Klanen...

 
Påsken fortsätter... idag har jag hela klanen här hos mig... fullt sjå med mat och dricka och mys och tävlingar & lekar & trevligheter...  allt enligt tradition !!
 
 
Här har vi mamma som fått   fågelmat i i sitt påskägg...hampafrön och chiafrön... och det är
sonen som  överraskar !!   De gillar sånt båda två.. att strö på fil och macka... men för min del så tycker jag att tuppen ser sugen ut....  
 
Detta hände igår när det ännu var lugnt och stillsamt och innan släkten  rasslade in....
 
Nu ska jag ugnsbaka 4  stora hela laxar.... greja en jättetårta.... duka påskfint och sen går startskottet...
 
Jag har ingen möjlighet att besvara fler frågor idag...
 
Kram &  njut av påsken....
1 Skorpan:

skriven

Trevlig påsk till hela klanen!!

Här fortsätter städandet i sakta mak, stress passar mig inte.. Ingenstans bråttom så..
Glad påsk alla!
Kram Skorpan

2 Susanne Amalia :

skriven

Vad härligt ni har det.. Nu förstår jag varför jag inte hittade dig på Blåkulla i går.. Många kramar till er och njut nu av dagen.. 💕

3 Mirre :

skriven

Tack för svaret igår Es, ha en trevlig dag idag!☀🐣

4 Madeleine :

skriven

Glad på 8xh hoppas ni får en trevlig påsk helg.

Kramar

5 Helena Ir:

skriven

Liknande tuppen på bilden,har även jag!

Ha det så trevligt..på er påskfest!

Kram :)

6 Tisa:

skriven

Hoppas ni får det jättetrevligt! :)

7 Anki:

skriven

Goéftermiddag

Trevlig fortsättning på påsken till hela klanen <3

Här äts det påskamiddag ikväll
I morgon far de unga mot motormässa

Kram Anki med flock

8 Mikael:

skriven

Långfredagen, till minne av mannen som tog på sig hänga på korset, för att mänskligheten ska bryta sin våldsamma bana, han kunde lätt undgått det hela men uppmanades ta på sig detta, för mänsklighetens skull, sagt och gjort, han lät sig gripas och torteras, han avled på och över hela jordklotet infann sig en oerhört obehaglig stämning och känsla, människor visste med sig, utan Internet och TV, att människan hade gjort en överträdelse av mått..., då vet man att det är illa :)

Är en bit kvar på den vägen än, på långfredagen kom nya framsteg för Satan 2, geniala namn de sätter!

http://www.bbc.co.uk/news/av/world-43596429/test-launch-footage-of-russian-ballistic-missile-satan-2

Så en genialisk sång med en fantastisk sångare

https://m.youtube.com/watch?v=riwxbh_n_WM

Hoppas ni har en bra påsk!

Kram
Mikael


9 Majvor:

skriven

Glad Påsk!
Nu är jag på Blåkulla men vet tyvärr inte hur jag skall ta mig härifrån. Kaffet är slut i pannan och kvasten har gått av. Kan någon hämta mig?
Majvor

10 maggimay:

skriven

Hej igen och tänkte bara fråga...jag trivs inte på mitt jobb och undrar om du kan se varför de andra inte släpper in mig (det är vad jag känner...)

11 Agnes:

skriven

Långfredag är ju påsk, så Glad Påsk på er "allahoppa" överallt!

Själv jobbar jag hela påsken, förutom på måndag, och det passar mig utmärkt!
jag har möjlighet att varva jobbet med mitt pluggande, och det behöver jag...då ämnet just nu är felsökning på trasig data...jag som är glad bara av att lyckas starta upp en data ska nu i skrift redogöra för hur man felsöker en trilskande data...så det är plugga som gäller!

Tydligen så firar min syster påsk med min styvfar...inget jag visste om, utan fick reda på då jag ringde o skulle önska honom glad påsk...men min syster är väldigt hemlig av sig o anser att det är hennes far o att jag helst håller mig borta...går inte att tolka på ngt annat sätt, eftersom hon aldrig talar om ifall ngn högtid är tänkt att fira hos hennes far.

Men det är klart...det är ju hon som är den som ärver honom, och då vill hon nog inte ha mig som besökare i det som skall bli "hennes"hus...vilka problem folk har så fort det kommer till materiella ting...att jag besöker min styvfar för att han funnits i mitt liv redan innan jag ens var tilltänkt...är inget som min syster förstår...hon ser det som att det är hennes far, och hennes saker...fast det är klart...jag, i min tur, kan inte glömma det hon sa till mig när jag försökte få henne att inse att det hade varit jobbigt med att röja både min mors, o min sons lägenheter efter deras frånfällen..."Du Erbjöd Dig Frivilligt"...

Hon ansåg att hennes insats räckte...hon kom ju o hämtade det hon ville ha...jag hade ju erbjudit mig frivilligt...

Människor vill ha, men inte ge ngt tillbaka...så hon får gärna vara hemlig...men kom inte till mig längre fram om det är ngt, för rent generellt, oavsett vad, så har jag i med detta, slutat att erbjuda mig frivilligt...för det betyder inget för folk...mer än att de själv slipper göra något de ser som skitgöra!

Det bästa är verkligen att sköta sig själv o skita i andra...för man blir endast dumförklarad om man erbjuder sig....

Mycket att lära ju äldre jag blir...

Kram!



12 Browallia:

skriven

Vilken trevlig påsktradition
Önskar dig och MG en fortsatt GLAD PÅSK! Kram

13 Mia:

skriven

Fortsatt glad påsk!
Undrar om du ser några kännetecken på mannen jag ska möta?
Kram :-)

14 Helena Ir:

skriven

Men Majvor då..jag är på väg :)

Kram :)

15 Tintin:

skriven

Hej Es!
Kommer vår avdelning att få nya utrymmen? Luften är jättedålig och folk blir sjuka..

Tack och kram!

16 Susan:

skriven

Go o gla påsk på daj🥚🐣🐥

17 Sippan:

skriven

Hahaha 🐣🐥 gullefjun!!

Svar: :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: