Dagens gästbloggare....

Dagens gästbloggare är: Lindis

 

Jag är orolig för det som jag inte kan se eller förstå och jag har ett stort kontrollbehov.

Min bror fick seans av dig Ez och vart mycket nöjd med den.

Du hade nämnt mig också i seansen och  mycket riktigt påpekat att hans syster  var alldeles för rädd och vågade för lite. Att jag satte käppar i hjulen för mig själv genom att vänta på allting passivt för länge. 

 Innan dess har jag inte vågat beställa spådom. 

Det har säkert med kontrollbehovet att göra.

Men när min bror berättade vad Ez sagt så kände jag att nu måste jag ändå. 

 

 

Jag var nervös när jag skrev och nervös när min seans kom.

Jag tänkte att jag kan bara trycka och radera den så finns den inte mer.  Men jag öppnade den och på dom första raderna stod att läsa om denna nervositet och min oro för  seansen och att jag inte alls behövde hysa denna oro.

Då vågade jag läsa vidare.

  Ez ringade in min personlighet exakt och jag fick en åthutning också  att det är på tiden jag gör något åt mitt liv annars kommer jag en dag som äldre att sitta där och ångra allt jag inte gjorde.

Och det var en ångest i sig för dig,  en ångest som handlade om att få ångest för just detta. 

 

Jag följde Ez instruktioner och gjorde en lista på sådant jag  innerst inne ville göra men inte vågat. 

Jag kan nu säga att jag är 41 år och har kommit till punkt nummer fem på  listan som handlar om att jag vill bli mamma. Det är min livsdröm att ha barn.

Med tanke på min ålder och mitt liv som singel blev det inga barn.

Nu tänkte jag att det kanske ändå finns en möjlighet så  efter rejäla funderingar genomgick  jag insemination.  För sju  månader sedan gjorde jag fjärde försöket och det blev lyckat.

 

Nu är jag  gravid och graviditeten har gett mig ny styrka.  

Nu kämpar jag inte bara för mig själv utan för mitt kommande barn också. 

Jag har köpt huset som jag drömt om.  Det var en av mina punkter på listan.

Någon kärlek finns inte i mitt liv och som Ez skrev så skulle det dröja lång tid innan jag mötte en man som jag skulle leva med som särbo.  Detta är ingenting som oroar mig det minsta. 

Det får komma när det kommer.

Just nu är jag bara så glad och lycklig.

 

Jag vill säga till er alla som väntar på att mirakel ska ske, att dom sker inte.

Man måste själv ta tag i sitt liv och skapa det man vill ha. Och då ska man satsa på sådant där man själv kan påverka och inte sitta passivt och vänta på ett tex kärleken ska komma.

 

Ja, det var vad jag ville säga.

Jag väntar en dotter, hon är frisk och allt ser bra ut så här långt.

Tack snälla Ez för dina spådomar genom åren och för allt stöd jag fått genom dem

Kram till er alla bloggläsare. Det är så roligt att läsa bloggen och att läsa era olika kommentarer.

Kram från Lindis

1 Linda N:

skriven

Heja Lindis! Så kul att läsa ditt blogginlägg. Och visst händer mirakel, men ibland behöver ödet en handfast knuff i rätt riktning. Lycka till med din efterlängtade dotter och allt annat kul som dyker upp framöver! 💕💖

2 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå så roligt att läsa och jag önskar dig Lindis allt gott i livet och stort lycka till;)
Tror också det är så att man själv många gånger är den största klossen för att få till förändring eller få saker att hända. Jag har velat resa och åka till solen men min man har haft tusen anledningar till att inte åka. Jag är snart 40 och kan ju faktiskt ta tag i det själv så nu är både London och Mallorca inbokat och det känns så härligt. Dels för att det äntligen ska resas men främst för att jag vågat ta tag i det och förverkligar det jag vill;)

Kram❤

Svar: Exakt... man ska inte ge någon annan makten att bestämma över ens liv.. är man vuxen så får man själv ta rodret... ha så trevligt på dina resor.. kram :)
Esmaralda

3 Ullegull:

skriven

Grattis till graviditeten, Lindis!

Har smått panik över att vara kvar på nuvarande arbete. Vill bara därifrån! En kollega beter sig illa men av någon outgrundlig anledning får han hållas. Anar att cheferna inte vågar sätta ner foten.
Söker andra arbeten men får inte napp, ser du någonting om detta? När och var? Något jag ska förändra?

4 Solen:

skriven

Hej Lindis! Vad härligt och vad modig du är som har tagit stegen ut i det okända och ser till att det du vill ska hända händer.. Och så spännande att du ska få en dotter!
Grattis och lycka till med henne och din lista.
Esmaralda ser du om det ligger något jobb-byte runt hörnet...eller kommer det att dröja ett tag till?

Svar: Det dröjer lite.. inte så länge och jag ser ju ett nytt jobb som du kommer trivas med.. kram :)
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Åh Lindis! Vad roligt att höra att du ska bli mamma till en dotter ❤️
Jag antar att det är behagligt med detta trygga lugn du känner nu, att du väntar in men agerar när det är läge.
Jag är inte passiv men mitt bristande tålamod stressar mig och för mig till situationer som är obekväma för mig. Jag tror det är lite samma känsla i oss trots våra olikheter.

Es, den vackra,unga och starka mannen ska till Rom idag. Jättetrist tycker jag, men vi hade det mysigt igår...
Ser du nåt om honom och mig- kanske inte soulmate men sällskap for now?
Kom hem sent igår. Hittade en cigarillfimp utanför min dörr och någon hade ryckt i dörren (hängt upp sig). J. Bör jag akta mig? Kommer han skada mig eller K?

Kram

Svar: Han är ju inte din soulmate men lite trevligheter kan det bli.... jag ser inte att du kommer till skada... men ett visst obehag kan det bli.. kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Grattis Lindid till din kommande bebis o till allt du vågat satsa på att göra! Tänk så mycket glädje man kan ha av en seans :). Önskar dig lycka till i fortsättningen också!

Gårdagens möte gick helt okej o jag försåg mig med det köket hade att erbjuda. Fick löneförhöjning, nåja, o jag har ingen aning om hur mycket det blir då jag har timpenning. Kunde igår konstatera att inkomsterna nog gått ner rejält o min fråga till dig Es är att kommer jag i fortsättningen att kunna leva på min lön? Hur ser ekonomin ut framöver? Har förstås extra utgifter iom pt:n o privatlektionerna förstås... Nåja...

Blir o springa ärenden idag, så svetten lackar, kanske ;). En del av hemmafolket ligger ännu sjuka, men vi hoppas att de är friska om en vecka. Hoppas du också blivit frisk Es!
Kram Skorpan

Svar: Ekonomin kommer att bli lite bättre.. i alla fall på sikt.... jag är lite rosslig fortfarande men så mycket bättre.. tack :) Kram :)
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Så kan de va....
Tack för att du delar....
Love sus

8 Sus:

skriven

Hej
Så kan de va....
Tack för att du delar....
Love sus

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Du har så rätt Lindis man måste ta tag i saker om man ska få ngt att hända..
Tack Lindis för att du delar med dig och stort lycka till med bebben <3

Grattis till Livsjuristen !

Sol och bara -1 idag står bio på agendan Tårtgeneralen.
Vår bio här ute har "pensionärtider" och pensionärspriser...
90 kr och bion börjar kl 15 ...passar en fattig sjukpensionär utmärkt :-)

Kram Anki med flock

Svar: Härligt.. du får berätta om den var bra... står på min agenda också att se den filmen.. kram :)
Esmaralda

10 Sus:

skriven

Hej
Alltså....
Drömmen om ormen....
Som får massa små ormar...
Love sus

Svar: Symboliserar problem som du inte riktigt betar av och det leder till nya sekundära problem.. kram :)
Esmaralda

11 Fe:

skriven

Hej Esmaralda!
Wow stort grattis Lindis. Så himla roligt att det går bra. Det är så härlig tid.
Vad skönt att du kan känna dig nöjd utan att ha mött kärleken än.

Jag undrar Es vad du ser för mig i kärlek, du har iallafall sett lite dejter innan riktiga kärleken kommer. Men då undrar jag om det endast ser ut som dejter innan eller om du ser mig ha något mer förhållande innan riktiga kärleken kommer? Eller blir nästa mer stabila med min riktiga kärlek?
Kram


Svar: Jag ser att det kan bli så att du dejtar.. men kring detta ser jag inga detaljer... kram
Esmaralda

12 Dunegull:

skriven

Blir det fler resor tillsammans med honom?

13 AnnaK:

skriven

Hur ska jag ladda energi? Äldsta barnet har sina psykiska problem, den lilla har börjat tjorva mkt och försöker smita undan skolan, läxor mm. Försöker hålla alla och allt flytande och parera med den yngstas far för lösningen på allt för honom är att gapa och gorma och det mår båda barnen dåligt av. Utöver det ska mat, tvätt, läxhjälp mm fixas. Har ingen att lämpa över nåt på eller som kan stötta mig lite. Blir kaos i huvudet mellan varven känner jag och jag känner mig usel som förälder. Nåt tips?

Kram 😊

Svar: Döm inte dig själv så hårt... du är en jättebra förälder... och ingen är perfekt ! Det är en tung tid nu då du har mycket omkring dig men det lättar....var noga med lite egentid där du kan ladda energi... kram :)
Esmaralda

14 Mikael:

skriven

Grattis till att du övervann ångesten :)

Ångest, fobi, kontrollbehov osv. är väldigt blockerande för en...

Övervinna ångest, fobi, kontrollbehov, för att kunna utföra vardagliga eller leva ett liv, och mirakler är två skilda ting, vad man nu menar med mirakler - för mig är mirakler positiva händelser som man inte riktigt kan förklara, betydelsen mirakler kanske är något större men finns kanske mindre och större mirakler:)

Skulle det behöva till ett mirakel varenda gång man ska gå ut genom dörren är väl lite mycket begärt, visst en enstaka gång för att man ska lyckas är väl ok, livet skulle bli urbota trist om det behövdes ett mirakel när man ska ta sig ut genom dörren och det skedde ett mirakel varenda gång, istället för att man lyckades med det själv.

Har man aldrig upplevt ett mirakel, något som man inte riktigt kan förklara, så lever man nog ett väldigt inrutat och skyddat liv, ibland händer mirakler utan att man direkt märker det eller tänker på det.

Jag hade garanterat inte levt eller varit oskadd utan någon form av mirakel :)

Kram
Mikael



Svar: Exakt så.. mirakel finns.. de händer och det är en blessing !!! Kram :)
Esmaralda

15 Vv❤:

skriven

Godmorgon esmaralda 🙌❤☕☀❄

Es på två dagar har ardi inte varit online och kan han ha bytt nummer vet ej.

Es, är han på väg till mig som han sa eller vart är han?

Kram o ha en bra dag

16 Skrållann:

skriven

Hej!
En känsla kom över mig;) Ska jag jag läsa till behandlingspedagog? Har ju tänkt på socionom och socialpedagog men har lite knappa betyg för att komma in.

Kram❤

17 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Lindis...
Kärlek till dig och du har ju vågat mycket..
Att bli mamma är fantastiskt.. Det kommer att gå bra för dig och du är modig..
Du har så rätt att livet ändrar sällan på sig automatiskt.. 💕 njut av livet och gör det till en glädje.. Tycker du har gjort mycket.. Att våga leva är en konst.. Att sålla ut glädjen från det mörka är en annan konst.. Att bejaka.. Kramar.. Universum hjälper dig att finna vägar framåt.. Bara glädje.. 💕


Jag har nu kommit hem från Österrike.. Sten förkyld är jag..
Men det går över.. Det är jag säker på.. 💕
Men det är ganska uppenbart att man har många hålrum i huvudet som det kan fyllas snor i.. Det känns..
Affirmerar kärlek till cellerna och fria hål gångar.. Tack tack.. 💕

Önskar alla en fin dag med kärlek och glädje EllaBella hälsar också.. Och Saga med..

Fråga: finns det någon möjlighet? Till att pengar kommer. inrullande.. 💕 det vore bra.. 💕

Resan fick mig att inse något precis som du sa.. och jag är tacksam över det.. 💕
Att göra om någon är aldrig bra och det slutar alltid med katastrof.. Det vart så tydligt..
Att stå i sig själv och vara ärlig.. Mot sig själv och mot andra.. Jag gillar och jag vet att du inte gillar.. Men det gör inget för jag gillar dig ändå.. 💕
För att du är en ärlig och kärleksfull person
🤗😍

18 Mir:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vara en viktig person för honom? Känner han någon form av kärlek till mig?
Kram

19 åsa:

skriven

Grattis till detta stor fina steg. Bra jobbat o migt. Önskar dig lycka till. Härligt att läsa.

Hej E!

Ser du om jag kan resa till sardinien i år?
kram Åsa

Svar: Chansen är runt 75 % att det blir så.. kram
Esmaralda

20 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Träffar jag henne via mitt arbete?

21 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill ju göra en bröstoperation. Vi får se lite när det blir rätt i tiden att göra den. Men jag undrar om du tror att jag redan har gjort den när mötet med kärleken sker? Eller kommer kärleken först och bröstoperation någon gång efter?
Kram

Svar: Tveksamt, troligtvis möter du kärleken innan operationen.. kram
Esmaralda

22 Mikaela:

skriven

Hej E!

Känner mig ledsen idag. Vi har fått nytt schema och den är katastrof på jobbet. Delade turer halv helger och fredagskvällar till lediga helger eller jobba dag kväll dag på vardagar och helger som fredag kväll delad tur på lördag och dag på söndag.... det man gör är gå hem och sover i stort sett. Sen kommer lönen som är ett skönt efter man jobbat i 12 år. Dessutom orättvist fördelat hela schemat. Älskar mitt jobb men har tappat arbetsglädjen. Det ska sparas sparas pengar sen dras ner på personal som vi sen ska täcka upp och sen hjälpa andra grupper på det.

Varför satsar inte Sverige att få yrket attraktivt? Vill vi inte ge bättre vård till våra gamla ? Förlåt för min bitterhet men idag är jag ledsen.

Hur ser mitt år ut för övrigt ? Stor kram

23 Cara:

skriven

Så roligt Lindis! Tack för att du berättar! Är själv lite dålig på det. Men uppskattar verkligen att läsa om allas liv och tankar här på bloggen! Och Es svar:)

Kramar till alla!

24 hmm:

skriven

stort grattis till dottern och heja dig som tog tag i ditt liv.

det har börjat komma in en kund som är så energi sluckande, han är väldigt lurig har jag förstått, ser du om han lämnar oss i fred snart, sen undrar jag oxå vad är det han har flytt ifrån london??

25 f:

skriven

esmeralda ser du någon positiv förändring för mina syskon snart kram

26 <3:

skriven

Tack 🙏Lindis att du delar med dig.

Hej kära Es vad är det med min väninna Sandra? Är hon sur för något ? Hon slängde ur sig förut att jag gav en annan väninnas lilla dotter så mycket uppmärksamhet och presenter. Någon konstig avundsjuka med verkar hon rikta mot mig. Det höll inte med killen som hon åkte på långresa med. De gick skilda vägar som du förutspådde. Eva tror att hon kan ha lite psykiska problem. Varje gång vi gått ut med henne har det spårat ut med vin och hon blir som förbytt.
Kram

27 Helena Ir:

skriven

Kram till dig,Lindis! Och tack för att du ville dela med dig..så härligt att du väntar barn..att drömmen blir uppfylld.
Jag önskar dig all lycka på din fortsatta väg i livet..tillsammans med din dotter :)

Jag har 3 talismaner,precis som Agnes,även den äldsta,har jag..och det känns som de fortfarande har liv kvar..det pirrar när jag har dom i handen.Kanske väntar dom på något..?

Ha en bra torsdag..

Kram :)

Svar: Ja, så kan det vara att de väntar på något.. kram :)
Esmaralda

28 Linnean 🌸:

skriven

Lindis, vad härligt att läsa om din förändring efter seansen. Grattis till den kommande lilla babyn! Önskar dig all lycka på din nya stig i livet! En seans kan verkligen ge en puff i rätt riktning! 👍

Tack, för din varning i går om skogsmannens kommande mörka tid. Kände direkt att det kan bli en svår tid för honom. Har inte en aning om hur man ska bete sig när någon drabbas av en depression. Det känns olustigt! Han vet att jag finns här för honom men antar att man kanske inte ens orkar ta kontakt när man blir så nere i mörkret. Otäckt att inte veta vad som sker åxå!
Men jag måste jobba med min egen hälsa och kan väl endast tala om att...jag finns här!
Hoppas att det inte blir så illa!

Skönt att vakna till en nystädad lägenhet! Ska påskpynta lite i dag. Hoppas att snön som föll i natt försvinner snabbt! Mår MG ok nu?
Skrattade gott åt hans slakt av Ullaredskassar! Ha det fint i dag! Kram.../Linnean 🌸

29 B:

skriven

God morgon 😊 vet att du sa att jag kommer orka stanna kvar på mitt jobb så länge jag tänkt om jag bara går in för det.. men för varje dag blir det bara värre.. barn som får utbrott slår mig skriker 24/7. Har "stått ut" sen november men det finns en gräns för vad man orkar. .. :'( har du något tips på vad jag kan göra eller så? :( ♥️

30 Carina ST:

skriven

Lindis, en härligt livsbejakande blogg idag! Underbart att läsa om hur du med stöd av Ez tagit dina kliv ut i livet och lever de saker som är viktiga för dig. Inspirerande att läsa. Lycka till med lilla dottern och livet framöver!

Vill också önska Skrållan riktigt härliga resor framöver! Bra att du valt att ta tag i dina drömmar själv. Det är allt för många som är bittra över livet när de blir äldre. Och bittra på sina partners som de tycker har hindrat dem att leva. Jag blir glad när jag läser om dina steg.

Jag tror också på lite magi och mirakel i livet på liknande sätt som du Mikael. Tror att det finns och sker men det betyder inte att jag tror på att sitta och vänta på att något ska ske av sig själv. Jag tror på att agera på alla sätt man själv kan, leta möjligheter och vägar och ta stegen på alla vis man förmår. Längs vägen kanske man får lite hjälp, möjligheter som visar sig eller liknande. Och ibland sker sådant som man bara kan tänka är mirakel.

För det mesta kräver livet att man själv är aktiv och det är väl själva vitsen med att leva egentligen? Ibland skulle man önska lite mer mirakel när vägen är extra tung. Men det styr man inte själv över. Det enda man kan göra då är att försöka ta sig igenom och upp på de vis man kan. Och kanske ett mirakel också kommer längs vägen men hur som helst har man tagit sig framåt. Och ibland när man tittar bakåt så kan man se hur man växt sig starkare.

Jag gör allt jag kan nu för att ta den positiva kontrollen över mitt liv som du brukar prata om Ez. Och de saker som jag inte kan påverka försöker jag så gott jag kan acceptera. Jag känner att jag går på en bra väg nu. Känner att jag har lärt mig mycket om mig själv och vad som är viktigt för mig. Nu försöker jag göra det jag kan för min hälsa och för att leva det jag vill leva. Och visst skulle det vara härligt med mirakel som får saker att falla på plats i den riktningen men hur som helst gör jag själv allt jag kan. Och det känns bra.
Kram, Carina ST

Svar: Du är en underbar krigare.. och du kommer landa så rätt... kram :)
Esmaralda

31 Lydia💕:

skriven

Grattis Lindis underbart
Visst att ta tag i allt det gör jag men det blir aldrig som jag tänkt mig
Pratade med han igår på telefon och det var mest kall prat men inte något om att vi skulle träffas vill han inte eller kan han inte
Jag stöter på problem varje dag en del löser jag men en del lägger jag åt sidan
Ska ha min hund påsk veckan efter en lång tid som hon har varit borta vet inte hur det ska gå eftersom jag jobbar långa dagar
Lydia💕

32 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Inte för det är synd om mig så, men jag står mest själv på jobbet och är själv hemma eftersom jag inte lever i en relation.
Det funkar men, ser du något nytt ske här inom kärlek till våren/ sommaren runt där?
Kram

Svar: Ja något nytt sker.. i alla fall i vänskap och en flirt som kan ske när som helst.. kram :)
Esmaralda

33 Robin:

skriven

Hej,
jag fick kontakt med en tjej via dejtingappen tinder för ett par veckor sedan. Hon var väldigt pratsam och frågade snabbt om mitt nummer och jag tyckte vi fick bra kontakt, och gillade hennes bilder. Vi bestämde oss för att träffas helgen som gick nu. Men dagen vi skulle träffas skickar hon ett meddelande om att hon ska träna med sin bror istället, men att vi kanske kan ses någon gång. Jag blev lite besviken och ganska överraskad. Men jag skrev och frågade om vi skulle ta det nästa helg då. Men det svarade hon aldrig på, och jag har inte hört någonting från henne sedan dess. Vad hände här? Är hon inte intresserad längre, innan hon ens träffat mig? Har något hänt?

Svar: Nej det verkar inte som om hon är intresserad längre... hon förhastade sig nog när hon ville träffas.. kram :)
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Stort grattis till dina framgångar Lindis och vilken tur att du beställde en seans! All lycka till dig och din dotter! Stor kram

35 Orolig:

skriven

Hej!
Jag funderar på en Dermapen behandling för att få bättre hy och ta bort acne ärr. Men vågar jag?? TÄNK OM DET MISSLYCKAS och förstör min hy istället.

Kram

36 F:

skriven



esmeralda ser du någon positiv förändring för mina syskon snart kram

37 Anonym denna gång:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill vara anonym den här gången. Jag hade ett one night stand för ett tag sedan och jag är ju den oroliga typen. Jag ska göra ett test för klamydia könssjukdom. Jag har inga misstankar just nu men jag vill vara på den säkra sidan. Men det finns ju massor utav olika könssjukdomar.
Tror du det finns risk att jag blev smittad utav något?
Kram

38 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det Riktiga kärleken ut att dröja lite längre än till våren och sommaren? kram

39 Gemini:

skriven

Mirakel har jag upplevt när jag varit på randen att ge upp! Å det är jag så tacksam över. Så mirakel sker. Universum ger en det man är redo för å inte det man vill ha.

Jag kan också tänka mig att insiminiera mig om jag inte hittar den rätte. Men det har du spått att jag kommer att göra ez hitta den rätte å bilds familj. Stämmer det fortfarande?
Kram.

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag kommer att jobba kvar på det här jobbet länge till? Ser jag ut att ha mött kärleken under tiden jag jobbar här?
Kram

41 G.S.H:

skriven

Hej Es!

Nu börjar jag känna mig lite orolig över att jag ej skall få något sommarjobb, har lagt undan min kräsenhet och sökt precis allt. Blev lite ledsen när jag inte fick det jobbet jag ville inom ekonomiskt bistånd.. det fick mig att fundera på varför jag var passande för tjänsten, då jag uppfyllde allt de sökte...

Kram

42 ThereseC:

skriven

Hej Linda!
Vad glad jag blev av din gästblogg. Vad modig du är som gör sånt du är rädd för 💪. Och vilken bra idé att skaffa barn på egen hand när du längtade så mycket 👍.

Kram ThereseC

43 Louise:

skriven

Ska snart hoppa in i duschen för att sen gå på intervju. jag hoppas att jag får detta jobbet i alla fall för jag vill så gärna ha det.
Har i alla fall satt upp mig att jobba hela påsken utom måndag. De stora barnen är bara hemma den dagen då de åker till Polen på tisdag med farmor och farfar och kommer hem på fredagen efter påsk.
Blir skönt för dem men det blir sista gången på ett tag de åker till Polen.
Izabella går på fritids hela påsken.
Idag är hon hemma då hon hade ont i magen imorse.

Är detta jobbet jag ska på intervju för jobbet med stort J eller blir jag kvar i vikariebanken länge till?

Nej får nog skriva ner referenser och hoppa in i duschen.

Ha en fin torsdag och tacksam för svar.

44 Gunilla i Oxd :

skriven

Så härligt Lindis 💕🌷💕
All lycka till dig och lilla dottern💕🌷💕

Bamsekram från Gunilla i Oxd

45 Bumble bee:

skriven

Lindis: Vad bra att du tog tag i allt och jag önskar dig all lycka 💜 lycka till med din efterlängtade dotter!

Es: Jag undrar lite nyfiket gällande A på min praktikplats. Ser ibland i ögonvrån att han tittar på mig och tittar jag lite åt hans håll fast jag inte tittar på honom så vänder han bort blicken samt ibland när han tittar på mig möts våra blickar men han tittar snabbt åt ett annat håll. Vet inte ens om det är jag som inbillar mig eller att jag kanske överdriver. Själv är jag inte intresserad. Är han det eller varför tittar han så? Är det hans sätt att vara?
Tusen tack i förhand! Kram 🐝

46 Bumble bee:

skriven

Lindis: Vad bra att du tog tag i allt och jag önskar dig all lycka 💜 lycka till med din efterlängtade dotter!

Es: Jag undrar lite nyfiket gällande A på min praktikplats. Ser ibland i ögonvrån att han tittar på mig och tittar jag lite åt hans håll fast jag inte tittar på honom så vänder han bort blicken samt ibland när han tittar på mig möts våra blickar men han tittar snabbt åt ett annat håll. Vet inte ens om det är jag som inbillar mig eller att jag kanske överdriver. Själv är jag inte intresserad. Är han det eller varför tittar han så? Är det hans sätt att vara?
Tusen tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Jo intresse finns från hans sida... jag ser dock inte hur pass seriöst det är.. kram
Esmaralda

47 Misstjejen:

skriven

Hej

Gör jag lite bra att uppmuntra henne i mejla till "på något sätta" av föreläsning för det kan blir något av det?

Jag håller med om vad du skriva i inlägg för man ska inte vänta på något/någon ska kommer utan igång själv och tar egen ansvarig också men ibland kan det var svårt att medvetenhet om någon ska kommer eller ska jag vänta... Det är bra om man igång själv då det blir en öde väl.

😊 tack

Hoppas jag gör det så bra att uppmuntra...

Är det inte lite för mycket eller är det Okej?

48 Milla:

skriven

SÅ roligt att höra om dessa seanser. Blir det mycket du får till dig varje gång, många sidor?
Jag undrar vilket jobb jag ska ta i höst, alltså resursjobbet i en klass som redan är klart eller ska jag söka lärarjobbet i klass 1? Vet inte vilket som blir bäst och om jag orkar o kan.

Svar: Eftersom du känner dig osäker på din ork bör du börja som resurs... sedan kan du ta dina steg vidare-- en seans blir som regel 3-4 sidor !! Kram
Esmaralda

49 Månflickan:

skriven

Hej alla på bloggen!

Jag vill här lämna en VARNING, gällande ett oseriöst företag som söker upp äldre personer via telefon.

Företaget heter Indygo Care Scandinavia AB, och säger sig erbjuda "Rådgivningstjänster till privatpersoner".

Min mamma har blivit drabbad och fick igår ett sk välkomstbrev, och idag dök fakturan på 513 kr upp!! Problemet är bara att hon har inte tackat ja till deras tjänster, varken på telefon eller via internet. Så nu måste jag agera, för företaget skickar påminnelse direkt, dvs med postgångens fördröjning så har man 1 vecka på sig innan det blir inkasso.

Svarta själar är vad dessa bedragare har, men karma slår tillbaka, var så säkra!

Vill varna för detta bolag, så att ni är uppmärksamma för de äldre i er omgivning, så att ingen blir lurad.

Svar: Tack för att du delar med dig och jag hoppas alla sprider detta !!Kram
Esmaralda

50 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Min syster fick reda på att hon hade en systa på levern😳
Tror du det kommer gå bra för henne!'? Kram 🙂

51 Smulan:

skriven

Grattis Lindis. Lycka till med bebisen.

En liten fråga kommer det att räcka för barnet med det stödet som erbjuds eller kommer det att behövas mera?

52 munk:

skriven

Hej Ez! Hade En sån märklig dröm. Dels i att jag kunde komma ihåg att jag drömt alls när jag vaknade vilket är ganska ovanligt för mig då. Sedan själva handlingen som utspelades var märklig. Betyder drömmen något som att tex personen i drömmen vill höra av sig o kanske träffas irl :) eller är det bara locket på, att gå vidare så att säga?

Svar: Drömmen var inte så tydligt med den information du kanske tror.. istället har den en annan mening som du kommer underfund med när du befinner dig i en situation.. skriv ner drömmer så den inte bleknar för mycket... kram
Esmaralda

53 <3:

skriven

Tack 🙏Lindis att du delar med dig.

Hej kära Es vad är det med min väninna Sandra? Är hon sur för något ? Hon slängde ur sig förut att jag gav en annan väninnas lilla dotter så mycket uppmärksamhet och presenter. Någon konstig avundsjuka med verkar hon rikta mot mig. Det höll inte med killen som hon åkte på långresa med. De gick skilda vägar som du förutspådde. Eva tror att hon kan ha lite psykiska problem. Varje gång vi gått ut med henne har det spårat ut med vin och hon blir som förbytt.
Kram

Svar: Ja, hon mår inte så bra.. kram
Esmaralda

54 M:

skriven

Hej

Är han en ful fisk eller ärlig mot mig ?
Han har gjort lite fula saker bakom min rygg tidigare och det sitter kvar.
Även mot tidigare tjejjer.

Behöver jag vara orolig, har ibland en olustkänsla om att det finns "nått".

Han säger att han är ärlig, men det är ju lätt o säga.

Kram
M

Svar: Du får välja om du ska lita på honom eller inte... antingen eller... annars sliter det bara på dig och du ska finna frid i det beslut du fattar.. kram
Esmaralda

55 Annelie:

skriven

Hej,

Kommer vi nånsin få veta vad som hänt Madeleine McCann?
Lever hon?

Svar: Det känns inte som om hon lever nej... en dag tror jag vi får veta.. kram
Esmaralda

56 55:

skriven

Hur kommer det att gå för mitt ex. Livet är jobbigt nu. Vad fint att läsa dagens blogg

57 55:

skriven

Hur kommer det att gå för mitt ex. Livet är jobbigt nu. Vad fint att läsa dagens blogg

58 PiaS:

skriven

Hej Lindis och Es,

Grattis till barn och att bli förälder. Livet kommer inte vara sig likt mer :).

Visst finns mirakel och under :) men kan ibland behöva en knuff och handling. Miraklet kan vara att man äntligen får modet att våga och tar språnget som Kirkegaard säger.

Själv kämpar jag på men hoppas också på hjälp och att lite mirakel ska komma min väg :)

Kram PiaS

Svar: Ja, du kämpar då inte förgäves.. kram :)
Esmaralda

59 Hoppet kvar:

skriven

Grattis Lindid, bra jobbat, önskar dig all lycka framöver

Es kommer det en ljusning för mig,det känns bara hopplöst allting!kram

Svar: Ja ha hoppet kvar.. ljusningen kommer.. kram
Esmaralda

60 Erika:

skriven

Hej! Jag känner mig orolig och som att något obehagligt kommer att inträffa. Ser du om något kommer att hända?

61 Virrhönan:

skriven

Vilken härlig läsning Lindis, stort lycka till med din bebis. Det är alldeles för lätt att fastna i ångesträsket och det krävs en stor skopa mod att ta sej ur.
Hoppla hoppla, träffade min snygging med en kvinna i hans sällskap, hon gav mej en blick som kunde döda och jag blev bara full i skratt, är det nåt där för samtidigt tittade han mej djupt i ögonen. Hon var nog alldeles för ung. Kommer vår attraktion till varann bestå ett tag till? Hoppas på en liten minidejt snart, kan det bli så tro?
Kram

Svar: Jodå nog består attraktionen ett tag till... kram
Esmaralda

62 Rädd:

skriven

Hej E!

Usch vilken dag, ser du om det kommer fortsätta med problem? Är folk sura på mig? Tror de att jag inte skulle klara jobbet? Gjorde jag rätt som flaggade att jag inte trodde på projektet när jag hade så lite tid. Ge mig lite ljus i mörkret.

Kram och kärlek.

63 Skorpan:

skriven

Usch o fy, mellanbarnet berättade att någon hade kastat sig framför tåget o att huvudet hade lossnat från kroppen :x... Tur att jag inte behövde se det..
Kram Skorpan

Svar: Så hemskt... ja det hade tagit tid att repa sig om man sett sådant... kram
Esmaralda

64 Kvinnan :

skriven

Ser du mig göra mer resor i år?

Svar: ja det kan mycket bli en resa till.. kram
Esmaralda

65 Tisa:

skriven

Kommer min vän som ska flytta väldigt nära mig vara väldigt intensiv då eller blir det bra?
Det är så jobbigt att sätta gränser.

66 Mia:

skriven

Hej Es!

Min exman har så svårt att släppa taget om mig. Ser du om han kommer möta en annan kvinna framöver? Det där ekonomiska bidraget som jag sökt, kommer jag få det?

Kram

67 Anna E:

skriven

Älskar min gamla kille mig eller utnyttjar han mig bara?

68 F:

skriven

Ser du om något nytt händer mina syskon snart??

69 Hmm:

skriven

Min svåger tjatar om giftermål ser du honom gifta sig snart?

70 Milla:

skriven

Ska jag satsa på jobbet som resurs i klass eller som klasslärare i höst? Kommer jag orka o kunna som lärare...

71 Mj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om deras relation utvecklas seriöst framåt? Blir det barn tillsammans för dem? Håller relationen mer än 5 år?
Kram

72 Solo rider :

skriven

Härligt Lindis! Inspirerande läsning. Tackar för det 👍☺️

Och så en liten undran! Roar mig med singelliv. Dyker det upp något attraktivt där snart?

Kramis!


Svar: Jadå, något dyker helt klart upp.. kram
Esmaralda

73 An:

skriven

Hej Esmaralda.
Han säger så mycket. Mitt ex, som jag har barn med. Jag gillar honom. Men så har han faktiskt sagt elaka saker ibland. Som när han sa att han nya kvinna passar bättre på alla plan, vad menade han då egentlige ? Det är sådant som sätter sig på hjärnan och skadar. Vad är det som är bättre på alla plan? Sexuellt eller vad menar han när han säger så? Att jag inte var bra nog?Menar han den? Passar han så bra med henne även på längden?
Kram

Svar: Han är förälskad och då tolkar han som han gör.. kram
Esmaralda

74 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Blir ledsen och sårad över konflikt mellan mannen och min pappa. Känner att min pappa är orättvis i sin bedömning. Visst? Och löser det sig?
Tack!

75 Ii:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad spännande såg någon fråga om Madelen MaCann, men tror du föräldrarna var inblandade?

Ser jag ut att jobba kvar på nuvarande jobb länge till, Hinner jag möta kärleken under tiden jag jobbar kvar där jag är nu? Eller sker något jobbyte först?
Kram

76 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer saker lösa sig? Kommer människor förstå varför jag gjort som jag gjort?

Kram och kärlek.

Svar: Inte alla men en del förstår... saker och ting löser sig.. kram
Esmaralda

77 Elisa:

skriven

Hej!
Borde jag ännu be om ursäkt, blev han väldigt sårad?
Kram

Svar: Jag tycker nog du kan släppa det , kram :)
Esmaralda

78 Ja:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag får gissa eller försöka ”känna” in vad som hände McCans så tror jag inte heller att hon är vid liv idag. Jag tror att det var någon/några som tog henne avsiktlig. Kanske för att sälja henne, pressa på pengar, eller behålla henne. Men att de sen kanske ”ångrade” sig och att hon kanske ligger gömd och begraven någonstans. men jag tror inte hon isåfall dog någon hemsk död utan en stillsam död, hur man nu kan dö stillsamt? men jag tror inte hon blev misshandlad eller något sådant.

Es, Håller relationen mer än 5 år?
Kram

79 Cecilia:

skriven

Hej Ez! Nu bokade jag 3 nätter i Göteborg lite impulsivt genom airbnb. Kollade aldrig igenom värden och inser nu att det kanske är lurendrejare.. Blev lite orolig nu, känner du någonting kring detta? Kramar

80 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Varför beter sig min pappa så mot min man?

81 Madeleine :

skriven

Ett stort grattis till dig Lindis och roligt att höra att du tog steget och vågade.

Ha det bre och lycka till med allt.

Kramar

82 Lindis:

skriven

Tack snälla för era kommentarer det gör mig så glad. Kram och an trevlig helg önskar jag er alla.

83 Vårsolen:

skriven

Hej Es

kommer våren med något överraskande?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: