Gnällig...

.
 
 
Jaha, då var det dags igen... snorig & febrig... gnällig & hängig !
 
Alla har varit sjuka runt mej så jag antar att det var väntat att det
nu skulle  bli min tur !
 
Och i det här tillståndet kan jag inte krysta fram nåt vettigt att skriva så
jag säger bara.... ha en go söndag... och håll er ifrån alla smittor !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
 

 

1 Rosa:

skriven

Hej!
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Jag undrar om han kommer berätta ärligt för mig hur det ligger till och vad han känner?
Kram

Svar: Tack ! 100% ärlighet kan du nog inte räkna med.. kram
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Har haft min förkylning redan, hoppas jag! Fortfarande snuvig men det hoppas jag går över snart.

Här skiner solen in genom gardinerna. Hur härligt är inte det! Synd att det fortfarande är kallt. Men snart kommer nog våren. Längtar.

Krya på dig!

Kram!

Svar: Ja snart kommer våren... redan om två veckor för mig... i Dubrovnik... hoppas jag :) kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Krya på dig älskade Es. Du får ta en lugn söndag så gott du kan. Dricka varmt te med honung och en liten stärkande whiskey. MG vill säkert mysa extra mycket med dig i sängen. Ligger och tänker om det är våffeldagen idag...
Det var nog rätt att inte följa med på resan. Även om det känns lite trist just nu. Bored like hell.
Vad ser du kring Mikael? Kommer han fråga igen och vi får chansen att dejta ? Ser du han i mitt liv framöver. Min kompis Malin tyckte jag skulle avvakta och låta han dra sitt move men ändå svara om han hör av sig.
Var det just nu i livet. Han skrev att jag borde tagit risken till ett äventyr.
Är inte kär i honom. Men intresserad. Han känns som den första vettiga killen på länge och att det var någon mening att han hörde av sig efter 11 år.
Kram
💖💖💖

Svar: Tack ska du ha ! Han är inte rätt för dig så häng inte upp dig på honom.. kram :)
Esmaralda

4 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Din stackare inte roligt att vara sjuk...du får kura ihop under filten med MG och titta serier o film.Dricka mycket te med ingefära och citron Bara vara och låta kroppen "ta hand om det"

Skickar stor krya på dig kram fylld med healing

Kram Anki med flock

Svar: Tack ska du, så snällt.. kram :)
Esmaralda

5 Camilla:

skriven

Krya nu på dig! KRAM

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

6 Smulan..:

skriven

Krya på dig.

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Krya på dig....
Love sus

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

8 Livsturisten:

skriven

Men nej, inte sjuk...usch krya massor och det ÄR mest synd om dig i hela världen nu då. Man får ju tycka så för att må böttre sen brukar jag tänka.
Tusen tack för svaret två inlägg bakåt. Det är exakt så jag känner...häng på o ta det coolt o se vart det här av men magen säger denna gång nåt så starkt så jag har aldrig varit med om liknande. Underbart eller vad det nu är. Jag hänger på mig själv o ser vad som sker o hoppas på riktigt bra.
Kryakramar energikramar o vanliga kramkramar till dig!

Svar: Tack... ja hua vad synd det är om mej !! kram :)
Esmaralda

9 Ht:

skriven

Hej!
Krya på dej!

Nu te veckan kommer jag få reda på om jag får tjänsten..va tror du? Får jag den?
Kram!

Svar: Möjligheten ligger på runt 70 %.. kram
Esmaralda

10 Vv❤:

skriven

Godmorgon esmaralda💗


Har inte skrivit till ardi på 2dagar nu efter den ärliga meddelande till honom som jag skrev.

Es, Är han sur på mig efter det och har han ännu inte skild sig? Kram o 🐾🐕☕🍮☀
Krya på dig☺

Svar: Jag ser inget exakt... men han känns fel för dig.. risk att du fortsätter bli besviken.. kram
Esmaralda

11 Nettan:

skriven

Krya på dig!

Svar: Tack snälla.. :)
Esmaralda

12 Cecilia:

skriven

Krya på dig Ez! Jag kan varmt rekommendera ingefära shots, bränner skönt i halsen och fylld med nyttigheter. Kramar

Svar: Tack ska du ha.. och ingefära har jag i kylen så shots blir det.. kram :)
Esmaralda

13 PiaS:

skriven

Hej Es,

Krya på dig!

Kram PiaS

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Men usch för förkylning!! Krya på dig!

Jag är orolig för mitt ben som fortfarande är svullet efter operationen i Juni. Jag har ju fått rejäla nervskador men enligt kirurgen så skall inte det orsaka svullnad. Ibland kan nätet som de satt in spöka men det brukar inte ge dessa symtom. I värsta fall måste de gå in och kolla men jag orkar inte opereras igen! Jag ska ju vara inne på den positiva vägen i mitt liv nu. Kram

Svar: Kolla dig i alla fall...känns bäst tycker jag.. kram :)
Esmaralda

15 W:

skriven

Krya på dig!

Kram till den som vill

Svar: Tack o kram tillbax :)
Esmaralda

16 Frida:

skriven

Krya på dig ❤ jag är också förkyld. ... ingen höjdare....

💛💜💛kram

Svar: Tack o krya du på dej du också.... det suger .... kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Eländes baciller..ta hand om dig..vila..krya på dig!

Jag såg filmen igår,Solsidan..den var bra!
Det tyckte snubben bredvid mig också..han skrattade högt hela tiden,nästan hoppade i stolen..så även jag påverkades..
Det är ju inte så att man säger åt någon att vara tyst,han skrattade.. Men undrar om han inte "rökt på före"..han såg nog allt i andra dimensioner,än vad jag gjorde..Jag erkänner,till slut så hoppades jag att han skulle sätta sin egen saliv i halsen och tystna! Film är inte alltid bäst på bio,säger surkärringen :)

Idag har föreningen en föreläsning inne i Stockholm..erbjudit mig att hjälpa till..så där går det några timmar av dagen.

Kryapådigkram!

Svar: Ha ha ha... ja om den är SÅ roligt så man gapskrattar sig igenom filmen o nästan kvävs.. då får man inte missa den... men det känns som om jag är mer på ditt plan :) Kram :)
Esmaralda

18 Kicki 🌞:

skriven

Samma här! Ont i kropp å knopp 😥! Lycka är att vara frisk ❤ inser jag då jag är sjuk!

Svar: Ja exakt !! Kram
Esmaralda

19 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken vecka jag har haft! Rolig!
Det har varit full fart med filmkurs, wikifika, träning och skrivträffar. Jag har haft jättemysigt.
Idag ska jag ta det lugnt och bara softa så mycket jag kan.

Nova har upptäckt en ny sladd som utgör en alldeles särskild lockelse. Hon var med mig in på toan och eftersom jag har torrtoa så finns det en sladd bakom toan som går till toalettfläkten. För att inte Nova ska komma in bakom har jag ställt en flaska grönsåpa i vägen. Men igår städade jag och satte inte tillbaks flaskan på rätt sätt, vilket innebar att Nova lyckades välta den och klämma sig in bakom. Hon tänkte precis ta ett saftigt bett i sladden när jag ryckte bort henne. Efter det var hon som en fluga på en sockerbit. Väldigt enveten och bara skulle in bakom toan. Det hjälpte inte hur jag föste bort henne.
Så nu måste jag komma ihåg att stänga toadörren ordentligt så att inte hon smiter in olovandes för då har jag kanske snart både en fläkt och en kanin mindre.
Märkligt hur sladdar kan utgöra en sådan enorm attraktionskraft.

Kram ThereseC

Svar: Men tänk ändå.. hon vet vad hon vill den lilla kaninen :) Kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag har något samarbeta med den kvinna som jag prata med henne om föreläsare... kan det blir något av oss som samarbeta för föreläsare? Jag hoppas att hon visa intressent för det och är en fördela för det?

Hoppas att det ska finns något samarbeta mellan mig och henne om föreläsare?

Gillar hon min idé och något gång i framöver?

Tack

Svar: På något sätt kommer ni att ha med varann att göra.. men det kan dröja och blir kanske inte riktigt så som du tänker dig det nu... kram
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Äsch då, inget vidare att du blivit dmittad Es! Krya på fig, drick citronvatten o låt familjen sköta om dig :). Snart är du fit for fight igen, fast det tar ju sin tid..

Här en sjukling just nu, kanske en till på kommande. Sjuklingen höll på att skrämma slag på mig igår då hon blev helt slö o vi inte fick kontakt med henne. Det tog en stund o en del dricka o mat innan det gick över. Usch vilken hemsk känsla... Undrar om det var lågt blodsocker, flunsan eller det månatliga som ställde till det? Hemskt...

Ska tvinga mig till gymmet o om inte annat göra ett kortare program. Nu är det dåligt med ork, på alla plan o då är det väl bara att flyta med o göra det jag orkar. Väntar på bättre tider...

Stora krya på er alla kramar till alla som ligger däckade!
Kram Skorpan

Svar: Ja det känns som om blodsockret var lågt ! Starkt av dig att gå till gymmet fast inte livsandarna är på topp... kram :)
Esmaralda

22 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Krya på dig och släng ut dessa elendiga baciller..
Affirmation..
Tack för att jag mår så bra och att jag har god hälsa.. Kärlek till mina celler och att de fungerar på det bästa sätt..

Du kan ju detta men ville bara påminna lite.. Kramar 💕

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

23 Ester:

skriven

Hej!

Jag hade min pärs för några veckor sedan, inte kul.

Är det arbetsplatsen jag besökte i fredags, bollen ligger hos mig? Vill inte det ska bli fel igen.

Kram och krya på dig!

Svar: Känns lite kluvet men mest positivt.. lita på din egen magkänsla.. kram
Esmaralda

24 Pernilla:

skriven

Varför skriver du snällt till en del och elakt till en del ?

Svar: Gör jag ?? I så fall ber jag om ursäkt men jag försöker skriva vänligt och respektfullt.. kram
Esmaralda

25 Mariah:

skriven

Ez har meddelat att hon är sjuk och ändå ställer en del av er frågor. Mycket dåligt respekt. Krya på dig Ez. Kram.

26 EPM:

skriven

Krya på dig hjärtat!
Känns som om virusen bara cirkulerar runt i år. En snorig (ond) cirkel...

Hur kommer våren bli för mig? På våren känner jag mig redo för allt...

Kram

Svar: Tack.. ja det är lustigt med de här bacillerna.... när våren kommer så kommer också din tid.. du ska ut och ta för dig och leva en dröm.. kram :)
Esmaralda

27 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh herregud krya på dig!!

Es, Har inte funnit någon som jag fått den speciella känsla efter mitt ex. Jag är ute lite i svängarna,
Detta år eller nästa år BÖR jag ha träffat en kärlek då? Eller kan det dröja ännu längre?
Kram

28 Hedwig:

skriven

Krya på dig, beterschap!

Svar: Jättetack :) kram
Esmaralda

29 Tisa:

skriven

Hej Es!
Under nästan ett år har en person (Pernilla) varit väldigt viktig för mig. Hon har verkligen funnits där, stöttat, peppat, tröstat. Jag är så rädd att mista henne, men jag vet också att jag måste gå vidare. Men tror du att vi ses igen?

30 Cara:

skriven

Under den senaste tiden har jag testat bikarbonat för att basa kroppen. Är ju bra mot/för en massa saker men också förkylning. Ta en tesked uppblandat i vatten till natten så skall det göra underverk.

Krya-på-dig-kramar!

Svar: Tack :)
Esmaralda

31 AnnaK:

skriven

Krya på dig och tack för svar igår! Var lite utflippad men mycket lugnare nu 😊

Kram 😊

32 Liten C :

skriven

Å nej vad trist att du blivit sjuk 😩😢..
skickar massa krya på dig kramar och hoppas bacilluskerna försvinner fort 🙏.

En fråga , idag sårade jag verkligen P ..
kände att detta var nödvändigt 😔!
Är detta verkligen slutet , kommer vi inte ses eller höras mer?
Kram kram ❤️

Svar: Tack för hälsning.. och ja, jag har svårt att se att det blir ni.. ser ju en annan kärlek för dig dessutom.. kram :)
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Håller inte med dig Pernilla..jag tycker faktiskt tvärtemot..i både kommentarer och seanser..så svarar Es respektfullt och vänligt! MEN,man kan inte alltid förvänta sig att svaret är det man VILL! För så är inte livet..och det vore då att ljuga för sin klient. Esmaralda svarar på det hon ser..INTE det som vi vill att hon ska se!
Hoppas Pernilla att du får en bra dag och att något trevligt händer dig snart!

Kram :)

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Hur man uppfattar dina svar tror jag har att göra hur man som läsare läser dom s a s. Som liknelsen hur hin onde läser den heliga skriften, typ. Vänligt o respektfullt tycker jag att du skriver Es! O jag brukar inte lägga mig i, men nu gjorde jag det...
Kram Skorpan

Svar: Tack för det !! Kram :)
Esmaralda

35 Kristin:

skriven

Huff da!
Jeg ønsker deg en rask og god bedring
STYRKEKRAM fra Kristin

Svar: Jättetack, det värmer ! Kram :)
Esmaralda

36 Browallia:

skriven

Krya på dig hälsning från en annan sjukling. Kram

Svar: Stackars oss... krya på dej nu och ta hand om dej.. kram :)
Esmaralda

37 Skrållann:

skriven

Hej!
Neej, din stackare...då får du ha en slapp och lugn söndag så du kurerar dig.
Här är det innebandymatcher som gäller. Sonen spelar två idag och då ska det "hejas". Senast betedde sig min man så dåligt på läktaren så jag hoppas han sköter sig bättre idag. Har tänkt en del på det du skrev om magkänsla häromdagen. Min magkänsla angående vårt äktenskap är värre än någonsin nu och vi kan inte prata med varandra. Våra samtal nuförtiden slutar alltid i meningsskiljaktigheter. Tycker att mannens attityd är hård och barsk och så har det varit mot mig ett tag men nu är det mot barnen och andra människor med. Han känns så missnöjd. Jag ska ha stort kalas snart när jag fyller år och satt in annons i tidningen, men
han har inte frågat något om det
eller velat involvera sig ett dugg. Det känns konstigt och jag börjar undra om han ens vill vara med på festen?! Hur ska jag agera med allt, kommer det bli bättre eller ska jag se det som kört? Vad säger din "magkänsla"?

Kram och krya på dig❤

Svar: Vad jag saknar innebandyn !! Försök prata med honom ärlig och tydligt om hur du känner och mår.. och får du ingen normal feedback på detta, ja då verkar det vara kört.. kram :)
Esmaralda

38 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Kanske en tröst ändå att du är sjuk nu och inte när ni ska resa, kurera dej ordentligt så är du snart pigg igen. Här har olika flunsor härjat vilt omkring men jag står på bena fortfarande. Förstår inte hur jag hela tiden kan klara mej undan. Ser du om jag kommer drabbas av nåt framöver?
Kryp ner med MG och ta det så lugnt du kan. Kram🌷

Svar: Det känns som om du slipper flunsan i alla fall... och ja, jag och MG tar en mysdag.. så blir det.. kram :)
Esmaralda

39 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Snuv -och feber baciluskornas attack...inte något att hurra över, nejdå.😣

Nu ska du unna dig att ta det lugnt o bli ompysslad🌸
Lite extra pussar o kramar av MG kanske...
o din vän han lägger väl helt klart i en högre växel för att fixa o greja o hjälpa med allt som borde göras..

Sköt om dig Es och krya på dig!

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Jättetack... vännen jobbar idag och MG är hemma o pysslar om mig.. så ser arbetsfördelningen ut.. kram :)
Esmaralda

40 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan min kärlek vara från Stockholm? Eller är han från annan stad?
Krya så mycket på dig🌸
Kram

41 Zita:

skriven

Hej Esmaralda
En klyfta pressad vitlök på en tesked med lite oliv/rapsolja i tre dagar förkortar förkylningen! Stor krya på dig kram! 🌸Tror du att jag år en bra helg i Stocholm med dotter och son? 😃Vi ska hjälpa min dotter att flytta kram☀️

Svar: Tack för tips.. och ja.. lite stress kanske det blir men ändå en bra helg.. kram
Esmaralda

42 Tildis:

skriven

Krya på dig! Hoppas du blir bra snart <3

Kommer det gå bra på testerna idag? Kram

43 Chatrine:

skriven

Hua för sådana små basilusker du Ez. Jag skickar dig lite healing och hoppas att det ska hjälpa i eländet.

Finns det något som jag ska tänka på inom det närmsta?

Kram Chatrine

Svar: Jättetack !
Esmaralda

44 <3:

skriven

Tack för kram W. Kram tillbaka. Ta inte åt dig kära Es har aldrig uppfattat att du skriver elakt till någon av oss här på bloggen. Ärliga svar som man kanske inte alltid vill höra men man frågar för att få vägledning, sanning och svar. En del tjatar på jag med om samma saker. Men ibland behöver man få göra det för att inse och ta rätt väg och beslut.En del mindre trevliga kommentarer har släppts in från bloggmedlemmar inte dig tidigare.
Tack 🙏Es att du finns för oss och har din blogg. Nu får du pigga på dig till Dubrovnik resan ☀️.
Hur tar min lilla hund den nya valpen i familjen. Den är på honom hela tiden vill leka och bita som valpar gör. Han är för snäll och säger inte ifrån. Han måste uppfostra mer !Tar bort dem flera gånger så de får lite paus från varandra. Valpen verkligen följer efter och vill vara med min hund hela tiden. Är det ngt min lilla hund vill att jag ska göra bättre. Orkar han med all lek och skoj ?
Ska skicka bild på lilla sötchocken MG skulle älska honom.
💖🐾🐶

Svar: Ja MG är ju tokigt glad i valpar och kan leka länge.. men när det är nog är det nog och då säger han ifrån... väldigt snällt men tydligen med pondus i alla fall för då blir en liten vilopaus och sen är dom igång med leken igen.. kram :)
Esmaralda

45 Adad:

skriven

Krya på dig fina Es! Har själv varit väldigt sjuk men är bu på förbättringsväg..

Ser du något särskilt kring min närmaste framtid? Något att hålla utkik för ❤️

46 Rebecca:

skriven

Krya på dig!!!! :)

Är han intresserad av mig? Jag menar inte jätteintresserad, men finns det ett intresse? kram

47 Städerskan :

skriven

Hej Ezmaralda!
Jag är en 50-pluskvinna som varit singel i snart 10 år och som sökt kärleken länge. Finns den där framme, inte bara manlig sällskap utan en livskamrat?

Krya på dej!!

48 Mikael:

skriven

25,Mariah skön du är, respekt :)

Saker man gör på rutin är skönt göra ibland när man är sjuk, man glömmer för en liten stund att man är just sjuk.

Ibland verkar det som att det spelar mer eller mindre ingen roll vad man gör när man är förkyld, förkylningen lever sitt eget liv och har sin förutbestämda levnadstid och man får bara åka med, hur irriterande det än är!

Hoppas du inte fått influensan, då den fortfarande verkar hänga kvar, och kryar på dig snabbt :)

Kram
Mikael



Svar: Tack snälla :) Jag tror inte det är flunsan.... fast folk faller som furor runt mig just i denna räliga influensa... kram :)
Esmaralda

49 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag saknar verkligen en kärlek så mycket. Krama och ha någon som man känner sig kär i. Många jag har träffat på sista tiden finns inte känslan med.
Ser du om jag blir kär och den kommer vara besvarad?

Nu var jag med ett gäng kompisar i helgen och dem är ju i par många men jag är ju singel och själv. En man stötte på mig och jag följde med honom hem, jag blir ändå alltid orolig när jag följer med någon så att de andra i gänget ska döma mig, eller få en bild att jag är lösaktig, speciellt killarna i gänget. Jag vill inte få den ”stämpeln” eftersom vad jag vill är att ha något seriöst men jag ser det som en del just nu att ta mig vidare. Tror du de andra dömer mig? Speciellt killarna? Har de pratat om det?
Kram

50 Agnes:

skriven

Sekundärkränkt...betyder tydligen att någon annan tar på sig uppgiften att upplysa om att en person känner sig kränkt men inte fattar att den har blivit det...i den sekundärkränktes ögon...bra va?

Har tröttnat på allt gnäll som folk håller på med om saker som de egentligen inte har ett skit med att göra...men ändå måste påpeka om att hur fel det är...och hur kränkta de blir...

Andra har åsikter om hur folk de inte ens känner, ska se ut, för att "den kränkte" anser att "jag mår inte bra när någon random okänd gör så där, så sluta med det"...brukar i regel röra sig om hur kvinnor väljer att leva sina liv...vips så är andra kvinnor där o blir kränkta för det...

Undrar om missnöjet över sig själva ger detta fenomen...folk är för smala, hon är säkert anorektiker...folk är för feta...fan, kan inte människan banta...hon är för snygg...ger mig fan på att hon använder både botox, fillers o snart ska till plstikdoktorn....hon är "för ful"...fan, kan hon inte åtminstone göra lite botox...små bröst..."DU, har du hört talas om bröstförstoring?"...stora bröst..."Du, hört talats om bröstförminskning?"...har ett bra jobb..."Hon har säkert legat sig till DEN positionen"...har fel jobb..."Där är en som inte använde sig av kvinnlig list"...

Lite funderingar, enbart...

På sätt o vis begriper jag varför samhället är som det är...folk i allmänhet är upptagna med att finna fel på andra, så de har inte tid att leva sina egna liv...och skulle man nu inte vara så intresserad av vad andra gör, så blir man på ngt säreget sätt utstött...för det ses inte längre som normalt att vara mer intresserad av sig själv...på ett sunt sätt...nu menar jag inte den egoism som spritt sig som digerdöden bland folk...där, som sagt, det att finna fel på andra har i mina ögon att göra med den egoism som rullat in som en dimbank över folk...

Att vara så uppfylld av sig själv, gör att jakten på ett perfekt "Inner self" gör att andras liv blir intressantare än ens eget...för det gäller ju att framstå som den bästa bland de bästa...

Trevlig söndag alla!

Själv ska jag iväg o som vanligt inse att livet är förgängligt...ska hälsa på osynlige sonen på kyrkogården!

Kram!


Svar: Hoppas du hade en bra tur till kyrkogården och ett gott prat med sonen !! Han är ju inte där så ofta men när du kommit dit så håller han dig sällskap men det tror jag att du känner.. kram :)
Esmaralda

51 Alie:

skriven

Usch säger jag bara, vet precis vad du går igenom 😷🤧🤒
Jag låg själv pall i 10 dagar... nu frisk.
Krya krya krya på dig, stor varm kram 🤗

Kommer vi att få stabilitet på jobbet så småningom? Nu är det såå tufft, då många slutar och verkar ta en evighet för att få ersättare..😳 det är ju här jag tänkt stanna och utvecklas, men jag vacklar..

Svar: Tack ska du ha :) Räkna med stök på jobbet ett bra tag till... men det lugnar ner sig och blir mer som du vill ha det.. kram :)
Esmaralda

52 Ullegull:

skriven

Krya på dig!

Blev helt paff av ditt inlägg Pernilla! Har aldrig upplevt annat än respekt från Es till alla i bloggen (läser mest, skriver sällan själv). Sen tror jag det är lätt att man tolkar det som skrivs helt olika; man "hör" liksom inte betoningarna.

53 Anki:

skriven

Hej
Hemkommen efter en låång härlig promma med såå ont i hälsporren tar jag en titt i bloggen och måste skriva att Elak det finns inte på kartan Pernilla när det gäller Esmaralda !
Du måste ha missuppfattat henne ....
håller helt med det Helena Ir och Skorpis skrev

Ha en fortsatt härlig Söndag och Susanne Amalia här ska de affirmeras ...jag är bra i hälen ...

Kram Anki med flock

54 Susan:

skriven

Läser ifatt lite, passar på när jag hittar wifi, semestern e helt fantastisk även om jag oxå fick en släng av halsont o feber i början.
Resan har fått mig att inse att nästa resa ska o vill jag göra med ngn jag älskar, han finns ju så nu e det dax att vi hittar varann😇 Åker dom femte hjulet nu men det får bli ändring på det 😉
Kram o go bättring🤧

Svar: Och ändring blir det.. men njut nu av återstoden på dina resa.. kram :)
Esmaralda

55 Fanny2:

skriven

Krya på dig nu och hoppas du blir frisk snart. 💜

Glömde tacka för svar senast så tack Es. 💜 Vad synd att få bekräftat att det kan bli skitsnack, vill gärna tro motsatsen om folk...

Till "24 Pernilla":
Jag har under de åren jag har följt Es aldrig upplevt att hon svarar elakt. Det är en sak att ibland få svar man inte vill ha och en annan att vara elak. Esmaralda vill alla väl och inte ens när kommentarerna varit rent av anklagande och elaka har hon varit respektlös. Hon har mycket tålamod och överseende med att folk är väldigt olika så det känns tråkigt att du uppfattar henne så.

Kram på er alla och ha en skön söndag 💜

56 G.H:

skriven

Krya på dig fina du 🌷

Kram:)

Svar: tack snälla :)
Esmaralda

57 Mikael:

skriven

sjukdom eller olycka kan det leda till oväntad framgång, eller ett avbrott i det vardagliga som leder till något annat...

Black Sabbaths framgång beror på en olycka och ett "handikapp", sista dagen på jobbet fick gitarristen fingrarna avklippta i en maskin, han utvecklad en teknik för att kunna fortsätta spela gitarr, Black Sabbaths sound skapades och det blev en succé.

Liam Gallagher fick en hammare i huvudet - en kille kom fram och slog en hammare i skallen på han så blodet rann, det blixtrade till i huvudet, efter det blev han mer intresserad av musik och blev framgångsrik.

En bra film som jag kan rekommendera, om jag inte redan gjort det, är Molly's game, en karriär tar slut efter olycka och en annan tar vid, se inga trailers, bara se den så blir filmen än bättre :)

Krya på er alla sjuklingar, vem vet kanske nåt nytt börjar medans ni är sjuka! :)

Kram
Mikael

Svar: Där ser man hur elände kan vändas och bli en tillgång !! Mollys game lägger jag på minnet... tack för det tipset.. kram :)
Esmaralda

58 B:

skriven

☘️ Tycker du skriver snällt och fint till allihopa här i bloggen. ☘️

Varför hörde O av sig helt random efter aslång tid? (Tvillingsjäl i ett annat liv som du sa ) ♥️ kram och happy st Patricks Day i efterskott!

Svar: O kom helt enkelt att tänka på dig... kram :)
Esmaralda

59 Jo:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet inte om du svarar på frågor idag när du är sjuk.
Men du svarar ju bara om du själv vill.

Jag undrar, finns hon med i hans framtid?
Kram





Svar: Ja en tid i alla fall.. kan inte se hur länge.. kram
Esmaralda

60 Temperamentsfull blondin :

skriven

Fy sjutton så träligt.. Här har du en till som kroknat under helgen.

Utbringar en skål i ingefära, vitlök, whiskey och andra gottigheter för oss sjuka stackare!

Kram och krya ❤️

Svar: Skål tillbax säger jag :) kram
Esmaralda

61 Mee<3:

skriven

Usch då:(Du får krya på dig<3


Ser du mig med kärleken i vår?
kram

62 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vet inte om du svarade på min fråga igår, skickade två kommentarer men såg bara ett. Jag får oxå bara fram kommentar till nummer 44 så jag ser inte om det är kommentarer efter det. Så förlåt om du får svara om på min fråga! Jag hoppas du fick trevligt igår trots din förkylning? Du får krya på dig! Själv börjar min näsa bli lite täppt men hoppas inte att det ska bryta ut då det är snart är påsk och resan till London.

Jag fick reda på iförr går att min lilla syster ska ha dop för sin son trots allt. Var ju bokat ett dop i slutet på november men då min syster inte mådde bra ställde dom in det. Jag vet inte om syskonbarnens farmor, faster eller någon annan har tjatat fram att dopet ska ske, men min syster var inte glad när hon meddelade för vår mamma att dopet kommer ske. Vi alla var ju inne på att de inte skull bli av.
Min fråga: Kommer min lillasyster lyckas ändra datum då hon bokade just den lördagen när vår mamma och jag är i London? Eller kommer vi missa dopet? Även om dopet blir väldigt litet vill man ju gå på systersonens dop. Vad ser du? Tusen tack i förhand för svar!
Hoppas du och MG har det bra trots förkylningen! Kram Zoey 💕

Svar: Verkar lite konstigt med dopet... någon förändring lär komma men jag ser ingenting exakt.. tack för hälsning säger både jag och MG -- kram :)
Esmaralda

63 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att ångra det beslutet för alltid?Känner han någonting för mig? Finns de några känslor?
Kram

64 R:

skriven

Hej Esmaralda.
Han säger att han inte tänker så mycket! Men tänker han mer än vad han säger?
Kram

65 S:

skriven

Krya på dig! ♡
Blir det en lycklig och glad vår och sommar?
Kram

66 R:

skriven

Hej Esmaralda.
Han säger att han inte tänker så mycket.
Men tänker/känner han mer än vad han säger om mig?
Kram

Svar: Ja ibland.. hans tankar verkar gå lite hit och dit.. kram
Esmaralda

67 Louise:

skriven

Jag och yngste sonen åkte på matförgiftning eller något för han spydde halva natten och halva morgonen. Jag har sprungit som en dåre fram och tillbaka på toa och så skulle jag å på kalas med Izabella till ett lekland. Men jo tjena. Tur jag kunde hålla mig relativt bra haha tills vi kom hem.
Nåja det försvinner väl snart hoppas jag. Vill ju kunna jobba i veckan som kommer.
De stora åker tydligen till Polen under påsklovet och kommer hem på onsdagen veckan efter, lagom till skola och prov igen. Jag hoppas att jag ska få lite jobb under påskveckan, men jag hoppas också att jag ska få något fast.
Ska på intervju på torsdag på en förskola i Lund som jag faktiskt vill ha. Hoppas det kommer gå bra. Maken säger att det beror på min klädsel men det tror jag inte...eller kanske jag hade en jacka som var helt sönder och ja om jag har svärmors kappa kanske jag gör ett bättre intryck och får jobbet....kanske jag inte behöver jobba så länge till i vikariebanken utan att faktiskt jag får något av de jobb jag sökt den senaste tiden.
Hoppas det kommer närmre för varje dag.

Ha en fin söndagskväll och krya på dig. Kram

68 Drutten :

skriven

Krya på dig ❤️ Kram Drutten

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

69 Elisa:

skriven

Hej!
Har du tips på hur jag kan komma ur denna svacka? Känner mig nere och låg på energi..
Kram

70 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag får mina barn tätt?
Går sonen fortfarande på dagis när/om mitt andra barn kommer?
Kram

71 Lj:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du han en dag kommer vilja satsa på mig igen? Kommer han få upp det intresset igen en dag för mig?
Kram

72 Lydia💕:

skriven

Krya på dig finaste du
Lydia💕

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

73 Solstrålen:

skriven

Hej Es!

Ser du något kul som händer mig under våren&sommaren som gör mig extra glad?
kram & krya på dig:)

74 Miss:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet att du inte kan se tid eller när. Men tänkte om du fick någon känsla. Jag tycker ju att det borde vara på tiden snart att en förändring äger rum i mitt liv. Efter en tids oro. En kärlek som skakar liv och förändring. Universum kanske inte riktigt tycker det är dags ändå än? Men i år eller nästa år bör jag vara i en stabil relation då? Bör jag ha mött mig min kärlek i år eller under nästa år? Eller kan det dröja ännu längre än så?
Kram

75 Bluesky:

skriven

Räcker kurator kontakten för att vända på mitt mående?

76 Baby:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han någon form av kärlek till mig? Känner han kärlek till mig?
Kram

77 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Hoppas att du känner dig lite piggare nu!

Nu är det inte bara gruppledaren på min arbetsplats som ogillar mig, hon har även övertygat assistanschefen att inte lyssna på de oegentligheter som förekommer, och som jag på ett artigt sätt har påtalat. Han tyckte mycket bra om mig innan hon började härja och fara med halvsanningar. Jag söker ju annan tjänst, men det kan ju dröja innan något lämpligt dyker upp. Nu till frågan: lägger sig problemet efter att jag har svarat på hans mail?

Ha en fortsatt fin söndagkväll!

78 Kvinnan:

skriven

Har en vän som går igenom ett helvete just nu, vad ska jag göra?

79 Albina:

skriven

Hej Ez

Hur ser min livskamrat ut?
kram

80 Rädd:

skriven

Hej E!

Bör jag söka tjänsten som är ute? Eller kommer det fler möjligheter?

Kram och kärlek.

81 I wonder:

skriven

Hejsan!

Finns det ngt speciellt med killen från instagram?

Ser du om kärleken kommer i sommar eller kanske redan till våren? Finns det ngt roligt som händer snart?

Ta hand om dig!

82 Helen:

skriven

Det var inte kul . Du får koja o vika dig frisk
Funderar på en sak eller många, men får bli en sak i taget
Min man har kvar sitt barndomshem , men är inte så pigg på att vara i huset
Jag har med åren börjat känna en ro när jag grejar där
Lite nyfiken på varför vi verkar känna som vi gör


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: