Livets lindansare !!

En eloge till livets lindansare. 

De som tar risker och vågar.

Ibland blir det fel och de hamnar på  ruta 1 igen men de har i alla fall försökt.

De flesta  kommer att försöka igen – och till sist vinner de, som regel.

Och skulle man  inte vinna någonsin så har man  i alla fall haft roligt under tiden och levt sina drömmar… trots att de inte nådde hela vägen i mål. 

 

En av lindansarna är  Matteus. 

Han hade nyss slutat gymnasiet när han under en  resa till  Ryssland värvades av en teater där.

 Han tvekade inte en sekund utan hoppade på tåget och tänkte att  det kunde vara en kul grej.

Bara sådär.

I like ! 

 

 

Det var en ganska stor teater och han fick bra roller, på engelska, och livet lekte.

I alla fall under 5-6 år.

Sen blev rollerna färre, han fick svårt att  försörja sig och det hade  periodvis blivit lite väl mycket vodka också.

Han reste hem  till Sverige igen, vilade ut och sen startade han ett cateringföretag som går riktigt bra.  Somliga bara har det i sig ! 

 

En annan lindansare är  Berith som tröttnade på att sitta i stan och vara fattigpensionär.

Hon hade ingen aning om att hon skulle bli den som vågade… eftersom hon alltid ansett sig vara rätt mesig. Men vid en ålder av 72 år så tänkte hon att det kan inte gå mer än åt helvete och då har hon i alla fall försökt

 

 

Hon for till Saharaöknen i  Marocco ( av alla ställen !!)  och hyrde sig ett tält  på nån slags camping och där bodde hon ett år.  Det kostade knappt något alls och maten var väldigt billig.

Lägenheten i Sverige hyrde hon ut under året och gick med ekonomisk vinst.

Människorna   omkring var positiva och trevliga och vänskapsband knöts . Hon lärde sig lite arabiska. 

Ibland jobbade hon  extra på campingen.

Efter ett år var hon tillbaka hemma… men nu berättade mamma ( det är hennes väninna) att Berith bokat sig ett nytt år på campingen i Sahara ! Och hon gläder sig väldigt åt att träffa  de bofasta maroccanska vännerna på nytt.

 

 

 

Om man vill så hittar man sitt eget sätt att lindansa på.

Det är aldrig försent.

  Men det är klart, det krävs mod för att göra något man aldrig gjort förut… och alla har inte det modet. Men ni som känner att ni har det i er… lindansa utav bara helvete  och låt ingenting stoppa er !!

Kram & kärlek

1 H:

skriven

Ez... kommer jag börja min praktik på måndag? Kommer jag komma fram till ett beslut som känns bra? Jag är helt slut :-( kram

2 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Provar igen. Min pappa beter sig annorlunda mot min man. Verkar arg. Vi förstår inte varför. Vad har hänt?
Tack!

Svar: Prata med honom och be honom förklara.. men inte när du är irriterad.. ta ett samtal när du känner sig lugn.. kram
Esmaralda

3 Tingeling:

skriven

Modigt! Och jag hade gjort liknande om jag inte haft delad vårdnad om vår dotter. Kan ju inte bara dra, inte nu när hon är så liten i alla fall. Även om jag skulle vilja!

Mailat studievägledare på skolan, där jag tänkte söka utbildning nästa år, men hon sa hon aldrig hört någon som tagit med sitt barn utomlands när man själv ska plugga. Så hon trodde jag nog fick fixa barnvakt, skola eller hemskolning och liknande själv till min dotter om jag ville ta med henne. Värt att kolla upp i alla fall kanske? Avgifter och liknande.

I dag har jag lite ont i magen. Dålig lön fick jag och vill inte till jobbet. Det som kändes så positivt i går! Nåja när jag väl kommer dit så blir det nog bra...

Trevlig freeedag!!

Kram!

4 Jennifer:

skriven

Hej! Wow det finns nog ingenting mera inspirerande än att höra om folk som är lindansare! Ja det vore väl att själv våga lindansa. Jag har varit ganska bra på det men nu tappat lite fokus, är inne i värsta ekorrhjulet som slukar all min energi, inspiration och livsglädje. Fy sjutton.

Vill nu försöka bryta mig loss genom att satsa på denna dröm jag nu haft i 5 års tid, känner att tiden är inne och är så redo. Hur stor chans är det att det kommer att lyckas om jag tar hjälp av mitt ex Akash för att förverkliga drömmen? Kram

Svar: Går du in för det med planering så är chansen god.. runt 75 %.. kram :)
Esmaralda

5 Sus:

skriven

Hej
Kul.:.
Vet bara inte vilken volt jag ska göra....
Har ju dansat en del....
Nu är inte fokus på mig...
Love sus

6 Fina:

skriven

Kära Es! Jag ska flytta i sommar och allra helst vill jag flytta till Ekenäs. Hur stor chans är det att jag hittar ett jobb där och flyttar? Hur stor chans är det att det blir Helsingfors? Tack på förhand! Varma hälsningar.

7 Solen:

skriven

Ja jösses vilket vanligt liv man lever...ingen cirkus och inga tält här inte.
Men man blir ju inspirerad att gå lite mer utanför sin komfortzon.

Tack för meddelande om jobbet Esmaralda! Ska bli spännande med något nytt! Kram

8 Helena Ir:

skriven

En del människor är beundransvärda!

För egen del är jag glad om jag kommer kunna resa och se mig omkring mer i världen..om ekonomin tillåter..
Att vara borta från Sverige..längre perioder är nog en önskan..
när jag har vänt på slantarna ett antal gånger..kanske jag ger mig iväg,helst i sällskap..kanske jag hittar en man som vill resa också :)

Åker och tränar..kanske blir det förmiddagsfika med någon från gymmet.. Inga direkta planer ännu för helgen..mitt rastlösa huvud behöver aktiveras..blir för mycket grubblerier om framtiden..gillar inte den sidan hos mig! Det blir en framtid,oavsett mitt grubblande..

Ha en jätteskön fredag.. :)

Kram :)

Svar: Tiden kommer när du reser.... härligt med gymmet... kram :)
Esmaralda

9 A:

skriven

Första veckan på nya jobbet o det känns verkligen toppen. Tandläkaren är fantastisk o tar hellre 10 min längre med patienten för att låta mig lära än att han stressar för att hinna i tid eller låter den rutinerade sköterskan assistera.
Men samtidigt så funderar man vissa stunder på vad man håller på med 😅🙈
Känns som att allt håller på att gå mot ljusare tider nu o jag är inne på ett bra spår igen. Jag börjar hitta den nya jag igen 🙏🏼
Ska jag bara lösa bostadsfrågan men där hoppas jag att jag klarar av att överta min bonusfarfars hus.
Nu ska jag snart lämna barnen o sen ska jag åka o tatuera mig 😬 Äntligen! Tänkt så länge men nu blir det äntligen av. Barnens namn o en minnestatuering för mamma med hennes älsklingsblomma, en rad från låten kärleken är som spelades på hennes begravning o order mamma som hon själv skrivit 💕
Nu fångar vi dagen! Trevlig helg
Kram

Svar: Jag ser att man gillar dig på jobbet.. du gör ett riktigt bra och positivt intryckt. Lycka till med tatueringen, den kommer bli bra och du blir nöjd.. kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Dålig på att lindansa, inget sånt mål just nu, men vem vet, det kanske kommer ;).

Sjukhusbesök idag o sen o föra ett par säckar kläder till bättre behövande. Har ett hushåll som mest varit sjukstuga o jag tror det borde desinficeras här för att få ut allt ”sjukt”.

En helg utan planer, borde jag kanske ge mig ut nånstans Es, ser det ut så?

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja det ser bra ut om du ger dig ut lite i helgen.. kram :)
Esmaralda

11 Susan:

skriven

Ngn lindansare blir jag nog aldrig, inte modig nog, men jag har gett mig den på att jag måste försöka förändra mitt liv på ngt sätt😇
Vill ju inte leva ensam men jag har inte gjort mycket för att förändra det heller, har bara väntat på prinsen på den vita springaren🤨 Ja, jag vet att det e naivt o dumt men obotlig romantiker e jag oxå🤥 Dax att inse att jag duger som jag e och att det faktiskt finns ngn som tycker det.... öppna hjärtat o släpp in honom❤️

Kram

Svar: Exakt... du inte bara duger.. du duger väldigt mycket precis som du är.. kram :)
Esmaralda

12 PiaS:

skriven

Hej Es,

Vad härligt att läsa bloggen idag . Ger inspiration, hopp, glädje 😀💃🕺.

Önskar alla en härlig fredag!

Ps. Tack för svaret igår. Ger mig hopp ❤️.

Kram PiaS

Svar: Kram :)
Esmaralda

13 Mia:

skriven

Hej!

Kommer mitt ex träffa en ny kvinna framöver? Jag hoppas det då han har så svårt att släppa taget om mig, vilket gör mig osäker...Han lider av ensamheten.
Kommer det lösa sig för mig med bidraget?

Kram

14 Skrållann:

skriven

Hej.
Jag är djupt imponerad av alla som vågar. Jag har nog aldrig varit en sådan och nu när jag försöker i det lilla får jag ibland höra att jag hamnat i en kris😳 Så jag är väl förutsägbar och när jag gör något " vågat" är jag i kris. Det kan dom tycka;) Nu tror jag att jag ska söka utbildning till behandlingspedagog och så såg jag att dom sökte en person till ett ställe jag drömt om att få jobba på. Det var iof bara en natt då och då men det kan ju kombineras med annat och söker jag inte kommer jag ångra mig.

Kram❤

15 <3:

skriven

Godmorgon kära Es härligt med fredag.
Mikael frågade igen igår om jag skulle följa med nästa gång han åker ner till Dubai och gör klart med jobben. Mycket stress tror jag släppt hos honom i och med att kontrakten är skrivna nu. Var helt rätt att jag inte åkte med sist. Ångrar det inte. Känner inget måste att jag ska åka. Tiden får kanske utvisa vad det blir. Är nyfiken på honom absolut. Inte träffats på 11 år. Får lite känslan att han fortfarande är för party emellanåt. Vet inte varför hans äktenskap inte höll...
Tror du han fortfarande är fel för mig ?
Kram
💗💗💗

Svar: Det viktigaste är vad du själv tycker... och i detta ska du följa din egen känsla och intuition.. kram :)
Esmaralda

16 Oj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja om man chansen så kanske man vinner till slut. Det låter vettigt!

Es, Ser du mig jobba kvar på det jobbet jag har nu långe till? Möter jag kärleken under tiden jag är kvar här?
Kram




Svar: En dag blir det annat jobb för dig... det blir kurs/utbildning och du tar ett steg framåt... när du möter kärleken ser jag inte.. kram
Esmaralda

17 Jc:

skriven

Åh vilken underbar tant, löve it!!
Så ska jag oxå göra, om hälsan är ibehåll den dagen. Älskar människor som gör det man verkligen vill!!
Blir det en bra helg? Kram

Svar: Kanske helgen inte blir riktigt som du tänkt.. men den ser ut att bli bra i alla fall.. kram :)
Esmaralda

18 Mt:

skriven

Hej..
Vilka härliga människor som vågar!
Har fortfarande inte fått beaked om tjänsten ja sökt, blir det positivt besked?
Kram!

19 Tildis :

skriven

Hej Es!

Har jag en chans att få jobbet som som marknadsförare? Kram

Svar: Ja, chansen har du.. kram :)
Esmaralda

20 Browallia:

skriven

Jag är en maskros som stångar mig igenom asfalt och betong...

Varför beter han sig som en trotsig unge och säger att jag är elak?

Fredagskramen

Svar: Ibland blir han på det stadiet.. det är hans personlighetsdrag.. kram :)
Esmaralda

21 Ledsen mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag ser alla de bilder på instagram, my family osv så längtar jag så fruktansvärt.
Jag vet att du sagt att det kommer att ordna sig för mig. Att jag kommer att hitta en man. Men frågan är ju bara hur länge till jag ska dröja. Jag har ju redan vart själv snart 2 år. Jag vet att jag är gnäll kärring nu, men jag vill ju leva de liv i en familj och för sonens skull också.

Tror du det iallafall kommer att dröja längre än närmaste halvåret innan riktiga kärleken kommer? Våren, sommaren till hösten?
Kram

22 Michaela:

skriven

Äntligen fredag! Bästa dagen!

Satt och kollade på ett nytt program igår kväll som heter "Förlåt mig" och grät nästan sönder ögonen när jag började tänka på att förlora min mamma som betyder mest av allt för mig. Skrämmer mig oerhört mycket och hoppas att det är låångt dit. Vill att hon skall få vara med på mitt bröllop mm. Och att hon skall få träffa en man och bli lycklig hon också för det är hon så värd!
Gud så känslosamt detta blev.

Berör min tystnad förresten ..?

Kram och puss till MG!

Svar: Din mamma har mycket kvar att uppleva så oroa dig inte !! Din tystnad berör nog inte riktigt lika mycket som du hoppas.. kram :)
Esmaralda

23 Livsturisten:

skriven

Jag har alltid tyckt att såna människor är så härliga o vågade som går sin egen väg. Jag bor nära vatten o ser dagligen stora fartyg passera, brukar leka med tanken att jag säljer allt jag har packar en väska o hoppar på en båt. Men näe....tanken är kul men jag tror inte det är just båten jag ska hoppa på. Nåt annat är det för det bara vet jag o jag har mina aningar men tiden är inte där ännu. Men den närmar sig känns det som...helt skum känsla. Kram!

Svar: Jag tror också det närmar sig och när tillfället är där... då kommer du att se, förstå och greppa det.. kram :)
Esmaralda

24 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer Vidarutbildning eller kärleken först?
Kram

25 Dunegull:

skriven

Otroligt svår situation. Han går nu en gg i veckan och pratar med ngn nu. Jag vill ändå inte vara tillsammans med honom längre för jag litar inte alls på honom. Vill bara avsluta detta på ett snyggt sätt, lite som det bara rinner ut i sanden. Snälla E, vad ser du kring detta? Behöver jag vara rädd för honom, blir det ett vettigt avslut eller kommer ngt "stort" hända igen?
Kram

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt att läsa om modiga lindansare ! Vi har nog alla liten lindansare i oss ,Du med ditt "resefinger" som vågar boka på nätet bara sådär .För en del kan det vara att bara ta sig utanför hemmet...

Plussgrader på morgonen ! Härligt ! Gårdagens film Tårtgeneralen var en charmig rulle med mycket hjärta Persbrant briljerade i sin roll som Hasse P
Bio väninna som är 20 år äldre log inte lika igenkännande som jag ...älskade 70-80talet jag njöt!

Ha en härlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Ska bli kul att se filmen :) Kram :)
Esmaralda

27 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Man blir så inspirerad av dina inlägg att allt känns så enkelt, upp på snöret och börja dansa. När man väl står där så börjar det skaka utav helvete och så trillar man av för modet sviker. Har stått på snöret många gånger och nån enstaka gång har jag slutfört dansen. Livet är verkligen inte lätt, varken en dans på lina eller på rosor. Jag beundrar dom som vågar ta steget upp och dansa loss! Jag undrar förstås om jag kommer möta kärleksbekymret nånstans på den svajiga linan eller om det blir ett mer stadigt möte, är känslan jag har att han vill lika mycket?
Ikväll får vi i alla fall dansa framför teven, är det inte dags för let's dance?
Kram☀️

Svar: Du har det i dig och du kan dansa... så småningom bär det hela vägen :) Kärleken möter du mer i vanliga vardagen !! Ja just det ja, ikväll är det Lets Dance, får inte missas ! Kram :)
Esmaralda

28 Linda:

skriven

Älskar att höra historier om människor som gör något utöver det vanliga :) Man får lite mer jävlaranamma och inspiration att göra något själv!

Idag är fredag, bästa dagen på veckan! Imorgon är min födelsedag, och några vänner kommer över på lite gott att äta och dricka! Hoppas på en super kväll!

Ha en bra fredag och helg alla!

Svar: Då säger jag grattis lite i förskott.. och det kommer bli en bra dag i morgon :) kram
Esmaralda

29 Mariao:

skriven

Fy fan vad häftigt! Jag ska banne mig bli som Berith när jag är 72! Jag har ju små barn och när dom väl är vuxna kommer jag vara närmare pensionsåldern, har lite ångest över det och när jag läser om människor som Berith då blir jag så hoppfull! Och du Esmerelda, det har jag ju skrivit innan, du är en stor inspirationskälla för mig. Med det du skriver,din mediala sida, men även saker du gör i livet!

Stor kram,
Maria

Svar: Tack :) Och jag vet att du kommer leva många drömmar.. kram :)
Esmaralda

30 G.S.H:

skriven

Hej Es!

Nu har jag bara tre körlektioner kvar, ser du om jag kommer behöva köpa fler? Nu känner jag att jag skulle vilja köra upp och göra provet, men frågan är om skolan också tycker det eller om de tycker att jag skall köpa flera lektioner. Ser fram emot att få mitt körkort, men är samtidigt otroligt nervös! Tänker mycket på om jag kommer kugga det på första försöket...

Kram, ha en fin fredag :)

31 Jen:

skriven

Wow vad inspirerande.

Har dåliga erfarenheter av män. Kommer jag verkligen lita på en man igen och få en normal relation?

Svar: ja det kommer du... när du möter den man som är rätt.. kram
Esmaralda

32 Louise:

skriven

Jag sitter i valet och kvalet att söka en tjänst i Hjärup som barnskötare. Det är en förskola som ett dagmamma företag har startat upp och jag är lite tveksam. det är en liten förskola med 17 barn och det kommer vara tre personal där.
Jag kan erkänna att jag är så trött på att söka jobb nu. Komma på intervju för att sen få nej tyvärr.
Visst att jag är inskriven i vikariebanken i Lund och får jobb då och då men det ger mig inte det som jag är ute efter....jag tar ju bara över någon annans roll och kommer inte ens in i rutiner då det ofta är en dag hit och dit.

I dagsläget har jag inga planer på att läsa klart till förskollärare för jag är inte beredd på det ansvaret. Vill bara bli klar med examensarbetet så jag kan jobba hela tiden.

Igår var jag på intervju i Lund och hon skulle öra av sig nästa vecka om de vill ha mig eller inte. Men jag tror inte det.

är jag närmre målet att bli anställd på något av de jobben som jag sökt eller kommer jag vara längre i vikariebanken?

Vet du. Jag ska nog ta och söka jobbet i Hjärup. Kanske det är så att det faktiskt är där jag kommer bli anställd. Jag försöker se det positivt men det är inte lätt.

Tacksam för svar och ha en fin fredag.

Kramar


Svar: Jag tycker du ska söka ALLA jobb som tänkas kan.. och öka dina chanser.. kram
Esmaralda

33 S:

skriven

Hej Esmaralda.
I min seans för ett par år sedan skrev du att jag skulle få mitt första barn innan jag blev 30 och det stämde ju.

Men nu undrar jag om du ser, om jag kommer hinna träffa kärleken innan jag fyller 30år?
Kram

34 Pia :

skriven

Härligt med människor som vågar satsa. Själv ska jag försöka mig på att ta körkort nu på gamla dar.

Tänker Janne något på mig?

Kram 💕

Svar: ge dig inte förrän du har kortet i handen ! Han tänker på dig emellanåt.. kram
Esmaralda

35 ThereseC:

skriven

Hej Es!
När du nämner lindans kommer jag genast att tänka på kaninen Troll som ägs av en tjej i den Facebook grupp om kaniner jag är med i. Igår lade hon in en bild på Troll när han hade hoppat upp på tvättställningen och balanserade runt på linorna. Den där Troll hittar alltid på något extraordinärt. I julas klättrade han i granen och härom veckan lyckades han få en diarré blöja över sig och blev nersmetad med bajs. Panikslaget sprang han runt i hela huset och barnet som råkat kasta blöjan över honom sprang efter och matte fick ett rejält adrenalinpåslag när hon bevittnade kaoset.
Så kan det också gå för en lindansare 😂.

Kram ThereseC

Svar: Ha ha ha :) underbart :) kram
Esmaralda

36 Kvinna:

skriven

Fantastiskt blogg ämne ❤❤ satt och tyckte upp en gammal dam igår som inte alls mådde bra, men när hon gick hem fick jag ett leende. Då kände jag att jag gjort något bra. Jag är väldigt duktig o få andra må bra men när det kommer till mig själv är det en annan femma, varför är det så? Hade många drömmar när jag var yngre men ångesten satte stop för mig o mina drömmar en läskig känsla som jag haft i många år. Ser du mig uppfylla min dröm. Kram

Svar: Visst kommer du att uppfylla en dröm och när du gjort det växer din styrka och du uppfyller fler drömmar.. ha inte för stora mål i början... kram
Esmaralda

37 Vv❤:

skriven

Es om jag ska åka till österrike som du sade innan. När ska jag åka dit och kommer ardi älska mig igen?

Kram o kram ❤

38 Naturvän:

skriven

Hej!

Nja, någon lindansare blir jag aldrig, är ju mer den jordnära typen, men glädjs åt att andra vågar ta steget och att vi är olika!

Ville fråga, hade en så konstig fastän trevlig dröm. På ngt sätt hade jag utvecklat en mkt stark vänskap med en fotbollspelare??????? Vi förstod varandra mkt väl, förstår överhuvudtaget ingenting, kommer jag någonsin förstå symbolen med drömmen. Det snurrar i huvudet!

Kram o ha en fin helg!

Svar: Häng inte upp dig på att att han är en fotbollsspelare i drömmen... tänk mer symboliskt istället.. kram :)
Esmaralda

39 Helena Ir:

skriven

Tack..det hoppas jag på!

Lite roligt angående dagens tema,på din blogg..
Det finns en man på gymmet som jag pratar lite med ibland..
jag vet att han har en del projekt i Afrika,jag minns dock inte var..projekt inom sjukvården och säsongsvis även så anordnas det jeepsafari,människor från hela världen kommer dit..och han ger ju då befolkningen jobbtillfällen..I 14 år har han åkt ditDet hela började tillsammans med en man ur Masajfolket(tror jag det var)
Sen dog tyvärr den mannen..så helt plötsligt var han den enda vita mannen där.. men det går bra för han..och han skulle aldrig byta bort sitt mot den vanliga "trygghetsbubblan" som många lever i..Det är hans egna ord! Han lever för att utmana sig..att inte låta rädslan och det man kan skämmas över,ta över hans liv! En man som kan se det fina i världen..
Så idag fick jag en liten föreläsning i att inte låta rädslor ta över ens liv..Perfekt..!!

Kram :)

40 Dunegull:

skriven

Otroligt svår situation. Han går nu en gg i veckan och pratar med ngn nu. Jag vill ändå inte vara tillsammans med honom längre för jag litar inte alls på honom. Vill bara avsluta detta på ett snyggt sätt, lite som det bara rinner ut i sanden. Snälla E, vad ser du kring detta? Behöver jag vara rädd för honom, blir det ett vettigt avslut eller kommer ngt "stort" hända igen?
Kram

Svar: Känns ändå bäst om du är tydlig och ärlig mot honom.. att bara glida undan kan trigga igång en större envishet hos honom.. kram
Esmaralda

41 EPM :

skriven

Hej!

Åh jag önskar jag vågade dansa lina mer. Känslomässigt gör jag ju det men ibland trasslar linan till sig lite...

Jag försöker avsluta så bra som möjligt och påbörja nästa steg så bra som möjligt, men det är svårt.
Har du nåt råd du kan ge mig...?
Jag är lite orolig över att fel personer ska få smällar som är andras att hantera.

Ikväll ska jag tackas av från gamla jobbet! Hoppas det bli en fin kväll

Kramar

Svar: Jag tycker du agerar helt rätt...känn dig stolt och ta emot nästa steg med öppen famn...... det blir en fin kväll.. kram :)
Esmaralda

42 Eve:

skriven

Hej borde jag söka vårt eller stanna hemma? Det kanske inte är så akut ändå, kanske bara en inbildning? Kram Eve

43 Mikael:

skriven

Äventyr är kul och berikande :)

Funderat ett tag på byta typ av jobb, för nya äventyr, folk tror ofta jag är polis så då kan jag lika gärna vara en! haha, dyker jag upp på en fest och jag bara känner en person så kollar de andra på mig och frågar, du är polis va?

Första gången jag sprang på Mikael Persbrandt så tittade han lite nojjigt på mig, han trodde nog jag var polis...

Eller sälja närhet, som professionell service till damer, japaner går åt motsatta hållet och börjar med sexrobotar, vet inte om det är på riktigt samma nivå som människa - människa, som människa är närhet viktigt för hälsan, många lever i extremt torftiga förhållanden och de kan inte eller vill inte skiljas av miljoner anledningar..., männen verkar ha det lite enklare, älskarinnor checkar in några dagar tidigare och checkar ut innan frun checkar in osv.

Eller professionell inseminerare, varför inte den naturliga vägen istället för den artificiella? Många står i kö och Finns en del fördelar med den naturliga vägen. Tjejer i en viss ålder är absolut desperata att bli gravida, en gång träffade jag en tjej - som jag aldrig hade sett förut, efter 40 min ville hon ha barn med mig? Jag tänkte att hon ger sig väl, men inte, hon ville verkligen försöka, jag höll igen då de praktiska förutsättningarna med barn kanske inte var de bästa..., men har undrat ifall hon blev gravid?

Kram
Mikael






Svar: Nej det känns inte som om hon blev gravid.. kram :)
Esmaralda

44 <3:

skriven

Hej kära Es kan du se vad som hänt med datorn ? Den fungerade igår kväll. Nu är den stendöd går inte ens att trycka på startknappen ? Håller på och blir galen nu tekniska saker och jag.
Kram

45 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vara en viktig person för honom? Känner han någon form av kärlek till mig? Hur kommer han ta det den dagen jag möter någon ny och berättar det?
Kram

46 Cecilia:

skriven

Skulle behöva mer mod, känner mig för bekväm i min comfort zone. Försöker jobba på det iaf och det känns faktiskt bra!

Ez, dröjer det länge innan han får besked? Kramar

47 Nornan:

skriven

Underbart! Livet går ut på att våga och växa. Bland annat...

Själv har jag länge velat träffa kärleken och bo i ett eget hus men inte gjort mycket för att det ska hända. Depressionerna har avlöst varandra och jag har ärligt talat tyckt väldigt synd om mej själv!
Men nu har offerkoftan kliat nog på min kropp så jag och en väninna har spontanbokat en utlandsresa, lite läskigt men såå spännande och roligt!

Känner du Es om resan blir bra och kommer jag möta kärleken snart?

Stor kram och trevlig helg 🌷🍻

Svar: Härligt.. resan blir bra och ger dig mer av den energi du behöver... kärleken kommer lite längre fram på den vägen.. kram
Esmaralda

48 Milla:

skriven

En del människor kan allt och lyckas. Kommer jag någonsin få tillbaka min kraft och ork igen? Känns som om exmaken sugit ut allt ur mig genom alla år. Så därför vet jag inte vad jag orkar till hösten, resurs eller lärare?

Svar: Detta svarade jag på igår så gå tillbaka och titta. .kram
Esmaralda

49 Tisa:

skriven

Hej Es!
Jag brukar söka från en fond för att kunna göra roliga saker på sommaren. Denna gång ska jag beskriva noga vad jag gjorde förra året då jag aldrig sparade kvittona, för att jag trodde att det inte behövdes efter så lång tid. Att få pengar hjälper mig mycket till att bryta min isolation och att utmana mig. Tror du att jag kan få pengar ändå trots att jag inte har kvar kvittorna, finns det någon chans?

Svar: Ja om du är tydlig och vänder dig till rätt.. kram :)
Esmaralda

50 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Håller relationen mer än 5 år?
Kram

51 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att trivas där med boende och jobb?
Kram

52 Sus:

skriven

Hej
Ok oj...
Nu blev det jobbigt...
Vad gör jag nu?
Får jag nytt jobb snart?
Love sus

53 Jenny :

skriven

Hej! Kommer jag kunna utvecklas inom företaget, eller inom vilken bransch passar jag bäst ?
Kramar ☀️

54 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det snarare ut som att det dröjer ett par år innan jag ör i en ny relation än att det sker inom 1/2-1 år?
Kram

55 Mim1:

skriven

Hej!

Blir det någon förändring till det bättre snart?? så innerligt trött på gå arbetslös och dessutom så trivs jag inte där jag bor nu. Det blir långa ensamma dagar för mig.

Kram

Svar: Det blir bättre.. MYCKET bättre.. kram :)
Esmaralda

56 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns han nöjd och kär i nuvarande relation?
Kram

57 Dunegull:

skriven

Tror du vi kan ses som vänner längre fram eller det är bara att lägga ner den tanken?

58 Browallia:

skriven

Tack för svaret, jag är så tacksam att jag har dig att fråga när jag inte förstår andra människors beteende.

Nu laddar jag för premiären av Let's dance.

Svar: Japp.. ska bli kul :) Kram
Esmaralda

59 Tant grå:

skriven

Så spännande att läsa och inspirerande. Jag önskar jag vågade mera men har det inte i mig att vara en lindasare.

kommer jag på rätt väg innan jag blir för gammal och trött?
kram

Svar: Japp du kommer på rätt väg och jag tror att du har mer i dig än du kanske tror.. kram :)
Esmaralda

60 Barbie:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag får en lägenhet under våren eller sommaren? Kram

61 Nettan:

skriven

Jag leder träning och hos mig finns en fantastiskt fin kille som verkar ödmjuk, lugn och ser makalöst bra ut! Han är enorm duktig, så jag får ståpäls! Jag är attraherad av honom, trots åldersskillnaden.

Kram


Svar: Ja, attraktion känner inga åldersgränser.. kram :)
Esmaralda

62 Barbie:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag får en lägenhet under våren eller sommaren? Kram

Svar: Finns en chans att det blir under sommaren.. kram
Esmaralda

63 Aa:

skriven

Hej Esmaralda.
Är jag viktig för honom som person? Gillar han mig?
Kram

64 Irina:

skriven

Hej Ezmaralda!
Jag är singel nu, men vill gärna träffa en man som jag ska må bra med. Träffar flera, men kan inte förstå vem som är den rätta.
Kan du tipsa nåt?
MVH Irina

65 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon flytt och studier för mig innan kärleken kommer? Eller verkar kärleken komma först?
Kram

66 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vara singel då jag fyller 30?
Kram

67 Suzeee:

skriven

Hej

Har jag någon kollega på mitt jobb som är intresserad av mig?

Kram

68 Mia:

skriven

Hej!

Min exman har så svårt att släppa mig och försöker få mig tillbaka. Hur ska jag hantera det?.... orkar inte då det får mig i obalans.
Hoppas på att han ska möta en annan kvinna, men han vill bara ha mig, säger han. Kommer det att lösa sig? Det tar så mycket energi och jag blir så nere av att ha det såhär.

Kram

69 Alie:

skriven

Idag tog jag en chansning när jag framförde mitt missnöje.. hade jag inte gjort detta, kan konsekvenserna bli att jag måste sluta för det blir en belastning för mig själv.
Kommer jag att få de gehör jag hoppas på eller kommer vi iaf kunna mötas i frågan?
Kram :)

70 Boudica:

skriven

Du har tidigare nämnt att jag levde på en cirkus i ett tidigare liv, men nog var jag ingen lindansare då! Med min klumpighet i detta liv ;)
Men lindansare genom livet, det är något jag drömmer att göra, det är något jag vill inom mig, det som känns rätt. Men jag envisas av någon anledning med att hålla krampaktigt i säkerhetslinan! Men en vacker dag ska jag ta mig över linan till andra sidan,där ett mål väntar, som jag vet inte hur eller ens om jag lyckas med.

Det var en på jobbet som slutade idag, och efter en diskussion vid fikat på jobbet gjorde mig orolig, efter 5 år, finns risken att de inte förlänger mitt kontrakt efter sommaren?
Och på det så insåg jag, att jag hade drömt inatt att min närmsta chef hade köpt 3 par glasögon till mig! Inte var de speciellt fina heller ;)

Kaffe står på tur nu, och sen lite slöande, otroligt trött senaste dagarna!

KRAM!

71 Alina:

skriven

Hej Es

Har du något meddelande som är till mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: