Mannabonne Glenn gästbloggar....

Dagens gästbloggare är: Mannabonne Glenn
 
Jaha då får man ÄNLITGEN komma till tals !
 
Utan mig hade den här bloggen varit ingenting, det är ju jag som  som är HUVUDPERSONEN... förlåt.. HUVUDHUNDEN !! 
 
Nu har jag fått diskbråck men det är inte konstigt för jag  har jämt skägg att hålla reda på allt i den här virriga familjen.
 
Ibland  tillexempel så kommer pappa hem och ställer bilen på FEL PLATS !
Kan ni fatta det ? Herregud, fel plats !
 
Den ska in genom grinden till höger och längst bort och så ställer han den ibland rakt fram.
OERHÖRT !
Då måste jag springa ut och styra och ställa och skrika och peka tills han fattar att den ska parkeras rätt.
 
 
Här är jag väldigt sjuk
 
Bädda in mig i filtar gör jag själv och det är jag värdsbäst på
Mamma försöker hjälpa men hon ställer bara till oreda och jag får börja om från  början
 
Diskbråck gör ont men det allra värsta var djursjukhuset
 
De låste in mig en liten bur - de stack  nålar i armarna på mig och jag fick krage om halsen och ingen lverpastej på maten.
 
Det är lögn att säga att det är ett djursjukhus. Det är ett djurtorteringshus
 
Jag skrek och och skrek och skrek och det tog två dagar innan mamma och pappa hämtade hem mig.
Då var jag så sur att jag inte hälsade på dom
Och det  borde de ju begripa !!
 
Tänk dig själv om dina föräldrar kastat dig i en fängelsehåla där du fått sitta och försmäkta  inte fasen skulle väl du vifta på rumpan och vara glad när de  dök upp igen efter två dagar ??
 
Min storasyster har fått en ny katt, hemskt men sant
En liten ful  unge
De är inte riktigt lika ilskna som de stora
 
 
Tonken tyckte i alla fall synd om mej !!
 
Jag tror inte på medicin - gör du ?
Äckligt pulver och äckliga tabletter som de tvingade i mig i tortyrkammaren
Och så sprutor med morfin, fattar du ?
Jag har inte minsta lust att knarka
 
När jag kom hem skulle jag ha samma mediciner.
Trodde dom.
Ha, sa jag. Det ska jag INTE.
 
När jag skulle ha min medicin gjorde jag så här:
 
 
Det visar väl tydligt vad jag tycker
 
Nu misstänker jag att mamma smyger in i tvättstugan  och blandar skiten i min mat !
Men morfinen fick jag i alla fall sluta med.
Nån måtta får det ju vara!
 
Jag får inte hoppa upp i fåtöljer och soffor  & sängar.. och inte ens  i min egen favofåtölj
Mamma la grejor i den och trodde det skulle hjälpa.
Tror hon jag är helt dum i huvudet ?
 
 
Jag  fick fullt sjå att dra ner alla grejorna och parera så jag inte fick dom i skallen.
Hjärnskakning vill jag inte ha ovanpå allt
 
Så jag funderade - gick till handling - grejorna ner på golvet och jag upp i fåtöljen.
Här är en bulldog som kan lösa problem.
 
 Bara titta här på alla de räliga medicinerna !
 
Så hände det värsta !
 
Jag har alltid velat se ut som en  Dalmatiner och jobbat på att få svarta fläckar sedan jag var en liten skruttvalp. Och jag hade hela magen full.
Massor av fina svarta fläckar.
 
INNAN tortyrkammaren
 
Sen när jag kom skrek mamma upphetsat alla alla svarta fläckorna var borta
Och det VAR dom !
Både jag och mamma stirrade på min mage och  försökte ut vad som  hänt !!
Och än har vi inte kommit underfund med detta mysterium.
 
 
Doktorn sa att  jag inte får gå ut och jag får inte jobba
Bara ut och kissa en snabbis och in igen
 
Men förstår ni,  att då skriker jag  så mamma får hålla för  öronen och sen går vi en LITEN promenad i alla fall.
Och då får jag låna mammas fulaste halsduk så det inte blir kallt om  bråcket i nacken
 
 
Dessutom skulle  jag gå ner ett kilo och det gjorde jag på två dagar i tortyrkammaren för där matstrejkade jag.
 
Ta nu hand om er så ni inte får  bråck hela gänget
Hoppa inte för mycket
 
Massa pussar från mej, MG !
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad är det med kvinna igår när vi har samtal men hon brukar inte var såhär mot mig men igår var det helt annat. Vad kan det vara?

Jag drömmar om att det är jag som ska vara på melodifestivalen.

Även om jag skicka en fråga till dig att jag kommer var med på det

Du svar "fokus på din bidragen"

Det är jag eller i en annat världen som jag är det som hon skriva till dig.

Det ser ut som en helt annat blogg också...

Det är jag i här världen eller någon annan eller det är jag som i en annan världen?

Det kan var någon som i din bloggfamilj...

Tack

Svar: Det ser ut som om kvinnan missuppfattat något... kanske du ska fråga henne mer rent ut.. kram :)
Esmaralda

2 Virrhönan:

skriven

Man kan ju inget annat än tycka synd om dej lille stackare men tänk att alla bara vill dej väl och att du ska må bra, och vara ute i skitvädret som är är inget vidare, hade velat göra dej sällskap under filten. Ta det nu lite piano så är du snart på gång igen. Kan du fråga din mamma om den snygge mannen har fått upp sina ögon lite mer och om han tänker positiva tankar? Se nu till att få lite godsaker i helgen och krya på dej🐶

Svar: Du är så välkommen in i filten, säger MG ! Mamma säger att snyggingen känns positivt inställd.. kram
Esmaralda

3 Bh:

skriven

Haha.. sötaste MG💕..
Tur det finns hjälp att få när man är liten och sjuk👍.
Ikväll ut med mitt gäng.. något att spana på?. Kram

Svar: Jadå , något kan mycket väl dyka upp.. kram
Esmaralda

4 Camilla:

skriven

Stackars lilla gulliga MG, vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läste inlägget...!
Men önskar er ett fint veckoslut, det skall jag med ha, eller i allafall en natt när jag skall åka till skärgården med en massa kvinnor och bara ha det super mysigt, sånt jag verkligen nu behöver när jag är så deppad... KRAM

Svar: Åh så roligt säger MG som älskar fest och flärd .. åsså skickar han en stor puss :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon älskade MG. Tänkte precis att du snart måste gästblogg och så var det så idag. Skönt att du fick komma hem till sist. Hoppas din matte ge dig något gott till frukost. Din veterinär kan gå ner lite i vikt istället för dig. Det höll jag på att säga i måndags när min lilla skrutt blev sövd hos veterinären och invägd.Fick lite skäll att han skulle gå ner 500 gram minst. Min hund har mycket päls är den som väger 😉
Måste fråga din matte om hon tror att Mikael kan vara en bra kille för mig. Om jag ska ta chansen till den spännande dejten nästa helg? Är rädd att han kommer tycka att jag är för trist och tantig.Kan det bli kärlek mellan oss från bådas sidor ? Vet inte riktigt vad hans agenda är. Har ju varit så dum i flera år och dejtat fel män som är äldre än mig. Din matte ger så bra råd men inte gör jag som hon säger jämt när tristessen blir för stor. Men nu banne mig måste det vara slut med fel val av män.
Kram
💖💖💖

Svar: Ja, säger MG att såklart väger päls mycket och själv har han en rejäl benstomme och det är bara trams att gå ner i vikt. Mamma säger att visst ska du gå på dejten, du ska känna dig för....och du ska veta att jag gör inte heller som mamma säger ! Så det så. Puss från MG :)
Esmaralda

6 H:

skriven

Åh. Stackarn. Stora krya på kramar <3 halsduken passar perfekt.

Ez...jag trodde jag var påväg upp. Nu damp jag ner IGEN. Om några veckor börjar min praktik. Det känns otroligt stressande att inte veta om jag är i skick att gå ut på den eller ej... vad ser du? :( allt roddas om ifall jag ej påbörjar den. De tar ingen hänsyn till sjukdom. Vilken resa detta är... Ush

Kram

7 Susan:

skriven

Du e bara för go MG😘 njut av du blir ompysslad och tänk på att husse o matte gör allt för att du ska må bäst, även om du tycker dom e skitjobbiga just nu så vet du innerst inne att dom gör det för din skull ❤️
Jag hade inte haft ngt emot att bil ompysslad av någon ...men den dagen kommer😉....undrar bara hur gråhårig jag ska bli innan det undret sker🤔

Kramiz

Svar: De är superjobbiga pustar MG och så tillägger han att mamma är gråhårig egentligen, under det röda.. kram :)
Esmaralda

8 Ester:

skriven

Hej!
Stackars MG 💕

Ser du om nytt jobb kommer snart?

Kram

Svar: Ja det känns inte som om det ska dröja... och MG tycker det är bra att någon annan mer än han själv tycker synd om !! Kram :)
Esmaralda

9 EPM:

skriven

Söta, goa lilla MG!

Hoppas det blir bättre med din nacke snart så att du kan hålla reda på familjen igen.

Kram

Svar: MG skickar massa pussar och tackar :)
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Så sör du är M!
Hoppas nu du blir läkt så du sen får njuta av em mysig vår och sommar.

Ser du ngn mer resa för mig detta året?

Kram

Svar: Tack säger MG och mamma säger att det lutar åt en resa i år.. kram
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Vilket elände du råkat ut för Mannanbonne Glenn! Till på köpet så försvinner fläckarna på magen..väldigt konstigt!
Ge dig till tåls några dagar till..så kanske promenaderna kan ökas på lite. Om de, där hemma, är lite mer virriga än vanligt,så beror de nog på att de har ditt välmående mycket i tankarna..du får ha lite överseende en tid :)
Skönt att du är på bättringsväg..! Samma "gamla" MG :)

Kan du fråga mamma..om hon ser något trevligt som kommer i min väg..snart? Kanske ett möte med någon?


Ha en fin fredag med hela din familj MG!

Puss till MG..kram till Esmaralda :)

Svar: Ja jag letar hela tiden efter fläckarna !! Mamma säger att trevligheter kommer och den första ska koma snart.. puss från MG :)
Esmaralda

12 Pia1:

skriven

Kära Glenn, jag är mållös! Hur kunde de? Jag måste säga att jag tror heller inte så mycket på medicin, och den där tortyrkammaren, jag tror de kastar in en där bara för att man ska bli duktigare på att inte visa att man har ont nästa gång! En gång lurades jag och sade att jag ätit knarket i en månad fast det hade jag inte hahaha 😎 nä nu får det bli sommar så kanske du läker ihop och dina människor återfår vett i skallen! Puss på söta nosen 😘

Svar: Ja eller hur !! Säger MG !!!! och han pussar tillbax !!
Esmaralda

13 Nat:

skriven

Hej Mg.
Jag har tänkt på dig när du var sjuk. Jag vill att du ska må bra och vara frisk. Sådetså.
Haha du är då en envis hund men med all rätt det är inte roligt att vara sjuk! Skönt att höra att du är på bättringsvägen och jag tycker du passar fint i halsduken.

Esmaralda, i min seans för några år sedan skrev du att inom 1-3 år efter separationen bör jag ha mött en rätt kärlek och vara i ett förhållande. Det har nu gått 1,5 år sedan separationen tror du fortfarande att jag möter kärlek och går in i ett förhållande inom denna tidsgräns?
Kram

Svar: Tack för omtanken säger MG ! Ja det finns fortfarande chans att du möter någon inom detta tidsspann... jag lovar det inte.. men chansen är god.. kram
Esmaralda

14 Ht:

skriven

Hej!
Stort krya på dej Mg, hoppas du blir frisk snart❤❤

Es, kommer jag hitta en lägenhet i sthlm snart? Letat så länge..
Kram!

Svar: Kanske du måste tänka mer mot ytterområdena eftersom detkan dröja ett bra tag till innan du finner en lägenhet i det område du önskar.. det kommer.. men kan ta sin tid.. kram
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon MannaBonne Glen

Äntligen säger jag med det var på tiden ;-)
Härligt att du är på alla fyra tassarna igen .
Du får be pappa bygga en ramp upp i favvofåtöljen och tala om att den inte behöver godkännas då du är expert, och redan utformat en prototyp...
Var inte orolig för halsduken ... allt klär en skönhet och vad det gäller Tonken sug åt dig det är inte lätt att få de fula kattsläktet att gilla en ;-)

Äntligen säger jag igen ...det snöar inte !

Idag handling och fredagsmys

Kram Anki med flock

Svar: MG hälsar att han ska fredagsmysa i soffan under filten och med en smakbit pizza.. då är det helg tycker han !! Kram
Esmaralda

16 Monja:

skriven

Voj MB är en riktig kämpe!!! Sovit så oroligt i natt pga bekymmer om sonen som låter deprimerad får inget jobb och stänger in sej i lägenheten Sover på dagarna och uppe vid datorn på nätterna. Jag kan inget göra- hur ska jag få sinnesro? Att meditera är inget för mej. God fortsättning till alla!!!

Svar: Sonen behöver ta tag i det här... en kurs eller utbildning av något slag som gör honom mer attraktiv på arbetsmarknaden känns bra.. kram
Esmaralda

17 Mim1:

skriven

Hej!

Kommer bilresan imorgon att gå bra eller ser du någon varning??

Kram

Svar: Tecknen visar att det går bra.,. kram
Esmaralda

18 Khaleesi:

skriven

Jag har egentligen aldrig mått riktigt bra. Jag har haft ångest sen jag var barn. Periodvis bättre men ändå inte bra. Nu i höstas började jag jobba och tyvärr har det varit struligt även fast det faktiskt fungerat bra. Svårt att förklara utan att berätta hela historien :) Nu har jag blivit erbjuden ett vik på ett helt nytt ställe. Min första känsla var YES, men samtidigt tvivlar jag. Jag har varit på gränsen till att bli sjukskriven igen. Så nu vet jag varken ut eller in. Kommer jag orka? Tänk om jag påbörjar något jag inte klarar av. Men en liten röst inom mig säger att jag kanske mår ännu sämre hemma! Nu låter jag kanske dum med en sån fråga, klart du ska ta jobbet tänker ni som läser.. men psykisk ohälsa är inte lätt att leva med. Jag önskar att jag kunde vara annorlunda. Kram!

Svar: Jag tror du mår sämre på sikt hemma... se till så att du har en samtalskontakt/terapi i samband med att att du börjar jobba.... kram o lycka till
Esmaralda

19 Jeanette :

skriven

Ojs!
Stackars liten hoppas diskbråcket läker snart😍
Fick prata med min dotter som är fosterhemplacerad sedan 20/2 igår och får då veta att socialtjänsten far med osanning mot henne allt för att hon ska ha kontakt med sin pappa som hon är rädd för och inte vill ha kontakt med. Ingen lyssnar på henne hon är 12 år. Får vi upprättelse snart innan vi alla är knäckta för vi får inte ens veta vart hon befinner sig.
Kram 😢

Svar: Det är tufft och tungt och svårt... men hon blir äldre och saker och ting kommer i nytt ljus.. du ska inte ge upp.. kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Det är nog helt förståeligt att du fått bråck MG, sånt sjå som du har att hålla alla i schack ;). men lite hjälper väl dom andra till också? Halsduken r säkert behövlig, men den kunde definitivt ha haft en annan fär, orange, hugaligen. Putsade dom dig för mycket på sjukhuset så dalmatinerprickarna försvann, mycket konstigt, men nåja, våra kroppar ändrar sig, så är det. Hoppas du snart kan gå ut o hoppa o skutta igen, inge vidare att bara mysa dagarna i ända, till sist är det inge mysigt mer...

Bestämde mig för att hålla ledigt o försöka få något gjort hemma idag. Byka o diska, städa, hmm, det får vi se hur det går. O en ansökan borde fås till stånd, annat stånd får jag bara drömma om ;D. Ser det ut som om mannen är en person som tycker om att göra grejer tillsammans, laga frukost, lunch middag, gå ut o äta, ja sånt. Ser din mamma nåt sånt MG? Hon är attans duktig på det hon gör, du kan vara stolt MG då du är ute o går med henne :).

Näe, nu blir det att äta frukost, behövs efter att ha skrubbat duschrummet...
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Mamma behöver rastas tror jag men det får hon vänta med. Hon säger att mannen gillar att greja och göra saker tillsammans.....
Esmaralda

21 Susanne Amalia :

skriven

God morgon...
EllaBella är det som vill prata och det ska hon få..
Först vill jag nosa och slicka dig i mungipan och i örat.. Och ge dig en stor blöt och slabbig puss på nosen.. Du är duktig..
Du ärfantastisk tänk att dina tvåbeningar lämnade dig där på sjukhuset och lät dig torteras.. Fyyyyyy.. Vilka hemska..förstår dig.. Att du är upprörd 😡.. Det är tur att de har dig.. Parkera bilen på fel ställe det går ju inte för sig.. Och snart blir du bra och då kan du besiktiga byggen igen. Det är tur för en tvåbeningar kan inte känna med deras nos om det är fel.. Ärligt så fattar jag inte vad de har nosen till.. Den verkar helt värdelös..
🤔 tur att vi hundar kan hjälpa.. 💕
❣️
Nu ska jag rasta min tvåbening så att hon håller sig lugn hon har hotat med att städa.. Ett onödigt påfund.. Då tar hon fram dammsugaren.. Den bullrar och låter jag brukar gå så långt bort från den som jag bara kan.. Hua..
😱
Nu önskar jag dig en fin dag 💕 en kärleksfull dag och vilken söt katt.. Jag har ju Saga att ta hand om.. Och det är den bästa katten som jag vet.. 💕
Slickar i mungipan och en stor puss från mig EllaBella..

MG Fredagsglädje till dig och jag hoppas att du blir frisk mycket snart.. Kul att du orkar att blogga.. Stor kram.. Vilken tur att du tar hand om din familj.. Och den fina katten..
Esmaralda: önskar dig en fin helg.. Nästa lördag åker jag och nu u drar jag om denna resa blir lika underbar som jag tror att den ska bli..
Stor fredagskram.. I kväll blir det citronfrikadeller det är magiskt gott 😋..

Svar: Ja EllaBella vi har det inte lätt som måste tänka på att rasta tvåbeningarna hela tiden! Mamma hälsar och säger att du kommer få en bra resa och att det nog blir någon slags lärdom också under resan.... puss o kram
Esmaralda

22 Orolig:

skriven

Hej!

Blir det verkligen någon bra lösning på arbete, flytt och andra bekymmer??

Kram

23 Filifjonkan:

skriven

Men lilla hjärtat....Hoppas de förstår att vi gör allt detta för att hjälpa dem.
Men vad är det som händer i mitt liv egentligen. Är det dags för flytt igen??? Suck
Stor kram till Mannabonne

Svar: Det ser ut att bli en flytt så småningom ja.. och MG hävdar att han inte blir hjälpt av att sitta bakom lås och bom.. kram :)
Esmaralda

24 Glitterklänning på!:

skriven

Goa goa Mg :-)

Hoppas nu det där hemska bråcket blir bättre så dalmatiner transformeringen kan ta fart på allvar. Kan du hälsa matte och fråga om något extra kan hända ikväll? Jag ska ut och svänga mina lurviga för oss båda tänkte jag.

Kram 🐶💕

Svar: Ja mamma säger att något trevligt kan dyka upp i din väg och då ska du vara "på".. kram
Esmaralda

25 J:

skriven

Hej Esmaralda.
I mitt yrke gäller det att göra fina binderier men samtidigt vara snabb. De är viktigt att man gör bra ifrån sig och speciellt i början när man är ny. Jag har inte fått gjort så mycket eftersom jag är ny men de senaste gångerna har jag börja fått gjort lite binderier som ska iväg. Jag försöker verkligen göra det bästa jag kan. Ibland blir jag själv väldigt nöjd och ibland mindre. Igår var det dock en som jag stod med väldigt länge och försökte få till. Tycker de att jag gör fina saker eller kan de förbättras? En kollega var i närheten. Kommer han säga till chefen eller de andra att jag stod med den så länge? Alltså sagt något negativt som påverkar?
Kram

Svar: Det ser mest positivt ut kring dig när det gäller jobbet.. och du är ny i gamet så ingen förväntar sig mer än du gör... sträck på dig... kram
Esmaralda

26 Hedwig:

skriven

Sven och jag tycker så synd om dig...Men det är bra att du inte är helt deppad i alla fall. En god skratt förlänger livet (var väl uttrycket eller..?). Krya på dig lille vän och en varm hälsning från Nederländerna!

Svar: Ja, säger MG, jag skrattar varje dag ! Och nu skickar jag pussar till Sven och dej och hela Nederländerna !
Esmaralda

27 JAG:

skriven

Hej Esmaralda och MG! Hur stor är chansen, sådär procentuellt, att jag får ett nytt jobb innan hösten? Visst borde jag väl rimligtvis ha goda chanser? Mycket tacksam för svar! Tack.

Svar: Chansen är runt 70 % om du går in för det.. kram
Esmaralda

28 Louise:

skriven

Kul att höra från dig MG. Det är inte lätt att vara sjuk.. Du får krya på dig.

Vilken morgon. Bråk från ungar och en som vägrade gå till skolan för att hon inte fick ta med pulkan och vi var redan sena. Vi kom i alla fall 1 minut försent så det var inte hela världen liksom.Men jag är aldrig sen.

Igår sökte mannen två jobb(kryss i taket) som budbilsförare och som chaufför i reklamationsärende på tidningsbärarna.Känns lite säkrare att han sitter i en bil än springer ut med tidningar mitt i natten.
Igår sökte jag jobb på en förskola nära min systers jobb i Lund. Har redan sökt dit en gång men söker lyckan där igen kanske får jag det denna gången.
Vill ju ha ett fast jobb bara.
Just nu är jag i alla fall glad att jag är arbetslös. Skulle vara jobbigt att komma till jobb idag.

Kommer jag få något av de jobben jag sökt i Lund och kommer mannen få jobb inom snar framtid(där han sökt)?

Tacksam för svar och Ha en fin dag i snön nu. Själv vill jag ha vår och sommar. Hatar snö.

Kramar

29 Ghostwriter :

skriven

Go hunden!


Jag undrar om jag fortf. Har chans till jobbet? Jag hade hoppats att få veta direkt men hellre sent än att få tråkiga besked!


Kram

30 Linnean 🌸:

skriven

Kära, söta Mannabonne...du har verkligen varit med om en massa hemska saker. Diskbråck är inte kul. Har själv sådant. Morfin är äckliga saker. Kanske finns det kiropraktorer för djur? Iaf för hästar men det borde finnas för mindre djur åxå...det är bra grejor det! Förstår att det måste vara tufft att ha koll på familjen! Inte ens parkera på rätt plats! Hu! 😉 Tissetatt bebisar är ljuvliga!! Vet du? Jag sover ihop med två tissetatter varje natt. De är väldigt gosiga...bara mat serveras vid ungefär samma tid på mornarna, annars kan de välta ner saker på mig, tugga på någon laddningssladd eller hoppa, trampa och krafsa på mig. I går fick jag en videosnutt med frallebebisar som ”pratar” Helt bedårande!
Önskar att sonen skaffat en sådan istället för den stora draken han har nu. Tycker att du kämpar på bra! Du är tuff, charmig och kärleksfull! En helt underbar kille! Ta det lugnt så får vi hoppas att det dumma bråcket läker ut! Passa på att vila nu när det är sååå kallt och snöigt! Då är det gott med mjuka filtar!
Puss och gos från Linnean 🌸

Svar: Sova med tissetatter !!! Nu blev MG ordentligt imponerad och tycker att du är världens modigaste !
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

MG, tacka mamma för svaret!
Jag har mycket att se framemot, tror jag :).
Det har vi nog alla...
Kram Skorpan

32 Le:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att höra att Mg är på god kurerings väg.

Esmaralda, jag har en fråga, Är han nöjd och glad som saker och ting är? Ser du om han har några tankar på mig eller känner någon saknad? Ser han nöjd och glad ut i sin nuvarande relation?
Kram

33 Anna.L:

skriven

God morgon! Åh jag som tycker att MG är såå söt och stilig med halsduken, den passar honom. Men förstår att det är härligare utan något runt halsen.

Till min fråga: Det har på riktigt gått cirka två år sedan mötet med JB. Människor kan flörta med mig, hålla handen och vi kan se varandra djupt in i ögonen. Men min uppmärksamhet är inte fullt på dem. För innerst inne tänker jag på honom. Undermedvetet kan jag inte undgå att känna en stark andlig kontakt till honom och minnena gör sig dagligen påminda.

Men det faktum att jag fortfarande tänker på honom är så konstigt, kanske är det ödet? Tänker han också undermedvetet på mig? Tror du han kommer våga höra av sig till mig igen?
Kram


Svar: Ja, MG hälsar att han trivs bäst naken ! Eftersom ingen ny fångat dina känslor som JB gjorde så tänker du på honom... men det kommer någon annan som får dig att glömma JB... kram
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Älskade MG! :) Förstår att det INTE är lätt med diskbråck och att behöva hålla koll på både mamma och pappa med diverse saker. Men du är så duktig och jag är imponerad över hur bra du lyckas få ordning på filtarna som du bäddar in dig i. Hoppas att du fortsätter att hålla ställningarna och att diskbråcket inte blir så besvärligt framöver. Massa pussar till dig! :)

Har blivit kallad till två intervjuer. En fast tjänst och arbetsgivare som visat intresse två ggr nu för mig. Mest intressanta området (psyk.akuten ). Men det är inte i Sthlm. Det andra är bara timjobb på allmänpsyk.avd men i Sthlm. Snurr snurr! :) Ha en toppen fredag och kram!

Svar: MG bugar och tackar och säger att han gör sitt bästa för att hemmet och alla i det ska vara fungerande . Fundera ett varv till på hur du ska välja.... ett fast jobb är ju alltid ett fast jobb och ger en viss trygghet.. kram
Esmaralda

35 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Oj vad jag tänker och funderar. Ska jag välja det nya stora eller det nya mindre? Det är ett ovanligt positivt dilemma en hur ska jag välja!? Kram från mig :)

36 Lydia💕:

skriven

Lilla vännen va jag tycker synd om dig men du är fin i halsduken tycker jag och du kommer att bli bättre snart
Ser du något roligt snart för mig
Lydia💕

Svar: Tack säger MG, och visst kommer roligt, snart, kram :)
Esmaralda

37 Mikael:

skriven

Kul se du är utan morfin och på benen igen, inga junkiefasoner där inte :)

Även om det ser ut som ett mindre apotek på bilden, så ta det försiktigt :)

Djurtorteringshuset vet jag allt om, undviks i största möjliga mån...

Katten gör precis som dig när jag ska ge den advocate så förstår dig, advocate är nåt påfund som veterinären tycker jag ska ge katten regelbundet, tycker det inte verkar klokt så, är inte gratis heller, klart de tjänar pengar och tycker det är en god idé, ni djur har en god instinkt till vad som är hälsosamt eller inte, vi människor går gärna till doktorn och skriver de ut tabletter så tror vi oftast blint på läkaren och stoppar i oss alla tabletter vi kan få!...

https://www.mumsnet.com/Talk/the_litter_tray/1908039-cat-sleepy-after-advocate

Håller med dig om promenad så stå på dig, liten promenad ska det åtminstone vara, så man håller sig frisk, när jag är sjuk går jag ut och alla säger, du måste stanna inne, ligga i sängen, dricka varmt te bla bla bla , va de inte fattar är kroppen och hjärnan blir glad av det man brukar göra, och inte minst frisk luft, MG säg det inte till någon men jag går ibland även till gymmet när jag är sjuk, för att bli frisk!

Psyket, hormoner, endorfiner etc. har en fantastisk inverkan på sjukdom, dyker det upp en liten söt hona som gör dig glad så ta chansen direkt! om så bara flörta lite, så ska du se att det gör underverk, som hetero kille finns inte mycket bättre :) mamma kommer säkert säga du inte kan hålla på med sånt när du är sjuk men bara köra på, det är vad du är skapt till och gör dig gott.

Senaste forskningen visar att hjärnan lyser upp som fyrverkerierna på 4 juli när man är intim, då händer det alla möjliga grejer i kropp och själ, exakt vad kommer man nog kunna visa mycket i detalj framöver, folk har ställt upp på att ha sex samtidigt som deras hjärna scannas :)

Klokt av mamma ge dig en fluffig halsduk som inte väger mycket, ser lite flashigt ut, nån donna kommer tro du är ett modelejon och kommer falla för dig direkt :)

När det gäller favvofåtöljen så får du instruera mamma att när du ger ett visst kommando så ska du lyftas upp i fåtöljen, eller så får de bygga en lång ramp åt dig så du tar dig upp, hunden jag har hoppar upp i sängen och går nerför stegen, bättre än inget då hunden väger bra mycket mer än dig och många hopp ner kommer skada henne, hon vet ju att den dagen hon inte kan hoppa upp kommer jag lyfta upp henne, tills hon dör,
försöker du fuska och hoppa upp så får de fixa så att du bara kan använda rampen, Mamma din är lite snurrig som försöker blockera din fåtölj, är ju där du ska vara när du inte är riktigt i form.

Många pussar på dig
Mikael

Svar: Japp säger MG, man vet själv och man ska göra som man brukar o blir glad av ! Jag säger till när jag ska upp i fåtöljen.. jag trampar runt på stället några gånger men det är sällan som mamma är snabb nog och hinner.. hon får träna på snabbheten tycker jag. Puss från mej, MG :)
Esmaralda

38 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
En man har bjudit ut mig som på en dejt i helgen.
Jag funderar på att träffa honom.
Kan det komma något gott ur det?
Kram

39 Drutten:

skriven

Alltid trevligt att läsa dina bloggar MG. Jag hoppas du kryar på dig och blir bra snart. Ja, se till att din mamma fixar en bräda eller något dylikt, så du kommer dig upp i fåtöljen.

Här uppe i norr håller kylan sitt grepp. Vi har haft fina soliga dagar och än så länge sluppit ovädret söderöver.

I helgen blir det mysigt lantliv igen och kanske någon skotertur.

Kram Drutten

Svar: Lantliv och skoter låter som den ultimata helgen.. kram från oss :)
Esmaralda

40 Jennie:

skriven

Hej! Blir det lyckat om jag träffar mitt ex? Kram

41 Anna.L:

skriven

Tack för svar, ingen har lyckat fånga mina känslor som han och det har du rätt i. Men det gör ont av tanken att vi kanske inte är menad för att återförenas. Saker känns så ouppklarat mellan oss, vi fick aldrig ett avslut tillsammans.

Jag var inte redo för något seriöst när vi möttes, sedan var inte han redo och på sistone har jag börja känna att något kan ske igen.

Tänker på det starka budskapet jag fått att vi passa ihop via en dröm, upplevet synkronicitet, och andlig utveckling. Vad vill universum säga med buskapen om honom?? Kram!

42 Jennifer:

skriven

Hej lilla MG! Halsduken är jättefin och jag hoppas att du snart är alldeles frisk igen och mår bra!

MG, kan du berätta till din mamma att jag funderar på sommarens resa och det känns som om den borde bli spektakulär, oförglömlig och en rejäl utmaning. Hurså höga krav?! Jag har massor med ideér men problemet är att de måste passa en liten flicka också. En ganska liten flicka. Ja, en liten flicka. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska klura på. Är det för tidigt att ta med henne till Pakistan? Är hon för liten?

Mitt inre är i kaos och det känns som om jag exploderar om jag inte kommer härifrån!!!!! Kram på dig MG och din mamma.

Svar: Pakistan känns inte som bästa valet även om du är oerhört resvan... kram från mej och MG :)
Esmaralda

43 Shirin:

skriven

Hej bästa esmaralda och MG!

Es, ser du något särskilt om den nya killen som skrivit till mig? Kan det bli något bra av detta eller är han inte intresserad?

44 Helena Ir:

skriven

Hälsa mamma och tacka!
Redan idag var det så trevligt på gymmet med "gänget" :)

Kram :)

45 Anna.L:

skriven

Glömde nämna: Det ända jag och J.B gjorde var att hålla varandras händer, se varandra djupt in i ögonen och kramas. Inget sexuellt och vi har aldrig träffats ensamma. Tänk att en sån liten sak kan beröra själen så mycket?
Men som sagt det var nog mer våra själar som pratade.
Tacksam oavsett vad.
Kram :)

Svar: Ja det var själarnas samförstånd och en relation i tidigare liv.. kram
Esmaralda

46 Enya:

skriven

Älskade goa MG! Jag lider verkligen med dig. Kan matte inte fixa någon prickig men tunn liten scarf eller något till dig? Eller en prickig halsduk? Jag ger dig många krya på dig pussar och hoppas du blir bra snart! 😘

Es, jag undrar om du ser en ny praktikplats i år eller lutar det mer till nästa år? Mycket tacksam för svar! Kram Enya

Svar: Tack säger MG, ja något prickigt hade varit fint !! En ny praktik kommer längre fram men inte inom närmaste framtiden.. kram
Esmaralda

47 Naturvän:

skriven

Hej!

Hoppas nu MG blir helt frisk!

Kan inte inte hitta min mobil, ser du om den blev stulen när jag var hos läkaren idag på förmiddagen?
Kan vara att jag glömde den i fickan på jackan i väntrummet?

Kram o trevlig helg från
Naturvän

Svar: Tack.. ja vi håller alla tummar för MG !! Tyvärr ser jag ingenting kring din mobil men kanske någon av er andra som läser kan känna in ? kram
Esmaralda

48 Jessica:

skriven

Es,

kommer han bjuda ut mig på dejt idag?

Kram :)

49 Shirin:

skriven

Es, ser du något särskilt om den nya killen som skrivit till mig? Kan det bli något bra av detta eller är han inte intresserad?

Svar: Jag ser ett visst intresse.. det är inte på topp och kan utvecklas hur som ...han ser dock ut att vara en bra kille.. kram
Esmaralda

50 Skorpan:

skriven

Nu är ansökan skriven, känns bra, frågan är ju om jag upplevs tillräckligt intressant i deras ögon? Så att de tar kontakt o vi kan träffas...

Skolläkaren ringde idag o berättade om läkarbesöket. Det blir remiss vidare, är allt månne ändå okej? Hoppas det..
Kram Skorpan

51 Anna.L:

skriven

Hade på känn att det handlade om ett tidigare liv, kanske är önske tänkande med en återförening och relation i detta liv också. Tror du att vi kommer träffas framöver och kan leva en stund tillsammans här också?
Även om jag är menad med någon annan längre fram...vilket jag även kännt. Så har varje relation en lärdom.
Kan erkänna att bara mötet med honom var en lärdom i sig.
Men vill så gärna prata med med honom i person, just nu sker det mesta undermedvetet mella oss.
Men tacksamheten finns där!
Kram :)

52 Ghostwriter :

skriven

Jag undrar om jag fortf. Har chans till jobbet?


Trevlig helg :)


Kram

53 Anna.L:

skriven

Kommenterar alldeles för mycket idag, skrattar lite åt mig själv för det. :)
Men till föregående svar om att jag "möter någon annan som får mig att glömma JB". Så undrar jag bara: Ifall JB skulle kontakta mig och vill träffas innan jag träffat den personen, ska jag vara mottaglig för ett möte med honom? Vi har ju själslig historia ihop och jag kan inte undgå att jag trivs väldigt bra med honom. Så ska jag vänta på någon annan även om han vill återförenas en stund.
Stor kram, du får ha en trevlig fredagkväll!

54 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Var M ärlig angående frågan jag ställde?
Tack!

55 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att gå åt det hållet att det blir mer på seriös nivå?
Kram

56 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det dyka upp någonting intressant och bra för mig i kärlekens väg snart? Tiden bakåt har varit väldigt segt. Skulle vara trevligt om något dykte upp snart där känslan finns närvarande... är något påväg tro eller blir det segt ett tag till?
Kram

57 Josefine:

skriven

Är jag Rickards vän? Kommer han höra av sig när han kommer till stockholm?


Jag ser tecken från universum som gör att jag börjar skratta. Inte tänkt på han på ett halvår o från ingenstans känner jag den connection som jag så ofta gör med han. Får reda på att han gått skilda vägar med flickvännen samma tid som jag känt så.
Men blir irriterad när jag träffa han sist på konserten åt att han var så stel. Och att han knappt umgicks med mig den fegisen. Då börjar jag tro att jag ser vår vänskap som starkare än vad han gör. Oh well mina guider och universum behöver också ett gott skratt.

58 Helena Ir:

skriven

Mikael (37) jag gillar det du skriver,speciellt dagens kommentar till MG :)..du verkar ha lätt för skrivandet,kanske ditt yrke?

Trevlig helg!

59 Tildis:

skriven

Hoppas att du blir helt frisk MG🐶💕 Jag är så osäker just nu. Är detta ett bra jobb eller dyker det upp en bättre möjlighet? Kram

60 EPM:

skriven

Åh Es!

Jag känner den här oron igen, som en stressande nervositet för vad som ska ske. Det stressande är att jag ibte vet...

Ser du om något kommer ske och isåfall vad det skulle vara?
Bör jag göra något?

Kram

61 Milla:

skriven

Tufft för MG just nu!Jag brukar sälja via Tradera för att dryga ut men blev ninte kontaktad av en köpare att paketet med tröjan inte kommit fast jag skickat vad jag minns. Kan du se något, blev lite bekymrad hur det ska gå....

Svar: Försök att gör en bra deal med köparen... för ditt eget goda ryktes skull... kram o lycka till
Esmaralda

62 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan

63 Mee:

skriven

Stackars lilla Mg:(Hoppas du blir frisk snart<3

Ser du om våren kommer med något bra?
kram

Svar: Det gör den... snart lär det ske något lite överraskande och bra.. kram
Esmaralda

64 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han något för mig? Finns de några känslor?
Kommer han att vilja vara med mig?
Känner han något dåligt samvete eller tvekan för de val han gjort?
Kram

65 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

66 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan

67 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan

68 Kristin:

skriven

Kjære MG, Bloggens fargerike og elskede hund.

Men fy hva du har fått gjennomgå!!!
Stenge deg inn i bur på djursjukehuset og gi deg gift.
Det var sikkert godt å få noe mot de forferdelige smertene dine, men utover det er jeg enig med deg - leger og medisiner er noe vi holder oss langt vekk fra.
Uansett, MG, nå er du snart så bra at du kan gå dine promenader som du er vant til sammen med mamma. Du har mye fint å se fram til. Vår er det snart også, så da slipper du å bruke mammas halsduk :)
Bare vær forsiktig med å hoppe, for det kan gjøre nakken din vond.
Hmmm..... at dine "dalmatinerflekker" er borte er merkelig. Ja, ja, det viktigste er at du har det bra.
Nå ønsker jeg deg bare glede og en god kropp!
Kram til deg fra Kristin & pudlene

Svar: Mg meddelar att pudlar tycker han så mycket om. En av kompisarna är en vit pudel med massa humor ! Kram :)
Esmaralda

69 Pj:

skriven

Heeej :)

Finns det något intresse av killen jag tänker på eller åtminstone funnits ett intresse ? Kommer vi mötas i framtiden ?
Trevlig helg

70 G.S.H:

skriven

Hej Es!

Nu har jag varjt på jobbintervju och de vill ha en referens, så jag skall kontakta min gamla praktikhandledare. Tror du hon kommer ställa upp? Ser du möjligtsvis om jag har någon chans att få jobbet?

Bamsekram

71 madde:

skriven

Hejsan! Har någon lagt en förbannelse över mig? Kommer det gå bra för mina söner? Allt känns motigt! kram

Svar: Nej jag ser ingen förbannelse.... det kommer att lätta och kännas mycket bättre.. kram
Esmaralda

72 Anna E:

skriven

Har min älskade gamla katt bra nu?...

Svar: Ja, hur bra som helst ska du veta... din katt blir så väl omhändertagen och ompysslad.. kram :)
Esmaralda

73 Penny:

skriven

Gud vad jag tycker synd om dig, MG! Jag tänker på dig det ska du veta. Önskar att du blir frisk snart! Känner du mycket smärta? Krya på dig!

Es, jag undrar om det dröjer länge till innan jag får ett jobb? Om jag inte får det i år, vad lutar det mest åt - nästa år eller dröjer det ännu längre? Tack i förhand! Kram Penny

Svar: MG säger att nej, ont har han inte mer..... och när jag säger att det kanske beror på medicinen så fnyser han bara !! Sök aktivt och sök allt... kan du bredda dig lite mer geografiskt också är det bra och då kommer jobbet fortare.. kram
Esmaralda

74 Penny:

skriven

Gud vad jag tycker synd om dig, MG! Jag tänker på dig det ska du veta. Önskar att du blir frisk snart! Känner du mycket smärta? Krya på dig!

Es, jag undrar om det dröjer länge till innan jag får ett jobb? Om jag inte får det i år, vad lutar det mest åt - nästa år eller dröjer det ännu längre? Tack i förhand! Kram Penny

75 Erika.F:

skriven

Det var ett roligt inlägg med en missnöjd MG i det mesta. Inte lätt att vara vovve och heta MG för tillfället, hoppas han blir återställd. Djur kan ju aldrig prata med oss människor och därigenom tala om vad som är fel, de blir bara hängiga osv. En sak är säker att MG har det helt underbart hos er. Bättre kan nog inte han har det. Man ska vara snäll vid dom djur man har skaffat sig, inte alla som är det.

Kram

Svar: Djur är en stor gåva... och jag håller med,. somliga skulle vara utan... kram :)
Esmaralda

76 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan

77 Alie:

skriven

Stackars dig.. stor puss på nosen!

Tror du killen från Stockholm på Tinder kan bli en fling?
Kram

78 Mee:

skriven

Tack snälla för svret Mg&Es kram:)

79 💕 Zoey 💕:

skriven

MG: Gud MG vad jag tycker synd om dig! Trots att medicinen smakar blä så är den viktig att ta så du blir bättre. Du vill väl bli frisk? Jag ger dig många krya på dig pussar på din goa nos! 😘

Es, var ett tag sedan jag kommenterade även om jag har läst och ibland gillat. Jag har fått en ny plats nu och trivs bra där. Dock kan jag inte låta bli och undra om jag får jobb nästa år? Vad ser du på jobbfronten? Tacksam för svar! Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser dig jobba och trivas !! MG hälsar att han vill vara frisk utan medicin... de där bulldogarna är envisa som synden :) kram
Esmaralda

80 Problem:

skriven

Hej. Hur ska jag få bort andar/spöken som invaderar mitt 'personal space'? Har försökt med allt men dessa/denna jäkel är väldigt envis och närgången. Ignorerar vanligtvis men det är ändå påfrestande...

81 Rose:

skriven

Skönt att vovven är hemma nu efter den strapatsen! Kommer A att höra av sig, ordnar det upp sig. Känner oro och ångest över situationen..
Kram

82 Maria:

skriven

Hej!
Stackars lille Mg, du har det inte lätt alltid;) men sån härlig familj du har ändå! Puss på nosen❤️😍
Vad säger din mamma om mitt obefintliga kärleksliv? Finns nått att se fram emot snart? Kram

Svar: Mamma säger att det kommer en stor och underbar nyhet i kärlekslivet och så får du puss från mej och kram från mamma :)
Esmaralda

83 Smulan:

skriven

Tänk att läsning kan bli så roligt när man ser det från någon annans synvinkel :)

Undrar om det blir något seriöst med den här killen ( M ) känns helt otroligt bra. Nästan lite för bra :) Han har verkligen tagit mig med storm!... men jag är livrädd för att bli sårad o längtar ändå så himla mycket efter att få träffa min soulmate...

84 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan

85 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan

86 Sippan:

skriven

MG det är så gött att du är tillbaka på bloggen! Kan förstå din frustration över saker och ting speciellt som du är van att vara i farten. Men vila och ta hand om dig fast det är svårt när man vill vara en aktiv liten vovve 🐕🐾 kram

Svar: Tack säger jag :)
Esmaralda

87 Lenafena:

skriven

Du är så cool MG!!!!! Rätt attityd hela vägen. Skulle vilja ha en hund med som är fransk bulldogg precis som du-vad tror du kommer det att bli så en vacker dag? Jag är också snäll som din husse och matte-......kag gillar skarpt din attityd! Vill inte ha en för följsam,rädd,skygg ras....nej jävlar anamma skall det vara och egen vilja. Är i din fanclub!

Svar: Ja, du kommer få en sån som jag, det säger mamma !! Och den hunden kommer få det så bra.. kram :)
Esmaralda

88 Mikael:

skriven

Helena lr,

Tack, kul du gillar det, inte minst då jag på senare tid oroat mig för att jag kommer tappa det svenska språket, när Joel var med i Skalan och inte hittade orden började jag svettas och åkte direkt till Sverige haha

https://www.svtplay.se/video/16723757/skavlan/skavlan-sasong-19-avsnitt-3

Jag har inte skrivande som yrke, och inte haft det heller - ännu, blir kanske senare :)

Trevlig helg!

Kram
Mikael

89 Nettan:

skriven

Puss på nosen från mig o lilla A :)

90 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur stor chans har jag att blir anställd på där jag jobbar nu?
Mvh mojgan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: