Mindfulness of others....

 
Ibland undrar man varför man tar sin egen kultur i försvar när man istället borde vara mer öppen för de kulturer som är mer värdiga !!
 
Hopaps du njuter av  lördagen !!
 
Kram & kärlek
1 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bättre ut att resa till ön eller dit jag tänkt tidigare?
Kram

2 AnnaK:

skriven

Jag igen 🙄 Känner att jag hispar och nojar mig hela tiden att det ska dyka upp ett ”spöke”. Är väl dumt? Har inte haft många upplevelser tidigare och borde inte gå och förvänta mig massa fler då jag inte har jätteförmågor. Måste släppa det......så jobbigt gå runt och vara rädd i sitt eget hem.

Tack för tips igår! Måste jag prata högt med dom om de dyker upp. Vill inte skrämma barnen. Ett brev vet jag inte var jag ska lägga riktigt.....vill inte heller där skrämma upp barnen. Du hör ju hur jag håller på.

Kram 😊

Svar: Jag tror inte du får särskilt starka förnimmelser... och märker du av någon.. ja då kan du ju gå in på toa.. sätta på kranen och prata med dem.. se möjligheter och inte problem... men det är tveksamt om du någonsin ser något spöke.. kram :)
Esmaralda

3 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Jag har nyligen bytt jobb och trivs. Min nya kollega och jag har samma arbetsmoral och tycker och tänker lika i mycket. Såhär långt är det bra. Men, inomhusluften är usel. Alla på enheten reagerar med symptom och trots klagomål och diagnoser görs inget alls... De väntar och ser.. säkert på den dagen då alla är sjukskrivna? Kan du se om något kommer att göras. Flyttas vi t.ex till andra utrymmen inom en något så när rimlig framtid? Man vill ju inte bli sjuk av sitt arbete...

Tack och kramiz!

4 Skorpan:

skriven

Yes, jag borde vara japan. Men kanske jag åker dit nångång :).
Nu blir det överraskningskala för mittenbarnet, med mammas superbra presentkasse ;).
Njut av lördagen!
Kram Skorpan

5 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kanske stolthet?
Skydda sig själv?

Hur troligt ser det ut som att kärleken är från Stockholm?
Kram

6 Evig:

skriven

Så glad jag är att du lade upp den här videon om Japan och deras sätt att se på sina medmänniskor!

Det är ungefär 10 år sedan jag var i Japan och den värme och omtanke som jag mötte där har jag sällan upplevt någon annanstans i världen.

Det är precis som killen beskriver det. Otroligt rent överallt, människor visar hänsyn och är hjälpsamma och det finns en heder i att vara en god människa mot andra i alla lägen. Den kriminalitet som finns utförs tyvärr oftast av västerlänningar.

Jag saknar Japan. Jag kände mig så hemma där. För mig var det som att komma hem, trots att jag varken delar deras religion eller har ett asiatiskt ursprung. - Jag hoppas verkligen få möjlighet att åka dit igen.

Kram

Svar: Vad roligt att höra att verkligheten stämmer med videosnutten ! Och du kommer dit igen.. kram :)
Esmaralda

7 Resa:

skriven

Nu vill jag åka oh uppleva Japan:) Det var fint att se sådan respekt för andra<3 Har du själv vart i Japan Es?

Undrar med om jag kommer göra någon resa utomlands med någon detta året?
kram

Svar: Nej... jag har inte kommit närmare än japanska hotellet i NY... men vill så gärna åka dit en dag.. du kommer göra en resa.. kram
Esmaralda

8 maggiemay:

skriven

jag undrar lite över min livssituation, just nu tycker jag att det mesta suger...hur kan jag hitta tillbaka till min energi och glädje igen?

Svar: Absolut kan du det.. och du gör det.. kram :)
Esmaralda

9 Falkman:

skriven

Jag undrar om mitt arbete kommer leda till något verkligt betydelsefullt och banbrytande?

Svar: Ja, något speciellt kommer du att uträtta.. kram
Esmaralda

10 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer hon att finnas med i hans framtid?
Kram

11 Mona:

skriven

Fått veta att jag kommer att hamna på samma fest nästa fredag som mannen mitt hjärta bankar för. Kommer det att gå bra o känner han för mig än?

12 Agnes:

skriven

Åh...precis så där vill jag ha det...och det är så där jag är!

Har kanske varit japan i något tidigare liv, haha!

Men när man ser min bil, så är "japanen" långt borta...blir så när ingen man vill ge av sin tid för att hjälpa mig att rekonda bilen...det är så tråkigt att göra själv!

Men som vanligt...så blir det till att göra själv....jo, jag vet...sånt är livet Agnes!

Kram!

Svar: Ja, det är nog så lätt att känna sig hemma i den japanska miljön... måste åka dit en dag .. har ju prövat deras amazing toaletter på¨japanska hotellet i NY.. kram :)
Esmaralda

13 Mariao:

skriven

Amazing....tänk om hela världen vore så fin!
Det är så mycket hela tiden och jag längtar så efter semester....detta med min dotters boende tar mycket av min energi. Det blir en boendeutr., så det ser ut som om detta kommer gå hela vägen ut. Allt ska dock vara klart i juli....sen hoppas jag allt lugnar ner sig.

Ha en fin lördag!
Kram,
Maria

Svar: Ja, sen kommer det att lugna sig... kram :)
Esmaralda

14 Resa:

skriven

Tack snälla för svaret Es:)kram:)

15 Mimia:

skriven

Det låter nästan otroligt i dagens värld. Vi alla bör tänka om och visa mer respekt för varandra.
Kan du se vad som är klokast för mig, att fortsätta med honom eller avsluta?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: