Se mig.....

 

Det är en mänsklig rättighet att  bli sedd för den man är – och det är  dessutom ett normalt mänskligt behov.

Har man föräldrar som inte klarar av detta utan enbart ser sina barn när de presterar, då  tillfogar man lätt barnet skador.

Och världen är full av vuxna som är skadade just på det sättet.

Barn som  är osedda.

De blir vuxna  som försöker vara någon annan än de är – eftersom de tror att de inte bli älskade annars. 

Människor som ljuger och förskönar och känner att de behöver göra sig lite märkvärdiga och viktiga.

 Människor som är arga och försöker dominera. Människor som  gett upp . Människor som blir sjuka och deprimerade och  som inte tycker att de duger någonting till.

 

Det skulle hjälpa rejält  om vi försöker att verkligen se våra medmänniskor, att vi bjuder på ett leende och inleder ett samtal.

Hur svårt kan det vara att säga ” vilken fin kofta du har idag” eller be om någons åsikt.

 I varje klassrum och på varje arbetsplats finns  en genomskinlig person som inte blir sedd.. och du kan göra skillnad för just den personen.   Det är ditt ansvar och din plikt i att vara medmänniska.

Kram  & kärlek

1 Kärlek?:

skriven

God morgon! Efter flera år som singel har jag nu träffat en man som inte liknar någon annan jag träffat. Jag hade precis gett upp hoppet om att träffa någon när han dök upp.
Trots många försök från mig att låta bli att engagera mig pga rädsla för ytterligare ett skit förhållande så gav han inte upp utan övertalade mig i flera månader att träffa honom.
Är hans känslor äkta tycker han verkligen om mig och vill fortsätta vårt förhållande eller har jag gått på ytterligare en mina?
Vågar jag lita på att han faktiskt stannar kvar Es?❤️

Svar: Han tycker verkligen om dig men ta det i din egen takt och känn dig för.. kram :)
Esmaralda

2 Agnes:

skriven

Är mig själv, orkar inte spela ngr spel o då blir man ensam.
Nu spelar det ju ingen roll egentligen, då jag själv inte tror ett dyft på kärlek...så det är nog därför jag är som jag är...jag suktar inte efter ngt jag inte vet vad det är...och således helt enkelt inte saknar...saknar däremot att ha sex...men inom det området så är det slut.

Eller slut o slut...då jag helt enkelt inte gillar de män som nu skulle kunna tänka sig att sexa loss med en kärring på 56, snart 57, så blir det inget sex...känner mig inte ett dugg smickrad över att snorvalpar vill pippa...och de där gubbarna som dreglar, gör mig äcklad...ligga o kramas för att pitten vissnat för att DE ska få klämma på ett fruntimmer...yeck...

För de jag är intresserade av, är fullt upptagna av kvinnor som fortfarande har sitt bäst-före datum kvar!

Nä, vara ngn annan för att "bli älskad"...verkar jäkligt ansträngande...att folk orkar sträva efter ngt som egentligen inte finns...mer än i sagornas värld...

Tror ni på enhörningar, med? =)

Lovar...när jag möter en kritvit enhörning med ett horn i regnbågens färger...då kanske jag letar upp en kurs i "Kärleken"...

Kram!






Svar: Du är dig själv men du är en bra person... du är ärlig och rättvis och lider inte av massa fördomar. Det är minsann gott nog. Håll utkik efter enhörningen !! Kram :)
Esmaralda

3 Michaela:

skriven

Jag blev inte sedd som barn då mina föräldrar hade fullt upp med att bråka med varandra. Tror att jag är rätt bra på att vara medmänniska och se andra då jag tänker mer på andra än mig själv. Ofta ler folk mot mig när vi passerar varandra och vet inte om det är för att jag gjort det först eller om jag ser konstig ut :)

Nu vet jag inte riktigt vad jag har trasslat in mig i :) Vad sjutton skall jag säga på intervjun i morgon om de frågar ifall jag har något boende. " Eehhh ... ja i någon snödriva mellan Uppsala och Sthlm " :) Jag har ju ingenstans att att övernatta om jag skulle ha turen att få jobbet. Kan inte min soulmate bara dyka upp så vi kan flytta ihop :) Kram och hälsa gänget!

Svar: Och tyvärr tror jag inte soulmaten dyker upp precis nu.. och när han kommer så kanske han inte bor så rätt till heller... men jag tror du löser det här i alla fall.. kram :)
Esmaralda

4 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon
När jag var liten så ställde min mamma mig framför en spegel och sa titta så ful du är.. Du kommer aldrig att kunna bära upp några kläder så som jag gör.. Det har präglat mig för jag hatar att handla kläder..
Allt som ska provas i en affär framför en spegel skippas fort..
Eller när vi satt runt ett bord så sa hon alltid att det är lika bra att du är tyst för det är ingen som vill höra det du säger.. Vilket gör att jag pratar för mycket av i dag.. Allt har ju en botten och jag försöker jobba med mina brister. Ibland blir resultatet väldigt bra och ibland skiter det sig bra..

Alla måste få växa från den plattformen de står på.. Perfekt blir man aldrig..
Men man måste unna sig själv att tycka att jag duger och vardagen är helt ok.. För tillfället jobbar jag på att bli mer modig och bejaka mig själv inte leva för andra..

Jag får ha kul.. Jag får tycka och tänka och jag får njuta..
Jag får säga nej.. Och jag får bejaka..

Jag har börjat med att blockera min mammas telefonnummer..

Jobba och flytta.. Är mitt nästa steg..

Kärlek till universum och glädje till livet.. Kramar vardagen är magisk om man vågar upptäcka den..

Önskar alla på bloggen en fin dag med extra glädje och jag önskar MG en härlig dag fylld av kärlek och mormorglädje..
Till dig önskar jag en härlig dag med extra allt gott..

Håll en tumme för jag ska tala om att jag måste åka bort i dag.. Ska släppa bomben. 💣

Svar: Du är stark och du är insiktsfull.. och detta tar dig vidare... och klart jag håller en tumme... kram :)
Esmaralda

5 Ht:

skriven

Hej!
Om jag söker nya tjänsten på jobbet..får jag den?
Kram!

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ibland känns det som att jag hela tiden måste tänka på andra. Jag måste anpassa mig och ställa upp och speciellt ta 100% föräldraansvar. Stämmer det att det är lite mycket så just nu? Det är inte bara inbillning?
Tack!

Svar: Du behöver lite mer tid för dig själv och göra ditt eget.. kram :)
Esmaralda

7 Sorg:

skriven

Godmorgon,
Jag hoppas att lilla MG mår riktigt bra?
Jag har en bank ärende imorgon för begäran om ytterligare bostadslån för att inlösa mitt ex och kunna be honom fara åt skogen för gott.
Kära ES kan du spå eller se hur mötet med banken avslutar?
Ha en riktig skön dag.
Kramar

8 Rebecca:

skriven

Så fint skrivet :) Jag försöker i alla fall le mot alla jag möter.

Svar: :) Glad jag blir att höra det !! Kram
Esmaralda

9 S:

skriven

Så kloka ord. Tack snälla E. Det är lätt att fastna i att lyfta barnens prestationer, och vuxnas också för den delen.

Funderar över huset, kommer jag att kunna ha kvar det eller blir det en flytt?

Kram

10 Helena Ir:

skriven

Precis så!! Vi ska se våra medmänniskor..Jag har träffat en hel del människor som har behövts bli sedda Jag blev inte heller så ofta sedd som barn..och hade mycket väl kunnat hamnat lite utanför..

Ett leende,några ord..har jag märkt betyder så mycket..!
Även jag blir glad av detta!


Har faktiskt tänkt på hur olik jag är både min syster och mina föräldrar..våra liv blev också så olika..Konstigt det där..som min syster och jag som kommer från samma familj..så olika!

Ha en fortsatt bra helg med din mamma :)

Kram :)



Svar: Ja, ibland blir olikheterna stora trots både biologiskt och socialt arv.. tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej Es! Jag är så rastlös och längtar så otroligt efter äventyr och spänning, en riktig adrenalinkick, sådär att man balanserar på gränsen till det farliga. Ser du om jag snart får uppleva det? Kram

Svar: Det får du uppleva och det är något som blir återkommande i ditt liv.. en kicks om du behöver och som du kommer att ge dig.. kram :)
Esmaralda

12 LisaS:

skriven

Hej Esmaralda ❤️
Jag som jobbar med barn säger precis som du, det är så viktigt att bekräftaoch bli bekräftad! Och det är viktigt i alla åldrar för alla och envar.
Har en fråga? Hur länge ska jag behöva vara ensam? Jag är en sådan parmänniska fylld med kärlek och omsorg som jag vill dela med mannen i mitt liv. Vill hitta någon som jag kan leva resten av mitt liv med. Måste jag vänta länge? ❤️
Kram och tack på förhand.

Svar: Du kan få vänta ett tag till,,, men den kärlek som är rätt kommer.. kram :)
Esmaralda

13 Sus:

skriven

Hej
Så kan det va...
Ibland vill man inte bli sedd...
Att bekräfta andra....
Vad är meningen med detta....
Love sus

14 Skorpan:

skriven

Det är just det jag saknar, se mig, ens nån... O det vill jag jobba med, att få människorna att synas = må bra. O på nåt sätt ska jag nå dit...

Det blev morgonpass idag då söndagens program blev annat än jag hade tänkt mig. Lugnt o skönt var det, lite folk, men lite för tidigt för mig, ändå ;). Har svårt att få igång maskineriet på morgon. O nu borde jag tanka proteiner så jag orkar. Blir inte mat i rödaste rappet precis...

Tror min blodfröm igår betydde att jag ska föra vidare mott kunnande till min efterföljare o sen är det jag som får kunnande av nån annan, på det nya jobbet. Kunde det vara så? Fönster drömde jag om i natt, månne Windowsen ska krångla igen ;D.

Ha en skön dag!
Kram Skorpan

15 Nj:

skriven

Ja, hur svårt kan det va att ge sin medmänniska en komplimang?! Ett ord kan betyda så mycket., och ge glädje tillbaka.
Händer det något speciellt💕 under våren? Kram

16 Anonym:

skriven

Älskar Patricio mig?
Är han mig trogen?
Går vi skilda vägar?

Svar: Det ser ut som om det blir skilda vägar så småningom . och något gott kommer ur detta.. kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Godmorgon kära Es träffade på RB igår i beiga jackan. Visade han sitt rätta jag nu ? Att han nog inte alls vill mig väl ?
Kram
💗💗💗

Svar: Ja han ser inte positivt ut inte.. kram :)
Esmaralda

18 Helena Ir:

skriven

Nu glömde jag ju!!

Grattis till våran "Linnean "som fyller år idag!!
Jämna år till och med! :)
Hurra,hurra..hurra..hurra..!!

Kram fina vännen <3

Svar: Grattis Linnean... ja må hon leva.... och en stor kram !!!!!
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Håller helt med ...och som du i ett tidigare blogginlägg skrev om att varje dag le eller prata med en okänd fyller samma funktion Tänk om alla kunde tänka som du gör och göra det .

Jag försöker att tänka på att le...och har faktiskt fått fler som höjer handen då de kör om mig och hundarna på vägen Jag ser inte vilka som kör men vinkar tacksamt när de saktar ner Jag går ju en längre sväng nu med mer väg...allt för viktnedgång..som uteblir...

Ha en härlig söndag med mamma din

Kram Anki med flock

Svar: Ja, hade vi varit lite mer öppna så hade vi glatt så många fler och själva mått bättre ! Jag kämpar på som du och går längre promenader... o nu när MG inte får gå.. så går jag med stavarna.. upp för backe och allt... och inte mycket till viktnedgång här heller.. suck o suck... kram :)
Esmaralda

20 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja det är jätte viktigt att bli sedd!
Jag försöker verkligen att ge detta till mitt barn.
Vi har haft magsjuka här inte roligt!

Ser du någon förändring i mitt liv påväg nära i tiden En kärlek som kommer till våren?

På längre sikt,
Tror du det blir husköp eller kanske ett till barn först även om det inte finns några garantier?
Kram


Svar: Fy för magsjuka ! Enda fördelen är ju att det brukar vara över rätt snabbt ! Det blir husköp och det blir ett barn till... fast jag ser inte i vilken ordning.. kram :)
Esmaralda

21 Uppgiven:

skriven

Hej!

Drömde inatt om städjobb. Drömmer ofta om jobb men jag är fortfarande utan jobb. Kan drömmarna visa på att jag får ett jobb snart eller är det bara för att jag tänker på hur jag ska få ett jobb varje dag??

kram

Svar: Det är dina tankar som speglas i dina drömmar.. men ett jobb på riktigt kommer också... kram :)
Esmaralda

22 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Barndomen påverkar oss mer än vad vi tror.

Esmaralda, ser det ut som att förhållandet blir livslångt? Eller iallafall 3-6 år att det håller?
Kram

23 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag har en lite förväntansfull/orolig känsla i kroppen. Det känns som det är förändring på gång. Ser du om jag kommer bli kvar på arbetsplatsen jag är på idag eller dyker det upp något annat? Och ser du om vi kommer flytta till huset vi ska kolla på i veckan? Skulle va så skönt att veta lite vad som väntar :)

Kram och kärlek

Svar: Det kommer en bra förändring för dig.. snart vet du och då tar du ett steg.. kram :)
Esmaralda

24 Alie:

skriven

Godmorgon,
Så sant och så viktigt att belysa. Jag har tänkt på det själv, det här med uppväxten och mina föräldrar, den jag formats till. Jag hade en bra uppväxt med mycket kärlek från mina föräldrar men det finns samtidigt saker jag fått jobba hårt för och gått i terapi för att ta mig uppåt, känna att jag duger som jag är.
Vi är mångt och mycket alldeles för självfokuserade idag och ser inte våra medmänniskor, glömmer bort att le mot någon annan eller som du skriver, ge komplimanger, det kan man göra även om man inte vänner varandra. Vi borde alla bli bättre på att lyfta blicken och lyfta varandra.

Es: Är det verkligen denna arbetsplatsen jag jobbar nu på som jag kommer att stanna ett bra tag ?(Som du nämnde i min seans) Det är så oerhört turbulent och vi går på knäna och saknar folk.. kommer det att bli bättre och får jag min utlovade utbildning?
Kram

Svar: Ja ser man människorna omkring så händer lite magi och man blir sedd själv och bekräftad ! Se till att få utbildningen snabbt som attan.. det kan lösa en del problem.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Gratttis Linnean .. <3 önskar dig en dag med mycket glädje tårta och massor av bus .. <3

26 Milla:

skriven

Jag jobbar med barn på fritids o elever på skolan o försöker se alla men jag håller med, en del barn har det inte så lätt i dqgens samhälle o klimat som.blivit tufft.
Fick en jättejobbig huvudvärk i går. Hur ska jag få min energi tillbaka, så trött efter slitsamma år....Jag har en talisman den är laddas med energi

27 Helena Ir:

skriven

Tack för tipset Mikael! Jag har nog tänkt på yoga..det finns grupper på mitt gym. Annars har jag tyckt att jag hittat bra maskiner, som jag tränat bröstkorgen och inte behövt kiropraktorn sen ett år tillbaka. Varit lite mer orörlig nu i början på året,pga olika "sjukor" som drabbat mig..Tanten börjar stelna till :) så yoga är nog bra!

Funderade på om jag skulle föreslå dig att köpa ett svenskt lexikon :) nää,det behöver du inte!

Ha en bra dag :)

Kram :)

28 Raggarbruden :

skriven

Hej från kommentarsfältet!

Grannen i stickad tröja som jag börjat se överallt. Skolan, gymmet, i trappuppgången titt som tätt. Lite söt är han allt. Ser du om något kan ske om jag tar ett litet initiativ eller platt fall och nappar inte alls?

Känner igen mig i dagens. Bara att arbeta vidare som vuxen.

Självmedvetenhet är väl första steget :)

Kram!

29 Hedwig:

skriven

Det är ett tänkvärt ämne. Jag fick också väldigt lite bekräftelse som barn och mycket negativ kritik, inte bara hemma utan även i skolan. Jag tror att första steget är att bli medveten om det. Jag har även sett mycket i en regression som inte handlade om ett annat liv utan om de första 6 åren av mitt liv. Jag tror att de som är lite annorlunda, och det kan vara på många olika sätt, lätt utvecklar ett sådant mönstet. Det sägs även att ingen annan egentligen kan kompensera brist på uppmärksamhet i sin ungdom. Många söker det exempelvis i kärlek men om ett sådant mönster har utvecklats kan man egentligen bara ge sig själv bekräftelse och kärlek.

Svar: Jag tror att om man förstår sitt eget livspussel och det som gick fel.. och inser hur man blivit påverkad... då har man en möjlighet att förändra negativa mönster som vuxen.. kram :)
Esmaralda

30 Em:

skriven

Hej Esmaralda.
Tryggheten i oss själva är det allra viktigaste.
Saknar han mig något? Känner han något inför mig?
Kram

31 Lotta S:

skriven

Började för några dagar sen på mitt miljonte (känns det som) bokmanuskript. Undrar så om det här äntligen blir det det som ges ut?? Nyfiken eftersom det plötsligt är ett annat flyt i processen, brukar stanna av så snabbt och tröttna.

Svar: Håll ut den här gången.. ge järnet... kram :)
Esmaralda

32 Tildis:

skriven

Väldigt viktig tanke som jag nog oftast glömmer bort att tänka på. Men så himla viktig.

En fråga Es, jag är så osäker på hur jag ska göra. Jag försöker känna in vad som är rätt men det är så himla svårt. Jobbet som jag blivit erbjuden verkar kunna bli en väldig lärorik erfarenhet men det finns flera saker som gör mig osäker. Dels deras ekonomi men också det intryck jag fått från rekryteringen. Samtidigt så måste jag ju ha ett jobb efter examen och jag vet ju inte om det dyker upp något annat jobb nu i vår. Kan du se något kring hur jag bör göra? Kram och trevlig söndag <3

33 Helena Ir:

skriven

Agnes; Inte är du någon kärring heller! Det är mycket krut kvar i dig..och det visar sig när du hittar "din" enhörning :)
I belive..!

Kram :)

34 Lilla blå:

skriven

Detta är såå viktigt !!
Och som ordspråket säger:
Delad glädje är dubbel glädje.

Bara som ett exempel:
Gav en komplimang till det trevliga cafébiträdet i onsdags. I en millisekund såg jag oron i blicken. Säkert vanligare med klagande kunder. När vi är nöjda brukar vi ju generellt vara tysta och gå. Tackade i vilket fall för härlig service och en riktigt god morotskaka. Glad såg hon ut att bli och jag gick därifrån upplyft.

Svårare än så behöver det inte vara !!
Måste bli bättre på det där.
Du Esmaralda:
Lång mörkhårig kille i jeans. Båda har råkat "skrämma" varandra då vi stöter ihop lite väl snabbt och nära inpå. Något där månne? Kram :)

Svar: Exakt så brukar jag också göra... ge beröm när jag menar det och inte bara vara tyst och gå !! När det gäller killen så ja, något kan finnas där,... du får ta reda på mer.. kram :)
Esmaralda

35 Fians:

skriven

Att bli sedd är så viktigt för självkänslan! Jag har jobbat ett tag nu på ett köpcentrum med massor av butiker men när man kommer på morgonen tittar människor man möter bort. Då brukar jag säga hej högt och le med hela ansiktet. Då först säger dom hej lite trevande och små leende.
Det gör min dag!
Jag längtar till varma sommardagar nu så man kan flytta ut i trädgården och grilla, spela spel och umgås! Tack gör svaret igår Ez och hälsa MG!
:-)

Svar: Underbart,.. fortsätt med högljudda hej och breda leenden.. det bygger något riktigt bra ! Kram :)
Esmaralda

36 Ia:

skriven

Hej!
Under halva mitt liv har jag bara sett andra, min familj, och glömt bort mig själv. Jag har mått bra av det men nu när han lämnat mig pga att jag inte såg honom tillräckligt, ska jag försöka se mig själv och se vad vill jag, det är inte lätt att börja sätta sig själv på första plats.

Medan jag sover har jag börjat drömma att han vill komma tillbaka, vilket gör att jag analyserar allt just nu!
Vad innebär denna dröm??
Kommer han att leva med samma kvinna resten av hans liv?
Börjar han umgås med sina barn?
Många tankar startade om pga av denna dröm. Jag vill få ett avslut!

Kram!

37 Jenny:

skriven

Godmorgon, det är nog det som saknas här.
Att se den andra och även själv få känna sig sedd.
Vad känner min andra hälf, han som aldrig kan prata känslor. Jag är iallafall på väg att ge upp.
Kramar

38 Kristin:

skriven

Med dagis og monokultur er det ikke bestandig greit. Foreldre har bare noen få timer med sine barn, stort sett på kvelden, og da er de vel slitne alle sammen.
Mange foreldre har kanskje hatt lyst til å bli til eksempel lege, men har ikke greid det. Da er det veldig fort gjort å presse barna inn i deres tapte ønsker, istedenfor å se barnet og hva som bor i det, og hjelpe det videre der hvor de selv vil og har muligheter.
Alle barn vil bli sett. Blir de ikke det, er et barnesinn så sårt og store skader kan skje.

Det er også veldig trist at godt voksne mennesker ikke kan akseptere at vi er forskjellige, men dette henger vel sammen med det sårede barnet i oss. Det er så lett for andre å si at du burde gjøre det og det, ut fra hva de selv står for. Jeg har ingen rett til å si hva andre skal gjøre, for det blir ut fra meg selv og ofte egne behov/ønsker. Noe annet er om jeg blir bedt om råd. Da kan man diskutere.
Akk ja, verden vil bedras.
KRAM

39 Vv❤:

skriven

Kära es.

När kommer a kontakta mig igen? Kram

40 Cara:

skriven

Jag brukar försöka både le och prata med folk. Tycker det är väldigt lätt. Det tar för mig mindre energi än att umgås med vänner (=HSP).

Häromdagen var det en man som fick stanna mitt på gatan eftersom han var så anfådd. Vi började prata och han berättade att han inte har så långt tid kvar i livet, både hjärtsvikt och cancer. Så vad gör man? I den isande kylan hade vi ändå ett gott samtal som jag tror att han kunde ta med sig på kvällen. Jag var totalt stelfrusen men det kändes ändå bra.

Kramar till alla!

Svar: Du gjorde skillnad för denne man och hans dag blev gladare.. ta med dig detta !! Kram :)
Esmaralda

41 åsa:

skriven

Hej E!
Fiiiiiint skrivit. ja kostar så lite att le tex säga något fint. lite hände igår i baren .
ex kom o stod längre bort o småtitta men skulle se oberörd
. kändes jobbigt. sen kom en ung man o vi började prata. vi hade så mkt gemensamt o hade gemensamma bekanta. helt otroligt nyinflttad till stan va han .Snygg Han hjälpte mig mkt igår o stärkte mig. sen gick ex lite trumpet kändes det som. mannen D kände han något mer än vänskap till mig.?
vilket fall så va det ett stort fint möte o jag gick tidigt iväg hem o han satt kvar lite till fast han skulle jobba tidigt idag. hoppas vi ses!
kram Åsa

Svar: Mannen D kände attraktion till dig. Kram :)
Esmaralda

42 Skrållann:

skriven

Hej!
Det är så viktigt det du skriver och jag tänker på det varje dag. Jag försöker dagligen se och bekräfta mina barn oavsett vad dom gör eller presterar. Dessutom försöker jag alltid tänka på det i andra sammanhang också.
Jag tänker att för en del människor kan jag vara den enda dom möter eller säger något till på en hel dag och då ska dom tycka om det mötet. I mitt arbete jag har nu träffar jag folk en kort stund och det kostar mig så lite att bjuda på ett leende, några ord och ögonkontakt. Jag är intresserad av människor och eftersom jag
tror att alla bär på en massa spännande saker ställer jag gärna frågor och får veta massor. Inte för att mitt syfte är att snoka utan helt av omtanke och intresse för den person jag möter. Jag jobbar ju nu på café och det är en ynnest att träffa en masa människor och
jag försöker alltid säga till mina
kunder/gäster när dom går, "kör försiktigt" "ha en bra dag" "ta hand om dig" etc för att dom ska känna sig betydelsefulla och sedda i vårt korta möte. Så lite som gör så mycket och ibland tror jag dom kommer tillbaka pga av mig;)🙈


Kram❤

43 Anna E:

skriven

Vem eller vilka tar hand om min katt nu?

Svar: Jag ser inte exakt vem.. men det finns flera som tar hand om och väldigt mycket kärlek i detta.. kram
Esmaralda

44 mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Har haft kontakt med några killar en tid men det är liksom ingen som känns sådär alldeles speciella känslan. Kommer någon i kärlek in i mitt liv ganska snart som känns sådär lite mer alldeles speciell som det kan bli djupare seriöst med?
Kram

Svar: Jag ser inte att det framöver blir någon av dem du träffat nu... det kommer någon helt annan och då är känslorna på topp från början.. kram :)
Esmaralda

45 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han något för mig? Eller saknar mig sådär att han känner för att ringa mig ibland?
Kram

46 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte hur sedd jag blev som liten. Jag tycker nog att min mamma hade lite svårt att förstå mig. Men uppmärksamhet behövde jag inte sakna. Varken från mamma eller pappa. Det är nog som du sa i spådomen, att jag var verkligen älskad men att jag var svår att förstå sig på.

Jag såg att MG gästbloggade om hur eländigt det är att vara sjuk och behöva ta det lugnt. Jag tycker verkligen synd om honom. Att vara still kan nog inte vara så himla roligt när man hellre vill springa och hoppa och busa. Du får pussa honom på nosen från mig och så ska jag skicka lite kärleksfulla tankar åt honom.

Jag känner mig så glad för på lördag ska jag träffa E, som var min coach via arbetsförmedlingen. Hennes uppdrag är slut nu men vi ville ändå ses så vi tog en fika. Då berättade hon om sitt bokprojekt som låg i träda. Jag berättade om hur bra det är med skrivträffar. Sen bestämde vi att vi skulle träffas för en skrivträff 😀✍️. Så på lördag ses vi och skriver. Det blir trevligt. Jag gillar henne.

Kram ThereseC

Svar: Tack säger MG... det är skönt att bli förstådd !! Vad roligt att du och E ska ha skrivträff... sådana träffar kan faktiskt skapa magi !! Hon gillar dig lika mycket som du gillar henne! Kram :)
Esmaralda

47 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är såhär det blev nu. Jag kan se mig själv skyldig till det men även från den andra partnern som bidragit till detta. Jag hoppas bara det blir bra till slut. till det bästa.
Ser deras förhållande ut att bli långvarigt? sådär flera år framåt i tiden? måste jag räkna med att hon kommer finnas kvar i flera år?
Kram

48 <3:

skriven

Hej kära Es tror du materialet hinner komma till affären med Kina så allt blir klart och vi kan åka på lördag ? Hur ser chanserna ut. M jobbar hårt för det. Är det det här som stör honom nu att det inte är klart. Han känns långt borta. Inget Vasalopp för mig kan du hälsa MG skulle väl ramla redan i starten. Är stolt över min far som varit spänstig och åkt 11 gånger ⛷
Kram
💖💖💖

Svar: Chansen finns att allt blir klart.. runt 60 % !! Tänk vilken duktig far du har som åkt Vasan 11 gånger !! Imponerande. Själv hade jag vält när startskottet gått och säkert blivit nertrampad.. kram :)
Esmaralda

49 Cattis:

skriven

Godmorgon Es!
Jag undrar om det börjar lätta för mig snart? Känns snart inte som om jag orkar med längre på grund av alla motgångar som hela tiden avlöser mig.
Kram Cattis

Svar: Jag lovar, det lättar, håll ut ett tag till och snart sker positiva ting.. först i det lilla och det ger positiva ringar på vattnet.. kram :)
Esmaralda

50 Rädd:

skriven

Hej E!

Skönt att höra att det är en bra förändring som väntar och att den är rätt nära i tid. Ser du om det är en förändring på jobbplanet eller på hemmafronten? Så nyfiken! :)

Kram och kärlek.

51 <3:

skriven

Till dig Susanna Amalia. Blir ledsen att din mor gjorde så mot dig som barn. Är helt säker på att du är vacker och kan bära upp en fin klänning precis som du är. Jag älskar kläder och klänningar och är den mina vänninor och mamma frågar om råd när vi ska ut och shoppa. Skulle mer än gärna hjälpa dig med en trevlig shoppingupplevelse. Fast ibland är speglarna i en del provrum helt emot mig.
Många kramar till dig
💗💗💗

52 Kvinnan :

skriven

Drömde inatt om att jag rensa avloppet. Det blev stopp men jag lyckades rensa det själv ...vad kan det betyda???

53 AnnaK:

skriven

Har alltid varit rätt osynlig och haft svårt att passa in och det har jag nog än idag. Känner mig ofta obekväm med mig själv och ofta känner jag mig väldigt ful. Ibland i klädaffärer tänker jag att butikspersonalen måste undra va fan jag gör där jag som är så tråkig. Går inte till frissan för att jag avskyr mitt hår mm. Ibland händer det dock att jag känner mig på topp 😁 Om detta beror på mina föräldrar vet jag inte. Har jättefina föräldrar men de har nog aldrig riktigt pushat. Vet inte riktigt.

Ha en bra dag!

Kram 😊

54 Josefine:

skriven

Hej!
Har sakteliga börjat träffa en kille. Som verkar ursnäll och fin och som själv tar iniativ till att träffa mig och ger komplimanger. En bra kille alltså, var världens hundtricket han kommer från Gotland där jag pluggat och han sa att han skulle tillbaka snart för att familjen har valpar just nu, vi kollade på valpbilder och diskuterade hundar i en timme!
I veckan var jag rak och sa att jag inte letade efter ett förhhållande och inte ville såra honom. Ju mer jag tänker på det så är jag precis lika rädd för att såra honom som att kanske falla för honom och riskera att såra mig själv för allt känns som att det går så fort. Självklart heter han likadant som mitt ex också hahaha

Kan du se om jag borde backa eller köra på? Jag trooor inte att han är "the one" men det kan lika mycket vara mina rädslor som snackar skit...

55 Längtar:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur troligt ser det ut att jag får mitt andra barn runt 31? Det är ett tag kvar dit.
Kramar

56 Mirre:

skriven

Hej Es, ser du möjligtvis någonting om vart jag kommer att på studera? Blir det Sverige eller Split? Det hade varit en dröm att börja studera 1-2år i Split och sedan byta till Sverige😍 kram☀

57 MollyD:

skriven

Hej E
Misströstan är stor 😕 Nu är 9 år sedan skilsmässa och ännu en ensam sommar och semester närmar sig. Har ögonen öppna och försöker men icke någon. Ser du hur vi möts? Orkar Inte med alla ensamma dagar mer
Krsm

58 Skorpan:

skriven

Grattis Linnean!!
Fira ordentligt, så det känns, imorgon med ;D!
Kram Skorpan

59 Kvinnan med komplimanger:

skriven

Krävs så lite... Mobilskärmar och individualistiska ideal ställer till det ibland tror jag... Viktigt att också värna om verkliga, mänskliga möten...

Nu står en äppelpaj i ugnen... Smaskens med lite vaniljvisp till... :-)

Spanar lite på karln några dörrar bort. Får uppfattningen att han är ganska blyg, men intressant... Tror du han skulle kunna få upp ögonen, tycka jag är söt och intressant tillbaka, om jag kontaktade lite snyggt och oskyldigt. Förhoppningsvis finner han mig åtminstone okej...

Kram å virtuell utdelning av äppelpajbitar åt er alla! 🍎❤️

60 Browallia:

skriven

Dagens blogg fick mig att börja nynna på Ainbusk singers vackra visa.

...låt livet komma nära
se mig för här är jag
min ända längtan nu och här
älska mig för den jag är...

Precis som du har siat om så skulle jag snart få klarhet i om mannen verkligen är rätt för mig. De senaste veckorna har han visat sidor som jag tidigare inte sett hos honom och som fått varningsklockorna att ringa....

Svar: Ja och dessa klockor ska du lyssna till.. kram :)
Esmaralda

61 Mariel:

skriven

Hej,

Vår son började förskola för två veckor sedan. Inskolningen och personalen känns inte topp.
Vi har en plats på en annan i höst.
Bör vår lille gosse sluta denna förskola direkt, kommer han fara illa?

Kram M

Svar: Det är kanske inte den ultimata förskolan men jag kan inte se att han far illa.. kram
Esmaralda

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag hitta en sanning som jag berätta på möte den tisdag. Jag vet inte vilka är min sanning?

Hur man hitta den sanning av mig och han?

Jag behöver hitta den i lugnt och ro men hur?

Tack 😊

63 Glad:

skriven

Så sant det du skriver! Att inte bli sedd som vuxen gör ont, men att inte bli sedd som barn är inget annat än ren och skär barnmisshandel...

Jag har upplevt så många underliga saker sista tiden, bl a gått runt och känt mig kär fast jag absolut inte har någon att bli kär i, och andra liknande grejer. Och jag har känpat mig igenom sjukdomar och andra besvär så finns ingen annan yttre omständighet som skulle få mig att känna mig upprymd. Har blivit lite förvånad och konfunderad av dessa känslor men tackat och tagit emot. Så kom jag av en slump över en artikel om twin souls, något jag aldrig ens hört talas om innan, och den beskrev precis det jag upplevt det senaste. Tydligen skall det vara ett tecken på att man får kontakt med sin twin soul.
Låter ju väldigt spännande, är det något du hört talas om och tror på? Ver inte riktigt vad jag ska tro, men vore ju kul om det var sant, ännu trevligare om jag fick träffa den här tvillingsjälen snart... hi hi.
Ha en bra dag!
Kram

Svar: Jo, en alldeles speciell person kommer i din väg... vänta ska du få se.. det blir stort , kram :)
Esmaralda

64 Undris:

skriven

Hej Es ett bra inlägg idag<3

Kommer jag vara ensam länge till?
kram


65 Anna E:

skriven

Tack för ditt svar ❤️

66 Cattis:

skriven

Tack snälla Es för ditt svar och det känns skönt att veta att det inte kommer fortsätta så här alltför länge till. Önskar dig en trevlig kväll!!
Kram

67 åsa:

skriven

Tack för ditt svar e. Det värmde, kram

68 Min nästa flytt..?:

skriven

Hej Es

Ser du hur min nästa lägenhet ser ut och vart jag flyttar?
kram

69 Lilla jag:

skriven

Hej Es

Finns det någon varning omkring mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: