Säg ja oftare än nej....

Nu är det varma dagar  - varenda dag är ju snudd på tropisk och det unnar jag alla som har semester !  Själv är jag rätt trött  på solen nu.

Jag minns en gång för många år sedan när jag var i Egypten.

Söder om Kairo  brer öknen ut sig, på båda sidor om Nilen och  där hamnade jag, på en kamel.

Det var ingen sån där turist-kamel-ridning för sånt har jag  aldrig brytt mig om. 

Nej,  karavanen skulle  rätt långt iväg för att  möta en annan karavan i en by  och sluta någon form av affärsuppgörelse.

 

 Jag delade kamel med en annan kvinna vars namn jag glömt men hon bar niqab och  fotsid särk.. som ett svart spöke typ.  

Hon var väldigt trevligt och vi pratade mycket under ridturen och jag fick en känsla av att jag fick följa med lite som sällskapsdam åt denna unga kvinna. 

Själv fick jag en hijab.. typ en sjal på huvudet och hade klätt mig med eftertanke.. för man ska ta seden dit man kommer.  

Det var en vindstilla dag och solen stekte… och i öknen slog hettan emot mig som en mur och jag fick nästan lite panik.

 

På den tiden sa jag ju ja till allting som kunde ge upplevelse och jag tänkte att om jag någonsin kommer tillbaka till civilisationen ska jag tänka ett varv till innan jag säger ja, oavsett vad det gäller.

Nu blev det inte så. Jag fortsatte säga ja. I viss mån gör jag det fortfarande.

Det blev många timmar på kamelryggen men så småningom kom vi fram till en rätt primitiv  by och man fick äntligen sitta av. Det serverades te och söta kakor och som sig bör satt man ju på en matta.

Senare blev det  getkött och platta bröd som doppades i olja.

Männen försvann för att prata affärer och jag satt tillsammans med kvinnorna.  En slags tältduk ovanför oss gav skugga.   Det hela blev lite surrealistiskt och jag tänkte att jaha, här sitter jag mitt i öknen i hijab och ingen pratar engelska.

 

Men plötsligt var det någon som gjorde det, som började prata  och hennes flytande engelska  var som musik i mina öron -  hon tog av sin  niqab  och såg ut ungefär som jag. Hon var en engelsk reporter som  flyttat hit, på grund av kärlek.  Det ser man vad den kan ställa till med.

Nu bodde hon långa perioder inne i  Kairo också och hennes man var upplyst och modern och tvingade henne inte att sitta härute i absolut nowhere, och sakta stekas ihjäl av solen. Hon åkte också ”hem” till England 2 gånger om året.

 

Hon gifte sig sju år tidigare och  var så nöjd och belåten med sitt liv och alla arrangemang kring det.  Vilken stark kvinna !  Att hon bara gitte!

 

Vi övernattade i byn och jag försökte få en blund i ögonen på  mattan med stenhårt underlag

Affärsuppgörelsen var klar och i hamn och alla var glada.

Själv kunde jag knappt hia mig förrän jag nästa dag  var tillbaka på hotellet och kunde kasta mig i poolen !  Och beställa en iskall öl !

Jag tror fortfarande att man ska säga ja betydligt oftare än nej men är man på resande fot ska man se upp för turistfällorna.

 

En vanlig scam är att man blir bjuden på bröllop – och så blir man avkrävd på en massa pengar för olika kostnader och när man blivit rejält skinnad så avlyses bröllopet – som naturligtvis aldrig existerat.

Det finns en uppsjö av olika fällor och det gäller att undvika dem.

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vad är det som gör att min vännina H krånglar så mycket med resan. Min andra vännina och jag höll på att få ett psykbryt igår och hon är bestämd den damen 😉. Kanske bäst att jag bokar till ett eget rum vad tror du kära Es behöver ju lite egentid och har ju lite nattliga problem och vill inte störa mina vänner i onödan. De säger att det inte gör något. Hittade ett femstjärnigt lyxhotell på Rhodos och hoppas att det blir bra.
Kram

2 J:

skriven

Hej !
Ska jag följa mitt hjärta när det gäller kärleken? Känner mig inte glad!
Kram

3 Jennifer:

skriven

Hej o godmorgon 😀 Vad spännande med din ökenresa! Jag har också rest rätt mycket i olika öknar och älskar det! Det är något så speciellt med öknar... man kan nästan HÖRA tystnaden och lugnet. Jag reste en gång igenom Karakumöknen, oförglömlig upplevelse.

Min nästa drömresa vore att resa genom öknen i Mauretanien, Mali och Niger men de är tyvärr inte de säkraste länderna för tillfället. Om jag var ensam skulle jag resa dit oavsett, men nu har jag mitt lilla barn att tänka på. Men en dag, inte alltför långt bort, kommer jag att resa dit. Medan jag väntar på rätt tillfälle hoppas jag att kunna göra en resa till Namibia i januari, hoppas att det blir möjligt och jag vill alltid ha med mig mitt barn på alla resor.

Fina Es, jag har kontakt med en snäll och trevlig man som heter Jahan. Han vill hjälpa mig, och jag undrar varför jag känner en sådan tvekan, för han är som sagt trevlig, välutbildad och på alla sätt en hygglig man? Varför tvekar jag då just när det gäller honom? Kram

Svar: Öknar ÄR speciella ! Och du kommer göra de mest fantastiska resor och när du gör dessa resor så måste du helt enkelt ha en egen blogg och berätta om allt !! Du tvekar eftersom du känner in att det kan finnas något under ytan som ställer till med problem.. och vad det är, det kan jag inte se.. du bör lita på din egen känsla.. kram
Esmaralda

4 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Allt verkade lite konstigt igår och funderar på om S verkligen ringde för det han sa? Kändes som om det fanns annat bakom.

5 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh fy ibland undrar jag hur folk ens kan göra så?
Men visst man får inte vara för blåögd.

Vaknar och hoppet känns avlägset. vet inte hur jag ska tänka. Hur jag ska hoppas eller inte på att få möta kärleken. Mycket oro att jag lever själv en lång tid till. Jag vet att det inte är synd om mig, det finns mycket elände i världen.

Es, Hur stor är chansen att jag under i år eller nästa år möter min kärlek?

Känns det som det ska kunna dröja mer år än så?

Blir jag sambo i år eller under nästa?
Kram

Svar: Chansen är god att det inom två år faller på plats.. kram
Esmaralda

6 Kicki 🌞:

skriven

Jag är med på den 🌞, en massa mer JA än nej!

Glad lördag, sol här i dag också. Älsk på det 🌞!

7 Rebecca:

skriven

Så mycket du varit med om :) spännande.

Hur ser min ekonomi ut att bli framöver? :)

8 Cj:

skriven

Säger definitivt ja mycket oftare än nej, men borde nog lära mig att NEJ ordet inte är farligt heller😄👍😜.
Ut med brudarna ikväll☀️😎🍻⚽️.. händer det något på spanplanet😂💕... kram

Svar: Ja det kan det faktiskt göra.. kram
Esmaralda

9 Mt:

skriven

Hej!
Du har ta mig fasiken varit med om allt😁😁

Nu har jag lägenhet i stockholm fram te 31aug. Kommer jag hitta någo ny lägenhet efter det?
Vill ju fortsätta bo här..hoppas Harri hjälper mig..
Kram!

Svar: Är man 62 år som jag.. då har man hunnit med en hel del. Du kommer hitta nytt boende.. kanske inte det ultimata först men i så fall kommer något bättre tids nog.. kram :)
Esmaralda

10 åsa:

skriven

Hej E!!!
Ha ha ha du är för go. alla härliga historier du varit med o dina uttryck. Ja hon var stark. Störst av allt är kärleken.Ser du om det kan dyka upp lite inkomst under denna månaden? Jag börjar också bli lite trött på solen.Tror sakta att folk börjar göra det nu till en viss grad iallafall. kram Åsa

Svar: Ja lite extrapengar kan det komma in.... kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Finns det nåt du inte gjort Es? Förstår att det måste ha varit hett som i h... O kvinnan som hade gift sig o bodde där ute, skulle jag aldrig kunna föreställa mig att göra... Fast vem vet vad som händer i mitt nästa liv ;).

Till föräldrarna idag o några sura typer som inte riktigt skulle vilja åka dit... Men jag frågar inte om de vill åka, inte nu då detas morfar är sjuk. Kan undra om bilen håller färden?

Drömde om att jag var hemma men ändå borta hos min exsvägerska. Hon var mycket städande av sig o jag undrade vad som hänt då jag hittade spindelnät under en byrå. I den tjocka mattan hittade jag en diamantring?! Kommer jag o hitta mig en diamant snart, eller vad vill drömmen säga?

Nåja, blir o fortsätta om vi ska komma oss iväg :).
Kram Skorpan

Svar: Jag hade en väninna på den tiden som också var på väg dig. bröllopsklänning o allt inhandlat men hon rymde.. och tog klänningen med.. hon bär den fortfarande ibland.. den ser ju inte ut som våra brudklänningar.. drömmen säger att du ska se dig på lika ovanliga ställen för att finna... kram :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

God morgon!

Trött på solen?? Nä jag hoppas på att vädret håller sig bra när jag kommer hem. Jag är ledig fram till den 12 augusti och hoppas vädret är bra.

Igår var vi på en så sjukt resturang. Med riktigt god mat som man fick typ laga själv. Vi fick in det på en grillsten som vi sen fick typ rått kött så fick vi steka det sen. Så gott. Men tyvärr var det massa flugor som flög omkring oss. Men det var nog bland det godaste jag ätit!

Jag börja fundera på mitt ex.. han skulle inte vara kvar med sin tjej sa du för några år sen... men det kanske också har blivit försenat precis som med min kärlek... kommer han och jag ses någon gång igen?

Kram

Svar: Ja ni kommer ses.. men jag ser inte att ni kommer ha något förhållande.. det blir någon annan för dig.. kram :)
Esmaralda

13 AnnaK:

skriven

Du får komma till norr så slipper du värmen 😜 Tror vi hade våran sommar i maj redan för nu är värmen bortblåst 🙄 Nåja....har semester nu och det är skönt! Ska vila så mkt det går. Semestern brukar vara lite stressig. Inte så att jag flänger och far men den är jobbig inom familjen då vi inte är på samma våglängd riktigt. Har sett till så vi inte är ledig så många veckor tillsammans och hoppas på att det inte blir så många sånahär somrar till 😊

Ha en bra dag!

Kram 😊

Svar: Njut av ledigheten, på ditt eget sätt... kram :)
Esmaralda

14 Orolig:

skriven

Hej!

Händer det något positivt till hösten något som för in mig på rätt väg??

kram

15 Mikaela :

skriven

Hej E!

Jag har en fråga. Är jag inte om tyckt på jobbet ? För ibland en sån känsla av vissa. Förstår liksom inte vad jag gör för fel?!

Sen blir jag ledsen ac situationer som händer på jobbet som jag inte skapat men ändå får ta ”skit” för. Som nyligen att anhörig är ibte nöjda med ena och andra fast jag inte haft nögpt med att göra fast bag fått lösa problemen och ändå låter det som sköterskan har löst problemen. Är sp trött på att de hör av sog åt båda hållen och missuppfattningar återkommer.

Sen träffar man chefen i affären och hon har lika konstig bemötande också ? Jag gör inget annat än jobbat och framför allt för mycket men inget känns uppskattat. Funderar på att kanske byta jobb för känns inte som hon ser hur mycket man gör ... och mer än andra och även agg jag känner mig väl omtyckt av vårdtagarna. Men någon bra löneökning får man inte och chefen ser ju inget av arbetet man gör mer än planering. Jag har oftast så mycket att göra så hinner liksom inte springa till chefen och visa mig duktig som vissa gör. Längtar till semestern nu <3 trevlig helg

Svar: Jag ser inte att man talar illa om dig, tvärtom faktiskt.. och semester behöver du.. kram
Esmaralda

16 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Ja är ett bra ord på många sätt.
Men ibland borde man nog spara på att dela ut dom.

Idag borde jag bestämma om jag ska säga ja till en kurs.
Den är dyr i sig själv och därtill kommer både boende och resekostnader så känner att jag inte vet vad jag ska göra..
Därtill undrar jag blir den av..nu denna gång..

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Säg ja om kursen har en direkt påverkan på ditt liv.. att något bra kommer ur den... i annat fall så kanske det kan vara läge att vänta.. kram
Esmaralda

17 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Har två dejter i helgen kan någon utav dem bli ”rätt”?
Kram

Svar: Du får träffa dem och se... räkna dock inte med att chansen är stor.. den finns dock.. kram
Esmaralda

18 Elisa:

skriven

Hej!
Är han ärlig med mig, eller bara intresserad av en sak?
Kram

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det är svårt att säga nej ,även till krävande personer som bara vill ha mer och mer av en..och folk som vill luras...

Hantverkaren som böt varmvattenberedaren böt inte alla delar och sa lite som i förbigående jag tar med delarna så slipper du ha dom dällande ...Sonen tala om att delarna var dyra och värda nästan hälften av vad jag lagt ut för beredaren...så ibland vore det bra att kunna säga nej ;-)

Skogen är underbar och visst är bilderna magiska ! Så söt han är barnbarnet och helt på rätt plats

Bor ju i skogen med en liten sjö i närheten och igår fick jag vända snabbtr igen då en älgko inte ville flytta på sig...

Drömde märkligt i morse om förmågor ...ligger det ngt i drömmen ?

Kram Anki med flock

Svar: Älgkorna får man se upp för.. så här års brukar de finnas ungar med i bilen.... och ja. något ligger det i din dröm.. kram
Esmaralda

20 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska till en person han känner nästa helg.
Ser det hela ut att bli trevligt?
Ser det ut som om han tänker vara där då?
Hur stor är chansen att han blir förtjust i mig?
Kram

21 EPM :

skriven

Godmorgon!

Ååhh! Vad skönt att sova. Hoppas solen håller i sig nu så att vi kan hänga på stranden varje dag. Men, litet break kanske så att jorden får vatten och haven inte börjar blomma...

Kommer komma in i nån frid under min semester? Just nu känns allt så nära och överväldigande.
Jag vill berätta för barnen nu... klarar inte att fejka mer

Kram

22 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska till en person han känner nästa helg.

Ser det ut som om han kommer vara där?
Hur stor är chansen att det blir något mer mellan oss?

För övrigt blir det hela trevligt?
Kram

23 Michaela:

skriven

I natt drömde jag igen om att jag hittade kärleken. Så underbart och ville inte vakna :) Kram

24 Anki:

skriven

Tack för svar Es !!! <3

Glömde...Visst är det skönt med sol för alla semesterfirare men jag ligger i skuggan eller poolen...
Rida i öknen är inget jag trånar efter, men vad du har varit med om ! Har du ngt kvar på din "bucket list" ?

Kram Anki med flock

Svar: Oh ja.. massor.. men jag är inte lika äventyrssugen som jag var när jag var yngre.. kram :)
Esmaralda

25 Louise:

skriven

Idag ska vi gå på det där öppna huset som MFF fixar för allmänheten. Får se hur många foton det blir och om det blir ett inlägg om det.

Imorgon natten till måndag går anmälningstiden ut och min känsla att vi får lägenheten blir mindre.
Vi måste ha den för barnen går in på varandra och de kan inte dra sig tillbaka och ha lugn och ro från varandra. Xander min yngste känner på sig att vi kommer få lägenheten. Jag hoppas så mycket. Har man skulder typ hos KF så kan man byta lägenhet för samma hyra som man har nu eller mindre. Den fyran har 400 kr dyrare hyra än vår vi har nu vilket kan fälla oss.
Men hur ska man hitta en fyra i samma hyra som vi har nu det går inte.

Intervju på tisdag igen denna gången i Lund.
Gårdagens intervju kändes bra men jag är ganska kluven med tanke på att det ligger mitt ute i ingenstans och det är en bit att gå. Det är ett vikariat för en som fick ta över för rektorn och det är på en storbarnsavdelning.. Det skulle vara spännande att jobba inom montessoripedagogiken.

Du sa 60-70% chans att vi får den har det höjts eller har det minskat? Vi behöver den verkligen det går inte att bo i en trea med nästan en 15 åring,13åring och 8 åring.
Hur stor chans finns på lägenheten och hur stor chans har jag på jobbet på montessoriskolan där jag var på intervju igår?

Nu ska vi snart iväg.

Ha en fin lördag och tacksam för svar Kramar

Svar: Det kommer förändring och det kommer nytt men jag ser inte om det är just den lägenheten ni ska titta på nu.. just att det saknas fast anställning kan ställa till med problem.. tyvärr... kram
Esmaralda

26 Alina:

skriven

Om ingen annan än den engelska kvinnan pratade engelska, hur pratade du så mycket med den du delade kamel med?

Svar: Hon pratade LITE engelska och det var säkert därför jag fick vara hennes ressällskap.. men när vi kom fram försvann hon någonstans... :)
Esmaralda

27 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du i någon procent att chansen att jag går in i en seriös relation under i år eller under nästa år?

Kram

28 Ko:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att de flyttar ihop?
Kram

29 Milla:

skriven

Det kan vara klurigt att vara turist. För övrigt behöver jag träna på att säga nej.
Fick till mig att jag behöver jod o selen, tror du det kan stämma, som ett budskap liksom eller har jag inbillat mig?

30 Maleficent:

skriven

Saknar tiden jag sa ja till det mesta. Nu saknas orken och jag känner mig tråkig.
Denna kvinna har hon svensk eller utländsk härkomst?

31 DD:

skriven

Har problem med håravfall och läkaren säger att allt ser normalt ut. Får du upp något om detta?

32 Linnean 😱:

skriven

Hejsan!
Det var modigt att ge sig ut i öknen...på kamel. Knappast någon AC på en sådan!
Vilken upplevelse du fick genom att säga ja! Jag borde nog säga ja lite mera. I dag är det en MC fest som jag sagt nej till. Dumt kanske! Men det är en hel familj där som fixat detta och de har ju ställt till med en hel del. När jag nu trodde allt var lugnt så satte det igång igen. Litar inte riktigt på mig själv så jag skulle mycket väl kunna på ett frispel på lilla tuttlisa och det skulle inte vara såå bra!
Snart juli och ännu flera varma dagar! Känns det som jag får lite manligt sällskap på stranden i juli och några trevliga solnedgångar vid sundet? Brukar ju oftast bli tidiga mornar med skogsmannen. Puh! Efter en längre tid med full fart så känns det lite...tomt nu. Iaf blir det lite trevliga vibbar med den tyske mannen eller är det dags för nya friska vindar? Eller ska jag bara var själv med mina små katter i fortsättningen? Nu ska jag se till att komma ut iaf och få lite fixat...tror inte det blir någon kameltur till Brygga 10 i dag 😉 Ha det härligt!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jo lite kärt sällskap ser det allt ut att bli... kram :)
Esmaralda

33 Virrhönan:

skriven

Vilka upplevelser du varit med om! Vilket liv dom lever där i öknen, tur inte du hittade dej en beduin och blev fast fast därnere...😅
Det är klart att säger man ja så får man ju upplevelser på köpet men även viktigt att säga nej. Vilket jag tränar på, har svårt att säga ifrån. Fast jag har nog blivit mer bestämd på sistone...
Nu vill jag bara ha semester och avkoppling för alltid när det drar ihop sej till semester så är allt som stressigast. Jag behöver några veckor på ett varmt ställe vid havet med avkoppling och god mat, kommer jag få den avkopplingen?
Njut av dagen☀️💕

Svar: Hade jag blivit kär.. hade jag med all säkerhet ändå tröttnat rätt snart och åkt hem.. ja, planera ordentligt och ta tag i det så får du en jättebra semester.. kram
Esmaralda

34 Browallia:

skriven

Skönt att höra att vi är två som är less på solen och värmen, nu längtar jag efter hösten med krispig klar luft. Träd och buskar som sprakar i alla nyanser från gult till rött. Då mår jag som allra bäst!

Tack för svaret här om dagen, så spännande att Harri jobbar för fullt med något... skriver berättar när jag kommit underfund med vad det är han hjälpt mig med :D

Kramar

35 Cissilisko:

skriven

Hej Ez,

Vilken spännande upplevelse!!

En fråga:
Min systerson fyller 18 och i morgon ska han firas och jag har grunnat ihjäl mig på present under en längre tid. Han har inte mått så bra på ett tag, stress, skola och vad mer vet jag.. Funderar på att ge honom presentkort på massage ett större antal gånger, men är rädd att det kan vara känsligt då hans mor är massör. Tänker som så att det är skillnad på att ngn annan man inte känner ( och kanske inte emellanåt är arg och irriterad på..) ger massage. Hittat en massör på hans ort på nätet, som jag, efter att ha läst om honom lite här och där, tror skulle kunna vara bra för honom även som människa. Alternativet är ett Kusinkulkonto att hålla i och hitta på roliga saker för tillsammans med sina yngre kusiner. Kusinernas föräldrar är inte alla alldeles glada i varandra, men det vore så roligt om kusinerna kunde få en fin relation till varandra. Gossens familj flyttade för några år sen och bor långt ifrån den lilla släkt som finns och jag tror de saknar det..

Vad tror du?? Hjälp...

Kram🤗

Svar: Kusinkul känns bra - men bara om kusinerna kan tänka sig att umgås men massage kan leda till en del onödigt trubbel känns det som.. kram
Esmaralda

36 Catarina:

skriven

Spännande med många olika erfarenheter.
Jag vantrivs så fruktansvärt mkt här ute på landet o har varken något att göra el träffar några människor. Ibland, rätt ofta faktiskt, ser jag ingen utväg. Kommer denna livssituation att förändras? Behöver verkligen råd 🙏 tacksam för svar varm kram ❤️

Svar: Ja det kommer en förändring och du tar själv initiativet till den.. kram
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Den som söker han finner, hoppas jag. Åtminstone reavaror ;). Yey, blir så glad varje gång jag fyndat..
Färden fortsätter..
Kram Skorpan

Svar: Härligt.. kram :)
Esmaralda

38 Ia:

skriven

Hej
Tror nog jag även skulle behöva träna på att säga nej, då kanske min utbrändhet inte skulle vara så nära.

Var bortbjuden i går till vänner och kände mig som 5:e hjulet och vill så gärna träffa mannen i mitt liv. Kan du berätta något om honom? Hur kommer vi att träffas? irl eller nätet? När? I år nästa år?
Kram

39 Lilla blå:

skriven

Passande ämne!
Är i Bolivia för tillfället.
Här varnas det för fejk-poliser..
Som vill genomsöka väskan.
Positiv och öppensinnad!
Bästa inställningen på resor.
Men min intuition kommer väl till pass.
Tror jag avstyrt en del via den.
Och såklart sunt förnuft!
Skulle vara spännande att höra vad du såg Es.
Kring hösten-vintern.
Något fint mellan all förvirring och stora beslut?
Minst lilla skulle göra mig glad :)

Kramis! 💕

Svar: Ja, intuition är guld värd - och din är av den pålitliga sorten ! Jag ser att det kommer något med förhoppningar men det finns också en risk att det blir platt fall... just nu ser det ut att kunna bli vilket som.. kram
Esmaralda

40 Hönan:

skriven

Är det mig han syftar på?

Kram

41 Jossan :

skriven

Tack för svaret innan!

Ja han kan dyka upp nu den där killen..

Jag måste bara få lite underskrifter och anmälningar. Det finns en ”artist” som kallar sig för mr cool... han har gjort en låt som heter Knulla barn. Snälla in och anmäl låten på Spotify. Skriv under här: https://www.mittskifte.org/petitions/spotify-lura-oss-inte-ta-bort-hela-skivan-med-laten-knulla-barn-nu?bucket

Så jävla gräsligt hur man kan blanda in oskyldiga små barn!!

Idag blev det marknad.. bara massa skit! Nu ligger jag vid poolen och lär bli här resten av dagen!

Asså vad hade A för anledning att berätta att han skaffat flickvän? Vi har knappt pratat på 1 år..

Kram

42 Socionomstudenten:

skriven

Vilka äventyr du kastat dig ut i! Precis sådär många anekdoter vill jag ha i bagaget när jag är i din ålder. Inspiration! 😉

Och på tal om det. Ser du boende i göteborg för mig i höst eller vinter? Dyker något upp? Längtar efter egen lya. Kram!


Svar: Japp, det ser absolut ut som om något kommer att dyka upp... även om det dröjer en tid.. kram
Esmaralda

43 Lunora :

skriven

Hej!
Börjar nytt jobb efter sommaren. Det är en stor utmaning och känns väldigt spännande. Kommer detta öppna nya dörrar och leda mig till kärleken?

Kramar

44 Tant grå:

skriven

Oj vad har rest & vilken upplevelse:)
Jag har med ridid på kamel i afrika fast på "en turist kamel" som gick på havet och då var jag liten:)

Jag skulle nog kunna tänka mig att flytta till Afrika i framtiden och bo där något år och lära mig flytande arabiska:). Ser du om det blir så för mig och om jag har man och barn med mig då? Eller blir jag kvar i Sverige?
kram:)




Svar: Du kommer iväg utomlands under en längre period och det blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

45 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att finnas en risk att det blir för sent för mig för familjeliv och fler barn?
Känns hopplöst... att hitta kärleken, varför?
Kram

46 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet inte vad jag ska göra. En vän, det känns som om jag frågar om vi ska ses, hitta på något. Det känns inte alls som om hon uppskattat mig eller tar till vara på det. Hon ger vara korta svar när jag frågar. Jag frågade i veckan om vi skulle ses till helgen och hon sa ja. Sen nu frågade jag om hennes planer i helgen och hon svarade att hon ev hade planer och skulle träffa en annan vännina.
Jag blir ledsen, tycker det är lite dåligt, varför värdesätter hon mig inte som vän? Tar hon mig för given?
Kram

Svar: Ja hon är nog lite bortskämd med att du tar initiativ... ligg lite lågt ett tag och ge henne en chans att själv höra av sig och föreslå... kram
Esmaralda

47 Pia1:

skriven

Säger fågeln något särskilt eller bara hej? Igår sökte den upp mig och snackade mitt i natten. Idag såg jag att den letade mig så jag ropade. Den flög då fram till mig! Och började prata men blev sedan rädd för något!

Svar: Ja den har ett budskap och jag ser inte vad... försök själv att känn in... kram
Esmaralda

48 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var på dejten och du hade rätt, kändes inte jätte bra även om han verkade snäll. Kanske man behöver ge ytterligare en chans?!
Kan dejten i morgon bli bättre?

Kan jag bli singel år till?
Kram

Svar: Dejta så länge det känns rätt.. är det inte helt omöjligt se ge det en andra chans och känn in.. kram
Esmaralda

49 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om
De flyttar ihop?
Kram

50 Pia1:

skriven

Tack Es 💖 svårt att lita på mig själv just nu. Men jag kanske måste våga ändå. Den vackra fågeln är envis och har hängt i några veckor, men först nu börjat prata.

Svar: Ja budskapet försöker göra sig tydligare.. kram
Esmaralda

51 Le:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det omöjligt ut att han ger oss
En chans till?
Kram


Svar: Ser inte ut som om det blir ni framöver nej.. kram
Esmaralda

52 Mug:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att vara omöjligt att han ger det en chans till?
Kram

53 Mia M:

skriven

Kära Es! Träffat en man igår och idag...han verkar fin och det tände till..blir det nåt mellan oss...gillar han mig? Kan han vara den rätte? Kram

54 Filifjonkan:

skriven

👍👌

Härlig livsfilosofi! Jag var väldigt försiktig som barn o tonåring och sa oftast nej "av säkerhetsskäl". Nu har jag jobbat med det en hel del genom åren och det har verkligen börjat lossna och ge resultat. Kan jag - kan ni :-)

Och till dig Es! Tack för seanser och pepp. Det har betytt mycket och fått mig att våga mer. Undrar om något särskilt sker under kalla månaderna för mig?

Kärlek från Filifjonkan

Svar: Ja något särskilt verkar vara på gång.. ta emot det när det kommer och det blir verkligen läge för ett ja.. kram :)
Esmaralda

55 Lattemorsan:

skriven

Halloj, halloj!

Hur ser det ut att bli när jag landat hemma i augusti. Det känns som ett oskrivet kapitel börjar och det känns tungt och energikrävande. Inte alls särskilt kul. Något råd i detta eller något du ser som kan muntra upp lite? Fy för livskriser. Försöker ha positivt mindset, men vissa dagar går det sämre. Stor kram!

56 Tant grå:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

57 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det dröja år innan jag är i en relation?
Kram

58 Fanny2:

skriven

Säger man ja oftare kan man ju hamna var som helst... På gott och ont! Det är fortfarande bättre än att säga nej ofta och vara kvar där man är... Som jag gör. Vilka äventyr ändå. Känns som något taget ur en film att hamna ute i öknen. Hon hade säkert mycket att berätta!

Tack för svar igår. 💜 Då har jag känt in rätt. Frågan är om det är han som jag skulle träffa genom mitt jobb...

Kram

59 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Framme nu o pappaen verkar piggare, fastän mams sa annat. Piggar väl upp att det kommer andra hit..
Kram Skorpan

60 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som de flyttar ihop?
Kram

61 Helen :

skriven

Skäms för jag har rullat förbi inläggen. Känner mig egoistisk. Dessutom vill jag inte besvära dig med funderingar.
Du skrev om ja eller att säga nej. Hm. ja du vet inte hur jag är. Men känns som om jag lite ger upp. Jag verkar ju vara en person som aldrig ger upp, jag vill så gärna att jag o mannen skall vilja saker ihop. Men tycker ibland att , nej jag ger upp. Han vill inte att jag skall engagera mig i hans fastighet. Iafall visar han inte det. Jag får gärna städa o rensa ogräs , men inte engagera mig. Sen uppskattar han huset där vi bor så mycket, han har varit med o grejat med mycket. Själv var jag gravid då o orkade inte tillföra så mycket.

Nu känner jag mig dum,gnällig , eller rättare sagt väldigt utanför. . Jag tror att mannen upplevs som snäll, hjälpsam, duktig ( o det är han ), men jag tro inte att nån förstår hur det funkar här hemma. Jag känner mig iland som en inte människa. Ingen skulle märka om jag inte var här. Möjligen skulle andra tycka synd om mannen.
Nog gnällt. Jag kanske borde boka tid hos dig Ezmeralda

62 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Måste få fråga, hade med min dejt till min pappa för en tid sedan. Min pappa kan ibland bli lite mycket och ibland lite provocerande.
Jag undrar om det var något med min pappa att göra att min dejt inte har hört av sig? Att det var något som blev tokigt där?
Eller beror det bara på att han inte är intressrad utav mig?
Kram

63 Pia:

skriven

Hur bokar man tid med dig?

Svar: Maila mig på: [email protected] så mailar jag info tillbaka till dej...
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: