De blir så glada....

 
Nu vill jag bara säga att jag har satt ner tassen. Rejält.
Sjukskrivning är inget för mig och idag KRÄVDE jag att få jobba.
Bara se så glad den här jobbaren blev när jag dök upp istället för  min pappa inspektören !
Pappa berömmer inte allt men det gör jag !  Precis allt ! Sån är jag.
Jag har infört gosestunder på jobbet också... mys måste man ha på arbetsplatsen. Eller hur ?
I morgon ska jag till doktorn så skvallra inte för honomom att jag fuskjobbat idag. Det var ju bara en liten stund och bara på ett enda  bygge så jag tror knappt det kan räknas ens.
Pussar från MG
1 Lisa D:

skriven

Jag ska inte skvallra MG. Klart du ska jobba lite. Du gör ju alla så glada. Jag vill berätta att min talisman öppnat en dörr för mig mot ett helt nytt liv och rent handgripligen. Jag tappade den och en kvinna hitta den och tog upp den och ropade på mig. Vi skulle flyga till samma stad och som turister båda. Det blev så att vi träffades och gick ut och hade roligt och fikade. I slutet av veckan blev vi ett par. Det är helt nytt ännu men jag är så glad. Jag är så tacksam för min talisman. När kommer en ny omgång ? Jag vill pensionera denna och få en ny uppladdad. Denna har hjälpt mig med annat också. Kramar från Lisa

Svar: Underbart !! Senare i vår kommer jag nog att ta mig an en ny kull.. och då meddelar jag här via bloggen. Leve kärleken & kram :)
Esmaralda

2 Nattis:

skriven

Hej Esmaralda.
Duktiga fina Mg så glad att du fick göra lite roligt och jobba igen.
Du är en flitig hund som vill vara med och inte ligga och vara sjukskriver!!
Puss puss

Esmaralda, Möter jag troligtvis den man som jag går in i en seriös relation med under året? Eller inte förrän nästa år?
Kram

Svar: MG pussar tillbaka !! Det kan ske i år men det kan dröja.. omöjligt att säga exakt när det sker.. kram :)
Esmaralda

3 Mikael:

skriven

MG helt rätt, jobba och promenad.

du är precis som mig, jobba gör en gladare och man blir fortare frisk när man har ett kul jobb.

Kram
Mikael

Svar: Japp säger MG.. utan jobb är det bra trist.... kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Tiger som muten om att du har jobbat MG, förutom om nån mutar mig med choklad o kakor o mycket fylligt rött vin o champagne ; D. Klart du behöver jobba lite, sjukskrivning är inga roligt, håller såå med dig! O i mirgon får du nog lov att återgå till inspektörsjobbet, håller tummarna!!

Tror sjutton i att jag varit packåsna i mitt förra liv o detta bärande tar nog aldrig slut, mat mat mat.. Eller kommer jag snart att komma till min korsning, innan sommaren, då jag ska göra mina val? Har ju konstaterat att nuvarande pisition inte tar mig vidare... Behöver variation, blir trist annars ;).

Nähä, bara att fortsätta med kokandet..
Trevlig kväll!
Kram Skorpan

Svar: Ja, valet kommer... koka på och rätt som det är så händer något.. du fattar ett beslut.. kram :)
Esmaralda

5 Matilda:

skriven

Bra att du satte ner tassen Mg!
The byggshow must go on.

Blev så glad av att läsa din kommentar "Lisa D".
Grattis till er två 💞

Esmaralda! Chansen till en träff irl med Isak, finns den? Känns som det kan finnas attraktion mellan oss, eller vad tror du.

Stor peppkram inför doktorsbesöket!

6 Helena Ir:

skriven

Heja dig Mannabonne! Bra luktsinne lönar sig alltid :)
Men ta det varligt!

Kram :)

Svar: Japp, säger han.. han tar det så försiktigt.. kram :)
Esmaralda

7 Utlandsarbete :

skriven

Du som peppat till att jag ska söka mig utomlands: Nu är praktikansökan påbörjad! 👏😁

Vad tror du om chanserna att få åka med just denna organisation? Fick en så bra magkänsla av dem. Kram!

Svar: Jag tror det kan bli riktigt bra.. vad roligt :) Vi hoppas på en gästblogg så småningom.. kram :)
Esmaralda

8 Tisa:

skriven

Hej Es!

Jag har varit frisk från min ätstörning i fem år. Visst har jag haft ätstörningstankar men jag har lyckats vända och bara sett dom som tankar. Nu är kroppsångesten och tankarna extremt starka, ångesten har tagit över på små saker, min hjärna är verkligen knäpp och detta kommer av dåligt mående. Borde jag söka hjälp eller klarar jag detta?

Svar: Ge dig själv lite tid.. du kan fortfarande vända tankarna.. men känner du att drar åt fel håll.. sök hjälp direkt.. lycka till kram !!
Esmaralda

9 Browallia:

skriven

Åh, vad busigt av dig MG att fuskjobba dagen innan du ska till doktorn, jag lovar att inte skvallra. Håller mina tummar för dig i morgon! Pussar i retur.

Svar: Han pussar tillbaka :)
Esmaralda

10 Mam:

skriven

Hej Esmaralda
Jag och pappan flyttade ju isär när sonen var väldigt liten och jag tog störta ansvaret eftersom vi bodde så långt ifrån. Jag märker ibland att han inte riktigt är insatt i hur det är att ha barn. Det tar ju mycket tid och man lever på ett speciellt vis. Du har ju sett att han kommer att få fler barn. Ser det då ut som att han kommer förstå vad det innebär? Kommer han att tänka tillbaka på mig då o förstå mig mer?
Kram

11 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Längtar så efter nytt..
Allt..
Kram Skorpan

12 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Om det dröjer innan jag möter någon som det känns sådär rätt med på en gång hur länge kan det dröja då som det bör isåfall?
Kram

13 Lillis:

skriven

Så duktig du du är fina Mg:) Alla arbetsplatser borde ha en liten Mg så mysigt och trevligt det skulle vara då<33

Ps:Ser du mig flytta detta året eller blir jag kvar i denna staden länge till?kram:)

Svar: Tack säger MG... och jag säger att det blir en flytt för dig och det ser inte ut att dröja så länge.. snart tar du tag i det på allvar.. kram
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Lovar att inte skvallra! :) Och lycka till i morgon på återbesöket. Puss!

Svar: Tack säger både jag och MG... kram :)
Esmaralda

15 Sus:

skriven

Hej
Jobba är kul....
Om man gör något meningsfullt...
Hur länge blir jag på mitt jobb?
Love sus

Svar: Ytterligare en tid men det kommer ett arbetsbyte och det ser ut att bli bra.. kram
Esmaralda

16 Deppad:

skriven

Hej!

Ja, man mår bra av att ha ett jobb. Jag har inget jobb och mår absolut inte bra. Kommer jag någonsin att må bra igen med jobb och hyfsad inkomst???

Kram

Svar: Ja absolut, den tiden kommer.. ge inte upp... fortsätt sök.. det kommer lyckas.. kram
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Härligt MG att du jobbar lite ,det finns ju ngt som heter provjobba efter sjukfrånvaro ;-)

LisaD Grattis ! Va roligt att din talisman hjälpt dig .Min har gått i bitar...har bara en halv kvar som får ligga bredvid min uggla i sten...undrar om hon tappat all kraft ?

Kram Anki med flock

Svar: Har du bara en halv så tyvärr.. det känns som om kraften inte längre finns.. kram :)
Esmaralda

18 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag vet verkligen inte vad jag vill jobbmässigt. Ska jag söka tjänsten som är ute på arbetsplatsen? Någon stans känner jag att jag inte ska vara där men fattar inte var jag ska vara? Ser du något som kan vägleda mig.

Kram och kärlek.

Svar: Tänk utveckling och glädje.. då spårar du rätt.. kram
Esmaralda

19 Rädd:

skriven

Hej E!

Okej, utveckling och glädje... så svårt! Ser du om jag kommer vara kvar på arbetsplatsen jag är idag? Känns som det är för bra ställe att ta sig ifrån men känns inte helt rätt i magen.

Kram och kärlek.

20 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Den här jobbiga perioden jag varit i ett tag och som fortfarande pågår ser den ut att hålla i sig ett tag till?
Kram

21 Mini:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han pratat med sina föräldrar nu? Berättat situationen och vet dem nu hur de ligger till?
Kram

22 Linda N:

skriven

Älskade MG! Klart du ska fuskjobba lite, håll själen glad så följer kroppen efter.

23 Lillis:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

24 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
MG.. Ta det försiktigt så att du blir frisk.. Och stark.. Det där med gosestunder på jobbet låter som en god idé.. Det borde alla arbetsplatser införa.. Tror att taktil beröring gör alla levande både tvåbeningar och fyrfotingar magiska underverk.. Harmoniska och glada..

Det är ett mörker runt omkring mig.. Sarkasm hånfullt och blickar som skulle kunna döda..
Vad gör man då?? Jo det är dax att dra.. Måste ta mig härifrån.. Känner mig instängd.. Jag vågar inte vara ärlig längre.. Ilskan är som förlamande.. Jag gör inget fel vill bara bli bättre i min balans och i min rehabilitering.. Men orkar inte ta strid.. Kärleken når inte fram.. Det finns inget tillfälle att prata.. Denna sarkasm och elaka attityd är kompakt.. Måste flytta nu.. 💕
Kärlek till livet är min drivkraft och kärlek till vardagen min levnadsfilosofi..
Så nu måste jag ju hämta kraft.. Tänkte gå ut i naturen och njuta.. Och komma hem modig stark och beslutskraftig.. 💕
EllaBella och jag hälsar till alla på bloggen och extra glada hälsningar har till MG.. 💕

Svar: Ja, du gör rätt i att flytta... och det känns viktigt och som något du ska prioritera !! Kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: