Är du popoulär på jobb ??

Du blir populär på jobbet om du  beter dig som man SKA bete sig.. oavsett man är på jobb eller nån annanstans

Visa intresse för dina medmänniskor. Håll inga monologer utan lyssna. Om du lyssnar till folk omkring  dig så  inser du vad som är viktigt för dem och  du  kan bemöta dem på ett bra sätt.

 

Hjälp till när du kan och tänk inte i termer som handlar om att du ska sköta dej själv och skita i andra. Det får du ingen vinst på

 

Ha fokus på den du pratar med. Var närvarande.

Ett stort nono är att snacka skit.  Den som pratar skit med dig om någon annan – pratar skit om dig när du lämnar rummet och en  skitsnackare vill ingen ha att göra med.

Beröm  dina medarbetare  när de gör något bra -  och bli inte avis för att de kanske är bättre på det här än du själv är

Gnäll aldrig. Ingen gillar en gnällröv.

 

Var en positiv kraft för då drar du människor till dig. Tänk lösningsfokuserat och häng inte upp dig på problem.

Var generös, ta med en kaka till jobbet nån gång ibland.

Fråga om råd, alla vill vara den som blir tillfrågad och det mår man bra av.

Fjäska inte och spring inte till chefen och skvallra såvida det inte verkligen är allvarligt. Välj dina krig.

 

 

Det är faktiskt inte så svår att höja sin egen status

Som sagt, jag är fortfarande på Ullared och kommer hem sent i eftermiddag. 

Hrm.. det här har jag ju skrivit i förväg så jag antar att  jag just  nu är rätt shoppingtrött och   kanske drabbad av  en släng av "dagen efter" också !

Det hör till !! Det är tufft o shoppa & roa sej !

 

  Jag kan inte besvara några frågor idag. Men i morgon kan jag !

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Så sant så. O på nuvarande jobb är jag otroligt poppis, jobbar ensam ;D... Nä, skojar bara, det är väl klart man vill vara trevlig, för det mesta i alla fall. Sen gäller det att minimera kontakten med dom som inte är ens typer. Kunna ha att göra med, visst, men annars får dom vara..

Shoppingtrött, redan? Jo det tar på, spec om man som du shoppar i flera dagar Es. Du får glädja dig med att du gjort bra fynd o haft det trevligt med ryska systern. Snart är du hemma igen o behöver inte shoppa, du ska ju förbereda dig inför den kommande resan :).

Kör försiktigt idag..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 Helen:

skriven

Ligger mycket i det du skriver. Men man skall kanske våga säga till om man blir utnyttjad. Ja allt är en gränsgång.

Själv har jag en oro i kroppen idag, som jag försöker putta åt sidan. Gör ju inte saker bättre

Hoppas du fann det du sökte på Ge-Kås. Ta det lugnt på vägen hem, här är nog glashalt

3 Kurt:

skriven

Hejsan.Jag tycker att jag behövs överallt på jobbet.kommer jag att få ett nytt jobb eller en ny tjänst på samma jobb. Önskar ett svar hälsn Kurt

4 Rebecca:

skriven

Många som snackar skit i lunchrummet på mitt jobb. Jag gillar inte att prata illa om npgon överhuvudtaget så jag sitter bara tyst då och deltar inte i samtalet. Men blir lite olustigt. Önskar folk kunde tala bra om varandra istället 😊

5 Anna.L:

skriven

Hej! Ja, jag håller med.
Ser du vad I.N tycker om mig, han skickade en vänförfrågan på fb från ingenstans?? Blir det kontakt irl framöver..

Undrar även hur min bal upplevels kommer bli, går jag med min tänkta partner F även fast vi inte pratat på länge. Osäker vad han känner. Eller blir det annan partner?

Kram :)

6 KristinaF:

skriven

Hej!

Gick på dejt med en kille i fredags.. Är det rätt eller borde jag glömma honom? Han känns inte så intresserad..

7 Helena Ir:

skriven

Tror jag var rätt schysst mot folk,när jag jobbade..många gånger faktiskt lite extra mot de som blev illa behandlade..

Undrar en sak..Esmaralda har varit bortrest..och skrivit att hon åter svarar på frågor,på måndag,när hon är tillbaka..läser ni det, som ställer frågor ändå? Eller chansar på att Ulla Bella sekreterare svarar istället? :):)


Kram :)

8 Anna.L:

skriven

Oj, såg nu att du inte besvarar frågor idag, ursäkta. Missade helt enkelt att läsa det sista. Men måste säga att jag uppskattar dina inlägg och att besöka bloggen emellanåt. Massor med kramar, du får ha en trevlig dag på Ullared! :)

9 Madeleine:

skriven

Har Emil dåligt samvete för de hårda ord han skrev? Kommer han säga förlåt någongång?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: