privat..

För övrigt hatar jag den där man ska fylla i att man inte är en robot...😂

Kram

Svar: Ja, och de enda som hatar det mer är väl robotarna kan jag tänka :) kram :)
Esmaralda

11 Tingeling :

skriven

Hoppas någon känner dig kallad av någon av dessa! Lite roligt att dem är busiga 😊

Min dotter är nog på bättringsvägen nu, tror och hoppas jag. Hon har ätit några skedar gröt och fått behålla det. Så i dag blir det att stå i tvättstugan.

I går ringde jobbet och frågade frågor. När dem ringde så fick jag orolig känsla i bröstet som en nervös känsla. Men jag svarade ändå sen och det gick bra, känslan försvann. Men blev påmind om att byta bana. Jag vill inte ha den här rollen, att inte ens kunna vara hemma och vabba ifred.

Just denna morgon var det skönt att öppna balkongdörren och det kom kall frisk luft in i hemmet! Bara 14 grader.

Måste tipsa om en serie, the handmaids tale. Så hemsk. Och bra.

Trevlig tisdag!

Kram!

Svar: Tack för tipset... var kan man se hela serien ? Här hos mig känns det lika varmt som någonsin... pust ! Kram:)
Esmaralda

12 M:

skriven

hej

är lite orolig över att vår sommar blir tråkig och vi inte är riktigt sams när det är så mycket snurr i luften mellan oss, till och från.

Får vi det bra trots allt eller kan man lika gärna jobba typ

Kram o tack

Svar: Känns som om du ska planera någonting eget för dig själv också... det kan du behöva.. kram
Esmaralda

13 Bh:

skriven

Det var ena riktiga ”Harribusisar”, dom är nog menade som sagt var till någon speciell ..som behöver en knuff där bak.,
Händer det något kärleksfullt snart?!💕.. kram

Svar: ja det bör det göra.. kram
Esmaralda

14 Helena Ir:

skriven

Men ojdå..och vilken tur för de som inte hunnit ännu..
Och så du som hette Mia,hoppas du ser det här också..ja,jag läste det igår :) Jag har en Mia,i min närhet själv,därav jag kommer ihåg namnet.. :)
Roliga rackare de där som gömt sig..riktiga busar!

Det blåser och värmen har gjort ett kort uppehåll..men snart tillbaka, hörde jag det sägas på väderleksrapporten nu på morgonen..

Jag tog mig lite sovmorgon..kanske åker iväg lite senare idag..Jag har fått så mycket utrymme i skåp och garderober och tänkte placera ut det jag har på dessa ytor.
Det känns konstigt att göra allt för bara sig själv..men lite skönt också..En annan säkert lite udda känsla är den att allt jag har,det är faktiskt mitt..Under natten har jag nog blivit lite mer koko.. :))

Ha det så bra..klappa lite extra på MG från mig,puss på lillgrabben :)

Kram :)

Svar: Låter som om du är riktigt på banan, vad roligt !! Kram :)
Esmaralda

15 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Grattis till dem som får det
Kommer det att lösa sig för mig?
Ser det troligast ut att kärlek och relation kommer under det här året? Eller ser det troligare ut att det blir förens nästa år?
Kram

Svar: Det lär bli antingen eller... det kan bli en liten fling med någon annan först.. kram
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Hej!
Får du in ngt kring valpen som kommer rullning nästa fredag?
Kram

17 Dunegull:

skriven

Hej!
Får du in ngt kring valpen som kommer till mig nästa fredag?
Kram

Svar: En positiv känsla.. kram
Esmaralda

18 EPM :

skriven

Godmorgon!

Jag funderar på om jag ska anmäla J eller inte, är rädd för att det kommer trigga honom än mer...

Det har visat sig att han ljugit för oss alla om allt och alla. Skapat intriger och sårat. Jag hoppas fler ser detta beteende...
Jag vill bara känna trygghet nu. Jag behöver det...

Kram

Svar: Mycket olustigt och du kommer inte att vara den ende som ser det.. kram
Esmaralda

19 f:

skriven

godmorgon undrar om det finns något speciellt meddelande till mig.

20 hmm:

skriven

undrar om du ser mig få arbeta med mitt drömarbete??

21 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Vilka små rackare som hade rymt, hoppas dom hamnar hos rätta ägare med mycket lycka.
Idag var det ingen värme minsann, soligt men höststorm. Har frusit inatt och virat in mej i ett tjockt duntäcke...
Vaknade med glada vibbar i kroppen trots att jag helst stannat kvar och sovit lite till men det spritter i kroppen och jag känner mej så glad, det var länge sen det kändes så här. Vad är jag inne i för en period för jag känner knappt igen mej själv? det mesta verkar gå min väg och på jobbet går allt galant. Kan ju hoppas att min glädje smittar av sej på vissa tjurmuppar men att det även smittar av sej till snyggingen, trots hans försiktighet så kanske han vågar sej på lite mer kontakt eller?
Önskar er en strålande dag. Kram :-)

Svar: Ta vara på den goda energin som finns runt dig och det är rätt i tiden för dig att göra de förändringar du vill ha i ditt liv. Snyggingen är lite trög.. tveksamt om det kommer ordentliga initiativ.. kram :)
Esmaralda

22 kvinnan:

skriven

hur stor är chansen att vi får flera barn.

23 tänkaren:

skriven

tänker på mina syskon när blir det framgång i deras liv....

24 hmm:

skriven

undrar om du ser mig få arbeta med mitt drömarbete??

25 f:

skriven

godmorgon undrar om det finns något speciellt meddelande till mig

26 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Vilka små rackare som hade rymt, hoppas dom hamnar hos rätta ägare med mycket lycka.
Idag var det ingen värme minsann, soligt men höststorm. Har frusit inatt och virat in mej i ett tjockt duntäcke...
Vaknade med glada vibbar i kroppen trots att jag helst stannat kvar och sovit lite till men det spritter i kroppen och jag känner mej så glad, det var länge sen det kändes så här. Vad är jag inne i för en period för jag känner knappt igen mej själv? det mesta verkar gå min väg och på jobbet går allt galant. Kan ju hoppas att min glädje smittar av sej på vissa tjurmuppar men att det även smittar av sej till snyggingen, trots hans försiktighet så kanske han vågar sej på lite mer kontakt eller?
Önskar er en strålande dag. Kram :-)

27 Rebecca:

skriven

Finns det någon som är intresserad av mig på ett "flirtigt" "romantiskt" sätt? :)

28 K:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om förhållandet är sådant som kan bli mer än 5-6 år framåt, blir det längre än så? Tror du det kommer att bli någon separation med henne? Eller blir det långvarigt
Kram

29 Michaela:

skriven

Haha vad gulligt!! Hoppas de kommer till rätt ägare nu. Idag borde du vara i Sthlm. 15 grader och mulet :) Var hos läkaren igår och har fått en toxisk reaktion på antibiotikan. Riktigt obehagligt! Kram

Svar: Usch då så räligt... men nu ska det rätta till sig.. kram
Esmaralda

30 F.u:

skriven

Finns det någon på andra sidan som vill meddela mig något. Kram

31 Linda:

skriven

Hej
Jag har haft ont i ryggen från och till i ca 3 år men nu känner jag att jag har ont i ryggen varje dag.Varför har jag ont i ryggen?Bör jag söka hjälp för min ryggvärk?

Vore tacksam för svar

Tack för en bra blogg

Svar: Ja du ska söka hjälp... det finns hjälp att få.. kram :)
Esmaralda

32 EPM:

skriven

Tack Es.
❤️

33 Agnes:

skriven

Inte bara lyckodag för de som känner för en Harri...det är även osynlige sonens födelsedag i dag!

Skall snart dimpa i säng...var o tog prover nu på morgonen efter jobbet. Därför sitter jag här o ugglar, haha!

Får sova fort o kort då det blir lite firande senare idag! Jo, vi firar osynlige sonens födelsedag...fyller år gör han ju oavsett!

Fixa en flagga till hans grav då det i morgon är Nationaldagen...klart grabben ska ha en flagga!
Den han fick för några år sedan har försvunnit...den dog väl den med, antar jag, av väder o vind...den såg rätt festlig ut när det frös till...blev styv o stod rakt ut, haha!

Kram på er alla!

Svar: Grattis säger jag till sonen idag på hans dag och det känns starkt som om han varit med dig extra mycket idag... han brukar ju titta till dig allt som oftast men idag har det varit mer.. det kanske du själv också kan känna.. . kram :)
Esmaralda

34 Mamman (som varit med från början):

skriven

Godmorgon Esmaralda! Vad roligt att läsa på din blogg igen! ❤️
Jag har varit sjukskriven några veckor men börjar nu känna kraften återvända så smått igen.
Jag undrar om du kan se något kring mig och Johan? Finns det potential för romantik kanske? Vi har inte träffats än men kanske råkas vi ikväll! Spännande!
Kram och ha en fin dag i solen! ☀️❤️
Mamman

35 Carin:

skriven

Lite jävlaranamma- skojfriska talismaner mår nog många bra av ;)

Svar: Japp, så är det absolut.. kram :)
Esmaralda

36 Tingeling:

skriven

The handmaids tale kan man se på svtplay och även nån mer stans om man streamar tror jag... den går även på söndagar kl 21.00 på ettan men man är nu inne på avsnitt 7 av 10 tror jag. När jag började se första avsnittet tänkte jag att jag inte kunde fortsätta titta för det var så hemskt. Men sen kunde jag inte sluta ändå.... 🙂

Kram!

Svar: Det låter lovande.. den måste jag se ju :) kram
Esmaralda

37 ThereseC:

skriven

Hej Es!
I söndags körde jag min första Swimruntävling. Man tävlade i lag, två och två. Jag och C tog oss runt på tre timmar. Det kändes som om hela banan var en enda lång uppförsbacke. Förra året hade någon klagat på att det var för få backar så i år blev det extra mycket uppförsbacke. Jag svor inombords. Rätt som det var dök det upp käcka små skyltar typ "Nu är det försent att vända om" eller "vacker utsikt eller hur!"
Vi hade jättekul. Jag känner mig så modig som vågade och jag är glad att jag följde med C på det här. Tänk att jag hade funderat på om Swimrun kunde vara roligt men visste inte om jag skulle våga testa. Följande träning med löpargruppen dök plötsligt C upp och jag minns inte ens hur det kom sig att hon föreslog att jag skulle följa med på träning och tävling och jag vet inte hur det gick till att jag svarade ja. Men plötsligt bara blev det så. Och det är fantastiskt kul.

Kram ThereseC

Svar: Vad roligt !! Och man ska ju pröva allt en gång.. eller hur ? Då först vet man vad man EGENTLIGEN tycker.. kram :)
Esmaralda

38 Västkustbruttan:

skriven

Skynda fynda !! :)

Mia och gänget som var lite nere för talisman missen igår.. Håller en tumme att ni hinner lägga en order..! Just nu inget behov av att köpa själv.. Inväntar höstkullen istället.. Jag tror nämligen min ligger i den..! Testar min fråga igen Es.. Tror du jag hinner få eget boende i göteborg i höst eller stannar jag kvar i det inte alltför optimala tills jag flyttar härifrån.. Frihets och lägenhetstörstande som sjutton !!

Kram..! 💙 Kul att gårdagens isglass recept gick hem..!

39 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Det lutar sig mot att jag ska vara reserv den 14/6- som Instruktör!
Tror du iså fall att det kommer gå bra!? Pirrigt som bara dennigen!
😃☀️kram

Svar: I så fall kommer det gå jättebra.. du har vad som krävs.. kram :)
Esmaralda

40 Smulan :

skriven

Ansökningstiden för jobbet jag har sökt har gått ut. Har jag fortfarande goda chanser. Vill så gärna ha jobbet

41 Mamman (som varit med från början):

skriven

Godmorgon Esmaralda! Vad roligt att läsa på din blogg igen! ❤️
Jag har varit sjukskriven några veckor men börjar nu känna kraften återvända så smått igen.
Jag undrar om du kan se något kring mig och Johan? Finns det potential för romantik kanske? Vi har inte träffats än men kanske råkas vi ikväll! Spännande!
Kram och ha en fin dag i solen! ☀️❤️
Mamman

Svar: Nja, lite potential kan finnas men tveksamt om han är ett förälskelseobjekt för dig.. kram
Esmaralda

42 Susanne Amalia :

skriven

Vilka busar.. De kände nog att ingen de ville vara hos hade anlänt..

VIST ÄR DET MAGISKT hur saker löser sig..
Jag tänkte lite out of the box och kom på att jobba vore ju inte fel så jag ritade ge till Lite arbetsgivare och vips så har jag jobbat hela sommaren och vintern.. 💕 och då kommer jag att flytta.. Personalboende med hund var helt ok.. Och dessutom erbjöd sig min Son att ta hand om EllaBella vissa tider.. SAGA får bo med sin husse.. Det är Cornelis katt..
Nåväl allt ordnar sig och jag flyttar..

Först ska jag jobba där EVENTEN finns i sommar Båstad, Smögen, Öland och Gotland runt.. Var jag nu ska vara..
Sedan i Sälen.. Kan även flytta till Österike och Sydafrika.. Jag är öppen och allt blir ju en erfarenhet..
I eftermiddag skriver jag kontrakt på en lokal.. Så glad att livet ger så mycket och Esmaralda tack för Lk hjälp och talmannen måste vara extra stark Harri ger och jag som bad om lycka kärlek till mig alltet och universum och glädje.. 💕 och vips så stängs alla dörrar till destruktivt beteende och nya öppnas.. Yes!!

Tack för att ni finns allihopa.. 💕
Bara kärlek och glädje.. 💕

PS:jag skickar mail när jag har tillgång till en dator och tack fina underbara för erbjudandet till hjälp.. Jag bor i Farsta..
💕💗:DS

Svar: Det gläder mig att du tagit klivet framåt och du är så oerhört kreativ... det finns så mycket gott för dig framöver och jag är så glad åt min bloggfamilj... att vi ställer upp för varann.. det värmer.. kram :)
Esmaralda

43 Anna E:

skriven

Så spännande att få min första talisman, har pratat lite, hade den på mig igår kväll, fick va med mig lite i sängen, bredvid sängen också... Blev den glad? :) gjorde min talisman något speciellt för att visa att den ville till mig? Nyfiken... Kram

Svar: Visst är din Harri så glad... han är ju ämnad helt för dig och nu är ni tillsammans.. kram
Esmaralda

44 Susanne Amalia :

skriven

Förlåt alla stavfel böjningsfel.. Hoppas att ni förstår texten. Det är inte lätt med förprogrammerade textprogram.. Har stängt av men det kopplas på igen.. 🙄

Svar: Jag vet - det är ett rent elände.. kram :)
Esmaralda

45 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du något nytt jobb i antågande för mig? Jag trivs inte alls just nu och det har pågått några år men känslan blir bara starkare. Känner mig icke värdesatt och ibland dåligt behandlad. Gråter ibland på jobbet i smyg för jag mår så dåligt av detta.

Kramar

Svar: Det finns ett nytt jobb för dig och det blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

46 Dröm:

skriven

Vad betyder det när min man drömt att vår dotter håller på att drunkna och att hans bror får hjärtatack?

Svar: Det är hans egen separationsrädsla som gör sig hörd.. det har ingenting med sanndrömmar att göra.. kram
Esmaralda

47 Soffan:

skriven

Extra busiga talismaner = extra livfull kraft 💪

Du Esmaralda! Hittar jag något temporärt i närheten eller ser det ut som jag blir kvar här hemma tills stora steget tas härifrån. Döless och hoppas att jag har chans på något tillfälligt och okey om jag söker allt vad jag förmår... Kram!


Svar: Ja det ser ut som om du kommer hitta något o ganska snart dessutom. kram :)
Esmaralda

48 Lydia💕:

skriven

Häftigt vilka busar och roliga
Ska jobba extra idag som jag tackat ja till undrar om det är bra och ska jag ta ett par dagar och åka upp till Vemdalen och hälsa på blir osäker där med
Lydia💕

49 Tildis :

skriven

Vilka små rackare! Hoppas dom hittar till sin rätta ägare :) Ser det ut som att eleverna kommer höra av dig med visat intresse? Kram

50 Anki:

skriven

Hej
Hemkommen från sjukgymnasten som hjälpt mig såbra ! Tänk vad dom kan töja på ryggrad och revben Fantastiskt duktiga som kiropraktorn var då jag började min "ryggbana" för 30 år sen...

Såg att du inte visste att serien The handmaids tail går på svt Bara kolla svtplay :-)
Nu Hem till gården...

Kram Anki med flock

Svar: OK.. ska titta där :) Tack :) Kram på dej o flocken :)
Esmaralda

51 Louise:

skriven

Vilka busar. Hoppas att de hittar hem.

Och så gick jag tydligen på en nit när det gäller jobb åter igen. Har inte hört något från någon än så jag antar att det är kört där också.
Ska jobba i Svedala på fredag men jag hoppas att det blir fler timmar nästa vecka utom onsdag då barnen slutar i skolan.
Det hade faktiskt varit trevligt att få gå till ett jobb i augusti.
Tror inte det blir så många fler timmar nu innan alla barn går på semester eftersom många förskolor stänger då.
Jag kan ju inte mer än att söka jobb.


Hoppas fortfarande att jag får positiva besked från de jobben jag har sökt. Men jag börjar tappa hoppet nu.
Varför vill de inte ge mig en anställning?
Funderar faktiskt på att ta upp min VFU i september/oktober någon gång så jag få de överstökat och då får jag förhoppningsvis jobb direkt efter för opponeringen ska göras i augusti.
Om jag hoppar på mina praktiker kommer jag att klara av dem denna gången? Blir jag äntligen klar? Ja först måste jag ta kontakt med prefekt och så innan jag bestämmer mig. För kan jag inte få ett jobb nu får jag väl ta tag i praktikerna. Eller blir något av jobben mitt eller är det ens i närheten? Börjar så tröttna.

Idag har vi varmt och skönt i lilla Malmö. Imorgon blir det grill på kolonin :-).

Ha en fin dag och tacksam försvar. Kramar

52 Mimi:

skriven

Oj då:)Det kanske var meningen att du skulle spara några. Tänker på hon som så gärna ville ha en talisman igår:)

Undrar om du ser mig göra en resa snart?
kram:)

Svar: Ja, det kommer du att göra och det blir en bra resa.. kram
Esmaralda

53 EPM :

skriven

Så, nu har jag bestämt mig för att anmäla j.

Hoppas att det inte blir värre...

Kramat

54 Jessica:

skriven

Es,

ser du om jag hittar mina nycklar snart?
Dom har varit borta ett tag nu..

Kram

55 Lilla jag:

skriven

Hej Es

Ser du ngn varning krig min hälsa?
kram

56 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hade ett samtal igår angående ett jobb. Kändes att det gick sådär. Ser du om jag har chans att få jobbet?
Tack!!

57 Ghostwriter :

skriven

Ska jag bara vara mig själv och kanske tydlig med min situation ekonomiskt och att det ökar mina chanser till jobbet? Vet inte hur jag annars ska få arbetsgivaren att förstå att jag verkligen vill ha jobbet...




Kram

58 Madde :

skriven

Alltså Woow är mitt ord! Du skrev att m8n talisman var väldigt ivrig att komma till mig! Och idag förstår jag verkligen vad du menar!

På något sätt så här jag känner av den innan, de vill ja tro iaf.
När jag hämtade brevet la jag det mellan mina händer, och de va inget snack om vart i kuväret den va placerad. Så glödhet! När jag plockade ur den och snöret o la i min hand så kände jag en pirrande, varm vibrerande känsla. De känns som den här lugnat sig och anpassat sig efter mig. Men nu ligger den tätt intill kroppen och jag känner en väldig prirrande märklig känsla över bröstet. Känns som jag har en engeriboll liggandes mitt på, med miljontals av känslor som yr omkring. Jag är en magkänsle männsika, jag har aldrig känt nått på liknade sätt. Kanske arbetar harri för fullt?
Sorry för ett långt inlägg men jag blev så överväldigad över min första timma 😂 detta kan bli en spännande arbets dag.

Ha de fint allihopa!

Svar: Japp, din Harri är igång och verkar redan för dig... ni har synkat 100 % och han är så nöjd och glad.. kram :)
Esmaralda

59 Anna.L:

skriven

Hej!
Det viktigaste för mig är att personen jag inleder en relation med är snäll, trygg och trogen. Har nog inombords en rädsla för att någon inte skulle kunna hålla en relation privat mellan oss.
Ser du om han Is.N är någon för mig, skulle vi kunna passa ihop mer långvarigt??
Kram!

60 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda

Snart är det dags för mig att föda min lilla tös (beräknad den 25e juni) vi får se om jag går över tiden eller om hon väljer att komma lite tidigare.. börjar bli väldigt nervös inför förlossningen o smårädd.. blandade känslor. Tycker både vaginal fl o kejsarsnitt är läskigt o det kan ju alltid sluta med KS ändå...hur ser allt ut att gå för mig?

Svar: Det kommer gå bra med förlossningen oavsett hur det blir.. så spännande.. du måste berätta sedan.. kram :)
Esmaralda

61 Mirre :

skriven

Finns det någon Harri kvar? Osäker på om jag ska beställa eller ej, läste att de kan välja ägare? Är det någon som "väljer" mig när du läser denna kommentaren? Annars kanske jag väntar till hösten istället hmm😅
Kram☀

Svar: Det känns som om du vinner på att vänta till hösten.. om du inte besöker oss i Stockholm i september för där kommer att finnas en extrakull.. kram :)
Esmaralda

62 Kickan:

skriven

Hej Värmen bestå liksom mina tankar på min dotter kommer hon att träffa en ny kärlek och lycka i sommar så hon och hennes barn får harmoni och glädje. Kram

63 Browallia:

skriven

Idag landade Harri på min dörrmatta. Vi hade en liten cermoni där jag tackade honom för att han valt att komma till just mig. Han fick det röda bandet om magen samtidigt som jag berättade om mina önskningar och nu ligger han i min bh så vi är riktigt nära varandra.

Vilket omslag det blev i vädret efter den långa värmeböljan. Idag har vi behagliga +15C skönt kunna dra på sig jeans och långärmad tröja igen.

Tacksamhet och glädje

Kramar


Svar: Jag kan riktigt känna hur glad och nöjd din Harri är och spinner som en katt,... av honom kan du förvänta dig mycket gott.. kram :)
Esmaralda

64 M:

skriven

Tack för svaret :)

ja periodvis kommer jag vara hemma själv och då ska jag göra "nått" för mig och barnen.

Är han glad egentligen då ?

Han har gått bakom min rygg förut med grejjer och självklart blir man osäker när allt inte är bra.
Det hör väl till tyvärr.

Ser du om han håller på med grejjer bakom min rygg eller om han är ärlig mot mig?

Undra hur det var när han var borta sist och festade med sina polare. Kom hem sent, väldigt sent. och var väldigt tyst om vad som hände på kvällen..

Kram

65 Catarina:

skriven

Vad komiskt 😄😄
Jag funderar på om jag kan träffa nån på nätet, fast jag känner mig så osäker o bortkommen. Tror du det kan vara ett sätt att träffa kärleken o nya människor på..? Kram ❤️

66 Alie:

skriven

Å så spännande, då kanske det ligger en Harri på hallgolvet när jag kommer hem, eller så kommer han senare i vecka.. hur som helst, han är sååå välkommen till mig!

Es: Fick mitt besked idag eft röntgen o kommer få remiss till nästa instans, jag är egentligen inte direkt orolig, men undrar om kommer bli åtgärdat/återställd?
Kram

67 Alie:

skriven

Harri har anlänt!!
Jag känner redan ett lugn infinna sig inom mig, allt jobbigt är bortfluget. Positiv energi flödar genom min kropp.., magi eller inte, här ska bli förändring ✨💫☄️
Tusen tack Es för denna möjligheten, evigt tacksam!
💙💚💛🧡❤️

Svar: Åh så roligt och jag kan känna att Harri är väldigt ivrig i att bistå dig.. kram:)
Esmaralda

68 Mia M:

skriven

Har en fråga både till dig Es och bloggfamiljen. Har för första gången i mitt liv gått med på en dejtingsida sedan några veckor. Har skrivit med en hel del män, men det som förvånar och litegrann chockar mig är hur rättframma män kan vara när det gäller sex.

Alla samtal kommer förr eller senare in på ämnet, men en del inleder med en sexfråga direkt. Jag har inget emot sex eller att prata om det, men det är mer på vilket sätt det sker. Hur en man kan säga hur han vill ha sex med mig när vi inte ens mötts än, eller skickar bilder på sitt kön, eller skriver till mig som att vi redan vore ett par när vi bara chattat ett par dagar.

Jag känner att allt detta gör mig lite rädd och får mig att backa. Jag kan nästan få lite panik av denna otålighet. Jag som först vill se om jag känner något för honom om/när vi möts...i min egen takt.

Finns bara känslorna där så ger sig resten, tänker jag. Men det är som att en del män lägger fram all sin kåthet på ett silverfat och ger mig....och förväntar sig att jag ska uppskatta det... medan jag snarare blir illa till mods.

Kanske delvis hänger ihop med vad jag varit med om tidigare i mitt liv...då en man bla. tvingade mig att smeka hans lem när jag var i tonåren.
Men det jag funderar över är....är jag konstig på nåt sätt som reagerar som jag gör? Och är de flesta män ganska fixerade vid sex? Är det naturligare för män att ha den här rättframheten, som kan få mig att fundera över hur många så kallat normala män det finns egentligen, eller om det helt enkelt är detta som är det normala? Det kanske helt enkelt är såhär det är och då tänker jag ok...då får jag försöka förhålla mig till det. Men som det är nu så får jag för mig att varje man som beter sig på det här sättet är rejält osund, vilket gör att jag börjar tveka och backa...men det kanske inte alls är så. Vill bara veta så jag bättre förstår hur dessa män tänker och hur jag ska förhålla mig till det. För jag känner att jag blir förvirrad....

Es, undrar just hur min kärlek kommer nå fram till mig...om det blir med en dickpic eller någon mer sofistikerad metod? ;-)
Kram :-)

Svar: Somliga kan inte hantera det faktum att de är "hemliga" och tycker de kan leva ut sina drömmar... suck.. och det blir ju bara patetiskt ! Och sen finns det de som bara är ute efter sexkorrespondans också... det finns alla sorter.. men de som är okey och som du med glädje kan träffa.. det är de som har vett att bete sig på ett vanligt normalt sätt... inte nån med dickpic.. kram :)
Esmaralda

69 Chatrine:

skriven

Hej Ez, jag har skickat ett mail till dig angående en Harri. Finns det någon som har valt mig?

Kram Chatrine

70 Nettan:

skriven

Vilka små rackare ;)

71 Argsinta måsar:

skriven

Såg en massa arga fiskmåsar idag som flög nära folks huvuden. Det var peciellt en galen fiskmås som attackerade och jagade bort folk när de gick förbi en korsning.Förstodd att det måste vart nära ett bo/ungar. Men jag var tvungen att gå på den enda vägen och blev livrädd:(men som tur så var den upptagen med de andra puh..:)

Ps:Ser du om en flytt är nära för mig?
kram Alina

72 Ghostwriter :

skriven

Ska jag bara vara mig själv och kanske tydlig med min situation ekonomiskt och att det ökar mina chanser till jobbet? Vet inte hur jag annars ska få arbetsgivaren att förstå att jag verkligen vill ha jobbet...


Tänker mer för jag vet inte hur jag ska hantera hans osäkerhet och rädsla. Eftersom jag bara vill få en chans och jag är verkligen rätt för jobbet det vet jag,


Kram

73 Cj:

skriven

Nu har min Harri anlänt💕.. han får bo i Bh:n.. där trivs väl alla män👍😜👌!!
Hoppas han trivs och kommer att göra något för mig💕❤️💕. Kram

74 Anna E:

skriven

Härligt! Tack för ditt svar :) kram

75 Lotta:

skriven

Jag har gjort ett halsband av min Harri. Den vibrerar lite när jag håller i den. Känns energisk. Jag hoppas den kan hjälpa mig att nå mina drömmar :)

Kram Lotta

76 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om förhållandet blir hållbart? Ser det ut som om det känns troligt att det blir mer än 5-6 år framåt?
Kram

77 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig lite orolig. På jobbet det blir en del fel. Känns som om jag får ta skiten för mycket små fel. Vad tror du beskylls mycket på mig? Den här månaden har jag inte fått lika mycket tider. Kommer jag klara mig ekonomiskt så att det blir lite extra? Kommer jag att få vara kvar där eller blir jag bestraffad av de småfel som blivit?
Kram

78 S🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser sommaren ut att bli för mig?
Kram

79 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

80 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer att bli nånting mellan oss? Han heter Mehran.kram Mojgan

81 Conny:

skriven

Alla drömmer ju, men jag kommer nästan aldrig ihåg, eller blir medveten om vad jag drömt. Vad tyder det på?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: